Portál NejŘemeslníci, nejpoužívanější domácí služba pro vyhledávání řemeslníků, se rozrůstá do dalších oblastí. Novou generací této služby se stává NejZóna, na které najdou zákazníci širší spektrum služeb, poskytovaných osvědčenými a zákazníky prověřenými firmami. NejZóna nabízí služby odborníků z oblasti marketingu, informačních technologií, či tisku a rychle budou přibývat i další obory.  NejZóna je inovativním on-line tržištěm, které přináší zákazníkům výběr firem podle jejich hodnocení a pro podnikatele funguje jako zdroj zakázek a ověřená prezentace jejich kvality.

Za osm let existence se portál NejŘemeslníci stal jedničkou ve svém oboru řemeslných a stavebních poptávek, kterých za posledních dvanáct měsíců zpracoval 74 tisíc v hodnotě téměř čtyř miliard korun.  Soustřeďuje 30 600 zaregistrovaných firem, 58 700 referencí od zákazníků a více než půl milionu nabídek od jednotlivých dodavatelů.

ml„Žijeme v době hvězdiček,“ říká Miloš Lenoch zakladatel společnosti a vysvětluje, že celý nový koncept je postaven na ověřených principech: „Zákazníci si vybírají podle referencí o kvalitě služeb od ostatních klientů. A jejich objektivitu my validujeme.“ Při budování NejZóny byly využity stávající technologie a know-how NejŘemeslníků. To proto, že se podařilo najít model, který funguje a díky tomu jsou NejŘemeslníci už třetím rokem nejpoužívanější službou v této oblasti. „Jde nám o to, aby bylo stejně snadné koupit on-line službu jako hotový výrobek,“ vysvětluje Miloš Lenoch hlavní důvod, proč NejZóna rozšiřuje spektrum nabízených služeb o další obory. Podle něj je klíčem k úspěchu jednoduchost pro uživatele a chytrá analytika, na níž je NejZóna (respektive NejŘemeslníci) založena. Zkušenosti s portálem NejŘemeslníci také například ukazují, že je už nutností věnovat se přizpůsobení webu pro mobilní zařízení. Jestliže se meziročně zvýšila návštěvnost NejŘemeslníků o 41%, tak návštěvnost přes mobilní telefony se za stejnou dobu zvedla dokonce o 87%. Z toho je jasné, že mobilní interakce jsou čím dál tím důležitější a je potřeba se tomu rychle přizpůsobit.

 

Služba je založena na oboustranně výhodném principu.  Zákazník nejdříve zadá, co přesně potřebuje a do dvou dnů dostane bezplatně nabídky. Z předložených možností si vybere dodavatele podle ceny, profilu, hodnocení či referencí. Na závěr práci ohodnotí. To vede k tomu, že se firmy snaží, aby bylo jejich hodnocení co nejlepší a jejich služby využili další zákazníci.

Další výhodou NejZóny do budoucna bude i garance plateb a to oběma směry. Při zprostředkování obchodů přes NejZónu se tak budou dodavatelé moci vyhnout neplatičům a zároveň zákazníci budou mít garanci toho, že nepřijdou například o zálohu.

ktHlavním investorem je fond Springtide Venture, který dlouhodobě financuje rozvoj portálu NejŘemeslníci a nově i NejZónu. „Velmi si ceníme toho, kam až se povedlo ten počáteční dobrý nápad, do kterého jsme se rozhodli vložit důvěru i finanční prostředky, dovést. Je skvělé, že jsme předběhli veškerou konkurenci. Princip, na kterém NejZóna funguje, je velmi dobře replikovatelný i na další trzích. Věříme, že není daleko doba, kdy bude NejZóna expandovat i mimo Českou republiku. Ať už za naší podpory nebo za podpory některého nového mezinárodního investora,“ dodává Karel Tušek, CTO Springtide Ventures.

Projekt NejŘemeslníci založil v roce 2009 Miloš Lenoch. Je součástí fondu Springtide Ventures, který se zaměřuje na podporu společností s globálními ambicemi, jejichž služby a produkty jsou založeny na informačních technologiích nebo s nimi úzce souvisejí. Springtide Ventures je součástí jedné z nejsilnějších investičních skupin ve střední Evropě, KKCG.

www.nejzona.cz

Reklama