Zdraví

Nemoc? Ne, forma komunikace!


Myslíte si, že když máte chřipku, je to proto, že váš organismus napadly nějaké viry? A že za angínu můžou bakterie? Chyba lávky! To vám vaše psýché dává na vědomí, co děláte ve svém životě špatně! Aspoň to tvrdí autoři knihy Nemoc jako cesta, Thorwald Dethlefsen a Rüdiger Dahlke.

Vnitřní já k nám promlouvá
Nemoc není podle těchto autorů čímsi, co přichází víceméně zvenčí, ale ani následkem životního stylu ve fyzickém slova smyslu. Je následkem stavu naší duše a naše vnitřní já se nám tak snaží sdělit, co bychom měli na svém životě změnit. Tak třeba takové banální nachlazení nebo chřipka - za ty může přepracovanost a přílišné věnování se vnějším věcem - naše psýché s jejich pomocí vyjadřuje potřebu stažení se a samoty - obrazně řečeno touhu se na všechno vykašlat. Chřipka nás totiž právě k tomuto nutí - odděluje nás od lidí, ztěžuje nám komunikaci a v podstatě nás nutí k samotě a klidu. Když ovšem neuposlechneme, můžeme skončit mnohem hůř...

Alergie je potlačená agrese
Například takové průduškové astma - to je způsobeno snahou brát bez dávání, nevědomou agresí, mocenskými nároky nebo pocitem bezvýznamnosti a odmítáním temných stránek života. Je jenom div, že na něj netrpí všichni politici. Alergie zase koření v potlačení agresivity, vyhýbání se určitým oblastem života (jakým oblastem se vyhýbáte, na to poukazují jednotlivé alergeny - třeba zvířecí srst může být alergenem pro ty, kteří se vyhýbají sexu), skryté manipulaci okolím a neschopnosti lásky a vpouštění jiných lidí do "své" zóny. Nejrůznější infekce jsou pak způsobeny vnitřními konflikty, prožívanými v těle - oblast těla, v níž probíhá infekce, přitom symbolizuje téma konfliktu. Dýchání vůbec souvisí s přijímáním a dáváním, s mezilidským kontaktem a se svobodou.

Nemůžete něco spolknout?
Máte snad nějaké potíže s trávením? Potom pozor na přemýšlení a duševní práci! Záliba v konzervovaných potravinách prý svědčí o konservatismu, stejně jako láska k černému neslazenému čaji, bojácní lidé prý vyhledávají jídla dietní, ti, co se obávají jíst jádra, se ve skutečnosti bojí problémů, a máte-li fóbii z rybích kostí, obáváte se ve skutečnosti agrese. A pozor, stravujete-li se makrobioticky, obáváte se lásky a přijímání od jiných! Potíže se zuby svědčí pro agresi, skřípání zuby pak pro agresi bezmocnou. Dásně symbolizují vitalitu, důvěru a sebejistotu, a potíže s nimi nedostatek těchto složek. Máte-li například angínu a problémy s polykáním, je to proto, že něco nemůžete nebo nedokážete spolknout.

Strachy se po...
Nevolnost a zvracení znamenají, že nedokážete něco akceptovat. Potíže se žaludkem svědčí o neschopnosti něco strávit a o neschopnosti agrese, slabý žaludek pro změnu znamená touhu po dětství a přání být milován a opatrován. Problémy s tenkým střevem signalizují přílišnou analytičnost a kritičnost a existenciální obavy. Naopak o malé kritičnosti svědčí mastná stolice. Průjem je znamením strachu a stažení se, zácpa zas neochoty dávat a potlačení obsahů nevědomí. Zánět a krev ve stolici nás upozorňují na neochotu přijmout život, zatímco problémy se slinivkou břišní jsou způsobeny tím, že hledáme ve sladkostech náhradu za lásku. Cukrovka prý svědčí o neschopnosti lásku přijímat, zatímco nechutenství o strachu ze života a pudů.

Migréna je vlastně orgasmus
Krátkozrací lidé jsou prý příliš zahledění do sebe, dalekozrací zase postrádají rozhled. A pozor, milé ženy, bolesti hlavy jsou způsobeny přepínáním myšlení, perfekcionismem a ctižádostí, tvrdohlavostí a pokusem nahradit jednání přemýšlením. A migréna, to je prosím orgasmus prožívaný v hlavě a postrádaný tam, kde má být prožíván!

AIDS je nemocná láska
Myslíte-li si, že alespoň nějaký ten podvrknutý kotník či zlomenina mají jasnou příčinu, pak se pletete! Potíže s klouby prý svědčí o ustrnutí na tématu a zbabělém setrvání ve středu, zatímco mechanické poškození je způsobeno přehnaným zatížením jednoho pólu. Revmatické nemoci způsobuje přehnaná svědomitost a perfekcionalismus, rakovinu neschopnost lásky a zapojení do celku a AIDS není následkem rizikového sexu, ale nemocné lásky - neschopnosti odevzdání se a otevřenosti.

Nemoci tedy nejsou něčím, co se nám přihodí, ale naopak, jsou výzvou - cestou - nebo spíše jakýmisi ukazateli na cestě, dopravním značením našeho života. A pouze budeme-li jim naslouchat, můžeme dosáhnout zdraví.

Připadá Vám teorie nemocí jako zpráv Vašeho nitra nesmyslná, nebo na tom něco je? Zažila jste někdy nějakou nemoc nebo nehodu, která skutečně jako by Vám něco naznačovala? Sedí na Vás některá z výše uvedených diagnóz? Nebo naopak vůbec ne? Míváte migrény?

(soutěž: migréna)

   
01.11.2006 - Zdraví - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [64] zonan [*]

    ivana.kuglerova: k citaci ze str. 41
    „Kdo však bojuje proti kterémukoli pólu vesmíru, bojuje proti všemu...“ Já s touto citací souhlasím. Bojem se nikdy mír nevybuduje. Copak nenávist muže zplodit lásku? Ne. Tohle dokáže jen láska. Představte si, že někdo k Vám vyšle výbuch vzteku. Oplatíte-li mu jej, myslíte, že Vás bude milovat? To pochybuji, naopak se jeho vztek ještě znásobí. A co se stane, když mu místo vzteklého výbuchu pošlete zpět lásku? Krásnou, čistou, upřímnou a bezpodmínečnou lásku? Myslíte, že se k Vám vrátí opět výbuch vzteku a nenávisti? I proto mohl Ježíš nastavit druhou líc, protože on po duchovním "políčku" nevyslal zpět hněv a nenávist, on negativní energii proměnil v lásku a tu posílal zpět.

    Takhle já vnímám tento bod. K dalším se nemohu vyjádřit, protože jim nerozumím. Možná je někdy pochopím tak, jak byly opravdu řečeny a míněny a ne tak, jak jsou vykládány.

    superkarma: 0 02.11.2006, 18:31:55
  2. avatar
    [63] Vivian [*]

    ivana.kuglerova: no tak interpretace Bible se jim asi nepovedla
    Nevím, Bibli moc neznám, abych se přiznala, takže k tomu nemohu říct vůbec nic, akorát si matně vybavuju, že se v ní dá hodně věcí vykládat různými způsoby, a taky existuje hodně výkladů, takže si některé věci možná vyložili po svém... a možná i úplně špatně. Nevím... Já jsem na tyhle věci v té knize vůbec nenarazila, asi proto, že opravdu nejsem žádný znalec Bible, takže pokud tam jsou nějaké narážky na Bibli, tak jsem se u nich ani nezastavila...

    Jinak dle mého názoru ten překlad je opravdu všelijaký, čte se to trochu těžko, ale mně osobně to smysl dává... Jen si myslím, že k tomu, aby tohle člověk pochopil, si nestačí přečíst jednu knížku. Jednak je potřeba toho přečíst trochu víc (tohle není jediná kniha na toto téma, věnuje se tomu čím dál víc autorů a možná jsou i líp přeložení ) a za druhé je třeba víc vnímat život, vnímat sám sebe, přemýšlet, všímat si, vidět souvislosti...
    Nedá se to uspěchat. K některým věcem prostě člověk musí dojít sám, svým tempem. Říká se tomu "duchovní vývoj". A jeden život na to nestačí A zrovna tohle není záležitost "pro masy". Není to (ta kniha) jako nějaký alternativní "domácí lékař", kde si člověk nalistuje svoji nemoc, zjistí si - aha, tak příčina je tady a léčí se to takhle...
    No, nevím, já tyhle věci vysvětlovat vůbec neumím, a snad ani nechci... Tenhle článek se mi vůbec nelíbí, protože je postavený na věcech vytrhaných z kontextu a úplně opomíjí to podstatné, o čem ta kniha je. Závěry typu "alergie = vyhýbání se sexu" jsou naprosto scestné a nikomu nic neřeknou, akorát se tomu (pochopitelně) každý vysměje...
    Jinak, Ivano, píšete někdy docela zajímavé články, ale přece jen jsem obecně radši, když se autor drží věcí, ve kterých si je jistý, a když je na tom článku potom vidět, že VÍ, o čem píše. Na jiných vašich článcích to vidět je, ale z tohohle přímo čiší naprosté nepochopení...

    superkarma: 0 02.11.2006, 17:07:09
  3. avatar
    [62] ivana.kuglerova [*]

    Vivian: Tak tady je pár citací, které se mi hodně „nepozdávaly“:

    str. 30: „Já (nadvědomí) a můj Otec (podvědomí) jedno jsou!“ - tohle nazývají autoři křesťanskou terminologií - i s těma jejich vsuvkama o nadvědomí a podvědomí... Nevadí mi, že interpretují křesťanské teze, ale ať přiznají, že je to interpretace (jejich) a netvrdí, že tohle se říká v křesťanství... Neříká.

    str. 41: „Kdo však bojuje proti kterémukoli pólu vesmíru, bojuje proti všemu...“- tj. autoři tvrdí, že se nemá bojovat ani proti zlu (proti žádnému pólu vesmíru) - „V tomto smyslu Ježíš říká: „Cokoli jsi udělal nejmenšímu z mých bratří, mně jsi udělal!“ - jak tahle Ježíšova věta souvisí s tím, že se nemá bojovat proti zlu, to fakt nechápu. Už vůbec ne vzhledem k tomu, že boj proti zlu do křesťanství jednoznačně patří.

    str. 47: „Jako stín (tento termín zavedl C.G. Jung) označujeme tedy souhrn všech odmítnutých oblastí skutečnosti, které nevidíme či vidět nechceme, a proto si je neuvědomujeme.“ Je slušností uvést, že tento termín interpretují trochu jinak, než Jung. Většina autorů se neostýchá přiznat, z kterých filosofií vychází, a neoznačuje cizí myšlenky za své, či je nezahrnuje pod nic neříkající termín „staří mistři“(str.57) apod. (gnose, hinduismus, kabala... ) - ohánějí se křesťanstvím, ale z toho určitě nevycházejí - stejně jako mnohé sekty.

    str. 55: „... Adam není muž, ale dvojpohlavní bytost- androgyn.“ Co kdyby zas pro jednou uvedli zdroje a neprohlašovali to za tezi, obsaženou v Genesis? Tam nic takového není...

    str. 57: „Polarizace mezi dobrem a zlem jako protiklady vedla v křesťanství k vytvoření opozice Boha a ďábla jako reprezentantů dobrého a zlého, což není pro ostatní náboženství typické.“ Pro která ostatní? Pro mnohá to typické je (mazdaismus, judaismus, islám, ale i některé hinduistické směry, tuto polaritu znali Řekové, Keltové, Slované... a další)

    str. 58: „... farizeové zastávají církevní stanovisko, že můžeme spasit svou duši dodržováním přikázání a vyhýbáním se zlému. Ježíš jim odporuje slovy: „Kdo z vás je bez viny, ať hodí kamenem.“ V kázání na hoře překonává a relativizuje Mojžíšův zákon...“ Jak jim tímhle tvrzením odporuje? On Zákon vyhrocuje! Není možno být bez viny... Ježíš nepřišel Zákon zrušit a už vůbec ne ho „relativizovat“... To zas vyhrabali kde?

    Tak to je jen pár jejich „úletů“... Zachází s biblickými texty jak se jim hodí (no, to je ostatně jejich věc, to dělá leckdo) a prohlašují to za křesťanství (a to už je lež - většinou je to, co tvrdí, blízké spíš gnosi).

    superkarma: 0 02.11.2006, 10:10:23
  4. avatar
    [61] Minda [*]

    Vivian: Neplýtvej tu silama

    superkarma: 0 02.11.2006, 01:36:38
  5. avatar
    [60] Dudlajlama [*]

    átéčko: no a zkusila jsi tu "marenku"? Prave ta nase alternativni znama na migreny priserne trpi a to snad bylo jedine, co ji bolesti mirnilo, delala si z ni i caj. Nevim kolik ti je let, ji prisla vyrazna uleva az po menopauze.

    superkarma: 0 01.11.2006, 20:26:39
  6. avatar
    [59] átéčko [*]

    Mívám ty nejhorší migrény, jaké mít lze. Už mi to potvrdil i můj neurolog. Nepomáhají běžné léky, jen triptany. Léky, které mají zabránit záchvatu se na mě zkouší už 15let.Ještě nic nezabralo. po většině mi bylo ještě hůř. po některých jsem přibrala 20kg, po jiných zase vytrvale zvracela.
    jsou to většinou nová antidepresiva v kombinaci s léky proti epilepsii.
    Hlava mě bolívá tak, že se mi už nechce žít, pokud záchvat trvá tři dny a já nemůžu pohnout ani očima.
    Přesto, když jsem to psala na zdejší auditka, s nadějí že mi nekdo poradí, byli tady takoví, kteří nevěřili, vysmívali se a mysleli si, že jsou vtipní. jsou i zde pod tímto článkem. Nazdar Léthé
    Ale byly tam i takové, které poradila a dokonce jedna,které tímto moc děkuji!!! ,která mi poslala léky a bylinkové přípravka z Kanady
    Zatím se pořád trápím tím orgasmem v hlavě a řeknu vám, že TEN TEDA JE!!!!!!!!

    superkarma: 0 01.11.2006, 19:47:12
  7. avatar
    [58] Dudlajlama [*]

    Jedni nasi pratele zde, pecuji o sve telesne schranky az fanaticky "alternativne" a jejich duse je naprosto v souladu s telem, maji v malicku snad vsechny dostupne trendy. S manzou mame v teto kategorii pomerne pragmaticky pristup a telesnou schrankou se nijak prehnane nezabyvame> Zatimco my se tesime, az na par blbosti, vcelku pevnemu zdravi(tuk, tuk, tuk), oni maji furt neco, ze by delali soudruzi z NDR neco blbe?

    superkarma: 0 01.11.2006, 19:25:53
  8. avatar
    [57] Jupíí [*]

    No to je bezva , vytrhat z kontextu celé knihy 50 řádek, sesmolit z toho článek a divit se , že je to nějaké divné .

    superkarma: 0 01.11.2006, 18:48:12
  9. avatar
    [56] Blueberry [*]

    Hysteria: A opravdu se nakazi vsech 30?

    superkarma: 0 01.11.2006, 17:17:49
  10. avatar
    [55] Blueberry [*]

    Vivian: Uz jsem ti jednou doporucovala podivat se na "German New Medicine" protoze vis, o cem je rec. Chodim ted na prednasky a verim tomu do posledniho pismene, protoze je to logicke (a tak jednoduche).

    superkarma: 0 01.11.2006, 17:17:13
  11. avatar
    [54] Hysteria [*]

    Nevěřím,takže když vyprskám své bacílky na 30 lidí a oni se nakazí,taky dělali špatně to co já?Blbost!

    superkarma: 0 01.11.2006, 16:56:11
  12. avatar
    [53] danae [*]

    vládík: to bude určitě souviset s minulým životem

    superkarma: 0 01.11.2006, 16:51:52
  13. avatar
    [52] danae [*]

    no jo...asi na tom něco bude. Když jsem před časem prožila obrovské zklamání které jsem nečekala ani ve špatném snu, prostě jsem to nemohla skousnout a strávit tak jsem onemocněla na žaludek. Akutní zánět žaludeční sliznice, Heliobacter pylori.

    superkarma: 0 01.11.2006, 16:49:36
  14. avatar
    [51] Léthé [*]

    catcat:

    superkarma: 0 01.11.2006, 16:07:07
  15. avatar
    [50] catcat [*]

    Jojo, asi to tak bude, vážení!!! Trpěla jsem prepubertální migrénou, pak jsem si vrzla a migréna je fuč. Konečně to chápu!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 01.11.2006, 16:01:15
  16. avatar
    [49] Ťapina [*]

    Vivian: Tyhle věci, které jsi uvedla, ale mají naprosto normální fyziologický podklad, to není nic světoborného od doby objevu nadledvinek

    superkarma: 0 01.11.2006, 15:22:15
  17. avatar
    [48] Vivian [*]

    vládík: někdy zajdeme na a můžem o tom dát řeč

    superkarma: 0 01.11.2006, 14:26:38
  18. avatar
    [47] Vivian [*]

    ivana.kuglerova: nejde o žádné "boty", jde o celkový styl stavby textu... Mně to taky přišlo místy takové "neplynulé", ten text prostě není čtivý... A to může být i překladem, kdy ten překladatel prostě tvoří věty jiným (kostrbatějším) stylem než autor... Ale německy taky neumím, takže nemůžu soudit.

    Jinak to, že psýcha přímo ovlivňuje dění na tělesné úrovni, už začínají lékaři chápat taky, každou chvíli se objeví nový poznatek v téhle oblasti... Například se už všeobecně uznalo, že psychický tlak (stres) může mít za následek např. vysoký krevní tlak, žaludeční vředy, poruchy trávení a celou řadu dalších věcí... takže imho je jen otázkou času (i když asi dost dlouhého ), kdy se úplně změní koncepce medicíny (viděla bych to možná na několik staletí) a člověk přestane svoje potíže řešit vyřezáváním nebo polykáním pilulí a naučí se chápat sám sebe...
    No ale to by opravdu bylo na nekonečnou diskusi a nejspíš by to k ničemu nevedlo, protože to každá vidíme jinak...

    A ty nepravdivé teze by mě zajímaly

    superkarma: 0 01.11.2006, 14:24:42
  19. avatar
    [46] vládík [*]

    Vivian: to určitě ne jen by mě zajímalo, jak tato kniha vysvětluje alergii vrozenou

    superkarma: 0 01.11.2006, 14:15:49
  20. avatar
    [45] ivana.kuglerova [*]

    Vivian: Silně pochybuju, že je to překladem... Ačkoli originál jsem nečetla, ale na druhou stranu, v klasických předkladatelských "botách" se trochu vyznám a obvykle dokážu oddělit chyby překladatele od chyb autora. I když je samozřejmě čistě hypoteticky možné, že nějaký zlý překladatel zkazil původně dobrou myšlenku...
    Můj názor prostě je, že ta knížka je špatná - ani tak nejde o ty zběsilé teorie o propojení čistě fyziologických potíží a povahových rysů, na těch klidně i něco být může, když se to vezme s velkou nadsázkou, ale oni autoři vůbec zajímavě operují s pojmy - teď zrovna nemám při ruce přímé citace (ale můžu dohledat), ale některé jejich teze (například o tom, co tvrdí jednotlivá náboženství, na která se oni pak odkazují) jsou vyloženě nepravdivé.

    superkarma: 0 01.11.2006, 13:54:19
  21. avatar
    [44] Vivian [*]

    vládík: Nedělej unáhlené závěry...

    Ta kniha by si zasloužila být pochopena (když už ji teda někdo vezme do ruky) a ne takhle diletantsky "vykládána"...
    Ivana vynechala nebo nepochopila hned několik zásadních věcí .

    superkarma: 0 01.11.2006, 13:47:43
  22. avatar
    [43] vládík [*]

    Tak teď vím, proč mám astma . A jdu se zahrabat

    superkarma: 0 01.11.2006, 13:39:12
  23. avatar
    [42] Ťapina [*]

    Všechno v těle souvisí se vším, to rozhodně jo, ale cesta od sexuality k alergii by byla asi ... no přinejmenším hodně dlouhá a klikatá

    superkarma: 0 01.11.2006, 13:13:55
  24. avatar
    [41] Meander [*]

    Léthé: Já se jí jednou nevyhnula a bezmála jsem při tom sexu umřela. Nedoporučuju souložit na peci na kozí kůži, když má člověk alergii na kozy.

    superkarma: 0 01.11.2006, 12:46:47
  25. avatar
    [40] Vivian [*]

    Léthé: to je nesmysl

    superkarma: 0 01.11.2006, 12:45:57
  26. avatar
    [39] Léthé [*]

    ...."třeba zvířecí srst může být alergenem pro ty, kteří se vyhýbají sexu"...tak to je bomba já jsem alergická na zvířecí srst . Tak už vím, proč se vyhýbám sexu

    superkarma: 0 01.11.2006, 12:44:39
  27. avatar
    [38] Meander [*]

    Aj, jsem Bulhar či co? Vedlejší smajlík...

    superkarma: 0 01.11.2006, 12:44:39
  28. avatar
    [37] Vivian [*]

    Meander: neshodnem a ani se shodovat nemusíme. Stačí, když obě pochopíme, že jsme prostě každá někde jinde

    (Já osobně si myslím, že peníze se dají vydělat mnoha nesrovnatelně snadnějšími způsoby )

    superkarma: 0 01.11.2006, 12:44:36
  29. avatar
    [36] Meander [*]

    Vivian: Nesouhlasím, Viv. Nemyslím, že na tomhle je něco víc než zlatokopectví autorů.
    No, holt se asi zase neshodnem'...

    superkarma: 0 01.11.2006, 12:42:28
  30. avatar
    [35] Vivian [*]

    Meander: hele, tohle by byla diskuse na strašně dlouho a ve výsledku stejně zbytečná, a ty to asi víš...
    Jsou věci, na které musí každý přijít sám.

    superkarma: 0 01.11.2006, 12:40:15

Další příspěvky

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme