Rodina

Nevěděla, že je v šestém měsíci!

Bylo to na venkově a příběh mi vyprávěla místní známá.
Její dobrá přítelkyně se nijak cíleně otěhotnět nechystala, měli totiž rozestavěný dům. Ochranu či antikoncepci neřešila, jelikož přeci jen dítě v budoucnu chtěla.

Držela jakousi jednostranou dietu, a tak ji menstruace někdy vynechávala. Ani předtím nebyl její cyklus pravidelný, a tak se několikaměsíčnímu vynechání nijak zvlášť nevěnovala.
Byl to typ ženy, která byla u gynekologa naposledy na střední škole a jakékoli preventivní prohlídky ji nechávaly klidnou. "Dokud nemám žádné potíže, doktora nepotřebuji," odpověděla vždy na naléhání své kamarádky.

Právě ta ji donutila přeci jen navštívit lékaře, když se jí postava našeho příběhu svěřila o opakovaném vynechání menstruace. K tomu si ještě stěžovala, že je jí v poslední době pořád nějak "divně".

Místní lékař jí po vyšetření ultrazvukem sdělil náramnou novinu. Byla v šestém měsíci těhotenství, vše naznačovalo bezproblémový stav pokročilé gravidity.
"Něco podobného se mi během mé praxe ještě nestalo," řekl udivený lékař, který měl za sebou dlouholetou praxi.

Samozřejmě, kdo se divil ještě víc, byla ona těhotná.
Měla už nějaký čas pohyby a zpětně si uvědomovala, že měla občas pocit, že se jí NĚCO v břiše hýbe.

To něco byl syn, který se narodil v termínu a zcela zdráv.
Bylo to s trochou štěstí, jelikož se v prvních měsících díky své nevědomosti velice špatně stravovala. Dalším prohřeškem bylo její zaměstnání, protože se živí silně namáhavou prací v lesích.
Při zvedání těžkých větví a vyprošťování pařezů se musel klučík držet zuby nehty.

Příroda tomu ale chtěla, aby se i za těchto podmínek zrodilo zdravé děcko.

Je zcela vpořádku a dokonce velice energické.
Dává svým rodičům hezky zabrat, možná jim oplácí málo péče v prenatálním životě.

Zní to trochu jako zázrak v dnešní době plné problému s neplodností a dokonalé péče o těhotné.
Vždyť neužívala těhotenské vitaminy, natož kyselinu listovou, neprodělala četná vyšetření a žádný test z moče a krve. A co teprve genetické testy a sledování správného růstu ultrazvukem, sledování vývinu páteře a měření lebky plodu...

Vidíte, i to se může stát.
A to ještě ke všemu místo těhotenských cviků tahala z lesa pařezy.

       
   
22.06.2004 - Těhotenství a porod - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [81] Juana [*]

    Já jsem tu psala o mojí babičce a o "přechodu". Babička už v té době měla tři děti a traduje se, že prý jednou v tom "přechodu" seděla na gauči a najednou zakřičela: Panebože, ten doktor je blbej, já cejtím pohyby! Pamětníkem je můj otec, je o 16 let starší než nejmladší sestra.

    superkarma: 0 30.06.2004, 10:01:08
  2. avatar
    [79] Andula [*]

    peguša: ale já jsem taky chodila na prohlídky a nikdy jsem nepsala, že se na ně chodit nemá, i když znám i holky, které na ně fakt nechodily.
    Šlo mi spíše o takový zvláštní posun ve vnímání - jakoby si část lidí myslela, že zdárný vývoj těhotenství a následný nekomplikovaný porod závisí z velké části na lékaři a tak to podle mě prostě není.

    superkarma: 0 28.06.2004, 10:38:11
  3. avatar
    [78] peguša [*]

    Andula: Jenže jsou komplikace, kterým se dá předejít právě pravidelnými kontrolami v prenatální poradně. Mě při obou těhotenstvích nebylo naprosto nic. Ani ta cukrovka se nijak neprojevovala. A v tom to právě je. Některé komplikace nemusí mít klinické příznaky a neštěstí je na světě. Po porodu už se to třeba nedá napravit. Proto si myslím, že lékař je nutný, i když nastávající mamině zdánlivě nic není. Že má děťátko třeba nemocné srdíčko se taky u maminky subjektivně neprojeví. Přitom je to komplikace, která se dá řešit, když o ní lékaři ví a mohou se na ni připravit už před porodem a děťátku zachránit život. Totéž platí pro negativní RH faktor maminky. Žena může o dítě přijít, ale když se na to přijde včas a zahájí se léčba ještě v těhotenství, dá se to zvládnout. A mohla bych pokračovat.....
    Taková žena, která přijde o dítě, bude nejspíš na prvním místě obviňovat lékaře, že jí ho nezachránil a na to, že nechodila na prohlídky, protože jí přece "nic nebylo", jaksi zapomene.

    superkarma: 0 27.06.2004, 18:49:11
  4. avatar
    [77] Andula [*]

    Kimmy: ale o to nejde, že by nčlověk v době těhotenství měl na všechno kašlat, to smaozřejmě nikoliv. Spíše jsem já asi i další holky chtěla naznačit, že těhotenství je přirozená věc a pokud vše probíhá, jak má, lékař de facto není zapotřebí, jen na ty kontroly, ona příroda ví, co má dělat.
    Samozřejmě, mohou se objevit komplikace a s nimi už má omoci lékař.

    superkarma: 0 26.06.2004, 11:09:52
  5. avatar
    [76] Kimmy [*]

    Ahoj pegusa, ja s tebou suhlasim...

    Mam taky divny pocit z viacerych tychto prispevkov, ako keby davat na seba pozor v tehotenstve, jest zdravo a chodit na obcasne kontroly k porodnicke (tu v Kanade ich nazyvaju 'obstetrician' a moze to byt aj vseobecna lekarka) bolo nieco slabosske. Asi je lepsie sa na vsetko vykaslat, pit, fajcit, drzat diety, dvihat tazke bedny, navravat si ze mimi nechcem, a potom ak sa nahodou niekomu narodi postihnute dieta, strcit ho do ustavu. Jo a este k tej kyseline listovej (ze pred par rokmi nefrcala) tak ono kyselina listova sa moze nachadzat aj v prirodnej podobe (napr. v spenate...), ta vo vitaminoch je iba umely vytazok. Takze clovek nemusi brat "pilulky" a stejne sa mu moze do tela dostavat... ale v pripade napr. chudokrvnych je asi lepsie ked sa istia aj tymi pilulkami (ono totiz kyselina listova hraje vyznamnu rolu v rozvoji centralnej nervovej sustavy u nenarodeneho plodu, takze je asi lepsie to nezanedbavat). Posledna vec, len za to, ze sa narodi dieta fyzicky zdrave este neznamena ze ono take uplne zdrave naozaj je, totiz v neskorsom veku sa unho mozu (samozrejme ze aj nemusia) prejavit rozne psychologicke poruchy, napr. problemy s ucenim, hyperaktivita, a podobne...

    superkarma: 0 24.06.2004, 21:48:29
  6. avatar
    [75] peguša [*]

    Vivian: Ona tam ale nešla proto, že se bála. Doktora a toho, že se to dozví máma. Nezodpovědné to ale rozhodně je. Není přece samozřejmé, že se narodí zdravé dítě. Od toho jsou prenatální poradny a vyšetření. Sama mám dvě děti a při obou jsem měla těhotenskou cukrovku. Při druhém dítěti dokonce tak silnou, že jsem si musela 5x denně píchat inzulin. Nechci domyslet, co by se stalo, kdybych nebyla hlídaná odborníkem. Tady už nešlo o to, jestli k doktorovi chci nebo ne. Měla bych na svědomí život někoho dalšího, ne jen svůj. Proto jsem mluvila o zodpovědnosti.

    superkarma: 0 23.06.2004, 23:07:38
  7. avatar
    [72] Cher [*]

    evusche: držím Ti palce. My jsem si na první počkali jen čtyři měsíce. Naštěstí. K těm příznakům: pár dní po početí jsem jela metrem a tam byl chlap a smrděl hospodou. Než jsem dojela do práce, tak mi z toho smradu bylo šíleně zle . A u druhého těhotenství jsem to také asi po pěti dnech věděla, že jsem těhotná. Začala jsem totiž pořád chodit na malou, i když jsem toho moc nevypila. A strašně mě bolela prsa.

    superkarma: 0 22.06.2004, 23:00:24
  8. avatar
    [70] Vivian [*]

    peguša: těhotenství není nemoc
    Přijde mi trochu hloupé nadávat a kázat o zodpovědnosti někomu, kdo prostě k lékaři jít nechce...
    myslet si o tom můžeme co chceme, ale je to osobní věc každé z nás. My se můžeme akorát tak rozhořčovat v internetových diskusích a ukazovat, jak jsme strašně zodpovědné a moudré a ... a kdoví co ještě.

    superkarma: 0 22.06.2004, 19:43:11
  9. avatar
    [69] peguša [*]

    Ten článek mi připomněl příběh mojí švagrové. Zrovna měnila zaměstnání a tak musela absolvovat kromě vstupní prohlídky u prakt. lékaře i gynekologickou prohlídku. Tam se svěřila lékaři, že už pár měsíců nemá menses. Lékař jí prohlédl a prohlásil, že je to porucha a píchnul jí tzv.provokačku. Pochopitelně nic. Švagrová byla na nervy a jelikož jí začalo tvrdnout břicho, myslela si, že má nádor. Byla z toho úplně vyřízená a tak do sebe lila kafíčka a občas nějakého panáka. O kouření ani nemluvím. Vyčadila 20-30 denně. Když lékař konečně zjistil těhotenství, byla skoro v pátém měsíci a měla už pohyby. Dnes je tomu "nádoru" už patnáct a je zdravý jako řípa. Naštěstí, protože to, co do něj máma v těhotenství soukala, byly dávky pro slona.
    Další perličku jsem zažila s netěří. Ta zase otěhotněla, ale bála se to někomu říct. Nešla ani k lékaři. Když to konečně prasklo, byla skoro v osmém měsíci. Hlavu jí nikdo neutrhnul, jen doktor nadával, protože nemohl provést běžné krevní testy, které se provádějí v časnějším stadiu. Bylo to od ní nezodpovědné, ale nedalo se nic dělat. Naštěstí to taky dobře dopadlo a prckovi je už rok a půl. Jen nemůžu pochopit, že dvacetiletá holka, která ví, že je těhotná, nejde ani k doktorovi a zhruba ve 3. měsíci blbne na kolotočích na pouti. Mám dojem, že se snažila o samovolný potrat, ale mrně se drželo. Tak už to bývá. Kdo chce mimi, nejde to a kdo nechce, tak se ho "piškot" drží jako klíště.

    superkarma: 0 22.06.2004, 19:24:47
  10. avatar
    [64] evusche [*]

    Nanet: děkujů

    superkarma: 0 22.06.2004, 14:20:27
  11. avatar
    [63] Nanet [*]

    evusche: no jo čím víc se k tomu upínáš tím hůř to jde, ale půl roku není tragedie, přeju ti, ať se vám brzo zadaří

    superkarma: 0 22.06.2004, 14:07:59
  12. avatar
    [62] Nanet [*]

    jaska: tak to jsme se narodily omylem, čekalo se na něco jiného

    superkarma: 0 22.06.2004, 14:04:22
  13. avatar
    [61] evusche [*]

    Nanet: ono se to zdá logické, že bez ochrany otěhotníš, ale třeba my už máme od ledna nechráněný styk a pořád nic...

    superkarma: 0 22.06.2004, 14:04:09
  14. avatar
    [60] Nanet [*]

    Vivian: nemůžu si pomoct, ale konzultovat s kamarádkou, kde ji 6 měsíců mešká ms, než by šla k lékaři, mi moc normální nepříjde
    A, že bez ochrany otěhotněla, to je překvápko

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:59:03
  15. avatar
    [56] Vivian [*]

    souhlas s Andulou... tý paní z článku to štěstí přeju a rozhodně si nemyslím, že by byla blbá...

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:45:38
  16. avatar
    [55] evusche [*]

    Landriel: asi máš pravdu, kašlu na to, nebudu to řešit, až to přijde, tak to přijde

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:44:13
  17. avatar
    [53] Landriel [*]

    evusche: mně se ten pruh udělal až později - možná je to individuální. Ale nezkoumej se, to nemá cenu, dokonce si můžeš takhle vyvolat tzv. "falešnou březost".

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:34:29
  18. avatar
    [52] evusche [*]

    Pepenkaa: fakt jsi to zjistila už pět dnů po oplodnění??? Vidíš to a všude se říká, že první příznaky se projeví až po třech týdnech...tak to je dobrý..Já nevím, co pořád plaším. Asi je to proto, že se bojím, když kouřím

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:22:39
  19. avatar
    [51] evusche [*]

    kulinda: tak ty jsi těhotná!!! jak dlouho??? To ses nepochlubila?! gratuluju!!!

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:18:52
  20. avatar
    [48] Nanet [*]

    Taky znám jednu paní co si myslela, že je v přechodu, gynekoložka ji poslala do nemocnice, že tam má nádor.
    Ovšem v nemocnici se zjistilo, že nádor se hýbe, no a, ...za půl roku jsem se narodila

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:14:29
  21. avatar
    [47] Nanet [*]

    Mě teda příjde divná věta "ochranu či antikoncepci neřešila, protože v budoucnu děti chtěla", že by antikoncepce způsobovala doživotní neplodnost?
    A ještě navíc držela jednostranou dietu, která jí rozhodila cyklus, přesto měla sílu po takový drasťárně vláčet pařezy?

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:09:08
  22. avatar
    [45] evusche [*]

    Feedie: mě se totiž OBČAS (během tohoto měsíce) stává, že se mi zamotá hlava, ale jinak nic a mám jednu bradavku citlivější. Tak pořád nevím, jestli jsem nebo ne. Poznám to do soboty, protože to má přijít MS. No a jestli to nezjstím ani z toho, tak už nevím to si budu muset přeci jen koupit ten těhotenský test....
    Landriel: myslíš pruh od pupku dolů? A ten se dělá až později?
    Já si připadám jako maniak pořád zkoumám nějaký projevy těhotenství

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:02:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] Milala [*]

    Určitě se to stává.Moje kamarádka měla v práci bolesti,tahala těžké bedny,byla prodavačka,tak ji zavolali sanitku,že to bude slepák.No a v nemocnici ji rovnou poslali do porodnice.Podotýkám,že to bylo její 4.dítě,zkušená by měla být,ale prostě to nepoznala.Menstruaci měla,dítě se schovalo neví kam...No holčině je dnes už 17 let

    superkarma: 0 22.06.2004, 13:01:46
  2. avatar
    [41] alko [*]

    evusche (29): já byla kuřák, v těhotenství jsem toho nechala, ale byla to hrůza - na ulici jsem chodila za kuřákama a inhalovala

    superkarma: 0 22.06.2004, 12:37:03
  3. avatar
    [40] Juana [*]

    Mojí babičce řekl doktor, že je v přechodu a ten přechod se jmenuje Marie. Pravda, bylo to v roce 1947. V porodnici jsem se setkala s ženou, která se léta léčila na neplodnost, měla hormonální poruchu a doktor jí nakonec řekl, že to nemá cenu, že děti nikdy mít nebude. Pak začala mít nějaké gynekologické problémy, podle doktora nádor v břiše. Poslal ji na nějaký speciální ultrazvuk a tam nevěřícně kroutili hlavou, protože byla v 5. měsíci. Když jsem odcházela z porodnice, tak zrovna šla císařem porodit syna.

    superkarma: 0 22.06.2004, 12:22:08
  4. avatar
    [39] Irena1 [*]

    taky znám jednu hubendíru, ještě týden před porodem nosila minisukýnku a tričko těsně pod prsa - nikdo nic nepoznal

    superkarma: 0 22.06.2004, 12:16:51
  5. avatar
    [38] Landriel [*]

    evusche: projevy kůže jsem žádné neměla, žádnou větší akné nebo tak něco, akorát když mi narostlo břicho, tak potom se mi udělal takový ten svislý tmavý pruh, který časem po porodu zase zmizel. Prsa mě bolela až skoro ke konci, trochu mi stoupl tlak, na sex jsem měla větší chuť než normálně, byla jsem hodně ospalá, to je pravda.

    superkarma: 0 22.06.2004, 12:13:26
  6. avatar
    [37] Silveig [*]

    medved: nic není 100%

    tohle je dost nepochopitelný - ale taky jsem slyšela několik případů - jednou se prý jednalo i o dost hubenou holčinu - kde to dítě měla, nikdo nechápal
    Takže asi to fakt jde

    superkarma: 0 22.06.2004, 12:00:23
  7. avatar
    [36] sarobrouk [*]

    evusche: Já si to jdu potvrdit až v úterý 29.6. Ale můžu ti s klidným svědomím říct, že mi chtná i kafe, kdyby mi svědomí dovolilo, tak na cigárko mám chuť furt. Žádný pach mi nevadí. Jediný příznak vymykající se normálu jsou bolestivá prsa a nemám chuť na sex. Možná jsem trošku víc ospalá, ale to si nejsem jistá, protože spaní mě bavilo vždycky.

    superkarma: 0 22.06.2004, 11:54:36
  8. avatar
    [33] Kelly [*]

    Ten malovaný obrázek na liště fakt nemá chybu ...

    superkarma: 0 22.06.2004, 11:26:05
  9. avatar
    [32] Yaru [*]

    Moje maminka mela MS do 4. mesíce. Tenkrát nebyl ultrazvuk a tak az v porodnici se dozvedela, ze to jsou dvojcata. Mela uz dva kluky a to byly oslavy, kdyz se narodily dve holcicky.

    superkarma: 0 22.06.2004, 11:22:11
  10. avatar
    [30] medved [*]

    jak je mozne, ze ma tehotna cele tehotenstvi MS ??? to mi nejak hlava nebere, ja myslela, ze prave vynechani je priznak.....

    superkarma: 0 22.06.2004, 11:06:28
  11. avatar
    [29] evusche [*]

    Landriel: jéé no tak kéž by mě přestalo chutnat kouřit...a co jinak? Projevy kůže? nic?

    superkarma: 0 22.06.2004, 11:01:22
  12. avatar
    [28] Landriel [*]

    evusche: mně třeba okamžitě přestal chutnat alkohol a kafe, to jsem ještě vůbec netušila, že jsem těhotná. Pak mi taky začalo spousta věcí smrdět (i do té doby oblíbená vůně) a do konce 4.měsíce mi bylo celodenně špatně.

    superkarma: 0 22.06.2004, 10:55:41
  13. avatar
    [27] evusche [*]

    to jsou fakt neuvěřitelný příběhy

    Ještě by mě zajímalo, ne proto, že to nevím, ale prostě mě to zajíma, jaké kdo měl příznaky těhotenství, kromě toho, že mu vynechala MS.

    superkarma: 0 22.06.2004, 10:26:33
  14. avatar
    [19] evusche [*]

    jo jo, tady u nás je jedna dívčina (20 let). Když čekala druhé dítě, šla se na svého gynekologa podívat až po porodu holčičky. Bála se ho a právem, že jí vynadá...celou dobu věděla, že je těhotná. A jestliže to věděla, tak je to od ní nezodpovědné. Já bych se bála. Já bych do té poradny chodila

    superkarma: 0 22.06.2004, 09:34:11
  15. avatar
    [17] Pettys [*]

    Taky znám dva takové případy. Sestra známého taky odjela do nemocnice se slepákem a vrátila se s dítětem. MS měla nepravidelnou, nevěnovala tomu pozornost, přibrala asi 4 kg, tak se snažila držet dietu, jen to těhotenství ji nějak nenapadlo. Dítě i přesto je zdravé a vážilo při porodu přes 3 kg. Moc jsem nevěřila, že skutečně netušila, že je těhotná, spíš jsem myslela, že se to snažila neřešit, ale když to tady čtu, není to asi tak neobvyklé.

    superkarma: 0 22.06.2004, 09:29:05
  16. avatar
    [15] Žábina [*]

    někdo má víc štěstí než rozumu ...

    superkarma: 0 22.06.2004, 09:18:41
  17. avatar
    [14] Clerenc [*]

    omlouvam se za ty chyby

    superkarma: 0 22.06.2004, 08:46:39
  18. avatar
    [13] Clerenc [*]

    Taky mam znamou, ktera zjistila ze je tehotna, az skoro v sedmem mesici. POrad sportovala, protoze ji "nak" narostlo brisko a kdyz uz si nevedela rady, tak sla z doktorem at ji napise nakou dietu a ten teprve zjistil, ze je tehulka A podotykam, ze ćelou dobu menstruovala a brala antikoncepci. Al enarodila se ji krasna a zdrava princeznikca:-)

    superkarma: 0 22.06.2004, 08:46:00
  19. avatar
    [12] pajda [*]

    taky mám v rodině podobný případ - gynekoložka...měla těsně před přechodem "hormonální poruchu", naštěstí pohyby po dvou předchozích dětech už poznala a za sebe - během těhotenství jsem měla dva problémy: jedno byl nízký tlak (opravdu nízký, několikárt jsem omdlela na ulici) a pak to, že se mě doktor snažil nechat doma - nic mi nebylo a hýbat jsem se potřebovala víc, než kdy jindy...

    superkarma: 0 22.06.2004, 08:36:59
  20. avatar
    [11] Ijka [*]

    Ležela jsem v nemocnici na porodním taky s jednou maminkou,která do 6.měsíce vůbec nevěděla,že je těhotná.Nutno dodat,že jí bylo 17let,chodila na střední školu a dokonce v 6.měsíce byla ještě na orintačních závodech.Menzes měla až do 5.měsíce těhotenství. Pak jí vynechalo,a že jí bylo celkově blbě,zašla s ní matka na gynekologii.A lékař jen prohlásil:ale maminko,ve Vás se už miminko hýbe!Pak sice chvíli ležela na udržování,ale narodila se jí krásná holčička.

    superkarma: 0 22.06.2004, 08:33:56
  21. avatar
    [10] šája [*]

    Holky, mám známou - lékařku.....že je potřetí těhotná zjistila, když byla v pátém měsíci. Pořád totiž kojila druhé dítě, menstruaci tudíž neměla, jen se jí zdálo divné, že po porodu ne a ne zhubnout Třetí dítko je chlapeček a je zlatý

    superkarma: 0 22.06.2004, 08:33:35
  22. avatar
    [9] Irena1 [*]

    To jim závidím - ostatní ženské se nerví před, jestli počnou, pak dalších 9 měsíců, aby bylo všechno OK - tyhle si žily normálním životem a v klidu

    superkarma: 0 22.06.2004, 08:10:49
  23. avatar
    [8] muflonka [*]

    Jednou byla jedna taková paní i v televizi i s dcerou. Paní měla velkou nadváhu a dělala v nějaké továrně poměrně náročnou práci. Jednoho dne začala mít velké bolesti a myslela, že je to snad slepák a z nemocnice se vrátila s dcerou

    superkarma: 0 22.06.2004, 07:55:50
  24. avatar
    [7] Gabi [*]

    Já znám takových příběhů několik, jednou to byla dokonce lékařka !

    superkarma: 0 22.06.2004, 07:35:52
  25. avatar
    [6] *Kotě* [*]

    V USA koluje takový jeden "urban myth" o paní, která si vůbec nevšimla, že je těhotná, až porodila ve sprše (byla hodně tlustá a nic na ní nebylo vidět). Ale myslím, že je to opravdu jenom taková legenda.

    superkarma: 0 22.06.2004, 07:19:37
  26. avatar
    [5] Libča [*]

    no tak neco podobneho se stalo v nasem spitalu, prijela tam pani ze ma sileny bolesti bricha... nastesti jeji chovani bylo sestram nejak podezrela, optaly se na posledni MS nejak sama nevedela kdy.... a tak se ptaly dal... zda by mohla byt tehotna, tak rikala ze to ne a kdyby tak snad nekdy v 4 mesici, ze mela MS naposledy pred 4 mesici ale ze myslela ze ji zacina prechod (neco kolem 40 ti) no a tak uz jen lekarka udelala UZ a pak uz to slo raz na raz, gynekologie, behem dvou hodin se narodila krasna mala holcicka...... tatinek i maminka nechapaly..... meli vic stesti nez rozumu neb maminka brala nejake spesl leky na trombozu a tak.. byla i po nejake operaci, kterou vykonaly v dobe kdy byla uz tehotna.... tkaze i to se stava.... jo a byla na voziku.....

    superkarma: 0 22.06.2004, 07:16:38
  27. avatar
    [4] Lotka [*]

    Zázrak? VždyŤ těhotenství není nemoc! Dříve ženy pracovaly od nevidim do nevidim a měly taky těžkou práci.
    Andula:
    Jak se jednou člověk dostane k doktorovi, je s ním konec

    superkarma: 0 22.06.2004, 06:01:06
  28. avatar
    [3] Andula [*]

    Jako zázrak? Myslím tím to, že byla těhotná, aniž ji sledoval nějaký lékař atd. - jetsli to spíše nesvědčí o tom, že těhotenství je vcelku přirozené a děje se tak nějak samo až k porodu.

    superkarma: 0 22.06.2004, 00:52:23
  29. avatar
    [2] zn0uz4 [*]

    Nanet: jen jeden? taky bych si tipnul, ze pan lekar mel zcela jinou hlasku... byt vyznam byl jiste stejny :))

    superkarma: 0 22.06.2004, 00:30:52
  30. avatar
    [1] Nanet [*]

    Té paní spadnul nejspíš jeden pařez na hlavu, jak jinak vysvětlit, že si nevšimla půl roku těhotenství

    superkarma: 0 22.06.2004, 00:15:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme