Vztahy

Nepotřebuji dítě, mám psa

To, že se dnes mladí muži do ženění zrovna nehrnou, je nezvratný fakt. Raději žijí „na hromádce“, i když mají děti. Ale je mnoho mužů, kteří nechtějí ani děti. Raději si pořídí psa. „Ukojí“ své otcovské pudy s menším rizikem.

O ženách singles toho bylo napsáno už dost. Některé jsou samy záměrně, jiným se prostě nedaří sehnat vhodného partnera. Aby ne, když potenciální ženichové a otcové rodin raději investují city do psů, než by zakládali rodiny. To je velká zodpovědnost, koule u nohy a ztráta svobody.

pes

Takový názor zastává i třiatřicetiletý Tomáš. Má o deset let mladší přítelkyni, se kterou sice žije, ale budoucnost nijak neřeší. Takhle mu to naprosto vyhovuje. Přítelkyně je ještě hodně mladá a s dítětem zatím „neotravuje“. (To jsou jeho slova.) Až začne, poohlédne se po jiné, říká cynicky.

Dítě rozhodně nepatří do jeho plánů a klidně přiznává, že má ještě čas. Třeba někdy, za pár let, i on zatouží po malém capartovi, ale dnes jeho „otcovské“ city naplňuje mnohem méně náročný tvoreček. Pořídil si štěně pitbula a tomu věnuje veškerý volný čas, péči a lásku.

Když o něm vypráví kolegům v práci, úplně se rozplývá. Jak s nimi hafíček spinká v posteli, co všechno už umí, a jak se naučil „říkat“, že chce čůrat… popisuje s takovou něhou, až si ho všichni dobírají. „Člověče, nevědět, že jde o psa, mysleli bychom, že mluvíš o svém klukovi. Už by sis měl nějakého pořídit, je vidět, že ti hrabe…“ Tím chtěli decentně naznačit, že mu tikají otcovské biologické hodiny.

To ale přejde mávnutím ruky. „Nepotřebuju dítě, mám psa!“

Ale oni vědí, že jsou to jen takové silácké řeči, v hloubi duše je to citlivý kluk, který by byl možná dobrým tátou, ale něco mu v tom brání. Zbabělost? Pohodlnost? Nevyzrálost. Kdo ví, snad jednou dospěje.

Jen aby nebylo pozdě.

Čtěte také:

 

   
31.05.2013 - Láska a vztahy - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [90] datura [*]

    Obě moje dcery mají po jednom dítěti a další nechtějí do dnešní doby ani za nic. Psa i kočku mají taky, jako mazlíky pro děti.

    superkarma: 0 10.06.2013, 11:02:08
  2. [89] vercicak23 [*]

    je to na každém z nás, sama mám s manželem 1dítě a chceme druhéSml16  sice je špatná doba,ale na světě jsme jen jednou a mít dítě je moc hezké a zahřeje u srdíčka když vám namaluje obrázek,dá pusinku...Sml79

    superkarma: 0 06.06.2013, 18:53:51
  3. avatar
    [88] v.poho [*]

    Julča — #79 Netvrdím, že matky samoživitelky houfně zneužívají dávky, to si snad ani nemyslím.

    Ale pochybuji, že by to nešlo zneužít. Jistě ne, pokud ač nesezdaná žiješ s partnerem a máte stejné trvalé bydliště, společnou hypotéku, partner pobírá úlevy na dítě v zaměstnání....., ale pokud toto není, nemáte společný majetek, on dělá jen na černo a trvalé bydliště máte nahlášený každý jinde, tak.... kde není žalobce, není ani soudce.Sml80

    superkarma: 1 02.06.2013, 22:10:33
  4. avatar
    [87] Makynka [*]

    marianaant — #83 například uvedou jako otce dítěte nejstaršího obyvatele domu dané komunity a po jeho úmrtí pobírají sirotčí důchod. Dobrý, ne?

    superkarma: 2 02.06.2013, 20:46:59
  5. avatar
    [86] ekleinovka [*]

    Jindriska8 — #63 U nás to samé,jeden syn ,co už děti má,se ženit nechce,druhý se oženil,a děti zatím nechceSml80,takže každý podle svého gusta

    superkarma: 0 02.06.2013, 16:14:38
  6. avatar
    [85] ekleinovka [*]

    Rikina — #72 I já měla bezdětnou pratetu,svobodnou. Paní učitelka to byla, dožila se 97 let,  život procestovala celý svět.

    Bydlela ve vilce,potrpěla si na starožitnosti a byla vůbec celá taková uhlazená a zvláštní,občas mne hlídala a měla toho plné zuby, na děti byla zvyklá ve škole -ale to už je 50 let, to byla jiná doba a když cestovala, tak to bylo ještě před válkou

    superkarma: 0 02.06.2013, 16:12:51
  7. avatar
    [84] Julča [*]

    marianaant — #83 To je záhada, nikdo z nás bílých to asi neví Sml80. Předpokládám, že jich bydlí dohromady hodně, kdo nemá mateřskou, má důchod. Nějaký ten přídavek na dítě, ale jinak fakt netuším, na co mají nárok. Vidím jen, že tahají plné tašky jídla a pití. Článek je ale o bílých a já pána chápu, kdybych se měla rozhodovat dneska, byla bych taky bezdětná. Nejde o dobu na rodičáku, ale potom. Pokud žena sežene práci s malým děckem, tak se bojí, kdy dítě onemocní, protože s ním někdo musí být. Školek je málo, předškolní děti kdoví kam dojíždí.  Po škole dítě nesežene práci, musíš se starat. Nelíbí se mi systém, kdy se děcka po škole flákají a do důchodu půjdeme skoro v 70 letech.

    superkarma: 0 02.06.2013, 11:38:40
  8. avatar
    [83] marianaant [*]

    Julča — #79 Ovšem  mně by moc zajímalo, jak to dělá určita skupina lisí, že dostávají takové obrovské sociální dávky.Sml15Sml15

    1. na komentář reaguje Julča — #84
    2. na komentář reaguje Makynka — #87
    superkarma: 0 02.06.2013, 10:09:29
  9. avatar
    [82] evelyn [*]

    Blueberry — #56 Sml30Sml30uzasne popsane, nastesti se me dcery klonovat nechteji,  starsi ma "jen" cubinku, takze jsem moooc spokojena "babicka".

    superkarma: 0 02.06.2013, 09:21:36
  10. avatar
    [81] Suzanne [*]

    Rikina — #80 Sml30Sml22

    superkarma: 0 01.06.2013, 20:59:18
  11. [80] Rikina [*]

    Suzanne — #76 no jo, no. To já vím, že jsem taky divná Sml57 zejména zde se to často dozvím. A to jsem děti měla. V rozporu s tím, co hlásám, úplně neuváženě a neplánovaně, což ale nikomu nedoporučuju. I psy jsem měla. Vesměs taky neplánovaně, a dlužno konstatovat, že rodinný rozpočet mi průběžně narušovalo obojí - děti i psi. Oboje skýtalo mnoho příležitostí k nečekaným výdajům, mnohdy na hranici možností. Sml80 

    Jestli ten pán výše sdělil přítelkyni, že děti nechce, to z článku není patrno, ale třeba se ho neptala... ovšem když to tak bez zábran vypráví kolegům v práci, tak bych si tipla, že to zmínil i před ní. Třeba má slečna taky ráda pejsky. Sml30

    1. na komentář reaguje Suzanne — #81
    superkarma: 0 01.06.2013, 20:28:26
  12. avatar
    [79] Julča [*]

    Rikina — #68 Sociální dávky na dítě byly zrušeny, stejně i porodné na druhé a další dítě. Ano, doplácí se příspěvek na bydlení, pokud rodina platí víc, než třetinu výdělků. To, že "samoživitelky" se raději nevdají, aby mohly brát příspěvky je taky blbost, pokud žijí ve společné domácnosti s partnerem, počítají se všechny příjmy, i třeba babiččin důchod. Zneužívat se to rozhodně nedá.

    1. na komentář reaguje marianaant — #83
    2. na komentář reaguje v.poho — #88
    superkarma: 0 01.06.2013, 18:42:49
  13. [78] wiana82 [*]

    ...tak on muze mit dite i v padesati...biologicke hodiny mu netikaji....jen z vlastni zkusenosti vim, ze usmev vaseho ditete proste nic nenahradi......

    superkarma: 0 01.06.2013, 18:23:36
  14. avatar
    [77] kosík [*]

    Třeba časem Tomáš změní svůj názor jestli mít dítě, třeba ne. Nakonec, je to jeho věc.

    superkarma: 0 01.06.2013, 18:01:15
  15. avatar
    [76] Suzanne [*]

    Rikina — #72 Většině lidí prostě přijde v pořádku, že člověk má děti, a trochu divný ten, kdo je nahradí psem, tak proto ta diskuse i článek. Lidi si tím ujasňují svoje vlastní hranice. Já to beru tak, že svět je plný divných lidí, ale čím běžněji se člověk chová, tím působí "normálně" na víc lidí a naopak - podle Gaussovy křivky. Já jsem možná pro dost lidí taky divná, to je důvod, proč mi divný připadá málokdo.Sml30 Jsem ráda, že už si děti jen půjčuju a psa bych nechtěla.

    1. na komentář reaguje Rikina — #80
    superkarma: 0 01.06.2013, 17:41:54
  16. avatar
    [75] Suzanne [*]

    Rikina — #72 S tím já souhlasím naprosto. Jen vzhledem k tomu, že většina lidí děti prostě považuje za běžnou součást života, by to měl své dívce na rovinu říct, protože mám pocit (fabuluji), že ji to možná vůbec nenapadlo, že on to tak má. 

    Rikina — #73 Tak to jo.

    OlgaMarie — #74 No předpokládám, že se velmi pečlivě hlídá, nebo se nechal podvázat. Přece nemůže připustit "nehodu". To by pak ta dívka byla na pranýři, jak ho uhnala podloudnou lstí Sml30

    superkarma: 0 01.06.2013, 17:32:18
  17. avatar
    [74] OlgaMarie [*]

    Škoda, že zde onen pán nepíše, kterak se on sám chrání před početím.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #75
    superkarma: 1 01.06.2013, 17:28:46
  18. [73] Rikina [*]

    Suzanne — #71... to byl jen takovej příklad, jak si lidstvo zahrává, ilustrační, k tomu, co je přirozené a co nikoli.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #75
    superkarma: 0 01.06.2013, 17:13:52
  19. [72] Rikina [*]

    No a bezdětnou pratetu jsem měla též. Ona měla psa, obrovskou a velmi chlupatou kolii. Z mého tehdejšího pohledu sotva pětiletého dítěte to bylo strašlivé zvíře, kterého jsem se bála, a následně i té pratety. Ale přesto nevidím nic špatného na tom, že si někdo kompenzuje potřebu o něco se starat psem, nebo jiným živočichem či aktivitou, a označovala to za zbabělost, pohodlnost a nevyzrálost, jak jest psáno výše v článku. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #75
    2. na komentář reaguje Suzanne — #76
    3. na komentář reaguje ekleinovka — #85
    superkarma: 1 01.06.2013, 17:12:08
  20. avatar
    [71] Suzanne [*]

    Rikina — #70 To, že lidstvo se poněkud odklonilo od přirozenosti - ano, souhlasím Sml22 Prostě v mých očích s tím problém v západní civilizaci souvisí, a to velmi.

    Ale o oplodňování ve zkumavkách se tu, pokud vím, nikde nezmiňuji Sml30 To už v rámci řečnických otázek přibíráš velmi vzdálené souvislosti. Nota bene když já osobně mám k umělému oplodnění poněkud... specifický vztah. Sml24

    1. na komentář reaguje Rikina — #73
    superkarma: 0 01.06.2013, 17:07:34
  21. [70] Rikina [*]

    Suzanne — #69 hm, tak přemýšlet, než si pořídím dítě, není úplně přirozené - a je úplně přirozené oplodňovat zárodečné buňky ve zkumavce? Aby naopak to dítě za každou cenu bylo, i když příroda sama od sebe nedovolí? Sml80 Lidstvo nežije v souladu s přirozeností už hodně dlouho, proto se tomu taky říká civilizace. Sml57

    1. na komentář reaguje Suzanne — #71
    superkarma: 1 01.06.2013, 16:55:59
  22. avatar
    [69] Suzanne [*]

    Rikina — #67 Já ti to přece neberu Sml80 Jen si myslím, že plození dětí nikdy nebylo tak moc závislé na "ekonomickém pocitu", který je poněkud uměle vyvoláván v dnešní době médii ovlivňujícími společenskou atmosféru. A PODLE MÉHO NÁZORU to není úplně přirozené. 

    A já sama nikoho neodsuzuju, ba dokonce píšu níže o svých bezdětných spokojených pratetách Sml58

    1. na komentář reaguje Rikina — #70
    superkarma: 1 01.06.2013, 16:41:39
  23. [68] Rikina [*]

    Julča — #57 nic zrušeno nebylo, existují stále dávky sociální podpory= přídavek na dítě, rodičovský příspěvek, porodné, příspěvek na bydlení. Pak ještě existují dávky, kterým se říká pomoc v hmotné nouzi=příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení (jinej, než ten předchozí), a mimořádná pomoc. Sml80 A nejsou to jen spoluobčané určitého etnika, kdo tohle všechno vesele a bez zábran využívá. Když nechci napsat rovnou zneužívá - takové ty "samoživitelky", co se účelově nevdaly, protože je to výhodné, zapřít partnera a inkasovat. Sml24

    1. na komentář reaguje Julča — #79
    superkarma: 2 01.06.2013, 16:23:58
  24. [67] Rikina [*]

    Suzanne — #58 po stopadesáté šesté opakuji, že ano, dřív děti prostě přišky, protože nebyla žádná šance, jak to ovlivnit. Sml80 Nebyla antikoncepce, dostatečně spolehlivá a dostupná pro všechny, a nebyla možnost miniinterupce, dokud je čas. Buď byly nelegální andělíčkářky, a člověk mohl při tom vesele umřít, nebo se muselo před komisi a vysvětlovat, co, jak a proč. Dneska ty možnosti máme, a nikdo není nucen přírodou a okolnostmi mít dítě, tak proč to nevyužít? Není to přece povinné, a nevím, proč by měl kdokoli, ať muž nebo žena, být odsuzován za to, že než se rozhodne k něčemu, co celý jeho život ovlivňuje v mnoha aspektech, o tom přemýšlí. Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #69
    superkarma: 3 01.06.2013, 16:15:24
  25. avatar
    [66] Suzanne [*]

    Altamora — #65 Nooo, spíš to byly dámy. Vždy perfektně ohozené, chodící do divadel, kaváren a muzeí. Z dětí jsme se tam objevily my se sestrou pouze výjimečně, myslím, že nás vzaly na vědomí až s příchodem puberty, že jsme začaly být "vidět" Sml30 Opravdu to nebyly tetičky, které by si s námi povídaly. Když jsem v určitém věku začala obdivovat porcelán ve vitrinkách, tak si mě všimly Sml52Sml52Sml52 Ne, tyhle tety to měly hozené úplně jinak, na děti prostě nebyly. Doma měly vždy šampaňské, bonbony ne. Přesto jsem je považovala za naprosto úžasné a obdivuhodné Sml22Sml16 Dodnes je obdivuju jako DÁMY. Sml22

    superkarma: 2 31.05.2013, 21:22:33
  26. avatar
    [65] Altamora [*]

    Suzanne — #62 Ty tvoje tetičky se dětem z příbuzenstva nevyhýbaly, že? Povídaly si s vámi. Nebo ne? Znám jednu perfektní ženu, nemá vlastní děti, ale celý život je s dětmi. Její oči jsou mladé, i když už je jí přes sedmdesát. Znám i třicátníky se starýma očima. Nic je nebaví, nic je nepřekvapí, všechno je nudí a nejvíc ostatní lidi a děti, sami jsou nudní a otravní. I lidé, kteří mají děti, mohou mít staré oči. To když si myslí, že děti jsou od toho, aby seděly v koutě a neotravovaly je. Asi máš pravdu, že to záleží na povaze člověka.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #66
    superkarma: 0 31.05.2013, 21:06:05
  27. avatar
    [64] daska59 [*]

    Co syn odešel z domova, tak mám taky jedno takové "mimino" Sml16. Ale já už si svou rozmnožovací povinnost splnila Sml30

    superkarma: 0 31.05.2013, 21:04:01
  28. avatar
    [63] Jindriska8 [*]

    Dcera s přítelem si nejdříve pořídili psa a pak krásnou holčičku,ale prý se brát nikdy nebudou.Sml80

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #86
    superkarma: 0 31.05.2013, 20:28:24
  29. avatar
    [62] Suzanne [*]

    kobližka — #59 Sml22 Jen jsem ty názory prolítla.

    Altamora — #60 To je zajímavé, toho jsem si nevšimla, že by se "staré oči" omezovaly na bezdětné lidi (jestli myslíme to samé). Měla jsem dvě bezdětné tetičky. Jedné umřel snoubenec na tuberkulózu měsíc před sňatkem, druhé zahynul novomanžel v květnu 1945. Už si nikdy nenašly muže, ale tak veselé báječné bytosti abys pohledala. Pracovaly do svých osmdesáti let, byly to takové ty kulturymilovné důchodkyně. To je moje zkušenost, proto to vidím jinak. Obě milovaly lidi a ač bezdětné, měly mladé oči.

    1. na komentář reaguje Altamora — #65
    superkarma: 0 31.05.2013, 19:58:35
  30. [61] michalka44 [*]

    Kupujete pro psa krmivo dražší? I můj je to miláček!

    superkarma: 0 31.05.2013, 19:32:26

Další příspěvky

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme