Její tvorba představuje jedinečnou ukázku oduševnělé, elegantní módy ve špičkovém řemeslném provedení. Ta čerpá z myšlenkové originality, jemného humoru i tajuplné magie pražského genia loci.

 

Autorka originálních dámských i pánských oděvů se specializuje zejména na chic oblečení pro muže, její specialitou jsou perfektní pánské obleky a košile. Její nejnovější kolekce „Nesnesitelná lehkost“ pro podzim–zimu 2007–8 však zahrnuje i dámské společenské oděvy, rafinované topy, komplety i saténové róby, zdobené pro větší efekt skleněnými kameny. „Tématem kolekce je krása a komfort, klasické formy a nové detaily,“ říká Iška Fišáková. „Nesnesitelná lehkost odráží luxus a život ve městě – je navržena tak, aby byla sexy, a zároveň obsahuje prvky, které jednotlivé modely posunují do dráždivé kategorie označované jako unisex…“

 

Pokud jde o materiály, návrhářka vsadila na vlnu, tvíd, samet, satén, luxusní bavlnu i umělé kožešiny a kůže. Ty se v kolekci Nesnesitelná lehkost představují v barvě kamene, dřeva, trávy a kovu, spatříme ale i květiny a barvu městských střech. Napínavé kontrasty vytváří Iška Fišárková nejen z materiálů, barev a linií, ale i z rafinované hry mezi mužským a ženským principem, mezi náladou dne a tajemstvím noci.

 

„Vytvářím individuální, módním výkyvům nepodléhající oděvy pro ženy i muže, které se hodí pro mimořádné naladění nebo příležitost, oblečení nevidím jen jako pěknou slupku, ale jako otevřené okno do nitra člověka, který se za své nitro nestydí a chce o něm dát světu vědět,“ říká návrhářka. „Důležitá je svoboda a variabilita".


Móda je pro Išku Fišárkovou víc než jen trendy oblečení. „Svět je dnes doslova zasypán hadry,“ říká Fišárková, „proto chci dělat výjimečné věci pro konkrétní lidi – porozumět si s nimi, společně vybrat střih, vzor, materiál a barvu a ušít pak kousek na míru. Reklamy vyzdvihují individualitu a osobní vkus, ale současně lidem cpou masově vyráběné produkty - to mě nezajímá." 
 

Iška Fišárková se zaměřuje na osobní přístup k módě, která je v jejím pojetí přirozenou součástí životního názoru a stylu. 
 

I její butik Max Fred v Týnské uličce č. 5. se ostatně ne náhodou zaměřil na zakázkovou tvorbu jak pro muže, tak pro ženy.
Mezi zákazníky Išky Fišárkové patří nejen manažeři a podnikatelé, ale i umělecká elita Kubelíkovo trio, Škampovo kvarteto, dirigent Gerd Albrecht, olympionik Lukáš Pollert, spisovatel Jáchym Topol, hudebník Jiří Bárta a další…

A jak se líbí móda Išky Fišárkové vám, milé ženy-in?

 

 

Reklama