Bulvár

Nemáme zázračné dítě

Keď sa nám narodilo bábätko, mysleli sme si, že jeho vývoj by sa mal zhodovať s encyklopédiou o dieťati. Nepripúšťali sme si, že by jeho hmotnosť, výška, či prvé zúbky, neboli zhodné s tabuľkovými predpokladmi.

Potom sa mi dostal do rúk jeden článok mamičky, ktorá mala predčasne narodeného chlapčeka a musela všetko dobiehať. Ostatné mamičky sa neustále chvastali zázračnosťou svojich potomkov a ona bola neustále ticho a v duchu ďakovala bohu, za každý deň, ktorý môže prežiť so svojim milovaným dieťaťom, za každý krôčik k tomu, aby sa stalo úplne normálnym bežným malým loptošom, ktorý má doudierané kolená, špinavé ústa od čokolády, či zafúľané nohavice od blata.

Mamičky v čakárni, nikdy nechápali, prečo pani doktorka najviac chváli práve tohoto chlapčeka, ktorý vždy sedí pri mamine tak utiahnuto a len nesmelo sleduje ostatných neposedných drobcov. Je to také malé tajomstvo medzi doktorkou a mamičkou, a len oni dve vedia, čo sa za ním skrýva a preto aj pani doktorka nikdy nezabudne prehodiť pri odchode tohoto chlapčeka z čakárne vetu: "Je nádherný a strašne šikovný" a ostatné mamičky len závidia, pretože oni sa na verejnosti takejto pochvaly nedočkajú.

Dnes, keď náš malý bude mať skoro 1 rok, som to už aj ja pochopila. Veď prečo by sa mali takéto mamičky - chvastúnky chváliť. Neustále stretávam kamarátky, ktoré sa ma pýtajú, a už chodíte, a prečo nesedíte a ešte nemáte zúbky, my už papáme aj rezeň a kapustu, my už cikáme do nočníka... Teraz im už nič na to neodpovedám a len sa pousmejem.

Pretože viem, že všetko má svoj čas. Do ničoho nášho drobca nenútime a všetko objavuje sám. V piatich mesiacoch sa sám posadil a každým dňom sedel viac a viac času. Jedného dňa som prišla z nákupu domov a malý presne v deň, keď mal 9 mesiacov, začal chodiť po štvornočžky, teraz už rúčkuje popri postielke a zhadzuje na zem všetko, čo mu stojí v ceste. A dnes má skoro rok a vychádzajú mu prvé dva zúbky. Ja viem, nie je zázračný ako tie ostatné priam dokonalé drobce, ale všetko pomaly prichádza a malé krôčiky v jeho živote prežívame všetci traja spoločne. Jeho spokojnosť a fantastický žiarivý modrooký šibalský úsmev sú našou najväčšou odmenou.

   
22.07.2004 - Společnost - autor: Andrea Fuzáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [66] Jana 01 [*]

    Já jsem chodila se synem (batoletem) k rehabilitační lékařce. Tam mi lékařka i sestry říkaly, že největší chybou jsou rodiče, kteří učí dítě chodit. Dávají dítěti ruce nad hlavu a tahají je za ně... To jsem se synem vůbec nedělala. Postavil se, až když chtěl sám. Bylo mi jedno, že začal chodit až ve 13 měsících, taktéž co se týče posazování - říkala paní doktorka - neposazovat! Až se bude snažit samo, znamená to, že má na to vyvinutý a připravený organismus - stavba svalů, páteře, atd... Poslechla jsem a jsem ráda. Kamarádka, která se nám trochu vysmívala, je hloupá. Dnes má syn krásnou, rovnou páteř i tělo a že začínal o pár měsíců později, než děti kamarádek, které byly do všeho nuceny, nemá žádné špatné vlivy, spíše naopak.

    superkarma: 0 26.07.2004, 10:41:51
  2. avatar
    [64] Andula [*]

    *Kotě*: jistě, je dobré to dítě tak trochu vnímat a uvědomit si, když už se liší tak nějak moc, ale běžné srovnávání v mluvení, lezení, chůzi a tak dál je na nic, protože tam jsou ty rozdíly vážně nebetyčné. A nedá se z nich na nic usuzovat, většinou.
    Mozkové dysfunkce typu hyperaktivita, poruchy pozornosti a podobně se dají pozorovat už mezi prvním a druhým rokem, ale zase, ne až tak z motorického vývoje a mluvení, i když to taky, ale spíše z toho, jak se dítě chová, jak udrží či neudrží pozornost, jak reaguje na podněty, to platí i pro další postižení jako je třeba autismus. Popravdě řečeno, asi tak nejvýraznějším projevem této poruchy v tomhle věku je, že rodiče jsou oba totálně vyřízení.
    Dysfunkce typu dysgrafie a podobné se stejně dají určit až ve školním věku a dříva ně nic většinou neukazuje.
    Víš co, u nás te´d zrovna byli na návštěvě kamarádi s úžasným čtyř měsíční dítkem, jehož tatínek vystudoval speciální pedagogiku a týchně se věnuje témuž a chudák malej. Absolvoval už x vyšetření, chodí do poradyn pro nedonošené děti (narodil se v termínu), tatínek ho stále srovnává s tabulkama a to je dle mohé přehnané.
    A že by se to dalo rychle srovnat? Nic ze zde mnou zmíněného ani náhodou, to má to dítě napořád, jen je třeba se s tím naučít žít a zvládat to.

    superkarma: 0 23.07.2004, 13:19:51
  3. avatar
    [63] Aka [*]

    kotě: nemyslím, že by článek nabádal někoho k zanedbávání péče, jen se všechny maminky nemusí neustále chlubit jak maj nejgeniálnější dítě...

    superkarma: 0 23.07.2004, 08:20:38
  4. avatar
    [62] alko [*]

    oprava: na plínky

    superkarma: 0 23.07.2004, 07:52:52
  5. avatar
    [61] alko [*]

    šája: (47) Včera jsem v televizi viděla nějakou novou reklamu na pínky. Není to náhodou tvoje , pohybuje se tam podobně jak píšeš

    superkarma: 0 23.07.2004, 07:36:04
  6. avatar
    [60] *Kotě* [*]

    Sice děti ještě nemám a vím, že zase dostanu , ale nedá mi to. Článek se mi zdá poněkud jednostranný a tahleta tendence nechat děti, ať se rozvíjí svým tempem, je taky dost zvláštní. V dnešní době, kdy je čím dál víc různých mozkových dysfunkcí, které je třeba podchytit už v raném dětství, se mi to zdá trochu ošemetné. Spousta dysfunkcí a lehkých retardací se dá velmi rychle srovnat, když se to rychle podchytí. Ale když takové dítě nechám, ať se rozvíjí tzv. "svým tempem", můžu mu taky zabít duševní vývoj.

    superkarma: 0 23.07.2004, 00:00:28
  7. avatar
    [57] Andula [*]

    kubikm: já jsem je dávala juniorovi do školky na odpolední spaní, no, ještě dávám

    superkarma: 0 22.07.2004, 17:55:25
  8. avatar
    [56] kubikm [*]

    Ferdicka: jo, tady 2 slepujeme, ale dávám je na prostěradlo a rohy chtnu k prostěradlu sicherhaizkou

    superkarma: 0 22.07.2004, 16:59:33
  9. avatar
    [55] kubikm [*]

    Ferdicka: ano, ty já tady taky dávám pod míšu, pokud tu náhodně spí...jsou mu dva +5 měs, pleny už nenosí ani na spaní....

    superkarma: 0 22.07.2004, 16:58:34
  10. avatar
    [54] kubikm [*]

    s tím nočníkem a plenami...švagrové kluk odmítal na nočník, měl pleny do 3 let i ve dne
    najednou ze dne na den začal chodit rovnou na záchod...prostě ze zásady nechtěl nočník
    a od té doby už se nikdy nepočural, taky zajímavé, že?

    superkarma: 0 22.07.2004, 16:56:54
  11. avatar
    [51] Juana [*]

    K č. 43 a 44: když ona si na nočník sedá dobrovolně, baví ji to, ale pak zdrhne a jde načurat na zem. Občas mi připadá, že to dělá naschvál. Záchod ji taky fascinuje, hlavně čurající tatínek . Kluk nočník úplně vynechal, začal najednou ve 2 letech chodit přímo na záchod, ale ona už několik měsíců koketuje s nočníkem z vlastní vůle- nikterak jsem ji na něj nenutila - a výsledek je takový, že si ukáže do rozkroku, řekne čí a čurá pod sebe. Třeba to odkoukala od tatínka, ten to taky dělá ve stoje

    superkarma: 0 22.07.2004, 14:50:21
  12. avatar
    [50] Andula [*]

    Susina: já taky, ale zároveň z toho mám trochu obavu, jak to zvládne
    o učení strach nemám, ale to okolo

    superkarma: 0 22.07.2004, 14:33:10
  13. avatar
    [49] Susina [*]

    Andula: už se těším, jak ty naše prvňáčky budem a chudinky učitelky na příslušném auditku propírat..

    superkarma: 0 22.07.2004, 14:31:28
  14. avatar
    [48] Andula [*]

    Susina: naše je studijně v USA a vrací se až teď, ale jsem domluvená s paní ředitelkou, že se s ní v srpnu uvidím. Ono je to tak jakota potřeba, musím ji seznámit s osobní asistentkou a celé to probrat.

    superkarma: 0 22.07.2004, 14:25:51
  15. avatar
    [47] šája [*]

    alko: kutálela..... malá se pohybovala vsedě vpřed s jednou nohou pokrčenou a odrážela se protilehlou rukou

    superkarma: 0 22.07.2004, 14:23:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [46] Susina [*]

    Andula: já vím, ale věřím, že to Macek zvládne... podle jména má Rišák mladou učitelku, doufám, že je to ta, co mu u zápisu řekla, že jestli to půjde, tak si ho veme k sobě do třídy... ta by se mi líbila, vypadala mile a sympaticky..

    superkarma: 0 22.07.2004, 14:19:44
  2. avatar
    [43] Petronilka [*]

    Juana: Rozhodně se nenech s nočníkem rozhodit. Náš měl dlouho problémy. Dokonce nás tehdejší paní doktorka poslala k dětskému psychologovi s tím, že to není normální. Popis toho chlapa, kterej se nazývá honosně psycholog by vydal na román. Změnili jsme paní doktorku, tak nás poslala k jiné psycholožce, která byla z malýho vykulená jak moc je šikovnej a uklidnila nás, že má v podstatě nárok naučit se chodit na nočník téměř do pěti let. Teď je tři a půl a už čtrnáct dní chodíme na záchod . Nikdy jsme si nic nedělali z toho, že ostatní chodí dřív, no a co.Akorát ty babičky se s tím dlouho nemohly porovnat. Ale zvládli jsme to . Tak vydrž

    superkarma: 0 22.07.2004, 13:54:06
  3. avatar
    [42] Andula [*]

    Pavluska: ono je to po roce nejméně také kvůli tomu, že dřív to dítě stejně nechápe a ani neumí ovládat příslušná nervová spojení
    naši hoši odložili pleny jeden ve dvou letech, druhému bylo víc jak dva a půl,a le během týdne byli přes den bez nich.

    superkarma: 0 22.07.2004, 13:47:50
  4. avatar
    [38] alko [*]

    šája: (12) Snad poprvé čtu, že některé dítě začalo chodit až v 15 měsících - díky Ta moje začala taky tak, dokonce ani nelezla, ale kutálela se. Ale naštěstí mi neměl kdo dávat "dobré rady", tak jsem to neřešila a všechno je dobré.

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:48:53
  5. avatar
    [37] Landriel [*]

    Ling: u nás to bylo s nočníkem podobné, moje máma taky začala vyšilovat v půl roce, že mě už vysazovala, mrně navíc bylo ve všem hodně napřed, tak jsem v 9 měsících taky začala. No a pak jsme toho museli nechat, protože to fakt vůbec nemělo cenu, naučila se to až ve dvou a půl letech a co, no.

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:44:42
  6. avatar
    [35] medved [*]

    clanek se mi moc libil (ackoliv proc zase slovensky...auauauaua, uz se bojim reakci...ja vim, ze je slovencina krasna rec ), ale nelibi se mi nazev...ja mam dojem, ze kazde dite je zazracne , i kdyz jen pro sve rodice a jen do puberty

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:25:51
  7. avatar
    [34] Andula [*]

    Ling: tak, tak, mě to od cizích lidí nevytočí, ale štev mě, když dětičky porovnávají příbuzné, protože proč ty moje jsou takové /nejen vývoj, i chování/, když švagr má jiné a pak, kdžy je porovnáají učitelky ve školce

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:17:39
  8. avatar
    [32] Andula [*]

    Susina: pokud je to z tohoto důvodu, tak jsou asi fakt praštění a až zjistí, že se bude Tomášek muset vyrovnat s x dalšími dětmi, tak aby to vydýchali. ¨
    Nicméně, mě to zajímá předem, jakou učitelkubudoumít, ovšem chápu, mám dítko hyperaktivní a tudíž specifické

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:10:45
  9. avatar
    [31] šája [*]

    Susina: Nechápu, co tím vyřešili.... tak v té druhé třídě bude zase někdo jiný, kdo umí číst to budou zase kluka stěhovat?

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:08:21
  10. avatar
    [30] Susina [*]

    jo, teď jsem si vzpomněla. U nás v baráku bydlí chlapeček, stejně starej jak Rišák. Jeho rodiče furt vyzvídali, do jaké školy Rišák půjde, jakou bude mít učitelku a tak dále. Docela jsem se divila, protože mně je jedno, jakou bude mít učitelku, doufám, že to s ní zvládnem a bude normální.. ale nakonec z nich vylezlo, proč se na to ptaj - oni totiž nechtěj, aby jejich Tomášek (takovej tichej a neprůbojnej klučík) chodil s Rišákem do třídy - oni srovnávaj... viděj, že Rišák čte, počítá atd. a jejich Tomášek tak ne... sakra, jsou normální??? no tak nepočítá a nečte, však to ve škole dožene, ne??? Rišák zas nemiluje kreslení a Tomášek hezky maluje... takže srovnávání zase z jiného pohledu... nakonec mi jejich babička řekla, že si ve škole zajistili, aby chodili do jiné třídy... mám pocit, že jsou praštění, ale neřeším to..

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:05:02
  11. avatar
    [29] Susina [*]

    Ling: jo, přesně takhle to má bejt ... ale běda, když ti do toho začne někdo kecat.. to je pak síla, občas..

    superkarma: 0 22.07.2004, 12:00:34
  12. avatar
    [28] Andula [*]

    Ling: já se taky snažím nesrovnávat, bohužel, okolí často srovnává

    superkarma: 0 22.07.2004, 11:57:09
  13. avatar
    [25] Juana [*]

    Tak u nás byl ten stresor tchýně. Pořád vnuka srovnávala a dodnes srovnává se svým "geniálním" synem, tedy mým manželem. Kluk do dvou let nemluvil a ona pořád remcala, že je vadný, a ať s ním někam jdu. A tak to je doteď - podle ní je malý, hubený atd. Přitom je skoro nejmladší ze třídy a kluci tam jsou plus minus centimetr všichni stejně vysocí. Tchyně má samozřejmě skvělé výchovné zkušenosti - jedináček, v 6 měsících ho šoupla do jeslí, takže si určitě po letech pamatuje, jak se vyvíjel.
    Manžel je taky strašně chytrej, podědil to - holce je 20 měsíců a bojujeme s nočníkem. Sedne si na něj a nic a pak se vyčurá vedle na koberec. Podle něj je to samozřejmě moje vina, protože jí na nočník nedávám. Mohl by si to taky někdy sám zkusit, když je tak chytrej.

    superkarma: 0 22.07.2004, 11:47:45
  14. avatar
    [24] šája [*]

    Susina: Na to období se slzami v očích vzpomínám i já

    superkarma: 0 22.07.2004, 11:38:30
  15. avatar
    [23] Andula [*]

    Susina: to jo, vzpomínala. Ačkoli, ve dvou měsících se mi skulil z postele prostě se otočil, šíleně rychle, kdo to mohl tušit. Ve čtyřech měsísích děsně rychle lezl, v pěti měsících vyskočil z kočárku, to měl naštěstí kšíry.
    Víš, jak jsem si pak užívala, že druhé dítko se nikam tak nehrnulo a s chůzí si počkalo až na nějaký desátý jedenáctý měsíc?

    superkarma: 0 22.07.2004, 11:38:21
  16. avatar
    [22] Susina [*]

    Andula: jo, to mi povídej, Rišák taky hubu nezavře.. tak to byl teda Macek fakt dobrej , ale chápu, že jsi se slzami v očích vzpomínala na doby, kdy to robátko zůstalo tam, kam jsi ho položila, co..

    superkarma: 0 22.07.2004, 11:12:35
  17. avatar
    [21] Andula [*]

    Susina: naši oba začali mluvit taky až pozdě, jeden ve dvou, druhý skoro ve třech a dneska? mluvěj furt! Hlavně ten starší.
    A já přiznávám, že jsem někdy tiše záviděla těm, jejichž děti chodily až v 15 měsících - Macek začal chdoit kolem nábytku v půl roce a v 8 měsísích už chodil bez držení. Zprvu jsem ještě byla hloupá a byla jsem na to hrdá , ale bylo to dost šílené.

    superkarma: 0 22.07.2004, 11:09:03
  18. avatar
    [19] Susina [*]

    oprava - mluvil ne v roce a půl, ale ve dvou a půl..

    superkarma: 0 22.07.2004, 10:57:46
  19. avatar
    [18] Susina [*]

    tak u nás byl na srovnávání Rišáka s tabulkama můj drahej manžílek - vědec. Furt byl nervní z toho,že je Rišák podle tabulek menší, drobnější.. až jsem toho měla plný zuby a tabulky jsem mu vyhodila a doporučila mu odebrat se někam (však víte kam). Rišák se pochopitelně vyvíjel tak nějak normálně, ale to už zase začal vyšilovat děda, že jeho milovaný jediný vnuk ve dvou letech vydává jen slabiky.. když jsem se ptala doktorky, tak se jen tak pousmála a říkala - no co, vy mu rozumíte, co chce, on to ví, že mu rozumíte, tak nemá potřebu komunikovat jinak. Až tu potřebu bude mít, počkejte, jak se rozmluví.. Taky jo. V roce a půl pak během třech neděl začal mluvit plynně ve větách...
    takže prostě normálka. Ale překvapilo mě, že dřív říkal R a Ř (ve třech letech), ale nešlo mu K a to dost dlouho... prča byla ho nenápadně pozorovat, jak stojí v koutě, mačká si pusu a potichu se snaží se to zatracený K naučit... svíjeli jsme se smíchy, ale aby nás neviděl... no a pak to taky přišlo...
    taky jsem zažila to srovnávání, kámoška se na mě dívala divně, že Rišák se nebyl schopnej odnaučit plen na spaní ještě ve dvou a půl letech, ale pak to taky během 14 dnů najednou přešlo...
    prostě jsme nesrovnávali, děti jsou nádherný právě v tom, že jsou každý jiný, umí každý něco jiného v jinou dobu...

    superkarma: 0 22.07.2004, 10:56:58
  20. avatar
    [17] sharonka [*]

    Náš synek se narodil o 6 týdnů dřív. Do 1 roku jsme docházeli na kontroly k MUDr., která měla na starost nedonošené děti a té jsem taky za ledacos vděčná. Prospíval dobře, držel krok s ostatními včas narozenými dětmi a právě paní doktorka mě odrazovala od tenkrát populárních dětských chodítek a vysvětlovala, že všechno chce svůj čas. Dceru jsem měla o 6 let později a to už mě vůbec nenapadlo srovnávat. Držela jsem se hesla, že nikdo dospělý plínky nenosí a chodit a jíst příborem se taky všichni naučili. Doufám, že si na to vzpomenu, až budu jednou babička .

    superkarma: 0 22.07.2004, 10:29:45
  21. avatar
    [14] Petique [*]

    šája: brácha lezl jak postřelená laň. Já ani nelezla, jelikož jsem byla první dítě v naší rozsáhlé rodině, všichni mě tahali, tak sem začala hned chodit.

    superkarma: 0 22.07.2004, 09:42:11
  22. avatar
    [13] Petique [*]

    risina: říká se, že čím dřív zuby vylezou, tím dřív ve stáru vypadají. Možná je to pověra, ale já měla zuby brzo, moudráci mi vylezli už v 18 a teď mám se zubama celkem problémy a to je mi teprv přes dvacet, tak nevím, ale něco na tom asi bude.
    Takže předhánění v zubech (a vlastně ve všem) je trapný. Všechno má svůj čas.

    superkarma: 0 22.07.2004, 09:40:43
  23. avatar
    [12] šája [*]

    Když jsem líčila naší doktorce styl lezení naší malé (Meresjev hadr ), jen se s pochopením usmála....příbuzní se dokonce strachovali, jestli nebude postižená...chodit začala v 15 měsících, kůže líná....zato teď mám problém ji na ulici chytit A kluk? Do dvou let nemluvil...teď tu klapačku nezavře Tak je všechno v pohodě, ne?

    superkarma: 0 22.07.2004, 09:17:35
  24. avatar
    [11] risina [*]

    Pamatujusi, že moje máma jednou brečela, když viděla na dvoře vnučku od sousedů, stejně starou jakou moje dcera (7 měsíců), jak se v kočárku houpe na čtyřech, a ta naše ještě ani neseděla... Hrůza! Nejhorší je, že máma mi vyčetla, že to je MOJE vina. Dlouho mě to na ni mrzelo.
    Nejlepší jsou ty zuby - to rodiče opravdu nemůžou ovlivnit, a stejně se některé matky chlubí, že dítěti vyrostl první zoubek UŽ v 5 měsících.

    superkarma: 0 22.07.2004, 09:12:26
  25. avatar
    [10] Kelly [*]

    Obě mé děti do 4 let velmi málo mluvily. Vlastně skoro vůbec. Když jsem kolem sebe viděla stejně staré a velmi pěkně mluvící caparty, bylo mi smutno. Máma mi na mé trápení jen mávla rukou a s úsměvem odpověděla:
    "U mne to bylo to samé. Buď ráda, že máš zatím klid. Až se rozmluví, tak tu h*ubu už nezavřou."
    A jaká to byla pravda. Co bych za to dnes dala, kdyby mě nechali alespoň 5 minut v klidu, o samotě a nikdo do mne "neklavíroval" ...

    superkarma: 0 22.07.2004, 09:00:07
  26. avatar
    [7] Gabi [*]

    Nikdy sem se moc do debat typu "co naše geniální dítě už dovede" nezapojovala a neměla tendenci pořád srovnávat vývoj s tabulkama. Nejvíc to postihne dítě, když má maminka pocit, že je nějaké "jiné". Myslela jsem si, že jako matka dvou dětí to předám i své sestře - ale ne: od té doby co má syna, to je pořád hlášení typu: "už máme x zoubků", "včera měl průjem / zácpu, protože snědl to a to", pořád nějaké řešení typu křivé nožičky, buzení v noci, odstavování, myslela jsem že to přejde, ale trvá to už skoro dva roky. Také nesnáším trénování: "řekni tetě, jak dělá pejsek", "co je táta? ..." Chápu nadšení z prvního dítěte, ale doporučuju zaměstnat hlavu také něčím jiným.
    Každé dítě je jiné a naší starostí je, aby bylo šťastné a ne ho "narovnat" dle nějakých tabulek.

    superkarma: 0 22.07.2004, 08:36:24
  27. avatar
    [6] Chameleonka [*]

    Tak tohle trumfování a holedbání a porovnávání s knížkama si moc dobře pamatuju.. a taky kamarádky, co se šíleně vytahovaly, že jejich děti začly to či ono už tehdy a ondy a o tolik týdnů dřív a podobně.. děsně mi to lezlo krkem.. dodneška si pamatuju, jak mě jedna taková matka usadila, když její dcera o měsíc mladší jak moje cupkala po zahradě v době, kdy moje sotva vratce stála.. "to ona už chodí DÁÁVNO.." ano, ona chodila dávno, ale moje ve dvou letech mluvila plynně ve větách, zatímco ta její vydávala jenom "eee"
    Každej prcek je holt jinej, ale to dokážu plně pochopit až dneska..

    superkarma: 0 22.07.2004, 08:16:18
  28. avatar
    [3] danca79 [*]

    Suzanne: na tohle bych se asi zasmala s vetou "ty jsi pako", proc se hned urazet kdyz jsem si o to vlastne rikala, no ne? Ale holt kazda jsme jina.....

    superkarma: 0 22.07.2004, 03:45:16
  29. avatar
    [2] Suzanne [*]

    Přesně tak, každé dítě je jiné. Kdybychom byli všichni stejně "dokonalí", tak bychom byli roboti.

    Mně se hlavně líbí věta - My už kakáme do nočníku. Švagrová jednou pronesla: "Máme opruzenou kačenku!" Povídám, ty taky? A ona se urazila

    superkarma: 0 22.07.2004, 03:29:54
  30. avatar
    [1] danca79 [*]

    Jo, to presne sedi - vsechno ma svuj cas. Jenze bohuzel nektere doktorky driv braly encyklopedie za zavazne a pak maminky chuderky silely, ze maji opozdene dite, kdyz presne v tom a onom mesici neumel to co psali v encyklopedii...pritom jen mimco kolikrat potrebovalo par tydnu navic.

    superkarma: 0 22.07.2004, 00:16:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme