.

Nemám řidičák aneb Kdy je dobré neřídit

Cestování

Nemám řidičák aneb Kdy je dobré neřídit

Nemám řidičák. Ne proto, že bych nezvládla testy či jízdy. Nemám ho, protože jsem se o něj nikdy nepokusila. Cíleně. A myslím si, že by bylo jen a jen dobře, kdyby lidí bez řidičáku bylo víc.

Úderem 18. narozenin se člověk stává plnoletým. Krom jiného může oficiálně pít alkohol, kouřit, a nebo řídit auto, má-li řidičák.
Znám mnoho mladých lidí, kteří se již v 17 letech učí dopravní předpisy. Někdy i s rodičem trénují řízení auta na klidných cestách. Mít v 18 letech řidičák je pro ně div ne důležitější než to, jak dopadnou při maturitě, či zda udělají zkoušky na vysokou školu.
Přitom nejvíce nehod, které se v mém okolí staly, způsobili právě mladí lidé, kteří měli řidičák jen pár měsíců.
Například má známá má s mladými řidiči hned dvě negativní zkušenosti. Jedna nehoda skončila jen škodou na autě, ne na zdraví. Když se známá vrátila k autu na parkovišti u obchodu, auto bylo nabourané. Naštěstí našla za stěračem telefonní číslo na svědka nehody. Na svědka, ne na viníka! S pomocí svědka a policie se podařilo vypátrat 18letou slečnu, která měla řidičák jen pár týdnů. Auto měla půjčené a bála se následků. Paradoxně tím, že odjela z místa nehody, si problémy jen přidělala.
Druhá nehoda byla horší. Známá jela v autě se synem a manželem, který řídil. Jeli po silnici mezi dvěma vesnicemi. Před nimi jel velmi pomalu starý náklaďák a za ním jelo ještě jedno auto. Protože to byl přehledný úsek, manžel mé známé se rozhodl předjet auto i náklaďák zároveň. V okamžiku, kdy předjížděli auto, se mladý řidič jedoucí před nimi rozhodl udělat totéž. Ve velké rychlosti naboural auto mé známé. Jejich auto začalo rotovat a čelně vrazilo do náklaďáku. Jen díky velmi bezpečnému autu rodina vyvázla s „drobnými“ zraněními - přežili. Léčení a rehabilitace však trvaly mnoho měsíců. Auto šlo do šrotu. Mladík, jak později zjistili, měl něco kolem 20 let.
A i já mám jeden velmi nepěkný zážitek. Jela jsem v dálkovém autobuse a dlouhou jízdu si krátila pozorováním okolí. Zaujalo mě nablýskané, černé, velmi drahé auto. Řidič se snažil předjet náš autobus. Konečně se mu to podařilo, šlápnul na plyn a div ne tryskem vyrazil dopředu. Pomyslela jsem si něco o bláznovství. Po několika kilometrech autobus zpomalil, jeli jsme skoro krokem. Už se stmívalo, proto jsem si poměrně brzy všimla blikajících světel. Že by se tu stala nějaká nehoda? Zvědavě jsem se rozhlížela. Opravdu jsme po chvíli projížděli kolem místa nehody. Nejprve jsem si všimla toho černého, drahého auta. Bylo na odpis. A poté jsem viděla záchranáře. Jenže nikoho nezachraňovali. Už jen zapínali zip od černého pytle, v němž ležel mladý muž z černého auta. Pravděpodobně ho zabila rychlá jízda.

Tyto tři příhody jsou jen jedněmi z mnoha. Přijde mi, že v naší společnosti každý člověk musí mít řidičák, jinak je „mimo“. A možná i proto se stává, že řidičák získají lidé, kteří by ho vůbec mít neměli.
Znám mnoho řidičů, kteří alkohol za volantem příliš neřeší. Jedna štamprlička, co to je? Pár piveček přeci taky řízení neovlivní! Také znám řidiče, kteří sedají za volant unavení, nevyspalí. Že jsou jejich reakce zpomalené a že je (nebo i jiné) to může případně stát život, si snad ani neuvědomují.
Přála bych si, aby získat řidičák bylo mnohem složitější. Aby součástí zkoušek byl i psychologický test. Aby se zjišťovalo, nakolik je člověk zodpovědný, nakolik je schopen dodržovat předpisy, omezení rychlosti... Přála bych si, aby za způsobení nehody byly mnohem větší postihy.
A věřím, že nejsem jediná, která to takto vnímá. Bohužel, prosadit změnu legislativy není v našich silách. V našich silách je ale apelovat na okolí a snažit se, aby si co nejvíce řidičů uvědomilo, že auto je zbraň. Zbraň, která může v rukou nezodpovědného člověka zabíjet.

Na tuto skutečnost upozorňuje i množství projektů. Například velmi známý projekt Nemyslíš, zaplatíš!. O drsnosti videí se poměrně hodně diskutovalo. Ač jsou videa děsivá, myslím si, že pro některé řidiče je tohle snad jediná možnost, jak na ně apelovat. Pokud jste videa neviděli, můžete se na ně podívat (krom jiného) zde.

Podobně drsná jsou i videa od BESIPu, například:

Silní jedinci se mohou proklikat i k obdobě Nemyslíš, zaplatíš, kampaním, které natočili v různých státech. Viděla jsem jen jedno video a mohu potvrdit, že české Nemyslíš, zaplatíš je ve srovnání s tím jen „slabým odvarem“.

Vadí-li vám pohled na realisticky provedená videa plná krve, mohu nabídnout i odkaz na jeden nádherný spot, který propaguje používání bezpečnostních pásů.

Videa nejsou jedinou možností, jak upozorňovat na nebezpečnost řízení.
Na již zmíněných stránkách Nemyslíš, zaplatíš! najdete mnoho užitečných informací a rad. Najdete tam také výpovědi účastníků dopravní nehody - jak se říká, zažitá zkušenost je lepší než tisíc teorií.

Můžete také podepsat petici, která bojuje proti alkoholu za volantem.

Možností je opravdu mnoho. Začněme u sebe, u svého okolí. Čím více bude na silnicích zodpovědných řidičů, tím větší je šance, že v naší rodině nebudeme pohřbívat člověka, kterého jsme měli rádi a který tu s námi ještě spoustu let mohl být.

   
09.07.2010 - Tipy - autor: Markéta Matlová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [60] wich [*]

    paníliška — #59 Nezaregistrovala jsem, kde konkrétně píšu o tom, že chlap okolo padesátky je stařec nad hrobem, i když jsem schválně diskuzi projela ještě jednou Sml80 Chlap kolem padesátky jako řidič, který mě nejčastěji ohrozí - ano (stejně jako pro někdo může mít smůlu na špatné řidičky mladé holky nebo dědoušky v klobouku).

    Nerozumím proč je dle tebe zrovna pro mne chlap kolem 50. nad hrobem a proč tě to udivuje. Vysvětli.

    superkarma: 0 12.07.2010, 15:32:31
  2. avatar
    [59] paníliška [*]

    wich — #55 Nevšimla jsem si, že by někdo tvrdil, že mladí jsou špatní řidiči. To ani náhodou. Celou dobu je řeč o těch, co sotva vylezou z autoškoly, dostanou silné auto a zkoušejí, co to dá. Ti jsou nejhorší. Nerespektují pravidla, nerespektují ostatní řidiče a následky jsou tragické. Zrovna před chvílí jsem jela tím místem, o kterém jsem psala, před Karvinou, je to tam označené a co myslíš. Je to v nepřehledné zatáčce s plnou čarou. Takhle ti agresoři totiž jezdí. Jistě, nejsou všichni mladí stejní a každý se potřebuje vyjezdit, učení holt z nebe nepadají, ale prostě tahleta sorta frajírků je hodně nebezpečná. Jezdím denně a nepotkávám jich zrovna málo. Máš jistě pravdu, že bourat může kdokoli, i Ty nebo já, ale když za ten volant sedám, musím mít zodpovědnost a svoje ego nechat venku.

    A mimochodem, udivuje mne, že pro Tebe jsou padesátiletí chlapi téměř starci nad hrobem. Sml30

    1. na komentář reaguje wich — #60
    superkarma: 0 12.07.2010, 13:13:17
  3. avatar
    [58] wich [*]

    Bébina — #56 Skvěle napsáno. Auto usnadňuje život a na mnoha místech šetří čas i peníze. A ano, nepřimněřeně pomalí řidiči opravdu nehavarují, ale havárii způsobí jak nic, ani o tom nemusí vědět. A fakt to není o tom, že jsou druzí neurotici a potřebují se někam hnát.

    Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 12.07.2010, 11:08:28
  4. [57] Bébina [*]

    Stes — #53 Je to tak. Nejvic se bojim panu v duchodu, co si za usetrene penize koupili Fabii, jedou svych 65-70 km/h, obec neobec, dalnice nedalnice a kdyz nekdo jede na 90ce kupodivu 90, spolujezdec babka jim placa na koleno a rika, to je blazen ze jede tak rychle, jed pomalu. Jsou to lidi, co sice ridi desetileti, ale ucili se v dobe, kdy bylo na silnicich mnohem min aut a postreh uz je opousti. Sama to vidim na svem tatovi. Kdysi dobry ridic, ale ted jezdi jen na chatu a to jen pres sezonu a uz se s nim bojim. Ne nadarmo se rika, ze nejnebezpecnejsi je pomaly ridic.

    superkarma: 0 12.07.2010, 09:55:12
  5. [56] Bébina [*]

    Tak to ja mam tedy nazor uplne opacny. Umet ridit je sakra potreba, ale to zjisti clovek az ve chvili, kdy potrebuje vozit 85letou maminku po doktorech, kdy se o ni musi starat a nakupovat ji. Hromadna doprava nebo taxik mnoho neresi, nebo ano, ale za cenu fyzickeho strhani pripadne financniho zruinovani. Moct si nekam zajet autem a obstarat veci sam, je velmi osvobozujici pocit. Jsem ten clovek, co nejspis nikdy ridicak dostat nemel, presto jsem nikdy zadnou nehodu nezpusobila. V autoskole cloveka ridot stejne nenauci a dopravni hriste pro auta neexistuji, holt se to clovek musi naucit primo v provozu. Pomalu, na malo frekventovanych usecich, pripadne jen o vikendu mimo spicku, ale nic jineho nezbyva.

    1. na komentář reaguje wich — #58
    superkarma: 0 12.07.2010, 09:47:41
  6. avatar
    [55] wich [*]

    paníliška — #49 No a zrovna minulý týden stál přítel na křižovatce, čekajíce na zelenou a idiot vyjíždějící z protisměru to do něj napral. Jen tak. Prostě vjížděl do silnice z obchodu a nedíval se kam jede, že boural zjistil, až mu to nejelo. A bylo mu přes padesát Sml32 Pravda, o život naštěstí nepřišel nikdo, ale celý týden to dost zkomplikovalo.

    Prostě bourají všechny věkové kategorie a nelze říct, že jen mladí jsou špatní řidiči.

    1. na komentář reaguje paníliška — #59
    superkarma: 0 12.07.2010, 08:47:46
  7. avatar
    [54] Alka1 [*]

    Stes — #53 Jo, mladí se snad vyjezdí, pokud do té doby někoho nebo sebe nezabijí. Sml15 Podle statistik jsou nejrizikovější dopravní skupinou právě mladí řidiči a motorkáři. Dědové v klobouku - to mi už přijde jako lidová slovesnost. Sml24   

    superkarma: 0 12.07.2010, 05:49:27
  8. avatar
    [53] Stes [*]

    Ono je sice hezké říct si, že bez auta se člověk obejde, je tu ale velké ALE. Já bydlím na vesnici, mám pružnou pracovní dobu, MHD k nám nejezdí a autobus přijede párkrát denně (poslední v 19hod.), není u nás obchod, pošta, škola, školka - prostě téměř nic. Jak bych se měla dostávat do a hlavně z práce, když dost často končím po sedmé - to by pro mě pořád musel někdo jezdit a nebo si brát taxíka (no a nebo taky pěšky ale to bych měla do půlnoci co dělat :-( ) . Ono článek je pěkný, ale za sebe říkám, že já bych se bez auta bohužel neobešla.

    Jinak souhlasim s komentářem Wich 35 mladí se snad vyjezdí, ale staří už moc šancí asi nemají. Nejhorší jsou dědové v klobouku, co vyjedou na jaře.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #54
    2. na komentář reaguje Bébina — #57
    superkarma: 1 11.07.2010, 22:01:12
  9. avatar
    [52] paníliška [*]

    Anime Otaku — #51 Jo, člověk vidí věci, že se nestačí divit. Když sedám do auta, říkám si s Nickem Carterem - vždy ve střehu! Sml30 Ale vážně, jsem pro zpřísnění pokut a trestů pro neukázněné řidiče, ať naše nebo zahraniční a bylo by velmi vhodné, kdyby i policie dohlížela na pořádek na cestách. U nás je to tak, že přes týden je neuvidíš, zato v neděli, kdy je provoz minimální, stojí ve městě na klidných místech a kontrolují. Sml24A to tady opravují silnice ve velkém a vznikají docela slušné zmatky, tudíž by mohli i usměrňovat dopravu.

    superkarma: 0 11.07.2010, 21:24:41
  10. [51] Anime Otaku [*]

    paníliška — #49 Jo, bohužel. Zrovna dneska nás s přítelem málem ze silnice smetli nějaký mladý němci. Zjistili že se jim blíží sjezd z rychlostky, tak si řekli, že to z rychlýho pruhu stihnou ještě před náma (my byli tak 5 - 10 vteřin před tím sjezdem). Naštěstí sme to ubrzdili no a ti pitomci místo aby sjeli na dalším, tak začali na tý rychlostce couvat. Tohle nepochopím, ale vsadím se, že doma by si to nedovolili (chtělo by to cizince pokutovat podle sazebníků jejich země).

    1. na komentář reaguje paníliška — #52
    superkarma: 0 11.07.2010, 18:16:32
  11. avatar
    [50] peetrax [*]

    paníliška — #48 Sml52 Sml67

    superkarma: 0 11.07.2010, 13:55:59
  12. avatar
    [49] paníliška [*]

    wich — #35 Jo, jo, zrovna v pátek se na silnici mezi Českým Těšínem a Karvinou jeden mlaďoch tak rozjížděl, že zabil sebe a další 4 lidi. Sml68

    Ale jinak - člověk na silnici musí být stále ve střehu, protže hovad jezdí opravdu dost.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #51
    2. na komentář reaguje wich — #55
    superkarma: -1 11.07.2010, 06:07:32
  13. avatar
    [48] paníliška [*]

    peetrax — #47 Znám paní, které se na přijímacím pohovoru šéf zeptal, jestli jezdí autem. Se samozřejmostí odpověděla, že ano a byla přijata. Že ale jezdí pouze jako spolujezdec, neprozradila. Vždyť se prý na to neptal. Sml52

    1. na komentář reaguje peetrax — #50
    superkarma: 0 11.07.2010, 06:04:39
  14. avatar
    [47] peetrax [*]

    Rikina — #45 to máš pravdu. Na úvodním školení v současné práci nám bylo řečeno "měli jsme tu jednu paní, která sice měla řidičák, ale nebyla aktivní řidička" a bylo to řečeno s děsem v očích. Sml14 Furt lepší, než kdyby tvrdila, že má řidičák a tvrdila o sobě, že je aktivní řidička, přesto, že by nebyla. Sml80

    1. na komentář reaguje paníliška — #48
    superkarma: 0 10.07.2010, 18:32:18
  15. avatar
    [46] Gwendylon [*]

    Díky za článek, zavzpomínala jsem si na svojí Fébinku. Už je chudinka ve šrotovacím nebi, byly jsme skoro stejně staré, když jsme se dostaly, jí bylo 21 a mě 23 Sml16 Naštěstí jsem s ní jezdila maximálně k doktorům, protože MHD mi způsobovalo zdravotní problémy ( se zničenou imunitou jsem tam tutově chytla chřipku a s tou pak byla tři týdny ve špitále Sml32 )... Modrá škodověnko moje, chybíš mi. Řidičák mám od 18, do dvaatřiceti jsem jezdila málo, teď aspoň jednou dvakrát týdně - a už si dovolím i předjet, panč s lepším autem to fakt jde Sml52 

    superkarma: 0 10.07.2010, 10:04:29
  16. [45] Rikina [*]

    To je právě to, že dneska neřídit znamená mít společenské mínus, asi jako by člověk neuměl jíst příborem. Sml57 Sml80 Řidičák mám od 18 let, a dřív jsem neměla problém řídit rodinný vůz, i když manžel mnohdy viditelně trpěl, neb měl pocit, že se k tomu autu nechovám dost citlivě. Pak mi pořídil vlastního trabanta a byl spokojen. Ovšem jak šel čas, odešel do věčných lovišť trabant, a posléze se manžel i s rodinným vozem odstěhoval "za lepším", a tak již více než 15 let nemám co řídit, a řidičák bych dlouho hledala v šuplíku. Zvykla jsem si žít bez auta, i když jsou chvilky, kdy vím, že by situaci hodně zjednodušila možnost sednout do auta a jet, ale holt není, tak se to vždycky nějak vyřeší... I na práci jsem zatím měla tu kliku, že se ode mě nepožaduje řídit. Nicméně občas se setkám s nebetyčným údivem "nemáte auto??? jak můžete...?" a rázem se na mě hledí jako na relikt z dob plavuní a přesliček. Kdyby se stalo, že bych řídit musela, chtělo by to pár lekcí v autoškole, kondiční jízdy, neb jsem samozřejmě vše zapomněla, co se týká ovládání vozu. Dopravní předpisy nyní platné teoreticky znám, ale to je mi samo o sobě k ničemu. Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #47
    superkarma: 0 10.07.2010, 08:44:49
  17. avatar
    [44] danca79 [*]

    Anai — #30 Anai, v Kanade autoskoly jsou. Ale pokud je clovek schopen udelat zkousky, do autoskoly nemusi. A vlastne i tohle se lisi od provincie k provincii, neco jsem zaslechla ze v nekterych provinciich je povinnych par jizd s instruktorem nez te pusti ke zkouskam. A nejdriv clovek dostane tzv. learner's lincense, pak po prvnich zkouskach mu daji "graduate driver's license" a po dvou letech dela dalsi jizdy a teprv pak dostane kompletni ridicak kterej jen rika "class 5" (na osobak) a nema to zadny omezeni jestli muzes ridit sama, jen ve dne, a tak dale. Proste je to finalni ridicak. Learner's te opravnuje k jizdam jen s nekym, kdo ma ten kompletni ridicak, nesmis auto ridit sama, a pak ten "GDL" ma par limitu, uz si presne nevzpominam jaky, plus pokud ridis svoje nebo auto kohokoli jineho  kdo te na tu pojistku prida jako jednoho z ridicu, tak automaticky vyleti nahoru cena pojisteni, a pak kdyz dostanes ten finalni ridicak tak jde pojistka trosku dolu a pak se to postupne snizuje s rokama bez nehod.

    superkarma: 0 09.07.2010, 22:26:53
  18. avatar
    [43] danca79 [*]

    Juana — #9 V Kanade autoskoly teda existuji. V kazdem meste jsou jich mraky. Jen do nich clovek nemusi.

    superkarma: 1 09.07.2010, 22:14:59
  19. avatar
    [42] kareta [*]

    Jitulinka — #40 to předevšímSml16 Sml22

    superkarma: 0 09.07.2010, 21:57:20
  20. avatar
    [41] Lilinka [*]

    Anime Otaku — #36 Sml67

    superkarma: 0 09.07.2010, 19:39:53
  21. avatar
    [40] Tulinka [*]

    kareta — #39 Není to náhodou tím jak který je naložený.

    1. na komentář reaguje kareta — #42
    superkarma: 0 09.07.2010, 19:24:32
  22. avatar
    [39] kareta [*]

    Anai — #29 např. kamiony nejsou stejné, takže někteří nemají do kopce ten výkon a funí 40tkou, kdežto ten vzadu by to nemusel ubrzdit, tak pak musí uhnout do levého pruhu a předjíždět ho.Sml80

    1. na komentář reaguje Jitulinka — #40
    superkarma: 0 09.07.2010, 19:13:04
  23. avatar
    [38] wich [*]

    Anime Otaku — #36 Jitulinka — #37 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 09.07.2010, 18:28:58
  24. avatar
    [37] Tulinka [*]

    Anai — #29 Víš proč kamioňákům nestačí jen jeden pravý pruh?Protože ten který je prázdný a nemá naložíno třeba 24tun je lehčí a tudiž rychlejší.Pospíchá na další nakládku,kde musí být do určité hodiny,jen proto aby ho stihli naložit(třeba zeleninu)a Ty si ji mohla druhý den koupit-čerstvou Sml58

    1. na komentář reaguje wich — #38
    superkarma: 1 09.07.2010, 18:08:05
  25. [36] Anime Otaku [*]

    Anai — #29 Ono to s tím tirákem taky asi nebude jednoduché. Jo, sice se najdou i blbci, ale řidiči osobáků by si měli uvědomit, že když prudce zabrzí před tirákem nebo mu udělají myšku, tak to velký auto má veliký problém zastavit, nebo přibrzdit na požadovanou rychlost. Stejně je to například když objíždí překážku na silnici, tak musí zabrat většinu protějšího pruhu a než to objedou, tak se v protisměru můžou vyrojit další auta. A taky není sranda řadit s aoutem, který má 13 převodů s dalšíma 13 mezistupněma.

    Ono by nebylo špatné, kdyby si každá "béčkař" vyzkoušel aspoň na trenažéru, jak se jede s takovým tirákam nebo autobusem. Ono často to je tak, že vina není na straně toho tiráka, ale toho v osobáku a to z čisté neznalosti.

    1. na komentář reaguje wich — #38
    2. na komentář reaguje Lilinka — #41
    superkarma: 1 09.07.2010, 17:57:00
  26. avatar
    [35] wich [*]

    Boha jeho... Pisatelka ví o dvou nehodách, kterou zavinili mladí lidé, já zase zažívám x situací týdně, kdy mě ohrozí chlap okolo padesátky Sml80 Prostě někteří lidé jezdit umí, někteří ne. A u mladých čerstvě po řidičáku je větší pravděpodobnost, že se ještě "rozjezdí", než u starých Sml57

    Naši mě přesvědčili, ať si co nejrychleji udělám řidičák. Byli hned klidnější, když věděli, že si sama kamkoli kdykoli zajedu, večer se bezpečně dopravím domů a nemusím MHD s kdejakými otrapy.

    1. na komentář reaguje paníliška — #49
    superkarma: 0 09.07.2010, 17:55:27
  27. [34] Anime Otaku [*]

    Juana — #33 Tohle paltí i u nás, existují řidičáky pouze na auta s automatem.

    superkarma: 0 09.07.2010, 17:51:38
  28. avatar
    [33] Juana [*]

    Anai — #30 Například v Austrálii, jak mi říkala známa, která tam léta žije, mají rozdělené řidičáky podle toho, jestli dotyčný ovládá klasické auto bez automatické převodovky, nebo jestli umí řídit jen automat. Pokud má řidičák na automat, nesmí řídit normální auto. Jestli to platí pořád, nevím, ale když jsme byli v Kanadě, což bylo v 90. letech, a ona tam zrovna byla na nějaké konferenci a sešli jsme se na pár dní, tak se tomu podivovala, že v Kanadě stačí jeden univerzální řidičák a že to mají u nich rozdělené.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #34
    superkarma: 0 09.07.2010, 17:46:23
  29. avatar
    [32] Juana [*]

    Juana — #31 A opravdu to tam funguje jako v USA, uděláš si na dopravním inspektorátu test z pravidel a dostaneš omezený řidičský průkaz a s  ním můžeš řídit pod dozorem osoby, která má trvalý řidičák. Už si nepamatuju, jestli to má nějakou omezenou platnost - asi ano. Takže se učíš řídit po dozorem někoho zkušeného a po čase jdeš zas na inspektorát, zaplatíš a jdeš na jízdu se zkušebním komisařem a když ji uděláš, dostaneš trvalý řidičák. Když tu jízdu neuděláš, nic se neděje, prostě po nějaké době (asi po měsíci, nejde to hned) můžeš zas přijít a zopáknout si to.

    superkarma: 0 09.07.2010, 17:43:05
  30. avatar
    [31] Juana [*]

    Anai — #30 Nežiju v Kanadě, ale jednu dobu jsem tam žila a dělali jsme tam i kanadský řidičák, takže vím, jak to tam chodí.

    1. na komentář reaguje Juana — #32
    superkarma: 0 09.07.2010, 17:37:05

Další příspěvky

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme