• Vyvětrejte místnost. Teplota pro zdravý spánek by neměla překročit 21 °C a nezapomínejte na dostatek zatemnění. Denní světlo vás může rušit.
  • Ložnice by se měla využívat především k odpočinku a spánku. Snažte se v této místnosti nepracovat a omezit v ní pobyt na minimum, pokud opravdu nespíte a nerelaxujete. Neodpočívejte v ní ani přes den.
  • Před spaním se nedoporučuje zatěžovat organismus cvičením, běháním ani jinými náročnými aktivitami. Neřešte ani žádné pracovní a důležité záležitosti, které nás pak nutí před usnutím přemýšlet.
  • Nepřejídejte se.  Snažte se jídlo i pití omezit minimálně dvě hodiny před spaní.
  • Zázrak dokáže kombinace kozlíku, meduňky, mučenky a chmelu. Takovou směs můžete užívat ve formě tobolek nebo čaje. „Účinnějšími jsou přírodní tobolky. Vyzkoušejte dlouhodobě prověřenou kombinaci bylin a uvidíte, že i váš spánek bude kvalitnější“, říká odborník na fytoterapii Jiří Pantůček z firmy TOPVET.
  • Pravidelný pohyb nejlépe na čerstvém vzduchu podpoří nejen vaši kondici, ale především pak právě zdravý spánek.
  • Zkuste dodržovat i pravidelný rytmus uléhání a vstávání.  I přesto, že někdy ulehneme o něco později, je lepší vstát v obvyklou hodinu, aby nedošlo k narušení spánkového režimu.
  • Neméně důležitou roli u zdravého spánku hraje i výběr vhodné postele, matrace a doplňků jako je velikost a náplň polštáře i peřiny. Nepodceňujte ani výběr vhodného materiálu u pyžama.
  • Snažit se usínat za každou cenu, není vhodné. V takovém případě zkuste vstát a zabývat se jinou, relaxační činností a až se spánek dostaví, rychle do postele.
  • Myslete na to, že léky na spaní by měly pomoci pouze v nejnutnějších případech a neměly by se stát pravidelnou pomocí pro spánek.

Uložit

Reklama