.

Nešťastná matka Zdena: „Naše dcera se vdala, aniž bychom to tušili!“

Vztahy

Nešťastná matka Zdena: „Naše dcera se vdala, aniž bychom to tušili!“

Svatba je jedním z nejdůležitějších a nejkrásnějších momentů v lidském životě, který si valná většina z nás přeje sdílet se svými nejbližšími. Stejného názoru byla i Erika, tedy aspoň to si o ní její rodiče vždy mysleli. Před pár dny ovšem zjistili, že je tomu zcela jinak….

„Víme, že Erika je dost submisivní dívka a každému svému chlapci zcela propadla, tak jsme byli celkem smíření s tím, že se jednou za svou další láskou odstěhuje klidně na kraj světa, ale to, co nám udělala, si nemůžeme s manželem nijak racionálně vysvětlit,“ začíná nám vyprávět Zdena (60), která se minulý víkend dozvěděla, že její dcera je už nějaký ten pátek vdaná, a je z toho samozřejmě v šoku.

Marriage

Jsem vdaná, už měsíc!

Erika (27) je totiž opět bláznivě zamilovaná a tentokrát se za svým přítelem, vlastně už manželem, odstěhovala před několika měsíci na druhý konec republiky, konkrétně do Ostravy, a svou rodinu tedy od té doby vídá minimálně. Přesto nikoho z Eričiny rodiny nenapadlo, že by jejich dcera byla schopná nepozvat svou rodinu na vlastní svatbu.

„Když k nám Erika přijela na návštěvu, moc jsme se na ni těšili. To víte, štve nás, že se skoro nevídáme, máme spolu dobrý vztah, ale když nám naše dcera oznámila, že je vdaná, a nepozvala nás na svou svatbu, zasadila nám všem zásadní ránu,“ svěřuje se Zdena, která je samozřejmě z celé situace špatná. „Oznámila nám to u nedělního oběda, jako by se nechumelilo, takže jsme si všichni mysleli, že si dělá legraci, ale když jako důkaz začala vytahovat svatební fotky, rozbrečela jsem se.“

Eričina rodina tedy prožila minulý víkend šok, ze kterého se nikdo z nich nemůže zkrátka vzpamatovat.

Můj manžel vás na svatbě nechtěl!

Vše navíc nabralo grády poté, co Erika své rodině oznámila, že hlavním důvodem, proč nikomu z nich nedala o své svatbě vědět, bylo přání jejího manžela Jakuba. „Řekla nám, že Jakub si to zkrátka nepřál, prý se chtěli vzít jen sami dva se svými svědky, což ale není až tak úplná pravda, svatba to sice byla podle fotek, které nám dcera ukazovala, opravdu malá, ale Jakubovi rodiče na ní byli! Mého manžela to vzalo na tolik, že Erice oznámil, ať jede zpátky do Ostravy, a k nám se už nikdy nevrací.“

Od té doby Eričini rodiče svou dceru samozřejmě neviděli, a ani o ní nechtějí na nějakou dobu slyšet, jelikož je jejich dcera opravdu ranila. „Víme, že je to „jenom“ svatba a nějak to své dceři za čas odpustíme, ale cožpak je Erika s odpuštěním tak pitomá, že si vzala člověka, který jí bude diktovat, kdo z nás ji smí či nesmí navštívit? Jak to asi bude vypadat, až budou mít děti? Na to radši ani nechci pomyslet!“ hodnotí celou situaci nešťastně Zdena a dodává: „Rána, kterou nám Erika zasadila, se už nikdy nezacelí, ale je to její rozhodnutí, které musíme s těžkým srdcem všichni respektovat, vnucovat se jí zkrátka nebudeme! Sama musí přijít na to, jak moc nám tím ublížila,“ uzavírá zklamaná Zdena.

Čtěte také:

   
20.05.2015 - Ona s ní - autor: Veronika Pavlíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [72] Janki [*]

    První svatbu jsem měla v 18, myslela jsem si, že když jsem odmaturovala, kluk přišel z vojny, že další logickou věcí je vdát se. Oznámila jsem rodičům, že jsem těhotná (pracovali jsme na miminku celý svaťák), protože kdybych nebyla, aby by mi to neprošlo. Vše organizovali rodiče, šaty, koláčky, kde a kdo, menu... Tehdy to asi bylo normálka a mně se to i docela líbilo. Druhá svatba byla jen se svědky, přítel měl koupit vybrané prstýnky, obstarat si oblek. Nějak to nestihl, naštěstí nám prstýnky pujčili známí, co se měli brát a zrušili to (kupodivu nám byly), ženil se v černých riflích a půjčeném saku, co mělo krátké rukávy. Na obřad jsme běželi pěšky, díky jeho neustálé nedochvilnosti i pozdě. Brát jsme se nemuseli, ale chtěli. Z dnešního pohledu to pro mě byl jen stres. Vždycky to byl spíš bohém a na tom to taky krom jiného po sedmi letech zkrachovalo. Nyní mám už víc jak šestnáct let pohodový vztah a loni jsme do toho praštili. Byla to nejhezčí svatba, protože jsem si vše naplánovala dle svého, manžel byl rád, že jsem se toho ujala a plně mě ve všem podporoval. Byl tam jen můj otčín (mamka i táta mi bohužel brzy umřeli) a moje tchýně (tchán už také nežije). Nikdo nám do ničeho nekecal a nedělala by to ani mamča, věděla, že to plánujeme, bohužel se toho nedožila. Byla bych šťastná, kdyby tam byla, i když už to bylo po třetí. Chtěli jsme to pojat jednoduše, obřad, oběd, grilovačka a to se nám i povedlo. Každý něco uvařil, upekl (nechtěli jsme žádné dary). Tchýně se zdržela chviličku, neb je jí už 80, ale v ničem mi nepřekážela. Někdo odešel dřív, jiný zase přišel. Bylo to fajn. Šaty jsem neměla bílé, ale zlatavé, koupila jsem je na Aukru Sml58, jakou udělaly parádu, prostě jsem se mu chtěla líbit. Ostatně však je to také fešák a moc mu to slušelo. Rozhodně bych to nechtěla jen tak hup, šup, prožívala jsem to jako poprvé. Doufám, že už naposled Sml54

    superkarma: 0 09.02.2016, 16:18:33
  2. avatar
    [71] peetrax [*]

    ax — #67 ale každý má právo na názor, byť rozdílný od tvého. Právě tvoje zarytost a netolerance mi přijde jako za komunismu anebo jako od spratka do sebe zahleděného. Sml24 Šišmankote, ať to má každej podle sebe, ne? Sml14 Vdávala se snad Linde za tvoje peníze? Sml6

    superkarma: 1 20.08.2015, 14:34:23
  3. [70] cilani [*]

    LadyZ — #69jenže tady je to jen z pohledu matky a kdo ví, na kolik z ní mluví uraženost a přisuzuje chlapovi něco, co není pravda.... Sml80

    superkarma: 0 28.05.2015, 08:13:37
  4. avatar
    [69] LadyZ [*]

    Moje dcera se taky vdala jen se svědky a pak mi pustila na televizi nějakou svatbu a když jsem poznala, že je to ona, tak jsem ji pogratulovala celá naštěstěná (že je konečně pod čepcem). Takhle jsem si představovala valstní svatbu, ale byla jsem nejstarší dcera a nehodilo se, aby se nesvatbilo ve velkém. Schvaluju to, ale neshvaluju, že to poručil novomanžel. Asi děvenka za pár let přijde zboulovaná - v lepším případě. Sml15

    1. na komentář reaguje cilani — #70
    superkarma: 0 27.05.2015, 13:26:04
  5. avatar
    [68] Linde [*]

    ax — #67 ježíš, neprskej Sml28

    Já taky nepíšu, že jsem se vdávala v poslední době a svatba stála 100 tisíc- to už je opravdu hodně. Svatba stála 40.000, rodiče se podělili. Navíc máme i hmotné zásoby, takže spousta jídla se zvládla z vlastních zdrojů, navíc to nezařizovala předražená agentura, jak je teď v módě. Neříkám, že máš své rodiče ždímat až do smrti, ale pouze píšu, že u nás se to dělá takto a nejedná se o nataženou ruku, ale zvyk neposílat dceru a syna do světa s holým zadkem Sml4

    superkarma: 0 25.05.2015, 20:43:36
  6. [67] ax [*]

    linde — #66 já mám s rodiči vztah dobrý, ale rozhodně neočekávám, že pro mně udělají první poslední. Nevdávala bych se jako 18tiletá panna, takže bych poté, co deset let souložím a pět let žiju sama za nimi měla jít, ať vysolí sto tisíc na moji svatbu??? Být rodič snad neznamená být doživotním otrokem svých dětí. Právě protože mám své rodiče ráda a vážim si, co pro mě udělali, neočekávám, že mě budou sponzorovat doživotně. Váš názor mě připadá jak z komunismu, kdy stejně nebylo za co utrácet, tak se šetřilo. V roce 2015 ať rodiče prachy investují do vlastních zájmů a zážitků. Pro mně dobré rodiné vztahy neznamenají stát celý život s nataženou rukou.

    1. na komentář reaguje linde — #68
    2. na komentář reaguje peetrax — #71
    superkarma: 3 25.05.2015, 14:24:06
  7. avatar
    [66] Linde [*]

    ax — #65 v některých rodinách rodiče pro děti udělají první poslední a z jejich strany byl naopak trochu tlak, abychom se už vzali a svatbu vystrojili oni, aby nám zajistili start do života. Moji rodiče přispěli půlkou, holt někde se s tím počítá, že rodiče dávají dceři věno, nebo příspěvek na svatbu-naše rodiny vždy drží pospolu a mají dobré vztahy i s tetičkami z pátého kolena. Pak v nouzi se můžu na tetičku z pátého kolena naštěstí obrátit, když se zadarmo najedla na svatbě, tak je ochotna mi pomoci v nouzi a nezapomene, kdo pro ni měl dobré slovo a volnou židli na svatbě. Z mého úhlu si raději odřeknu kdeco, ale šetřím na studia své dcery, dávám bokem každou korunu, aby měla zajištěn start do života a pořídila si bydlení a i s tou případnou svatbou pro ni počítáme. Když už nežiji pro své děti, proč tedy? Sml80

    1. na komentář reaguje ax — #67
    superkarma: 0 24.05.2015, 21:37:12
  8. [65] ax [*]

    cilani — #54 já mám podobný názor jako ty. Svatba mi přijde jako vyhazování peněz - nedokážu si představit, že bych měla vyhodit sto tisíc za jediný den, aby se mohla nějaká tetička z pátého kolena dobře nažrat. A už vůbec si neumím představit, že bych měla jít za svými rodiči a nechat si tu svatbu zaplatit, jak tu někdo psal. Pochybuju, že naši chodí do práce, šetří a obrací každou korunu proto, aby mi mohli zaplatit můj rozmar.

    1. na komentář reaguje linde — #66
    superkarma: 2 23.05.2015, 14:25:01
  9. [64] dadma [*]

    Eva_Fl — #60 Tomu rozumím je to o společnosti. Děti ,ale to mají z rodin se vždy posmívají tomu co je jiné.Je to smutné ,ale je to tak a může se jednat o děti třeba handicapované děti,či cizince. Kdyby rodiče s dětmi doma promluvili a určité věci jim vysvětlili,tak by byla společnost tolerantnější,jenže to tak ve většině případů není.

    superkarma: 2 21.05.2015, 23:31:06
  10. avatar
    [63] Eva_CZ [*]

    OlgaMarie — #62 ja furt slysim : daji jim lasku.... JENZE!Sml22Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 21.05.2015, 23:25:48
  11. avatar
    [62] OlgaMarie [*]

    Eva_Fl — #60 O tomhle mluvil docela nedávno na ČR2 katolický biskup Václav Malý, proč jako člověk i kněz je proti adopci dětí páry stejného pohlůaví. Uváděl důvody, které by mě ani nenapadly.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #63
    superkarma: 0 21.05.2015, 19:47:51
  12. avatar
    [61] Eva_CZ [*]

    SandraAbigail — #57 na ZS bys mozna mela problem, i pokud by ses vodila s klukem. Jinak - no ja mam predstavu manzelstvi : uzavreni legalniho svazku za ucelem zalozeni rodiny. To mi u osob stejneho pohlavi moc nesedi. Jinak jestli milujes zenu ci co je mi uplne jedno, pokud mi nikdo nenuti myslenku, ze je to ,,mnohem lepsi" nez byt hetero.

    superkarma: 1 21.05.2015, 18:17:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    dadma — #59 no - zrovna nedavno jsem cetla zpoved nestastne divky, kterou vychovavaly 2 mamy. Rikala, co si ve skole uzila vysmechu, ustrku apod. A ze by to 2 osobam stejneho pohlavi nedopucovala udelat, ze to decko je chudak. Doma milovanej, ve spolecnosti.... ?Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #62
    2. na komentář reaguje dadma — #64
    superkarma: 1 21.05.2015, 18:14:53
  2. [59] dadma [*]

    SandraAbigail — #55 Zde jsem velmi tolerantní a pokud žijí spořádaně ,tak je mě úplně jedno kdo je jaké sexuální orientace.Já bych byla i pro adopci homosexuálními páry.Někdy by děti vyrůstaly v harmonickém vztahu a v čistotě ,než třeba u svých rodičů ,kde sice mají tátu a mámu,ale žijí v otřesných podmínkách a nebo žijí jen s matkou a každou chvíli mají jiného strejdu.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #60
    superkarma: 0 21.05.2015, 18:07:01
  3. [58] dadma [*]

    v.poho — #23 Možná bych i oželela to ,že by nás na svatbu nepozvali ale moc mě vadí to, že již měli termín a byli u nás 14 dní před svatbou syn ,nevěsta i její dcera a vůbec nic neřekli.Huba by jim neupadla a myslím, že by to byla minimální slušnost.Pokud by nás nepozvali a řekli ,že to budou dělat jen se svědky, tak bychom to museli s manželem respektovat.

    Jenže dnes je bohužel taková doba, nejen že se nepořádají svatby ,ale oni se nepořádají ani pohřby.V dnešní době si lidi jeden druhého neváží a to nejen cizích ,ale ani svých blízkých.

    superkarma: 1 21.05.2015, 18:00:20
  4. avatar
    [57] SandraAbigail [*]

    38riki — #56 Děkuji. Věřím, že ti netolerantní časem úplně vymizí, ale toho se možná dočkají tak naše vnoučata. Ale věřte, že v dnešní době je to zlaté oproti devadesátým létům a tuplem době předdemokratické. Já si tedy naštěstí tu dobu příliš nepamatuju, ale z vyprávění vím, jaký byl problém vůbec existovat a mluvit se o tom nesmělo, navíc ještě se k oné zakázané orientaci přihlásit. Na ZŠ, tedy začátkem devadesátých let, jsem měla s některými lidmi (a překvapivě ne spolužáky, ale spíše s učitelkami) problém, že jsem se vodila za ruku s holkou. Ale tak někdy od roku 2000 se situace rapidně vylepšuje a těch netolerantních a nepřejících hodně ubývá.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #61
    superkarma: 1 21.05.2015, 15:19:26
  5. avatar
    [56] 38riki [*]

    SandraAbigail — #55přeju hodně štěstí a osobní pohody v tomto světě s některými hodně zatrpklými a netolerantními lidmiSml67

    1. na komentář reaguje SandraAbigail — #57
    superkarma: 4 21.05.2015, 14:53:50
  6. avatar
    [55] SandraAbigail [*]

    OlgaMarie — #40 Omyl, my jsme měly svatbu a nebude dlouho trvat a bude to i oficiálně a dle zákona manželství se vším všudy. Ono to totiž ve skutečnosti je plně srovnatelné s manželstvím muže a ženy. Milujeme se, daly bychom život za druhou, jsme jedna pro druhou a rozdíl mezi manželstvím muže a ženy a naším je pouze v hloupém, nespravedlivém a diskriminančním zákoně, který dokonce někteří zlí lidé, kteří by chtěli přikazovat, kdo koho smí milovat a kdo si koho smí vzít, podporují. Nepochybuji o tom, že ČR bude brzy následovat vyspělé země, kde mezi hetero- a homo-sexuálním manželstvím není rozdíl. Pro nás není rozdíl už teď a pro chytré a tolerantní lidi také ne, to jen ti zlí zapšklí zaostalí hlupáci se mylně domnívají, že jde o něco špatného.

    1. na komentář reaguje 38riki — #56
    2. na komentář reaguje dadma — #59
    superkarma: 3 21.05.2015, 14:31:17
  7. [54] cilani [*]

    Berte si mě za sobce jak chcete, ale myslím si, že pokud mi přijde svatba jako zbytečný tyátr a chci to mít klidné jen a pouze s přítelem a svědky (kdyby to šlo bez nich, tak jen s přítelem) tak není důvod, abych si vstup do manželství kazila právě organizováním šaškárny. Pardon, ale nikdo z těch, kteří by se rádi účastnili, za mě ten život s tím člověkem žít nebudou, ani lepit případné průsery z toho vzniklé. Myslím, že důležitější změnou bylo, když jsem se kdysi dávno od rodičů odstěhovala k prvnímu příteli, svatba po hafo letech, co s nimi nežiji, je jen formální potvrzení našeho svazku. Pro ostatní se změní jen a pouze mé příjmení a to ještě možná..

    carmi — #51 a já blbec si myslela, že bych se o své rodiče měla postarat, když budou potřebovat, že bych jim měla pomáhat, navštěvovat... a ono je nejdůležitější, aby se udělala svatba jak oni chtějí.. no, super...

    Maria28 — #33 abys měla do čeho rýpat.. Sml32

    1. na komentář reaguje ax — #65
    superkarma: 1 21.05.2015, 08:00:32
  8. avatar
    [53] Kimmy [*]

    OlgaMarie — #40 Nahodou, aj oslava uzavretia zvazku registrovaneho partnerstva sa da super uzit, a preco si tam nedat aj saty a tak podobne Sml34 Mne by sa to pacilo... No a ak sa aj zosobasia dve osoby stejneho pohlavia, zejmena dve zeny, tak to ani zdaleka nemusi znamenat ze sa ich rodicia este nedockaju vnucat (dokonca tie vnucata mozu byt s vysokou pravdepodobnostou aj ich biologicky vlastne - o spermovej banke ste uz urcite poculi Sml37)

    superkarma: 0 21.05.2015, 03:44:30
  9. avatar
    [52] monkee [*]

    Eva_Fl — #47 RýpalkoSml32Sml30

    Taky jsem chtěla malou svatbu a protistrana si přivezla autobus hostů.Sml80 Zbytek života už jsem si zařídila po svém, natvrdo.

    Jestli je děvčica ve vleku partnera (jakož i těch předchozích), rodiče jí svou výchovou asi nedali dost sebevědomí a odvahy žít sama za sebe.

    superkarma: 1 21.05.2015, 00:05:02
  10. avatar
    [51] carmi [*]

    cilani — #31 trochu smutný, že si neuvědomuješ, že k tobě povinnosti měli a zřejmě jich dostáli. Možná za to mají taky právo na nějakou odměnu a radost a věř tomu, že pro rodiče je svatba dcery radost. Zdůrazňuji - i třeba malá svatba, kdy se rodiče účastní jen obřadu.

    1. na komentář reaguje cilani — #54
    superkarma: 2 20.05.2015, 22:52:27
  11. avatar
    [50] Gloria [*]

    Eva_Fl — #47 Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 20.05.2015, 22:10:51
  12. avatar
    [49] peetrax [*]

    linde — #45 my jsme chtěli velkou oslavu, abychom se nevídali jen u těch smutných příležitostí. Můj bratr bude mít malou a specifickou svatbu, tam se všichni ti příbuzní nesejdou, já výhledově žádnou, tak aspoň takhle.

    superkarma: 0 20.05.2015, 22:08:39
  13. [48] Rikina [*]

    Karo Líná — #38 Náhodou - proč si neužít nějakou legraci? Kdybych se čistě teoreticky měla znovu provdat, tak chci naopak pořádnou show, větší, než když jsem se vdávala ve dvaceti. Sml57 Čtyry páry bílejch koní nejmíň. A šaty s vlečkou a drůžičky, plátky růží nastlat pod nohy, a vypustit balonky a holubice. Nemusela by se sypat rejže, to je plýtvání potravinami, ale živá hudba na náměstí, to je to nejmenší, a víno, tanec, zpěv. Možná bych ukecala obecní úřad, aby v kašně na chvíli pustili místo vody vinný střik. Sml24

    superkarma: 2 20.05.2015, 20:55:52
  14. avatar
    [47] Eva_CZ [*]

    Ona ta Erika to asi nebude mit v hlave tak uplne v poradku. NORMALNI clovek by se dobrovolne do Ostravy nestehoval. Sml57

    1. na komentář reaguje Gloria — #50
    2. na komentář reaguje monkee — #52
    superkarma: 2 20.05.2015, 20:50:47
  15. avatar
    [46] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #36jjj, ted uz tomu rozumim. No neco tam tezce nehraje, to je fakt, kdyz se na to divam takhle. Sml22

    superkarma: 0 20.05.2015, 20:49:13
  16. avatar
    [45] Linde [*]

    peetrax — #43 těmi šedesátinami jsi mě trochu zaskočila, u nás se takových kulatin moc neslavilo, protože rodiče mám mladé, babiččiny sedmdesátiny se tedy slavily ve velkém, ale pouze v naší větvi rodiny, tak svatbu a pohřeb já za sebe vnímám jako vetší a vícečlennou sestavu příbuzných. Spousty z těch kulatin nás teprve čekají. Se sestřenicemi a bratranci se setkávám spíše na těch svatbách a pohřbech Sml22. Svatbu u nás dle zvyku platí rodiče napůl, aby mladí neměli do začátků hned takové vydání.

    1. na komentář reaguje peetrax — #49
    superkarma: 0 20.05.2015, 20:34:27
  17. avatar
    [44] peetrax [*]

    peetrax — #43 těmi členy rodiny myslím třeba tetičku nebo sestřenici z desátého kolena.

    superkarma: 0 20.05.2015, 20:11:47
  18. avatar
    [43] peetrax [*]

    linde — #39 tak příbuzní se můžou sejít i jinde ve velkém počtu, ne? O víkendu jsme slavili taťkovy šedesátiny, bylo tam sedmdesát lidí a nikdo při tom neměl svatbu. Sml80 Byli tam jen lidi, o které stál, tudíž zas na druhou stranu chápu, že snoubenci, hodně často na začátku společného života, nechtějí utrácet peníze za to, že budou zvát členy rodiny jen z povinnosti, aby se náhodou někteří neurazili. Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #44
    2. na komentář reaguje linde — #45
    superkarma: 0 20.05.2015, 20:10:56
  19. avatar
    [42] Tanzi [*]

    Eva_Fl — #1 podepisujuSml22

    superkarma: 0 20.05.2015, 20:09:10
  20. avatar
    [41] diblice [*]

    no nevím, ale já teda nějak nemám potřebu dělat dětem velkou svatbu, dcera se mi vdávala v 19 bez mé přítomnosti, bylo to její rozhodnutí, já ji svatbu nedoporučovala, ale smířila jsem se s tím, jenže po roce to skončilo přesně tak, jak jsem čekala a dcera mi sdělila "mami proč jste mi to nerozmluvili", co na to říct, když do ní hučela celá moje rodina, hlavně moje matka a sestra a stejně si to udělala po svým a pučila se do budoucnosti, manželův syn nás na svatbu pozval, ale bohužel se nakonec v ten den konal pohřeb manželova bratra, tak jsme viděli jen fotky, horší mi přijde situace mýho švagra, když jim dcera řekla svatbu zaplaťte, ale vás na ni nechci jen kamarády

    superkarma: 0 20.05.2015, 19:45:03
  21. avatar
    [40] OlgaMarie [*]

    SandraAbigail — #35 Osoby stejného pohlaví nemají svatbu, ale registrované partnerství. Přestože bych byla smutná, že se vnoučat nedočkám, k obřadu registrovaného partnerství bych se svému dítěti dostavila. Je to závazný svazek se všemi právními důsledky. (Teď přišel manžel, tak jsem se ho ptala, zda by šel a on mi řekl, že ano.)

    1. na komentář reaguje Kimmy — #53
    2. na komentář reaguje SandraAbigail — #55
    superkarma: 0 20.05.2015, 19:44:06
  22. avatar
    [39] Linde [*]

    já se vdávala zcela veřejně, s přípravami pomohla i moje mamka, i budoucí tchýně, pozvali se příbuzní, známí..prostě velká svatba, taková, aby každý věděl, kdo ke komu patří a tak to má být. Tak jako odsuzuji tiché, levné pohřby bez obřadu, kdy se nebožtík za pár korun hodí do spalovny, tak i svatba nemá být odbyta pouze kdesi na úřadě se dvěma svědky a hotovo.... má být dostatečně velká, v kruhu rodinném, aby se sešli příbuzní alespoň takto při velké události, oslava vztahu, formální vstup do společného života, manželství je přece jen společný závazek, skoro firma, protože se podílejí na chodu, prosperitě...takže za sebe vím, že pokud by se mi dcera tajně vdala a já to nevěděla, tak mne hodně hluboko raní, protože tou svatbou dávají široké rodině najevo, že se něco významného děje, co píše další kapitolu života dašímu páru v rodině. A jestli bych se dozvěděla, že si mě tam nepřál ženich a jeho rodiče tam byli, tak asi také vyřknu ošklivá slova Sml15

    1. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 4 20.05.2015, 19:34:59
  23. [38] Karo Líná [*]

    Myslím, že se důležitost svatby jako obřadu zbytečně přeceňuje Sml24 Je škoda, že nejde zajít na úřad a vzít se tam prostým úředním aktem, třeba podpisy v kanceláři příslušného úředníka. Ten tyjátr s obřadem jsem nikdy moc nepochopila, celá ta věc s proslovy, hudbou, prstýnky, svědky, šílenými šaty, následovaný často honosnými oslavami pro milión lidí.... tohle se mi nikdy nelíbilo a nikdy jsem o to nestála. Jen ta představa mi vždy spíš naháněla husí kůži Sml68 Nicméně respektuju, že většina lidí to má jinak. Ale jsem za to, ať si to každý udělá jaké chce.

    V tomhle jsem zajedno s cilani, která tu byla označena za sobce se špatnou výchovou (s čímž vůbec nesouhlasím). Kdybych se někdy znovu vdávala, bude to jen se svědky (tak ono v jistém věku by to asi klasicky bylo už dost trapné, třeba takové bílé nadýchané krajkové šaty v padesáti, to by byl gól Sml30).

    Z okolí znám případ, kdy se brali jen se svědky, ale rodičům to dopředu řekli. Rodiče věděli, kde a kdy to bude, a stalo se to, že jedni se přišli na obřad na radnici podívat. Ti druzí ne. Na fotkách to potom vypadá, že snoubenci pozvali jen ty jedny a na druhé se vykašlali. Co my víme, jak to bylo v tomto případě? Taky mám v příbuzenstvu případ, kdy nebyl pozván otec nevěsty, protože se v té době nebavili. Ten otec z toho byl tenkrát špatný. Po pár letech se manželství rozpadlo. Mezitím se nevěsta s otcem zase bavit začala. Nějaké nepozvání na svatbu zapadlo do propadliště už zcela nedůležitých dějin Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #48
    superkarma: 3 20.05.2015, 18:55:25
  24. avatar
    [37] Suzanne [*]

    Ještě jsem si všimla z příspěvků jedné zajímavé věci. Jestli to dobře chápu, většina lidí zde považuje svatbu za zcela zbytečnou, tu a tam někdo za důležitou v případě příchodu dětí. A přece je to z citového hlediska tak důležité, jestli mladí pozvou rodiče? Proč?

    (dodávám, že pro mě je svatba velmi důležitý duchovní slib)

    superkarma: 0 20.05.2015, 17:59:05
  25. avatar
    [36] Suzanne [*]

    Eva_Fl — #27 Eviku, ty víš, jaký já mám rodiče. I kdybych hledala chybu, nenašla bych. Jen se snažím o pohled z trochu jiného úhlu, než se nabízí. Když mají rodiče problém s dcerou, a oni mají, přece to má někde nějakou příčinu. To přece není ze dne na den od "máme dobrý vztah" přímo k "náhle jsme se navzájem poslali do prdele".

    U nás doma si takovou situaci vůbec nedovedu představit, samozřejmě, že máš pravdu, že je to za běžnou hranicí. I když pár lidí, kteří prostě oznámili doma, že se vzali, znám. Nikdo to nějak asi neřešil Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #46
    superkarma: 0 20.05.2015, 17:56:09
  26. avatar
    [35] SandraAbigail [*]

    Přiznám se, že moji rodiče na svatbě také nebyli a ani neví zatím že jsem vdaná a to z toho prostého důvodu, že sice schvalovali a schvalují mou přítelkyni, ale o svatbě nechtěli ani slyšet, že prý homosexuální svatby nejsou v pořádku. Takže než poslouchat něco takového a kazit si vzájemné vztahy, jsme se prostě vzaly, oznámily jsme to pár blízkým přátelům a hotovo. Rodiče se to časem samozřejmě dozvědí, ale času na to je dost. Takže opravdu chápu, když někdo někoho na svatbě nechce nebo svatbu prostě neoznámí, je to každého věc.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #40
    superkarma: 2 20.05.2015, 17:55:51
  27. avatar
    [34] 38riki [*]

    cilani — #22docela sobecký názor...Sml80

    superkarma: 4 20.05.2015, 16:02:48
  28. [33] Maria28 [*]

    cilani — #31 Právě že číst umím. Tak proč tam nebylo napsáno jednotné číslo :" kdo má pak koukat na TEN KYSELÝ A URAŽENÝ KSICHT..? "

    1. na komentář reaguje cilani — #54
    superkarma: 3 20.05.2015, 15:42:00
  29. avatar
    [32] Léthé [*]

    Já nevím, ale mě ta „ stížnost“ rodičů přijde jako jedna velká slátaninaSml68. Nevěřím tomu. Něco mi v tom nehraje. Cituji; „…moc jsme se na ni těšili. To víte, štve nás, že se skoro nevídáme, máme spolu dobrý vztah,“ a pak „…ať jede zpátky do Ostravy, a k nám se už nikdy nevrací.Sml28

    Rodičové. Pokud opravdu existujete, nebyla to právě vaše dcera, která vás tam nechtěla mít a která k tomu měla vážné důvody ? Třeba jen proto, že jste byli pouze "smíření" s tím, že si nakonec někoho vezme. Že by její vyvolený neprošel vaší lustračním zákonem a vašim povolením, nebo se již o to vaše dcera raději ani nepokoušela ? Dobré vztahy v rodině si představuji trochu jinakSml15.

    superkarma: 4 20.05.2015, 15:21:47
  30. [31] cilani [*]

    Maria28 — #30pokud neumíš číst, tak na konci upřesňuji, že zejména přítelova ségra bude ta uražená.

    carmi — #28 nikde netvrdím, že ke mně mají nějaké povinnosti, dokonce ani nečekám, že mi budou pomáhat když mi bude zle, tak jako jsem to nikdy nečekala a o pomoc nežádala a nežádám. Starám se sama a taky si chci sama rozhodovat. Jo, o promoci jsem také nestála ale konala se, aby se mamka mohla zúčastnit.

    1. na komentář reaguje Maria28 — #33
    2. na komentář reaguje carmi — #51
    superkarma: 0 20.05.2015, 15:03:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme