Vztahy

Nerozhodný chlap je mor!

Vyžadujete od muže akceschopnost? Většina žen, co znám, považuje tuhle vlastnost za jednu ze základních a od svého partnera očekávají vizi, se kterou se buď ztotožní, či ne. Přečtěte si, jak to vypadá, když tahounem vztahu je vždycky žena...

mužMiki je dobrák od kosti. Takový dokonalý „kýval“, ale jeho manželka Vlaďka to s ním nemá vůbec jednoduché. „Mikiho problém je ten, že nikdy nic neplánuje. Když od něj chci nějaké rozhodnutí, nechá to na mě se slovy, že je mu to jedno,“ stěžuje si Vlaďka.

Asi vás napadne, že to přece Vlaďka musela vědět dřív, než si Mikiho vzala. Nevěděla. „Měli jsme docela normální vztah,“ popisuje, „jenže pak přišly děti a Miki si doma zařídil dílnu, aby nás uživil. Od té doby je neustále zalezlý tam. Já si toho vážím, že se snaží, ale připadá mi, že to trochu přehání. Teď už máme zase dva platy, ale on není nikoho schopný odmítnout. Myslím si, že kvůli tomu, že je vyčerpaný z práce, se mu už doma vlastně nic nechce.“

Jak vypadá taková typická situace? „Třeba dovolená tento rok prostě neproběhla,“ stěžuje si Vlaďka, „na začátku léta se Mikiho ptám, kam si vyrazíme, až budou děti u babičky. Vždycky jsou tam na čtrnáct dní. Miki pokrčil rameny a zeptal se mě: Kam myslíš? Řekla jsem mu, že se ráda nechám překvapit, a doufala, že něco naplánuje. Volno se blížilo a Miki pořád nic. Protože ho znám, zeptala jsem se ho ještě párkrát, jestli myslí na tu dovolenou. Většinou řekl něco jako: No, jo. Týden před nahlášeným volnem v práci jsem začala být nervózní a rovnou na něj vybalila, co mám tedy na dovolenou sbalit. Vypadlo z něj, že to zatím neměl čas řešit, a zavřel se v dílně. Namísto dovolené jsme nakonec nejeli nikam, jen o víkendu na chatu.

Je to hrozně ubíjející, připadá mi, že se strašně vzdalujeme. Poslední dobou je stále těžší dokopat Mikiho k čemukoli. Je to s ním jako s malým dítětem. Neustále se ho musím vyptávat: Volal jsi už zubařce? Co si chceš vzít na tu večeři? Zařídil jsi toho elektrikáře? Už víš, co dáme tátovi k narozeninám? Nezapoměls... Vzpomínáš si... Volal jsi... Zařídil jsi... Připadám si někdy vážně jako kafemlýnek a jsem tím sama sobě otravná. Jenže jsou věci, ve kterých ženská potřebuje toho silného chlapa, který jasně zavelí. Nebo možná každá ženská ne, ale já bych ho brala. Když jsme s Mikim začínali, věřila jsem, že ho mám, dneska začínám uvažovat na výměnou manželů...“

O tom, zda je váš chlap rozhodný, či ne, si budeme povídat v dnešním tématu.

Téma dne 3. září 2013: Je rozhodný?

  • knihaJe váš partner rozhodný?
  • Umí řešit nečekané situace, nebo se nechá vláčet osudem?
  • Změnil se v tomhle v průběhu vztahu?
  • Kdo má ve vašem vztahu hlavní slovo a kdo víc plánuje?

Své příspěvky ideálně formou nějakého konkrétního příkladu zasílejte nejpozději v úterý 3. září 2013 do 15.00 hodin na e-maiovou adresu redakce (viz níže). Příspěvky ať jsou alespoň dvakrát tak dlouhé jako tento odstavec textu. Tedy pokud chcete mít větší šanci na uveřejnění a tím i větší šanci na získání pěkného dárku, totiž knížky: Mystický sex od A do Z autorky Cassandry Lourisové (vydala METAFORA) .

   
03.09.2013 - Láska a vztahy - autor: Jakub D. Kočí

Komentáře:

  1. [25] karfice [*]

    Nerozhodný chlap je to nejhorší. Můj bývalý to byl masakr. Nic nevymyslel, sedělo se doma.

    dovolená? Za posledních 7 let pouze jedna a to s jeho rodiči.

    No jsem fakt ráda, že s takovým ťululumem nejsem.

    superkarma: 0 05.09.2013, 18:40:40
  2. avatar
    [24] monkee [*]

    v.poho — #21 Jo a co dostanou JEHO rodiče k narozeninám a Vánocům jsem taky léta vymýšlela já. Ale jen "dočasu", když jsem si uvědomila, že mě využívá, vypadla jsem z procesu.Sml32 A jemu nastaly krušné chvilky.Sml24

    superkarma: 0 03.09.2013, 20:25:30
  3. avatar
    [23] Julča [*]

    v.poho — #21 My, co víme o čem je článek, jsme ho pochopili správně. Kdo to nezná, neví. Je to unavující, vyčerpávající, nakonec tě to zničí.

    superkarma: 2 03.09.2013, 19:55:40
  4. avatar
    [22] monkee [*]

    v.poho — #21 Měla jsem doma téměř dokonalou kopii. I ty dovolené jsem zařizovala pořád sama, protože kdybych se nepostarala, jeli bychom do Sml64ele. A taky to ze začátku nevypadalo tak tragicky - nadšeně mi odkýval každý můj nápad. Jenže postupem času se nadšení obrátilo ve výhrady, dodnes nevím, proč, protože z cest jsme jezdili plní zážitků. A až časem (přesněji po létech) jsem se dověděla, že např. vykopávky ho nebaví (i když přímo na místě mu byli k smíchu lidé, kteří se o nich vyjadřovali pohrdavě). Přisuzuju to tomu, že zpohodlněl. Ale sumasumárum, unavuje to a takový partner je totální energetický upír. Ty s pohodářem věc normálně probereš, neumíš si představit, že by permanentně nereagoval a jen se zaštiťoval prací. Podotýkám, že finančním nedostatkem jsme netrpěli.

    superkarma: 0 03.09.2013, 19:41:20
  5. avatar
    [21] v.poho [*]

    šája — #19 Ale já s vámi souhlasím, že s chlapem, který nezařídí nic, je to na houby.Sml31 Jenže ten článek je napsaný, tak jak je napsaný a zrovna uvedené příklady nejsou příliš jednoznačné. Respektive, právě tahle konkrétní Vlaďka na mě působí spíš jako notorická stěžovatelka.

    Kdyby si dal Jakub s příklady víc práce a nevymyslel si třeba to, že chlap nepřišel s nápadem, co dají tátovi k narozeninám, tak bych s vámi nejspíš souhlasila.

    1. na komentář reaguje monkee — #22
    2. na komentář reaguje Julča — #23
    3. na komentář reaguje monkee — #24
    superkarma: 0 03.09.2013, 17:45:32
  6. avatar
    [20] Julča [*]

    šája — #19 S takovým exemplářem jsem se rozvedla, nedá se s tím žít. Co si neuděláš, to nemáš a druhému je to jedno. Mickey Mouse píše pravdu, ve všem s ním tentokrát souhlasím.

    superkarma: 2 03.09.2013, 15:34:34
  7. avatar
    [19] šája [*]

    v.poho — #17 Její přístup je výrazem únavy a bezmoci "tak se, proboha, aspoň jednou postarej ty"

    1. na komentář reaguje Julča — #20
    2. na komentář reaguje v.poho — #21
    superkarma: 4 03.09.2013, 14:54:09
  8. avatar
    [18] šája [*]

    Mickey Mouse — #16 Z vlastní zkušenosti vím, jak strašně těžký to je. Jak jsem psala níž, mám doma podobný exemplář. A někdy už vážně padám na ústa... Ale budiž mu ke cti, že když je něco opravdu třeba udělat, sedne si s notesem, udělá si seznam a pak postupně odbavuje. S dodacími lhůtami se už holt musím smířit.

    No a dovolenou zajišťuju sama. Letní tedy. O zimní se pro celou partu stará kamarádka a ani netuší, jak strašně moc jsem jí za tuhle aktivitu vděčná a jaká úleva to pro mě je.

    No a manžel nás pak na všechny ty dovolený ochotně a rád zaveze a patřičně si je užije Sml16

    superkarma: 1 03.09.2013, 14:51:52
  9. avatar
    [17] v.poho [*]

    Mickey Mouse — #15 No, nevím, jak to máte doma vy, ale my se třeba o dovolené doma bavíme oba. Kam pojedeme, jestli bude turistická, poznávací, cyklistická, válecí...kolik za ni můžeme zaplatit atd. Když máme tohle vyjasněno, tak se dohodneme, kam pojedeme a kdo co zařídí. A rozhodně mi nepřijde od paní v pořádku nechat od chlapa vymyslet kam, za kolik, co....Ona se ho možní ptala, jestli "to" zařídil, ale ono "to" je takové příliš mlhavé, až mi to připadá, že vlastně ani nikam jet nechtěla. Nebo možná s ním.

    Netvrdím, že je jeho přístup OK, to teda není. Ale její taky ne.

    1. na komentář reaguje šája — #19
    superkarma: 1 03.09.2013, 14:50:13
  10. avatar
    [16] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #14 Dovolená asi je netypická - třeba tím, že to paní skutečně nechala padnout a za manžela nevyřešila, což jinak asi většinu běžných starostí za manžela vyřeší.

    Prostě očekávám od dospelých lidí nějakou samostatnost a odpovědnost. Ne aby se jim vše muselo milionkrát připomínat a nakonec většinu za ně i vykonat. Dospělý člověk by se neměl své odpovědnosti vyhýbat a pohodlně čekat, jak si se starostmi poradí ten druhý. Na místě téhle paní bych od manžela požadoval ještě víc! Aby sám aktivně nabízel pomoc a dělal víc, než o co si manželka řekne.

    1. na komentář reaguje šája — #18
    superkarma: 4 03.09.2013, 14:37:49
  11. avatar
    [15] Mickey Mouse [*]

    v.poho — #13 Asi čtete jiný článek. Paní se na dovolenou nevykašlala. Manžel jí odkýval, že se postará. Ona se ho opakovaně ptala, zda to skutečně dělá. A nakonec z toho nebylo nic, protože by si paní vše musela zařídit sama. Dáma zjevně je naopak utahaná z toho, že je akční až příliš. A pán se "zavřel do dílny" a do rodinného života se aktivně příliš nezapojuje. Což není workoholismus, ale alibismus - z práce si pán udělal alibi, aby se vyhnul všemu ostatnímu.

    1. na komentář reaguje v.poho — #17
    superkarma: 4 03.09.2013, 14:31:26
  12. [14] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #12 Píše se, že měli "normální vztah". Ovšem co to je normální vztah, že jo. Sml57 Ten příklad s dovolenou mi nepřijde úplně typický - ona doufala, on odkýval, že na to myslí - možná kdyby mu rovnou a hned řekla "prosím, zařiď letos dovolenou ty", mohlo to vypadat jinak. Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #16
    superkarma: 0 03.09.2013, 13:48:41
  13. avatar
    [13] v.poho [*]

    Mickey Mouse — #10 Samozřejmě můžeš mít pravdu ty. Ale když vytrhnu z článku: Volal jsi už zubařce? Co si chceš vzít na tu večeři? Zařídil jsi toho elektrikáře? Už víš, co dáme tátovi k narozeninám?

    a to už ani nemluvě o tom, že se ani ona v podstatě o to, kam pojedou na dovču (doufala, že něco naplánuje)

    až do jejího termínu nestarala. tak mi z toho vychází daleko spíš to, že by si představovala, že on bude řešit a vymýšlet všechno. Což jednoho, jak správně píšeš, taky unaví.

    V jejich případě bych se nejspíš zaměřila na řešení jeho workoholismu. A na to, že by dáma mohla být trochu akčnější a nesnažit se všechno přehrát na něj.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #15
    superkarma: 1 03.09.2013, 13:48:36
  14. avatar
    [12] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #11 Největší problém vidím v tom, že manžel cosi odkýval (dokonce opakovaně), ale nakonec nesplnil. To je fakt průser... Ona paní se na manžela nemůže spolehnout.

    Nikde jsem v článku nenašel, že by dříve byl rozhodný. Spíš jeho nerozhodnost paní dříve nevadila, protože neměli děti. Dokonce to chvilku mohlo paní i vyhovovat, že se pán ve všem přizpůsobil a neměli žádné konflikty. Dokud se od něj vlastně nic nechtělo...

    1. na komentář reaguje Rikina — #14
    superkarma: 0 03.09.2013, 13:37:32
  15. [11] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #10 mno, ono se tam píše, že dříve pán takový nebýval. Třeba tu rozhodovací iniciativu měl, než mu začalo být všechno jedno, a proč to došlo až do tohoto stavu, o tom nelze než spekulovat. Sml80 Ale máš pravdu v tom, že to se těžko snáší, když už teda člověk něco vymyslí a navrhne, aby pak ten druhý se buď ofrňoval, nebo jak mátoha nějak přetrpěl, co se od něj žádá a tvářil se při tom, jak ho to obtěžuje. To fakt jednoho přejde chuť cokoli organizovat. Sml22

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #12
    superkarma: 0 03.09.2013, 13:30:20
  16. avatar
    [10] Mickey Mouse [*]

    Koukám, že se dámy shodly, že je to "umělý" problém a paní neví roupama co dělat. Jenže tak to vůbec být nemusí.

    Naopak v tom vidím obrovskou nespolehlivost partnera, který sice mnoho odkýve, ale nic nakonec nesplní. Typický vyhnívač: problémy neřeší, protože to "nějak" manželka za něj vyřeší sama. Což se krátkodobě dá, ale dlouhodobě to toho odpovědnějšího partnera vysává - doslova. Dospělý člověk má sám problémů dost na to, aby musel ještě myslet (a rozhodovat) za druhého. Navíc, když už ten rozhodnější s něčím přijde, ten "váhavý" neprojeví nadšení nebo radost, ale zase zůstane vlažný a otrávený, čímž i toho akčnějšího dobudoucna otráví.

    Takže paní naprosto chápu. I ty úvahy, že raději manžela opustí. Protože se tím zbaví jen "brzdy" a nepřijde téměř o nic (snad jen ty peníze, ale ty může ex posílat na účet jako výživné).

    1. na komentář reaguje Rikina — #11
    2. na komentář reaguje v.poho — #13
    superkarma: 4 03.09.2013, 12:51:13
  17. [9] Rikina [*]

    Tipuju, že je to klasický příklad, jak se vyrábí "psychická impotence". Sml32 Paní se k Mikimu chová jako k dalšímu dítěti, a on, jelikož není povahy vzpurné, ustupuje a zalézá do dílny. Postupem času se jí podařilo, že už radši nedělá nic, co vysloveně nemusí, protože k tomu ani nedostává prostor, je stále dirigován a směrován dotazy a příkazy. Za sebe pravím, že býti partnerem stále takto "dokopávána", tak už jsem ho uškrtila. Neváhala bych paní ujistit, že pokud ona uvažuje o výměně manžela, tak on patrně ve své dílně sní o tomtéž už několik let. Sml57

    superkarma: 0 03.09.2013, 11:16:02
  18. [8] cilani [*]

    šája — #5 dej pokoj, taky doma dělám nedobrovolně generála. Nic jiného nezbývá, když chci, aby se něco vůbec uskutečnilo.

    superkarma: 0 03.09.2013, 09:55:06
  19. avatar
    [7] margot [*]

    a jakéže jsou ty situace, kdy žena potřebuje, aby muž zavelel? že se má zavolat řemeslníkovi, nebo co se dá tatínkovi k narozeninám? no nevím, spíš je za tou stížností vidět snaha vyburcovat v chlapovi aspoň občasnou aktivitu, nápad, co by se dalo podniknout, zařídit... ale zřejmě se nezbyde než se smířit s tím, co má a najít na situaci i ty kladné stránky - vše může být po jejím, partner vše odkýve a přijme. byla by sama dlouhodobě spokojená v pasivní roli? případně, uměla by stále hledat kompromisy, kdyby se ve svých představách a přáních rozcházeli?

    a třeba má Miki doma dobrou semetriku, co jí nic není vhod, takže svoji dílnu používá jako šnek svoji ulitu, protože jen tam má svůj klidSml57

    superkarma: 0 03.09.2013, 09:54:44
  20. avatar
    [6] kobližka [*]

    Šmankote,tak když mám chlapa "živnostníka" co dělá od vidím do nevidím,tak dovolenou zařídím sama a nečekám,že to udělá on.Ale paní pěkně v klidu pozorovala,jak ubíhá čas,dovolená ještě vyřízená není,aby pak mohla prohlásit,že chlap je k ničemu.Tak holt ve vztahu je většinou jeden,kdo to táhne a proč by to neměla být ona?Třeba má k tomu ona větší vlohy než on.

    superkarma: 0 03.09.2013, 09:39:30
  21. avatar
    [5] šája [*]

    Neřekla bych, že tady jde jen o tu dovolenou. Pisatelce rozumím, něco podobného mám doma taky Sml80 Tak jsem doma holt za generála. Když něco chci, zavelím, nebo to rovnou zařídím sama. Stěžovat si jezdím svému cvokaři. Pisatelce doporučuji totéž Sml57

    1. na komentář reaguje cilani — #8
    superkarma: 3 03.09.2013, 08:36:40
  22. [4] V19 [*]

    lidicka — #2 Naprosto súhlasím, u nás je to podobne...

    Vždy naplánujem a vyberám miesto dovolenky ja -samozrejme ho informujem. Ak by som mu dala náhodou na výber tak odpovie, urob ako chceš.Sml80

    superkarma: 0 03.09.2013, 08:12:36
  23. avatar
    [3] OlgaMarie [*]

    Sml52

     Nechat na chlapovi dovču jako překvapení? Tak to jsem překvapená byla a jak.

    "Jela bys na 3 týdny do Italie?"

    "Jé, to víš, že jó!"

    Byly to 3 týdny v Alpách, Grand Paradiso 3000 - 4000 m - vysokohorská turistika! Od té doby dávám návrhy já.Sml16

    superkarma: 0 03.09.2013, 07:27:04
  24. [2] lidicka [*]

    To jsou tedy fakt ty nejdůležitější problémy - manžel neumí zařídit dovolenou. Snad kcyž vermomocí trvám na dovči, tak ji zařídím sama a je po problému. Je vidět, že některé ženy fakt nevědí na co si už stěžovat!!!!!!!Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje V19 — #4
    superkarma: 2 03.09.2013, 07:13:21
  25. avatar
    [1] v.poho [*]

    No tak, chtít po chlapovi, aby mě překvapil a zařídil "nějakou" dovolenou, to je jak když si hledá záminku, aby si mohla stěžovat.Sml31 Přece když někam chci, tak mu to buď řeknu nebo to rovnou objednám.

    Myslela jsem, kdo ví jak to bude "strašný" chlap a on je zatím jenom unavenej (možná i workoholik) a ženská má roupy.Sml80

    superkarma: 3 03.09.2013, 07:02:46

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme