Zdraví

Nekouřit nikdy nebylo snazší

Zapalujete si svojí oblíbenou cigaretu a vdechujete nikotinový kouř. Relaxujete, protože svojí cigaretu máte spojenou s chvilkou pohody.  Jenže cigareta není přítel vašeho zdraví a relaxovat se dá i při procházce v lese nebo jiné oblíbené činnosti. Zastavte se a přemýšlejte o negativních účincích vaší neřesti. Třeba vám pomůže v rozhodnutí přestat. Přitom stačí půl hodinka a můžete říkat, že jste nekuřák. Nebyla by taková půlhodinka skvělým dárkem k Vánocům?

Dýchací cesty jsou poškozovány aktivním i pasivním kouřením a tím je větší riziko vzniku respiračních onemocnění, např. rozvoje astmatu. Typickými příznaky je kašel, obtížné dýchání, chrapot a pocit svírání na hrudi. Částice cigaretového dýmu často vedou k chronickému zánětu dýchacích cest a často k rakovině plic. Kuřáci mají 22x vetší pravděpodobnost rakoviny plic než nekuřáci. Kouření je také nejzávažnější rizikový faktor vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

kuřáci

Několikanásobné riziko pro kuřáky.

Kuřáci, stejně jako obézní lidé, mají cca 2x větší riziko vzniku cukrovky a zvyšuje se i počet komplikací. Dále se snižuje schopnost žaludku neutralizovat žaludeční kyseliny, čímž dochází také ke snižování odolnosti vůči bakteriím, které způsobují žaludeční vředy. Víte, proč kuřáci trpí na pálení žáhy? Kouření totiž zpomaluje vyprazdňování a oslabuje funkci dolního jícnu a tím umožňuje zatékání žaludečního obsahu zpět do jícnu.  O tom, že kouření zhoršuje obranyschopnost lidského organismu nebo zvyšuje riziko zubního kazu, nemusíme mluvit. Ovšem málokdo ví, že u kuřáků hrozí 3x větší riziko k rozvoji infekcí středního ucha. Můžou vzniknout i další komplikace, např. zánět mozkových blan.

Blíží se čas, kdy si kuřáci budou říkat: „A od nového roku už nekouřím…“ To, že za rozhodnutím stojí výše zmíněná rizika, je více než jasné. Proč se ale většina rozhodnutých ke kouření vrací? „Mají strach,“ říká Jana Peffková, odbornice na protikuřáckou terapii. „Je jedno, zda je to strach z tloustnutí, z abstinenčních příznaků, pocení nebo nervozity. On strach ze selhání, že nemáme silnou vůli, také není k zahození,“ dodává Jana. Co s tím?

Mít záchytný bod je důležité.

Chcete přestat, ale nechcete se ochudit o „pocit štěstí“, které vám cigareta dává. Vězte, že úžasným zdrojem endorfinů se může stát pohyb. Dechová cvičení či inhalace pomohou s počáteční dušností. Dále zavodnění – pravidelný přísun tekutin a šťavnatých věcí, např. zeleniny. Právě salátová okurka před cigaretou je dokonalý „odrazovač“. Dobré je před samotným rozhodnutím doplnit tělu látky, které se kouřením dostávají z těla ven – např. zinek. Ten najdete v luštěninách (tykvová jadérka, pšeničné klíčky, cizrna, čočka či fazole).  Dále je vhodná zvýšená konzumace ryb, oříšků, olejů a vitamín C (ideálně z ovoce). Je dobré zaměřit se na jídlo už u snídaně. Ta vám totiž evokovala ranní cigaretku a tak nějak zasytila. Snídaně by tedy měla obsahovat dostatečné množství sacharidů, které jsou důležité pro regeneraci serotoninu v mozku, bez kterého by mohla vzniknout deprese. Kávu lze nahradit např. čajem či jinou tekutinou, která žaludek nebude dráždit. Naopak nevhodné je začít s dietami či hladovkami, neboť by mohlo dojít k poškození mozkové činnosti a propadu nálad, což by kuřáka ve fázi rozhodnutí mohlo značně demotivovat. Podpořte tedy mozkovou činnost a získejte pocit sebevědomí – budete lépe myslet a vyjadřovat se. Zvyšte přísun aminokyselin (oříšky, luštěniny, tofu), vitamínu B1 (celozrnné výrobky, obiloviny, oříšky) a chrom (celozrnné výrobky).

Nejde všechno zvládnout sám.

Přestat kouřit patří k nejčastějším novoročním předsevzetím. Už nyní se tedy můžete začít ozdravovat zevnitř. Den D máte jasně daný, teď už jen setrvat. Nechceme mluvit o náhražkách cigaret – těch je spousta (náplasti, žvýkačky), ale zda vedou k odnaučení kouřit, je námětem na celý článek. Nejvyšší úspěšnost (více než 80%) má protikuřácká frekvenční terapie. Jedná se o biorezonanční metodu, která je bezbolestná a nemá negativní účinky na organismus. Terapii se může podrobit každý kuřák bez ohledu na množství vykouřených cigaret. Darujte si tedy poslední cigaretu a zkvalitněte život nejen sobě, ale i svým blízkým. Chuť na nikotin mizí ihned nebo do několika hodin po bezbolestném zákroku. Nutnost kouření se druhý den ráno většinou již nedostavuje. Následně je však vhodné podpořit úspěšnost svojí sebekázní a odpovědností, neboť frekvenční terapie neodstraní motorické návyky a sociální zlozvyky, které jste si vypěstovali v průběhu kouření. Prostě už jen nebudete mít chuť na cigaretu.

Cena: 1400 Kč/ terapii

www.nekouritjesnadne.cz

Pokud skutečně chcete dostát svému předsevzetí přestat kouřit, je vhodné vzít na pomoc kombinovanou esenci Stop – Smoke. Je vhodná pro všechny, kteří chtějí přestat kouřit. Upevňuje totiž rozhodnutí, posiluje vůli a dopomáhá k dosažení cíle.

Cena: 403 Kč

www.bio-bachovky.cz nebo v lékárnách.

   
16.12.2014 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [5] Serena21 [*]

    Není nad to když člověk nekouří. Nikdy mě to ani nelákalo a nechutnalo.

    superkarma: 0 16.01.2015, 10:34:16
  2. [4] VladkaZabka [*]

    Já jsem s kouřením už přestala a užívám si čerstvého vzduchu. Zvlhčovače se staly hitem, bez nich bych to nebylo ono. Ta svěžest je boží.

    superkarma: 0 14.01.2015, 10:20:40
  3. [3] PEPI11 [*]

    mamaoma — #1Taky držím ze všech sil !!!!Sml79

    superkarma: 0 16.12.2014, 16:57:26
  4. avatar
    [2] samecka [*]

    mamaoma — #1Sml25Sml25Sml25 držím - moc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 16.12.2014, 11:33:09
  5. [1] mamaoma [*]

    NIKDY JSEM NEKOUŘILA - ale mé plíce jsou přesto zasaženy - proto VARUJI: Jsem seniorka a již delší dobu jsem pozorovala, že: se zadýchávám, nezvládám schody a kopce. Určitě negativa přináší i věk, čekárna u obvoďáka mne neláká (tam člověk chytí další bacily). Proto jsem uvítala zdravotní akci v Praze /dech-plíce. Jela jsem, prošla kontrolou a mám nález: počáteční stadium CHOPN (Chronické obstrukční plicní onemocnění). A za život se to asi "střádalo": býv.manžel=kuřák, práce v kanceláři=kouřili, a "čisté ovzduší" taky přispělo. Objednala jsem se na Plicní ambulanci - čekám na svůj "ortel" a radu k řešení - "držte mi-prosím-palce" - dík

    1. na komentář reaguje samecka — #2
    2. na komentář reaguje PEPI11 — #3
    superkarma: 0 16.12.2014, 07:53:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme