Bulvár

Nepodrývejme vlády, jinak se z toho nedostaneme

Chcete žít v demokracii? Pokud ano, je nesmysl podrývat jakoukoli zvolenou vládu, pokud se nedopouští zločinů. Náš systém je už tak nešťastně krátkodobý a věčným nahrazováním jedné vlády druhou se jen destabilizuje a podmínky k životu se zhoršují...

goverment

Jsem smutný ze současného dění v politice a opravdu se bojím, kam to povede. Pominu teď všechny teorie o tom, že demokracie (a kapitalismus) je přežitý nefunkční systém, pominu vlastní konstitučně-monarchistické smýšlení a s čistou hlavou budu sumarizovat naše politické dění.

Čeho se bojím

Když vidím protesty různých hnutí, které druhdy nemají daleko k fanatismu, děsí mě, co by se stalo, kdyby se mužové a ženy, kteří na náměstích provolávají líbivá a nic neřešící hesla, co už tu mnohokrát zazněla, dostali k moci. Možnosti jsou dvě, pokud by v nich zbyla špetka soudnosti, pravděpodobně by nic nezměnili. Pokud ne, prožili bychom si opět jedno z dlouhých období choré diktatury (ať už radikálně levicové či radikálně pravicové).

Buďme rádi za to, co máme, i když to není bez chyb

Dlouhodobě nejvíce prosperující demokracie jsou ty, kde se názorové proudy nestřídají při každém volebním období. Náš čtyřletý systém voleb do Poslanecké sněmovny je už sám o sobě nešťastně krátkodobý, zvlášť když se takřka při každých volbách mění směřování vlády buď více vpravo, nebo více vlevo. A to pomíjím fakt, že si často vynucujeme nové volby ještě ve funkčním období zvolené sněmovny - toto považuji za (s prominutím) největší hovadinu, kterou bych byl schopen akceptovat snad jedině ve chvíli, kdyby vláda a Parlament páchaly zjevné zločiny. Už tak nestabilní podmínky jsou ještě nestabilnější a zavedené principy nemají šanci ukázat, zda jsou funkční, či nikoli; pokřivují se namísto toho, aby se nahrazovaly, když už se nahrazují, nedochází k tomu důsledně a se všemi aspekty a vlivy na podřízené a nadřízené principy. Prostě vzniká totální guláš, ve kterém aby se čert vyznal.

Asi se ptáte, proč se mi to tak strašně nelíbí. Já se zase ptám: Vám se to líbí? Ale dobře, pominu teď svůj výše zmíněný strach a pokusím se vysvětlit, co se (dle mého soudu) děje...

Představte si zemi jako firmu a vládnutí jako zaměstnanecký poměr

My, lidé žijící v naší zemi, jsme v demokratickém modelu zaměstnavatelé i zákazníci zároveň. Je pravdou, že navenek to naše politické divadlo často působí tak, že si tento fakt vládnoucí špičky neuvědomují, vždyť ke komu jinému by měla být větší úcta, než k zaměstnavateli a zákazníkovi, že? Jenže...

On takový zaměstnanec na manažerské pozici (tedy náš člen vlády a Parlamentu), který zrovna nastoupí do firmy a snaží se prosadit svoje přesvědčení o tom, jak by celá firma měla fungovat (jinými slovy prosadit svůj politický světonázor), má docela těžkou pozici. Pokud ještě nikdy dřív nebyl ve funkci, do které se právě dostal, záhy zjistí, že je zde spousta mechanismů, které neočekával. Některé se dají změnit, jiné ne. Všechny musí pochopit, ideálně se je naučit a díky znalosti kvalitně zhodnotit, jestli zasluhují změnu. K tomu si ještě přičtěte zahraniční subdodavatele (hlavně státy Evropské unie, ale i další státy, se kterými jsme v politickém styku), ano, i ti mají na našeho manažera spoustu požadavků, ke kterým se musí nějak postavit.

Vidíte, není to vůbec triviální zvlášť, když od onoho manažera zaměstnavatelé a zákazníci ještě očekávají nové služby. A upřímně, ty tedy očekáváme, protože kdyby naši manažeři jen pracovali s tím, co už je (což by možná bylo jedno z nejlepších řešení), vypadalo by to, že nic nedělají, že jaksi neplní očekávání.

Možná by to byla hračka, kdyby bylo dost času, jenže milý manažer moc dobře ví, že za čtyři roky (dá-li prozřetelnost) ho nejspíš z práce vyšoupnou a všechno, o co se snažil, bude k ničemu. Tak začne jednat zbrkle, aby stihl alespoň něco, a bude doufat, že jeho nástupce bude mít stejný světonázor a věc dopiluje.

Ano, naším svatým právem zaměstnavatele je vyhodit zaměstnance, který dělá chyby. Ale jak dlouho pak bude trvat novému zaměstnanci, než se zaškolí? A proč vyhazujeme zaměstnance, kteří ještě ani pořádně neměli možnost rozkoukat se?

A teď se zeptám, jak by se vám líbila vláda, která by navrhla prodloužení čtyřletého sytému na třeba sedmiletý? Asi moc ne, že? Připadalo by vám, že chtějí zůstat dlouho u koryta, a asi by vás vůbec nenapadlo, že se chtějí třeba pokusit změnit něco k lepšímu. A tak vypisujeme nové volby jak na běžícím pásu - hurá! Mimochodem, víte, kolik stojí neplánované výběrové řízení?

Douška - pozor na tenkou hranici

Moc je mrška opojná, a když tu volám po podpoře jakékoli vlády, aby měla šanci stabilizovat systém, vypadá to trochu, že si protiřečím. Vždyť člověk opojený mocí, který je dlouho ve funkci, může sklouznout k obávanému myšlenkovému fanatismu a pokusit se o již zmíněnou diktaturu. Ano, to nebezpečí hrozí, ale hrozit bude vždycky. Já věřím, že lidé, kteří se do politiky propracovali klasickou metodou, jsou z tohoto pohledu méně nebezpeční než provolávači bezduchých všespásných hesel.

Co myslíte vy, milé čtenářky? Jste pro časté střídání vládnoucích prvků naší demokracie, nebo ne?

Kam dál?

   
30.04.2012 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [57] Suzanne [*]

    ToraToraTora — #11 Sml67

    superkarma: 0 09.05.2012, 07:45:17
  2. avatar
    [56] Suzanne [*]

    lidicka — #2 Už to, že tohle můžeš napsat na veřejném serveru a nikdo tě nezavře, je demokracie.

    superkarma: 1 09.05.2012, 07:38:45
  3. avatar
    [55] Suzanne [*]

    Kubo, díky!Sml67

    superkarma: 0 09.05.2012, 07:37:52
  4. avatar
    [54] Stes [*]

    peetrax — #53 A to je právě to, co jsem psala ve svém prvním komentáři. Kdyby měli zodpovědnost a za své chyby byli potrestaní (jako by byl každý jiný zaměstnanec), tak si ti další budou dávat bacha. Ale dnes je to o tom, rychle a naproto bezproblémově vydělat prachy.

    Jinak na Tvůj komentář č. 45 naprosto skvěle odpověděla Alka1 ve 46. Naprosto s ní souhlasím.

    superkarma: 0 07.05.2012, 07:25:28
  5. avatar
    [53] peetrax [*]

    Alka1 — #52 já neobhajuju vládu, jen pořád a dokola říkám, že nevím, proč si lidi myslí, že po této vládě přijde vláda lepší. Že levice najednou všechny zasype blahobytem. Lidi pak zas budou ječet a nadávat, fakt jsou jak bez rozumu, když si myslí, že pak najednou peníze budou na všechno. Nebudou. Ta situace není špatná jen u nás. Bohužel.

    To, co dnes ta politička řekla, je neomluvitelné. A jde z toho fakt hrůza. Sml68 Jestli ona se za svobodna nejmenovala Mengele-ová. Sml32 Fakt se za ni stydím, a to s ní nemám - kromě státu, kde žijeme - nic společného.

    1. na komentář reaguje Stes — #54
    superkarma: 1 04.05.2012, 21:26:33
  6. avatar
    [52] Alka1 [*]

    Co ještě musí udělat tato nejhorší vláda od roku 1989, aby ji někteří diskutující stále neobhajovali? Sml80

    V dnešní sněmovní diskusi o vládním návrhu na zpomalení valorizace důchodů prohlásila poslankyně za TOP 09, že senioři se přizpůsobí, protože se narodili za války a jsou tudíž zvyklí na nouzi!  

    Jistě, staří lidé měli celý život na ho*no, tak ať to dotáhnou do konce. Co znovu zavést koncentráky nebo rovnou staré a nemocné likvidovat, to by se jim nemuselo platit vůbec nic...Sml24  

    1. na komentář reaguje peetrax — #53
    superkarma: 0 04.05.2012, 20:54:57
  7. avatar
    [51] hubajda [*]

    Reni — #38 moje rec na obycejne lidi serou jen je zdimaj

    superkarma: 0 03.05.2012, 21:25:38
  8. avatar
    [50] peetrax [*]

    Alka1 — #49 tak to radši nebudu říkat, co vím, ještě by se v tom mohl někdo poznat a bylo by jasno, odkud vítr vane. Sml30 Nicméně např. vstupy do luxusního fitcentra mi zaměstnavatel jen tak nekoupí, pracuju taky mimo státní sektor. Oni chudáci to nemají na pracovišti, ale musejí za tím docházet, to je vlastně pravda. Sml30

    superkarma: 0 03.05.2012, 18:20:44
  9. avatar
    [49] Alka1 [*]

    peetrax — #48 Nepracuji ve státním sektoru, ale pochybuji, že běžní zaměstnanci mají na svém pracovišti sněmovní výhody jako je několik barů, masáže, ordinace zubaře a kdo ví co ještě. Možná si mohou zakoupit stravenky, ale pořád je stojí jídlo víc než naše velice dobře placené poslance v jejich "kantýně"...Sml24

    1. na komentář reaguje peetrax — #50
    superkarma: 0 03.05.2012, 17:56:57
  10. avatar
    [48] peetrax [*]

    Alka1 — #47 co vím, tak ve státních institucích (jiných) je taky pořádná rozežranost, o průběhu "pracovní" doby radši nemluvit. Ale na to se nepoukazuje, není to tolik vidět a nepíše se o tom. Proto nemyslím, že by poslanci byli o tolik horší (aspoň v tomhle ohledu) než různí úředníčci, co si vegetí na teplém místečku.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #49
    superkarma: 0 03.05.2012, 17:37:27
  11. avatar
    [47] Alka1 [*]

    peetrax — #46 I kdyby s tím nápadem souhlasila jen hrstka poslanců, přesto je to neuvěřitelná drzost a arogance...Sml68  

    1. na komentář reaguje peetrax — #48
    superkarma: 0 03.05.2012, 16:48:10
  12. avatar
    [46] peetrax [*]

    Stes — #45 když říkáš "A", nezapomeň říct i "B". Část jich zase uvedla, že kapli ne, že to fakt není dobrej nápad, když je v okolí hodně kostelů. Ale ono se to nehodí do krámu, viď? Sml79

    1. na komentář reaguje Alka1 — #47
    superkarma: 0 03.05.2012, 15:24:02
  13. avatar
    [45] Stes [*]

    Kubo, opravdu si myslíš, že kdybych tuto vládu převedla na vztahy zaměstnavatel (lidé platící daně) a zaměstnanci - manageři (vláda ČR). V případě, že zaměstnavatel se bude snažit dodat zaměstnancům peníze, které by pak měly být přerozděleny managementem na chod firmy (státu) a tento zaměstnavatel by zjistil, že ho tento management okrádá,  utrácí plnými hrstmi, odkloňuje a já nevím co ještě, tak Ti ručím za to, že by s takovým managementem rychle vyběhl, protože by mu hrozil bankrot. Proč bychom tedy takovou vládu měli nechat vládnout 4 roky?

    Navíc nevím, jestli jsi četl článek viz:http://zpravy.idnes.cz/poslanci-chteji-ve-snemovne-modlitebnu-d9w-/domaci.aspx?c=A120501_202456_domaci_jan   ale tohle už je fakt sprostota. Lidi hodně přemýšlí (a já k nim také patřím) než něco koupí a pak si pár těhle ......... vymyslí, že chtějí kapli. Místo šetření utrácejí víc a víc. Nic neřeší, zdražují, komplikují, ruší ............... takto se nevládne. Poslat je už všechny .......... Bary, posilovna ..... to patří do volného času a v posl. sněmovně to nemá co dělat a nevidím nejmenší důvod na něco takového přispívat. Mně taky nikdo neplatí a ani nepřispívá na posilovnu, bar atd. Všechno jim to platíme a oni mají ještě tu drzost chtít kapli. Ty máš v redaci kapli nebo svoje místo, kde si provozuješ své koníčky. Jak by se asi tvářili normální zaměstnavatelé, kdyby za nimi lidi přišli s tím, že chtějí, aby jim ve firmě, v areálu zařídili kaple. Myslíš, že by ty kaple dostali? Možná při nejbližší příležitosti padák (ale ne zlatý, jako někteří) a šli by.

    Abych se přiznala, Kubo, reaguji na ŽI málokdy, ale články a hlavně komentáře se snažím číst. S Tvými názory dost často nesouhlasím a ani nevím, jestli je myslíš vážně, nebo je to Tvůj zvláštní druh humoru či provokace k reakcím, protože některé Tvé názory mi občas přijdou velmi zvláštní. Ale to je můj názor. Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #46
    superkarma: 1 02.05.2012, 22:01:12
  14. avatar
    [44] Stes [*]

    MaVy — #42 To bylo to první, co mi napadlo.

    superkarma: 0 02.05.2012, 21:46:20
  15. avatar
    [43] Stes [*]

    MaVy — #42 To bylo první, co mi napadlo.

    superkarma: 0 02.05.2012, 21:45:34
  16. [42] MaVy [*]

    ten článek je na čí objednávku? našich politiků,asi ano......vcelku bych souhlasila,jen s dodatkem,že ten kdo krade,a prospěchaří,toho je potřeba kopnout do zadku,at je to kuchař,manažer,nebo politik,at těch tu máme

    1. na komentář reaguje Stes — #43
    2. na komentář reaguje Stes — #44
    superkarma: 2 02.05.2012, 11:04:32
  17. avatar
    [41] gerda [*]

    bonda — #33 Pražáci to holt všecko vidí a mají trošku jinak. I když to myslí dobře.

    superkarma: 2 02.05.2012, 08:16:01
  18. avatar
    [40] gerda [*]

    Tak to je výborný - článek je moc dlouhý, ale pochopila jsem, že jde o to nechat je v klidu a být spokojenáSml52 ať dělají co dělají, že? Jenomže ono je toho už trošku moc, protestuju taky, tato vláda je vůbec nejhorší, co po revoluci byla a vůbec si z toho nedělá výčitky. Možná bych se do diskuze nezapojila, ale dorazila mě zpráva ze sněmovny, že jim tam CHYBÍ KAPLE!! A já bych řekla, že kaple ani tak ne, ale velký bič a malý dvůr, aby je přešly myšlenky na luxus a začli konečně pracovat jak mají. Ale na tu chvilku jim to pomalu nestojí za to, možná by se rádi pomodlili, aby vyvázli se zdravou kůží.Sml80

    superkarma: 2 02.05.2012, 08:14:21
  19. [39] akčak [*]

    J á to vidím tak ,že ten kdo hodně bere souhlasí s touto vládou ,ten kdo bere málo s  ní  nesouhlasí. Ted jde o to ,kdo si zaslouží tak velké mzdy ,když to jde vše z kopce .

    superkarma: 2 02.05.2012, 05:59:28
  20. [38] Reni [*]

    Nic nedělá dnešní vladá pro obyč. lidi. Handrkují se o blbostech. Tak. aby lidem ukázali v příkladu - jak šetřit. To ne. Myslím snížit si svoje platy i výhody. Člověk vztek a tak se mnoho lidí nezabývá politikou. Sml15

    1. na komentář reaguje hubajda — #51
    superkarma: 1 01.05.2012, 22:07:35
  21. avatar
    [37] Julča [*]

    Rikina — #34 Jakto, žes neslyšela žádný návrh? To, že by se mělo začít šetřit nahoře není žádné tajemství Sml24

    superkarma: 3 01.05.2012, 15:22:52
  22. avatar
    [36] peetrax [*]

    Rikina — #34 Rikina — #35 ty mi dneska mluviš z duše a s K. Peake máš pravdu. Nechápu to vykřikování, že je prospěchářka, to samé se bude říkat o Fialovi, budoucím ministru školství, přitom myslím, že sám dává hlavu na špalek, protože je to odborník ve svém oboru a vlastně by to ani neměl zapotřebí... Sml15

    superkarma: 0 01.05.2012, 11:32:25
  23. [35] Rikina [*]

    A malý  dodatek k paní Peake - fakt si myslíte, že jako právnička v renomované pražské právní kanceláři měla takovou nouzi a bídu, že musela jít do politiky a udržet se tam zuby nehty? Sml57 Myslím, že kdyby s tím praštila a šla zpět ke své profesi, tak si vydělá víc, a má navíc svatej klid a pokoj. Sml30 Zrovna ji bych z prospěchářství neobviňovala, na to jsou tam jiní. Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #36
    superkarma: 0 01.05.2012, 09:43:52
  24. [34] Rikina [*]

    Ne že bych souhlasila do puntíku, ale v zásadě ano, předčasné volby nic neřeší. Sml80 Když se rozhlédneme po Evropě, vypadá to všude stejně. V některé zemi se začnou dít nepříjemné věci, vláda se probudí a začne dělat nepopulární opatření. Lidi začnou protestovat a vykřikovat hesla na ulicích, čím víc na jih, tím temperamentněji. Vláda to neustojí, odstoupí premiér, nebo prezident, pár ministrů, někde padne celá vláda. Lidi se radujou. Horko těžko se sestaví nová vládnoucí garnitura, protože ti chytřejší vědí, že není oč stát a ti méně chytří jsou o to více radikální, takže se s nima špatně spolupracuje. A ta nová vláda potom zjistí, že je to doopravdy v kytkách, a na ta nepopulární úsporná opatření nakonec dojde, a kolikrát jsou tvrdší, než byla ta původní, kvůli kterým se řvalo v ulicích. Sml80 Takže za mě - chaos je to poslední co, teďka potřebujeme. Neslyšela jsem jediný konstrkutivní návrh, jak to dělat jinak a líp - jen bezduché pořvávání hesel, a na to byly odbory vždycky "mistři". Sml68 

    1. na komentář reaguje peetrax — #36
    2. na komentář reaguje Julča — #37
    superkarma: 0 01.05.2012, 09:34:09
  25. avatar
    [33] bonda [*]

    Jakube, to je podpásovka, cpát sem svoje politické názory a očekávat, že budeme souhlasit. To mě žena-in velice zklamala. Jakoby nestačilo, jaké křivárny se teď tam nahoře provádí. Pražákům je zřejmě pořád dobře, ale tady na Moravě už je to kritické a já budu klidně zas vstávat ve 4 ráno a demonstrovat těm zločincům pod oknama, že jim ty sviňárny, které nám dělají, a ještě se nám při tom vysmívají do obličeje, nehodlám trpět dál

    1. na komentář reaguje gerda — #41
    superkarma: 4 01.05.2012, 02:08:50
  26. avatar
    [32] kqkkatka [*]

    mali by sme ich nechat dovládnut  krásny článok

    superkarma: 0 30.04.2012, 22:59:07
  27. avatar
    [31] peetrax [*]

    PEPI11 — #26 jó, kdy se v Česku najde někdo, kdo bude vládnout "dobře"? Sml52 Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. Ne, fakt nepamatuju, že by někdo chválil některou vládu, vždycky lidi nadávali.Sml24

    superkarma: 1 30.04.2012, 21:27:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] peetrax [*]

    Alka1 — #24 jenže ono to není jen u nás. Když se nedaří ani v ostatních zemích, těžko se dá čekat, že u nás bude ostrov blahobytu. Naše ekonomika je závislá na zahraničních ekonomikách, ať se nám to líbí, nebo ne.

    superkarma: 1 30.04.2012, 21:26:13
  2. avatar
    [29] peetrax [*]

    libuno — #12 myslíš, že když se dostanou k moci levičáci, tak to budou odborníci na svém místě a zemi dotáhnou k blahobytu? Škoda, že tu není ten smajlík, jak mlátí hlavou o zeď. Lidi ZNOVU budou mít vládu, jakou si zaslouží, takže víceméně stejnou jako tuhle a až se omrzí levičáci, tak zas přijde k vládě pravice... Sml24

    superkarma: 2 30.04.2012, 21:09:53
  3. avatar
    [28] peetrax [*]

    ToraToraTora — #11 do písmene pravda. Zejména to o té křehké demokracii. Lidi mají hooodně krátkou paměť. Sml15

    superkarma: 1 30.04.2012, 21:08:10
  4. avatar
    [27] peetrax [*]

    lidicka — #2 že tě pusa nebolí. Sml28

    superkarma: 0 30.04.2012, 21:06:09
  5. [26] PEPI11 [*]

    Na Vaši otázku na konci článku, zda je 4letý mandát pro vládu krátký, je lehká odpověď. Kdyby naši vládní vládli dobře, plnili volební sliby, nerozkrádali naše daně a nelhali nám, nemuseli by se bát, že rozdělanou práci nestačí dotáhnout do konce, protože by je lidé znovu zvolili a mohli by to zvládat bez časových omezení a tudíž bez nervozity

    1. na komentář reaguje peetrax — #31
    superkarma: 2 30.04.2012, 19:09:48
  6. [25] PEPI11 [*]

    dadma — #1 Výborný příspěvek. Jako bych to psala sama. Přesně stejný je můj pohled na dnešní politiky. Paní Peak to všechno ztvrdila, jak jde všem o korýtka. Pořádky mohla dělat i z pozice předsedkyně VV,  ale to by bylo složitější. Takhle se přilepila přímo ke zdroji rozdělování pozic a vše si tím pojistila. Možná na to doplatí. Už teď ztratila důvěru lidí jako že už podruhé vyměnila kabát. Tím ovšem nechci říct, že jsem fandila VV. To určitě ne.Sml32 

    superkarma: 0 30.04.2012, 18:56:08
  7. avatar
    [24] Alka1 [*]

    "Má-li zlo triumfovat, potřebuje jediné: aby slušní lidé nedělali nic." (Edmund Burke)

    V naší zemi panuje neskutečný všeobecný morální, politický i společenský úpadek, zlodějna, korupce, neexistence práva. Jsou zničena celá průmyslová odvětví, máme nezaměstnanost a totálně rozvrácené zemědělství, kde již prakticky v ničem nejsme soběstační, čím dál víc občanů se postupně propadá do chudoby, budoucím důchodcům je otevřeně sdělováno, že nemohou počítat s žádným nebo jen minimálním důchodem, zdravotnictví má být pouze pro vyvolené a ještě za peníze, vládne parta všeho schopných a arogantních ničemů, zcela opovrhujících občany, z nichž si dělají jen dojnou krávu na zaplacení svých zlodějin, defraudací a podvodů.

    Možná někomu stačí, že si může koupit banány bez fronty, cestovat a zítra nemusí do průvodu - mně tohle víc než 20 let po převratu rozhodně NE...Sml3

    1. na komentář reaguje peetrax — #30
    superkarma: 3 30.04.2012, 18:18:11
  8. avatar
    [23] ekleinovka [*]

    dadma — #21 Tak tohle je fakt hustý....bohužel je to skutečnost....

    superkarma: 0 30.04.2012, 17:47:06
  9. [22] Trefa [*]

    Trefa:chtela bych novou vladu,ale bojim se ze to bude stejne.kazdy jenom slibuje a nic pro lidi neudela.tech poslancu novych tam moc neni.jsou tam same stare tvare.jen kratce senator Sobotka,poslanec Paroubek,a tak bych mohla pokracovat.

    superkarma: 0 30.04.2012, 16:02:22
  10. [21] dadma [*]

    Nemáte ale pocit, že naše politické prostředí zažívá výrazný morální úpadek?

    Musíme si uvědomit, že podobná svinstva byla v české politice vždycky. Je naopak dobře, že konečně vyplouvají ve větší míře na povrch. Samozřejmě, že to není vůbec pěkný pohled. Když si ale zavoláte instalatéra, aby vám prošťouchl záchod, tak to taky pořádně smrdí.

     

    Jan Sokol

    http://js.pencdn.cz/Image.aspx?itemid=23...

     [/i]

    Korupce je bohužel neoddělitelnou součástí společnosti, která se řídí penězi. Nesmí se s ní ale přestat bojovat. Je to, jako když máte dřevěnou loďku na řece. Nikdy tak úplně netěsní, ale běda vám, když přestanete vylévat vodu.

    Není ten problém ale rok od roku horší?

    Nemyslím, že by se dnes kradlo víc. Dokonce bych řekl, že v devadesátých letech šlo ještě o mnohem větší částky, jen se to bohužel podařilo všechno ututlat. Když si například vzpomenu, jak se dělal začátkem devadesátých let zákon o bankách a paragraf o tunelování se prostě ztratil. Někdo ho záměrně vyškrtnul a v té smršti reforem si toho nikdo nevšiml. Pak z toho těžila spousta zlodějů.

     

     

     

    Prezident Václav Klaus kdysi prohlásil, že zná jen jedny peníze. Nyní zase nepovažuje odposlechy telefonátů Béma s Janouškem za podstatné. Nejedná se o naprosto negativní signály, které jsou tímto způsobem vysílány do společnosti?

    To určitě ano. Na druhou stranu je zajímavé, že dřív se našlo hodně lidí, kteří s ním souhlasili. Dnes mu to ale už nikdo moc nebaští. Pořád je řada politiků, kteří uvažují tímto způsobem a vůbec se nestydí. Už je ale za to odsuzují jak novináři, tak samotná společnost.

    Jak hodnotíte rozsudek nad Vítem Bártou a Jaroslavem Škárkou?

    Myslím si, že to byla velmi složitá situace a soud to neměl vůbec jednoduché. Nešlo totiž o klasickou korupci. Bárta to udělal velmi nešikovně. Myslel si, že vtrhne do politiky se svými penězi a něco v ní změní. Neřekl bych ale, že by byl takový gauner, jak některá média často naznačují. Korupce, při které se rozkrádá státní majetek, jak to bylo třeba v kauze Drobil, je totiž mnohem nebezpečnější.

    Lidé jako Řebíček, Jančík, Gross či Bém sice byli donuceni k odchodu z politiky, tím to ale všechno skončilo a oni si dál užívají peněz, ke kterým se „zázračně“ dostali. Nechybí tu zásadní rozsudek nad politikem, který by šel za rozkrádání státních peněz natvrdo sedět?

    Nepochybně ano. Problém je však v tom, že tihle korupčníci jsou zpravidla chytří a dokážou to narafičit tak, aby nebyli trestně odpovědní. Například Transparency International upozorňuje, že u větších korupčních kauz dochází už při samotném vyšetřování k zásadním chybám. Ty pak způsobí, že nedojde k žádnému tvrdému rozsudku.

    Spousta Čechů nadává na politiky, ale pak nejde k volbám pokusit se zvolit někoho jiného. Jak se díváte na tento problém?

    Volební účast u nás není nějak výrazně nízká. Minimálně při volbách do zastupitelstev a poslanecké sněmovny. Že lidé nechodí k volbám do senátu, je celkem pochopitelné. Problém ale je, že se neúčastní ani voleb do evropského parlamentu, které jsou brány tak, jako by se nás vlastně ani netýkaly. To je ale velká chyba.

     

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #23
    superkarma: 0 30.04.2012, 15:10:54
  11. [20] tezkotonka [*]

    Pravda, vlády by se neměly střídat podle toho, co si kdo zamane. Ale tato už je zprofanovaná, neoblíbená a důvěru má tak akorát od poslanců, kteří jsou závislí na poslaneckých platech. Naději vidím pouze v jiném přístupu - tudíž ve výměně vlády - potažmo všech jejích členů, protože tahle staví pouze na ožebračování nižších vrstev.

    superkarma: 1 30.04.2012, 15:03:37
  12. avatar
    [19] Vera.Macík [*]

    Zločinná už asi je, jak vidno podle toho, kam to dotáhli.

    superkarma: 1 30.04.2012, 14:51:55
  13. avatar
    [18] LadyZa [*]

    Stes — #15 není co dodat - tleskám

    superkarma: 0 30.04.2012, 14:50:07
  14. avatar
    [17] LadyZa [*]

    ToraToraTora — #11 skvělé, moc se mi to líbí.

    superkarma: 0 30.04.2012, 14:49:34
  15. avatar
    [16] Stes [*]

    Altamora — #14 Naprostý souhlas.

    superkarma: 0 30.04.2012, 13:45:59
  16. avatar
    [15] Stes [*]

    Nesouhlasím se současnou vládou a ani jednu z těch vladnoucích (ani ČSSD a KSČM) jsem nevolila.

    Nelíbí se mi reformy, kdy mladé rodiny, invalidi, nemocní, staří lidé jsou těžce znevýhodňováni a ostatní (asi víte, koho myslím) jsou zvýhodňováni. Nechci, aby kdokoli za tím viděl rasismus, protože rasistka opravdu nejsem a mám mezi cikány (ne Romy) pár přátel. Vadí mi, že vláda není  schopna ochránit nás všechny před pár grázli (jedno zda jsou bílí či ne), že soudy mají strach, a proto nejsou trestné činy ze strany bílých a c.... hodnoceny diametrálně odlišně.

    Vadí mi,že když jedu odpoledne domů z práce, tak v autobusu neslyším češtinu,ale slovenštinu a zřejmě vietnamštinu a další cizí jazyky. Proč když je taková nezaměstnanost, tak jsou tady zaměstnaní cizinci? Pracovně jsem dost v kontaktu s dělníky ze Slovenska, nevadí mi oni jako osoby nebo jejich národnost, ale co mi vadí je to, že dle mého názoru snižují cenu práce, protože jsou schopni pracovat za cenu, za kterou by Čech nedělal. Ano ale pokud vezmou práci třeba za 7tis. čistého, tak oni si to můžou dovolit - jdou na byt, kde jich je třeba 6 v 2+1 za 6tis. měsíčně nájemného, takže se složí, ale Čech si pořídí rodinu a uživit rodinu v dnešní době za 7tis. je celkem o ústa. Proč se tito cizinci nezaměstnají až když bude nízká nezaměstnanost Čechů - a tedy po zvýšení ceny práce? Nechci aby ČR byla překladiště a sklad levné pracovní síly.

    Další problém vidím v tom, že páni nahoře nemají žádnou odpovědnost a plat jim běží ať pracují či nepracují a ať pracují dobře nebo ne. Proč nemusí podepsat hmotnou zodpovědnost, jako každý jiný zaměstnanec? Plat by mohli mít třeba dvojnásobek průměrné hrubé mzdy. To by se pánové potom snažili, aby se i lidi v podhradí měli lépe.

    Navíc v současných reformách nevidím nic moc dobrého. Jak může např. pan Kalousek být odborníkem na finance, když je chemik? Nehledě na to, kolik už vystřídal ministerstev? To je tak geniální nebo se umí dobře držet koryta? Podle toho, že jeho reformy = škrty, tak spíše asi to druhé. Proč se na jedné straně škrtá a utahují opaky a vybírají vyšší daně a na druhé straně se dávají statisícové odměny za odvedenou práci? Ohledně škrtů - myslím, že toto je začarovaný kruh - lidi dostanou méně peněz, o to méně si budou moci dovolit utratit, o to méně bude potřeba různého zboží a služeb, o to více lidí přijde o práci, o to více lidí si bude moci dovolit méně peněz utratit. Je to logické nebo jsem opravdu naprosto mimo?

    Navíc dovoluje, aby nás ostatní země krmily odpady v podobě chemické posypové soli, zkaženého masa atd. To fakt nechci a nelíbí se mi to!!!! (Začala jsem se vyhýbat hyper super a nakupovat chodím do malých kamenných krámků s masem a uzaninami od řezníka, malých pekáren, farmářských trhů, zemědělcům atd.)

    Jediné co chci od tohoto státu je to, že když já ze svého výdělku podporuji stát (který to pak dle svého "nejlepšího vědomí a svědomí" přerozděluje), aby i on mi byl schopen a ochoten pomoci, když se dostanu do nesnází nebo nebudu pak schopna již do této společné kasy přispívat. A ta pomoc bude spočívat v tom, abych se nemusela bát o holý život. Tuto funkci dle mého stát neplní už několik let a směřuje k tomu, aby to ani plnit nemusel. V podstatě to bude tak, že nás bude ždímat, pokud z nás něco poteče a pak nás jako odpad vyhodí (co taky s vyždímaným citronem lze jiného udělat?). FUJ, to jsem se rozčílila.

    1. na komentář reaguje LadyZa — #18
    superkarma: 7 30.04.2012, 13:43:09
  17. avatar
    [14] Altamora [*]

    Nevěřím, že křištálově čistý člověk může vládnout kterékoliv zemi. Vždycky je v tom buď touha po moci nebo touha po penězích nebo po obojím. Nepovažuji to za špatné, pokud se to daří udržet v rozumných mezích. Když ale dochází k přílišnému rozevírání nůžek mezi těmi, kdo berou z rozpočtu a mezi těmi, kdo ho plní, tak to není v pořádku. Opravdu si někdo myslí, že pětimiliónový plat pana Hušáka byl za dobře odvedenou práci, když Sazku z prosperující společnosti přivedl ke krachu? A tak je to i s našimi politiky, za to, co předvádějí, jsou placení královsky a ještě kradou, totiž odklánějí, přes firmy, kterým přihrávají předražené státní zakázky. Fakt mají lidé celé čtyři roky mlčet, aby vláda měla to, čemu komunisté říkali "klid na práci"? Po čtyřech letech už může být pozdě. Volby neznamenají, že zvolení politici si mohou dělat, co chtějí a nikdo jim až do příštích voleb nesmí dávat najevo, že tu svoji hamižnost a jánabráchismus přehánějí. Neschopný idealista nebo všehoschopný dogmatik mohou škodit stejně. Nejsem pro předčasné volby, ale to, co předvádí tahle garnitura, to je už přespříliš.

    1. na komentář reaguje Stes — #16
    superkarma: 4 30.04.2012, 13:32:06
  18. [13] Saritka [*]

    V téhle vládě sedí stéjní  lidé už hodně let, jen mění kabáty.Sml16

    Sami si na nic nesáhnou, neschválí nic , co by je poškodilo , ale lidi plaťte , ale z čeho?Sml31

    superkarma: 0 30.04.2012, 12:48:21
  19. [12] libuno [*]

    dadma — #1 Naprostý souhlas. Tato vláda by tu být neměla. Vyjadřuji souhlas s předčasnými volbami. Lidé, kteří jsou ve vládě, kteří jsou v poslanecké sněmovně, vždy "kopou" za stranu, za kterou byli zvoleni. Nemají tam co dělat. Udělají vždy víc škody jak užitku. Bez vzdělání, bez jisté délky praxe v oboru, neznalí. Škodí této zemi.

    1. na komentář reaguje peetrax — #29
    superkarma: 0 30.04.2012, 12:11:18
  20. avatar
    [11] ToraToraTora [*]

    Máme vládu, kterou si zasloužíme. Národ je to, z čeho vzchází politika.

    Čtyřleté období je proto, aby vláda dokázala, že to myslela vážně a měla na to dost času, neboť proces schvalování zákonů je zdlouhavý. Spousta bohulibých cílů startuje v porodních křečích. Slibovat, že se budeme mít dobře aniž bychom museli cokoliv obětovat je nesmysl a léty prověřená finta komunistů.

    Ve vládě a v politice mi vadí lidé, kteří se škraloupem drží koryto zuby nehty. V politice tak postrádám jediné: schopnost politika včas odejít.

    Jsem proti předčasným volbám a ačkoliv mne zklamali ti, které jsem volila, přeji si, aby tato vláda měla šanci dotáhnout své cíle do konce. Jejich výkon prověří další volby.

    A ačkoliv nemám odborné vzdělání z naší historie ani sociologie, nikdy si nebudu líbivě odplivávat na naši demokracii. Vážím si jí. Není to dar z nebes, ale křehká rostlinka, o kterou se musíme starat. My všichni. Nadávat umí kdekdo. Ale pokud chceme být národem čtvrté cenové, prosím...

    1. na komentář reaguje LadyZa — #17
    2. na komentář reaguje peetrax — #28
    3. na komentář reaguje Suzanne — #57
    superkarma: 4 30.04.2012, 11:44:16
  21. avatar
    [10] SNÍŽEK [*]

    carmi — #9 no právě,je to špinavost,ale i když by jedni odešli,podobní by je nahradili,politika je boj o koryta.Sml31

    superkarma: 0 30.04.2012, 11:13:16
  22. avatar
    [9] carmi [*]

    margot — #7 A nejhorší je, že u moci jsou kmotři, které nikdo nezvolilSml31

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #10
    superkarma: 1 30.04.2012, 09:51:58
  23. [8] babočka12 [*]

    margot — #7 bohužel si myslím,že máte pravduSml15

    superkarma: 0 30.04.2012, 09:34:05
  24. avatar
    [7] margot [*]

    nemám iluze o tom, že by na volitelnou pozici na kandidátce byli nominováni křišťálově čistí lidé s nejlepšími úmysly, myslící na blaho naší země a nás občanů.

    ve straně je to jak ve firmě a na vrcholné pozice (místa na kandidátce) se většinou vypracují lidé stranou prověření, vyslaní do boje hlavně za prospěch strany, ze které vzešli. žádní Mirci Dušíni.

    chybí odpovědnost osobní i finanční za výkon funkce "řízení země". vše je prorostlé korupcí a kmotry. však u reálné moci jsou, až na menší obměny, stále titíž lidé. nějaké volby/nevolby, normální termín/předčasný termín, všechno jedno.

    1. na komentář reaguje Juričková — #8
    2. na komentář reaguje carmi — #9
    superkarma: 1 30.04.2012, 08:11:12
  25. avatar
    [6] řinka [*]

    dadma — #1 Ani nevíš jak mi mluvíš z duše.Nikdy jsem nevolila levici,minule jsem nevěděla koho volit,přiznám nešla jsem.Tentokrát půjdu,je těžké se rozhodnout ale pravice to určitě nebude.Sml15Bohužel.Já jim tolik věřila a dneska je mi líto,že jsem těmi klíči zvonila.

    superkarma: 1 30.04.2012, 07:46:41
  26. [5] jithule [*]

    step1 — #3 bohužel je to pravda

    superkarma: 0 30.04.2012, 07:39:03
  27. avatar
    [4] blesksoft [*]

    každý kdo se dostane ke korytu tak jen hrabe pro sebe a kašle na to co nasliboval

    superkarma: 0 30.04.2012, 07:15:50
  28. [3] step1 [*]

    Pokud někdo vládne dobře, není třeba ho střídat. Ale můj názor je: Ať má před volbami kdokoli jakkoli krásný program, po volbách na něho většinou zapomene.

    1. na komentář reaguje jithule — #5
    superkarma: 1 30.04.2012, 07:11:26
  29. [2] lidicka [*]

    u nás je snad demokracie?????? Spíš bych řekla že další totalita, ale demokracii se náš systém nepodobá ani náhodouSml30

    1. na komentář reaguje peetrax — #27
    2. na komentář reaguje Suzanne — #56
    superkarma: 0 30.04.2012, 07:00:09
  30. [1] dadma [*]

    S posledním odstavcem souhlasím plně s ostatním ,tak napůl.Nejsem v žádné straně a nikdy jsem nebyla a strany nemám v oblibě,ale bohužel do parlamentu volíme strany.Nejsem volič pravicový,ale pokud by se našla slušná pravice nevadila by mě.Bohužel to co zde máme nyní je hrozné.Ale oni za to možná ani nemohou ,protože takovou praxi zdědili od předešlých vlád.Nastartoval to pan prezident Klaus svojí privatizací,kde se začalo krást a pokračuje to do dneška.Jenže prvních deset -patnáct let byly peníze z privatizace,které se používaly,pak přišel na řadu zlatý poklad a nakonec si Topolánek "půjčil" z důchodového fondu a vidíme jak to dopadlo.Ne že by peníze vrátili ,ještě stát pořádně zadlužili.A nyní nekvalitní práci vlád,pralamentu a Senátu mají platit všichni občané?Lidé by to i překousli,ale museli by vidět snahu od shora,ale když nejsou na žádný resort peníze, rozpadá se zdravotnictví, policie, školství a na ministerstvech se rozdávají miliónové prémie,tak to lidi s platem ani ne průměrným naštve. Na vině jsou všechny vlády od roku 1989 až po dnešek.Možná jedině premiér Zeman to měl těžší, protože musel sanovat vytunelované banky.Nikdo nenese za nic žádnou odpovědnost.Každý den se vynoří nějaká kauza, arbitráž ,ale nic se nevyřeší.Jak mám věřit premiérovi, když na tiskovce za ním vzadu stojí pan Drobil.Zrovna tak nemohu věřit panu Kalouskovi,byl skoro ve všech vládách a o jeho úřadování na Ministarstvu obrany si  myslím své.A paní Peak?To je velká prospěchářka.Máte pravdu, že volby nejsou zadarmo,ale nekvalitní dálnice,armádní zakázky, mýtné brány, maturity, i zalévání květin na ministerstvu, to nás stálo o hodně větší balík. A co takový"vynikající nový systém" pana Drábka,ponechání miliard ve Švýcarsku( asi věděli proč se v tom nechtějí šťourat),arbitráže, které stát prohrál a to si ještě platí právní firmy(nevím co dělají právníci na ministerstvech),neumění čerpat dotace z EU,odpouštění daní svým kamarádíčkům,přihrávání státních zakázek a nezrušení akcií na doručitele to vše je jedna špína .Nyní to potrvrdili senátoři tím, že nezrušili doživotní imunitu,nikdo s tím nemá problém,jak jsem slyšela dnes v pořadu V.Moravce,ale přitom se každý bojí co by se mohlo na něho vyšťourat po skončení mandátu.Nevěřím této vládě a to co nyní vzniklo,by snad ani vládnout nemělo.Proto jsem pro předčasné volby,ale koho budu volit to je velmi těžké.

    1. na komentář reaguje řinka — #6
    2. na komentář reaguje libuno — #12
    3. na komentář reaguje PEPI11 — #25
    superkarma: 5 30.04.2012, 00:59:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme