Bulvár

Nemocnice - horor, nebo oáza?

Rozhodla jsem se napsat krátký příběh o jedné, malé příhodě z našeho zdravotnictví. Budu moc ráda, když mi napíšete svůj názor, co si myslíte, jak to nyní u nás v ČR, za naše finanční prostředky, vnímáte i vy.

V neděli večer 20/7/2003 mě bodla vosa nad zápěstí. Vzhledem k tomu, že nejsem alergická, nikdy jsem neměla žádné problémy ani komplikace, nevěnovala jsem tomuto drobnému incidentu žádnou pozornost. Vše bylo v pořádku až do pondělního rána 21/7/2003. Když jsem ráno vstávala ruka byla oteklá až po loket, brněly mě prsty, trosku se i točila hlava.

Rozhodla jsem se nastolit samoléčbu, a to Zyrtec (prášek na alergie), na oteklou ruku studené zábaly, ocet. Tuto samoléčbu jsem prováděla celý den, bohužel, k mému úděsu, bez úspěchu. Podotýkám, že jsem v Praze úplně sama, nemám kdo by mě odvezl na pohotovost, kdo by mně podpořil, takže než jsem se rozhodla, že se dovezu na pohotovost, chvíli to trvalo.

Kolem 23. hod jsem se již věděla, že musím a odvezla jsem se do Nemocnice Na Homolce. Nikdy předtím jsem zde nebyla a měla jsem strach z toho, co se bude dít. Po milém přijetí v centrální kartotéce jsem nečekala žádné nepříjemné věci, kromě samotného vyšetření. Jaké bylo mé překvapení, když jsem přišla do čekárny na pohotovost – interna?!

Ze sesterny vyšla starší sestra a již od pohledu bylo jasné, že od ní žádnou empatii nelze očekávat. Ve chvíli, kdy na mě vyštěkla, co vlastně chci a já jí zhruba řekla svůj problém, s povzdechem, jak moc ji otravuji (podotýkám NIKDO jiný tam nebyl) mi oznámila, ať se posadím, že zavolá lékaře. Ve ztichlé čekárně jsem se slzami na krajíčku čekala. Do prázdné čekárny se najednou přes dveře ozval hlas sestry (píši doslovně): „Paní doktorko, je tu ňáká holka, že píchla vosa, hnije jí ruka, a to jako přišla teď, no co si to dovoluje, no já asi umřu…“

Možná spousta z nás zná ten pocit bezmoci ve zdravotnickém zařízení, kdy pracovníci vědomě zlehčují náš problém a my pak myslíme, že jsme vůbec neměli nikam chodit, protože je obtěžujeme v noci, s malichernostmi, které nejsou oproti jejich noční činnosti vůbec důležité. S touto zdravotní sestrou a se spoustou jí podobných bych se chtěla někdy setkat v situaci, kdy JÍ a jí podobným bude úzko. Ráda bych viděla, jak by jí bylo naduši, kdyby se k ní někdo choval tak jako ona se chová k pacientům. Zřejmě si neuvědomuje, že je placená z peněz daňových poplatníků alias pacientů.

Také musím podotknout, že paní doktorka, která mě ošetřovala byla velmi příjemná a milá. Což částečně vykompenzovalo mé překvapení a dotčení z chování této zdravotní sestry, která sloužila noční pohotovost na interně v Nemocnici Na Homolce v noci, ze dne 21/7 na 22/7. Na závěr dodávám, že se všeobecně přístup k pacientům ve zdravotnických zařízeních zlepšil a také doufám, že se bude nadále zlepšovat a že zmizí sestry typu té, o které je psáno výše.

Lucie    

    
   
14.08.2003 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [103] Ťapina [*]

    Simba: No jo, klasika. Pravá ruka neví, co dělá levá. Nejlepší je mít jednoho praktického doktora s vybavením.

    superkarma: 0 09.12.2003, 22:02:14
  2. avatar
    [102] Simba [*]

    Zrovna včera mi dcera pohoršeně líčila, jak si její kamarádka pohmoždila kotník, její mamka zavolala do nemocnice v Ostravě-Vítkovicích, jestli můžou přijet do nemocnice. Nebyl problém. A po 40 min. čekání na ně vyletěla sestřička, co tam čekají, copak nevědí, že teď na ně nikdo nemá čas, když operují.

    superkarma: 0 03.12.2003, 12:17:58
  3. avatar
    [101] Ťapina [*]

    Problémem většiny doktorů je to, že si nedokážou uvědomit, že pacienti, kteří se u nich střídají jsou na výjimky pořád jiní a jsou tam třeba poprvé. Věta "copak jste nikdy nebyl v nemocnici, že to nevíte?" je na běžném pořádku. Taky si ji jednou poslechu - je mi 24 a ne, nikdy jsem v nemocnici neležela.

    superkarma: 0 23.11.2003, 12:17:09
  4. avatar
    [99] emma [*]

    lia: ok, díky za info. já to nemyslela špatně. a tvého dítěte je mi líto ...
    rekonstrukce nebo operace, to je jedno, hlasvně že to těm dětem pomůže!

    superkarma: 0 18.08.2003, 10:58:08
  5. avatar
    [98] Dudlajlama [*]

    To Lia, to je strasne smutne....

    superkarma: 0 18.08.2003, 07:04:32
  6. avatar
    [96] Kocicka [*]

    souhlas...mě doktor místo vyšetření na chirurgii s bolestmi břicha řekl že jsem určitě těhotná, protože každá ženská co k němu přijde a bolí ji břicho je určitě v jináči. Což mě jako 19letou svobodnou dívčinu docela urazilo - no a potom co mi ten slepak málem praskl a nevěděli jestli mi budou operovat vajecníky a nebo ten slepak se modlim,aby mi uz nikdy nic nebylo! A ted me jiz 1rok ukecavaji at si necham operovat srusty potom slavnym slepaku! HOROR! Ale ne vsichni jsou spatni i fajn doktori tam byli...:-)))Tem drzim palce, aby to nevzdali!

    superkarma: 0 16.08.2003, 19:35:28
  7. avatar
    [95] Sanofi [*]

    BBV: Moc jsi mě nepřesvědčila. Nemusíš mě poučovat, že když příteli rentgenují žebra, že je vyslečený. To při svém vzdělání samosebou vím. Nevím, co by z toho laborantka měla, kdyby v noci "dělala" rentgen hodinu. Zaprvé by ji určitě urgoval chirurg, a za druhé, určitě i ona má zájem na tom, aby práci odvedla co nejdříve.
    Pokud se opravdu sestry zamykají na uvedeném pracovišti před pacienty, pak k tomu opravdu nemám co říct. Sorry....ale ani tohle Ti nevěřím.A pokud to přece jen pravda je, pak to není nemocnice,ale pěkný bordel. Doufám, že mi ostatní prominou tento hrubý výraz. Ale jinak se to nazvat nedá.
    Možná,že by ale nebylo na škodu vyslechnout si i druhou stranu. Ze zkušenosti můžu potvrdit, že ne všechno, co říká pacient,je vždy pravda. A že hájím svou profesi? No, samozřejmě, že ano. To je snad pochopitelné.

    superkarma: 0 15.08.2003, 17:41:12
  8. avatar
    [94] Dickie [*]

    ola: Ale vždyť ona si to neléčila týden. v neděli ji to ďoblo a v pondělí večer šla na pohotovost.

    superkarma: 0 15.08.2003, 17:38:16
  9. avatar
    [93] Sanofi [*]

    Fionna: Milá Fionno, jak já se bojím zubaře, to si snad ani nedovedeš představit. Týden dopředu mám stres, dva dny dopředu nespím a těsně před návštěvou jsem málem po...:o))
    Ale změna nastala, když jsem přešla k druhé zubařce. Je tak strašně hodná, milá a ochotná, že lépe se už zubař chovat nemůže. Ne, že bych úplně ztratila strach, ale už se přece jen tak nenervuji jako dříve. A když ze zubní ordinace odcházím, vždychy se dušuji, že už se příště nebudu vůbec bát, protože to opravdu NIC není. Podotýkám, že mám venku všechny zuby moudrosti. Šly jako po másle:o)) U této zubařky si nechávám jakékoliv, sebemenší ošetření provést, v lokální anestezii. Tedy klasicá injekce. Potom je každý zákrok paráda. Pokud se opravdu bojíš, určitě si najdi podobného stomatologa.

    superkarma: 0 15.08.2003, 17:32:15
  10. avatar
    [92] Sanofi [*]

    Olinka: Ve všem souhlasím,jen ty nemalé platy mě trochu rozesmály. Nebo spíš rozesmutnily...

    superkarma: 0 15.08.2003, 17:26:23
  11. avatar
    [91] Sanofi [*]

    Majucha: Já nechci žádný detaily a podrobnosti. Nevěřila jsem Tvému vyprávění ne proto, že by sis to vymyslela Ty, ale spíš proto, že vůbec nemůžu pochopit, že se něco takového v dnešní době může stát. Já nikdy moc nemocná nebyla (zaklepat to na dřevo:o)) a když už na mě něco vlezlo, chovali se ke mě všichni skvěle,možná právě trošku i proto, že jsem zdravotní sestra.
    Takže neber to tak, že Tě podezírám ze lhaní. To ne. Ale podle mě,takoví lidé do zdravotnictví vůbec nepatří. Jen kazí dobré jméno sestřičkám a lékařům, kterým na lidech záleží a udělali by pro ně to nejlepší.

    superkarma: 0 15.08.2003, 17:24:48
  12. avatar
    [86] emma [*]

    já myslim, že dokonce existuje nějakej zákon o zneužívání pohotovosti. pokud by se tam šlo s věcí, která počká na ráno k obvoďákovi nebo, která se již táhne dlouho a mohla se zaléčit přes den, může ten člověk dokonce zaplatit pokutu. znám totiž i takový, kterým se nechce přes den čekat u doktora, jdou radši do práce a večer si zajdou na pohotovost.

    superkarma: 0 15.08.2003, 11:06:30
  13. avatar
    [82] emma [*]

    Majucha: proboha, co ty v tomživotě furt děláš?? 2x zlomená páteř

    superkarma: 0 15.08.2003, 09:00:30
  14. avatar
    [80] Haninka [*]

    Libča: malem bych pri cteni . mam taky nejake zkusnenosti s praci sestry. pracovala jsem 17 let na detskem obvode a slouzila pohotovosti. stavalo se , ze jsem po 24ti hodinove sluzbe prejela na sve pracoviste a tam pokracovala dalsich 8 hodin. a kdyz jsem mela za sebou probdelou noc, bylo to docela narocne. taky si nepamatuji, ze bych byla na pacienty neprijemna nebo dokonce zla, ono u to snad ani nejde, ale musim priznat, ze nekdy s velkym sebezaprenim... to je ale tema na hodne dlouhy clanek

    superkarma: 0 14.08.2003, 20:58:32
  15. avatar
    [79] manki [*]

    Léthé: možná nevěříš, ale to, co jsem popsala se opravdu stalo. Ne v Praze, ale v Brně a všechno je to pravda, nic jsem si nepřidala, spíš ještě ubrala. A jak jsem v jednom příspěvku napsala, byla jsem i v jiné nemocnici na několika operacích oka a to byl zase pravý opak. Takže ne všechny nemocnice jsou stejné a nebo i přístup k pacientům. Napsala jsem jak špatnou zkušenost, tak i dobrou a rozhodně jsem neměla žádný důvod něco dobarvovat, proč taky? Víš, trošku se mě to dotýká, protože bych to, co jsem si v té nemocnici zažila, nepřála nikomu, ani svému největšímu nepříteli. Teď chodím pravidelně už celých pět let každé tři měsíce na kontrolu k doktorce na internu. Ty nervy co si pokaždé zažívám, bych Ti tedy nepřála. První dr. byla moc bezva, vlastně jsou na té interně fajn všechny doktorky, mají dobrý a příjemný přístup k pacientům, člověk se tam necítí jen jako kus. Akorát mi vadí to, že se to tam dost střídá. Než si zvyknu na jednu dr. tak je tam za chvíli další. To co jsem popsala, bylo na chirurgii, ne na ambulanci. Ostatním ještě jednou moc děkuji za podporu, potěší to

    superkarma: 0 14.08.2003, 20:11:41
  16. avatar
    [78] Dudlajlama [*]

    Libco, taky se k tobe prihlasim, az budu v poslednim tahu, doufam ale, ze jeste nejakou dobku vydrzim .

    superkarma: 0 14.08.2003, 20:08:09
  17. avatar
    [77] Léthé [*]

    Libča:ty moje sestřičko tebe bych chtěla mít u sebe až budu natahovat bačkory Ale ještě před tím by jsme si daly láhvinku něčeho pořádného

    superkarma: 0 14.08.2003, 19:57:25
  18. avatar
    [76] Libča [*]

    tak ja jsem to radsi ani dal necetla a protoze jsem zdravotni sestra a phybuji se na ambulanci a prijmu ale v jine zemi tak by jsme se ted pokusila rici par slovicek zda-li muzu.
    V prvni rade Lucko nevim ale jak to pise Lethe tak to i ja vidim jako zdravotni sestra myslim si ze jsi dluoho cekala a reakce te sestry byla ta ze kdyz jsi to vydrzela cely den.. uz s takovou rukou tak to slo vydrzet az do rana proste jsi mela jit k lekari hned...ale to jen bokem, myslim ze ti to mely rici slusneji a lepe a mile.
    Jinak neznam a nikdy jsem sama nepraktikovala takovy pristup k pacientum jak to tu pisete vy a musim rici ani nikdy ze stran mych kolegyn na par vyjimek a ty prosim napocitam tak prsty na jedne ruce...ale fakt vyjimky...
    Kdyz jsem se zacala ucit v teto nemocnictj. v nemecku tak mi tenkrat pri prijmu pravili chovejte se k pacientum tak jakoby to byli vasi pribuzni nebo vy sami.. a tak pracuji uz skoro pet let... lide si nestezuji, ba naopak rikaji ze jsem moc mila nechci se chlubit a ja jim na to odpovidam ze jsem takova jakou by jsem ja chtela mit u sebe zdravotni sestru... pacienty uklidnuji, vse vysvetlim. Je pravda ze dneska jsem byla hlasite na jednu starsi pani ale to bylo proto aby jsem ji dostali z jejiho transu... ne proto ze by mi vadila... a pak byla klidna a bylo vse o.k.
    A neznam nikoho kdo by si to z mych kolegu dovolil byt na lidi sprosty zly ci tak nejak...
    Je pravda ze nektere pripady ktere prijdou v noci v pul druhe jsou skutecne zanedbana vec od tech pacientu... a skutecne i zbytecna.. je pravda ze Infarkt ci, Slepak ci vaznou nehodu proste vazny stav nebereme na lehkou vahu a ja se priznam ze pro mne doposud je kazdy pacient vazny stav....
    Svou spatnou naladu, nevyspani ci jine nechmury nelecim a neodbyvam si na jinych.. obcas se omluvim kdyz jsem smutna oni to poznaji a tak jen reknu ze je mi smutno a mam potize at se nezlobi a pak najednou bumm... uz to ani nejde byt zly...
    Jednim slovem zdravotni sestra to musi clovek mit v sobe to je vlastne odevzdanost tem druhym... ale proto si tu praci volime... driv jsem byla sekretarkou a byla jsem zoufala ted miluji mou praci miluji ty pacienty a mam radost z kazde dobre provedene prace, smutne konce mne trapi ale to patri k nasi praci. Nejiste pacienty uklidnuji a kdyz vam reknu ze v mem oddeleni kde pracuji krom tech nahore uvedenych a to je endoskopie se obcas i pacienti smeji s hadickou v puse a to je co rici
    a dost......

    superkarma: 0 14.08.2003, 19:51:57
  19. avatar
    [75] Léthé [*]

    Sanofi: a co se týče mých zkušeností z nemocnicí v ČB? Zatím jen kladné.Žádný horor se ještě nekonal.Chování sester bylo vždy podobné mému chování k nim.Ani já moc nevěřím všem níže psaným příspěvkům(výjimkou Meryl) ,některé se mi zdají být hodně přitažené a "dobarvené".

    superkarma: 0 14.08.2003, 19:35:14
  20. avatar
    [72] Léthé [*]

    Sanofi: přiznám se ti,že být zdravotní sestrou a přijít mi pacient v noci z podobným problémem jaké popisuje Lucie,taky bych se neusmívala a v duchu bych si určitě něco peprného říkala .Je to trošku bezohlednost vůči těm,kteří potřebují akutní pomoc a můžou to být i již hospitalizovaní pacienti na tom daném oddělení.Ale vím,že mohu být jakkoliv unavená,jedno vím,že bych se chovala možná odměřeně,ale profesionálně.Poznámky typu "... no co si to dovoluje, no já asi umřu…",bych si nechala na doma.

    superkarma: 0 14.08.2003, 19:27:21
  21. avatar
    [71] Sanofi [*]

    Asi budu vypadat jako blázen, protože poslední příspěvky jsou jen ode mě,ale při čtení vašich zkušeností, mi běhá mráz po zádech. Jak už jsem psala, jsem zdravotní sestra, takže podobné horory mi rvou srdce.
    Když se tak ale probírám všemi těmi příspěvky,všimla jsem si, že skoro všechny zkušenosti (skoro:o) máte z pražských nemocnic. Já sama pracuji v menší okresní nemocnici. Je to jedna z prvních soukromých společností. Nechci pět chvalozpěvy na naše zařízení, ale podobné věci by se u nás fakt stát nemohly. Taky nejsme stopro, ale pacienta bereme jako klienta a podle toho se chováme. V nemocnici probíhá výzkum spokojenosti pacientů, který já osobně vedu, takže mám trochu představu, jak nás pacienti vnímají. Ve většině případů si nemohou nemocnici vynachválit. Výtky jsou samozřejmě taky. Ale ty se týkají většinou vybavenosti nemocnice. S ošetřovatelským personálem jsou většinou všichni velmi spokojeni.
    Tak si říkám, že asi v menších nemocnicích je ten přístup k pacientům trochu odlišný než ve velkých fakultních nemocnicích. Co na to říkáte?

    superkarma: 0 14.08.2003, 19:04:49
  22. avatar
    [70] Sanofi [*]

    Majucha: Sorry.ale nevěřím. fakt ne.......

    superkarma: 0 14.08.2003, 18:54:19
  23. avatar
    [69] Sanofi [*]

    BBV: Když čtu tvůj příběh, pár věcí mi v tom nesedí. Čekali jste s přítelem hodinu na výsledek RTG? Nechápu.....rentgenové snímky jsou hotovy do 15 minut. Nechtěli dát příteli napít? OK...dobře udělali. Pokud by musel jít na operační sál, bylo by to jen plus, že nepil. Ležel na lehátku nahý? A proč? Kdo ho vyslíkl? Lékař určitě ne, že by ty laksní sestry? Poslali Vás po vyšetření domů? Sorry....ale každý větší úraz se nechává v nemocnici minimálně den na pozorování. Komoce, vnitřní krvácení....atd. Mám dojem, že jsi ten příběh trochu přibarvila. potom už nevěřím ani tomu, že sestry se zamkly na sesterně a docela věřím, že jsi histerická ženská. Samozřejmě uznávám, že v takových chvílích má člověk právo na trochu té histerie a ukvapeného jednání. Při posuzování situace by ale měl být soudný a nekritizovat jen jednu stranu.

    superkarma: 0 14.08.2003, 18:49:59
  24. avatar
    [68] Sanofi [*]

    Jsem sama zdravotní sestra, takže nevím, jestli můžu situaci objektivně posoudit. Fakt je,že v každém oboru se najdou "černé ovce", které kazí pověst. Podle jedné protivné sestry nelze posuzovat celé zdravonictví.
    Léthé píše něco o rozespalé krávě. Možná má pravdu,ale možná ta rozespalá kráva má za sebou pořádně perný den. Moje kolegyně, které slouží na chirurgické ambulanci jsou často po službě totálně zničené. A i když si myslím, že jsou to hodné,příjemné sestřičky, takový půlnoční pacient, který si natloukl koleno před třemi dny dopoledne, jim dokáže pořádně zahýbat žlučí. Myslím, že "vo tom to je":o) Jinak přeji všem jen vlídné zácházení ve zdravotnictví.

    superkarma: 0 14.08.2003, 18:23:02
  25. avatar
    [67] Léthé [*]

    Meryl:uf tak to je síla ...hele a proč si se nechala operovat v Bangladéži?...nebo se něco takového mohlo stát třeba i u nás? ...hele Merylko,víš že se nedivím těm několika nespokojeným pacientům co jsou schopní odkráglovat svého lékaře?V tomto případě bych asi taky

    superkarma: 0 14.08.2003, 18:19:33
  26. avatar
    [66] Léthé [*]

    No až tak dramaticky bych to naše zdravotnictví neviděla.Holt jsi měla Lucko štěstí na nevrlou sestru,ale podle ní bych nesoudila ty ostatní.
    A jít ve 23:00 hodin na pohotovost,když už si ten den ráno cítila zhoršení?...to je pak už trošku riskantní,že se s takovou rozespalou krávou ještě někdy můžeš setkat.Příště nečekej tak dlouho.

    superkarma: 0 14.08.2003, 17:39:11
  27. avatar
    [63] Lída [*]

    manki:

    superkarma: 0 14.08.2003, 15:58:56
  28. avatar
    [62] emma [*]

    manki: tak to je fajn

    superkarma: 0 14.08.2003, 15:08:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] manki [*]

    Magráta: Máš pravdu, život se se mnou vůbec nemazlil a prožila jsme toho za několik lidí najednou. V červnu jsem měla 47 let a naštěstí mě optimismus a nadšení pro všechno neopustilo. Hodně mi v době mé nemoci pomohl internet a tyto stránky.

    superkarma: 0 14.08.2003, 14:14:33
  2. avatar
    [59] manki [*]

    emma: To je sice pravda, ale nedávno byla Nikolka v televizi, je to už docela velká holka a tam její rodiče říkali, že fond funguje dál a ty peníze zůstaly na další operace dětí, snad je to tedy pravda.

    superkarma: 0 14.08.2003, 14:11:24
  3. avatar
    [58] petul [*]

    Můj zážitek s doktory není sice tak drastický jako některé, co jsem tady četla, ale přispěju: před 6 lety (bylo mi 22 let) jsem o vánocích trpěla bolestí zad, v okolí ledvin. Po dvou dnech bolestí jsem měla najednou přes noc 41 horečku. Obvodní doktorka mě poslala domů s tím, že je to chřipka, že to chce vyležet. Po dvou dnech, kdy jsem myslela, že to bude můj konec, rodiče zavolali na pohotovost s tím, aby přijeli. Ti dobráci jen řekli, že mě mají dělat studené zábaly, že to přejde. Zábaly opravdu zabíraly - z 41 na 39,5 a za půl hodiny opět 41. Na Nový rok to už můj otec psychicky nevydržel a seřval po telefonu doktorku na pohotovosti, aby okamžitě přijela. Frčela jsem okamžitě sanitkou do nemocnice na JIP. Po dvou dnech jsem byla přeřazena na internu, kde jsem strávila měsíc. Diagnoza - těžký zánět v krvi. Nepřišli na to, z čeho. Na pojízdném vozíku mě vozili po všech čertech po vyšetření, na kterých jsem omdlívala. Jako poslední (asi 10) štace bylo zubní. Řekli, že ten zánět by mohl být SNAD od zubu a že mi ho raději vytrhnou. Po třech hodinách na křesle mi vytrhli zub, se kterým jsem do té doby neměla problémy. Do dnes nevím, co mi bylo....Ale hlavně, že jsem zdravá A obvodní doktorku jsem ihned po návratu z nemocnice vyměnila.

    superkarma: 0 14.08.2003, 14:09:06
  4. avatar
    [57] Fifinka [*]

    BBV: co to je zaplacené přednostní ošetření? To v našem státě plném socialistického zdravotnictví jde?

    superkarma: 0 14.08.2003, 14:07:33
  5. avatar
    [54] emma [*]

    Magráta: no já o nich asi před 2 měsíci četla nějakej článek a o tomhle ani slovo, tak mě to zarazilo. je to věc o které se nemlčí, ne?

    superkarma: 0 14.08.2003, 13:47:39
  6. avatar
    [49] Ťapina [*]

    To propouštění z nemocnice bez sanitky je dost běžné, můj expřítel měl bouračku, která se stala na druhém konci republiky, než bydlel, ležel v nemocnici týden se zlomenou čelisí úplně v cizím městě a pak ho propustili stylem "tak nashledanou a u vašeho doktora si zajděte na kontrolu". V cizím městě vylezl z nemocnice na ulici, kde v životě nebyl, protože tam ho přivezla sanitka a moc to nevnímal. Naštěstí jsem tam byla a sehnala odvoz domů, jinak by tam vypadal jako spadlý z Měsíce. Jo a to ho ještě třetí den doktor seřval, že není oholený, takže pánové, až pojedete na jednodenní výlet, tak holení s sebou, co kdybyste skončili v nemocnici.

    superkarma: 0 14.08.2003, 13:25:53
  7. avatar
    [48] emma [*]

    Magráta: jenže Nikolka tenkrát vybrala asi 5x víc než na operaci opravdu potřebovala a nikdy nikdo neřekl, co se s těmi zbývajícími penězmi stalo.....

    superkarma: 0 14.08.2003, 13:25:22
  8. avatar
    [47] emma [*]

    jediná obrana je asi stěžovat si, stěžovat si, stěžovat si! a rozhlašovat podobné historky. ono když pak ředitel nemocnice bude mít těch stížností na stole hodně, určitě se již nad tím zamyslí. každá stížnost dobrá! jenže to by Češi nesměli bejt takový laxní ovce....

    superkarma: 0 14.08.2003, 13:23:50
  9. avatar
    [44] manki [*]

    Eva_Fl: Přesně tak, kryjí jeden druhého. Jen jednou jsem si stěžovala. Bylo to těsně před revolucí. Byla jsem po operaci prsu, byl to nezhoubný nádor, ale velikosti jablka. Takže jizva byla dost velká a vrchní sestra mě poslala tramvají domů, přestože bylo vedro, konec školního roku, takže tramvaje plné dětí, které jezdily na výlety. Vrchní se mi pomstila tím, že mě jeden dobrý doktor nechal přestěhovat na prominentní pokoj pro pět pacientek. Jinak jsem byla na pokoji, kde nás bylo dvacet! Umírající babičky v bolestech, kdy celou noc naříkaly. Prosila jsem vrchní sestru, ať mě dá na ten vedlejší pokoj, uvolnila se tam postel, to jsem si ale dovolila dost, jak ta mě seřvala!!! To jsem ovšem nevěděla, že je jen pro "někoho" Já nervičky na pochodu, protože jsem měla děti malé a čekala na histolku a v noci nemohla vůbec spávat. Při vizitě, když dr. viděl v jakém jsem psychickém stavu, nakázal vrchní, ať mě okamžitě přestěhuje a jí sklaplo. No a při propuštění zase sklaplo mně - bez snídané, papíry mi hodila na postel a můžu prý jít. Tak jsem šla, cestou při přestupování se mi udělalo tak zle a byla jsem ráda, že mi pomohla až domů jedna moc hodná paní. Taky mi řekla, hned si stěžujte, pak ještě pár známých, to přece takhle nejde. Tak jsem napsala stížnost, že jsem při propuštění nedostala sanitku. Přitom jedna holka, která tam byla na podezření otřesu mozku, spadla v koupelně, druhý den ji pustili domů a vezli ji sanitkou jen pár zastávek, pár metrů, domů. A víte ci mi na stížnost odpověděli? Že mi sanitka byla nabídnuta a JÁ jsem ji odmítla. No jistě, abych se v tom vedru, chvilku po operaci trmácela třičtvrtě hodiny domů, to určitě. Tak vidíte, jak dopadají stížnosti. No, třeba dnes by to možná bylo jiné, i když nevím, po tom co tady čtu a co jsem si i já sama prožíla.
    Fifinka: Na tu stránku se určitě podívám, jsem taky alergická na včelu.

    superkarma: 0 14.08.2003, 12:51:32
  10. avatar
    [41] Eva_CZ [*]


    Nemam slov. Holky : psat stiznosti, treba az na mista nejvyssi ( ted nemyslim Bohovi ).
    Mam podezreni, ze smrt mych rodicu byla ve spatne a nedostatecne peci nemocnice. Tatinek zemrel na zapal plic, maminka po opakovanych zanetech podbrisku! Chuderka. Po 2-3 tydnech pobytu v nemocnici ji poslali s bolestmi domu - a za par hodin ji znovu do spitalu vezli a tak to slo porad dokola, az zemrela. Nikdo mi nebyl schopen vysvelit, PROC! Copak je zanet v brise smrtelny? Jak ho lecili, kdyz se tam vracela porad dokola - a lecba uplne na h***o...
    Bohuzel jsem uz v CR nezila...
    Uz je pozde cokoliv ted resit. Myslim, ze rodice dostali mizernou a spatnou lecbu. Zemreli ve veku 65 let... Zbytecne.
    Rikala jsem svemu bratrovi, ze je podle me lecili blbe - a on na to : vis jak byl ten doktor hodny?
    Prestala jsem s nim na toto tema komunikovat, ja po doktorovi nechci, aby byl hodny, ja po nem chci, aby byl PROFESIONALNI.
    Na laskavost mu kaslu.
    Kolik lidi umira diky neprofesionalite?
    Jenze : bila mafie, kryji jeden druheho a pravdu se clovek nedovi..

    superkarma: 0 14.08.2003, 12:05:25
  11. avatar
    [40] manki [*]

    Jak jsem napsala, mám za sebou i několik operací po úrazu oka. Byla jsem s tím v jiné nemocnici a mám na druhou stranu i dobré zkušenosti. Můj lékař je úplně něco jiného, hned si se mnou sedl a vysvětlil průběh operace, co se mnou bude, jaké jsou mé vyhlídky. Čekal až se proberu z narkózy a hned mi řekl, jak operace proběhla a že je vše v pořádku. Takový přistup by měl být snad všude samozřejmostí, ale jak je vidět, je snad jen pouhou vyjimkou. A vůbec celé to oddělení bylo jak ze seriálu Stefanie, nebo jak se ten seriál jmenoval. to nekecám, to je fakt!!!

    superkarma: 0 14.08.2003, 12:04:56
  12. avatar
    [39] Wiki [*]

    MARRY: jo...a taky mne to fascinovalo v pripade tech Irackych deti....jaky se kolem toho udelal humbuk...detem to samozrejme preju, proc ne, ale proc taky nema odpovidajici peci radovy obcan CR??? :((

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:56:48
  13. avatar
    [38] Fifinka [*]

    kateřina: JÁ si myslím, že spousta lidí hmyzí kousnutí podceňuje, vážně se koukněte na ten můj odkaz a zejména si přečtěte tuto větu: Může se to stát komukoliv, alergie na bodnutí hmyzem není vrozená

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:55:25
  14. avatar
    [34] manki [*]

    Všem moc díky za podporu , je mi z toho dobře na dušičce a všem přeji pěkný den, díky

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:34:47
  15. avatar
    [30] manki [*]

    Meryl: To je fakt hrozný, měla jsi fakt štěstí Na všechno mají čas a pak jde málem o život. Jo, ještě jsem zapomněla napsat, že ve výsledku bylo, že šlo o atypický průběh, tedy žádné znamínko, jak si pořád oni mysleli a vůbec mi nevěřili.

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:23:06
  16. avatar
    [29] Wiki [*]

    Manki: tak to je sila :(((
    taky drzim palecky...

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:18:27
  17. avatar
    [28] Veruška [*]

    manki:
    já ani nevím, co na takový příběhy říct nechcety si stěžovat třeba rovnou u Součkový? všem a

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:13:38
  18. avatar
    [26] manki [*]

    Majucha: Moc díky a Tobě taky držím palečky. Snažím se moc si to nepřipouštět a být veselá. A ono to jde!!!

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:12:23
  19. avatar
    [24] manki [*]

    Majucha: Jo, taky ji tam hodně velkou, ale je mi to celkem jedno, i když se mě občas někdo zeptá, co jsme tam měla Doktorka byla úplně v úžasu, když jizvu viděla ,ale pak to honem zamluvila. tak snad sešívají na pitevně, asi si doktor myslel, že je to u mě stejně jedno.

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:08:26
  20. avatar
    [22] manki [*]

    Omylem jsem to už odeslala, takže pokračuji dál. Všude se píše, že jak si člověk něco zjistí, má jít k dr. okamžitě a co nejdřív operovat, no a vidíte, u mě žádný spěch! Tak tedy v září jsem nastoupila na operaci. Doma jsem si mezitím dala všechno do pořádku, tušila jsem, že to dobré nebude. Při příjmu se mě dr. ptal, jestli sleduji televizi a podobně, proč jdu tak pozdě, že to znamínko muselo něco dělat. Řekla jsem mu, že tam žádné znamínko nebylo, že mi to začalo úplně jinak než popisují a kdyby se mi nějaké znamínko začalo měnit, tak jdu okamžitě, že jich mám dost a že si je hlídám. Večer byla vizita a primář, když došel k mé posteli se ptal toho dr. doslova: "To je ta, co se hlídá a takhle dopadla???!!!" Co na to říct? Jen jsem se na toho doktora podívala a zakroutila hlavou. Narkózu jsem odmítla, protože ji nesnáším a mají vždycky co dělat aby mě z ní probudili. O tom zase oni nechtěli ani slyšet, tak jsem se nakonec s anesteziologem dohodla na kompromisu. Začnou v lokále a když uvidí, že to jde do hloubky, že nasadí narkózu, s tím jsem už souhlasila. Na sále mi "to" nejdřív fotili a pak mi to doktor umrtvil. Ani nezkusil, jestli je to už umrtvené a začal řezat. Až jsem mu řekla, že mě to bolí, tak přestal a řekl, že tedy ještě chvíli počkáme. Rána byla hrozně velká a setřička mi řekla, že mě obdivuje, že jsem to vydržela, než ale narkózu, to radši fakt vydržím. Operovali mě ve čtvrtek ve tři hod. odpoledne. V pátek ráno mi udělali převaz a prý mohu domů, já tam nebyla ani 24 hod. po operaci!!! V tu chvíli jsme bala tak ráda, že tam nemusím ležet, to jsme ale netušila, co mě ještě čeká. Pustili mě domů s tím, že na kontrolu přijdu za 14 daní, bez převazu, prostě nic. No tak tedy jo, ale přes víkend jsem měla tak hrozné bolesti a v pondělí jsem viděla, že mi prosakuje obvaz. Zavolala jsem tam, že sice mám přijít za 14 dní, ale že mám hrozné bolesti. Měla jsme hned přijet, na řadu mě ale vzali až za tři hodiny, seděla jsme tam v těch ukrutných bolestech. Měla jsem tam hroznou infekci, dr. musel prostřihnout stehy a začal ránu čistit, na tato tantalova muka jsem chodila dalších 14 dní, šílené množství antibiotik, z toho nabouraný žaludek a ze mě uzlíček nervů, protože jsme každý den čekala na ortel, krerý na sebe nechal pěkně dlouho čekat. Když výsledky konečně dorazily, doktor mi při mytí ruk! řekl diagnózu - ano je to zhoubný melanom. Žádné sednutí a v klidu vysvětlení co a jak dál se mnou bude. Vyloženě nade mnou zlomili hůl a snad prý tak půl roku života. Začala jsme chodit na internu, moc hodná paní doktorka, ta mi konečně vysvětlila co a jak. Měla jsem prventivně dostávat rok ambulantně něco jako chemo v injekcích, ale vzhledem k tomu, že mám po těžkých operacích oka a vedlejší přiznaky jsou stejné jako u chema, tak mi je zatím!!! nedali. Sice to je už pět let, ale mám to v paměti, jako by se stalo včera. Nemohu říct, že jsem z vody a kdyby něco, říkám si díky Bohu za těch pět let a další každý den, který prožiju...

    superkarma: 0 14.08.2003, 11:03:42
  21. avatar
    [20] manki [*]

    Také Vám napíšu svůj příběh, který se mi stal tměř před pěti lety. Tehdy se mi "cosi" udělalo na rameni, začalo to úplně nwvinně, maličkým růžovým flíčkem. Jak dlouho jsem ho tam měla, nevím. Myslela jsem si, že je to snad ekzém a nebo že je to snad z vody, protože mi to začalo svědit po sprchování. Ale najednou se to z ničeho nic zvrhlo a já šla na kožní. Dr. s tím nechtěla mít nic společného a tak mě poslala před konzilium, které ale bylo až za 14 dní a mezitím to rostlo. Tam mě prohlídlo asi 15 doktorů a poslali mě dál, do melanomové poradny. Jela jsem tam hned, ale opět mě objednali a to za dalších 14 dní, no a mezitím mně to rostlo a rostlo. Nebolelo to, ale už mokvalo. Doktor se na to podíval, suše se zeptal jak dlouho to znamínko tak je, odpověděla jsem, že tam žádné znamínko nebylo, že to začalo malým flíčkem a nevím, jak dlouho už tam byl, ale že se mi to najednou začalo zvětšovat a rychle narůstá a že je to tak měsíc, co s tím už chodím po doktorech. A on na to, že když už je to tam tak dlouho, že to ještě měsíc vydrží a objednal mě za další měsíc na operaci!!!

    superkarma: 0 14.08.2003, 10:30:46
  22. [16] gaia [*]

    No to je teda síla, úplně mě z těch příběhů rozbolelo břicho

    superkarma: 0 14.08.2003, 10:02:56
  23. avatar
    [15] Vera1 [*]

    zažila jsem podobný případ neochoty na dětském infekčním oddělení v Jilemnici..odvezli tam moji roční neteřinku s podezřením na salmonelu, švagrová byla samozřejmě s ní(izolovaná od okolí)...jaké bylo mé překvapení když jsem se nejprve z jejích úst dozvěděla o neochotě místních sester..malou si musela sama krmit, přebalovat, měřit teplotu a zaznamenavat příjem tekutin...sama jsem pak byla svědkem toho jak dlouho nenesli jídlo(to už tam ležely přes týden) a tak se švagrová šla zeptat co se děje, sestra jí nejprve doslova seřvala ( neslo se to celou chodbou) jak si to představuje, že už je dávno po jídle a že si pro to má chodit! ...když se jí ještě o patro níž dostalo studené jídlo pro malou (rýže s uho-noo na to že měla mít striktní dietu?? ) za chvíli přilítla sestra,se slovy "no tak co lelkujete maminko a krmte krmte odnašíme talíře (malá spala-měla vysoké horečky)...jsem už opravdu jen nechapavě kroutila hlavou...švagrová už jen pohotově přelila ten blivajs do připravené misky (po broskvích:) aby nechala malou aspoň vyspat a vrátila taliř..to bylo jen málo z toho co se tam odehrávalo..nepochopila jsem nač je na takovém oddělení, kde si rodiče pečují o své malé pacienty, 4-5 sester přes den...taky jsem nepochopila nač tam mají krásny pokoj s obývací stěnou a sousty hraček a tv, když tam smějí děťulky jen s vychovatelkou(švagrová jí tam za celý týden nezahléhla)..prý tam také s jednou maminkou sledovaly tv z chodby-na to byly hrubě sestrou vykázány že to není na žadné koukaní ...a bylo tam spousty dalších okamžiků,nad kterými mi rozum váznul,snad jen co se prý lékařek týče, byly všechny na 1 ...při odchodu jsem viděla utápený výraz své švagrové a dalších maminek a tatínků...po týdnu už byla švagrová doma, a pokud vím bratr pro ně jel,protože to švagrová nevydržela a silně-leč slušně se ohradila a hned šupjdili na reverz dom, nač také zůstavat tam, kde vás už při příjmu přivítají slovy "no to je teda paráda se salmonelou,jooo...doufejme,že tu nebudete víc jak 3 dny" (malá v tu dobu měla horečky přes 39!!!)...jen se ještě ptám, kde je nějaké dovolání, kdo mi poradí jak v takovém případě jednat, nebyla jsem daleko toho, že jsem mířila k vedení nemocnice, ale v tu dobu tam stejně nikdo nebyl...bláhově jsem žila v domění, že ve chvíli kdy toho maminky s nemocnými dětmi tolik jim ty sestřičky budou aspoň morální oporou, jak hrubě jsem se mylila

    superkarma: 0 14.08.2003, 09:50:15
  24. avatar
    [14] emma [*]

    někdy mi připadá, že na pohotovosti nechce nikdo dělat, tak tam šoupou ty nejhorší lékařský zbytky .... mě takhle "přehlédli" jaterní infekci, asi 14dní do mě rvali ATB, nic už jsem nemohla pozřít, obvoďačka i pohotovost to neřešili - nikdo mi na ty játra ani nešáhl! a to jsem ve věku velmi ohroženém mononukleozou!! pak jsem se nakonec skoro zhroutila, můj otec volá do Vinohradské nem., zda mě může přivést (byl víkend) a tam mu řekli: nó, přivezte, ale bude ležet na chodbě!". tak jsme jeli do Obloukové, kde mi doktor s játrama ošáh i prsa, ležela jsem na vyšetřovně na prostěradle od krve ...... ale udělali jaterní testy a pak mě zamkli a sanitkou odvezli do Motola na zamřížovaný infekční s podezřením na žloutenku.
    jojo, jenže já už to bůhvíjak dlouho roznášela, heč!

    Majucha: hned bych podala stížnost nadřízenýmu!! anebo ji zažalovala!!

    superkarma: 0 14.08.2003, 09:22:11
  25. avatar
    [12] borůvka [*]

    Pravda, co se všechno může stát. Taky vám dám něco k dobru: můj manžel si při práci rozsekl kůži na hlavě. Zranění jenom tak na jeden steh, ale krve z něj lilo jako z vola. Vždyť to znáte, na hlavě to krvácí nejvíc. Spolupracovníci mu hlavu omotali několika obvazy a odvezli ho do Vinohradské. Manžel přišel k okýnku kartotéky, hlavu celou od krve, čůrky mu stékaly po obličeji a ta slečna se na něj podívala, v klidu si dodatlovala cosi na stroji, založila nový papír a řekla:"Co si přejete?" Manžel na ní chvilku nevěřícně zíral, pak jí naznačil, jestli vidí, že on přes stékající krev skoro nevidí a ona zase zaperlila: "A máte kartičku pojišťovny?". No prostě k neuvěření. Musím ale podotknout, že samotné ošetření bylo velmi profesionální a v pořádku. Spravil to jeden steh.

    superkarma: 0 14.08.2003, 09:08:58
  26. avatar
    [11] Wiki [*]

    Byvala spolubydlici takhle sla na pohotovost se zaludkem - mela dlouhodobejsi problemy, ktere se najednou hodne zhorsily...sestra na ni zacala jecet, co otravuje, ze na boleni zaludku se prece neumira....pak ji teda milostive poslala za doktorkou, ktera ji diagnostikovala praskly zaludecni vred a rekla ji, ze jeste ze hned prisla, protoze pozdeji mohla dopadnout hodne spatne :(((

    superkarma: 0 14.08.2003, 09:05:23
  27. avatar
    [9] Susina [*]

    .. mám zkušenosti jen s doktorama v Motole, kde jsem ležela v těhotenství a rodila jsem tam - byla jsem moc spokojená.. V září mě čeká operace kolena v Praze na Vinohradech - tak doufám, že si nebudu muset na nic stěžovat... ale je to fakt, někteří doktoři a sestřičky nějak nevyrostli z myšlení socialismu (a je celkem jedno, jestli ho zažili nebo ne), ale snad je jich menšina.. holky, nedejte se, po vás taky přece všichni chtějí, abyste se v práci tvářili příjemně a klientům, obchodním partneřům atd. vycházely vstříc - tak proč bychom si měly nechat líbit od někoho opačné chování???

    superkarma: 0 14.08.2003, 08:52:01
  28. avatar
    [7] Efča [*]

    Já musím říct že s nemocnicemi moc zkušeností nemám.
    Jen loni nám babička ležela s nádorem v hlavě v nemocnici ve Zlíně. Jela jsem za ní 50km na návštěvu, díky neochotě personálu na vrátnici jsem milou babičku málem nenašla nějak jim zmizela z PC Nakonec jsem ji našla sama. Ležela tam kde pár dní předtím, jen v evidenci nějak chyběla. Paní na vrátnici mi na mou kritiku řekla jen něco ve stylu "já za to nemůžu". Byla jsem i tak dost vynervovaná tak jsem s ní dál nediskutovala.
    Když babička jela pár dní na to na vyšetření do Olomouce, poslali ji stařičkou sanitkou, na cestě zpátky se jim pokazila sanitka a babička mrzla v župánku a bačkorách. Nakonec ji řidič poslal !stopem! do Zlína do nemocnice Nevím co by dělali kdyby se jí něco stalo, byla opravdu ve velmi vážnem stavu. No naštěstí to tehdy dobře dopadlo

    superkarma: 0 14.08.2003, 08:41:59
  29. avatar
    [6] Fifinka [*]

    Galadriel: podívej se na ten odkaz, tam píší, že letos je to v ČR s hmyzem vážně nějak horší...

    superkarma: 0 14.08.2003, 08:39:16
  30. avatar
    [1] Fifinka [*]

    Včera dávala Silveig tenhle odkaz: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A030812_093122_domaci_ton&t=A030812_093122_domaci_ton&r2=domaci Myslím, že to hovoří za vše..neboť v článku píší toto:Může se to stát komukoliv, alergie na bodnutí hmyzem není vrozená a dále pro Lucii:Normální otok od včelího žihadla nebývá větší než dva až pět centimetrů, u alergiků nateče i celá ruka. Zároveň jim hrozí otok dýchacích cest a dušení, proto se musí co nejdřív dostat k lékaři.

    Možná by to chtělo poptat se na alergologii. Nějaké odkazy: http://www.alergia.cz/onemocneni/lekyhmyz2.html
    http://www.alergici.cz/club/46/

    superkarma: 0 14.08.2003, 00:54:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme