Vztahy

Nevěra versus interrupce

Tak jsem zase nějak přešlá...
Příběh, se kterým se mi svěřila jedna mladá žena, mě tak nějak rozlítil...

Nedávno jsem navštívila po několika měsících dlouholetou známou. U kávy jsme rozebíraly starosti i radosti všedních dnů.
Nedávno oslavila třicítku. Vdávala se hodně mladá, v devatenácti letech, jelikož musela. Mládí si skoro neužila. Stále si namlouvala, jak je šťastna, jaké má skvělé manželství, milého a pozorného muže. Ale každý dnes vidí, že moc spokojené manželství dosud neměla a bohužel už mít nebude. Těžko se to změní k lepšímu. Její manžel neustále vysedává po hospodách, doma jí s ničím nepomůže, na všechno je sama … i na dítě.
A tak není divu, že si našla milence. Ona, která byla vždy věrna svému muži, o kterém si ze začátku myslela, že je to ten nejbáječnější muž na světě. Tvrdila, že nevěra je podlá věc a odsuzovala každého, kdo něco takového udělal.
Nyní jsem na ní koukala s vytřeštěnýma očima a nezmohla jsem se na slovo. Nevěděla jsem, co na to říct. Na jednu stranu jsem ji chápala, na druhou stranu jsem ji odsuzovala a bylo mi najednou tak nějak jejího manžela líto.

Začala vyprávět příběh, který se podobal románku z televizních seriálů.
Trvá to již půl roku. Je jen o něco málo starší než ona. Shodou okolností také „nešťastně ženat“, děti asi tak stejného věku. Ze začátku v tom bylo jen takové vzrušení, touha a chtíč po někom jiném. Zkusit něco nového, zakázaného… Scházeli se skoro denně. Vždy v tom hrál pouze čistě sex. Až potom po čase se z toho začalo vyvíjet něco víc. Nechtěla si vůbec připustit, že by toho člověka mohla nějak milovat, cítit k němu patřičnou náklonnost.
A stalo se. Vyvinul se z toho vážný vztah.

A potom to nedostala. Jeden, dva, tři dny, týden… Místo toho se dostavily ranní nevolnosti. Těhotenský test prokázal graviditu.
Co teď? Ačkoli se intimně stýkala i se svým manželem, především se však stýkala s milencem. Pravděpodobnost, že to dítě není manžela, byla velká. Nezbývalo nic jiného, než se objednat na kliniku… Již podruhé. Celkem potřetí. Jednou dobrovolný potrat, podruhé samovolný. Nyní potřetí, opět dobrovolný. Jenže v tomto případě nechat si dítě, bylo absurdní.

Na klinice měla být již v sedm hodin ráno. Poprosila mě, jelikož po propuštění měla mít zajištěn odvoz, zda bych pro ní potom nepřijela. Manželovi to říct nemohla a tomu, s kterým pravděpodobně to dítě počala, říkat nechtěla, jelikož si řekla, že tento vztah ukončí.
Ačkoli jsem z toho měla strašný pocit a žaludek se mi zvedal, slíbila jsem jí, že pro ní zajedu. Nemohla jsem jí v tom nechat.

Zrovna pršelo, když jsem parkovala před klinikou. Přijela jsem o pět minut dřív.
Seděla jsem v čekárně a skrz okno jsem pozorovala dešťové kapky. To prší slzy nenarozeného dítěte. Ani nevím, jak mě ta myšlenka napadla. Bylo mi z toho nějak smutno. Po chodbě kráčela nějaká mladá žena s mužem. Bylo mi hned jasné, odkud jdou. Po chvíli za nimi kráčela další žena…. Koukala jsem za nimi a bylo mi všelijak…
Přemítala jsem nad tím, jak je ten život nespravedlivý…

Jsou mezi námi ženy, které touží po dítěti. Být jeho biologickou matkou. Nosit ho v sobě, pod svým srdcem. Ale bohužel jim to není přáno. Málokterá má to štěstí, že jí věda pomůže. A jsou také mezi námi takové, co se svého dítěte, ať již narozeného, či nenarozeného lehce vzdají, protože ho buď nechtějí, nebo z nějakého důvodu nemohou mít.
Vím, že v některých případech tomu není vyhnutí. Ale myslím si, že v dnešní moderní době, kdy existují určité ochrany a preparáty před nechtěným početím, by se tato skupina mohla snížit a k interupcím by vůbec nemuselo docházet. Je to smutná realita.

Ještě závěrem k mé známé.
Ačkoli prohlásila, že to již se svou známostí ukončuje, nestalo se tak. Nadále se s ním schází a je to čím dál víc vážnější…
Zda kvůli tomu rozbije své nešťastné manželství, které udržuje jen kvůli své dceři, zatím nevím. Ale jedno je jisté. Prožívá krásné období a je velmi šťastna.  

         
   
04.09.2003 - Láska a vztahy - autor: Jitka Vokurková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [209] Ťapina [*]

    Co vlastně chlapy vede k tomu, aby měli milenku a když ji pak získají pro sebe, chtěli hned zas další?

    superkarma: 0 17.11.2003, 11:17:32
  2. avatar
    [208] Petronela [*]

    Kdysi jsem byla milenka, vsechno bylo fajn, skvele, restaurace, darky atd, ale predstava ze je nekde po nocich se svou zenou me odrovnavala, pak jsem se z milenky stala pritelkyni a za 4 roky se s nim rozesla pro neveru. Moje matka vzdycky rikala udelal to ji, udela to tobe a po tobe to udela zase te dalsi a mela pravdu. A je skoda, ze dotycna ve clanku nepouzivala antikoncepci, zabranila by zmareni jednoho zivota a zasahu do sveho tela.

    superkarma: 0 07.10.2003, 13:36:51
  3. avatar
    [207] Petronela [*]

    Kdysi jsem byla milenka, vsechno bylo fajn, skvele, restaurace, darky atd, ale predstava ze je nekde po nocich se svou zenou me odrovnavala, pak jsem se z milenky stala pritelkyni a za 4 roky se s nim rozesla pro neveru. Moje matka vzdycky rikala udelal to ji, udela to tobe a po tobe to udela zase te dalsi a mela pravdu. A je skoda, ze dotycna ve clanku nepouzivala antikoncepci, zabranila by zmareni jednoho zivota a zasahu do sveho tela.

    superkarma: 0 07.10.2003, 13:13:22
  4. avatar
    [203] kosmokosmo [*]

    Jsem dojata.......Cechy krasne,Cechy me.....jak tolerantni narod vas obyva......ach

    superkarma: 0 08.09.2003, 17:13:23
  5. avatar
    [189] Irena1 [*]

    Petr: nějak jsem nepochopila, zač mi děkuješ?

    superkarma: 0 05.09.2003, 11:39:49
  6. [174] Mína [*]

    No, je to trošku podivné... Já bych to rozhodně nejdříve probrala s přítelem, třeba by se našlo jiné řešení. Mám za sebou dva nedobrovolné potraty a myslím, že jí to časem bude třeba líto. O tom, že je teď velmi šťastná silně pochybuji. Rozhodně si nemyslím, že interrupce na ní nezanechala žádné psychické následky...

    superkarma: 0 04.09.2003, 22:19:30
  7. avatar
    [172] manki [*]

    Je to moc smutné že to dítě dala pryč, vždyť se mohla svěřit svému milenci a třeba by si ho nakonec nechala. Neměla se rozhodovat sama, může toho jednou litovat. Je mi strašně moc líto každého nenarozeného dítěte.

    superkarma: 0 04.09.2003, 21:42:31
  8. avatar
    [168] ANAMOR [*]

    Sanofi: blahopřeji

    superkarma: 0 04.09.2003, 18:50:29
  9. avatar
    [167] Sanofi [*]

    maki: Nemusí mít pravdu. Já jsem se vdávala v 18ti letech, po 14ti denní známosti. Na antikoncepci jsem měla recept,jen ho vyzvednout. Nestihla jsem to, jelikož jsem otěhotněla. Protože jsem "musela", vdávala jsem se. A výsledek? Moje kamarádaky ze střední školy jsou z 50% rozvedené a já mám šťastné manželství už 17 let. Máme dvě velké děti a je nám fajn.
    P.S. "Musela" jsem schválně napsala do uvozovek. Vždyť přece ani rostoucí bříško nikoho do svatby nenutí. Je to vždy svobodné rozhodnutí.

    superkarma: 0 04.09.2003, 18:41:51
  10. avatar
    [163] Kájina [*]

    opravdovy muz:a ty si myslis ze zenska do toho musi davat vzdycky city,ze nechce treba jenom sex,jelikoz doma ho ma malo nebo ho nema vubec? ne...ty si proste presvedceny ze muz+never= OK, a zena + nevera= katastrofa...NESOUHLASIM....neveru nemam rada,a nevim jestli bych ji odpustila,mozna ze za zadane situace ano,ale nedelam rozdil mezi muzem a zenou....

    superkarma: 0 04.09.2003, 17:20:15
  11. avatar
    [162] ANAMOR [*]

    Landriel: souhlasím m

    superkarma: 0 04.09.2003, 17:14:47
  12. avatar
    [161] janinkab [*]

    Jen jednu výhodu má před nevěrnou ženou nevěrný muž- nikdy nemůže otěhotnět. Jinak si myslím, že důvody k nevěře jsou stejné u obou pohlaví. A dopady na rodinu taky.

    superkarma: 0 04.09.2003, 17:11:28
  13. avatar
    [160] janinkab [*]

    Je škoda, že přítelkyně nevyužila antikoncepci před otěhotněním. Není přece malá, aby nevěděla, co může ze sexu vzniknout. Měla dvě možnosti, jak vyřešit problém, a zvolila ten schůdnější. Schůdnější pro sebe. Je ale otázkou času, kdy si bude muset vybrat, jestli bude žít dál s manželem, nebo zvolí milence.

    superkarma: 0 04.09.2003, 17:08:24
  14. avatar
    [159] Irena1 [*]

    opravdový muž: to si jako myslíš, že neexistují ženy, které si nevěrou chtějí zvednout sebevědomí nebo se prostě pořádně pomilovat?

    superkarma: 0 04.09.2003, 16:51:48
  15. avatar
    [157] Landriel [*]

    opravdový muž: tak to mě teda nadzvedlo. Když je nevěrný chlap, tak je všechno v pořádku? A když je nevěrná žena, tak katastrofa, jo? Ty jsi ale taky myslím trefa. Dvojí metr, co?

    superkarma: 0 04.09.2003, 16:32:42
  16. avatar
    [154] piškotek [*]

    To je zvláštní příběh, ale mohla to skusit u přítele. Třeba by se kvůli ní rozvedl, a nebo by poznala co je zač. Protože říci muži , že čekáte dítě má různé reakce.

    superkarma: 0 04.09.2003, 16:12:57
  17. avatar
    [153] klara.kr [*]

    A už je to tady zase, chlapska a zenska nevera , ty jine a rozdilne uhly pohledu... chlap muze a zena - to je konec.

    superkarma: 0 04.09.2003, 16:02:33
  18. avatar
    [149] Suzanne [*]

    opravdový muž: můj bývalý muž se se synem stýká tak jako pro formu, ale můj současný to vynahrazuje. To je to, proč jsou o tom přemýšlela. Přeju hodně štěstí s tvým druhým synem!!!

    superkarma: 0 04.09.2003, 15:41:09
  19. avatar
    [147] Suzanne [*]

    Petře, asi to vidíš jinak, ale já bych tě být na místě tvé ženy asi chtěla Jo, takhle nad věcí já teda nejsem

    superkarma: 0 04.09.2003, 15:34:16
  20. avatar
    [144] ANAMOR [*]

    nikdy neříkej NIKDY,je dospělá rozhodla se sama ,ale příteli to mohla říct.Kdoví možná by to dodadlo úplně jinak

    superkarma: 0 04.09.2003, 15:29:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [143] emma [*]

    Petr: tvoje žena asi musí bejt pěkná husa, když tě vzala zpátky i po tom, co tvrdíš, že nevěra je hezká věc a nikomu neubližuje!

    superkarma: 0 04.09.2003, 15:24:36
  2. avatar
    [142] Suzanne [*]

    opravdový muž: nechci tě ranit a pokud, předem se omlouvám. Ale není v tom trochu ješitnosti? Přijde mi to poněkud patetické - "kousek mé krve!" Já myslela, že rodičem se člověk stává budováním vztahu a péčí. Já vím, že ti to bylo odepřeno, ale to má opravdu ten " kousek genetické informace" takovou sílu? Ženská to dítě nosí skoro rok v sobě, ve svém těle, tam to silné pouto chápu, i kdyby jí to dítě někdo nedejbůh odnesl. Mimochodem, jsi si jistý, že dítě je tvoje? Co když ona měla důvod být sama? Asi rýpu, ale tyhle otázky mě napadají.

    superkarma: 0 04.09.2003, 15:10:58
  3. avatar
    [138] Irena1 [*]

    opravdový muž: teď už bych se mu svévolně taky do života nemotala, to je jasné...

    superkarma: 0 04.09.2003, 14:53:52
  4. avatar
    [137] Irena1 [*]

    Petr: a tvrzení, že nevěra je přirozená a nikomu neubližuje, to považuju za blábol - resp. teoreticky je to asi pravdivé, ale prakticky se mi z toho zvedá žaludek a hájit se tím mi přijde dost hnusné a sobecké

    superkarma: 0 04.09.2003, 14:51:48
  5. avatar
    [136] Irena1 [*]

    opravdový muž: máš pravdu, určitě by to bylo jiné. Ale třeba v mém případě já bych doufala, že kdyby se rozhodl se mnou být, tak by systém zůstal zachován. Jen bych prostě věděla, že vedle mě bude každý den usínat...

    superkarma: 0 04.09.2003, 14:49:41
  6. [133] amalka-vila [*]

    Dítě bych si v tomto případě asi nechala.

    superkarma: 0 04.09.2003, 14:46:07
  7. avatar
    [128] Irena1 [*]

    Petr: tvůj příběh se mi zdá divný...navíc, jestli ti nefungovalo manželství, našel sis milenku, tak nechápu, proč ses domů vracel a znova to slepoval, nebylo by lepší být sám?

    superkarma: 0 04.09.2003, 14:38:15
  8. avatar
    [127] Irena1 [*]

    opravdový muž: nechci tě blamovat, ale domnívám se, že můžeš žádat o určení otcovství i ty! Dítě má právo na rodiče a stejně tak rodiče mají právo na dítě...

    superkarma: 0 04.09.2003, 14:36:15
  9. avatar
    [116] Suzanne [*]

    tventula: máš pravdu, to není normální. Jenže někdo má za život 20 partnerů, dobře zvolenou antikoncepci (pozor - nebo taky ne!!!)a kliku, takže je v pohodě. Jiná zas může mít třeba 3 chlapy za život, ale holt má smůlu, třeba i nějaké zmatky a hned je v tom. Ne nadarmo se říká, že některá ženská se podívá na pánské trenýrky a už má

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:45:07
  10. avatar
    [115] Irena1 [*]

    jak to tak čtu, tak přemýšlím, co bych asi udělala v případě otěhotnění já - rozvedená, bez úspor, ženatý ...Dítě bych moc chtěla, ale vychovávat ho bez otce? A jak by to člověk zvládl finančně?
    Třeba se ta žena bála i toho, že by jí to s milencem neklaplo a za čas by vychovávala sama dvě děti..

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:43:14
  11. [114] tventula [*]

    Smutné,ale ze života.Jedna moje švagrová nemá dělohu,takže má děti adoptované a druhá má za sebou 7 potratů.Pokaždé byla těhotná s někým jiným a vůbec si z toho nedělá hlavu.Slovo antikoncepce ji nic neříká.To už není normální.

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:35:13
  12. avatar
    [110] Libča [*]

    nemam slov, moc smutny pribeh ale bohuzel rozhodnuti bylo jen na ni, kdo vi co se stane jednou nam.. neodsuzuji ale preci jen si rikam mohlo to byl jinaci.... ale co.. je to jejich zivot.

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:20:43
  13. avatar
    [107] Ginevra [*]

    Je lehké někoho odsoudit, ale strašně těžké v dané situaci rozhodnout co nejlépe. A proto neodsuzujme, ale užívejme života tak, jak nejlépe můžeme podle svého svědomí.

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:16:21
  14. avatar
    [106] Suzanne [*]

    Pavla: Hůůů, to je námět na knihu
    Jaký máte názor na spolurozhodování otců? To je docela problém: pakliže žena dítě chce, ani odmítání mužského ji neodradí, maximálně se s ním domluví, že od něj nic nechce. Když dítě ona nechce, žádný chlap ji nedonutí, aby ho měla, to je logické. Tak jak je to vlastně s tím rozhodováním?? V případě váhání maminky to chápu a beru jako poradní hlas. Ale co v případě jeden ano a druhý ne?

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:15:52
  15. avatar
    [102] sarobrouk [*]

    Ariadna: to nechápu, když se k ní hlásí jako otec a je to jeho jediné dítě, tak proč si nenechají zjistit, kdo z nich je otec? A jestliže je to milenec a ne manžel, tak může zažádat o změnu otcovství a živit si své dítě sám a netahat to z chlapa, který platí už na 2 svoje. Není to vypočítavost?

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:11:38
  16. avatar
    [101] Efča [*]

    Je to hodně smutný příběh , neodsuzuju nikoho za jeho rozhodnutí .
    Jen si myslím že je jednoznačně lepší používat antikoncepci . Jedná se o dospělou ženu, tak snad není tak naivní

    superkarma: 0 04.09.2003, 13:10:47
  17. avatar
    [95] ffly [*]

    Chápu ji, byla jsem ve stejný situaci. Neodsuzujte. I já říkala interupce ne.

    superkarma: 0 04.09.2003, 12:37:39
  18. avatar
    [87] Sama [*]

    Maryl: Ariadna: jedině souhlas

    superkarma: 0 04.09.2003, 11:56:33
  19. avatar
    [85] Bobina [*]

    Příspěvek č.5 od Léthé mi mluví ze srdíčka. Někdy to osud vážně dost divně zamotá a člověk se divně zachová.... fakt těžké soudit.

    superkarma: 0 04.09.2003, 11:41:15
  20. avatar
    [84] Irena1 [*]

    Ono bývá dost těžké odejít od někoho, ikdyž s ním třeba nejste oddané, nemáte děti...neodsuzujte! A říct o dítěti milenci? Co když se třeba ta dívka bála, aby to nevzal jako ultimátum nebo vydírání? A co když s ním třeba ani žít nechce, jen si bere alespoň trošku lásky a citu, který ji doma chybí? A vychovávat dvě děti s opilcem?
    Její jednání neschvaluju, ale chápu.

    superkarma: 0 04.09.2003, 11:37:31
  21. avatar
    [82] Haninka [*]

    mozna proziva krasne obdobi, ale neverim tomu, ze je velmi stastna... mozna ve chvilich, kdy je se svym milencem, ale jinak?

    superkarma: 0 04.09.2003, 11:23:19
  22. avatar
    [80] Kájina [*]

    smutny pribeh nemuzu ji odsuzovat a soudit,jelikoz jsem to nezazila... preju ji hodne stesti do zivota...at je lepsi nez dosud

    superkarma: 0 04.09.2003, 11:20:49
  23. avatar
    [76] Suzanne [*]

    Vidím, že debata se vyostřuje.
    Všechny dámy, které přesně víte, že vám by se to NIKDY nestalo, přeju vám, ať vám to přesvědčení dlouho zůstane a ať vás život neskřípne.

    Kdyby neexistovalo selhání antikoncepce či rozumu, náš svět by byl krásný a dokonalý, všude by byly samé chtěné a nádherné děti. Ale buďte, dámy, realistky a modlete se, ať vás nikdy nepřekvapí váš nejbližší člověk alkoholismem, ať vás nikdy nedostane tíživá situace. Ať se nikdy nemusíte stát "zrůdami"!!! A ať vás někdo strašně chytrý a morální nemusí odsoudit.

    Uf, to jsem se vytočila. A dík Kamilo a Emmo a další za tu toleranci.

    superkarma: 0 04.09.2003, 10:54:47
  24. avatar
    [72] Veruška [*]

    Smutné, ale ze života

    superkarma: 0 04.09.2003, 10:37:01
  25. avatar
    [70] Exupery [*]

    Ariadna, Meryl: Souhlasím s vámi. Já jsem ukecanej člověk a všechno vyslepičím, ale o tomhle si myslím, že by to milenci opravdu měla říct. Lepší zkouška se už naskytnout nemusí. Já jsem kdysi na potratu byla, tenkrát mi to nepřišlo nijak divný, řekla jsem si, že je to pár buněk a nějak jsem si neuvědomovela, že "to" třeba už má mozek a srdce, i když mi to doktorka povinně řekla. Uvědomuju si to teď, když se blíží chvíle, kdy budu dítě chtít. Už bych to nikdy neudělala, ale nikoho neodsuzuju, nejenom proto, že já na to nemám vůbec právo.

    superkarma: 0 04.09.2003, 10:33:05
  26. avatar
    [67] marcellina* [*]

    Chudak zenska.. ale: proc zustava v nefungujicim manzelstvi? Dite to stejne musi videt a rozhodne to pro nej nebude dobrej priklad pro vztah dvou lidi. A za druhe: kdyz uz milence, tak aspon antikoncepci, ne? Kdyz si mam davat pozor, aby me s milencem nikdo nevidel, tak si taky musim davat pozor, aby mne to nejak nepoznamenalo (tehotenstvi)

    superkarma: 0 04.09.2003, 10:22:55
  27. avatar
    [66] Charmed [*]

    emma: A myslíš, že ona o tom uvažovala, když se poddávala sexuálním radovánkám?

    superkarma: 0 04.09.2003, 10:19:43
  28. [65] helip [*]

    V dnešní době je už tolik možností, jak se chránit proti nechtěnému otěhotnění, že to opravdu nechápu?

    superkarma: 0 04.09.2003, 10:16:11
  29. avatar
    [64] Irena1 [*]

    Co se týče "plánování" dětí, otevřela jsem auditko pro svobodné, rozvedené nebo ovdovělé maminky, nebo milenky, které si pořídily děcko s ženáčem... Prostě pro všechny, které jsou na to samy!

    superkarma: 0 04.09.2003, 10:09:14
  30. avatar
    [61] klara.kr [*]

    Já myslím, že nelze soudit. emma: 43 . Jedna má kamarádka otěhotněla s mužem, se kterým být nechtěla a dítě s ním také nechtěla. Pro ni byla interrupce úlevou. A vůbec jí za to neodsuzuju.
    Myslím, že když jde někdo do nemocnice na přerušení, NESMÍ se zabývat úvahami nad deštěm a slzami nenarozeného děťátka.

    superkarma: 0 04.09.2003, 09:55:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme