.

„Nevíme si rady se synem, Ježíšek ho zklamal na celé čáře,“ stýská si Laďka

Rodina

„Nevíme si rady se synem, Ježíšek ho zklamal na celé čáře,“ stýská si Laďka

Ne všechna vánoční přání se nám splnila. My dospělí s tím tak nějak počítáme, ne tak naše děti. Ty se často upnou k jedinému dárku, a pokud jej pod stromečkem nenajdou, zhroutí se jim svět. Přesně to se přihodilo Laďce (34), mamince sedmiletého syna Matěje.

„Psali jsme před Vánoci Ježíškovi a Matěj chtěl jediné, psa. Nakonec jsem ho sice přiměla, aby k dopisu připojil i jiné dárky, ale bylo na něm vidět, že mu o ně skutečně nejde. Nechtěla jsem ho zklamat už před Štědrým a doufala, že až pod stromečkem uvidí tolik krásných dárků, na vytoužené štěně zapomene. Jenže jsem se spletla,“ vypráví Laďka, které se naskytl pohled na velmi zklamaného potomka.

„Když rozbalil všechny dárky, stále se kolem sebe rozhlížel. Proběhl celý byt, ale do obýváku se vrátil s pláčem. Pořád dokola opakoval, že Ježíšek buď neexistuje, nebo je moc zlý. Každý večer před spaním ho prý prosil o pejska, ale on mu ho přesto nepřinesl. Bylo mi ho tak líto!“ svěřuje se maminka s tím, že oni si psa opravdu pořídit nemohou.

smutný chlapec o Vánocích

„S manželem zvířata v bytě nechceme. Nemáme k nim vztah a je to navíc zbytečná komplikace, co se péče o ně týče. Jenže syn je jiného názoru. Od Štědrého večera je smutný, nemá z ničeho radost a jeho dárky stále leží pod stromečkem. Nevíme si s ním rady. Zvažujeme, zda mu přiznat, že Ježíšek opravdu neexistuje, a proto že mu psa tedy nemohl přinést. Ale to nám přijde moc kruté,“ dodává Laďka.

Názor odborníka

Na radu jsme se zeptali psycholožky a psychoterapeutky Jitky Jeklové z brněnské psychologické poradny.

„Úplně špatně je to, že rodiče s dítkem nemluvili dopředu. Tam totiž byl ten správný prostor vysvětlit, že Ježíšek nenosí dárky tam, kde by se jim nedařilo dobře. Že štěně není jen tak nějaký dárek. Že to není věc, ale další člen rodiny, o kterého se musejí start hlavně dospělí. A také, že někdy prostě nemůžeme mít to, co bychom opravdu hodně chtěli. Prostě ani Ježíšek neumí zařídit všechno.

Tohle však určitě mělo proběhnout před Štědrým večerem. Rodiče měli dopředu zabránit tak velkému zklamání dítěte. Je dobré s dítětem mluvit a klidně mu vysvětlit, že my bychom také chtěli třeba koně nebo letadlo, ale že jsou prostě některé věci, na které si člověk musí pořádně dlouho počkat.

Teď už rodiče mohou navrhnout, že spolu s dítětem přispějí na péči o psy v útulku, kam se za nimi budou chodit dívat. Nebo prostřednictvím adopce „pořídí“ synovi nějakého divokého psa v ZOO. Na výběhu pak bude napsáno, že adoptivním rodičem tohoto zvířátka je právě ono dítko. A mít svoje jméno v ZOO také něco znamená. Při té příležitosti mohou rodiče znovu vysvětlit, proč u nich doma pejsek není. Protože je důležité se o něj starat, být s ním doma apod.

A obecná rada pro všechny rodiče? Pokud víte, že nějaký dárek vaše dítě nemůže z jakéhokoli důvodu dostat, proberte to s ním předem, ať předejte zklamání pod vánočním stromečkem. Možná máte ještě dost prostoru pro kompromis, či jiné náhradní řešení. To se totiž až na Štědrý večer hledá skutečně těžko.“

jeklovaPsycholožka a psychoterapeutka Jitka Jeklová studovala psychologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity a psychologické poradenské práci se věnuje už téměř 20 let. Více než 17 let působí v pedagogicko-psychologické poradně, kde se věnuje diagnostice, ale i terapeutickému vedení dětí a dospívajících. Více informací naleznete ZDE.

Čtěte také:

   
28.12.2015 - Děti - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [42] Ferdicek [*]

    Děti to těžko chápou,ale je od paní moc fajn že si pejska nepořídila.Já mám 2 a je to náročné.Naštěstí jsem doma,tak se jim mohu dostatečně věnovat.

    superkarma: 0 08.01.2016, 11:36:03
  2. [41] cilani [*]

    LadyZ — #40tak co znám ze svého okolí, přecházelo se z té víry tak nějak postupně. Děti věřily bezmezně, pak pochybovaly, tak jim bylo řečeno, že kdo věří, dostane od Ježíška dárky, kdo nevěří, musí je koupit sám.. nebo že rodiče pomáhají Ježíškovi s dárky, přece by jich tolik nikdy nemohl unést a tak.. Bylo hrozně zábavné pozorovat třeba bráchu, jak hledá, kdo zvoní na zvoneček a táta před Vánoci vymýšlel nové způsoby, protože brácha byl chytrý kutil už od mala, ale taky zjistil pravdu až na základce. Hezky se na to vzpomíná.. Hlavní je, že jsou všichni nakonec spokojeni Sml16

    superkarma: 0 08.01.2016, 08:35:57
  3. avatar
    [40] LadyZ [*]

    cilani — #39 No já na něj věřím i dneska, ale tak nějak jinak. Vnučka v tom věku mě požádala s dvacetikorunou v kapse, že by potřebovala koupit něco pro rodiče k vánocům. Tak jsme šly - podle toho jsem soudila.

    1. na komentář reaguje cilani — #41
    superkarma: 0 07.01.2016, 16:27:20
  4. [39] cilani [*]

    LadyZ — #38 úplně normální dítě.. Taky jsem dlouho věřila, pak to tak nějak samo odeznělo. Ségřiné děti i děti kamarádek normálně v 7 věřily na Ježucha. Nic podivného, nenormálního..

    1. na komentář reaguje LadyZ — #40
    superkarma: 0 07.01.2016, 07:55:32
  5. avatar
    [38] LadyZ [*]

    V sedmi letech zas až tak věří na Ježíška? To není normální kluk.

    1. na komentář reaguje cilani — #39
    superkarma: 0 06.01.2016, 22:08:38
  6. avatar
    [37] Linde [*]

    jiti — #36 jasně, každé dítě má jiná přání ohledně sourozenců, tvoje dítě vyrůstá na dědině, tak je v konktaku se zvířátky každodenně, tak se necítí tak sám, jako si nejspíše připadá ten kluk z příběhu. A určitě se mu dost věnujete, že nemá potřebu se upínat na jednu jedinou věc takovým způsobem - vidí, co dají zvířata práce. Rodiče z příběhu jsou v bytě a tam bych se já za sebe už druhý den zbláznila nudou. Navíc mám štěstí na sestru, jako děti jsme si hodně hrály a i teď v dospělosti máme krásný vztah Sml9.

    superkarma: 0 06.01.2016, 20:19:27
  7. avatar
    [36] jiti [*]

    linde — #32 ale notak já mám taky jedinacka a rozhodně sám v pokojicku nestrada. Spíš naopak stále tvrdí že by sourozence nechtěl Sml80.taky jsem si se segrou nijak moc nehrála.

    1. na komentář reaguje linde — #37
    superkarma: 0 06.01.2016, 19:24:54
  8. [35] cilani [*]

    gerda — #7 jenže v pubertě bude kluk mluvit zase jinak..

    Helpes — #11ale neprovokovaly jste toho psa za dveřmi víckrát, doufám.. Mně psi vyvádí, když někdo šaškuje za dveřmi. Nebyla bych vděčná někomu, kdo by mi ho tam chodil provokovat..

    gerda — #26právě, že s tímhle přístupem by ten pes nedopadl dobře.. Myslet si, že je to snadné, protože je na vodítku, tak ho zvládne.. Pak trpí psi i okolí.

    linde — #32měla jsem sourozence dva a trávit spolu čas nás silně nebavilo. Ono vyžadovat, aby si sourozenci hráli spolu, když je to nebaví, je taky cesta do pekel..

    superkarma: 0 06.01.2016, 10:26:45
  9. [34] cilani [*]

    Souhlasím s psycholožkou do puntíku. Jen nechápu, jak mohli rodiče čekat, že děcko uplatí nějakými dárky, které napsal jen proto, že musel.. Holt má malý jasné touhy a není tak prodejný, jak jste čekali.. Chápu, že pro prcka to muselo být strašné zklamání, taky jsem takhle doufala.

    gerda — #2nejhorší je koupit dítěti zvíře jako dárek a čekat, že se bude starat a oni jen trochu vypomohou. Pokud je to pro rodiče problém starat se o zvíře, nemůže ho dítě mít - zvíře není hračka, veterinární péče nestojí koruny, ale stovky či tisíce a když jde do tuhého, tak i desítky tisíc. Děcko bude těžko opatrovat psa po případné operaci, těžko bude financovat jeho stravu (pokud nechce aby pes žral hnusy jako Chapy, pedigree a podobné..). Co bude se psem, jestli ta péče to děcko omrzí? Zůstane rodičům na krku, nebo půjde do útulku, přivážou ho někde v lese..? Rodiče si s ním měli pořádně promluvit a najít jiné řešení - třeba ty útulky..

    superkarma: 0 06.01.2016, 10:07:03
  10. avatar
    [33] tomáš [*]

    I já jsem si v dětství moc přála pejska...ale do činžáku ho rodiče nedovolili. Náhradou měl být dárek pod stromkem = roztomilý pejsk plyšáček. No, nenahradil toho živého,kdepak! Když po nějakém čase musel bráška do špitálu s operací slepáku, dala jsemmu ho s sebou.Domů se vrátil značně opelichaný - kluci si s ním prý na pokoji hráli fotbal i házenou :-)

    Svého psího kamaráda mám až nyní - "na stará kolena". Kdoví,snad se klučinovijeho dětský sen taky jednou vyplní...Sml74

    superkarma: 0 02.01.2016, 20:10:49
  11. avatar
    [32] Linde [*]

    Konečně jednou můžu říct, že paní psycholožka dala dobrou radu, protože většinou mi přijde, že psychologové nic klouděného nevymyslí. Tato rada mi přijde dobrá a k věci, chválím Sml67

    Jako další mě při přeběhnutí článku napadlo, jak těžký, nepochopený a prázdný život mohou mít jedináčci Sml15. Rodiče z článku mi přijdou zběžně fajn, ale když si představím toho klučinu, sedí sám v pokojíku, mamka vaří, otec třeba v práci, nebo u telky a tomu klukovi zoufale chybí stvoření, co by bylo kamarádem, prostě živý tvoreček, možná proto se tolik upnul na psa Sml15. Je škoda, že třeba nemá sourozence, i když jak bylo zmíněno níže, možná by stejně řekl, že pes by byl lepší Sml58. Článek mluví o bytě, já vyrůstala vždy v domku, se slepicemi, králíky, kočkami, papoušky...a taky sourozencem Sml67, takže nikdy ne sama. A co se týče dárků pod stromkem, od malinka jsem si přála koně a nikdy jsem ho nedostala...měla jsem dostatek rozumu, že prostě není správný čas Sml80a až budu velká, pořídím si ho. Ale měla jsem dostatek jiného vyžití a kontaktů se zvířaty, že jsem se na koně takto neupínala, pouze vždy jen doufala. Rada rodičům - zkusit alternativu - králíčka, morče...a hlavně to s klukem probratSml22

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    2. na komentář reaguje jiti — #36
    superkarma: 0 30.12.2015, 21:37:15
  12. avatar
    [31] Mickey Mouse [*]

    gerda — #26 Umím si to představit. Brzy by dospělí zjistili, že sedmileté dítě psa nezvládá, nemá na něj dost času, nedokáže za psa rozhodovat a nejspíš by kluka pes přestal brzy bavit. Protože pes vypadá jako prima kamarád, ale ve skutečnosti není.

    Nemá smysl dítěti nakládat víc, než může zvládnout. Sedmiletý nemá ještě odpovědnost ani sám za sebe, natož aby zvládl odpovědnost za psa! Opravdu samostatný sedmiletý kluk dokáže spolehlivě plnit pravidla nastavená dospělými. Ale nemůže se umět sám rozhodovat.

    superkarma: 1 28.12.2015, 23:35:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] vocjan [*]

    Dobrá rada od odborníka, pro ty co si neví rady.Sml67 Sml67

    superkarma: 0 28.12.2015, 23:10:49
  2. [29] Rikina [*]

    No a zjistit, jak by to zvíře dopadlo, kdyby ho chlapečkovi koupili, to radši nechci vědět - takových psů jsou pak plné útulky. Sml80 Nebo inzeráty typu "daruji psa"...

    superkarma: 2 28.12.2015, 20:16:24
  3. [28] Rikina [*]

    gerda — #26 Kachny obvykle mívají místo někde na dvorku, a nesdílejí s lidmi domácnost, štěně ano. A takové 8 - 10titýdenní štěně, co si doneseš od chovatele, to neumí nic. Není čistotné, nezná svoje místo ve smečce, je to jen roztomilé klubíčko, které je potřeba nepřetržitě učit, jak se žije v lidské domácnosti. Pořád, každou minutu denně, pokud teda ten pes zrovna nespí. Cizím slovem se tomu říká socializace, a když se to zanedbá, je to malér pro lidi i pro psa. Malér na mnoho let, protože pes vydrží cca 15 let a žít se psem, který je nevychovaný, takovou dobu, to je hodně náročné. No a sedmileté dítě nemůže takovou odpovědnost převzít jednoduše proto, že samo ještě není socializované, samo potřebuje být vychováváno a samo nezná svoje místo na světě. Navíc to dítě z toho časem vyroste, pes ne. Pes se musí vychovávat pořád, i když je dávno dospělý, jinak to prostě nejde. Takže pro rodiče je to dvojí práce - musí vychovávat dítě i psa souběžně. Opravdu nejde říct "je to tvůj pes, starej se" a myslet si, že jednou za měsíc koupím pytel granulí a tím to končí.

    superkarma: 3 28.12.2015, 20:10:44
  4. avatar
    [27] ivule60 [*]

    ..živý tvor není dárek jako nějaká věc zabalená do papíru..měli to rodičové špatně nastavené,měli to probrat s děckem a vysvětlit,že zvíře se jako dárek prostě nedáváSml23

    superkarma: 1 28.12.2015, 18:57:44
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    Rikina — #22 risina — #23já to myslila ale pouze tak, že i velmi malé dítě zvládne odpovědnost. Svěřit mu několik kusů drůbeže není jenom tak, postarat se venku o několik vykrmených kachen je docela těžké. Zahnat...přihnat zpět. Možná těžší, než postarat se o pejskaSml58. Jistěže ty kačeny nejsou tak inteligentní jako jeden pejsek na vodítkuSml57 Tím chce básník říci, že ani malé dítě není tak nemožné, aby nezvládlo péči o svěřené zvíře. Bylo by docela zajímavé mít možnost zjistit, jak by onen hoch z článku dopadl - tedy spíše to zvíře - kdyby mu ho Ježíšek nadělil.

    1. na komentář reaguje Rikina — #28
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #31
    3. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 0 28.12.2015, 17:14:13
  6. avatar
    [25] chanahd [*]

    No jo, malá dcerka mojí sestřenice chtěla letos velblouda nebo poníka. Taky nedostala. Ale doma jí to vysvětlili předem a tak se spokojila nakonec s nějakou plastovou potvorou s kývací hlavou, co těď u nich ve školce "letí".

    superkarma: 1 28.12.2015, 17:05:07
  7. avatar
    [24] SNÍŽEK [*]

    chudák malý,měli mu splnit jeho přání,když už mu nedokázali dávno vysvětlit že je jeho přání nesplnitelné.

    superkarma: 0 28.12.2015, 16:40:52
  8. avatar
    [23] risina [*]

    gerda — #19 Ale o tom, kdy a kde se ty kachny budou koupat, kde budou spát, co budou jíst a kdy se zabijí, případně jak se budou řešit zdravotní či jiné problémy s nimi, asi rozhodoval někdo dospělý, ne?

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 2 28.12.2015, 15:08:26
  9. [22] Rikina [*]

    gerda — #19 Tak kachny a psa bych fakt nesrovnávala. Sml57

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 3 28.12.2015, 15:00:53
  10. avatar
    [21] Ivanka [*]

    Psa nechém psem, ale vyjádřím se k víře v Ježíška.....sedmileté dítě opravdu není velké, aby v něj věřiloSml23 Mé dceři bude za pár dní osm a také věřím a co vím z okolí, tak stejně i všichni její vrstevníci! V sedmi letech chodí do druhé třídy a to si myslím je ještě hezké na Ježíška věřitSml22 U nás zatím nepřišli ani žádné pochybné otázky ohledně jeho existence....

    Myslím, že děti to tak asi ve třetí třídě mají nalomené a ve čtvrté pak už nevěří. U mé neteře to tak bylo a předpokládám stejný vývoj i u mých dětí...

    superkarma: 3 28.12.2015, 14:33:15
  11. avatar
    [20] jiti [*]

    Celé dětství jsem nechtěla nic jiného než koně. Dokonce jsem nechtěla dárky ale peníze abych si ho mohla koupit. Splnilo se mi to až v dospělosti. Kdyby můj syn chtěl zvířata která sama nechci tak bych mu řekla, že musí vydržet až bude velký.

    superkarma: 0 28.12.2015, 13:35:45
  12. avatar
    [19] gerda [*]

    Mickey Mouse — #17Já měla v 6 letech už tolik rozumu, že mi svěřili koupání kachen v nedalekém potoce. Vyhnat je tam, pohlídat a zase přivést domůSml80 Dnes jsou děti asi méně samostatnéSml80Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #22
    2. na komentář reaguje risina — #23
    superkarma: 0 28.12.2015, 12:31:22
  13. avatar
    [18] Pentlička [*]

    Jako dítě jsem také chtěla psa, jenže jsem si to samozřejmě představovala úměrně věku - že bude roztomilej a budu si s ním hrát. Nedostala jsem nic. I moje dcera moc chtěla psa, ale taky jsem jí to nedovolila - měla rybičky, myšky, křečka, morčata a potkany, ale psa si koupila až jako dospělá a samostatná. Starost o psa je něco jiného jak o kočky nebo méně náročná zvířata a malé dítě toho není schopno. Jen měli rodiče tomu synovi vysvětlit předem, že ani Ježíšek mu toto přání nesplní, protože oni si to nepřejí a Ježíšek neudělá nic proti přání rodičů. (Nakonec není sedmileté dítě už velké na to, aby věřilo na Ježíška?)

    superkarma: 2 28.12.2015, 12:00:27
  14. avatar
    [17] Mickey Mouse [*]

    gerda — #12To asi vzpomínáte na mnohem dospělejší léta. Tak od 15ti let výš a ještě podle povahy dítěte. Některé není dost odpovědné ani v těch 15. Ale v 7 letech je to jednoduše nemožné. Takové dítě má co dělat aby zvládalo školu a samo sebe.

    1. na komentář reaguje gerda — #19
    superkarma: 6 28.12.2015, 11:13:59
  15. avatar
    [16] vopis [*]

    Prvotní chyba byla u rodičů, o tom není diskuze.

    Oceňuji dobré tipy psycholožky, kterými by se mohla

    tato chyba částečně napravit.

    superkarma: 2 28.12.2015, 10:41:35
  16. avatar
    [15] Kadla [*]

    Měli mu koupit pod stromeček nějaké jiné - méně náročné - zvíře, třeba křečka nebo morče. Je s tím taky práce, ale nepotřebuje výcvik, zvládne být doma samo ... (myslím to zvíře). A časem by se vidělo, jak ho baví starat se o zvíře, a možná by se později o tom psovi dalo uvažovat. Osobně jsem raději pro kočku - kočka nepotřebuje společnost tak moc jako pes, nemusí se venčit, nemusí se koupat (až na naprosté výjimky), takže je to z hlediska údržby a chovu poměrně nenáročné zvíře...

    superkarma: 4 28.12.2015, 10:08:01
  17. [14] bobani [*]

    chápu ty rodiče , také bych nechtěla pejska v paneláku .

    superkarma: 2 28.12.2015, 10:06:37
  18. [13] Rikina [*]

    gerda — #12 Taky to beru podle sebe. Když jsme si s exmanželem pořídili prvního psa, bylo nám kolem 25 let a měli jsme dvouleté dítě. Přesto jsme měli fůru mezer ve vědomostech a neznalostí, co se týká psů, a taky to nedopadlo nejlíp. Sml15 Teprve časem, až jsme měli teoreticky nastudováno, a zejména praxí, neb s naším druhým psem už jsme nenechali nic náhodě, vzali to vážně a opravdu se jím zabývali, na cvičák chodili atd., tak až potom se dalo říct, že se o psa umíme postarat. Jsou v tom léta práce. Mí synové jakžtakž s odřenýma ušima zvládali kompletní péči o psa až tak od 15 let vejš, a i tak jsem musela na to dohlížet a nebylo na to spolehnutí na 100%. Takže myslet si, že to dokáže sedmileté dítě, je podle mého utopie. Takové dítě nezvládá často ještě ani péči o sebe sama, natož o zvíře. A že by rodiče "jenom" platili výdaje, to je opravdu naivní představa.

    superkarma: 5 28.12.2015, 09:56:36
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    Rikina — #9beru to podle sebe - jenom co to šlo, jsem celý život se zvířetem po boku, u mě jsou to kočky. Sml16 Takže podle sebe i vím, že bych plnila veškeré povinnosti spojené s tím mít zvíře doma. Naši by "jenom" platili výdaje. Ale ten chlapeček může být samozřejmě případ jiný, kdo ví... teď už je po svátkách a po těšení na pejska, tak je to jedno.Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #13
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #17
    superkarma: 2 28.12.2015, 08:59:21
  20. [11] Helpes [*]

    Chápu rodiče a zároveň je mi klučiny líto. Je to pro něj veliké zklamání. Moc se mi líbila rada psycholožky. Myslím, že kdyby s chlapcem pořád dokola mluvili, tak by to zklamání nebylo tak velké. Já sama jsem kdysi odolávala přání své dcerky mít pejska, ale naštěstí moje argumenty pochopila. Naštěstí měli sousedé v domě pejska a když jsem ho slyšela žalostně kňučet a štěkat, vzala jsem dcerku a za dveřmi jsme konejšily osamělého pejska. Pak jsem se dcery zeptala, zda by jí nebylo našeho pejska líto, když by byla ve škole a já v práci. Tehdy psí "školky" nebyly a i dnes si to každý asi dovolit nemůže. No a to myslím dost zabralo, i když psa si přála pořád, ale byla schopna brát to tak, že psovi by bylo opravdu smutno a to si nepřála.

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 4 28.12.2015, 08:56:20
  21. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    Je úplně jedno jestli je to pes, drahý mobil nebo jojo. Pokud existují objektivní důvody, proč není tento dárek možné realizovat, měli rodiče zakročit a s dítětem před svátky promoluvit a vysvětlit mu to. Tady s psycholožkou souhlasím. vyrovnat se s tím, že nemůžeme mít všechno, co si usmyslíme, je důležitá a velmi potřebná schopnost. Čím dříve si ji osvojí, tím lépe.

    superkarma: 8 28.12.2015, 08:49:47
  22. [9] Rikina [*]

    gerda — #7 "největší životní přání" může mít chlapeček za 5 let úplně jiné. Možná už příští rok. Sml57 A je plno lidí, kterým se největší životní přání nikdy nesplní, to je věc, se kterou je třeba se umět smířit, že nemůžu mít vždycky všechno, co si umanu. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    superkarma: 7 28.12.2015, 08:21:49
  23. [8] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #6 Sml22 Ono postarat se o psa (nebo jiné zvíře) je často i mimo možnosti a schopnosti mnoha dospělých. Bohužel ne každý si to umí reálně zhodnotit, a pak na to doplatí jak to zvíře, tak dotyčný sám.

    superkarma: 4 28.12.2015, 08:18:47
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    Rikina — #5I kdyby mi to stokrát vysvětlili....to zklamání a to, že už se nikdy nebude opakovat šance splnit dítěti největší životní přání, se prostě nedá nijak okecat. Pes je sen a bůhví, co by rodině splnil on. Jsou prostě dary, které můžou ovlivnit celý pozdější život člověka, a zvíře, jakkoliv to není hračka, je pro někoho tak potřebné, jako voda a vzduch. Rodičům bych poradila možnost adopce pejska v útulku tak, že tam můžou docházet a brát ho k venčení. Tak se dá vyzkoušet vytrvalost a dají se zároveň nabírat zkušenosti. No, snad je nenapadne pořídit mu bratříčka, aby pak uslyšeli, že chtěl radši toho psaSml30Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #9
    2. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 10 28.12.2015, 07:51:22
  25. avatar
    [6] Mickey Mouse [*]

    gerda — #2Sedmileté dítě se o psa nepostará, i kdyby bylo úplně svaté a spolehlivé. Je to úplně mimo možnosti dítěte. Možná dokáže psa nakrmit a vyvenčit. Jenže jak má dítě psa vychovávat, když ještě samo potřebuje výchovu? A už z reakce dítěte je zřejmé, jak moc dítě neunese odpovědnost.

    1. na komentář reaguje Rikina — #8
    superkarma: 8 28.12.2015, 07:48:51
  26. [5] Rikina [*]

    gerda — #2 Pes není hračka pro dítě, a dítě se nikdy samo nepostará, i když bude stokrát slibovat, že jo. Psa musí chtít celá rodina, protože celá rodina s ním bude v kontaktu, a bude muset se psem komunikovat, vychovávat ho, a starat se o něj. Kromě toho je spousta věcí, které je třeba o psech znát, aby se o něj mohli dobře postarat, což sedmileté dítě neví. To musí především ti rodiče. Oni budou psovi kupovat krmení, musí vědět, jaké složení, kolik čeho a proč. Budou chodit se psem k veterináři, budou řešit, kam se psem o dovolené, budou řešit, že pes je celý den sám doma, protože oni jsou v práci a kluk ve škole... jistě, všechno je řešitelné, když člověk psa chce. Ale oni ho nechtějí. Tudíž je na místě vysvětlit potomkovi, že nemůže mít všechno. Kdyby si přál slona, taky by ho nemohl dostat.

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    superkarma: 15 28.12.2015, 07:37:02
  27. avatar
    [4] kuzle [*]

    deti uz nastesti dobre vi, ze bud zvire nebo ja Sml22 a i kdyz by se jim libilo mit zviratko, je mi jasne, ze by pece o nej zbyla nakonec na mne, takze fakt ne Sml23

    superkarma: 1 28.12.2015, 07:33:02
  28. [3] Rikina [*]

    Od rodičů je velmi rozumné, že nepořídí dítěti štěně jako hračku, když vědí, že sami nemají ke zvířatům vztah a že by jim byl pes na obtíž. Ale souhlasím s tím, že mu to měli vysvětlit včas, a ne to nechat dojít k takovému zklamání. Teď holt budou muset vysvětlovat dodatečně a i když jim to připadá "kruté" - stejně se to dítě jednou dozví, jak to je s tím Ježíškem a celkem mě překvapuje, že sedmiletý na něj ještě věří. Hlavně by se ovšem neměli rodiče jenom vymlouvat, že ten Ježíšek psa nepřinesl, ale říct klukovi ty skutečné důvody, proč psa ne. Úměrně věku, samozřejmě.

    superkarma: 3 28.12.2015, 07:30:05
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Klučinu zcela chápu. Kdyby dostal jediný dárek, a to pejska, byl by šťastný. Jsou děti, které jsou schopné se o kamaráda pejska starat. Dokonce bych uvěřila tomu, že po tom Ježíškovi k rodičům ochladne, neznají ho, nerozumí mu. Berou to jen ze svého hlediska - práce a starost navíc.Sml15 Pro kluka je zvíře důležité, s pejskem není nikdy sám. Rodiče samozřejmě pomoci musí, dítě všecko nezvládne. Mně taky doma zvíře nepovolili, ale vím, že kdyby jo, bylo na mě spolehnutí a ubylo by mých problémů.

    1. na komentář reaguje Rikina — #5
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #6
    3. na komentář reaguje cilani — #34
    superkarma: 4 28.12.2015, 06:35:41
  30. avatar
    [1] rendvo [*]

    dneska se mi moc líbyl názor odborníka, taky si myslím že to s ním měli probrat předem že to asi nepůjdeSml59

    superkarma: 4 28.12.2015, 01:08:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme