Bulvár

NEUVĚŘITELNÉ: Když blázinec, tak pořádný! Když horor, tak život!

Pavilon 7 v pražské bohnické léčebně. Znáte? Asi málokdo z vás. I já jsem tam ve středu jela s úplně jinými pocity, než s jakými jsem po téměř čtyřech hodinách odjížděla. Chcete něco neuvěřitelného? Tak tady to máte!

Uvedu vás mezi ženy, jež přes slabost, které podlehly, mají tolik síly, že ji řeší. Tři příběhy, tři ženy. Tři osudy, které si nevymyslíte.

l


Zuzana Rohanová.

Inteligentní, oduševnělá, racionální, na úrovni. Její projev je živý, aktivní, smysluplný. Její životní příběh tak neuvěřitelný, že jednomu následně trvá hodně dlouho, než je schopen rozumově zpracovat něco, co by se vešlo do života několika lidí.

Naslouchala jsem jí přes hodinu. Během jejího vyprávění jsem se jen dvakrát na něco zeptala. Tedy vyjma otázky, kterou jsem následně položila nevím komu. Snad státu, policii, justici – životu, osudu.

JE TOHLE VŮBEC MOŽNÉ?

Metodická příručka: Jak zlikvidovat člověku život

Podnikat jsem začala v devadesátých letech. Všechno mi hezky šlo. Začínala jsem s trafikou, potom přišla večerka, obchůdky s oblečením. Prosperovala jsem a moc mě to bavilo.

Jsem vystudovaná výtvarnice, což byl taky asi důvod, že moje večerka vyhrála tehdy cenu o nejhezčí design.

Byla netradiční, barevně sladěná, originální. Možná si někdo vzpomene – byla na Spojovací v Praze.

Jezdívala jsem tehdy za přítelem přes vesničku jménem Polerady, asi víte. Stál tam dům, dříve snad restaurace. Hezké místo, říkala jsem si pokaždé, když jsem tudy jela. Líbil se mi čím dál víc a já se začala ptát.

Bylo prima, když jsem se dozvěděla, že stavení patří obci. Šli mi na ruku, nájem byl příjemný.

Dost peněz jsem měla a ještě jsem si vzala úvěr. Nevadilo mi to, na splácení jsem měla, navíc u stavení byl i velký byt. Měla jsem nejen další aktivitu, do které jsem šla s chutí, ale i kam odjet v pátek s malou dcerkou a maminkou.

Postupně jsem z restaurace vybudovala prosperující podnik, kde nechyběly zábavy, kulečníky, diskotéky, country večery a další a další program. Měli jsme neustále obsazeno, jezdili sem lidé i z Prahy, místním se tu líbilo.

Restaurace vydělávala, personál byl spolehlivý a já byla na vrcholu.

Cítila jsem se šťastná.

Jednou večer přišli dva muži. Okamžitě jsem poznala ruský přízvuk. Prakticky mi oznámili, že o podnik má zájem jejich klient, nebo tak nějak, s tím, že mi nabízí půl milionu. Pobavilo mě to.

Vysvětlila jsem jim s úsměvem, že to je třetina toho, co mě to stálo, že mě tahle restaurace baví, že ji mám pro svou radost, že jsem se tu navíc ještě pomalu ani nenadechla, že za nabídku děkuji a že rozhodně NE. Pravili, že se ještě vrátí.

Řekla jsem jim, že pokud přijdou jako hosté, budu ráda, ale že co se týče jejich nabídky, řeknu jim totéž i za týden. Při šli znovu. Už nebyli tak příjemní. Dokonce mi poradili, abych ve vlastním zájmu souhlasila. Požádala jsem je, ať odejdou. Potřetí jsem je nechala vyhodit.

Ten jeden řekl něco v tom smyslu, že ještě ráda změním názor. Nebrala jsem to absolutně vážně. Věc jsem pokládala za vyřízenou.

Za týden na to vymlátili okna. Našla jsem rozbité auto. Přišel první telefonát.

„Jestli máš ráda svoji dceru… matku, rodinu – vlastní zdraví...“ A tak dále.

Bylo mi z toho všelijak a obrátila jsem se na policii. Nic moc neřešili, přestože telefonáty trvaly a teď už i v počtu deset během 24 hodin. Všechny se stejným obsahem.

Nikdo to neřešil, až do chvíle, než se věc stala vážnější, než vypadala.

Volali mi z Polerad, ať přijedu, že mi někdo otrávil psa.

Zajímala jsem se o to, co pes jedl. Bylo mi řečeno, že nic, co by bylo podezřelé, ale že bezprostředně před tím pil z malého pramínku u studny. Vodu ze studny jsem používala jako užitkovou.

Tedy na oplachování nádobí, sklenic a podobně. Studnu někdo otrávil a do celé věci se vložila kriminálka z Příbrami aktivněji.

Telefonáty nabíraly na intenzitě i závažnosti.

Dostala jsem částečnou osobní ochranku.

Bylo to legrační, protože muž od ochranky chodil deset metrů za mnou. Telefonáty pokračovaly. Tehdy jsem už měla veliký strach.

Byla jsem pod obrovským tlakem a nevěděla, koho hlídat. Jestli mámu, nebo dcerku, nebo sebe.

Kdosi vymlátil večerku na Spojovací a k vyšetřování se připojila kriminálka z Prahy 9.

24 hodin denně telefonáty s výhružkami. Dostala jsem další ochranku. Teď už jsem si při každém zazvonění telefonu nalévala panáka.

Řidič mě vozil po mých provozovnách, do banky, před školu pro dceru, pro matku. Bylo to velmi psychicky náročné a nikdo na nic nemohl přijít. Nikdo nikoho stále nemohl chytit, odhalit.

Musela jsem později zavřít trafiku, protože personál se bál pro mě pracovat. Večerku jsem dala dohromady a provozovala ji dál.

Do restaurace jsem pořídila opancéřované dveře a dala hodně peněz za všechna možná zabezpečení. Byla to nedobytná pevnost. Bývalý manžel mi najal ještě i soukromou ochranku do restaurace.

Byl to ozbrojený muž se psem. Byl tam se mnou 24 hodin denně. Byl tam i ten den.

V té době jsem sice dost pila, ale zdaleka ne nekontrolovaně.

Před tímhle vším jsem byla absolutní abstinent.

Bylo to kolem jedné ráno. V restauraci jsem byla sama. Přišel šok. Probudila mě neustávající střelba a řinčení skel.

Ozbrojený muž se psem, který mě měl hlídat, utekl přes pole.

Bez přestání se střílelo. Vyšokovaná jsem se plazila do lokálu, kde byl telefon. Přes střelbu jsem se nemohla zvednout. Tak šíleně jsem se bála, tak šíleně, že si to prostě neumí nikdo představit.

Lezla jsem po zemi alespoň k pultu s pípou, ve které byl výklenek, kde jsem schoulená do klubíčka seděla, brečela, třásla se po celém těle a čekala, že to skončí. Kolem mě lítaly kulky, střepy, kusy lustrů, lahve, sklenice… Rukou jsem nahmatala na boku pultu dvířka lednice.

Vytáhla jsem litrovku becherovky a celou ji tam vypila. Skončili kolem čtvrté ráno. Všude byla spoušť.

Zavolala jsem policii. Dali mi ochranku na 24 hodin a pořád vyšetřovali.

V tu dobu už jsem začala pít dost.

Přesto. Hospodu jsem opravila, postavila na nohy, sehnala nový personál, protože stávající se již vrátit nechtěl. Logicky. A odjela jsem na Slovensko, kde bylo nutno vyřídit nějaké dědictví.


A tady se na chvilku zastavím. Jistě vás napadají v téhle fázi příběhu stejné otázky.

Co dělala policie??
Vyšetřovala. Dala mi ochranku. Pravda, ochranku, která se bála víc než já. Všichni věděli, o jaké lidi jde.

Copak střelbu už v té chvíli nikdo neslyšel?
Patrně slyšel, ale nikdo tam nešel. Lze to pochopit, když se nepřijela podívat ani policie. Být proti Ukrajincům se samopaly?

Nenapadlo vás jim to prostě nechat?
Nechtěla jsem to vzdát. Prostě přece to musí mít nějaké řešení. Přijdou na ně, pochytají je a odsoudí. Tak jsem přemýšlela. Že to dobře dopadne.


Přijde vám to neuvěřitelné? Tak vězte – bude hůř.


Ze Slovenska jsem se vrátila za pět dnů a jela jsem do večerky. Prakticky tam nebyla.

Ze zboží a zařízení za bezmála tři čtvrtě milionu mi uprostřed dokořán otevřeného obchodu zbyla bedna prošlých francouzských dresinků. Sháněla jsem se dvou prodavačkách.

Měly nedostupně telefony.

K jedné z nich jsem se tedy rozjela domů. S pláčem mi sdělila, že měly s kolegyní devítku u hlavy s tím, že pokud „nás nenecháte dělat, co máme, máte mozek mezi regály“.

Odevzdaly klíče, policii nezavolaly a utekly domů. Řekla jsem jim, že udělaly dobře. Na večerku jsem se vykašlala. Stejně by už u mě nikdo nepracoval. Docházely mi i peníze.

Volali z Polerad ať tam hned jedu.

Z restaurace mi tentokrát zbyly jen obvodové zdi. Co mělo nějakou cenu, bylo pryč.

Zbytek rozmlátili sekyrami, nebo čím. Na skle jsem našla nápis „Svině zrzavá, my tě dostaneme.“

Složila jsem se.

Strávila jsem týden v nemocnici. Vrátila jsem se a neměla sílu cokoli dělat. Zlomilo mě to a já propadla alkoholu tak, že jsem v Pražském bytě prakticky jen pila a spala.
Později jsem už byla v takovém stavu, že jsem neměla dost sil, abych se zvedla a došla si pro láhev.

Přišlo DELIRIUM TREMENS a s ním halucinace, ztráta paměti, odklon od reality.

Starala se o mě maminka. 

Moje dcera JIM mezitím dala posledních 150 tisíc, aby nás nechali na pokoji.

To jsem už v té době ani nevěděla. Dcera, která v tu dobu už studovala zpěv na konzervatoři, dostala těžkou psychickou fobii. Nemohla vystupovat mezi lidmi.

Měla jsem za sebou týdny v Bohnicích, pokus o sebevraždu, pět dnů v komatu.

Byla jsem těžce závislá.

Z vlastní vůle jsem odjela na léčení do Červeného dvora. Odtamtud mě často odvážela kriminálka zpátky do Polerad, kde jsem pokaždé musela vidět, co zbylo z mého života, mých snů, mého úspěchu a spokojeného života.

Policie případ odložila.

Na léčení jsem byla půl roku. Během této doby zařizoval bývalý manžel výměnu mého bytu a podobné formality. Namísto do krásného luxusního bytu jsem se z léčebny vracela na nedostavěné sídliště Černý most do garsonky. Přesto jsem se pak zvedla a pět let jsem abstinovala.

Starala se o maminku a učila se žít. Poznala jsem nynějšího manžela.

Odstěhovali jsme se do Počátek. Otevřela jsem si butik. Prosperoval. Život se mi vracel alespoň trochu do normálu, ale přesto jsem lehce popíjela.

Pak onemocněla maminka.

Měla už předtím čtyři infarkty a rozedmu plic. V nemocnici dostala zánětlivou infekci, přidusila se a nedostatek kyslíku se trvale podepsal na jejím mozku. Stal se z ní takový andílek.

Jezdila jsem za ní, starala se o ni, oblékala, přebalovala, krmila.

Jednou jsem přijela a zaznamenala u ní výrazné zlepšení. Po té, co jsem to radostně oznámila lékaři, pravil, že maminka je už na morfiu. Pochopila jsem, že to je konec.

Složila jsem se na chodbě nemocnice a ujala se mě primářka, která byla shodou okolností moje zákaznice.

Dala mi Neurol.

Ano, svou těžko kontrolovanou závislost jsem teď zakrátko podpořila 15 tabletami Neurolu denně, zapíjenými alkoholem.

Za 15 let, co sem jezdím na opakované léčby, mi doktorka Pekárková a lékaři několikrát zachránili život. Snažím se začít žít a mít motivaci.

A hlavně už zapomenout.

Snažím se tomuto pavilonu, který pomohl už tolika lidem, alespoň něčím přispět, být užitečná. A dílem se mi to daří.

Píšu články pro místní médium, snažím se prosadit tady pro ženy vlastní výtvarnou dílnu, mám několik místních ocenění, maluji mandaly, které vystavuji, a přála bych si udělat dvouletý terapeutický kurz a být tady prospěšná ještě víc.

Přeji si být své dceři, která je po dvou operacích mozku, zase tím přítelem jako dřív.

Přeji si, abych to dokázala.

m


  • Máte dojem, že tohle by bylo dost i na pět lidí?
  • Myslíte, že žádný scénárista by takový příběh pomalu ani neprosadil?
  • Připomíná vám snad příběh téhle ženy něco?

Pokud jste před časem viděli Střepiny, pak víte, že Zuzana Rohanová je jednou z bývalých manželek Petra Hapky, a že tento příběh pro ni napsal sám život a také si ho zrežíroval i prosadil.

Myslíte si, že kdyby ji chtěli opravdu zabít, že by se jim to stoprocentně hned několikrát povedlo? Ano, to si myslela později i kriminálka.

Tady šlo skutečně o likvidaci lidské bytosti. Ale ne na úrovni fyzické, nýbrž duševní, existenční, morální. A to se téměř povedlo.

Téměř, protože Zuzana je Fénix v lidské podobě!


Z pavilonu 7 jsem přinesla tři příběhy. A každý jiný. V úterý se můžete těšit na další z nich.

   
23.04.2010 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [51] oalison [*]

    Eva_Fl — #50 Tak já jsem to nechtěla zlehčovat ani nikoho odsuzovat, ono se v kritických chvílích nedá říct jak by člověk reagoval. Já jenom vím, že i když jsem řešila hodně těžký věci, pořád jsem si opakovala, hlavně nazačít chlastat, fetovat apod. je už tolikrát dokázaný že alkohol, drogy, automaty a pod. problémy jenom zhoršují a lidi do toho pořád jdou... Mě se už z principu příčí věta, když se někdo sesype a první co mu navrhujou ostatní je. Poď půjdem na panákaSml80 Já jsme třeba po nastěhování do Prahy bydlela v pronajatým pokoji s Ukrajinkou, byla slušná ale občas si přivedla na noc manžela a spali jsme 3 na jedný posteli. Pamamtuju si jak jsem nespala a třásla se aby na mě nechtěl sahat a tak... Majitel domu kde byl ten pokoj se rád napil a několikrát se mi opilý snažil dostat do toho pokoje ( naštěstí to nakonec vždy vzdal )... nevydělávala jsem ještě dost abych narychlo změnila bydlení a musela jsem to tam nějak přetrpět. Když si na to vzpomenu, že bych se pro uklidnění radši napila... Bůhví kde bych skončila...Sml80

    superkarma: 0 28.04.2010, 10:30:16
  2. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    oalison — #49 ano, sousedce se dnes napr. zlomil nehet.

    1. na komentář reaguje oalison — #51
    superkarma: 0 26.04.2010, 20:16:34
  3. avatar
    [49] oalison [*]

    Každý má v životě těžká období, kdyby jsme ho všichni měli řešit chlastem, to by to pěkně vypadaloSml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #50
    superkarma: 0 26.04.2010, 11:42:31
  4. avatar
    [48] Dimsy [*]

    Jestli je to pravda, je to opravdu hrozné. Ale potřebovala bych o tom, co se stalo, ještě svědectví někoho jiného. Jsem k těmhle výpovědím alkoholiků a feťáků trochu skeptická. Vždycky je to, co se jim událo vina někoho jiného. Jesli správně počítám, patnáct let se léčí, dejme tomu, že tak rok už pila, než šla na první léčení. To vše se tedy muselo stát někdy mezi lety 90 -94. Nevím, jak moc tu tenkrát řádila mafie. Na mě to totiž působí tak, že si někde "špatně" půjčila a pánové nebyli zájemci o koupi, ale vymahači dluhů. Během těch čtyř let otevřela trafiku, večerku, butiky s oblečením, hospodu... Opravdu na to všechno měla jen ze své kapsy a z jednoho úvěru? Sml80

    superkarma: 0 24.04.2010, 13:28:09
  5. [47] xenie [*]

    jelikoz policie je evidentne na h...o, asi bych si na miste pani take najala ukrajinskou ochranku... a at se ochranky mezi sebou vymlati Sml57  a to fakt netusi kdo za tim stoji, aby je zazalovala ? des co je tady mozne...

    superkarma: 0 23.04.2010, 21:13:12
  6. avatar
    [46] Eva_CZ [*]

    átéčko — #34 velky hovno. Navic z chlastu se da dostat. Kdyz abstinujes, zijes naprosto plnohodnotnej zivot. Pokud ovsem nezijes v bordelu, nebo v Cesku. Ja myslim, ze Zuzanu znam osobne.

    superkarma: 0 23.04.2010, 16:27:59
  7. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    hypsik — #9 ano. Ja vim, ze se to zda neuveritelne, ale tady zakon funguje. Cimz nechci rict, ze tady nejsou gangy a hajzlove atd. Ale chran ruka Pane, kdyz narazej. Muzes se zeptat desitky ostatnich holek, ktere ziji v US a Kanade. Tady je zakon na strane tech, kterym se deje bezpravi. Na strane tyranych zen, na strane okradeneho, na strane...... To, co se deje v Cesku v politice a hlavne co politikum PROCHAZI!, nema snad nikde jinde obdoby. To, jak s vami cvicej cikani, nema obdoby. To, jak je clovek bezmocnej....... Atd. Ja jsem nekdy nostalgicka a mam tam bajecne pratele a vubec, ale ja bych tam nezila ani s prijmem pet milonu mesicne. Ja bych se tam musela zblaznit.

    Olgo, prestan dnes blabolit kokotiny!

    superkarma: 0 23.04.2010, 16:26:28
  8. avatar
    [42] peetrax [*]

    átéčko — #34 to nevíme. Nikdy nikdo neví, jestli se někdo stane alkoholikem. Sml23

    superkarma: 0 23.04.2010, 12:59:07
  9. avatar
    [41] OlgaMarie [*]

    átéčko — #38 Mně ten příběh Joba připadá adekvátní k příběhu paní Zuzany. Byla doba, kdy mě ten příběh rozčiloval. Proto vím, že v jejím čase (Zuzany) bych jednala odlišně (i ten samopal) od toho, jak bych jednala dnes, kdy bych zvolila zdraví na úkor majetku.

    Ale stále zde zůstává ono PROČ musí slušný člověk ustoupit!

    superkarma: 0 23.04.2010, 12:03:08
  10. avatar
    [40] hermína [*]

    átéčko — #38 Souhlasím s tebou...já bych si snad zřídila kolem baráku minový pole na dálkový ovládání.....to by byl hukot..Sml57

    superkarma: 0 23.04.2010, 11:48:39
  11. avatar
    [39] hermína [*]

    Je naprosto šokující,že policie nic neudělala,nepomohla,neochránila.....jak mají napsáno na dveřích svých vozů ..Sml31....a jsou živi z našich daní...Sml31...a právě k tomu BEZ PARDONU není co dodat...to je ten hlavní problém.

    Paní Zuzana bojovala jak lvice,o tom není pochyb....nevidím jediný důvod,proč by měla někomu odevzdávat svůj vlastnoručně postavený svět (já bych to taky neudělala).

    To bychom se za chvíli taky mohli dostat do situace,že se někomu líbí moje dítě...nabídne mi za něj peníze...a když nedám,tak si ho prostě vezmou a mě zlikvidují?????...nebo to snad chápete jinak???

    Ve své podstatě je to naprosto stejné!!!!!!!

    Jaký dopad to mělo na paní Zuzku se vůbec nedivím,velmi s ní cítím,velice jí obdivuji a z celého srdce jí přeju,aby se se vším dokázala vypořádat a aby její další životní cesta byla jen a jen lepší....Sml67

    Jak bych dopadla ve stejné situaci já, se vůbec neodvažuji odhadnout...Sml23

    superkarma: 0 23.04.2010, 11:42:47
  12. avatar
    [38] átéčko [*]

    jastura — #36 Anebo by začala Starým Zákonem a tam by našla Oko za oko.....Sml57

    1. na komentář reaguje hermína — #40
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #41
    superkarma: 0 23.04.2010, 11:40:50
  13. avatar
    [37] Eva Soukupová [*]

    OlgaMarie — #21 To byl on? Ježiš to byl roztomilej klučík!

    k ostatnímu bohužel ani nemám slov Sml15

    superkarma: 0 23.04.2010, 11:37:47
  14. [36] jastura [*]

    átéčko — #34 rovnou by spáchala sebevraždu..

    1. na komentář reaguje átéčko — #38
    superkarma: 0 23.04.2010, 11:35:38
  15. [35] jastura [*]

    OlgaMarie — #30 Taky si říkám, že bych si pořídila pořádnou zbraň. Když nefunguje policie, musíme fungovat my... Ale, díky našim zákonům, si to pak taky odneseme (před zákonem - zloději a mafiáni jsou tu chráněná zvěř).

    superkarma: 0 23.04.2010, 11:34:32
  16. avatar
    [34] átéčko [*]

    peetrax — #33 Ušetřila by ji fáze: alkohol

    1. na komentář reaguje jastura — #36
    2. na komentář reaguje peetrax — #42
    3. na komentář reaguje Eva_Fl — #46
    superkarma: 0 23.04.2010, 11:30:14
  17. avatar
    [33] peetrax [*]

    OlgaMarie — #26 a co by na téhle situaci paní Zuzany znalost knihy Jób změnila? Sml80

    1. na komentář reaguje átéčko — #34
    superkarma: 0 23.04.2010, 11:27:40
  18. avatar
    [32] gira [*]

    Tak tohle me taky sebralo... :( Silenej pribeh! Cloveka tak napada, jaky to ma vsechno smysl, co si z toho ta pani mela pro sebe vzit... Ja tedy obdivuju, ze to vubec prestala, jedno po druhym. A ze se utekla k alkoholu? Nesoudim... Ja mam stesti, ze me tyhle veci nikdy nebraly, ale zavislost si clovek koneckoncu muze udelat na cemkoliv...

    Kazdopadne drzim palce, at uz ji v zivote ceka jen to dobre! Sml79

    superkarma: 0 23.04.2010, 11:14:47
  19. avatar
    [31] RenataP [*]

    uf... jak je tohle možný....

    život je očistec a prdlajz že existuje peklo....Sml15 to je tady, pro některé...Sml68

    superkarma: 2 23.04.2010, 11:09:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] OlgaMarie [*]

    jastura — #25 Štěstí přeje připraveným. Bohužel na všechno. Psala jsem, že opravdu nevím, co bych dělala v čase a v situaci paní Zuzky. Tenkrát bych asi opravdu skončila ve vezeňské cele psychiatrické léčebny pro napadení policie. Dnes vím, že bych tehdy měla oželet majetek a zachovat si zdraví.

    Je dobře, že článek o paní Zuzce nám byl předložen. Je to varování pro nás všechny. K zamyšlení je i to, že si platíme na ochranu policii, ale sebe a svůj majetek si musíme chránit ve finále sami.Sml80Zřejmě bych si pořídila ten samopal a měla klid pod léky na té psychině.

    1. na komentář reaguje jastura — #35
    superkarma: 0 23.04.2010, 10:51:02
  2. avatar
    [29] átéčko [*]

    Nejdřív by měl náš stát zlikvidovat ta ruské vyděrače. Abychom se tady mohli cítit bezpečně. MY JSME TADY DOMA, NE? Tu paní lituji a obdivuji zároveň. Kam až se člověk může dostat...

    Ale obdivuji ji , že se dokáže postavit a jít dál!Sml67Moc držím palce!!!!

    superkarma: 0 23.04.2010, 10:46:07
  3. [28] jastura [*]

    OlgaMarie — #21 Bejk ? Sml52 (pardon, že od tématu)

    superkarma: 0 23.04.2010, 10:43:19
  4. avatar
    [27] peetrax [*]

    maje — #22 JO. Člověk zvládne víc než si myslí. Sml15

    A taky nebudu nikoho posuzovat či soudit, jestli začala/nezačala pít nebo co dělala. Kdo nebyl v téhle situaci, nemůže o tom vědět nic.

    superkarma: 0 23.04.2010, 10:38:26
  5. avatar
    [26] OlgaMarie [*]

    German — #23 maje — #22 Tím, že jsem svými příspěvky reagovala na alkoholismus, jsem paní Zuzku nechtěla soudit. Psala jsem varování před rychlým únikem rozptýlit myšlení na stále zesilující nátlak na psychiku skleničkou.

    Víte, někdy si říkám, zda není chybou neznalost Bible. 

    Kniha Jobova. Hustýýýý!

    1. na komentář reaguje peetrax — #33
    superkarma: 0 23.04.2010, 10:32:33
  6. [25] jastura [*]

    OlgaMarie — #10 mně přijde, že toho paní dokázala snést až obdivuhodně moc..Sml80. Vyhrožování a to neustálé je pro člověka děsně stresující, navíc když ohrožuje i rodinu, ne jen samotného podnikatele. Když pak vidí, že veškerý boj, který vede ji stále stahuje...Sml80 Taky bych ale své vybudované zázemí nechtěla někomu pod nátlakem předat. To bych ho asi sama zničila. Po útocích na život (nebo minimálně zdraví - otrávená studna) už je pak jen kousek k úniku jakýmkoliv (obvykle špatným) směremSml80.

    Paní přeji sílu a štěstí

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #30
    superkarma: 0 23.04.2010, 10:30:34
  7. avatar
    [24] Michaela Kudláčková [*]

    German — #23 Sml67

    superkarma: 0 23.04.2010, 10:26:09
  8. [23] German [*]

    Nejvíc mě na tom přivádí k zuřivosti ta bezmocnost. Pokud policie nemůže (nebo nechce)pomoci, na koho se obrátit, jak tuto situaci řešit? Najmout si podobnou bandu ať zlikviduje vyděrače?

    To, že je paní Zuzana závislá, vůbec neřeším. Já bych asi dopadla mnohem hůř. Nevzdala se, léčí se, angažuje se.....

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #24
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #26
    superkarma: 0 23.04.2010, 10:05:12
  9. avatar
    [22] maje [*]

    mě se moc nelíbí, jak tady píšete, že byste to nezvládly. člověk MUSÍ nebo by měl zvládnout všechno, co mu život nadělí. musela by to NĚJAK zvládnout každá. ženy mají tendence zvládat situace alespoň nějak, to muži mají tendence to vzdávat. a soudit, že to zuzka začala řešit alkoholem, to nepřísluší nikomu jinému než zuzce.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #26
    2. na komentář reaguje peetrax — #27
    superkarma: 0 23.04.2010, 09:55:50
  10. avatar
    [21] OlgaMarie [*]

    Michaela Kudláčková — #20 To je pro mě reálná bojovnice! Chodí čím dál hůř o fr. holích a má inval. vozík, 3 vnuky od dcery a 2. vnuka čeká od syna. jednou mi řekla, že ji štve, když si ji berou lidé za příklad, jak snášet životní trable. Manžel ji neopustil, jsou spolu tuším 36 let, z toho je přes 30 let na vozíku.

    Jeden vnuk teď hrál syna Marka Vašuta v Comebacku.

    1. na komentář reaguje jastura — #28
    2. na komentář reaguje Eva Soukupová — #37
    superkarma: 0 23.04.2010, 09:54:31
  11. avatar
    [20] Michaela Kudláčková [*]

    OlgaMarie — #19 ..a tak zůstala?

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #21
    superkarma: 0 23.04.2010, 09:23:10
  12. avatar
    [19] OlgaMarie [*]

    Michaela Kudláčková — #18 Mám kamarádku, která mi vyprávěla o bezmocnosti. Probrala se z bezvědomí zcela nepohyblivá. Nemohla ani mluvit. Pouze viděla, slyšela a myslela. Měla dvouletou dceru a čtyřměsíčního syna...

    Asi bych byla na vězeňském oddělení psychiatrie.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #20
    superkarma: 0 23.04.2010, 09:11:13
  13. avatar
    [18] Michaela Kudláčková [*]

    OlgaMarie — #17 ..je to fakt, že každý by to uchopil jinak. Přesto myslím, že z TOHOHLE by nevyšel v pohodě asi nikdo.

    Někdo by se pomátl, jiný zkončil na antidepresivech. Já bych o pavilon dál patrně navlékala korále a žila v domění, že jsem vačice.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #19
    superkarma: 0 23.04.2010, 09:02:42
  14. avatar
    [17] OlgaMarie [*]

    Michaela Kudláčková — #12 Také si říkám, že bych to neunesla a šla na psychinu...

    Alkoholismus vyléčit nejde, musíš se s ním naučit žít. Dokud člověk přichází pouze o věci, jsou to jen věci! Jakmile ale přijdeš o sebeúctu a důstojnost, dlouhá a těžká je cesta zpět k sobě samé. Alkohol rychle rozpustí depku a jak alkoholově přemýšlíš, dělá ti alkohol dobře a pak se k němu zas vracíš, aby ti zase udělal dobře a přitom jdeš do ...

    K tomu posuzování: Co kdyby všichni, které život provláčel takovým nátlakem + trably v rodině, se rozpili?  Já alkohol neumím a ani nechci u nikoho omlouvat! On neničí jen toho jednoho, trápí okolí, zpravidla ty nejbližší a ti jsou právě tak bezmocní jako je on bezmocný proti mafiánským vyděračům.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #18
    superkarma: 0 23.04.2010, 08:54:58
  15. avatar
    [16] sara.l [*]

    Michaela Kudláčková — #12 jj přesně tak a soudit jiné nám opravdu nepřísluší...

    superkarma: 0 23.04.2010, 08:46:36
  16. avatar
    [15] sara.l [*]

    paní Zuzce přeju hooodně štěstíčka a síly Sml72

    superkarma: 0 23.04.2010, 08:45:10
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    Michaela Kudláčková — #12 Myslím, že po těchto událostech je vůbec zázrak, že má ještě sílu žít.

    superkarma: 2 23.04.2010, 08:34:12
  18. avatar
    [13] Suzanne [*]

    Sml15Sml15Sml15 Na to snad není co říct...

    superkarma: 0 23.04.2010, 08:33:33
  19. avatar
    [12] Michaela Kudláčková [*]

    OlgaMarie — #10 ..nevím, když ji posloucháš. Je to inteligentní a hodně racionální člověk. Víš, víme prd, co by tohle s námi udělalo. To člověk musí prožít, aby mohl posoudit.

    Nebo raději neprožít. Osobně myslím, že bych to neunesla.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #14
    2. na komentář reaguje sara.l — #16
    3. na komentář reaguje OlgaMarie — #17
    superkarma: 0 23.04.2010, 08:28:19
  20. avatar
    [11] Alenka0010 [*]

    Eva_Fl — #1 Mám úplně stejný pocity...naše policie, náš stát nás neochrání před ničím, fakt strašný Sml15

    superkarma: 0 23.04.2010, 08:21:41
  21. avatar
    [10] OlgaMarie [*]

    Michaela Kudláčková — #7 Teď mě napadá všechno možné, co šlo dělat (po bitvě každý generálem), ale ona zvolila tu nejsnazší cestu do pekla. Nemohla být už nalomená ze všech těch aktivit? Všichni máme určitý limit pro to, co uneseme a zvládneme bez ohledu na jakoukoliv mafii. Mě ty její současné aktivity neoslní, přestože se  zdají úctyhodné. 15 let na opakovačkám? To je dost vypovídající.  

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #12
    2. na komentář reaguje jastura — #25
    superkarma: 0 23.04.2010, 08:21:37
  22. [9] hypsik [*]

    Eva_Fl — #1 A ono je to někde jinak?

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #45
    superkarma: 0 23.04.2010, 08:21:16
  23. avatar
    [8] *modrá [*]

    Tak to je teda síla Sml15 Likvidace lidské bytosti Sml15 

    Přeju Sml72

    superkarma: 0 23.04.2010, 08:09:35
  24. avatar
    [7] Michaela Kudláčková [*]

    Byla jsem stejně konsternovaná, jako vy. A jsem z toho vlastně pořád.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #10
    superkarma: 0 23.04.2010, 08:08:17
  25. avatar
    [6] OlgaMarie [*]

    Ano, také si myslím, že stát dělá vše pro to, aby slušný člověk doplácel na lumpy! Ale takto rychle zkolabovat alkoholem?Sml80

    Nevím, co bych dělala.

    superkarma: 0 23.04.2010, 08:00:41
  26. [5] German [*]

    To je prostě neskutečné!!! Jak je něco takového vůbec možné?! Kde to, proboha, žijeme?? A já si vždycky myslela, že podobné příběhy o vyděračích jsou jen notně přikrášlené zkazky.....Sml15

    superkarma: 0 23.04.2010, 07:52:12
  27. avatar
    [4] Petrushe [*]

    Tak z toho je mi špatně...především z té bezmocnosti, z toho, že nikdo nic nezmůže. To by se složil každý.

    Hodně štěstí.

    superkarma: 0 23.04.2010, 07:38:21
  28. avatar
    [3] maje [*]

    Eva_Fl — #1 dneska s tebou evo souhlasím. u nás je každý slušný a pracující člověk bezmocný, pokud si takovýhle "podnikatelé" chtějí přisvojit něčí zásluhy  a prosperující firmy. kéž by tohle bylo varování pro všechny, že NIC za tohle nestojí. vůbec nic a zdraví ze všeho nejméně. a dokud to tady takhle bude fungovat, jako doposuď, tak jsme jen loutky v rukou mocnějších. zuzano, hodně sil. obdivuji nejen tebe, ale celou tvou rodinu, že ti takhle pomáhala. přeji už jen to dobréSml79Sml72

    superkarma: 0 23.04.2010, 06:53:22
  29. avatar
    [2] peetrax [*]

    Příšerný, je mi moc líto, že si paní Zuzana (a určitě bohužel není jediná) musela prožít tohle všechno. Kéž už by měla v životě ona a její dcera jen štěstí...

    superkarma: 0 23.04.2010, 00:35:52
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    ........ ja mam tak strasnej vztek. Z vasi bezmoci. Z vasi totalni bezmoci. Je mi na bliti ze statu, kde nefunguje zakon, kde je zakon na strane smejdu, zlodeju, hajzlu, vrahu. Fuj.

    1. na komentář reaguje maje — #3
    2. na komentář reaguje hypsik — #9
    3. na komentář reaguje Alenka0010 — #11
    superkarma: 1 23.04.2010, 00:16:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme