Vztahy

Nevaří, nepere, nežehlí... To je Lenka, seznamte se!

Milé čtenářky, před nedávnem jsem vám přinesla článek pojednávající o poměrně netradičním vztahu mých blízkých přátel: Luboše a Lenky (čtěte také). Bylo by však ode mne více než nečestné, kdybych nedala prostor k vyjádření hlavní ženské protagonistce, Lence. Proto jsem se s ní minulý týden sešla na jejím oblíbeném piknikovém místě v Prokopském údolí a přináším vám její pohled na vztah s Lubošem. Opravdu je to takový nesnesitelný pedant? Jak Lenka vidí společnou budoucnost? Co děti? Svatba? Zkrátka: Co na to Lenka?

Lenko, činím tak u každého, nebude tomu jinak i u Tebe: Představ se v krátkosti našim čtenářkám…
Je mi 27 let, nedávno jsem dokončila vysokou školu. Ráda cestuji, sportuji, setkávám se s přáteli… Zkrátka jsem takové neposedné, leckdy dosti nervní pometlo (smích). Platonicky miluji Malého prince a Luka Skywalkera. Stačí? (smích)

happy

No, jistě bychom to mohly ještě rozvést, ale pojďme k Lubošovi: Je to opravdu takový pedant a puntičkář?
(letmý zasněný úsměv) Do určité míry ano. Myslím si, že se zbytečně nechává svazovat „pravidly“, která aplikuje na naši domácnost. Záleží, v jakém kontextu je slovo pedantství použito, ale co se týká opečovávání domácího krbu, pak pedantem je.

A mimo něj?
Víš, však sama Luboše znáš… je to velmi příjemný člověk, mezi mými přáteli a rodinou nekonfliktní. Moji rodiče ho milují. Je výborně vychován, ale neustále se kontroluje, hlídá… nesnáší jakékoliv vybočení z řady, jestli chápeš, co tím myslím… řád je řád a je potřeba ho respektovat… (smích).

Co Ti vlastně konkrétně na Lubošovi vadí?
To je velmi těžká otázka… ono specifikovat jeho nedostatky je pro mě poměrně složitý úkol. Na jednu stranu nade mnou neustále dohlíží, cokoliv doma dělám, mám ho takříkajíc za zadkem, vždy má ke všemu svou připomínku, musí mít poslední slovo. Na stranu druhou mi v rámci mého společenského vyžití dává svobodu, což na něm obdivuji. Nejvíce mi vadí jeho přehnaná racionalita a neschopnost poddat se jakémukoliv nekonvečnímu zážitku.

Mnoho čtenářek v diskusi psalo, že by právě takového pana „dokonalého manažera“ doma nesnesly…
(úsměv) To je přesně ono – m a n a ž e r. To mi vadí nejvíce. Myslím si, že jeho práce ho ničí. Lidé se mění a já chápu, že jeho chování pramení ze smyslu pro povinnost a do značné míry i z toho, že nás chce finančně zabezpečit, ale je mi z toho smutno.

Myslíš si, že se nad Tebe povyšuje?
Ano.

Opravdu? A jak? To, že se o Tebe stará, není přece povyšování se...
Ano, to máš pravdu, z finančního hlediska to ani nemyslím… Luboš je nesmírně starostlivý a hodný člověk. Jeho problémem je, že nesnáší kritiku. Myslí si o sobě, že vše, co dělá, je dokonalé a bezchybné. A tento aspekt považuji za povyšování se. Myslím si, že kvůli této vlastnosti bude trpět nejen v soukromém životě, ale předně v pracovním. Neustále stoupá výše a výše (odmlčí se). Já se raději dívám na noční oblohu.

Jste spolu již devět let, a jak je známo, lidé se mění. Jak moc se změnil Luboš?
Tak tak… čas a věk mění každého z nás (smutně). Poznali jsme se ještě na střední škole… já šla poté dále studovat, on se nechal zlákat touhou po penězích a vstoupil velmi mladý do pracovního procesu, což mě dnes s odstupem času moc mrzí.

Proč?
Zbytečně brzy zabředl do světa „dospělých.“ Do dnešních dnů mě mrzí, že Luboš vzal na svá ramena takové břímě a neužíval si studentských radovánek se mnou. Peníze nejsou vše.

Jak znám Luboše, nechtěl být na komkoli finančně závislý, a tak se po střední škole osamostatnil. Není tomu tak?
Vystihla jsi to poměrně přesně.

Teď trošku ze soudku budoucnosti: Jaké jsou vaše plány?
(směje se) Chceme cestovat, pořídit si dalšího čtyřnohého mazla, a co bude následovat dál, je ve hvězdách…

A co svatba?
(hlasitý smích) Nechci si zase měnit občanku… Narodila jsem se svobodná, a tak to prozatím zůstane…

Lenko, ty se opravdu nechceš vdávat?
(zklidní se a sedá si zpět na deku) Víš, já na lásku nutně nepotřebuji úřední papír.

Dobrá tedy… a dokážeš si představit, že máte s Lubošem potomky?
Dokážu, ale nechci. Bohužel si myslím, že početí potomka právě s Lubošem by pro mě znamenalo ztrátu nezávislosti a svobody… neumím si to představit a nerada tuto otázku řeším. Luboš bude skvělý otec, ale…

Ale co?
(vstane) Prozatím se na mateřství necítím… přiznávám, že je to možná díky Lubošovi, neboť si po jeho boku připadám lehce „nesvéprávná“. Každodenní konfrontace s výčtem věcí, které dělám špatně, je poměrně tvrdý oříšek. Nechci však vinu svádět jen na něj, dítě prozatím není smysl mého života. Nutně zatím nepotřebuji svůj genetický materiál reprodukovat dál (smích).

Tváříš se teď smutně, takovou tě neznám! Pověz nám, Lenko, co naopak na Lubošovi miluješ?
No, jeho velký nos to není (smích). Miluji Lubošovo upřímné srdce. To, že vždy stojí po mém boku. A i fakt, že beze slova přechází mé občasné výbuchy hysterie (smích). A hlavně vím, že za slupkou racionálního manažera se skrývá nesmělý kluk s čistou duší, kterého miluji… Můj malý princ.

Lenko, když Tě tak poslouchám… tobě více než jeho povahové vlastnosti vadí jeho povolání, viď?
Máš pravdu, když nad tím přemýšlím, jeho osoba a povahové vlastnosti se konstantně vyvíjejí na základě profesního růstu… Nesnáším bílé límce a sterilní prostředí, ve kterém drtivá většina z nich pracuje. Osobně v tomto prostředí nemůžu dýchat, a dá se říci, že do jisté míry tyto „cvičené opičky“ obdivuji.

Vezmi to tak, že kdyby tuto práci neměl, nemohli byste si dovolit to, co nyní máte…
To je pravda, nemohu nikterak oponovat… dle mého názoru se ale člověk může čestně živit jiným způsobem, než se denně vydávat vstříc falešnému světu anonymních osob v obleku. Je to samozřejmě otázka vkusu. Vše záleží na jednotlivcích, s kterými se setkáváme a kteří utvářejí naše vnímání. Když ale vidím, jak je Luboš tímto povoláním a kolektivem zničený, mou averzi to jen prohlubuje.

Lenko, bude Luboš v blízké budoucnosti k dispozici? Třeba by to některé naše čtenářky, které nesnáší domácí práce a rády se nechávají rozmazlovat, mohlo zajímat… (smích)
(dívá se vyděšeně a hlasitě se směje) Chceš na něj číslo?

Číslo na Luboše už mám!
Tak ho vymaž! Hrozilo by ti nebezpečí úrazu (hlasitě se směje). Opouštět ho nehodlám!

V tom případě raději náš hovor ukončíme (smích). Lenko, děkuji Ti za Tvůj čas a pozdravuj svého „bílého límce“ (smích).

Milé čtenářky, tak jak vidíte budoucnost tohoto páru? Jak vnímáte onu palčivou otázku jejich případných potomků? A co Lenka, jak na vás působí? Diskuze pod článkem je vám k dispozici.

Čtete také:

   
12.05.2014 - Ona s ním - autor: Veronika Pavlíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] Suzanne [*]

    Rikina — #29 On taky člověk ty věci vidí jinak ve dvaceti a jinak ve čtyřiceti Sml22 Co jsem kdysi řešila, dnes už neřeším, mám víc nadhledu Sml22

    Rikina — #30 Sml30Sml22

    superkarma: 0 13.05.2014, 11:03:33

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    Ovšem musel by takový pán opravdu být tak moc dobrý, aby se mu dalo uznat, že, jak se nahoře píše, dělá vše správně a bezchybně. Sml32 Těch, co si to myslí, je dost, ale takových, co si to myslí oprávněně, to už je poněkud jiné. Sml30

    1. na komentář reaguje Suzanne — #31
    superkarma: 0 13.05.2014, 07:14:31
  2. [29] Rikina [*]

    Suzanne — #27 No, asi by mi pán Lubošova typu do určité míry vyhovoval. Dneska. Ve 27 letech jsem to nejspíš taky viděla jinak, ač, na rozdíl od slečny, jsem v té době už měla dvě děti školou povinné. Holt byla jiná doba, a děti byly často dřív než na nový boty. Sml57 Dneska bych se docela ráda podělila o tu zodpovědnost a "tíhu života", kterou posledních 20 let nesu sama a začínám být lehce unavená. Někdy hodně. Za těch 20 let jsem se musela stát racionálním pragmatikem, a na tu noční oblohu se sice občas kouknu, ale mám při tom špatné svědomí, že bych měla něco užitečného dělat, protože trvale mám nějaké skluzy, něco není, jak by mělo být, a je třeba to dostat do latě. Kdyby část této zátěže někdo převzal, tak mu vůbec nebudu vyčítat, že je racionální manažer a má snahu udržovat řád. Naopak si myslím, že by se mi dost ulevilo. Ale jak pravím, dávno mi není 27, takže nějakej podobnej Luboš nepadá na váhu, a pánové mému věku přiměření by při svých zkušenostech byli blázni, aby si naložili na bedra manažování cizích životů, takže si tu káru holt budu muset k těm obzorům dotáhnout osobně. Sml24Sml57

    1. na komentář reaguje Suzanne — #31
    superkarma: 0 13.05.2014, 07:03:21
  3. avatar
    [28] Suzanne [*]

    kobližka — #25 Jen douška - životní úroveň nemusí vždy souviset s hmotou Sml24

    superkarma: 1 12.05.2014, 23:26:10
  4. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Rikina — #24 Když myslíš Sml80 V praxi se prostě musejí najít takoví lidé, kteří si vzájemně vyhovují. Mně by Luboš nevyhovoval ani trochu, tobě ano, prostě každé zboží má svého kupce Sml16

    kobližka — #25 Fakt to nechápeš? 

    Karo Líná — #26 Asi tak. Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #29
    superkarma: 1 12.05.2014, 23:25:09
  5. [26] Karo Líná [*]

    kobližka — #25 Přesně rozumím, jak to Suzanne myslela. Po rozvodu jsem se ocitla bez peněz v pronájmu u kamarádky, ale nikdy dřív mi nebylo líp Sml24Těžko se to vysvětluje, to se fakt musí zažít. Nebo radši ne, dobré manželství je samozřejmě nade vše, ale když už je to v háji..... tak se toho rozchodu fakt nikdo bát nemusí, je to očista Sml67

    1. na komentář reaguje Suzanne — #27
    superkarma: 1 12.05.2014, 22:52:14
  6. avatar
    [25] kobližka [*]

    Suzanne — #23 To by mě vážně zajímalo,jak může lide stoupnout životní úroveň,pokud jim klesne hmotný standard Sml80 ještě se mám asi pořád co učit Sml16Sml58

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #26
    2. na komentář reaguje Suzanne — #27
    3. na komentář reaguje Suzanne — #28
    superkarma: 0 12.05.2014, 22:19:50
  7. [24] Rikina [*]

    Suzanne — #23 myslím, že v tomto případě, kdyby se tihle dva rozešli, prudce vzroste životní úroveň Lubošovi. Sml57 Mít na krku takové telátko boží, jako je ta slečna, to je pro hodně odolnou náturu, a ten pán prokazuje nebetyčnou trpělivost, když jsou spolu tolik let Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #27
    superkarma: 1 12.05.2014, 22:02:42
  8. avatar
    [23] Suzanne [*]

    kobližka — #17 Někdy člověku prudce vzroste životní úroveň i přes snížení hmotného standardu Sml24

    Karo Líná — #21 Sml22

    kobližka — #22 Někteří lidé nemají odvahu. Já ji taky neměla. Ono to totiž vlastně "není až tak zlé". A všichni by jí řekli, že je blázen, co by jako chtěla apod. Viz diskuse. Prostě zatím nedozrála.

    1. na komentář reaguje Rikina — #24
    2. na komentář reaguje kobližka — #25
    superkarma: 1 12.05.2014, 18:55:15
  9. avatar
    [22] kobližka [*]

    Karo Líná — #21 Tak řekla bych,že minimálně k tomu druhému partnerovi je to hodně neupřímné a nefér.Trochu něco jako vypočítavost Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #23
    superkarma: 1 12.05.2014, 18:24:08
  10. [21] Karo Líná [*]

    Vidím to úplně stejně jako Suzanne. Taky asi proto, že jsem si něčím podobným prošla. Z těch odpovědí je cítit, že s ním není šťastná.... a taky že ho už nemiluje, je s ním ze setrvačnosti. Ale pořád není rozhodnutá k radikálnímu řezu a tak si to různě racionálně omlouvá (sama sobě). Přitom jí samotné to evidentně zní neupřímně. Dělala jsem to samé dlouhá léta Sml15 Včetně těch řečí o svatbě a rodině..... A taky jsem to vždycky zakončovala smíchem, jakože je to všechno vlastně ohromná legrace, přitom jsem se v duši trápila Sml68

    Teď je jen otázka času, kdo z nich dvou to rozsekne dřív. Ale já to vidím tak, že čím dřív, tím líp. Bude těch let litovat. Zpátky už je nevezme.

    1. na komentář reaguje kobližka — #22
    2. na komentář reaguje Suzanne — #23
    superkarma: 2 12.05.2014, 17:59:15
  11. avatar
    [20] Běla [*]

    Nic, moc, dál se bude utápět v kariéře až ho úplně pohltí.

    superkarma: 0 12.05.2014, 15:23:49
  12. avatar
    [19] Hanice [*]

    Je to každého věc.

    superkarma: 0 12.05.2014, 14:18:03
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    Slečna žije dál ve studentských radovánkách. možná by měla litovat ne, že dotyčný prací dospěl, ale litovat, že ona ještě nedospěla.

    superkarma: 3 12.05.2014, 14:12:15
  14. avatar
    [17] kobližka [*]

    No a jak je slečna schopna se sama o sebe finančně postarat v případě rozchodu s tím "omezujícím a zbytečně brzy dospělým" Lubošem? Dokáže sama sobě zajistit takový finanční standard,aby mohla dál žít život,na jaký je zvyklá?Jo,je bezva žít si bezstarostně,cestovat,jít z jedné zábavy do druhé,nemít na starost domácí práce a jen si užívat....ale sakra,teď mě napadá,není to nějak málo chtít od života jenom tohle? Sml80 Ale slečně to zřejmě stačí a vyhovuje,proč ne,ale pak nevím,k čemu je tenhle článek....opovrhuje něčím,co jí zajišťuje víc než pohodlný život.Malá,rozmazlená slečinka.....která ještě ve svých 27 letech nedospěla.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #23
    superkarma: 3 12.05.2014, 13:13:41
  15. [16] cilani [*]

    catcat — #15 to jsou postřehy redaktorky a zas tak vážně bych je nebrala.. možná jen slečně nebyly příjemné ty otázky, ale když už ten rozhovor slíbila, tak to prostě chtěla jen dotáhnout do konce.. kažná ženská se holt nemusí stát usedlou maminou, některé jsou holt energičtější a potřebují k sobě člověka, který je motivuje, ne na něj dohlíží, jak na děcko - to časem přestane bavit, i když to může ze startu imponovat...

    gerda — #12 No, možná někdo, kdo by s ní sdílel nějaké společné věci, ne jen domácnost.. někdo, kdo by nebyl jako její rodič, ale partner..

    superkarma: 1 12.05.2014, 13:12:30
  16. avatar
    [15] catcat [*]

    Slečna mi přijde mírně hysterická. Už jen ten popis jak při povídání poskakuje a zase si sedá a směje se a hned je zasněná a hned smutná...Sml80 Té by sedl nějaký bláznivý umělec. Ale musel by být zajištěnýSml24

    1. na komentář reaguje cilani — #16
    superkarma: 3 12.05.2014, 12:55:30
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    enka1 — #13 Já vím, pravdu díš Sml22Sml16

    gerda — #12 Možná kdokoli jiný Sml80 To, jak působí, je mediální obraz, jen prezentace v ženském magazínu, je to zkreslené. Máš pravdu, že nezáleží na tom, jestli jsou lidé svoji nebo ne, krize chodí tak jako tak. Ale pokud ta baba dítě nevylučuje, ale nechce ho mít s ním, tak to taky o něčem svědčí. Pokud má pocit, že ji partner neuznává a pořád ji opravuje, o něčem to svědčí. Pokud cítí, že pro něj není dost dokonalá, o něčem to svědčí. Víš, mně je to prostě povědomé, moje tělo reagovalo na exmanžela velmi odmítavě. Přitom rozum říkal něco o zodpovědnosti v manželství, přirozených krizích po třech, pěti, sedmi... Já bych to rozumem udržela, ale nakonec šel on. V životě se mi tak moc neulevilo. Ale bohužel si vzpomínám, jak ex chodil a říkal o mně, jaká jsem veselá a že nežehlím, moc nevařím a že to ani nevyžaduje. A já, protože mi to bylo asi trochu trapné, jsem dělala hihihi, no jo... Přitom doma bylo vždycky co jíst, uklizeno taky bylo, on si ani nezvedl fusekli z podlahy. Ale mně bylo hloupé se s ním dohadovat na veřejnosti, tak jsem to prostě přijala jako takovou veselou image. Jo a v té době jsem vydělávala víc než on, jen jsem prostě neměla pravidelnou pracovní dobu.

    superkarma: 1 12.05.2014, 12:44:19
  18. avatar
    [13] enka1 [*]

    Suzanne — #10 Ty to vždycky vezmeš z dalšího úhlu pohleduSml16Sml67, já myslela jen to, že s příchodem potomka prostě  po určitou dobu nemusí mít ženská pocit volnosti, který byl předtím.  Schválně neříkám svobody, protože to je pojem šiiirookýýýSml16.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #14
    superkarma: 0 12.05.2014, 12:24:32
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    Suzanne — #10 ono taky po tolika letech už jde spíš o zvyk, než o žhavou vášeň. Proto taky bylo výhodnější žít v manželství, tam bývaly krize po sedmi letech, po....však na to existují statistiky. Kdežto dnes někdo možná myslí, že když to není manželství, je to všechno jinak. Není! Pokud jsou lidi ve dne v noci spolu, vztah zevšední a určitý stereotyp je i zdravý. Slečna je už hodně odrostlá dětským střevíčkům, ale uvažuje jak hrdinka z červené knihovny, pardon.Sml57 Chtěla bych vidět toho, kdo by jí vyhovoval.Sml58

    1. na komentář reaguje Suzanne — #14
    2. na komentář reaguje cilani — #16
    superkarma: 3 12.05.2014, 12:21:49
  20. avatar
    [11] Suzanne [*]

    cilani — #9 Jo, v tom bude jádro pudla.

    superkarma: 0 12.05.2014, 11:52:07
  21. avatar
    [10] Suzanne [*]

    enka1 — #6 Já jí ale rozumím. Sml80 Tohle není o ztrátě svobody principiálně, podle mě ji nechce ztratit s ním. Rozumím jí moc - tohle je strach.Sml80

    Přijde mi, že začala řešit, protože s ním prostě není šťastná. To, že to je ventilováno zde, to malinko posouvá do jiné roviny, samozřejmě. Ale myslím, že s ním prostě nechce být. Ta její "lehkoživková" image je taky blbost, skutečnost může být úplně jinde. To jsem v článku neobjevila - pracuje? Třeba by se bez něj uživila úplně v pohodě, jen je jí blbé opustit partnera, který je pro okolí vlastně dokonalý. Ona hledá pozitiva, což vlastně vyznívá úplně směšně. 

    A ať mi nevykládá nikdo nic o nezralosti - když člověk partnerovi fakt věří, tak takovéhle věci neřeší, nebo je řeší jinak.

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    2. na komentář reaguje enka1 — #13
    superkarma: 1 12.05.2014, 11:51:42
  22. [9] cilani [*]

    evacerna — #8 osobně bych si nevydržela dlouho vážit si partnera, který si myslí, že nic neudělám pořádně či dobře a potřebuji dohled...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #11
    superkarma: 1 12.05.2014, 10:40:20
  23. [8] evacerna [*]

    Važ si svého partnera, takových moc není.

    1. na komentář reaguje cilani — #9
    superkarma: 0 12.05.2014, 09:48:51
  24. [7] cilani [*]

    tak ted už jen koho z nich to přestane dřív bavit.. Sml24

    superkarma: 0 12.05.2014, 09:28:26
  25. avatar
    [6] enka1 [*]

    Pavlačková — #5 gerda — #4 hmmmSml22

    ...Bohužel si myslím, že početí potomka právě s Lubošem by pro mě znamenalo ztrátu nezávislosti a svobody…Sml80

    To s každým, děvče, to s každým

    1. na komentář reaguje Suzanne — #10
    superkarma: 2 12.05.2014, 09:26:45
  26. [5] Pavlačková [*]

    Myslím si, že v případě, že ji přítel opustí se slečna bude velice divila, cože je to ten reálný život ve kterém se musí umět sama o sebe postarat.

    1. na komentář reaguje enka1 — #6
    superkarma: 0 12.05.2014, 09:12:45
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    bože, to jsou mi ale problémySml30 - takhle se piplat v nitru. Je vidět, že žije skutečně luxusním životem, možná i díky pedantovi. S jiným by se musela jinak otáčet. I tak se dá žít - není to ode mě kritika, jenom nechápu, jak to může takhle někoho bavitSml80.

    1. na komentář reaguje enka1 — #6
    superkarma: 3 12.05.2014, 07:34:05
  28. [3] Rikina [*]

    Slečna by se měla zamyslet, kdo jí ty studentské radovánky celou dobu platil. Sml80 A zřejmě ji pán živí i teď, neb jsem nepostřehla, že by slečna někde pracovala. Koukání na noční oblohu je fajn, ale ten svět dospělých by v 27 letech už pomalu mohla přijmout. Sml57

    superkarma: 5 12.05.2014, 06:59:49
  29. [2] kf [*]

    Lenka zpiva o svoji svobode a pritom sedi ve zlate kleci...Sml80

    superkarma: 0 12.05.2014, 06:56:23
  30. avatar
    [1] Gloria [*]

    "Cvicene opicky" tak to opravdu nechapu a clanek je opravdu o nicemSml68! Lenka zrejme jeste vekove nedozrala, nevi co chce!

    superkarma: 1 12.05.2014, 05:13:18

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme