Bulvár

Nesesmilníš!

Desatero obsahuje šesté přikázání: nesesmilníš!
To vyvolává množství pověr a značně pokřivených pohledů na sexualitu v "božím světle". Křesťanství je pak osočováno z toho, že sex vnímá jako něco neskutečně špatného. I když to tak není, jen málokdo si dá tu práci, aby si ověřil, jak se věci skutečně mají.

Nejprve pohled do dávných časů, kdy židé putovali a hledali svou zemi zaslíbenou. Starověké národy často provozovaly chrámovou prostituci, sex byl něčím tajemným a magickým, a proto se k němu vázalo mnoho rituálů. Docházelo k homosexuální prostituci, modlářství, incestu a jiným rituálům, které židé vnímali jako špatné.

Smilstvo tedy původně nebyl předmanželský sex, ale nevěra vůči bohu, tak židé chápali prostituci.
Naopak Starý zákon obsahuje i Píseň písní, která není ničím jiným, než erotickou četbou a oslavou krásy sexu. "Jak jsi krásná, jak líbezná jsi, lásko, při hrách milostných! Postavou podobáš se palmě a svými prsy hroznům datlí. Řekl jsem vystoupím na palmu, abych se zmocnil jejich plodů."

Židé rozhodně nebyli vůči sexu nějak nepřátelští, právě naopak.

To samé Ježíš, v Novém zákoně nenajdeme jediné jeho špatné slovo o sexu.

"Chodíme spolu tři roky a na podzim se budeme brát. Oba čekáme na náš velký den, kdy se jeden druhému odevzdáme."
Petra a Tomáš jsou zcela normální mladí lidé, jenom spolu nespí. Oba jsou křesťané a považuji předmanželskou zdrženlivost za správnou.
"Cítím, že Tomáš, si mě takhle víc váží a já chci být jenom s ním, proto čekám, " říká čtyřiadvacetiletá Petra. Tomáš s ní souhlasí. "Bůh nám dal sex jako dar, ale ten dar si můžeme dát jenom jednou a až v manželství, tam sex patří."

Jak to mohou vydržet?
"Často se modlíme a navíc máme každý spoustu zájmů, tak to se dá zvládnout."
Ale je všechno tak ideální? Petra a Tomáš jsou silně věřící lidé, jejich víra jim dává takovou sílu, že dokážou zvládnout i svou sexualitu a nechápou to jako něco nepřirozeného.

Jenže část věřících pod rouškou poslušnosti skrývá svoje osobní problémy, neschopnost navázat plnohodnotný partnerský vztah. Tedy ne vždy je "předmanželská zdrženlivost" z pohledu křesťanství naprosto v pořádku.

Téměř jako přímý protiklad se jeví Zuzana a Martin, kteří spolu žijí již rok a oba se hlásí ke křesťanství. Jak se na ně dívá duchovní?
"Jsme dobří přátelé, samozřejmě k nim občas zajdu."
Trošku moc svobody na faráře. "Ale pořád jsem duchovní a hřích je hřích."

A to je jádro pudla, křesťanství odlišuje vztah s člověkem jako takovým od jeho "špatného" chování. Proto "náš" farář nemá problém se s Zuzanou a Martinem bavit, ale už mu vadí, že spolu sexuálně žijí.
"Ať se nikdo neděsí, rozhodně nám nedělá přednášky o tom, jak jsme špatní, to by mezi přáteli nešlo." Doplňuje Zuzana.

Křesťanská morálka není souhrnem příkazů: musíš a nesmíš. Desatero není ve své podstatě ničím jiným než základními pravidly slušného chování.
Křesťanství nabízí životní směrovky, které naznačují cestu. Člověk má vlastní rozum a možnost se svobodně rozhodnout. Proto, i když někdo přestoupí pravidla, nikdo mu hlavu netrhá.

Ale má to háček, církve tvoří lidé. Právě mezi lidmi kolují nejrůznější pověry. Jedni podepisují petice, že zůstanou bez sexuálních zkušeností až do manželství. Jiní vytvářejí poučky o tom, že dotknout se kolena může být až přílíš hříšné. Navíc někteří faráři lidi spíše děsí.

"My faráři jsme hrozní, místo toho, abychom lidem nabídli pomoc a útěchu, hrajeme si na soudce. Ani se nedivím, že nám z kostela utíkají." Přitakává "náš" duchovní.
Přístup některých duchovních je bohužel odstrašující. Avšak to už není problém samotného křesťanství, ale osobnosti toho kterého faráře. Navíc ne všechny křesťanské církve mají jasně vymezená pravidla morálky.

U protestanských církví mnohem více záleží na osobě kazatele, proto je celkem dobře možné setkat se s naprosto odlišnými názory v rámci jedné církve, a oba budou správné. Naproti tomu římskokatolická církev vidí jako ideál zdrženlivost až do svatby, i za tu cenu, že ne každý ideálu dosáhne.
Křesťanství nestojí proti sexu, jen je někdy velmi obtížné probrat se přes vrstvy zatuchliny, které část "křesťanů" v dobré víře buduje.

I tady platí, že cesta do pekel je často dlážděna dobrými úmysly.      

       
   
20.06.2003 - Společnost - autor: Ludmila Hamplová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [94] jirka_joy [*]

    a nebojte se, že jdete automaticky do pekla vy, kteří praktikujute předmanželskej sex nebo vy, kteří nevěříte v Boha, stejně tak ani věřící nejde automaticky do nebe ... to by potom bylo moc jednoduchý :-)

    superkarma: 0 07.09.2008, 02:51:26
  2. [93] jirka_joy [*]

    věřím v Boha, ale se článkem se moc neztotožňuju. co je "špatné"? pro každýho něco jinýho takže je uplně zbytečný řikat někomu kdo nevěří, že předmanželskej sex je špatnej. stejně jako o tom člověk může bejt přesvědčenej na základě víry v Boha tak stejně silně může bejt někdo přesvědčenej o opaku. a že někomu vadí, že někdo sexuálně žije a není ženatej/vdaná je jenom jeho problém. daleko větší problém je když se k tomu ještě snaží s životy ostatních manipulovat. s nátlaky a manipulací mám svou zkušenost. já lidi nedělim na věřící a ateisty, všechny nás Bůh miluje stejně. další věc je taky ta, že si nemyslím, že nemůžu svůj život spojit s člověkem, kterej v Boha nevěří. postačující předpoklad je láska :-). mě se nelíbí spousta věcí, ať už ve světě tak i v církvi. všichni jsme jenom lidi

    superkarma: 0 07.09.2008, 02:46:13
  3. avatar
    [92] Stelinka [*]

    Sex až v manželství a pak zjistíte , že vám to spolu nejde a co dál???

    superkarma: 0 22.06.2008, 10:44:31
  4. avatar
    [91] punh [*]

    Barbora84: když jsem si tohle přečetla, tak jsem se rázem ocitla před 25 lety, kdy jsem chodila se svým manželem. Byla jsem překvapená, když mi asi po roce chození řekl, že je věřící. Já jsem se totiž naivně domnívala, že věřící nepraktikují sex před svatbou. Názory jeho rodiny byly jak ze středověku, nejdřív jsem nevěděla, jestli to všechno myslí vážně, protože to bylo absurdní. Když jsem za přítelem přijela na návštěvu do jeho bytu, vždy tam byl někdo z jeho rodiny, nesměli jsme spát v jedné místnosti, abysme nemohli hřešit. Když jsme oznámili, že se budem brát, tak jsem viděla zděšení a tchýně řekla, že to asi důstojný pán nedovolí. NO shrnu to: byli přesvědčení, že jsem jejich syna musela znásilnit. Dneska už bych do toho nešla, není to dobré, když v manželství vyznává každý jinou víru, případně je jeden věřící a druhý ateista. Hodně jsem se natrápila, protože mě nikdy nepřijali a udržovali si odstup.

    superkarma: 0 21.06.2008, 18:45:54
  5. [90] Samík97 [*]

    Moje někdejší kolegyně vstupovala do manželství jako panna.Než si našetřili a se "to" naučili , zjistili, že je některý z nich neplodný/stalo se před 50 lety/,osvojili si batole asi tam i někdo "zašel" a byla v tom natotata.

    superkarma: 0 20.06.2008, 19:35:21
  6. avatar
    [89] Léthé [*]

    Naprosto souhlasím s aninas, t.j. s příspevkem č. 2.
    Jakékoliv – izmy, prostě víru v něčem jiném než v sobě, považuji za vymývání mozku, za promarněný život.

    superkarma: 0 20.06.2008, 15:53:03
  7. avatar
    [88] Ťapina [*]

    Taková obsáhlá diskuze a stejně se domluvy nedosáhne. Pomalu začínám mít pocit, že články do pranice jsou na internetu jenom na zkažení nálady.

    superkarma: 0 09.12.2003, 20:59:31
  8. avatar
    [85] aninas [*]

    Barbora: no verici uz maji v sobe naockovano, ze je neco veliky hrich. A misto toho, aby se vykaslali na takoveto demagogie, tak v nich vrta cervicek pochybnosti o svem jednani a - spat s tebou to jo, ale bydlet ne, co kdyby se pan buh zlobil? Takze u mne je to pretvarka a pokrytectvi. Spat - takze pudy jsou silnejsi a tady na pana boha kasle, to nikdo nevidi, ale bydlet s tebou nebude, protoze to uz by videt bylo, ze jste v jednom byte a to uz se nesmi. Takze tajne verici muze? Hm, to je mi vira. Jasnej priklad vymyteho mozku - nedovede brat zodpovednost za sve ciny a jednani.

    superkarma: 0 24.06.2003, 17:43:11
  9. avatar
    [81] k@tchabinka [*]

    VSECHNO JE TO MATRIX... zadny sexualni pud, chtic, vira, buh, odpusteni, zavrhnuti... je to jen shluk naucenych reakci ulozenych v nasem PCbrain

    to je nadherna predstava..

    superkarma: 0 23.06.2003, 15:40:40
  10. avatar
    [80] Ťapina [*]

    Malé odlehčení ohledně chatování v pracovní době:
    Jak se pozná skutečně dobře pracující spráce sítě? Sedí s nohama na stole a chatuje. Proč? Protože mu síť funguje, jak má.
    Jak se pozná dobrý doktor? Sedí s nohama na stole a chatuje, jestliže má počítač. Proč? Všichni jeho pacienti jsou zdraví.
    Jak se pozná dobrý úředník? Sedí s noham na stole a chatuje. Proč? Všichni jeho občané jsou spokojení.

    Jasně, že to nefunguje vždycky a u všech profesí, ale to, že někdo v pracovní době vleze na internet ještě neznamená, že dělá svou práci špatně.

    superkarma: 0 23.06.2003, 12:09:18
  11. avatar
    [78] lucis [*]

    Přečtěte si vynikající knihu od Davida Lodge: Kam až se může?, která vynikajícím způsobem řeší problémy se sexem u katolických párů. Podotýkám, že jde o román, ovšem napsaných s hlubokou znalostí problematiky - navíc vtipný.

    superkarma: 0 23.06.2003, 10:50:44
  12. avatar
    [77] aninas [*]

    modra_planeta: podivej se, to neni dany tim, s kym se stykam. Mnohe veci se dovidam od ruznych pratel z ruznych koutu. Primo tady v nasem meste mame pratele - jsou o moc hodni lide, ale verici,rekla bych az fanaticky. Byla jsem svedkem prednasky, kterou pan daval cca 12cti lete divce, ze koukani na hudebni stanici MTV je nemravne a ze ji to zkazi. Tomu panovi je 70, maji s manzelkou 6 deti a ani jedno vnouce. Ja 50 a mam vnucky 2. Kolikrat si rikam, ze to neni normalni, neco tam neni v poradku - zrejme ta prisna katolicka vychova. Mam pratele z ruznych vrstev, ruznych nazoru i vyznani a rikam, ze jakekoli nabozenstvi i to nejmirumilovnejsi je vymyvani mozku. Neco, ceho se clovek chyta, protoze neni schopen rozhodovat sam. Neco se mi nepovedlo - to Buh me tresta - neco se mi povedlo - to Buh zaridil. Houbelec - clovek sam si je zodpovedny jak za uspechy, tak za neuspechy - ZA COKOLI - NE BUH.
    Buh je vymluva. Pritom nepopiram, ze cosi mezi nebem a zemi existuje, ale neni to ani Buh, anu Allah, ani Mannitou, ani kdokoli z jakychkoli bohu.

    superkarma: 0 23.06.2003, 06:10:46
  13. avatar
    [76] Libča [*]

    ja jen dodam ze znam verici osobu a silne verici a nejen jednu a sla na potrat... ale pak hupky do kostela a modlenicko sorry ale o cem je tedy ta vira????
    Kdyz v neco verim tak se snad i podle toho ridim ne?? A ten potrat na ktery sla byl fakt jen z rozmaru... zbytecny, decko by bylo zabezpecene....... dodnes to nechapu.
    Ja verici nejsem obcas se na toho Boha obratim ale nevim nevim... v jedine co verim je to ze kazdy bude podle zakona potrestan a nebo potresta sam sebe.... jak se rika Bozi mlyny... a v to dost verim a casto se mi to potvrdilo chce to jen trpelivost.

    superkarma: 0 22.06.2003, 12:11:27
  14. avatar
    [72] aninas [*]

    modra_planeta: a clarCa - samozrejme, ze jsem to krapet prehnala, ze jsem to tak zevseobecnila.
    Ale jinak lidi z Buranova, jak se zminujes, alespon vedi o severoamerickem kontinente o trosku vice, nez lidi v juesej. Zcela overene vim, ze docela znacne mnozstvi americanu ani nevi, kde je Kanada a o lidech z Buranova si mysli, ze zijou na strome, ze ani nevi, co to je elektrine, natoz auto.
    A to vim od kamaradky zijici ve Wisconsinu, takze zadna prerie, ci bus, nebo rezervace.
    Ziju tady, ale na Buranov nedam dopustit, i kdyz bych si prala dost lidicek videt za mrizemi

    superkarma: 0 22.06.2003, 05:28:05
  15. avatar
    [66] clarCa [*]

    aninas: to je jako kdybys řekla, že v Evropě jsou všichni alkoholici, protože mají dlouhé polární zimy a tak jen chlastají

    superkarma: 0 21.06.2003, 00:20:19
  16. avatar
    [65] clarCa [*]

    aninas: no já na severoamerickém kontinentě žiju, mezi kamarády mám poměrně dost věřících, ale že by někdo z nich byl pokrytec, nebo náboženský fanatik - to teda ne.
    Kostel nám nikdy nikdo nevnucoval, ani náznakama, natož aby na nás koukal mezi prsty.
    Tím neříkám, že tu nejsou bigotní oblasti (Bible Belt), ale sesypat celý kontinent s několika set miliony obvytel do rubriky "pokrytci a nabozenský fanatici" - to mi přijde trochu úlet.

    superkarma: 0 21.06.2003, 00:19:28
  17. avatar
    [64] Léthé [*]

    Já věřím v Boha i v Ďábla .Ale oni nepatří k žádné cirkvy.Nebydlí v nebi ani v žádném pekle.Žijí oba ve mě .Působí na mě střídavě a věřte,že můj ďábel je docela mírumilovný čertík .Občas když mi radí můj Bůh a říká; "tohle bys neměla dělat!",tak se okamžitě ozve můj Ďábel a našeptává; "jen to udělej holka a koukej si toho užít " Občas se i shodnou,ale jak zavoní jaro Ďábel má převahu

    superkarma: 0 20.06.2003, 23:30:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [61] aninas [*]

    modra_planeta: ja tvuj nazor nenapadam, tak mi nech muj
    A do Buranova si jed sam/sama

    superkarma: 0 20.06.2003, 19:50:20
  2. avatar
    [59] Jeremi [*]

    aninas: Prosím Tě, kde jsi přišla na to, že věřící může klidně zabít a v pohodě se z takového hříchu vyzpovídá, koupí odpustek a tím se hříchu zbaví? Jednak i věřící podléhají trestnímu právu (zpověď je jen záležitost svědomí) a druhak mi to přijde, že máš o církvi představy nabyté v hodinách dějepisu (kapitola Mistr Jan Hus).

    superkarma: 0 20.06.2003, 19:36:12
  3. avatar
    [57] aninas [*]

    A taky by museli odsoudit Cirkev, ze jim nekdo takhle vymyl mozky, ze odmitaji doktora, protoze Buh si to nepreje!
    Fanatici jedni, nevazi si zivota! Jak mohli koukat na to trpici a umirajici vlastni dite!! Kde je ZDRAVEJ rozum? Kde je to vymyty, tam nemuzes ocekavat normalni uvazovani

    superkarma: 0 20.06.2003, 19:18:05
  4. avatar
    [56] aninas [*]

    Adi: oni asi nevi, co to povinna pece je, pac tak to chtel Buh a proti cirkvi nic nezmuzes!
    I kdyby je dali k soudu, tak oni budou mlejt pantem to same dokola - ze to byla vule bozi - soudce a vsichni kolem jsou verici, tak co chces soudit? To by museli sami sebe!

    superkarma: 0 20.06.2003, 19:15:47
  5. avatar
    [55] Adi [*]

    aninas: vloni???? já myslela, že je to příhoda ze středověku . To je příšerný!!! A nedá se to už brát jako zanedbání povinné péče????

    superkarma: 0 20.06.2003, 19:08:48
  6. avatar
    [54] Adi [*]

    aninas: vloni???? já myslela, že je to příhoda ze středověku . To je příšerný!!! A nedá se to už brát jako zanedbání povinné péče????

    superkarma: 0 20.06.2003, 19:05:30
  7. avatar
    [53] aninas [*]

    cacorka: prosim pekne v jedne z nejvyspelejsich zemi na svete - v Kanade!!!!!!
    Severoamericky kontinent jsou sami pokrytci a nabozensti fanatici. Cirkev zasahuje do vseho - kdo nechodi do kostela, tak na nej koukaji skrz prsty. Tvari se, jako ze to je kazdeho vec, ale vnucuji ti to porad.
    K tem krtinam, myslim si, ze rozhodovat za dite, ze ho daji a upisou do jakekoli cirkve je ABSLOUTNE NEDEMOKRATICKE v te NEJDEMOKRATICTEJSI zemi.
    Az vyroste a bude chtit, tak at si tam vstoupi - krest a nuceni chozeni do kostela od utleho detstvije prachobycejne dusevni znasilnovani!!!!!!!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 20.06.2003, 19:03:11
  8. avatar
    [51] aninas [*]

    cacorka: jojo, tak nejak. Misto te pokory by se meli naucit:
    SAM JSI STRUJCEM SVEHO OSUDU!

    Tady jsou hodne verici a nektere oblasti az fanaticky! V jedne vesnici nechali silne verici umrit sve deti na obycejnou kylu! Odmitali s nim jit k doktorovi, protoze od nich nikdy nikdo u zadneho lekare nebyl a pok pry Buh bude chtit, tak dite uzdravi a pokud ne, tak si jej povola k sobe. A odnesli dite do kostela, nechali ho trpet v bolestech a cela vesnice se modlila. Dite nakonec umrelo a rodice rekli, ze to byla "Vule bozi" Ani je nenapadlo, ze se to rovna skoro vrazde, nebo alespon minimalne neposkytnuti pomoci s nasledkem smrti!!! A to se stalo vloni!!!!!

    superkarma: 0 20.06.2003, 18:52:41
  9. avatar
    [48] aninas [*]

    Jojo, verici muze i zabit a pokud ma dost penez, tak se vyzpovida, koupi si odpustek a tim se hrichu zbavi. Pekne si to vymysleli. A nebo - o tom jejich celibatu. Uz tady nekdo psal, ze nic takoveho se v Bibli nepise a Buh urcite nic takoveho nechtel. To si vymysleli lide, kteri vedou cirkev, aby se knezi nezenili a nemeli deti a tak se nedrolil cirkevni majetek, tak tezce ziskany vrazdami celych rodu a ozebracovanim prosteho lidu. Pokud se jim nekdo nehodil do karet, tak byl prohlasen za posedleho dablem, upalen a majetek zhaban. A papez si sedi na zlatem stolci a modli se za hladovejici deticky. Pomoc z charity nikdy nedojde kam ma, a nebo ne tolik, kolik bylo puvodne na charitu zaslano. Projde to desitkami organizaci, ktere se za to zaridi, udeli si platy, nakoupi auta a k hladovejicim dojde tak suchej chleba. Nebeticni POKRYTCI to jsou, vymyvaci mozku, ten jejich verici neni schopen cokoli rozhodnout a udelat sam, dokud se nezepta panbicka a kdyz neco nejde, tak proto, ze to tak chce Buh, ale ze si je na vine sam, to nepripusti. Proc bu bral za neco zodpovednost [za svuj zivot, za sve pocinani, za sve rozhodovani], kdyz zodpovednej za vsechno je Buh?

    superkarma: 0 20.06.2003, 18:05:16
  10. avatar
    [47] k@tchabinka [*]

    pardon.. kodnom=kondom..
    i kdyz to prvni zni lip to me .

    superkarma: 0 20.06.2003, 16:40:45
  11. avatar
    [46] k@tchabinka [*]

    Ja si ted proste skocim tamhle do krovi trosku zaskotacit(s manzelem blizni sve pochopitelne).. se zavrenyma ocima si to uziju a uz bezim hnana uvedomenim si hrichu do kostela.. myslim, ze 4x otcenas to spravi..jen ten kodnom.. ano ano.. ten nam zakazali.

    superkarma: 0 20.06.2003, 16:39:13
  12. avatar
    [45] emma [*]

    Majucha: no je to o tom, nést pokorně svůj úděl a hlavně sex není přece pro radost ale k zplozování! takže na žádný úchylky se netěš!!
    ale spíš než masocisti budou pedofilové, soudě podle skandálů jejich funkcionářů!

    superkarma: 0 20.06.2003, 16:30:49
  13. avatar
    [39] emma [*]

    Majucho! ale o tom to je! sklopíš uši a jedeš dál - jako každej správnej katolík!!!

    superkarma: 0 20.06.2003, 15:42:37
  14. avatar
    [38] emma [*]

    Kriska: já jako ateista (věřící v osud a vesmírnou sílu) se snažím řídit všeobecnými morálními zákony, které samozřejmě vycházejí i z 10 přikázání, ale odmítám římsko-katolická dogmata a demagogie. to už je věc toho, čemu se člověk podřídí a čemu věří. není to věc rozumu. já mejsem racionalista, ale některá katolická pravidla mi přijdou pěkně ujetá...

    superkarma: 0 20.06.2003, 15:41:19
  15. avatar
    [36] emma [*]

    gryzli: no tak si někdy přečti www HPŽ, asi padneš z jejich "logických" argumentů, vypadáš na nějakýho studovanýho filosofa nebo religionistu, tak to si počteš
    chat·ta´th je hebrejsky? ono v tom katolictví je to možná jinak, proč by se jinak malé nepokřtěné děti považovaly za ty, kteří nemohou do nebe? za minutí svého cíle??

    superkarma: 0 20.06.2003, 15:37:13
  16. avatar
    [31] emma [*]

    sorry za ty chyby. já to v tom malym okýnku prostě nevidim!

    superkarma: 0 20.06.2003, 13:54:14
  17. avatar
    [30] emma [*]

    to je teda fakt hrozný, že děti se roděj jako hříšníci! kde je nějaká presumpce neviny?

    gryzli, antikoncepci (kromě "přirozené") myslím zakázal Vatikán jako takový. a ksprávný křesťan by se měl řídit jejich doporučením. a když se koukneš třena na strány (tady již tolik diskutovaného ) Hnutí pro život, tam píšou, že antikoncepce vlastně dělá ze žen děvky a z chlapů neovládající se zvířata . tak možná proto!!

    superkarma: 0 20.06.2003, 13:53:16
  18. avatar
    [28] Landriel [*]

    gryzli:

    superkarma: 0 20.06.2003, 13:33:41
  19. avatar
    [27] Veruška [*]

    borůvka: souhlasím s tebou!!!

    superkarma: 0 20.06.2003, 13:33:08
  20. avatar
    [25] borůvka [*]

    aninas: Jsem zapřísáhlý ateista. Myslím si, že člověk, který je silně věřící a podřizuje tomu celý život, je vlastně na stejné úrovni jako závisláci (od narkomanů přes alkoholiky až po členy jakékoliv sekty nebo víry). Protože vpodstatě všichni závisláci hledají odpovědi a smysl života v nějaké berličce - drogy, alkohol, bůh apod. Je to můj názor, nemusíte s ním souhlasit. Já si prostě o svém životě ráda rozhoduji sama. Howg.

    superkarma: 0 20.06.2003, 13:21:28
  21. avatar
    [18] Exupery [*]

    Já jsem zpokřtěná a zapsaná v církvi, příspěvky jakž takž platím, strejda je biskup, babička hodně věřící, ale nikdo z nich mi nikdy necpal, že soulož = smilstvo. Pravda, že když jsem babičce vyprávěla něco o několika milencích (už je to dost dlouho ), tak se jí to zdálo moc, ale to je asi tak všechno. A v BOha můžeš věřit i když nedodržíš ani jedno přikázání

    superkarma: 0 20.06.2003, 12:41:30
  22. avatar
    [17] Ťapina [*]

    jaska: Taky nevím, proč se tomu tak říká. Hlavně myslivci si stojí za tím, že šelmy mláďata vrhají, zatímco vysoká zvěř je klade - no když se podíváš, jak je to v reálu, tak mi to přijde spíš naopak - ta vysoká si k tomu ani kolikrát nelehne

    superkarma: 0 20.06.2003, 12:15:25
  23. avatar
    [16] emma [*]

    Aja: - ty jsi ďábel!

    superkarma: 0 20.06.2003, 12:12:50
  24. avatar
    [15] Aja [*]

    ...nebo myslíš početí...? Dáš si frťana a je to!?

    superkarma: 0 20.06.2003, 11:33:08
  25. avatar
    [13] Aja [*]

    Majucho, to jako ?

    superkarma: 0 20.06.2003, 11:31:58
  26. avatar
    [9] Aja [*]

    Pokrytectví...nebo mají nějakej mindrák...
    Majucho, a ty to už všechno víš...?

    superkarma: 0 20.06.2003, 10:58:12
  27. avatar
    [7] emma [*]

    já myslim, že to je jedno velký pokrytectví. zajímalo by mě kolik procent křesťanů spolu OPRAVDU před svatbou nespí.

    superkarma: 0 20.06.2003, 10:53:06
  28. avatar
    [4] Dášule [*]

    Docela bych přivítala, kdyby se už někdo konečně podíval na výsledky posledního sčítání lidu a kdyby věřící už konečně pochopili, že jejich víra je jejich soukromá věc, kterou jim nikdo nesmí brát, ale se kterou by se už konečně měli přestat vnucovat ostatním. Jestli chtějí věřící používat jako jedinou antikoncepci vatikánskou ruletu /neplodné dny, ať to proboha /nebo snad pro Boha/ dělají, ale neotravují ostatní.

    superkarma: 0 20.06.2003, 09:54:34
  29. avatar
    [3] kubikm [*]

    Pokrytectví a v době AIDSu i nebezpečné - papež zakázal používání preservativů. Mám známou, její manžel byl vychován, že styk vede jen k otěhotnění. Lépe řečeno do té doby, potom zase nic až když se rozhodnou pro další dítě. Známá ho dlouho přesvědčovala, když konečně pochopil a přišel sexu na chuť, nesměl chodit do vlastní rodiny, protože byl "nechutný smilník"

    superkarma: 0 20.06.2003, 09:08:59
  30. avatar
    [2] aninas [*]

    No, chtela jsem neco napsat, ale akorat bych se rozcilila Je to o tom, ze nesnasim jakekoli ..izmy - kapitalizmus, socializmus, komunizmus, katolicizmus = vsechno je to vymyvani mozku

    superkarma: 0 20.06.2003, 07:56:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme