Zdraví

Nesouhlasíme s plošným očkováním proti rakovině děložního čípku!


Víte, že karcinom děložního čípku způsobují viry? Velmi zjednodušeně se dá říci, že se můžete tímto druhem rakoviny nakazit. Odborníci však vyvinuli proti tomuto onemocnění očkovací vakcínu.

 

„Chodila jsem pravidelně na prohlídky ke gynekologovi od 16 let. Nejprve jsem brala antikoncepci, takže jsem navštěvovala lékaře každé 3 měsíce. Když mi bylo 26 let, rozhodli jsme se s manželem mít miminko. Následovalo bezproblémové těhotenství, porod císařským řezem a  šestinedělí, to  vše provázela spousta pravidelných prohlídek u gynekologa. Vše v pořádku? Tak proč o 10 měsíců později začíná můj boj o život? Rakovina děložního čípku? A jak je to možné, po pravidelných kontrolách? Operace, ozařování, chemoterapie. Má dcera nyní oslavila dva roky a mně se svírá srdce strachy při pomyšlení, kolik narozenin budu moci oslavit s ní."

(Toto je autentický příspěvek z jedné internetové diskuse na výše uvedené téma. Autorka nám dala svolení ke zveřejnění. Bohužel je na zmíněné diskusi podobných příspěvků více.)

 

ČR patří v Evropě mezi země s největším výskytem karcinomu děložního čípku

V minulém roce proběhla tiskem zpráva, že se v ČR testují dvě preventivní očkovací látky, které by měly ochránit ženy před rakovinou děložního čípku. Ochrana by byla téměř stoprocentní. Tento údaj je pro obyvatelky  ČR velmi aktuální, neboť v Evropě patříme k zemím s největším výskytem tohoto onemocnění.  Do klinických zkoušek bylo tehdy zapojeno 1400 žen a tento rok měly být dokončeny, vakcína bude českým lékařům k dispozici již příští rok.

 

Milé potenciální pacientky nebo matky potenciálních pacientek, neradujte se!

Začátkem listopadu se Česká gynekologická a porodnická společnost v čele s předsedou Vladimírem Dvořákem, šéfem revizní komise Vítem Unzeitigem a předsedou sekce cervikální patologie a kolposkopie Jiřím Ondrušem vyslovila proti plošnému zavedení této vakcíny, které by se hradilo ze zdravotního pojištění. Výše jmenovaní lékaři uvedli: „Jsme si vědomi toho, že tristní situaci ve výskytu karcinomu děložního hrdla v ČR je třeba řešit urychleně. Vakcinace takové řešení v žádném případě nenabízí.“ Plošnou vakcinaci  označili za epochální možnost prevence a vynikající investici do zdraví žen a výhledově i mužů, ale rozumné argumenty pro plošné očkování dívek podle nich chybějí. Dále předeslali, že účinky očkování se projeví nejdříve za 20 let, kdy by výskyt zhoubného onemocnění mohl klesnout asi o 70 procent. Představitelé České gynekologické společnosti zdůraznili, že pomocí systému pravidelných vyšetření by bylo možné během několika let snížit počet případů až o 80 %, přičemž náklady na zavedení prohlídek by byly prý mnohem nižší než na plošnou vakcinaci. Zastánci plošného očkování proti tomuto druhu rakoviny naopak tvrdí, že výrazně víc než vakcína stojí následná léčba rakoviny. Na serveru vakciny.net se uvádí, že podle představitelů Evropské unie by měly být očkovány všechny adolescentky povinně (vakcína je určena pro dívky ve věku od 9 do 15 let a ženy ve věku od 16 do 26 let).

 

A co vlastně způsobuje rakovinu děložního čípku?

Původcem tohoto druhu karcinomu je z 99,9 % lidský papillomavirus (HPV). HPV infekce je považována za nejrozšířenější pohlavně přenosnou chorobu vůbec, většina dospělých se s HPV během života setká a infekce obvykle spontánně vymizí bez jakýchkoliv komplikací. Virus, který toto onemocnění vyvolává, je též zodpovědný za tvorbu tzv. genitálních bradavic (jsou přítomny pouze u 10 % nakažených HPV virem) a za přednádorové změny na čípku. Většina nakažených však nemá žádné příznaky infekce.  V ČR je rakovina děložního čípku každý rok diagnostikována zhruba u tisíce žen a téměř pro 400 žen je tato nemoc osudová. HPV viry se nejčastěji přenášejí sexuálním kontaktem, tím však nemusí být přímo sexuální styk, ale i dotyk s kůží nakaženého partnera v genitální oblasti.  Z těchto důvodů není kondom vždy 100 % řešením (při použití při každém pohlavním styku je o 70 % nižší pravděpodobnost nákazy). Účinnou prevencí jsou pravidelné lékařské prohlídky, kdy vám váš gynekolog provede stěr děložního čípku (a následně rozbor), jednou ročně hradí tento „zákrok“ zdravotní pojišťovna. Nutno ovšem dodat, že toto vyšetření není stoprocentně spolehlivé a jeho výsledek může být výjimečně i falešně negativní, jak potvrzují nejen odborníci, ale i některé životní příběhy pacientek s tímto onemocněním. Odborný článek o nádoru děložního čípku najdete na ŽENĚ-IN zde.

A co vy, milé čtenářky, nechaly byste očkovat své dcery, popř. sebe? Jste pro zavedení plošného očkování?

zdroje: vakciny.net, papillomavirus.cz, Infekce a zánět v gynekologii a porodnictví, František Koleta

   
16.11.2006 - Zdraví - autor: Martina Machova

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [106] danca79 [*]

    ockovat bych se asi nechala, po dukladne studii pro a proti

    superkarma: 0 21.11.2006, 20:11:58
  2. avatar
    [104] Suzanne [*]

    carlo: Ale někdy je to strašně rychlé - lékař nic nemusel poznávat, protože tam prostě nic nebylo. Za pár měsíců ano.

    superkarma: 0 19.11.2006, 18:30:15
  3. avatar
    [103] danae [*]

    carlo: máš úplnou pravu. Taky mám podobné zkušenosti a taky dělám to co ty. A jde to ...je to O.K.

    superkarma: 0 18.11.2006, 18:54:49
  4. avatar
    [101] Blueberry [*]

    Ťapina: Asi mas pravdu, ale ja jsem se odnaucila doktorum verit pred 18 lety, kdy me malem zabila infekce po cisarskem rezu. Od te doby se radsi lecim sama a zatim (tuk tuk na drevo) to pracuje. Potkala jsem v zivote doktory dobre a doktory uplne blbce. A jeste dneska (kdyz uz musim na nejakou tu prohlidku kvuli pojistce treba) me udivuje, jak jsou mnozi (mela bych spis rict vetsina) zasekli v tom, co se ucili pred 30 lety. Zadne sebevzdelavani treba v alternativni medicine absolutne neexistuje a kdyz jim treba nadhodim, ze vyssi krevni tlak se necha snizit dostatecnym pitim, koukaji na me jak na cvoka.

    superkarma: 0 17.11.2006, 20:37:34
  5. avatar
    [100] Vivian [*]

    Ťapina: jsou lidi, kteří prostě pochybují, nedokážou jen tak věřit, aniž mají víc informací... Ono se čas od času ukáže, že se to někdy nevyplácí Ale opravdu je lepší, když si člověk informace získá sám, jinak by doktoři nedělali nic jiného než pořád dokola vysvětlovali... a s doktorem pak probrat jen případné pochybnosti.

    superkarma: 0 17.11.2006, 20:08:06
  6. avatar
    [99] Ťapina [*]

    Blueberry: Moje zkušenost je taková, že nedokážu vysvětlit klientovi do detailu všechno, protože to bych s ním musela strávit hodiny a hodiny odborné debaty poté, co bych strávila hodiny a hodiny vysvětlováním terminologie. A když vysvětlím jen něco, tak se vyděsí, to je první stupeň poznání (když víš, že jsou bakterie a zůsobují nemoci, bojíš se jich a dezinfikuješ, musíš vědět o hodně víc, aby ses zase uklidnila a pochopila, že se s nima vlastně dá žít - a takhle je to se vším, jenže tohle je ten nejtriviálnější příklad, který se ještě vysvětlit dá). Takže radši moc nevysvětluju. Pacient by přece jenom doktorům měl taky pořád ještě věřit.

    superkarma: 0 17.11.2006, 19:57:25
  7. avatar
    [98] Vivian [*]

    Blueberry: tady se většina pacientů o podrobnosti ani nezajímá, takže lékař buď neřekne nic nebo informuje jen stručně... (i když nechci zobecňovat.) Ono by za prvé bylo dost na dlouho, kdyby to měl každému do detailu vysvětlit a za druhé ani nedostaneš od každého lékaře stejné informace...

    superkarma: 0 17.11.2006, 19:52:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [97] Blueberry [*]

    Vivian: A jak se v Cesku ockuje? Tady prijdes k doktorovi, ten ti pichne injekci a prdlajs vis, co ti picha. To same s leky na predpis, vyzvednes si je v lekarne a maximalne ti reknou, ze je mas brat s jidlem nebo nejak jinak. Samozrejme informace jsou dostupne na netu nebo kdyz si je vyzadas od vyrobce, ale kolik lidi to udela? A kdyz prijdes s miminem na ockovani, rekne ti doktor, co vakcina obsahuje a jake je riziko?

    superkarma: 0 17.11.2006, 19:43:46
  2. avatar
    [96] Vivian [*]

    Blueberry: složení očkovací látky je uvedeno v každém příbalovém letáku, ale k tomu se, pravda, pacient většinou ani nedostane, pokud se o to nezajímá...

    Našla jsem, že se při výrobě vakcín používají sloučeniny hliníku (fosforečnan nebo hydroxid hlinitý) a sloučeniny rtuti (tiomersal), jako nosiče a jako konzervační činidla. Tyhle informace jsou volně dostupné.

    superkarma: 0 17.11.2006, 19:27:47
  3. avatar
    [95] Vivian [*]

    Ťapina: jo, už to studuju - vakcinační složky se obvykle adsorbují na hliníkový nosič (např. hydroxid nebo fosforečnan).

    superkarma: 0 17.11.2006, 19:21:14
  4. avatar
    [94] risina [*]

    Mým dcerám je 11 a 19 a já s erozhodně se svým gynekologem o jejich očkování poradím.

    superkarma: 0 17.11.2006, 18:59:36
  5. avatar
    [93] Blueberry [*]

    Ano, bohuzel s tim se na trh nechodi, ze vakciny obsahuji tezke kovy. Kazdy (krome zasvecenych ) si mysli, ze mu vpichuji pouze oslabeny virus. Presne jak pise Korra - at se kazdy rozhodne sam. 99% lidi si ovsem zadny pruzkum o vakcinach neudela a papouskuje neco, o cem nema ani paru. Ja zadny odbornik nejsem, ale vyhledavam informace, kde muzu.

    superkarma: 0 17.11.2006, 18:44:51
  6. avatar
    [92] risina [*]

    Nyotaimori č. 33: Nevím, proč by každá tvá návštěva měla dopadnout tak, jak popisuješ, ale zajímalo by mě, jak budeš řešit případné gynekologické potíže nerakovinného původu? Taky se radši zasebevraždíš, než bys šla k doktorovi?

    superkarma: 0 17.11.2006, 18:44:42
  7. avatar
    [91] Korra [*]

    Ať se každý rozhodne sám

    superkarma: 0 17.11.2006, 18:34:50
  8. avatar
    [90] Vivian [*]

    Ťapina: a to je jistý?

    superkarma: 0 17.11.2006, 18:11:00
  9. avatar
    [89] Ťapina [*]

    Vivian: Nevím konkrétně, ale vakcíny nejsou virus rozpuštěný ve vodě. Jsou tam různé látky, které podporujou imunitní reakci (třeba tím, že vyvolají mírný lokální zánět, proto třeba tetanovka nějaou dobu po vpichu bolí). Tím se aktivizujou leukocyty a vytvoří se dost protilátek. Lokální aplikace samotného viru by u spousty celkových onemocnění nestačila. Vím, že některé vakcíny obsahujou sloučeninu hliníku, taky hrozně složitou, že si ani nepamatuju název No a některé možná i tu rtuť, nakonec každá sloučenina rtuti není jedovatá.

    superkarma: 0 17.11.2006, 18:01:20
  10. avatar
    [88] Vivian [*]

    Ťapina: a co je to v tom za rtuť? To já vůbec nevím...

    superkarma: 0 17.11.2006, 17:54:52
  11. avatar
    [87] Ťapina [*]

    MattyF: Není rtuť jako rtuť O tom, co je a není chemikálie by se daly vést sáhodlouhé debaty. Je kyselina citronová chemikálie? Nebo je chemikálie jen ta sypká ve skleničce a ta v těle ne?

    superkarma: 0 17.11.2006, 13:56:12
  12. avatar
    [85] Vivian [*]

    Ťapina: no já teď někde četla, že HPV už má v sobě asi 80% populace... a že cytologické abnormality se vyvinou pouze u zlomku HPV pozitivních žen... tak možná proto se ČGPS domnívá, že nemá smysl vynakládat prostředky na plošné očkování...

    superkarma: 0 17.11.2006, 11:12:57
  13. avatar
    [84] Dudlajlama [*]

    Davat rakovinu do souvislosti s ockovanim, mne prijde prinejmensim zjedodusene . Rakovina je na vzestupu i v zemich, kde si mohou o ockovani, at uz povinnem ci nepovinnem, nechat jenom zdat. Problem bych videla krome dedicnych dispozic vsude kolem nas, co dychame, co jime, jake materialy si oblekame, v cem varime, z ceho je postaveny dum, ve kterem bydlime, jestli kourime, atd. atd.

    superkarma: 0 17.11.2006, 09:00:59
  14. avatar
    [83] Tanzi [*]

    http://www.mineralfit.cz/mineralfit/clanek/2033--screening-delozniho-hrdla--cipku-.html

    superkarma: 0 17.11.2006, 08:55:50
  15. avatar
    [82] Ťapina [*]

    Blueberry: Když souložíš, je to s HPV prakticky stejné, jako když tě pokouše liška v souvislosti se vzteklinou - vystavuješ se riziku nákazy, kterou můžeš šířit dál

    superkarma: 0 16.11.2006, 22:35:52
  16. avatar
    [81] Jeremi [*]

    Lesana: Taky mi přijde, že některá očkování se dějou na povel a poměrně beze smyslu. Moje "oblíbené" je B žloutenka. PProč nechávat očkovat tříměsíční mimino proti nemoci, u které prakticky nehrozí, že by ji dostalo? Kdybych mohla jako rodič rozhodnout sama, tak počkám a nechám pak dítěti píchnout kombinovanou vakcínu A+B. Obdobně zarděnky - v dětském věku je ta choroba prakticky neškodná, tak proč nepočkat třeba do 12 let, jestli ji dítě neprodělá a neimunizuje se tak přirozenou cestou a když ne, tak holt dostane vakcínu.

    superkarma: 0 16.11.2006, 21:33:22
  17. avatar
    [80] Blueberry [*]

    Tobbi: Neco jineho je ockovani proti vztekline, kdyz te pokouse liska, a neco jineho je povinne ockovani cele populace pro pripad, ze by je ta liska pokousala!

    superkarma: 0 16.11.2006, 21:00:04
  18. [79] Tobbi [*]

    Vivian: Hm, obojí způsobují viry, jinak asi ne.

    Já reagovala na ty výkřiky "o povinně očkovaném dobytku" a hláškám "to je jako za komoušů" a hlavně na to, že se tu někdo domnívá, že ani povinné očkování si nelze vynutit. Tak konkrétně to proti vzteklině jde. Normálně vám ji bodnou. Protože odmítnout injekci se v podstatě rovná odsouzení k tak mučivé smrti, že dříve lidé svoje nakažené příbuzné zabíjeli, aby je toho utrpení ušetřili. Takže odmítnutí v zásadě vypovídá o duševní chorobě.

    superkarma: 0 16.11.2006, 20:44:36
  19. avatar
    [78] átéčko [*]

    Miláčkové! V PL tuto vakcínu budou prodávat, žeádné povinné očkování. A zájem o ni je velký! Dceru, mít ji, bych každopádně očkovat nechala. Klidně i syna, i sebe. Proč by nemuselo ubýt na světě bolesti???
    Syn pracoval v nemocnici, a nejvíce se divili, že smrtelně onemocněli ti, kteří pro zdraví nic nedělali. Kuřáci plakali, proč JÁ!!!!!!??? Když dostali rakovinu plic...

    superkarma: 0 16.11.2006, 19:59:15
  20. avatar
    [77] Vivian [*]

    Tobbi: a ona je nějaká souvislost HPV a vztekliny?

    superkarma: 0 16.11.2006, 19:00:57
  21. avatar
    [76] Anouk [*]

    Blueberry: Dekuji

    superkarma: 0 16.11.2006, 18:58:18
  22. avatar
    [75] Blueberry [*]

    Anouk: http://thinktwice.com/s_cancer.htm
    Tady mas odkaz asi na 50 clanku a knih.

    superkarma: 0 16.11.2006, 18:23:19
  23. avatar
    [74] Blueberry [*]

    Anouk: Staci v anglictine?

    superkarma: 0 16.11.2006, 18:17:19
  24. avatar
    [73] Anouk [*]

    Blueberry: O tom jsem jeste neslysela, mas nejaky odkaz?

    superkarma: 0 16.11.2006, 18:06:59
  25. [72] Tobbi [*]

    Jedním z lékařských úkonů, které v ČR nemůžete odmítnout je očkování proti vzteklině (při důvodném podezření na nakažení). Doufám, že se odpůrci očkování začnou nad tou hrůzou rozčilovat.

    Každý by přeci měl mít právo prožít si následující:

    Vzteklina je nemoc s velmi dlouhou inkubační dobou, která činí obvykle 3-12 týdnů, byl však zdokumentován případ, kdy inkubační doba trvala prokazatelně 9 let.
    Virus během ní pomalu cestuje skrze nervy do mozku a míchy. Nemoc propuká poté, co začne masivně napadat mozkové buňky. Projevuje se atypickým chováním, v němž se projevují absence strachu, záchvaty zuřivosti, bolest při použití motorického svalstva, nadměrná produkce slin, křeče, nadměrná vzrušivost (pohyb v místnosti, jediné šplouchnutí vody či i jen pohled na ni a představa zvuku šplouchnutí či nutnosti ji polknout vyvolá prudkou reakci - viz alternativní jméno hydrofobie) a další poruchy osobnosti. Většina z těchto projevů má původ v bolesti následující po jakémkoliv podnětu, který způsobí aktivaci nervových spojů v CNS. Dochází k patologickým změnám na mozku a prodloužené míše nemocného a ke smrti (obvykle 2-10 dnů po nástupu nemoci).

    Hrstka lidí, která přežila vzteklinu (šlo vesměs o lidi, u kterých bylo očkování nasazeno pozdě na to, aby zabránilo propuknutí nemoci, nicméně vytvořilo u nich už jistou odlnost, což jim umožnilo přežít) vyvázlo s různými stupni poškození mozku.

    superkarma: 0 16.11.2006, 17:33:00
  26. avatar
    [71] Blueberry [*]

    Dneska uz se pomalu ale jiste dava do souvislosti ockovani a to, ze pomalu kazdy druhy umira na rakovinu. Proste nedostaneme priusnice a cerny kasel, ale imunni system nam to pekne rozhazi.

    superkarma: 0 16.11.2006, 16:55:25
  27. avatar
    [70] Lesana [*]

    tornado-lou: Vivian: a kolikrát nejde ani o to neočkovat, ale neočkovat TEĎ, napovel, protože tak jsou očkovaní všichni, ale až tehdy, až na to bude imunitní systém dítěte připravený (tedy např. nekumulovat hodně očkování najednou v průbhěu prvního roku života, nedávat TBC hned čtvrtý den po porodu, jednotlivé nemoci aplikovat jednotlivě atd.).

    superkarma: 0 16.11.2006, 15:41:38
  28. avatar
    [69] Vivian [*]

    tornado-lou: no o tom jsem taky četla, ale to nejsou sektáři ani lidi, který by si mysleli, že chemie je zlo (očkování přece není chemie ani nic neekologickýho), ale spíš lidi, kteří nejsou přesvědčeni o tom, že povinné očkování proti některým nemocem by bylo jednozačným přínosem Třeba rodiče, z jejichž dětí se po očkování stali mrzáci. Nebo prostě jen lidi, kteří mají na věc jiný názor než lékaři...

    superkarma: 0 16.11.2006, 15:28:09
  29. [68] tornado-lou [*]

    Vivian: jezisi to ja nevim, ale pored o tom pisou v novinach jak nejakci sektari nechteji nechat ockovat deti. nebo zaryty ekologicko-prirodnitypy ktery tvrdi ze chemie je zlo a uznavaji jenom bio hermanek.

    superkarma: 0 16.11.2006, 15:06:47
  30. avatar
    [67] Meander [*]

    Jájja: Ale protestuje. Já jeden čas dostávala klidně 3 do roka, když jsem se vracívala z výstav pokousaná od koček. Protesty mi nebyly k ničemu. Nikde to nebylo napsané a oni mi to holt nemuseli věřit. Chápu, umřít na tetanus je pěkně hnusné, A.V. Frič by mohl vyprávět, kdyby neumřel na tetanus.

    superkarma: 0 16.11.2006, 14:10:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme