Vztahy

Nemůžeme žít spolu ani bez sebe

Zatímco u mužů vypěstoval každodenní boj o kořist schopnosti orientace, rychlého rozhodování a vyjadřování, ženám dala starost o domácí krb do vínku schopnost snášet rutinu, naslouchat a lépe vnímat změny. Nic by nemělo být nadřazeno či podřazeno. Obojí je přece potřeba. Že to přináší řadu třenic a komunikačních šumů? Ano, je to nečistá, nefér hra, ale ve válce a v lásce je povoleno vše.

 

Co vadí ženám na mužích

Ruku na srdce, dámy: většinou jsme to my, které si stěžujeme. Na našich protějšcích nám jednou vadí to, podruhé ono. A my bláhové se to pokoušíme změnit. A muž to stejně vždycky nějak spláchne do sebe.

 

“Dřív jsem si myslela, že mi to má druhá polovička dělá naschvál, ale pak jsem pochopila, že si to ani neuvědomuje a diví se mým výčitkám. Já přece nechci po chlapovi, aby znal zpaměti Gutha-Jarkovského, ale některým zástupcům silnějšího pohlaví se prostě slušného chování nedostává. Nejčastěji se to projevuje hulvátským posedem v restauraci s lokty na stole a hlavou v talíři nebo (nedej bože) škrábáním v rozkroku,” stěžuje si ekonomka Mirka (46).

 

To chemická laborantka Jitka (27) zas nedokáže ignorovat nepřehlédnutelné prohřešky v oblékání: “Vadí mi neupravenost, barevná saka, bílé ponožky, zrcadlové brýle a kalhoty „na půl žerdi“. Často mám také pocit, že někteří pánové nemají rádi cizí slova - třeba antiperspirant.”

Muži se často ohánějí argumentem Edith Piaf, že správný chlap má smrdět na pět metrů proti větru. Ovšem většina žen není tak svérázných jako tato šansoniérka.

 

Tři druhy nejodpudivějších týpků:

 

1. ”Mačové”

Obhroublí křečovití drsňáci s jejich přiblblými vulgárními vtípky o slepicích,” odpovídá hned Jitka na otázku, které typy opravdu nesnáší. Jsou to prý takoví, kteří odmítají jít k lékaři, protože se zkrátka stydí. Pochopitelně to ovšem nepřiznají a do očí vám budou tvrdit: “Chlap s drobnými neduhy k lékaři nemusí, zlato.”

 

2. Tvrďáci a natvrdlíci

Žena od podstaty nikdy nepochopí ”racionalitu až za hrob” a nemá ráda rychlá logická řešení.

 

Příklad:

ONA: Ty stříbrný střevíčky jsou úžasný.

ON (lhostejně): Tak si je kup.

ONA: Neříkala jsem, že si je koupím. Chtěla jsem jen říct, že bych je chtěla. Stojí moc peněz a nevím, jestli bych na ně měla. Co myslíš?

ON: Tak si je kup, jestli na ně máš.

 

“Pro muže jsou prostě věci buď černé, nebo bílé, kdežto žena je vnímá v nejrůznějších odstínech šedi. Pak ji pochopitelně přivádí k zuřivosti, že muž tyto drobné nuance nerozeznává. Má pocit, že on její problémy bagatelizuje. Muž zatím marně tápe, v čem udělal chybu,” vysvětluje PhDr. Jaroslav Sirotek.

 

Většinou nám vadí jeho neschopnost říct ”Miluju tě” a vůbec celková nechuť projevovat city.

„Jak často v ordinaci slyším povzdech: Neudělá nic nesmyslného, aby ukázal, jak mě má rád. To je pro muže ovšem vágní pojem. Vysvětlete mu, co chcete, aby udělal, a on to jistě udělá. Nikdy ovšem nepochopí, že po něm chcete třeba plánovanou spontánnost. To jsou pro něj dva protikladné pojmy a prostě si myslí, že nevíte co roupama, a tak si vymýšlíte hlouposti", říká psycholog Jaroslav Sirotek.

 

3. “Mozolové”

Schválně: Kterou z vás “berou” hezcí muži? Obecně dáváme přece přednost mužům zajímavým, jako jsou třeba Belmondo, Depardieu, Němec apod. Muž v sobě musí mít NĚCO, co by se dalo nazvat charismatem.

O pravidelné rysy nebo nedokonalou postavu tady opravdu nejde. Mužskému tělu se dá odpustit cokoli.

(No, možná až na pivní mozol nebo široký zadek – poznámka autorkyJ).

 

Rada Ženy-in, tentokrát pro muže:

A PÁNOVÉ, POZOR!!! Dejte si velkého bacha na zvednuté záchodové prkénko. Žádná žena nedovede přesně tuto alergii vysvětlit, ví jen, že ji to děsně, ale děsně vadí.

 

 

CO NA TO KLASICI?

 

“Ženy jsou k tomu, abychom je milovali a ne abychom je chápali.

                                                                                                Oscar Wilde

 

"Přestože jsem po třicet let zkoumal ženskou psychiku, nejsem s to odpovědět na velkou, dosud nezodpovězenou otázku: Co vlastně ženy chtějí?”

Sigmund Freud

 

“Je jen jediný způsob, jak zacházet se ženami. Bohužel ho nikdo nezná.”

Charles Spencer Chaplin

 

“Ženy nevědí, co chtějí, a nedají pokoj, dokud to nedostanou.”

Oscar Wilde

 

“Má žena mě tak miluje, že mi někdy dokonce i rozumí.”

Blaise Pascal

 

“Jsou tři druhy mužů, kteří nerozumějí ženám: mladí, dospělí a starci.”

Tristan Bernard

 

„Do žen a do melounů nevidíš.“

Italské přísloví

   
   
02.08.2004 - Láska a vztahy - autor: Herta

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [568] *Kotě* [*]

    Feng:

    superkarma: 0 18.12.2004, 02:15:58
  2. avatar
    [565] Avilka [*]

    Gryzli, od mala som vyrastala medzi chalanmi. Vďaka mojej profesii pracujem viac v mužskom ako ženskom kolektíve. Takže poznám viac mužov a ver mi, že od svadby hlavne ako osobnosti.

    Asi mám šťastie a robím v kolektíve tých normálnejších, ktorí rozhodne nemajú zo žien depku.

    superkarma: 0 05.10.2004, 22:38:20
  3. avatar
    [563] Avilka [*]

    Gryzlý , sorry ten emotikon o zastrelení tam nemal byť. Chcela som tam len to zelené škeridlo.

    Hupsi, hups. Jasne, že po tebe netasím zbarane.

    superkarma: 0 24.08.2004, 08:56:41
  4. avatar
    [562] Avilka [*]

    Gryzli :
    560: neviem ako súvisí počet chlapov s tým , že obdivujem tvoj pohľad na ženy

    561: ano, ale zas to závisí od jedinca ako takého a nie či je to žena alebo chlap. Túto tvoju poznámečku berem ako pokus o odklon témy " či ženy rozhodujú racionálnejčie a muži emotívnejšie" k téme " Ako pracuje ľudský mozok".

    Šikovný spôsob ako vyklučkovať.

    superkarma: 0 24.08.2004, 08:54:48
  5. avatar
    [558] Avilka [*]

    No a vznikne z toho uplakaný smrkal z nevery.

    superkarma: 0 22.08.2004, 16:08:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [557] *Kotě* [*]

    Avilka: Jo, bylo by to super, až na to, že v očích gryzliho nám to není příliš ke cti Dává přednost iracionálnímu, emocemi nabitému chlapskému jednání.

    superkarma: 0 21.08.2004, 01:50:29
  2. avatar
    [556] Avilka [*]

    Gryzli, ja smekám. Ty si snáď široko ďaleko jediný chlap, čo tvrdí, že ženská jedná pragmaticky a bez emócii a hľadá najoptimálnejšie riešenie. Tudiž mi z toho vychádza, že jedná rozumovo, logicky, navyše analyticky super, lebo musí vyhodnotiť pre a proti viac riečení, aby vybrala to správne.

    Holky a nie je to, čo gryzli na nás obdivuje práve vlastnosti, ktoré nám páni väščinou upierajú?

    Gryzli, mám dojem, že to, či pri rozhodovaní používa niekto viac emócii a menej "rozumovej zložky" alebo naopak závisí od človeka ako takového a nie, či je chlap alebo žena.

    superkarma: 0 20.08.2004, 17:44:20
  3. avatar
    [554] *Kotě* [*]

    gryzli: Nezlob se, ale tys neprezentoval bezemočnost jako něco pozitivního. Původně jsi nám ženám nadal do bezcitných prospěchářek, až potom jsi to začal okecávat nějakou biologií pochybné provenience.

    superkarma: 0 15.08.2004, 04:19:00
  4. avatar
    [553] *Kotě* [*]

    gryzli: A jaké řešení obvykle hledá muž? takové, které vyhovuje někomu jinému?

    superkarma: 0 15.08.2004, 04:15:26
  5. avatar
    [537] *Kotě* [*]

    A ještě poslední poznámka : většina mužů by s tebou pravděpodobně nesouhlasila, neboť je obvyklým mužským bonmotem tvrdit, že žena není schopna rozumového uvažování, neboť její myšlení zatmívají hormony a emoce.

    Jsem si jista, že kdyby byla debata o něčem jiném, dal bys tento pěkný bonmot k dobru i ty. Ono je velmi pohodlné dávat ženám nálepky, jaké se ti zrovna hodí, že?

    To ostatně dělají muži již mnoho tisíc let: dávají ženám nálepky, definují je a vecpávají do kategorií, jaké se jim zrovna hodí. Jednou jsme nečisté nádoby hříchu, podruhé křehké poddajné princezny, potřetí tvrdé bestie bez emocí, jak se to vám pánům zrovna hodí.

    Právě o tom je, milý gryzli, feminismus: je to snaha vymanit se z nálepek, kterými jste nás polepili vy muži, a najít svou vlastní identitu. Neposlouchat, co mi muž říká, že si mám o sobě myslet, ale zahledět se do svého nitra a objevit, co si o sobě myslím skutečně. Ano, v tomto směru můžeš říci, že jsem feministka jako řemen.

    superkarma: 0 12.08.2004, 06:45:33
  6. avatar
    [536] *Kotě* [*]

    mimochodem, gryzli, za příspěvek 534 se ti rozhodně nehodlám omlouvat, neboť byl ukázkovým vyjádřením mé emoce po přečtení tvých scestných blábolů: mám na tebe neskutečnýho vzteka a opravdu, ale opravdu, jsi mě naštval.

    superkarma: 0 12.08.2004, 06:41:11
  7. avatar
    [535] *Kotě* [*]

    gryzli: jsme snad biologicky odlišné bytosti od mužů? Rodíme se na jiné planetě?

    Chceš říct, že žena necítí smutek, radost, žal, veselí, strach, lásku? Že necítí nic?

    Nemáme snad nervové synapse? Neprodukuje nám mozek a jiné žlázy hormony vyvolávající emoce stejně jako mužům?

    Proč si tedy místo ženy nepořídíš do života nějakého výkonného robota?

    A že ženy nedokáží produkovat emotivní umělecká díla? A takovou "Větrnou hůrku" od Emily Brontëové jsi četl? Poslouchal jsi někdy písně skladatelky Tori Amos? Alanis Morrissette?

    A proč muži páchají sebevraždy více než ženy? Proč mají mnohem více infarktů myokardu a mrtvic? Protože nejsou - na rozdíl od žen - schopni dobře snášet dlouhodobý stres. Pod náporem každodenních starostí se muž hroutí, žena skloní hlavu a jde dál - protože většinou tu není sama, musí se ohlížet i na ostatní.

    Demonstrativní sebevraždy? Ano, připouštím, ženy je páchají více. Ale že by to bylo z vypočítavosti? Vzpamatuj se. Pokusem o sebevraždu volá člověk o pomoc, i když špatně. A z vlastní zkušenosti ti mohu potvrdit, že žena, která koketuje se sebevraždou, ji většinou nespáchá, neboť má ohled na své blízké, jak moc by jim svým činem ublížila. Muž většinou na své blízké, s prominutím, sere.

    superkarma: 0 12.08.2004, 06:39:11
  8. avatar
    [534] *Kotě* [*]

    gryzli: ženy nemají emoce, kdežto muži je mají...

    co na to říct? Ó bože... ty jsi ale idiot...

    superkarma: 0 12.08.2004, 06:32:01
  9. avatar
    [482] *Kotě* [*]

    bombai: a kdo platí připojení tobě?

    superkarma: 0 08.08.2004, 04:15:03
  10. avatar
    [481] *Kotě* [*]

    gryzli:
    A já jsem ráda, že jsem ženou, a neměnila bych.

    A to přesto, že jako žena čelím ve společnosti mnoha nevýhodám, z nichž ty, které jsi popsal, jsou zdaleka nejmenší nebo je považuji za irelevantní.

    Výkyvy nálady nebo křeče při menzes jsou ničemu oproti tomu, že ačkoliv jsem ve své profesi stejně dobrá, ba lepší než mnozí muži, někteří klienti nebo majitelé agentur se mnou jako se ženou odmítají jednat a odmítají mi dávat práci... že ženu s malým dítětem u nás nikdo nezaměstná... že na všech konkurzech dostane žena ponižující otázku - a co děti, máte/chcete? Odpoví-li kladně, je automaticky vyřazena.... že mi některé firmy běžně platí za stejnou práci menší sazby než kolegům-mužům... a když se ozvu, dostanu odpověď ve smyslu - buďte ráda, že vám práci vůbec dáváme... že tzv. rodičovský příspěvek za to, že zůstanu doma s dítětem a budu se mu plně věnovat, nepokryje ani výdaje na jídlo a plínky pro to dítě... že jako žena mám podle statistik 90-procentní šanci, že budu znásilněna, nebo se mě nějaký muž znásilnit pokusí... mám pokračovat?

    Obecně si myslím, že tvoje (a verunčino, a matyho) vykreslení žen jako hysterických, manipulujících, vydírajících uřvaných bytostí, které si nic než tvrdé zacházení nezaslouží, je naprosto scestné a nechápu, jakými lidmi se v životě obklopuješ. Já znám ve svém okolí (i tady na ž-in) téměř výhradně jen normální, fajn holky, které povětšinou zvládají práci, starost o děti i manžela... které jsou milující, chápající, veselé a příjemné... a které jen nemají zájem o to, být otrokem pod okovanou botou nějakého "moudrého" pána a vládce, chtějí partnera ve všem všudy, o něhož se mohou opřít a kterému ony samy nabídnou svou oporu a povzbuzení, lásku a péči... co je na tom špatného nebo odsouzeníhodného?

    superkarma: 0 08.08.2004, 04:12:40
  11. avatar
    [477] trdlo [*]

    Gryzli, kdyz nepoznas preklep a nepochoipis vyznam, tak je opravdu zbytecny s tebou ztracet cas. Vis co, kdybys byl posledni chlap na celym svete, ani tehdy bys nebyl zadanej a popularni.
    A ted uz si laskave trhni nohou.

    superkarma: 0 06.08.2004, 19:32:02
  12. avatar
    [476] Vivian [*]

    achjo, lidi, nechcete se na to třeba vykašlat a jít dělat něco smysluplnýho?

    superkarma: 0 06.08.2004, 17:36:35
  13. avatar
    [465] trdlo [*]

    KLidne me nekdo smazte, ale:
    gryzli, nikde sem netvrdila ze si zenska, naopak , rikala sem si co asi udelas, az to tu tvoji s tebou omrzi. Tak mazejte: gryzli, ses blbej, nevis o cem mluvis, a zase si tu pisemne honis vis co, placas se po rameni a rikas si jak ses bajecnej. Mit chlapa jako ty, pro jistotu se stanu lesbickou. Cau, a kidne se poser.

    superkarma: 0 06.08.2004, 15:15:27
  14. avatar
    [463] trdlo [*]

    gryzli (Odpovědět) (Poslat vzkaz)
    trdlo 399:


    add primum.

    Bylo by krásné kdyby jsi dělalo to samé co píšeš ve své úvaze. - Tolik jedovatých snůšek na můj způsob života, který ostatně neznáš jsem ještě nečetl.


    gryzli, zajimavy, ze od tebe na nas ostatni to je v pohode, ale od nas tobe ne, ze jo. typicky.

    superkarma: 0 06.08.2004, 15:10:54
  15. avatar
    [462] Avilka [*]

    mitho - komolenie, platí to čo na svádení, sorry.
    Asi sme sa nepochopili. Ja nehovorím o výhodách a nevýhodách. Je jasné, že PMS tu je a každá sa s ním musíme naučiť žiť -súhlasím.
    Ja som skôr smerovala k tomu, ako
    môže si žena sama za zmenu nálady, npr, že je podráždená, keď spústu odborníkov tvrdí, že tú podráždenosť vyvolá zmena hormónov a je nekorigovateľná. Ak vieš spôsob, ako to ovládať, budem rada, keď sa s nami podelíš o skúsenosti.

    superkarma: 0 06.08.2004, 14:10:14
  16. avatar
    [456] Avilka [*]

    mirtha ako si za PMS môžu ženy samy? Ja som čítala články od odborne funodaných ľudí a tí mali na zmenu nálady, vyvolanú tvorbou určitých hormônov nejak diferentný názor..
    Rada si prečítam tvoje vysvetlenie.

    superkarma: 0 06.08.2004, 13:41:27
  17. avatar
    [426] Dudlajlama [*]

    Od jiste doby jsem silne precitlivela na vyraz "moudry, moudra", jen ho v diskusi zahlednu, jezi se mi chlupy . Na zvednuta prkynka pozor , nekdo mi poslal mailem jakysi material, ze to je otevreny prostor pro negativni energii, ktera z toho nezakryteho ajncliku proudi zpatky do bytu .

    superkarma: 0 06.08.2004, 04:30:00
  18. avatar
    [424] trdlo [*]

    Verunko, na Pratele sem se koukala, ale tam nikdo nikoho nediriguje a nikdo tam neni Velikym Sefem, Zdrojem Vseho Moudra, jak to popisujeds ty. Taky tam marne hledam nekoho s tvoji mentalitou.

    superkarma: 0 05.08.2004, 23:39:38
  19. avatar
    [423] moula [*]

    Olina 401: no presne tak, na velkych nebo dulezitych vecech se domlouvame a komunikovat nemame problem. Taky za ta leta vime, co ten druhy rad a o co nestoji. Ani jeden by nerekl tomu druhemu Nesmis, musis, nedovolim, zakazuju nebo podobnou vec. To bych nerekla ani nasim psum, natoz dospelemu cloveku.

    superkarma: 0 05.08.2004, 20:28:55
  20. avatar
    [422] Vivian [*]

    kola: Svoboda je otroctví, nevědomost je síla...

    superkarma: 0 05.08.2004, 17:41:36
  21. avatar
    [420] Jupíí [*]

    mitho: jé a já myslela , že jsi chlap.......

    superkarma: 0 05.08.2004, 15:24:41
  22. avatar
    [413] Vivian [*]

    mitho: a ty jsi taky z Příbrami?

    superkarma: 0 05.08.2004, 14:11:36
  23. avatar
    [412] trdlo [*]

    mitho: ptam se, jestli zijes zrovna jako verunka? A co znamena "clovek, ktery nechce slyset pravdu, je znudeny a nevi co rici?" SKutecne obsahla a vyznamove plna veta. Povez, co tim opravdu myslis. Ty mas pravdu? V cem? Kdo ji od tebe nechce slyset? Jak vis, ze je to pravda, rekl ti to tvuj muz, nebo Veruncin? Co je pravda a pro koho? Kdo je znudenej?

    superkarma: 0 05.08.2004, 14:01:55
  24. avatar
    [410] trdlo [*]

    mitho: a tobe tvuj Zdroj Vseho Moudra taky dovolil internet?

    superkarma: 0 05.08.2004, 13:35:35
  25. avatar
    [408] trdlo [*]

    trdlo: jo a v_erunko, neni to 90% holek. Je to 100% minus ty. Nemyslim, ze Maty a Gryzli se furt este pocitaji mezi holky, a ani tak by to nedalo 90%

    superkarma: 0 05.08.2004, 12:59:31
  26. avatar
    [407] trdlo [*]

    v_erunka: ty si, jak vidim, taky myslis, ze tvoje chovani je normalni. Proc bychom my, ostatni, mely svoje chovani videt jinak? Ja chci taky vedet, jestli tvuj Vudce a Zdroj Vseho Moudra veli jenom tobe, nebo taky tem ostatnim zenam, co se ti motaji po kuchyni? Spi jenom s tebou, nebou moudre obskakuje taky ty ostatni? Prosim prosim, napis nam misto planych filozofickych mudrovani nejake stavnate detaily ze zivota tve sekty.

    superkarma: 0 05.08.2004, 12:56:33
  27. avatar
    [402] Ijka [*]

    moula:alfa pes

    superkarma: 0 05.08.2004, 10:09:38
  28. avatar
    [401] Olina [*]

    moula 389: přesně tak. Když je u nás pěknej koncert, kterej nezajímá, tak na něj jdu sama a když si chce pokecat s kamarádem u piva, protože kámoš má trable, tak ho nechám jít. Jasně, že pokud by se něco přihodilo, tak jdou koncerty i kamarádi stranou.
    Ale pokud se jedná o něco většího, je podle mě lepší se nejdřív dohodnout, než oznámení třeba "kámoš nás pozval, o víkendu jsme u něj na chalupě", ale spíš, "kámoš nám nabídl, že bychom mohli na víkend k němu na chalupu, řekla jsem mu, že se dohodneme a večer mu zavolám"

    superkarma: 0 05.08.2004, 09:06:57
  29. avatar
    [399] trdlo [*]

    *Kotě*: Radsi bud opatrna s tou Veruncinou sektou , porad tvrdosijne odmita jakoukyliv nabozensko-skupinovy narazky, pokud mi teda dole neco neuteklo. Co kdyby te Verunka prisla vycepovat osobne a nazvala te kravou, jako nas ostatni

    Gryzli: tvuj nazor je jenom a jenom nazor. Nic jinyho. Neni to zakon, pravidlo, vyjimka ani nic shury daneho. Pokud ti tvuj zivot vyhovuje, je samozrejme ten jediny spravny - pro tebe. Nastesti lidi jsou svobodny ( i ty), muzou si svuj zpusob zivota vybrat takovej, jakej jim vyhovuje. Je ale zajimavy, ze ty, verunka a maty mate hodne podobny nazory a jako jediny se tady lisite od ostatnich. Cim? My ostatni si tu nazory vymenujeme, souhlasime, nesouhlasime, zasmejeme se... proste pohodicka. Ty, maty a Verunka nemate nic lepsiho na praci, nez si tu delat kazani a poslouchat se (zalibne si po sobe cist) jak tu nam, tem blbcum, co nechapeme vase vyssi poslani, ukazete a vse vysvetlite! Takove pisemne honeni pomyslneho vis ceho, zejo.
    Tohle je muj nazor gryzli: doma si delej co chces, a na verejnem serveru taky muzes kecat co chces. Ale laskave od ostatnich neocekavej, ze ti takovy kravoviny budou zrat, souhlasit s tebou a pochlebovat ti. Od toho mas jiste doma svou partnerku. Ji vyhovujes (v to doufej). Ze mas doma klid a pohodu, nebo co to tam mas, je pro tebe bajecny, ale nikde, ani tady pod tvym jmenem, neni psano, ze mas pravdu. Mas svoji pravdu treba doma, treba proto, ze sis ji vydupal, nebo proto, ze vam to vyhovuje. Vase pravidla ale nemusi fungovat pro nikoho jinyho, a nemas pravo kritizovat tady holky a litovat jejich partnery. Nepreju ti to, ale treba se ta tvoje zenska jednou probudi a dojde ji, co to ma doma za "jamamvzdyckypravdu", a zdrhne. Zaplatpambu ze nechodis lidem brecet na rameno, uz takhle ses k nevydrzeni a byl bys este horsi. Takze na konec: drzim ti palce, at ti, pro hodne lidi tady nepochopitelny, zpusob zivota prinese to, co od nej ocekavas. A prestan svoje nazory vztahovat na lidi, kteri zijou jinak, a (prekvapko!) tobe do jejich usporadani vubec, ale vubec nic neni.

    superkarma: 0 05.08.2004, 00:41:17
  30. avatar
    [398] *Kotě* [*]

    Avilka: Tady to ale jelo, co?

    superkarma: 0 04.08.2004, 23:43:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme