Bulvár

Nepružní dobráci, to jsou vesničani

Jakub D. KočíCo si myslím o životě na vesnici, oproti životu ve městě? Asi bych se jednou rád na vesnici odstěhoval, ale nejel bych tam za lidmi, jen za přírodou. V tomhle ohledu by mi dokonce daleko lépe vyhovoval opuštěný ostrov někde v Karibiku. Proč? Nesedí mi vesničané jako takoví. Nejlépe to popíšu na dvou zážitcích...

Zážitek první - vajíčka

Když jsme byli před několika lety na jedné přírodní akci, které se účastnily asi dvě stovky lidí, vyjedli jsme zcela hostince v několika vesnicích okolo, nikde nás už nakrmit nechtěli. Tak jsme jeli kousek dál a situace byla stejná. Až asi v páté vesnici jsme slavili úspěch! Hospodská nás uvítala s úsměvem a (i když měla krám vyjedený) běžela domů pro čerstvá vajíčka, aby hosty nakrmila. Je to asi o lidech, ale přišlo mi, že paní je prototyp hodné dobrácké vesničanky a hospodští z předchozích vesnic jsou prototypem nepružných morousů.

Zážitek druhý - chleba

Podobné akce jsem i organizoval. Dělá se to tak, že dopředu poprosíte místní úřad, aby vám dovolili použít nějaký pozemek - třeba kousek lesa. Při té příležitosti se stavíte na oběd v krčmě a rozpovídáte se o tom, že tady v tom a tom termínu budete mít na kopci tolik a tolik lidí. Vesnice tedy ví dlouho dopředu, co se bude dít... Přesto, když jsme chtěli nakoupit nějaké drobné potraviny v místním obchodě, nám paní prodavačka s úšklebkem oznámila: „Ten chleba vám neprodám, mám ho pro Vencu, ne pro měšťáky. Zase je to asi o lidech, paní prodavačka se prostě nedokázala předzásobit a reagovala zkostnatěle.

Ta dobráckost se mi líbí, ale nepružnost ne. Je to už delší dobu, tak se třeba něco změnilo, ale zážitky zůstaly. Podtrhuje je i fakt, že více mých přátel se odstěhovalo na vesnice, ale s místními prakticky nekomunikují a cítí se tam nepříliš šťastní (nejspíš to ale bude v nich - asi měli nějaká očekávání, která se nenaplnila). Kdybych mohl tedy volit, jakožto tvor, který se chce jednou uklidit do přírody, bral bych ten zpustlý ostrov...

   
10.11.2009 - Blog redakce - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] átéčko [*]

    mechanik — #55 Tak tam u vás je to úplně jinak. Tam jsou hodní všichni!Sml67Sml79

    superkarma: 0 16.11.2009, 16:53:52
  2. [55] mechanik [*]

    Nesuhlasím,že jsou vesničané nepružní,bydlím sice ve městě,ale na Moravském Slovácku jsou vesničané dobrosrdeční,pohostinní a velice přátelští.S ničím takovým jako jepopisováno  článku jsem se nikdy nesetkalaSml16

    1. na komentář reaguje átéčko — #56
    superkarma: 0 14.11.2009, 13:42:05
  3. avatar
    [54] mysak [*]

    Jezdívali jsme opakovaně do stejné vesnice na tábor, vždycky se dalo vědět v obchotě a měli pro nás nachystanou dávku pečiva už v pytlích, takže to mohl vyzvednout kdokoli z tábora a prodavačky ještě pomohly nacpat to do báglů. Jestli třeba nevázla organizace.

    superkarma: 0 10.11.2009, 22:17:09
  4. avatar
    [53] peetrax [*]

    pajda — #47 spetulka — #48 Rikina — #50 super. Sml67

    pan Kočí mě překvapil tím svým povrchním zevšeobecňováním... Sml80

    superkarma: 0 10.11.2009, 22:03:08
  5. avatar
    [52] mam-ča [*]

    spetulka — #51 Ano, je to o tom, že z toho miliónu lidí co bydlí v Praze, je ty hlupáky prostě víc vidět.

    Já bych si nikdy netroufla posuzovat někoho podle místa bydliště. Sml80

    Venkov mám ráda, a s obyvateli vesnic nemám problém.

    superkarma: 0 10.11.2009, 20:59:56
  6. avatar
    [51] spetulka [*]

    mam-ča — #49 Ono to máš stejný zobecňování, jak když pražáci o lidech za hranicí s nápisem Praha tvrdí, že jsou to křupani, burani a hňupi, co jim kouká sláma z bot...prostě člověk má tendenci zevšeobecňovat, je to jednodušší a míň pracný, než zjišťovat o konkrétním člověku, jestli na něj ta "definice" sedí nebo ne

    1. na komentář reaguje mam-ča — #52
    superkarma: 0 10.11.2009, 20:05:16
  7. [50] Rikina [*]

    Jakub D. Kočí — #40 svého člověka! Sml52 Obchodník na vsi má obvykle jen jednoho člověka, a to sám sebe. Navíc ten obchůdek zpravidla provozují jako další aktivitu ještě k něčemu jinému, co je živí, protože samotný vesnický obchod teda sotva. Proto tam mají omezenou otevírací dobu, prostě pracují i jinde. A že je třeba objednat dopředu potraviny rychle se kazící, a nejlépe přesný počet, to je za takové situace nanejvýš logické. Vesnické hospody taky často nemají kuchyň, nevyplatilo by se jim držet si kuchaře, takže pivo, párek, utopenci a topinky k pivu, a víc se prostě nezvládá, není vybavení, nejsou suroviny. Kvůli jedné akci za uherský rok, na které by si eventuálně možná pár účastníků dalo nějakej oběd, ale třeba taky ne, to se jim nedivím, že nejsou naklonění. Sml80 Souhlasím s pajdou Sml67 

    1. na komentář reaguje peetrax — #53
    superkarma: 0 10.11.2009, 18:04:12
  8. avatar
    [49] mam-ča [*]

    Jsem rodilá Pražačka, a pět generací zpátky tady žila moje rodina. Nemůžu za to, že se na obyvatele hlavního města pohlíží rovnou jako na debily, aniž by někdo zjišťoval podstatu.

    Jestliže ta naše republika má 10 miliónů obyvatel, a z toho přes milión bydlí v Praze, je pochopitelné, že tu bude na metr čtvereční větší hustota blbců, než na vsi.

    Jen nechápu tu nenávist. Vždyť každej druhej "Pražák" je z Moravy a do Prahy přišel za prací.

    1. na komentář reaguje spetulka — #51
    superkarma: 0 10.11.2009, 17:58:45
  9. avatar
    [48] spetulka [*]

    pajda — #47 libík — #45 naprosto souhlasím - my jsme si ten obchod na vesnici (necelých 1000 obyvatel) vyzkoušeli několik let provozovat. A můžu říct, že jsme velmi rádi, že už ho nemáme a manžel se stal normálním řadovým zaměstnancem - má mnohem míň práce, zbavil se držkujících lidí a vydělá dvakrát tolik peněz...ono to totiž není až tak růžový - jako přístup - objednám toho víc, protože tu bude 200 lidí (a jedno jestli pražáků, brňáků, pepíků nebo frantíků...) a oni si dovezou svoje zásoby,...tak teda nevím, co by s tím ten obchodník dělal...Navíc - pokud tam byli se domlouvat dopředu, tak snad není problém se domluvit, aby v tom obchodě to pečivo navíc pro ně měli, ne? Sml24A fakt je, že je trochu utopie, abych lufťákům jela pro pečivo 35km do města, že...to by mi ten chleba asi fakt nezaplatiliSml24

    1. na komentář reaguje peetrax — #53
    superkarma: 0 10.11.2009, 17:16:30
  10. avatar
    [47] pajda [*]

    Jakub D. Kočí — #40 a byl jste někdy OPRAVDU na vesnici? Myslím dál, než že jste směl k babičce na dvorek? do kterého města by odtud, proboha, měli zajet? V nejbližším městečku není o nic víc chleba než u nich a odvézt cca 40 bochníků nepadá vůbec v úvahu. A jet 50 km rozežraným Pražákům pro chleba? Kolik by asi tak stál bochník chleba ve finále?????

    Jinak mě mrzí, že jsem téma našla až teď - na vesnici (malou, celkem 300 domů) jsme se přistěhovali před pěti lety. Problémy žádné, o tom, že jsme naplavenina, jsem slyšela ani ne týden, během roku už manžel málem seděl v zastupitelstvu, když nebyla kultura, udělali jsme si ji - já pomáhám ženským s organizací "dámských odpolední", s manželem organizujeme Den otevřených sklepů, pořádají se bály, besídky, cvičení pro ženské, kroužky pro děti...akorát člověk musí zvednout prdýlku ze židle a ne si jenom stěžovat, že jinde "mají víc a lepší".

    A pokud jde o drby - ano, každý každému vidí do talíře. Ale když jsem zvonila u sousedů, kteří by na nás nenechali ani chlup a jsou vyhlášení svými pomluvami, že syn omdlel a já nejsem pojízdná, skočil soused do auta a i se špinavým klukem, vyváleným v blátě, nás odvezl do nemocnice - ani si nenechali v autě uklidit, ani kafe si za to nevzali. Ve městě, když byl manžel na služení cestě, a já potřebovala pomoct s dítětem se zlomenou nohou po schodech, dozvěděla jsem se, že si mám nas*at...a to nás znali velice dobře, v tom domě manžel vyrůstal. A drbalo se ještě hůř než na té vesnici, akorát byl menší problém dělat, že otom člověk neví.

    1. na komentář reaguje spetulka — #48
    2. na komentář reaguje peetrax — #53
    superkarma: 1 10.11.2009, 17:03:36
  11. avatar
    [46] OlgaMarie [*]

    Jakub D. Kočí — #41 Na ostrůvku Comino žije pouze 5 lpdé. Vyhovuje?

    superkarma: 0 10.11.2009, 15:55:49
  12. [45] libík [*]

    Jakub D. Kočí — #43 No dávat chleba za skoro 30 KČ prasatům - to jsem zase v komunismu. U nás se to řeší jinak - chleba putuje do domova důchodců nebo do dětského domova. Jenže tohle může malý podnikatel udělat párkrát do roka. Ne objednávat pečivo navíc protože co kdyby Pepík z Prahy náhodou dostal chuť nakoupit. Oni i ti lufťáci u nás objednávají a vědí proč. Takže bych neřekla že vesničani nejsou nepružní - oni nejsou hrrrrrr a nejsou blbí - umí počítat a uvažovat dopředu. Ne jako měšťáci co mají obchod na každém rohu a vždycky někde něco seženou. Na malinkých vesnicích člověk musí mít všechno potřebné doma - jak se říká když je blbá hlava , bolí nohy.

    1. na komentář reaguje spetulka — #48
    superkarma: 0 10.11.2009, 15:19:50
  13. avatar
    [44] spetulka [*]

    Jakub D. Kočí — #43 dost bídný využití ovšem...když nákupka za chleba je výrazně vyšší, než je pak ochotný majitel pašíka zaplatit za starý chleba ke krmení zvířectvaSml57

    superkarma: 0 10.11.2009, 15:13:34
  14. avatar
    [43] Jakub D. Kočí [*]

    libík — #39 A když už to rozebíráme takhle do hloubky, určitě se najde ve vsi nějaký nenapapaný pašík, nebo jiné domácí zvířectvo, které rádo zdlábne zbytky všeho druhu. Tím mu nebude nutno pořizovat krmení na pár dní a využití je na světě Sml16

    1. na komentář reaguje spetulka — #44
    2. na komentář reaguje libík — #45
    superkarma: 0 10.11.2009, 14:10:40
  15. avatar
    [42] Lukáš Čejka [*]

    libík — #39 Rumu neni nikdy dost Sml22

    superkarma: 0 10.11.2009, 14:09:42
  16. avatar
    [41] Jakub D. Kočí [*]

    libík — #39 Jasně, že z baleného pečiva třeba nebude takový zisk. No, nějaký malý však bude a zákazník bude spokojený Sml16

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #46
    superkarma: 0 10.11.2009, 14:07:55
  17. avatar
    [40] Jakub D. Kočí [*]

    libík — #39 Ale to se přece dá řešit. Vědí to dost dlouho dopředu, kolik lidí přijede. A do města to není tak daleko, můžu přece vzít objednávky, říct, přijďte si za hodinu a zajet (případně někoho poslat) do města na nákup.

    Kdybych byl já obchodník v takové vísce, asi bych vyslal svého člověka k organizátorům ležení, aby zjistil, co kdo bude chtít. Jasně, že nejspíš něco málo zbyde - chce to odhad, nebo třeba zálohu. Případně pořídit trvanlivější potraviny (pečivo v mikrotenovém obalu).

    Navíc, spousta lidí by byla jistě ráda, kdyby si mohla u organizátorů předplatit obědy v místní hospůdce, prostě by se jelo třeba na jídelníček o jednom jídle, jako ve škole, ale ani tomu většinou hostinský naklonění nejsou...

    1. na komentář reaguje pajda — #47
    2. na komentář reaguje Rikina — #50
    superkarma: 0 10.11.2009, 14:06:04
  18. [39] libík [*]

    Jakub D. Kočí — #14 U nás se několik let v létě koná motorkářský sraz. Taky nakupují - rum, rum, rum a taky rum. A s tím objednáváním - když normálně prodám 80 bochníků chleba a na motorkáře jich objednám 150 - taky mi jich může 40 zůstat. Co s tím? V pondělí už to neprodám. Proto je na těch malých vesnicích tak rozšířené objednávání pečiva.

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #40
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #41
    3. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #42
    4. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #43
    superkarma: 0 10.11.2009, 13:51:49
  19. avatar
    [38] femme [*]

    to mi připomnělo dobu před cca 23 lety, kdy jsem vystála nekonečnou frontu na broskve před vesnickou prodejnou, aby mi pak prodavačka řekla, že když mám 3 děti, mám nárok na zakoupení 3 broskví  Sml80Sml30

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:50:09
  20. avatar
    [37] Dimsy [*]

    átéčko — #31 Myslel na tekutý chleba, ne pečený.Sml52

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:37:49
  21. avatar
    [36] denkas [*]

    Taky když sem se přestěhovala před 30 lety na vesnici , ač to byla "středisková obec " u Prahy . Tak tam taky neměli rádi "naplaveniny" a na Pražáky se tam nadávalo stále! bylo tam hodně chatařů! Tak taky v pátek se nesehnal chleba. Děti když byly malé a řekla sem ,že babi a děda jsou Pražáci ,tak se jich to dotklo, myslely ,že to je nadávka!Sml80 Ted už v tý vesnici (už tam nebydlím) je víc "náplav" ,než starousedlíků ,a obchod velký ,chleba vždy! Sml22

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:26:53
  22. avatar
    [35] Věrulinka [*]

    Asi jsem se přestěhovala dobře, zatím jsem se nesetkala se špatnou reakcí prodavaček, naopak, jé to máme radost, zase nový zákazníci, bude větší tržba.

    Ale je pravdou, že právě od jara do podzimu jsou zásobení dvojnásob, jezdí sem hodně pražáků.

    Jednou když jsme jeli prvně nakoupit, kde co je, jsme nevědeli, na dotaz, kde to je, zněla odpověď, my jsme z Prahy , ptám se dalších lidí, opět stejná odpověď Sml30, říkám tady je to samý pražák Sml52

    Objednala jsem u kadeřnice a zírala jsem na cenu, když jí řekla, ptala jsem znovu, zda jsem špatně neslyšela, byla poloviční, za tutéž práci Sml67

    Soudský vztahy bezvadný, berou pražáky zcela v pohodě Sml67, žádný předsudky nemají Sml23

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:24:49
  23. avatar
    [34] koryna [*]

    átéčko — #31 cha chááááááá cha chááááá tak to je dobrýSml54 

    Řekl chleba,ale myslel při tom na něco jiného,třeba na rumíkSml67Sml67

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:21:22
  24. avatar
    [33] átéčko [*]

    ToraToraTora — #32 Ještěže si Starý Zákon nevyložil jinak.

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:21:01
  25. avatar
    [32] ToraToraTora [*]

    átéčko — #31 Sml52Sml52 Ty po něm chlebem...a on po tobě zase chlebem

    1. na komentář reaguje átéčko — #33
    superkarma: 0 10.11.2009, 13:19:37
  26. avatar
    [31] átéčko [*]

    koryna — #27 To jsem dostala málem já v jednom okresním městě. Byl tam člověk, co po mě chtěl peníze na chleba. Koupila jsem bochník a venku mu ho podala. Když jsem sedla do auta, proletěl kolem mě.....ten chleba, krájený, výběrový, měkoučký....ještěže tak.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #32
    2. na komentář reaguje koryna — #34
    3. na komentář reaguje Dimsy — #37
    superkarma: 0 10.11.2009, 13:17:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Dimsy [*]

    Kateřina Vozková — #2 Jsem rozený Pražák. Rodiče ovšem byli naplaveniny. Tak nevím, kam se zařadit.Sml22

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:16:58
  2. avatar
    [29] evelyn [*]

    Suzanne — #25 a to zas jo, urcite maj spocitany naklady a driv se jim nevyplati

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:10:46
  3. avatar
    [28] evelyn [*]

    Dimsy — #26 tady jsou vikendy dopoledne vylidneny, lidi festujou po nocich a pak dopoledne vyspavaj. Ale potraviny jsou otevreny driv. Hospody zas pozdeji.

    superkarma: 0 10.11.2009, 13:09:50
  4. avatar
    [27] koryna [*]

    átéčko — #5 no jenom chlebaSml52 nebo chlebem do hlavy? Cha cháááááááSml67

    1. na komentář reaguje átéčko — #31
    superkarma: 0 10.11.2009, 13:05:33
  5. avatar
    [26] Dimsy [*]

    evelyn — #24 Chápu, že mají zavřeno, když se nic neděje a projde tam jeden člověk za celý den. Ale když je akce, kam se sjede polovina lidí z blízkého i dalekého okolí? Sml80

    1. na komentář reaguje evelyn — #28
    superkarma: 0 10.11.2009, 13:04:20
  6. avatar
    [25] Suzanne [*]

    Kateřina Vozková — #16 Proč se se zlou potážeš? Jako že ho nemají? To se mi stává výjimečně, a to chodím nakupovat i později. S oblibou nakupuju v mini Tescu v deset večer a ten chleba tam kupujuSml80 S tou hospodou věřím, že sis dělala legraci.

    evelyn — #24 Hlavně že se vůbec otvíráSml32

    1. na komentář reaguje evelyn — #29
    superkarma: 0 10.11.2009, 13:03:47
  7. avatar
    [24] evelyn [*]

    Dimsy — #22 v nedeli dopoledne mame taky vsechno zavrene, otvira se az ve 12:00 a to jsme velkomestoSml16

    1. na komentář reaguje Suzanne — #25
    2. na komentář reaguje Dimsy — #26
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:53:16
  8. avatar
    [23] řinka [*]

    Je fakt,že na vesnici žiju celoročně ale trvale jsme hlášeny v malém městě.Máme chalupu celoročně obyvatelnou a tak jsme zde již 9 let.Chalupu máme v takovém údolíčku kde je 6 baráčků .Jezdím do práce jedině odsud,protože to máme do 30 km.V údolíčku spolu komunikujeme ale s lidmi z vesnice ne,protože nám neřeknou jinak než ,,no jo pražáci¨přestože jim již kolik let říkáme ,že pražáci nejsme ,že jsme z malého města.Ale podle nich jsme naplavenina.Jinak ale jsem zde spokojená je zde totiž klid,projedou 3 auta denně,není tady kravál ,srnky,zajíci i divoká prasata se klidně promenádujou za plotem a nejen to datel,žluva,straka,káně dokonce i liška se zde mihne.Zvířátek je víc ale neznám jejich název neumím je všechny pojmenovat.Jinak co se týče lidí,ženský jsou hrozný drbny a těžko Vás přijmou mezi sebe,jo takhle je pozvat aby viděli jak to máte a chlapi jedině hospoda a tam znovu drbárna možná horší než ženský.Neuměj se bavit o ničem jiném než co jim kde roste,jak budou zabíjet,že musejí jít zavřít slepice a nadávat na politiku nebo kde kdo ským zahýbá.To je můj názor na lidi z vesnice.

    superkarma: 1 10.11.2009, 12:52:12
  9. avatar
    [22] Dimsy [*]

    Jednou o dovolené jsme se šli podívat na dojezd závodu veteránů. Konalo se to na náměstí menšího města v neděli dopoledne. Dalo se tudíž očekávat, že přijedou celé rodiny. Chlapi budou koukat na auta a ženský a děti se budou nudit. A co dělá ženská, když se nudí - nakupuje. Na náměstí plných obchodů s oblečením, keramikou, botama...nebylo otevřeno nic. Byla přeci neděle a v neděli je od jaktěživa zavřeno! Ani žádný stánek s buřtama, nebo s cukrátkama. Mimo dvou hospod a okýnka se zmrzlinou. Vlastně jeden obchod otevřený byl - vietnamský.

    1. na komentář reaguje evelyn — #24
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:50:15
  10. avatar
    [21] ToraToraTora [*]

    Jakub D. Kočí — #20 Aby na venkově nezavzpomínal na staré dobré časy doma v Severním Vietnamu....Chleba by nebyl ani na kolkovanou žádostSml52

    A teď beze srandy. Naši na venkově žijí a dodnes to tam tak opravdu funguje. Hlavně když má být pouť nebo posvícení, objednává se chleba i veka na chlebíčky. na Vánoce se objednávají ií kapři, hlavně aby žádný nebyl navíc. Jenže babky objednávají na kusy, ale vedoucí na kila. Pravidelně tam pak zbyde pětikilové hovádko, protože dvě babky chtěly každá dvouapůl kilového sirotka. Velrybu nechce ani jedna a půlit se nebude, protože řezníkem rozseknutého kapra už nepustí vnoučatům do vanySml31Sml32

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:48:46
  11. avatar
    [20] Jakub D. Kočí [*]

    ToraToraTora — #18 Možná bychom na to mohli vyzrát heslem: Větnamec do každé vesnice! Sml57

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #21
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:42:22
  12. avatar
    [19] Klára Wimmerová [*]

    Myslím, že vesnice kolem Prahy jsou taková zvláštní odrůda. Ty na mě působí opravdu mrtvě, přesně tak, jak je v příspěvku popisovala Simona Škodáková. Ano, mnoho z nich skutečně je "mrtvých", protože lidé pracující v Praze sem jezdí jenom "bydlet". Ale skutečně mě rozohní, když se začně zevšeobecňovat zejména to kulturno - jakože na vesnici lidé zakrňují, protože jediná zábava je hospoda. Tak to tedy promiňte... Mnoho pražáků by se asi divilo, kdyby přijeli například na jižní Moravu, jak to ve vesnicích žije. Ostatně, možná by se ani nedivili. Pokud vím, mnoho z nich se tam s oblibou jezdí bavit. A je to především v lidech. Inteligentní člověk si, dle mého názoru, najde kulturu a nějakou smysluplnou zábavu i v té nejmenší vísce.

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:42:08
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    Jakub D. Kočí — #14 Sml52Sml52 Na tobě je vidět, že máš v krvi město, ale na pravou vesnickou socialistickou sámošku nevyzraješ rozumem 

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #20
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:39:02
  14. avatar
    [17] evelyn [*]

    Kateřina Vozková — #16 Sml2do hospod se chodi jen kourit?

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:34:18
  15. [16] Kateřina Vozková [*]

    Jakub D. Kočí — #10 Zkus si zajít do Alberta v šest pro chleba.. se zlou se potážeš.

    Lidi co nekouřej nemaj chodit do hospod, protože to postrádá logiku :)

    Prostě vesnice a město mají svá pro a proti. Mně na městě vadí ten stres, hluk a smrad. A po pravdě řečeno, když si projedeš vesničky okolo Phy tak je ti spíš smutno, protože se chtějí podobat městu - akorát jim tam chybí lidi.

    1. na komentář reaguje evelyn — #17
    2. na komentář reaguje Suzanne — #25
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:27:11
  16. avatar
    [15] Jakub D. Kočí [*]

    átéčko — #13 No, to nevím... ale asi taky nebude moc šťastný. Mimochodem, tohle stěhování národů ale existuje, páč lidi z vesnic nemaj práci a hledají ji ve městech a lidi z města se stěhují na baráky, páč na ně našetřili... je to začarovanej kruh.Sml80

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:25:27
  17. avatar
    [14] Jakub D. Kočí [*]

    ToraToraTora — #9 Když přijede 200 ohlášených lidí, dá se očekávat, že budou chtít nakupovat, ne?

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #18
    2. na komentář reaguje libík — #39
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:23:38
  18. avatar
    [13] átéčko [*]

    Jakub D. Kočí — #10 A teď vysvětli, co se stane, když se nepružný dobrák přestěhuje do města

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #15
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:23:07
  19. avatar
    [12] evelyn [*]

    Jakub D. Kočí — #10 Sml16to tady resit nemusime, zakaz od 2005

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:22:55
  20. avatar
    [11] Lukáš Čejka [*]

    Jakub D. Kočí — #10 Ty maj cekat venku Sml32

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:22:32
  21. avatar
    [10] Jakub D. Kočí [*]

    Kateřina Vozková — #2 V Práglu se mi to nestalo, tady zas furt řešim, jestli je v restauraci nahuleno a že nemaj kde sedět lidi, co nekouřej...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #11
    2. na komentář reaguje evelyn — #12
    3. na komentář reaguje átéčko — #13
    4. na komentář reaguje Kateřina Vozková — #16
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:20:32
  22. avatar
    [9] ToraToraTora [*]

    I kdybys na té vesnici bydlel padesát let, tak Ti ten chleba neprodá, pokud jsi ho před víkendem neměl objednaný....věř mi, znám toSml57

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #14
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:19:32
  23. avatar
    [8] átéčko [*]

    mindulinka — #6 No a vidíš, v malém městě mám 2 hospody jen v našem doměSml24

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:19:18
  24. [7] Kateřina Vozková [*]

    Jak jsem kdysi říkala své kamarádce "Praha byla postavena na potu Moravanů" :)

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:18:28
  25. [6] mindulinka [*]

    U nás se paradoxně uživí 4 hospody - a obchůdky 2.

    1. na komentář reaguje átéčko — #8
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:17:13
  26. avatar
    [5] átéčko [*]

    koryna — #4 jen chleba?Sml58

    1. na komentář reaguje koryna — #27
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:16:26
  27. avatar
    [4] koryna [*]

    Hm tak to jsi ještě nebyl u nás,my by jsme ti daly chleba Sml30Sml52Sml67

    1. na komentář reaguje átéčko — #5
    superkarma: 0 10.11.2009, 12:13:09
  28. avatar
    [3] átéčko [*]

    Kateřina Vozková — #2 Jo!!!!!!!!!!!!!!!!!Sml67

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:10:01
  29. [2] Kateřina Vozková [*]

    Kubo Kubo. Málo si cestoval. Kdyby ano, věděl bys, že tohle najdeš jak na vesnici tak ve městě.

    To není nic, čím by se vesnice nebo maloměsto vyznačovalo.

    A ty bariéry vznikají na obou stranách. Praha nemá ráda zbytek světa, zbytek světa nemá rád Prahu :)

    Vlastně by mě docela zajímalo, kolik lidí ze Ži je naplavenin a kolik pražáků, protože se obávám, že pražáci začínají vymírat. Na nepřizpůsobivost :)

    1. na komentář reaguje átéčko — #3
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #10
    3. na komentář reaguje Dimsy — #30
    superkarma: 2 10.11.2009, 12:08:33
  30. avatar
    [1] átéčko [*]

    Zkoušel jsi to opakovat v nějakém městě?Sml30

    superkarma: 0 10.11.2009, 12:04:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme