Zdraví

Nemoci těla jsou nemoci ducha

 

Nemoci těla jsou nemoci ducha.
Tohle rčení našich babiček není ani v 21. století zdaleka tak pověrou, jak by se mohlo zdát. Fakt, že zdravotní stav úzce souvisí s tím, v jaké je člověk psychické pohodě, snad ani není třeba nějak tvrdošíjně prosazovat. To přece víme všichni. A ono okřídlené „je mi z toho na zvracení“ nebo „to mi hnulo žlučí“ či „mám toho plné zuby“ také nejsou pro nikoho neznámá úsloví.

 

Víme ale, jaký orgán ten který problém, pokud jej odkládáme nebo neřešíme, postihne?

 

Je to logičtější, než to vypadá. Nabízím vám alternativní vysvětlení toho, proč vás bolí to, co vás bolí, pokud se chcete trochu zamyslet…  

 

Není bez zajímavosti, že například žena žijící dlouhodobě s partnerem, který jí není věrný, ona to ví, ale přehlíží, dělá, že netuší, odvrací hlavu a nevidí, co by měla vidět, začne mít po nějaké době horší zrak, a navíc se takové ženě velmi často může blokovat krční páteř…

 

Neberte to jako dogma – jen jako širší pohled na naši realitu, naše životy, naše chování, náš vnitřní svět, ve kterém jenom všechno souvisí se vším.

 

Hlava – Sídlo mozku a vnímání. Tady se rodí myšlenky i nápady… hlava je kreativní a přijímá. Pokud má člověk problémy s hlavou – bolesti, migrény, motání, tlaky a podobně, má možná potíže přijímat realitu, být srovnán s vlastními ambicemi, cíle možná z jeho pohledu nejsou dosažitelné. Jak jsme urputní – trpí hlava.

 

Uši – Upozorňují na to, co se nám sděluje a jak to hodnotíme. Neschopnost naslouchat, nebo neochota druhé vyslechnout a přijmout obsah sdělení. Nechuť něco slyšet či akceptovat.

 

Nos – Takoví lidé, kteří zastávají vedoucí funkce, na které nemají, ti, kteří mají potíže s vlastní hodnotou a snaží se dát si ji tím, že ji berou druhým, ti, o kterých tak často říkáme „ten arogantní blbec“, zpravidla končí s polypy nebo jinými problémy v nose.

 

Krk – Je jasné, že člověka, který není schopen v určitém čase něco „spolknout“, jinými slovy odmítá přijímat, začne brzy bolet v krku při polykání. Není to vůbec nic složitého.

 

Ramena – Nesou tíhu odpovědnosti.

 

Dýchání – Pokud má člověk potíže s dýcháním, má potíže s tím, v čem žije. Dlouhodobé problémy s partnerem, pocit, že je člověk svazován, nesvobodný, cítí se přidušený.

Potíže jsou také časté u dětí, jejichž rodiče jsou příliš autoritativní, mají málo času dítěti doopravdy naslouchat a láskyplnou pozornost nahrazují hmotou. Odtud časté problémy s průduškami a jiné dýchací obtíže.

 

Srdce – Problémy se srdcem vznikají často ve chvíli, kdy převažuje rozum nad city, nebo není-li srdce posloucháno jako rádce. Též má-li člověk potíže s láskou. Pokud jsou city dlouhodobě potlačovány, nebo i tehdy, není-li člověk schopen „mít rád“. Jakýkoli citový problém, který je přechodného rázu, se zpravidla objeví jako bušení srdce, nepravidelný rytmus, pocit poskakování srdíčka a podobně. Tohle často odezní i s citovým problémem.

 

Střeva – Zde jsou uložené nepěkné vzpomínky. Pokud je člověku připomenuta ošklivá vzpomínka na minulost, jestli se otevírají staré rány, je-li člověk nucen řešit situace, na které chtěl zapomenout a ony odněkud vyplavou, taktéž nemilé asociace, konfrontace s minulostí a podobně se velice často odrazí jako onemocnění střev.

 

Žlučník – Je velmi specifický – jestli nás něco začne takříkajíc přelézat, jestli se negací hromadí víc, než jsme schopni likvidovat, zlobíme se a potíže jsou tak velké, že je nestíháme řešit. Je toho na nás moc a my to musíme někde skladovat. Povětšinou to pak odneseme žlučníkovým záchvatem.

 

Žaludek – Je na tom podobně jako žlučník s tím rozdílem, že jde většinou o problém ryze konkrétní. Často se jedná o jednoho člověka nebo jednu věc, která nám „leží v žaludku“.

 

U bolesti zubů platí rčení o „plných zubech“ doslova.

Zubní kaz  pak je o neochotě řešit vlastní problémy a vyhýbání se povinnostem.

 

Bylo by toho mnohem víc a každé onemocnění má podle této teorie svoji příčinu.

Je například zajímavé, kolik žen, které se nějakým způsobem nedokázaly srovnat se svou rolí matky, ke stáru řeší potíže s ženskými orgány.

 

Pochopitelně, že takový genetik nebo jiný odborník má určitě jiná vysvětlení. Je dobře, že máme mnoho různých pohledů, nic totiž není černé nebo bílé. Zamyslet se nad něčím, připustit něco, však ještě neznamená podlehnout. Ovšem odmítnout nabízený názor znamená omezit vlastní prostor.

   
22.02.2008 - Zdraví - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [36] rozina [*]

    toto je opravdu 100%, fungzje to. Potíže s tím pochopit to mají většinou ateisté... a komunisté
    Obojí nevěří ničemu....

    superkarma: 0 25.02.2008, 15:55:49
  2. avatar
    [35] ilčidlo [*]

    Tak nevím, je na tom určitě část pravdy. Mě bolela dlouho hlava a bylo to čím dál horší, moje pani doktorka to neřešila a já jsem si připadala jako hypochondr. Pak se našla příčina bolesti a byl to nádor. Teď jsem po operaci a hlava už nebolí. Nevěřím že jsem mohla předcházející bolesti svým chováním nějak ovlivnit.

    superkarma: 0 24.02.2008, 19:31:04
  3. avatar
    [34] Madison [*]

    Ťapina: v příspěvku 33 máš pravdu

    superkarma: 0 24.02.2008, 18:56:43
  4. avatar
    [33] Ťapina [*]

    Suzanne: No, aninas to skoro tak podává, že ti zlí lékaři prodávají prášky, místo aby doopravdy léčili

    superkarma: 0 24.02.2008, 18:11:38
  5. avatar
    [32] rumcajs.tm [*]

    átéčko: Neporadí

    superkarma: 0 24.02.2008, 18:04:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] átéčko [*]

    Poradí mi někdo, jak přijmout realitu?

    superkarma: 0 24.02.2008, 17:56:57
  2. avatar
    [30] Blueberry [*]

    risina: Nemas v zivote oporu. Tedy nemas se o koho oprit - jsi na vsechno sama.

    superkarma: 0 24.02.2008, 15:41:51
  3. avatar
    [29] risina [*]

    Ťapina: Ale psychika se může podepsat an psrocesu hojení té zlomené ruky... Případně ti vyrovnání se s něčím může pomoct předejít tomu, aby sis tu ruku přístě zlomila (ať už "strkáš prsty kam nemáš", "lámeš věci přes kolenu", případně "nabrala sis víc než můžeš unést" bebo je v tom x dalších příčin)

    superkarma: 0 24.02.2008, 14:39:40
  4. avatar
    [28] risina [*]

    Bolí mě bederní páteř. Čím to asi je?

    superkarma: 0 24.02.2008, 14:35:50
  5. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Ťapina: ale to celé není o tom, že by člověk neměl dostat léky na bolest Je to o určitém pochopení situace, popř. o možnosti lecčemus předejít.

    superkarma: 0 24.02.2008, 14:12:30
  6. avatar
    [26] Ťapina [*]

    aninas: No dobře, já asi žiju docela správně, protože jsem neměla nic v životě zlomenýho a ani jinak nebývám nemocná. Ale představ si tu situaci, že jsi prostě už šla blbou cestou a tu ruku si zlomila. Pomůže ti, když přijdeš k doktorovi a ten s tebou bude rozebírat, co jsi udělala blbě, místo toho, aby ti dal ty léky na bolest? V tu chvíli bych asi ani nevěděla, co mi říká

    superkarma: 0 24.02.2008, 09:37:54
  7. avatar
    [25] rumcajs.tm [*]

    Ahoj. Nemohu souhlasit,ani s jedním bodem!Bolesti páteře a např ramen,otékání rukou,nohou,je z pracovního zatížení.Ležel jsem jednak ve vojenské nemocnici na Hradisku v Olomouci,a ve fakultní nemocnici obor pracovní lékařství,a tam zjistili nadměrné mechnické opotřebení.Nějaká tíha odpovědnosti, je totální blbost.A zuby??byl jsem sekat v Porubě zdravé zuby(7,8)a necítím žádnou neochotu...........

    superkarma: 0 23.02.2008, 17:20:12
  8. [24] Lusla [*]

    Souhlasím s tím nosem, někoho takového znám dost dobře a platí to na něj jako vyšité...

    superkarma: 0 23.02.2008, 15:40:45
  9. avatar
    [23] Suzanne [*]

    aninas: když ono se to nedá sepsat do jednoznačného "if A then B", takže se s tím někteří lidé jaksi nedokáží ztotožnit

    superkarma: 0 23.02.2008, 12:43:38
  10. avatar
    [22] aninas [*]

    Zajimave stranky i clanek

    http://www.matrix-2001.cz/v2/default.aspx?aid=2476&sp=5

    superkarma: 0 23.02.2008, 06:23:47
  11. avatar
    [21] aninas [*]

    Ťapina: neni to jedno. Pokud si zlomis ruku, tak ti to ma neco rict. Ani ta zlomena ruka se nezlomila jenom proto, ze jsi na necem uklouzla. Proste se to muselo stat. Mohla jsi jit jinudy, nebo jsi mohla jit opatrneji. Zkus se na to divat trochu jinak. Ty jsi se proste v tu danou dobu a v tom danem miste ocitla proto, aby sis tam tu ruku lomila. Ver, ze kdyby sis ji zlomit nemela, tak se ti to nestane. Tobe se to ale stat melo. A melo se ti to stat z nejakeho duvodu - protoze jak vime, nic se nejede bezduvodne. Pro dalsi upresneni, co ti to melo rict je - na ktere ruce se stal ten uraz. Pokud na leve (to je zenska strana), pokud na prave, tak je to neco k muzum.

    superkarma: 0 23.02.2008, 06:21:56
  12. [20] mindulinka [*]

    A on by bez psychiky nefungoval ani placebo efekt - samozřejmě, že má svoje hranice. Ale znám spoustu lidí, kteří chodili na "vodové injekce" a strašně si pochvalovali jak jim pomáhají.

    superkarma: 0 22.02.2008, 17:30:04
  13. avatar
    [19] Vivian [*]

    Ťapina: to je fakt

    superkarma: 0 22.02.2008, 17:10:40
  14. avatar
    [18] Vivian [*]

    Ono to asi musí být zjednodušené, jinak by to vydalo na tlustou knihu :) Mám pár takových doma a je to velmi zajímavé počtení... Jako by člověk četl sám v sobě ;)

    superkarma: 0 22.02.2008, 17:08:37
  15. avatar
    [17] Ťapina [*]

    aninas: Když si zlomíš ruku, tak je už v zásadě jedno, jestli sis ji zlomila díky tomu, že máš problémy v práci, v tu chvíli potřebuješ sádru a prášky na bolest. V téhle fázi už problém rozebíráním neodezní

    superkarma: 0 22.02.2008, 17:07:59
  16. avatar
    [16] Vivian [*]

    Je to hodně zjednodušené, ale jinak

    superkarma: 0 22.02.2008, 17:07:39
  17. avatar
    [15] aninas [*]

    Petunie: NIC se nedeje nahodou, ani ta vlastni blbost!

    superkarma: 0 22.02.2008, 15:20:00
  18. avatar
    [14] aninas [*]

    Lindaa: Takze pokud si nejde na psychiku sahnout, tak neveris? Ze veskere nase nemoci naprosto souvisi s nasi psychikou je uplne logicke a jasne. Bohuzel, skolni medicina - to je to, co se uz leta vyucuje na VS - nas absolutne odvedla od podstaty nemoci. Samozrejme, ze clanek je napsan velice zjednodusene, protoze na tak maly prostor se vse neda napsat. Ja taky napisu neco velice zjednodusene(!): Boli vas koleno, jdete k doktorovi, ten napise prasek na bolest a jdete domu. Bolest pomine a vy jste spokojeni, jak vam doktor napsal dobry prasek a jak vas dobre vylecil. Co ale udelal? Prasek utlumil bolest, ale neodstranil pricinu. A pricina neni to, ze sis to koleno natloukl a proto boli. Ty sis to koleno natloukl proto, aby te to na neco upozornilo. Doktor nema cas se s vami vybavovat. Pokud by lecil dle teto metody, ze kazda nemoc souvisi s psychikou - tak by mu bylo jasne, ze mate problem - ted placnu - treba v praci. Popovidal by si s vama problem byste rozebrali a bylo by po bolestech i bez prasku.
    Co by ale potom delal farmaceuticky prumysl? Co by delaly pojistovny?, Co by delali vsichni ti lekari? Myslite, ze nejaky lekar pripusti, ze se leta ucil zbytecne a ze lecil cely zivot spatne? Proc lecit jednoduse, kdyz to jde slozite? Kolem zdravi se toci obrovske mnozstvi penez a touhle metodou by se o vse prislo.

    superkarma: 0 22.02.2008, 14:51:24
  19. avatar
    [13] Petunie [*]

    Psychika hrát roli může. Zejména tehdy, kdy si člověk způsobí zdravotní komplikace vlastní blbostí

    superkarma: 0 22.02.2008, 14:19:38
  20. [12] mindulinka [*]

    Psychika určitě hraje velikou roli.

    superkarma: 0 22.02.2008, 13:53:48
  21. avatar
    [11] Madison [*]

    superkarma: 0 22.02.2008, 13:33:21
  22. avatar
    [10] oalison [*]

    Tomuhle věřím mám sama zkušenost že když v sobě něco dusím co bych chtěla vyřvat do světa do chvilky mám opar

    superkarma: 0 22.02.2008, 12:53:23
  23. [9] Andrejka82 [*]

    Článek je sice zjednodušený, ale věřím, že nemoci těla a duše spolu souvisí .

    superkarma: 0 22.02.2008, 10:48:48
  24. [8] Lindaa [*]

    Neverím. Mozná kdyz nekdo rozebírá zivot ze vsech stránek a bere veci moc z psychického hlediska, napr. máma mela zlucník díky svýmu neustálýmu zbytecnýmu nervování. Já na co si nemuzu sáhnout a logicky zduvodnit tomu neverím - ano zubní kaz mám, protoze se vyhýbám povinnosti cistit si zuby

    superkarma: 0 22.02.2008, 10:34:11
  25. avatar
    [6] Eliza [*]

    super , ten nos je popsán jak kdyby znali mého šéfa, radši si to ani nevytisknu aby to nenašel
    Pak už nezbývá, než prozkoumat vlastní ambice a realitu. Au au, to zas bude migréna a nebo to odnesou střívka? Hlavně aby to nebyl žlučník
    Co na to kolegyně migreničky?

    superkarma: 0 22.02.2008, 09:26:02
  26. avatar
    [5] Aloren [*]

    Asi na tom něco bude...

    superkarma: 0 22.02.2008, 07:36:01
  27. avatar
    [4] Evikus [*]

    Suzanne: Souhlasím

    superkarma: 0 22.02.2008, 06:54:25
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Střeva – Zde jsou uložené nepěkné vzpomínky. Pokud je člověku připomenuta ošklivá vzpomínka na minulost, jestli se otevírají staré rány, je-li člověk nucen řešit situace, na které chtěl zapomenout a ony odněkud vyplavou, taktéž nemilé asociace, konfrontace s minulostí a podobně se velice často odrazí jako onemocnění střev.

    Hm, s timhle v mem pripade souhlasim.

    superkarma: 0 22.02.2008, 03:12:51
  29. avatar
    [2] Suzanne [*]

    Je na tom mnoho pravdy, nicméně je to velmi, velmi zjednodušené. A zjednodušování obvykle dokáže i dobré věci uškodit.

    superkarma: 0 22.02.2008, 01:09:27
  30. avatar
    [1] pastel.ka [*]

    V 90% s tímto souhlasím.

    superkarma: 0 22.02.2008, 00:52:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme