Vztahy

Někdy lekce života odhalí ukrývaný strach zdivočelé mládeže

Nedávno som Vám písala o tom, ako sme museli predčasne ukončiť krátku dovolenku kvôli skupine ťažko zvládnuteľných detí, ktoré boli bezohľadné voči svojmu okoliu.
O týždeň nato som stretla správkyňu tejto chaty a dozvedela som sa, že tento výlet skončil tragicky.

Jeden z chlapcov vypadol v deň odchodu z balkóna a skončil v nemocnici a má dosť vážne zranenia.
V tej chvíli som si pomyslela na tie vedúce, ktoré nám rozprávali o voľnosti detí, ktorú mi starší nemôžeme pochopiť. Celkom by ma zaujímalo, ako to budú vysvetľovať po návrate rodičom toho chlapca, pretože s voľnosťou tam určite nepochodia, ale to už je ich problém.

Keď sa stane takéto nešťastie, človek si kladie otázku, či sa vôbec dá s takými ťažko zvládnuteľnými deťmi niečo robiť. Či to nie je až priveľké bremeno spojené s ohromným rizikom zobrať niekde na výlet 40 takýchto "ratolestí".
Ako im dať vôbec najavo, že tento svet patrí všetkým a našou úlohou a poslaním určite nie je ho chladnokrvne ničiť.

Čiastočný návod ako na to, mi dal môj švagor, ktorý sa vrátil z letného tábora, kde bol ako vedúci oddielu.
Tiež sa tam nasťahovala do chaty oproti partia športovcov, ktorí svoj vysoký adrenalín nevybíjali v tréningoch, ale v alkohole a dávali o sebe počuť v celom okolí, hlavne uprostred noci.
Keď hranica únosnosti už nebola znesiteľná, tak sa všetci vedúci dohodli, že im dajú malú lekciu tzv. skúšku odvahy.

Hodinu pred polnocou sa poobliekali do čiernym plášťov, pozbíjali z dreva veľké ťažké kríže, ktoré postavili na lúke a okolo nich pozapaľovali sviečky, ktoré boli usporiadané do veľkého kruhu.
Z diaľky to vyzeralo ako nejaký snem zakázanej sekty. Spev a modlitby, ktoré dookola vedúci opakovali, sa len tak niesli tmavou nocou. Nakoniec obrad ukončili obetovaním ženy oblečenej v bielej plachte. Celý sprievod vedúcich zahalených do čierneho habitu niesol obetovanú ženu a položil ju pár metrov od chaty, kde bývali športovci.
Do karát im zahrala aj skutočnosť, že skoro presne o polnoci nastal výpadok elektriky v celom okolí a nastal pravá nefalšovaná tma.
Z chaty, kde sa každý večer ozývali bujaré výkriky a oslavy nemali konca kraja, sa v ten večer neozývalo absolútne nič. Ticho a tmu by ste tu mohli v tej chvíli krájať nožom. Najhlučnejšie boli svätojánske mušky.

Viem si predstaviť, že tí "veľkí športoví hrdinovia" mali v tej chvíli plné gate od strachu.
Na chate ostali ešte 2 dni, ale polnočné oslavy sa už nekonali.
Po tom nočnom obrade, ktorý asi vyzeral z ich pohľadu dosť realisticky, sa tomu ani nečudujem.
Škoda len, že podobnú lekciu nedostali aj tie ťažko zvládnuteľné deti, bolo by to zaujímavé sledovať, ako sa stráca ich nedotknuteľnosť a priveľké sebavedomie.    

    
   
09.09.2003 - Láska a vztahy - autor: Andrea Fuzáková

Komentáře:

  1. avatar
    [51] monca13 [*]

    zindule: všichni dospívající nejsou stejní

    superkarma: 0 09.09.2006, 02:43:48
  2. [50] zindule [*]

    Jsem zvědavá, jak to bude vypadat až ty moje děti začnou dospívat.

    superkarma: 0 17.09.2003, 18:59:25
  3. avatar
    [49] Sanofi [*]

    iva: Nevím jestli jsou všichni učitelé světci. Znám i několik takových,které dokázaly původně hodným dětem pěkně znepříjemnit život.

    superkarma: 0 10.09.2003, 21:20:01
  4. [48] lea [*]

    Na tu diskotéku jsem chodila maximálně 1x měsíčně, vždy v pátek. Naši mě nebili, stačil jen přísný pohled a hlas. Každé dítě by mělo mít zdravý respekt z rodiče a mělo by uznávat autority. Drzé děti jsou nejhorší...

    superkarma: 0 10.09.2003, 09:40:32
  5. [47] lea [*]

    Výchova je základ, žádný rodič si nepřizná, že zrovna jeho dítko je nezvladatelné a že výchovu zatraceně podcenili. Temperamentní dítě = nevychované dítě. Na každém dítěti se projeví láska rodičů a výchova. Naši byli velice přísní, já byla pořád pod dohledem. Hranice byly pevně stanoveny, když jsem nepřišla v 16-ti přesně v 0:00, tatínek si pro mě na diskotéku hezky došel (mám diskotéku maximálně 8 metrů od domu) a to jsem se ve 22:00 musela hlásit a dovolovat se o prodloužení na další 2 hodiny. V té době mi to připadalo jako šílený teror, vzhledem k tomu, že ostatní děti a i mladší měli úplně jiný (volnější) režim. Nijak mě to nepoznamenalo, naučila jsem se dodržovat pravidla dříve a i povinnosti.
    Dětičky jsou trochu jako zvířatka (upřesním-hafani). Bez důsledné výchovy jsou nezvladatelní a někdy i nebezpeční.

    superkarma: 0 10.09.2003, 09:35:09
  6. avatar
    [44] Sanofi [*]

    Jsem moc ráda,že mám děti hodné a zvladatelné. Taky si myslím,že z velké části je to výchovou.

    superkarma: 0 09.09.2003, 20:55:25
  7. avatar
    [42] Leňa [*]

    Pro klid, aby mohly děti v táboře spát, ale u nezvladatelných dětí se udělala chyba už dřív a na příštím výletě by to asi vypadalo stejně.

    superkarma: 0 09.09.2003, 19:22:33
  8. avatar
    [41] Kopicka [*]

    ZABÍT? Mááálo!

    superkarma: 0 09.09.2003, 18:17:45
  9. avatar
    [35] Acinka [*]

    a rodiče zaplaťbánbůh taky

    superkarma: 0 09.09.2003, 15:14:05
  10. avatar
    [34] Acinka [*]

    No jo puberťáci jsou nezvladatelní, drzí, sprostí, odmlouvají a nadávají. S tím se nedá nic dělat . Taky sem byla taková
    ... přešlo mě to a ve zdraví sem to přežila

    superkarma: 0 09.09.2003, 15:13:06
  11. avatar
    [29] Brett [*]

    Je pravda, ze vzdy starsi generace ma vyhrady k te mladsi. Ale co si ti pubertaci dovoli, nekdy az rozum stoji. Taky jsme byli mladi a delali voloviny, ale melo to nejakou formu a hlavne nikomu jsme neublizovali. Ale vse je ve vychove. Vse zacina doma v rodine.

    superkarma: 0 09.09.2003, 13:04:22
  12. avatar
    [27] Milala [*]

    Myslím,že přísloví: škoda každé rány ,která padne vedle., je tu na místě.Volná výchova? Prosím,ale vše s mírou.

    superkarma: 0 09.09.2003, 12:23:42
  13. avatar
    [25] Veruška [*]

    Léthé: já taky

    superkarma: 0 09.09.2003, 11:19:40
  14. avatar
    [24] Sama [*]

    tak v tomhle souhlasím s Louží. Autorka článku: myslíš, že by na ně to divadlo opravdu zabralo? Nešli by se spíš připojit?

    superkarma: 0 09.09.2003, 10:10:16
  15. avatar
    [21] Pentlička [*]

    Jestli jde o volnou výchovu - typ západní Evropa, kde si děti můžou dovolit všecko a vy je nesmíte ani plácnout po zadečku, tak to jsem tedy proti volné výchově. Podle mě se děti musí přizpůsobit společnosti, ve které vyrůstají a ne naopak. Dospělí musí dětem určit pravidla, děti si je samy nestanoví. Samozřejmě je nesmysl bazírovat na hloupostech, ale vpodstatě by všechno mělo být podle mého oblíbeného: Co nechceš, aby jiní tobě činili, nečiň ty jim!

    superkarma: 0 09.09.2003, 09:21:36
  16. avatar
    [20] Wiki [*]

    myslim tim, ze se vubec v jednom rekr. stredisku nemelo setkat vice nez 10 takovych deti :)

    superkarma: 0 09.09.2003, 09:19:56
  17. avatar
    [19] Wiki [*]

    Tohle neni reseni takovym detem by to spise jeste dalo spatny priklad, nez ze by jim to pomohlo....castecnym resenim by bylo, kdyby nebylo tak malo vychovatelek na tolik nezvladatelnych deti....kazdopadne mely brat na vylet maximalne 10 takovych deti na 2-3 vychovatelky, urcite ne vice

    superkarma: 0 09.09.2003, 09:19:11
  18. avatar
    [18] Vera1 [*]

    mohl by mi tu nekdo presne definovat "volna vychova" moje kamaradka jednu takovou provozuje, a uz po 10 minutach jsem musela z navstevy odejit, byla jsme totiz pokousana, polita a postipana jejimi ratolestmi(3,5;1,5) a nez bych rekla neco od plic radeji jsem vycouvala, zatimco ona me vyprovazela slovy co se ti nezda to je "volna vychova" tak nevim, aby me dite pri jidle lezlo po stole?..ale prave proto se ptam, co to tedy presne znamena,treba si to moje kamoska vylozila spatne

    superkarma: 0 09.09.2003, 09:01:51
  19. avatar
    [14] muflonka [*]

    První článek jsem nečetla, ale souhlasím s helip, děti je třeba utahat a vymýšlet jim program, aby neměly čas na průšvihy

    superkarma: 0 09.09.2003, 08:32:42
  20. [13] louže [*]

    Již minule jsem se vyjadřovala k prvnímu článku, který zmiňuješ. Ale tam jsi psala, že se jednalo o dorostence v nějakém ústavu (pochopila jsem to tak, že byli rodičům odebrány - něco jako pasťák) a teď kladeš otázku jak se budou vychovatelky zodpovídat rodičům?? To nesedí, rodiče možná o tyto děti neměli vůbec zájem, řádně je nevychovávali, půroto skončili s vychovatelkami na výletě...
    Jinak souhlasím (a opět opakuji), že průšvihama s alkoholem, kouřením, lezením po balkónech za holkama z vedlejších pokojů apod. si snad musí projít každý normální člověk, aby zjistil, že to jde i jinak a, že je to blbost.
    Protože sdělené informace nejsou nikdy tak dobré jako ty zjištěné na vlastní kůži.

    superkarma: 0 09.09.2003, 08:26:00
  21. [12] helip [*]

    No to je tedy trochu moc.
    Hlavně že se tábor líbil, já razím heslo, že se děti musí unavit a naprosto vyčerpat, pak nezlobí.

    superkarma: 0 09.09.2003, 08:25:43
  22. avatar
    [11] muflonka [*]

    Nevím, jak se mohli dospělí chlapi vyděsit z nějakého nočního divadla . Pro pobavení je to fajn a určitě by se to líbilo i těm dětem na táboře.

    superkarma: 0 09.09.2003, 08:20:40
  23. avatar
    [10] Landriel [*]

    Já mám ale pocit, že ta druhá skupina nebyli puberťáci, ale dospělí chlapi, kteří se chovali tak, že děcka na táboře nemohly spát. A takovým trocha za vyučenou neuškodí, ne?

    superkarma: 0 09.09.2003, 08:07:09
  24. avatar
    [9] Léthé [*]

    Športovci se po*rali strachy jsem se pobavila Dobrýýý

    superkarma: 0 09.09.2003, 08:03:01
  25. avatar
    [8] Lotka [*]

    Tinulka: Já mám husinu a divnej pocit z andrei

    superkarma: 0 09.09.2003, 07:16:46
  26. avatar
    [5] Lotka [*]

    Docela by mě zajímalo, co bude Andrea dělat se svým puberťákem

    superkarma: 0 09.09.2003, 06:44:34
  27. avatar
    [4] Lotka [*]

    Jo, uděláme lekci života - zavřeme je do tmy, ať tam zešílí

    superkarma: 0 09.09.2003, 06:43:20
  28. avatar
    [3] Lotka [*]

    Andreo, můžeš rovnou napsat, že bys puberťáky nejraději zavřela do ústavu a dávala jim lekce, strašila je, dávala jim zabrat.
    MMCH - vzpomínám si v této souvislosti, že na našem maturitním večírku jeden spolužák taky vypadl z okna - byl řádně potlučený.
    Andreo, ty jsi byla vzorný puberťák? A tvé okolí taky?

    superkarma: 0 09.09.2003, 06:42:15
  29. avatar
    [1] Suzanne [*]

    Z toho článku mám pocit, že se tu motá volná výchova s anarchií. Já jsem zastánce volné výchovy, ano. Ale čím volnější výchova, tím přesnější musí být pravidla - neubližovat, neničit, neobtěžovat ostatní. A staré známé "svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého".

    superkarma: 0 09.09.2003, 00:21:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme