.

„Neschopnou kolegyni povýšili, z práce nám teď dělá peklo!“ říká Líba

Vztahy

„Neschopnou kolegyni povýšili, z práce nám teď dělá peklo!“ říká Líba

Ne každý dokáže vést tým. A pokud se do role nadřízeného dostane člověk, který se snaží nahradit chybějící přirozený respekt a zkušenosti křikem či sankcemi, je to hotová katastrofa. Takovou šéfovou teď vydýchává paní Líba (39). Její bývalá kolegyně totiž povýšila.

„Simona je pětadvacetiletá holka krátce po škole, která za sebou má jen minimální praxi. Dokud pracovala pár měsíců jako jedna z nás, dalo se s ní ještě vydržet. Vždycky to byla tak trochu namyšlená nanynka, která si myslela, že snědla všechnu moudrost a všude byla. Její rodiče jsou takzvaně za vodou, takže má, na co si vzpomene. No a teď i pozici naší šéfové,“ vypráví Líba, která už vážně uvažuje o tom, že změní zaměstnání. A nebyla by první z jejich kanceláře. Se Simonou totiž není k vydržení.

žena

„Kromě dokonalé sebeprezentace a naučených frází toho moc neumí. Svou práci nezvládá a hází ji na nás. Musíme za ni vyplňovat tabulky i reporty, radit co a jak udělat. Jenže když se proti ní někdo postaví, chová se jako saň. Kolegyně si jednou dovolila zkritizovat její pracovní postupy a už tu nepracuje. Ne že by ji rovnou vyhodila, ale ona raději sama odešla. Simona se na ni totiž zaměřila a vracela jí jeden úkol za druhým, což ona ve svých padesáti letech neměla zapotřebí, jak sama řekla,“ svěřuje se Líba.

„Nikdo z jejích nadřízených bohužel nevidí, co se u nás děje. V naší pobočce je totiž tím nejvyšším manažerem ona a ona také reportuje vedení do Brna. Samozřejmě hezky zkresleně. Možná si říkáte, proč se proti ní nepostavíme a ředitele neinformujeme, jaké ve skutečnosti je. To by ale stejně nemělo cenu. Drží nad ní ochrannou ruku, zná se s jejím otcem. Proč by taky jinak povýšili právě ji, že? krčí rameny Líba a dodává, že s kolegy doufají v jediné: Že se svou práci časem naučí a přestane se snažit vynutit si náš respekt metodou biče bez cukru. Nevím ale, jestli mám tolik trpělivosti, protože to evidentně hned tak nebude.“

Čtěte také:

   
02.09.2015 - Ona s ní - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [40] kobližka [*]

    peetrax — #39 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 02.09.2015, 19:51:06
  2. avatar
    [39] peetrax [*]

    ToraToraTora — #21 nemusí to být o závisti, ale na dokreslení situace - mnohé to vysvětluje. Vím, o čem mluvím, zážitků mám habakuk - a to rozhodně nejsem já, z té bohaté rodiny a nikterak ze mě nemluví závist. Sml24

    Mickey Mouse — #5 a nakonec paušalizuješ sám, ty zdejší babko. Sml30 To by nebylo poprvé ani naposled, co si vedoucí nebo ředitel vydržuje kočičku na pracovním fleku. Jak psala už kolegyně níže, tys stále tak mlád, naivní, nebo je to tím, že musíš být neustále v opozici? Neboj, viditelný jsi i bez toho. Sml79

    Přijde mi, že se pohybuješ někde úplně mimo pracovní kolektivy nebo v nějakém top managementu, což - pozor - neberu jako mínus, ale od reálného života jsi, dle svých názorů zde prezentovaných, poněkud odtržený. Sml80 Anebo potrefená husa? Že by to bylo nakonec tak jednoduché?

    1. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 4 02.09.2015, 19:23:42
  3. avatar
    [38] ohnivazenaMagdalena [*]

    Danča1969 — #35

    no já bych se s ní nepárala a šikanovat bych se nenechala!http://zena-in.cz/images/smiles/sml31.gi...

    ----------------------------------------------------------

    Tak bylo statečné celé oddělení, ústy se toho v zákulisí napovídá dost! Když dojde ke konfrontaci-TAK KOMPLET VŠICHNI ZBABĚLÉ SKLOPENÉ HLAVY....VYKLÁDEJ MI O TOM JEŠTĚ CHVILKU!! Já se blbec bila za celé oddělení.....

    superkarma: 0 02.09.2015, 18:55:32
  4. [37] janavys [*]

    Mickey Mouse — #18 Mě nebude nikdo povídat pohádky jak co chodí a nechodí. Já to zažila na vlastní kůži, že mi nadřízenou dělala neschopná ředitelovo milenka a jako její zástup byla mienka náměstka ředitele. Pochopitelně podřízení všechno táhli sami a organizace prospívala v pohodě. Sml22

    superkarma: 1 02.09.2015, 18:04:22
  5. avatar
    [36] kobližka [*]

    Danča1969 — #35 Jo a co bys udělala?

    superkarma: 0 02.09.2015, 17:56:49
  6. avatar
    [35] Danča1969 [*]

    no já bych se s ní nepárala a šikanovat bych se nenechala!Sml31

    1. na komentář reaguje kobližka — #36
    2. na komentář reaguje ohnivazenaMagdalena — #38
    superkarma: 0 02.09.2015, 17:55:38
  7. avatar
    [34] gerda [*]

    datura — #33copak to nepotvrzují události z nejvyšších míst? Co podpantoflák Nečas a jeho Domina, to je snad přímo učebnicový příklad, jak se přes postel dostat k moci. Tam snad nikdo nepochybuje, co bylo hybnou silouSml57

    superkarma: 2 02.09.2015, 17:50:48
  8. avatar
    [33] datura [*]

    gerda — #32to máš pravdu, u nás se největší blbka vyspala se šéfem a v tu ránu nám velela Sml30Sml30Sml30, to víš poprsí č.6 jen tak někdo nemá Sml23

    1. na komentář reaguje gerda — #34
    superkarma: 0 02.09.2015, 17:11:51
  9. avatar
    [32] gerda [*]

    ToraToraTora — #29no, ale zas....myslím, že tady je spíš ženský kolektiv, tam asi odpadne sexuální motiv.Sml30 Jinde hraje docela důležitou roli.Sml57

    1. na komentář reaguje datura — #33
    superkarma: 0 02.09.2015, 16:11:33
  10. avatar
    [31] ohnivazenaMagdalena [*]

    Mickey Mouse — #26Myšáku, Myšáku...ty paušální povzdechy či babské tlachy jak píšeš, doufám že nejsi tak naivní, či Ti není 18 jar. Má maličkost má rok do penze a jako babka s celoživotní zkušeností musím konstatovat: Jestli podřízený má vyšší IQ než šéf, zákonitě dělá vše proto-aby ho ten podřízený čirou náhodou nevyšoupl ze židle. Takový človíček si pěstuje na pracovišti svého informátora-který je i náležitě honorován. A takový anální alpinista toho moc v kebuličce nemá a je ochoten k nevídaným výkonům ve lžích, podrazech a sviňárnách. A je absolutně jedno, zda je to ve státní správě či v soukromém sektoru.

    superkarma: 4 02.09.2015, 15:55:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] ToraToraTora [*]

    v.poho — #24 To já bych to dál nějak asi nerozmazávala, protože článek je moc stručný na jakýkoliv závěr. Nejsou tam konkrétní informace a je dost subjektivní. A nebo jsem já moc pragmatická a strohá a soustředím se na výsledek. A je mi jedno, jestli někdo míchá kafe zlatou lžičkou nebo plastovou. Hlavní je, že to dělá o přestávce a ne v pracovní době.

    superkarma: 1 02.09.2015, 15:45:20
  2. avatar
    [29] ToraToraTora [*]

    gerda — #25 No vidíš a třeba tahle informace mi tam chybí. Jestli spí s někým komu podává reporty, tak je to jiste zásadnější, než že má zazobaného papínka Sml54

    1. na komentář reaguje gerda — #32
    superkarma: 0 02.09.2015, 15:40:22
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    Mickey Mouse — #26já ne. Taky jsem neudělala kariéru.Sml30 Ale naprosto přesně vím, jak to bylo u nás v organizaci. To nejsou pavlačové drby, prostě to tak bylo, jest a bude. A kdo tvrdí, že se to neděje, strká hlavu do pískuSml30 - anebo je beznadejně naivní.

    superkarma: 4 02.09.2015, 15:35:30
  4. avatar
    [27] enka1 [*]

    v.poho — #24 Sml22 i tak. Děje se tak hodně v rodinných firmách. Neteř v jedné takové pracuje, zakladatel už nežije a málo schopní (syn a dcera) vedou prosperující firmu do kopru.

    superkarma: 0 02.09.2015, 15:05:23
  5. avatar
    [26] Mickey Mouse [*]

    amphora — #20 Ovšem, státní správa je jiný případ. Tam se na náklady opravdu nehledí. Sml22

    Já spíš reagoval na ty paušální povzdechy, jak je tohle běžné a všichni to známe. Není! Stát se to může a určitě i občas stane. Ale rozhodně mnohem méně, než si zdejší babky povídají. A zcela jistě mnohem méně než třeba před 10 lety.

    gerda — #25 Hmm. S kolika jste spala vy, že tak dobře víte, co je dnes důležité? Nezlobte se, tohle jsou tak hnusné pavlačové (nebo hospodské) kecy, že se to nedá přhlédnout...

    1. na komentář reaguje gerda — #28
    2. na komentář reaguje ohnivazenaMagdalena — #31
    superkarma: 1 02.09.2015, 15:04:36
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    v.poho — #24Tak nějak to myslím taky... a ještě jsem zapomněla, co je dnes velmi důležité, kdo s kým spí.Sml57

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #26
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #29
    superkarma: 0 02.09.2015, 14:49:08
  7. avatar
    [24] v.poho [*]

    ToraToraTora — #21 enka1 — #22...to já bych si tentokrát troufla i oponovat. Často to s tím souvisí taky. Pokud jsou rodiče za vodou a holka dostala vše na zlatém podnose, o nic se nemusela zasloužit, ani o to místo, tak jí to chybí.

    Třeba jen v tom, že není schopná si vyslechnout další názor a rozhodnout se komplexněji.

    Netvrdím, že zrovna tady to tak je, ale není to zas tak neobvyklé.

    1. na komentář reaguje gerda — #25
    2. na komentář reaguje enka1 — #27
    3. na komentář reaguje ToraToraTora — #30
    superkarma: 0 02.09.2015, 14:48:08
  8. avatar
    [23] gerda [*]

    ToraToraTora — #21Ale má to jistou vypovídací hodnotu. Paní šéfová má určitě pocit, že má svoje jisté a krytá záda v každé situaci. Nemusí si dělat starosti s rozhodováním - jakékoliv je správné, protože se nemusí obávat důsledků, tudíž jedná hlavně ve svůj prospěch. Práci za ni udělají ti dole, ona jen rozdělí a panuje. Iluze jsem dávno ztratila, dnes rozhodují známosti a to, kdo koho podrží v průseru.

    superkarma: 0 02.09.2015, 14:43:34
  9. avatar
    [22] enka1 [*]

    ToraToraTora — #21 jo Sml16

    1. na komentář reaguje v.poho — #24
    superkarma: 0 02.09.2015, 14:26:51
  10. avatar
    [21] ToraToraTora [*]

    Kdyby z toho nemluvila závist, určite by nebyla nutná zmínka ot om, že její rodiče jsou za vodou. Pokud je dobrá nebo špatná vedoucí, tak na tom snad nic nemění fakt ekonomických poměrů jejich rodičů.

    1. na komentář reaguje enka1 — #22
    2. na komentář reaguje gerda — #23
    3. na komentář reaguje v.poho — #24
    4. na komentář reaguje peetrax — #39
    superkarma: 3 02.09.2015, 14:00:04
  11. avatar
    [20] amphora [*]

    Mickey Mouse — #18 ty musíš mít vždy pravdu, že ? Tenhle stav trvá už skoro 2 roky a jak vidno, ještě nějaký ten čas potrvá !!! Né všude se po vedoucích žádají úspory, obzvlášť ve státní správě.....tam se ztratí všechno,platí se to přece "pouze" z našich daní, takže není potřeba nic řešit....

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #26
    superkarma: 4 02.09.2015, 12:24:08
  12. [19] jirkant [*]

    Třeba není až tak "neschopná" ... Sml24

    superkarma: 0 02.09.2015, 11:53:52
  13. avatar
    [18] Mickey Mouse [*]

    amphora — #15 Ty nemakačenka žádný vedoucí dlouho podporovat nebude. Jsou to jen zbytečné personální náklady a dnes se po vedoucích požadují především úspory!

    1. na komentář reaguje amphora — #20
    2. na komentář reaguje janavys — #37
    superkarma: 1 02.09.2015, 11:36:53
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    amphora — #15tomu věřím, spravedlnost a odměna za dobrou práci se vyskytují pouze v pohádkáchSml30

    superkarma: 5 02.09.2015, 10:19:44
  15. avatar
    [16] amphora [*]

    IVECO — #7 souhlasSml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 02.09.2015, 10:06:54
  16. avatar
    [15] amphora [*]

    Mickey Mouse — #5 tak takhle to tedy opravdu někdo chodí !! I u nás v bývalém zaměstnání si zcela neschopná kolegyně, vedoucí, přitáhla na další posty své kamarádky, zcela regulérně, přes konkurz, ve kterém si ona vybírala své podřízené, a až po nástupu jsme se dozvědělí, že jsou to kámošky, a dopadlo to tak, že,pozvolna začali odcházet všichni schopni pracovníci.Po čase se provalila její neschopnost, ale bohužel, i když byla nucená odejít, ostatní kamarádky zůstaly, vezou se dál a nově nastoupení za ně dělají.Tomu se říká život. Sml80Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #17
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #18
    superkarma: 3 02.09.2015, 10:06:29
  17. avatar
    [14] v.poho [*]

    AndelkaC — #11No, odnést si v zápočťáku "§" není pro zaměstnavatele opravdu tak jednoduché a to, že má zaměstnanec na pracovní postup jiný názor než nadřízený, určitě důvodem pro důtku není. Slečna možná je schopná (vedoucí opravdu nemusí umět do detailu práci každé své podřízené, stačí když má přehled řádově), ale evidentně neumí jednat s lidmi. To se někdo nenaučí nikdy. V jejím případě vidím problém v tom, že se dostala příliš mladá, bez zkušeností a bez výběrového řízení na vedoucí pozici (to, že je táta kámoš, se ví a že nebyla výběrovka taky). Vědí to lidé kolem a pravděpodobně si to uvědomuje i ona a neštěstí je na světě.

    Sama jsem s jednou takovou "dcerou" potkala taky, naštěstí ne jako její podřizená, pracovala jsem na jiné divizi a de facto nad ní. Ona opravdu nebyla hloupá, jen si potřebovala nabít hubu. Bohužel jí otec jí udělal tím. že šla nahoru hned, jen medvědí službu.

    superkarma: 2 02.09.2015, 10:03:23
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    AndelkaC — #11nadřízený by měl umět jednat s lidmi. A to ona rozhodně nezvládá a svým přístupem si je staví proti sobě. Já jsem z článku pochopila, že práci, kterou podřízení dělají, sama neumí. A to je špatně, protože pak těžko pojmenuje a ukáže chybu. Vedoucí musím rozumět všemu, čemu velí a jenom tak dokáže určit, co přesně chce a jak se to má udělat.

    superkarma: 0 02.09.2015, 09:36:36
  19. [12] knihovna [*]

    AndelkaC — #11 A proč by měla dostat výpověď? Pozor, pozor, až po 3 důtkách. Myslím, že v článku je uvedeno, že slečna schopna není a svou práci hází na druhé. To náš nový pan vedoucí taky dělá a nehodlá se do problematiky oddělení zasvěcovat. Práci si taky zjednodušuje. Závist ze článku necítím. A že jste AndělkoC na břehu té slečny?

    superkarma: 1 02.09.2015, 09:07:00
  20. [11] AndelkaC [*]

    A co když je to jinak? Slečna je schopná, ale předchozí vedoucí nebyl/a? Co když si tým zvykl dělat podle svého a nové koště jinak mete? Metoda cukru a biče totiž není vůbec špatná. A já se nějak nemůžu oprostit od toho závistivého tónu, který z toho cítím. To, že funkce vedoucího přineslo spoustu nových věcí je zřejmé a myslím si, že pokud slečna umí požádat o pomoc a radu toho, kdo je sice jejím podřízeným, ale dané věci rozumí, mluví v její prospěch. Rozhodně to není postoj povýšeného člověka. A pokud někdo nemá chuť respektovat svého nadřízeného, staví se na zadní a hraje kdo s koho, měl by odejít. Bývalá kolegyně může být ráda, že nedostala výpověď a v zápočťáku si neodnesla §, který by jí nástup do jiného místa hodně zkomplikoval. To je můj názor.

    1. na komentář reaguje knihovna — #12
    2. na komentář reaguje gerda — #13
    3. na komentář reaguje v.poho — #14
    superkarma: 3 02.09.2015, 09:01:45
  21. avatar
    [10] denkas [*]

    Nemám čas to číst,ale nebylo to tu už?

    superkarma: 0 02.09.2015, 08:50:48
  22. avatar
    [9] vodilulu [*]

    u to tak byva... kdo nema name je v haji..

    superkarma: 0 02.09.2015, 07:59:41
  23. [8] Bucík [*]

    Bohužel, tak to chodí.

    superkarma: 0 02.09.2015, 07:45:19
  24. [7] IVECO [*]

    janavys — #2 naprosto souhlasím, tak to dnes chodí......přijde jedna blbka a kvůli ní odejde 30 dobrých lidí a nikdo to nevidí.....

    1. na komentář reaguje amphora — #16
    superkarma: 1 02.09.2015, 07:39:16
  25. [6] knihovna [*]

    No taky nám nastoupil před 3 roky pan vedoucí, který neměl zkušenosti s vedením kolektivu a předváděl se metodou cukr a bič. Už se trochu zformoval, ale pořád to je exot,který otravuje život. Ale aspoň máme zábavu ne jeho účet!! To, jo!!! Sml16

    superkarma: 0 02.09.2015, 07:38:45
  26. avatar
    [5] Mickey Mouse [*]

    janavys — #2 Takhle to dnes nechodí skoro nikde.Sml23

    Ono totiž dnes musí být vidět výsledky - nestačí jen "dělat" práci a falšovat výkazy. Nakonec i z falešnýc statistik bude brzy vedení v Brně jasné, že tahle pobočka nefunguje. A bude se řešit proč. Když špatně vedená pobočka nebude stíhat práci, pak se slečny vedoucí nezastane ani pan ředitel.

    1. na komentář reaguje amphora — #15
    2. na komentář reaguje peetrax — #39
    superkarma: 2 02.09.2015, 07:25:59
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Když odejdou všichni zaměstnanci, pak může své schopnosti prokázat naplnoSml57 Podle mě je to jediné řešení, když už, tak opravdu VŠICHNI. Já jsem to taky prožila a taky nebylo snadné získat místo. Tehdy jsme si kolektivně řekli: radši na pracák, než tohleSml58

    superkarma: 0 02.09.2015, 07:11:59
  28. [3] theplana [*]

    Od toho má právě podžřzené aby dělali. Ona je třeba jen na repre. I tak to dnes chodí ve většině zaměstnání.Sml30

    superkarma: 1 02.09.2015, 06:58:37
  29. [2] janavys [*]

    Tak to dnes ka prostě chodí.Sml16 A navíc je lepší chytrého podřízeného raději propustit, protože by mohl časem ohrozit dotyčného na postu nadřízeného. Sml16

    Tady se dá předpokládat, že si časem může přivést kamarádky. To bude teprve potom něco. Sml22

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #5
    2. na komentář reaguje IVECO — #7
    superkarma: 4 02.09.2015, 06:56:39
  30. [1] brnky [*]

    To je zase článek plný duchaplných vět, ach jo. "Že se svou práci časem naučí a přestane se snažit vynutit si náš respekt metodou biče bez cukru." a "[/i]Samozřejmě hezky zkresleně." jsou nejlepší Sml57. Každý ředitel by snad chtěl vědět, že se něco reportuje zkresleně (pokud v tom nejede sám), takže řeči o protekci a neinformování jsou trošku mimo.[/i]

    superkarma: 0 02.09.2015, 00:13:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme