Vztahy

Nenávidim tě, ale vezmu si tě!


Manželství je pro mě, šťastně svobodnou a nezadanou, velkou záhadou. Když se dva mladí lidé berou, slibují si lásku a věrnost na celý život, v dobrém i zlém a tak dále. Jak dlouho jim však tohle nadšení vydrží? Častokrát se kouzlo rozplyne hned po líbánkách. A já se sama sebe ptám - proč? Je to tím, že si jednou řeknou „ano“, a pak se z různých věcí, které předtím byly příjemným zpestřením dlouhé chvíle, stane manželská povinnost? Život zaběhne do kolejí stereotypu a pokrytectví. Vyhrává ten, kdo je lepší herec.

Aspoň takhle to na mě působí po tom, co jsem poznala rodiče mé kamarádky. Vždy se k sobě přede mnou chovali hezky a mluvili o sobě s úctou. To, co se však dělo za zavřenými dveřmi, se velmi lišilo od toho, co jsem považovala za pravdu.

 

Přes 10 let v celibátu

Těžko říct, zda se jejich vztah dá ještě považovat za lásku či manželské soužití. Postele mají oddělené už přes 15 let a stejnou dobu už spolu ani nespí, možná i déle. Co paměť mé kamarádky sahá, nebyli schopni se v soukromí nějak hezky oslovit. Pomlouvali jeden druhého a dělali si různé naschvály. Během celé školy manželství se stali odborníky na to, jak nejvíce a nejrychleji vytočit toho druhého k nepříčetnosti. A i přes tento jasně nefungující vztah spolu tito lidé dál žijí pod jednou střechou a stále jako manželé. Nikdy je snad ani nenapadlo, že by se mohli rozvést.

 

Válka Roseových

Jak tento způsob života rodičů působil na jejich dceru, je druhá věc. Připadala si jako tenisový míček, který si mezi sebou rodiče neustále přehazovali. Velmi často se stávala součástí jejich intrik. Není se co divit, že se z toho blázince odstěhovala tak brzy. Kdo by si chtěl na živo prožívat „Válku Roseových“?

 

Nenávist jako projev největší náklonnosti

Je mi jasné, že to není jediný případ v republice. Co však nepochopím, je to, co ty dva drží spolu. Děsí mě představa, že takovýhle vztah může někomu vyhovovat. Je snad nenávist projevem jejich největší náklonnosti? Jak z něčeho takového mohlo vzniknout dítě? A proč se vůbec rozhodli do jejich bojového pole zatáhnout třetí osobu? Byli natolik zahleděni do svých válečných plánů, že nebrali ohled na to, jak to může působit na jejich dceru. Dlouhá léta žila v něčem takovém a považovala to za normální, což je opravdu pěkný základ do života.

 

Snad bez následků

Naštěstí v dospívání pochopila, že to tak úplně normální není, a začala se proti tomu bránit. Vyvolávalo to sice jen větší hádky, ale to je asi v určitém stadiu osvobozování se od rodiny normální. V dospělosti si našla úžasného manžela, kterému teď porodila holčičku, a jejich vztah je pravým opakem toho, z čeho ona sama vyšla. Ovšem třeba takhle kdysi začínali i její rodiče...

 

Znáte někoho, kdo má takovéhle manželství? Jak to působí na jejich děti? Dokázala byste v něčem takovém žít? Nebo byste rozhodně takový vztah rychle ukončila? Je nějaká rada, jak se tomu ubránit? Nebo je to klasický vývoj manželského soužití?

   
20.07.2007 - Láska a vztahy - autor: bezradná Eleonor

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [52] Suzanne [*]

    Tak jsem si to tu přečetla...fakt by mě zajímalo, kvůli čemu si mě můj muž vzal, když nevařím, svíčkovou neumím a nežehlím

    superkarma: 0 03.08.2007, 16:33:15
  2. [50] gentiana [*]

    Proboha, moji rodiče taky spí každý v jiným patře. Odkdy je nutný spolu spát k tomu, aby byl vztah funkční?

    superkarma: 0 22.07.2007, 13:34:43
  3. avatar
    [49] Jupíí [*]

    *Kotě*: tedy kotě , tebe bych chtěla za manžela, ty jsi tak zodpovědná

    superkarma: 0 21.07.2007, 16:21:00
  4. [48] Bellana [*]

    7kraska: Však se nevdávej, dnes už to není ze společenských důvodů nutné. Jen je to po právní stránce praktičtější. V případě, že se nic nestane, je to lhostejné, ale když se něco stane, přijdou komplikace. Životní pojistku taky nemám proto, že jsem chtěla zemřít, ale aby měli alespoň drobné přilepšení, kdyby se mi něco stalo. Jsem realista, který se připraví na horší variantu, aby pak byl šťastný, že nenastala.

    superkarma: 0 21.07.2007, 01:53:26
  5. avatar
    [46] fructia [*]

    Radka27: Jakto?

    superkarma: 0 20.07.2007, 21:01:44
  6. avatar
    [45] Radka27 [*]

    Manx: Milenka předhodí párek a neumyje nádobí, protože není čas. Muse se přece sexovat Kdyby začala vařit a umývat, už by to byla manželka A myslím, že ten "domácí servis" se u milenky nehledá, tam se hledá něco jiného, nedomácího

    Sama jsem slíbila úctu, lásku i věrnost a po 4 letech mám pocit, že tenhle úkol bude HROZNĚ těžký

    superkarma: 0 20.07.2007, 20:02:04
  7. [44] 7kraska [*]

    Manx 43 - naprosty souhlas! domaci servis je pro ne klicovy...

    Bellana 20 - teda kvuli vdovskemu duchodu se zrovna vdavat nebudu....to je dost slaby argument, ale nejsme vsechny stejne...

    superkarma: 0 20.07.2007, 19:23:03
  8. avatar
    [41] cmelda [*]

    cafe au lait: mozna je to tim, ze ti z prvni skupiny doufaji, ze v dalsim vztahu to bude jine, lepsi. Ti druzi tusi, ze asi ne, tak to nehodlaji ani zkouset

    superkarma: 0 20.07.2007, 15:53:02
  9. avatar
    [40] Pala [*]

    Při rozdílných názorech s manželem se vždycky dozvím, že jsem mu na radnici slíbila, že to, o čem je řeč budu plnit podle něho. Nevím, jak jsme to vzládli, protože jsme tam museli být snad týden, než jsem naslibovala všechno, co je mi předhazováno . Naštěstí to máme nahráno, tak mám důkaz.

    superkarma: 0 20.07.2007, 15:17:26
  10. avatar
    [35] Vivian [*]

    nechápu smysl takových vztahů

    superkarma: 0 20.07.2007, 13:13:05
  11. avatar
    [34] malenina [*]

    OlgaMarie: Jenže každý má jiné zkušenosti. Tak ti přeji ať ti ten optimusmus vydrží

    superkarma: 0 20.07.2007, 12:31:40
  12. avatar
    [33] olafka [*]

    OlgaMarie: no, my jsme se dali dohromady čistě z praktických důvodů, pak se nějaká láska i našla, pak zas ztratila a jak je to teď, ani nevím v září oslavíme dvacet let soužití a naše dcerka v prosinci osmnáctiny

    superkarma: 0 20.07.2007, 12:17:14
  13. avatar
    [32] OlgaMarie [*]

    Kde láska byla,zůstane vždy.Osobní zkušenost.

    superkarma: 0 20.07.2007, 12:09:35
  14. avatar
    [31] Evikus [*]

    olafka: Tak to je dobrý

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:58:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] olafka [*]

    Bellana: já vím, v případě náhlého úmrtí by to bylo blbý

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:43:40
  2. avatar
    [29] olafka [*]

    Evikus: když mě chtěl, tak já nechtěla, když jsem chtěla, tak on nechtěl a teď už nechceme oba

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:39:33
  3. avatar
    [28] Ivásek [*]

    Milá Eleonor - znám. Své vlastní rodiče...

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:36:27
  4. avatar
    [27] Evikus [*]

    olafka: a proč si se nevdala?

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:12:58
  5. [26] Bellana [*]

    olafka: Je to sice extrémní případ, ale o jedné nevýhodě "nevdání" bych věděla – pokud tvůj partner zemře (což samozřejmě nikomu nepřeju, ale na silnicích umírají i mladí) a máš děti, které ještě studují, tak děti sice dostanou sirotčí důchod, ale ty vdovský ne. A v takovém případě se ty prachy hodí, nikdy nevíš, jestli se pracovní výkon nepropadne příliš hluboko, když je člověk zničený ztrátou blízkého člověka.

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:06:14
  6. avatar
    [25] olafka [*]

    *Kotě*: Jsem 20 let "nevdaná", ale na žádnou výhodu, která by mi chyběla, jsem zatím, podotýkám zatím, nenarazila leda že mi ve škole na třídná schůzce říkali cizím jménem, protože nejmladší dcera se jmenuje jinak než já

    superkarma: 0 20.07.2007, 10:37:55
  7. avatar
    [24] Luciš [*]

    Já bych řekla, že je to z nějaké setrvačnosti, lenosti. Naši na tom nejsou až zas tak špatně, zůstaly jim nějaké společné zájmy, hádají se sice taky dost, ale žádná sprostá slova a násilnosti. Otec je svérázný (docela ho vystihuje, jak říká že "co ho nebaví dělat nebude" ), máti je tudíž chudera, za ty roky si zvykla, že co neudělá sama nebo my nemá. Jezdí na kolech po republice, starají se o vnoučata, proč by hledali někoho jiného.
    A někdo má ten práh slušnosti, ohleduplnosti níž nejen k partnerovi.

    superkarma: 0 20.07.2007, 09:46:11
  8. avatar
    [23] sanvean [*]

    Už nevím, kde jsem to četla, ale líbilo se mi to: "U nás (v Indii) se lidi berou, když je polévka horká, u vás (v západní Evropě), když už vychládá". Něco na tom je.

    superkarma: 0 20.07.2007, 09:28:02
  9. avatar
    [22] Evikus [*]

    * Neznám
    * ---
    * Nedokázala
    * Nevím jestli rychle, ale určitě ukončila
    * Univerzální rada neexistuje, možná poznat se pořádně před svatbou, ale vzhledem k množství rozvodů to asi není ta správná rada
    * Tak to určitě ne!

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:31:40
  10. avatar
    [21] fialinka [*]

    Já teda takové manželství znám, a to manželství mých rodičů, které naštěstí vloni po 28 letech skončilo. Mamka sice dlouho uvažovala o rozvodu, ale neměla na to sílu, no a otci to prostě bylo jedno, klidně by se nerozvedl. Kdyby se k tomu nedohoupala, žijí si tak dodnes.

    superkarma: 0 20.07.2007, 07:13:01
  11. avatar
    [20] *Kotě* [*]

    Blueberry: tak jistěže vychovali, ale manželství jim v tom oproti volnému svazku přináší nejrůznější výhody. Protože je tak nastaveno.

    superkarma: 0 20.07.2007, 01:38:21
  12. avatar
    [19] Blueberry [*]

    *Kotě*: Kdyz se podle tebe lidi, kteri se "jen" miluji nemuseji brat, proc se musi brat ti, kteri chteji spolu vychovavat potomky? To mi rozum nebere... To by ty potomky bez manzelstvi nevychovali?

    superkarma: 0 20.07.2007, 01:32:09
  13. [18] Rikina [*]

    *Kotě*: ovšem ve výše uvedeném článku se autorka podivuje právě nad tím, že se ti lidé nerozvedli, ačkoli si dělali vzájemně ze života peklo. Možná se domnívali, že právě takhle se má projevovat ta zodpovědnost ke svazku, k dítěti a k sobě. To také není moc radostná varianta...

    superkarma: 0 20.07.2007, 01:12:17
  14. avatar
    [17] *Kotě* [*]

    Rikina: ježkovy voči, já neříkám, že nemáš pravdu, a samozřejmě souhlasím, že je nutné vztah budovat a pěstovat i mimo záběr potomstva. Jenomže u nás se v současnosti rozvádí nadpoloviční většina manželství a nepřesvědčíš mě, že se v 90 procentech případů nejedná o manželství dětná, neboť statistiky hovoří jinak. Mně z toho vychází, že se z povědomí o tom, co je manželství, vytratilo právě to základní, a tedy že manželství je ZODPOVĚDNOST - vůči partnerovi, dětem a tomu svazku jako takovému... a pokud se lidé brali v přesvědčení, že si berou svou pravou lásku na celý život, načež se častěji rozvádějí než nerozvádějí, tak se z celého toho láskyplného, posvátného svazku stává totální fraška

    superkarma: 0 20.07.2007, 01:02:59
  15. [16] Rikina [*]

    *Kotě*: šmarjá, ty potomky vychovávám malý kousek svého života. Tedy většina lidí ano. Je málo takových, co mají dnes 15 dětí, takže jim ta výchova vydrží do důchodu. Manželství, které míní přetrvat, musí být orientováno i na jiné věci, než na potomky. Jinak by opravdu mohl žít každý sám ve své noře. Ale lidé, kteří se vroucně milují a nehodlají již vychovávat potomky, patrně pod pojmem manželství právě ten širší záběr vidí.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:56:25
  16. avatar
    [15] Canadian [*]

    a planovaly, omlouvam se

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:54:33
  17. avatar
    [14] Canadian [*]

    vzaly

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:53:54
  18. avatar
    [13] Canadian [*]

    Rikina 10: totez me napadlo.
    Vcera jsme na tohle tema meli debatu. Znam dva pary, ktere se vzali aniz by planovali deti. Vyjadruji tim svou volbu, jakousi "definitivnost".
    A ja mam zkusenost, ze pokud si jeden druheho prestane vazit, jde to do kopru bez ohledu na pocet deti.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:53:30
  19. avatar
    [12] *Kotě* [*]

    Rikina: jenomže to, co uvádíš, jsou z hlediska funkce manželství vlastně výjimky

    Já netvrdím, že se lidé mají brát s chladnou hlavou a vědomím toho, že nejsou nic než stroj na výchovu budoucích generací, ale pokud tak činí, měla by vždycky někde na dně tato základní zodpovědnost být.

    Manželství je i právně nastaveno tak, aby zvýhodňovalo právě tu výchovu potomků. Lidem, kteří se pouze vroucně milují a o potomky nestojí, technicky vzato netřeba se vůbec bráti Protože pro horoucí lásku, přiznejme si to, je manželství svazek v podstatě dosti nevýhodný

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:47:53
  20. [11] Rikina [*]

    Anketa:

    Znám.
    Jak to působí na děti netuším, ale asi nic moc.
    Nedokázala.
    Rozhodně bych takový vztah ukončila, ale až po vyčerpání všech možností, jak situaci změnit.
    Rad je jistě mnoho, jenže žádná není univerzální pro každý vztah.
    Není to klasický vývoj manželského soužití.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:47:36
  21. [10] Rikina [*]

    V dnešní době to tak být nemusí, a mé osobní přesvědčení je, že je to naopak chyba, je-li manželství jedním ze zúčastněných pokládáno za ekonomickou jednotku za účelem zplození a výchovy potomků. Dejme tomu, že se mohu dožít 80 let, ve dvaceti se vdám, budu mít potomky a 20 let je budu vychovávat. Co pak? Dalších 40 let budu žít s někým, koho jsem si vzala kvůli vytvoření ekonomické jednotky. Děkuji, nechci. Co potom páry, které jsou bezdětné? Fofrem rozvést? Co páry, které se berou ve zralém věku, majíce již vychovány potomky? Vem čert ekonomickou jednotku, dám přednost něčemu trvalejšímu. Jako je třeba přátelství. Manželé, kteří nejsou zároveň důvěrnými přáteli, to bývá smutný pohled.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:41:57
  22. avatar
    [9] fructia [*]

    *Kotě*: Nic neříkám, máš pravdu.

    Až se budu vdávat, budu se vdávat z lásky k manželovi, ne z lásky k dětem

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:28:45
  23. avatar
    [8] Meander [*]

    *Kotě*: My máme naštěstí jiný prvotní důvod.
    Jinak ovšem bezezbytku souhlasím.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:28:00
  24. avatar
    [7] *Kotě* [*]

    Fructia: za co kdo manželství považuje, to je přece jeho věc. Já říkám, co manželství ve své podstatě je.

    Kulturní nadstavby jsou fajn a já je ve svém manželství též oceňuji , ale lidé, kteří se brali, protože našli svou lásku a ona si našla je, a nyní se rozvádějí, protože ta nádherná láska jaksi někam odplynula (a těchto lidí je u nás nadpoloviční většina), by udělali dobře, kdyby si tuto definici připomněli

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:26:06
  25. avatar
    [6] fructia [*]

    Meander: Bohužel je to tak. Ale jak jsi řekla - taky miluju kulturní nadstavby. A jak

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:24:23
  26. avatar
    [5] Meander [*]

    Fructia: *Kotě* má pravdu. Natěstí pro nás kverulanty jsou tu ty kulturní nadstavby.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:21:28
  27. avatar
    [4] fructia [*]

    Manželství budu považovat za to, že už jsem našla svou lásku a on si našel mě. Jde tu o nás dva. O to, jestli budu vychovávat děti či ne, to už je pro mě hodně vedlejší

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:19:21
  28. avatar
    [3] Meander [*]

    *Kotě*: Miluju kulturní nadstavby.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:17:15
  29. avatar
    [2] *Kotě* [*]

    Manželství je ekonomická jednotka, zakládaná primárně za účelem zplození a výchovy potomků.
    Vše ostatní je kulturní nadstavba. Bylo by dobré, kdyby si to lidé uvědomovali, když se berou.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:14:18
  30. avatar
    [1] fructia [*]

    Znám. Naši sousedé. Je jim něco kolem 35ti let, mají dvě děti a pořídili si před třemi lety další. Je to hodně velká Itálie. Jejich dřívější hádky jsem považovala za to, že je to prostě jejich styl komunikace. Poslední rok se hádají už méně, ale už spolu ani nejdou na zahradu posedět, nehrajou si společně s dítětem, nejdou se psem na procházku...
    Každý jezdí autem zvlášť. Samozřejmě padají i nadávky

    Nemohla bych

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:09:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme