Bulvár

Nejsou to lidé jako my

Jsou to lidé jako my! Tak zní oblíbené heslo humanismu. A vlastně i řady jiných -ismů. Má symbolizovat rovnost. Svornost a bratrství číhají hned za rohem. Jenže v podání většiny -istů je teze „o všeobecném, sjednocujícím lidství“ jen prázdnou frází, za kterou schází skutečné pochopení člověka. A uvádění této myšlenky do praxe pak často končí katastrofou.

Jako v případě Miroslava Szamszela, zachránce malého Čtvrtka z popelnice. Vyskočil z druhého patra azylového domu, v němž byl ubytován, zranil se a napadl lékaře. Nakonec skončil v psychiatrické léčebně. A přitom byla prý všechna rozhodnutí o jeho „odměně“ konzultována se specialisty.

Těžko říct, kde udělali soudruzi specialisté chybu. Možná si také mysleli, že bezdomovci jsou lidé jako my. Akorát že se dostali do těžké životní situace. Osud jim nepřál. Něco se zvrtlo, padli na dno a pak už se nedokázali vrátit. Ale jsou to lidé jako my a chtějí totéž, co my – střechu nad hlavou, dobré jídlo, sprchu, práci, televizi, mikrovlnku, šťastnou rodinu, hodné sousedy a podobně.

Jenže co když nejsou jako my? Co když chtějí žít jinak? Mají jiné, pro nás nepochopitelné hodnoty. Nedokáží nebo nechtějí se zařadit do současného, byrokracií přetíženého světa. Nechtějí žít produktivní život, netouží po seberealizaci, nepotřebují po sobě nechávat díla, nad nimiž budou žasnout potomci, neprahnou po vytváření hodnot. Nedovedou žít „v zajetí“.

Dnešní, postkomunistická doba je k této odlišnosti lhostejnější než éra předešlá – už se zdaleka nesnažíme naskládat lidi do stejných škatulek, tlak na uniformitu je menší, stejné, panelákové štěstí už není povinností od plenek až do hrobu. Ale tolerancí – nikoliv ve smyslu ignorance, ale ve smyslu porozumění – stále neoplýváme. Zakazujeme bezdomovcům hrabat se v popelnicích, jako například v Bruntále – a trestáme je za to tisícikorunovou pokutou nebo odebráním jejich skrovného majetku – vozíčku nebo kočárku (viz obecně závazná vyhláška města Bruntál č. 4/2007), stěhujeme je do čistých a úpravných ubytoven a stěžujeme si na nevděčnost, když je zničí, vyhrožujeme jim, že se buď „začlení do společnosti“, nebo budou přinuceni opustit město (v Praze byla zřízena speciální jednotka městské policie, která má nepřizpůsobivé bezdomovce vyštvat)...

Možná to děláme proto, že lidé bez domova v nás vzbuzují odpor nebo lítost, protože si myslíme, že chtějí totéž, co chceme my, a vůbec je všemožně toužíme zachraňovat nebo alespoň odstranit z očí přesvědčeni, že nám tak zmizí i z mysli. Možná se bojíme – odlišnosti a toho, čemu nerozumíme často víc, než skutečného nebezpečí. A nebo jsou prostě odpor stejně jako proklamovaný soucit lacinější a méně náročné než snaha o pochopení. A dokud se tolerance bude zaměňovat s ignorancí, sotva se to změní.

Myslíte si, že jsou bezdomovci lidé jako my? Nebo nejsou? A čím se liší? Vadí Vám? Kdy a proč? Bojíte se jich? Měli by se „začlenit do společnosti“ nebo být vyhnáni z měst? Proč myslíte, že žijí tak jak žijí? A co myslíte, že bychom pro ně mohli nebo měli udělat?

Soutěž balzám 5

 

   
10.01.2008 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [61] danca79 [*]

    Ťapina: to je jedine dobre

    superkarma: 0 10.01.2008, 19:36:56
  2. avatar
    [60] danca79 [*]

    shb: no me dostalo to ze rek pravdu, a nekrmil me hovadinama jak potrebuje prachy na autobus a tak podobne

    superkarma: 0 10.01.2008, 19:35:57
  3. avatar
    [59] Ťapina [*]

    shb: On hlavně provozovatel NP chce, aby lidé hlásili podezřelé prodejce, protože jim jde o zachování dobrého jména těch poctivých.

    superkarma: 0 10.01.2008, 19:32:31
  4. avatar
    [58] shb [*]

    bellana: už jsem se domluvila, pochopila jsem tvůj první příspěvek jinak než jsi myslela, ale "už jsem doma"

    superkarma: 0 10.01.2008, 17:21:47
  5. avatar
    [57] Kassy [*]

    floo (35): Tenhle přístup aplikuje i moje drahá polovice. Většinou si taky nevyslechne nic lichotivého, ale párkrát už se mu dostalo i skutečného vděku. Jenou nás takhle na nádraží oslovila taková mladá holka, prý jestli bysme jí nedali na jídlo. Přítel řekl, že ne, ale jestli má hlad, že jí to jídlo koupí. A ona s ním normálně vlezla do obchodu, nabrala si tam pár housek, nějaký salám a láhev minerálky a strašně děkovala. Jenže to na první pohled nepoznáš A někteří umí fakt být dost agresivní, když nedostanou, co chtějí. Takže já vzhledem ke své tělesné konstituci a fyzické "síle" radši mlčím a rychle mizím.

    superkarma: 0 10.01.2008, 17:13:59
  6. [56] Bellana [*]

    Majucha: Dávno již tomu, kdy tak stál. Teď v prosinci jsem za něj dala 70. Ale svému prodejci, kterého znám.

    superkarma: 0 10.01.2008, 17:05:37
  7. [55] Bellana [*]

    shb: Když dám bezdomovci prachy, tak ho neprověřuji a je mi putna, jestli si za to koupí rohlík nebo perník. Když ale někdo parazituje na dobré myšlence a poškozuje ji, pak považuji za správné upozornit toho, kdo má jistá pravidla, že má v revíru škodnou. Proč by kvůli několika podvodníkům měli lidé považovat za podvodníky ty, kteří se tímto způsobem živí poctivě?
    Stejně tak si tady na ulici nekoupím od jisté osoby značkovou kosmetiku, protože vím, že ji buď někde ukradla nebo to není značkové nebo jen chce zjistit, kde mám peněženku. Pokud ty dáš prachy každému, kdo si o ně řekne, dobře ti tak. Já se nechávám podvádět jen velmi nerada, i když se mi to taky stane.

    superkarma: 0 10.01.2008, 17:03:38
  8. avatar
    [54] Suzanne [*]

    shb: no jo, jenže když člověk dá, a pak zjistí, že byl podveden (což v případě bellany nastalo), tak prostě řeší. A nemyslím si, že by se měl dát vyšetřit. Ale Majucha už to definovala, takže je v tom jasno.

    superkarma: 0 10.01.2008, 17:02:55
  9. avatar
    [53] shb [*]

    suzanne: myslím že po nikom nic nechtějí, když jsou na ulici, a ty co chtějí se snaží... Nikdo ti neříká ať dáváš prachy bezdomáčům, ale psala jsem že když dáš tak to neřeš.

    majucha: máš pravdu

    superkarma: 0 10.01.2008, 16:59:19
  10. avatar
    [51] Suzanne [*]

    shb: co po nich furt všichni chtějí? Asi nic, ale pak ať oni nechtějí nic po druhých. Pokud někdo žebrá, mám právo si vybrat, zda něco dám. Pak mám právo si vybrat, jestli jsem mu ochotná přispět na chlast nebo na chleba. Moje volba, stejně tak jako jeho.

    superkarma: 0 10.01.2008, 16:44:05
  11. avatar
    [50] shb [*]

    majucha: aha- čtu to ve spěchu a dělám u toho dalších spoustu věcí pardon, tak to na ni udelal podvod za 10 kc? hmm, no tak to nemůžu hodnotit neznám jeho ani její situaci. Ale stejně si myslím, že kdyby neměl ten NP- starý nebo nový- tak si ho někteří ani nevšimnou......

    superkarma: 0 10.01.2008, 16:39:35
  12. avatar
    [48] shb [*]

    majucha: aha tak to se omlouvám pravým prodejcům ale principielně moje předchozí reakce zůstává. Když chce bellana něco dát bezdomovci tak ať mu to dá a tečka. a danca 79:já kdybych byla bezdomovec tak jedině pod vlivem, myslím že to ani jinak nejde, zkus si to a až ti někdo bude davat 10 kč a nebude to právě na to co chceš chceš ty tak si je vezme zpátky, dobrý ne?

    superkarma: 0 10.01.2008, 16:18:08
  13. avatar
    [46] danca79 [*]

    jednou me uplne jeden houmles dostal...chtel tehda deset korun, tak jsem se zeptala na co...a z nej vypadlo "ja mam straslivou chut na pivo!!!!" tak jsem vymekla a za uprimnost to pivo mel a prodejce Noveho prostoru uznavam, to jsou lidi co nemaj houmlesactvi jako zivotni styl a snazi se s tim neco udelat...a ti co jsou na ulici spokojeni - jejich vec, ale penize jim teda davat nebudu...

    superkarma: 0 10.01.2008, 16:07:15
  14. avatar
    [45] shb [*]

    bellana: dáváš prachy bezdomovci a ověřuješ si ho??? nech se vyšetřit nebo si tu svou 20 strč někam

    superkarma: 0 10.01.2008, 15:28:01
  15. avatar
    [44] shb [*]

    nevím co po nich pořád všichni chtějí!!?? Tady prostě když člověk nezapadá do "normálu" tak je okamžitě terčem pro cokoliv. Bezdomovci jsou lidé a lidé jsou jako lidé takoví makoví nebo jakýkoliv. A normalita je zde určena většinou- takže bych spíš použila výraz většinový. Pak říkám ano bezdomovci nejsou většinoví jako vy ale rozhodně jsou normální.

    superkarma: 0 10.01.2008, 15:12:56
  16. [43] Bellana [*]

    opravdový muž: Nebylo to u stanice metra Křižíkova? Tam v létě stával jeden takový. Nabízel starý Nový prostor, zeptal se, jestli si ho může nechat, a pak ještě loudil stravenku. Jsem bonzák, prověřila jsem ho, byl to falešný prodejce.

    superkarma: 0 10.01.2008, 14:25:52
  17. avatar
    [42] MEK [*]

    některým to vyhovuje zůstat,tam kde jsou a žebrat a někteří se snaží začlenit se zpádky mezi lidi,kteří mají střechu nad hlavou,třeba jím to samotným nejde a bojí se vyhledat pomoc

    superkarma: 0 10.01.2008, 14:24:52
  18. avatar
    [41] opravdový muž [*]

    Nerad bych házel všechny bezdomovce do jednoho pytle. Mladé feťáky co somrují na dávku třeba u benzínky s povídačkou že nemají na autobus ignoruji. Ale nedavno jsem jednomu cca 60 letému cikánovi ( to znamená ve skutečnosti tak 45) prodávajícímu Prostor daroval 100,-. Prostě snaha by se měla ocenit.

    superkarma: 0 10.01.2008, 14:20:50
  19. avatar
    [40] floo [*]

    gerda: když oni mě vždycky vychmátnou zrovna když něco štrachám v peněžence

    superkarma: 0 10.01.2008, 13:54:58
  20. avatar
    [39] gerda [*]

    floo: ty do nich chlebem, oni do tebe kamenem - já teda nepřispívám, byla bych blázen, mně taky nikdo nic zadarmo nedá a každý den vstávám do práce. Prostor sem tam koupím, to zas jo. Tam vidím aspoň snahu. Jinak si myslím, že odvádím dost na daních, aby si v tom stát udělal pořádek, já nemám potřebu jejich touhu po svobodném životě dotovat

    superkarma: 0 10.01.2008, 13:43:51
  21. avatar
    [38] Mirly [*]

    Pomoc,která se jim většinou nabízí,nechtějí.Žijí svůj život,který jim vyhovuje,protože nemají žádné závazky a povinnosti.Horší je,že jsou někteří dost agresivní,pokud jim nedáte vyžadované peníze.

    superkarma: 0 10.01.2008, 13:39:29
  22. avatar
    [37] floo [*]

    gerda: Nu co? Máš hlad? Chleba ti koupím, ale na chlast ti přispívat nebudu....Těch jmen co jsem dostala

    superkarma: 0 10.01.2008, 13:32:54
  23. avatar
    [36] gerda [*]

    floo: no jo, když jim uděláš takovou schválnost, nemůžeš se divit! Taky bys byla naštvaná

    superkarma: 0 10.01.2008, 13:28:48
  24. avatar
    [35] floo [*]

    gerda: ten film byl perfektní...

    Já zásadně nikomu nedávám peníz...Párkrát se mi stalo, jsem se dotyčné(ho) zeptala, nač ty peníze potřebuje. Pokud odpověděl, že např. na chleba, tak jsem šla a koupila čtvrtku chleba....Reakce některých takto obdarovaných raději nebudu popisovat

    superkarma: 0 10.01.2008, 13:25:24
  25. avatar
    [34] sukovka [*]

    gerda: taky jsem ten film viděla, mám takovou zkušenost s bezdomovcema kteří jen stojí před Kauflandem pijí krabicové víno , žebrají po lidech peníze na chlast a smrdí(močí)

    superkarma: 0 10.01.2008, 13:05:47
  26. avatar
    [33] OlgaMarie [*]

    Evikus: Pokud mají v pořádku OP,je tam adresa bydliště místní radnice.Tedy zpradidla náměstí a čp.1.Pokud jsem s nimi něco vyřizovala pro ně důležitého,dávali mi i kontaktní adresu k někomu,aby se denně nemuseli chodit ptát na adresu.Co mě ale udivovalo,byly mobily.Pouze jednou jsem na jeden zavolala a ozval se mi hošan,který mobil koupil v bazaru.

    superkarma: 0 10.01.2008, 12:42:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [32] gerda [*]

    Evikus: že? Je to film, na který se nezapomíná.

    superkarma: 0 10.01.2008, 12:36:48
  2. avatar
    [31] Evikus [*]

    gerda: Ten film jsem viděla a představa, že se něco takového fakt může stát, je děsná. Šlo tam vlastně o to, že on svědčil u soudu, ale jelikož ti výtržníci měli bohatého tatínka, tak soud vyhráli a on musel zaplatit poplatky atd. a tudíž dostal exekuci na byt, jelikož na to neměl a skončil na ulici.

    superkarma: 0 10.01.2008, 12:27:04
  3. avatar
    [30] Evikus [*]

    Majucha: Vždyť existují ty azylové domy, kde ti dají najíst, můžeš se umýt a vyprat si šaty, nebo ti i nějaké dají. Ale je pravda, že když po tobě budou chtít trvalé bydliště a ty jim řekneš "za třetí popelnicí na náměstí míru" tak asi neuspěješ

    superkarma: 0 10.01.2008, 12:24:27
  4. avatar
    [29] gerda [*]

    Meander: no tím spíš - proč by měl člověk číst o balastu, když opravdový život je o něčem jiném

    superkarma: 0 10.01.2008, 12:02:55
  5. avatar
    [28] Meander [*]

    gerda: Je to dávno a ty příběhy nejsou zrovna ta pravá beletrie. Spoustu z nich jsem ani nechtěla slyšet. Řekněme, že být mladou ženskou, prchající z místa konfliktu, je asi to nejhorší, co se může člověku přihodit.

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:55:09
  6. avatar
    [27] OlgaMarie [*]

    gerda: On nebo ona na té ulici nemusí ležet pro opilství,může být i jen nemocný.Takhle párkrát byla na chodníku maminka jedné mé kolegyně a lidé ji překračovali...

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:54:08
  7. avatar
    [26] gerda [*]

    Meander: jen žádná falešná skromnost! Moc ráda bych si přečetla o práci pro Charitu, já tam lezu, když hledám knížky.

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:42:36
  8. avatar
    [25] Meander [*]

    gerda: Ale kdež.

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:39:05
  9. avatar
    [24] gerda [*]

    Meander: máš zajímavé zkušenosti, umíš se bravurně vyjadřovat, kdybys tak o tom chtěla napsat, to by bylo bezva!

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:36:41
  10. avatar
    [23] gerda [*]

    OlgaMarie: ano, souhlasím se závěrem příspěvku. Marně hledám v článcích a reakcích zmínku o tom, že se nenašel nikdo, koho by zajímal hrůzný nález v popelnici a proč.. To by zasluhovalo pozornost, ne ten bezdomovec, který si beztak rve vlasy, co si svou hloupostí způsobil! Je pěkně zavřený, pod dohledem a primátor Bém má čárku.... Podle toho by měli být vlastně vyzvedáváni všichni ti, kteří v popelnicích hrabou a přispívají tak k lepší záchraně novorozenců zde pohozených! Jako taková prevence . Je to dokonalý obrázek naší společnosti: radši se budeme vzájemně ujišťovat o své šlechetnosti tím, že pácháme dobro na člověku, který o ně fakt nestojí a přitom je nám jedno, že kolem projde spousta spořádaných občanů, kteří se chovají jako hyeny. Znám to z vlastní zkušenosti, chlap ležel vedle chodníku, obličejem dolů, mladý, patrně ožralý, ale nikoho nezajímal. Chtělo to jen mobilem přivolat MP, vždyť se ho sakra nikdo nemusí dotýkat, jde jen o to, nemít ho na svědomí, kdyby zmrznul, ne?

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:35:46
  11. avatar
    [22] Meander [*]

    Pracovala jsem v Charitě, kde jsem měla na starosti uprchlíky (po válce v Jugoslávii) a bezdomovce. O těch prvním mluvit nechci, to by bylo na příručku, ale ti druzí... Nebyl mezi nimi jeden, který by se svou situací chtěl něco dělat a i moje kolegyně, řádové sestry, říkaly, že jen těžko pomoci někomu proti jeho vůli.

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:29:04
  12. avatar
    [21] Eliza [*]

    Znám pár bezdomovců kteří jsou čistí a příjemní . Mockrát jsem si u nich koupila časopis (i když už jsem neměla sílu ho přečíst). Ale to jsou ti co se snaží. Pak jsem ale mockrát narazila na typy kteří mi těžce zasahovali do mé vlastní svobody, když na mě chchlali v tramvaji, dělalo se mi špatně ze smradu co kolem sebe šířili (zejména z odpadků v hromadě igelitek), nadávali mi, protože jsem jim nechtěla dát na flašku (když je někdo evidentně nadranej, těžko po mě chce peníze na jídlo).
    Takže, neodsuzuju bezdomovce jako třídu a dokážu i třeba pochopit, že se nechtějí vázat na jedno místo a nebo nechat otravovat na ubytovně, ale tvrdím že ani na ulici nemusí ostatní obtěžovat. Mám práva stejná jako oni.

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:22:03
  13. avatar
    [20] OlgaMarie [*]

    Někdy v 70.letech vyšla kniha Karla Pecky PASÁŽ.Je hodně poučná o tom,jak málo stačí člověku k přežití a k pocitu osobní svobody.Ovšem onen druh svobody je většině lidí cizí a nepochopitelný.Kniha za přečtení stojí.
    Myslím,že úřady onomu bezdomovci dost zkomplikovali život.Za hrůznější pokládám,jak se nemohl u té popelnice dovolat pomoci.Je to daleko horší,než že v obecné solidaritě na ty,kteří se opravdu nechtějí"zařadit"doplácíme.

    superkarma: 0 10.01.2008, 11:21:50
  14. avatar
    [19] gerda [*]

    Majucha: je to teda akademická debata, ale myslím si, že dokud člověk neztratí hygienické návyky, má pořád ještě šanci. Nemůžu nevzpomenout výborný televizní film Svědek s Hanzlíkem v hlavní roli. Hanzlík se tak svědomitě na roli připravoval, že předtím věc konzultoval s opravdickými bezdomovci, aby byl v obraze. Zahrál to víc než přesvědčivě. Mockrát to neopakovali, nevím proč. Měl by to vidět každý, protože tam bylo syrově předvedeno, jak se k bezdomovectví může dostat každý, zvlášť, když je poctivý a naivní.

    superkarma: 0 10.01.2008, 10:47:22
  15. [17] terenniberuska [*]

    to je celkem na delší diskuzi,není bezdomovec-jak bezdomovec,není nezaměstnaný,atd.nedá se to jen tak lehce hodit všechny do jednoho pytle-každý má jiné k tomu důvody,proč se tak stane,taková už je dnešní doba,jsou lidé,kteří opravdu potřebují pomoc a jsou i tací,co vše jenom zneužívají.

    superkarma: 0 10.01.2008, 09:49:07
  16. avatar
    [16] amphora [*]

    gerda: souhlasím, jen bych ráda ještě přimomněla to JEJICH obrovské zdravotní RIZIKO, které představují pro všechny ostatní
    lidi a o kterém v dnešní společnosti není dobré mluvit!!! Jaksi každý obhajovatel těchto asociálních lidí-téměř 100% bezdomáčů jejich životní styl PLNĚ vyhovuje-by si měl uvědomit, že jsou nositeli různých závažných a přenosných chorob: TBC, bakteriální zápal plic, svrab.... a už z tohoto hlediska je potřeba tyto skupiny vytlačit mimo prostor!!Navíc vzrůstá agresivita těchto skupin a stačí se s nimi potkat na nákupu v super hyper marketu a máte jistotu, že Vám Julínek odlehčí z peněženky další 30,-za poplatky nejméně u 2-3 specialistů na různá vyšetření, protože chytnete kdoví co. Ale takový bezdomáč si s tím hlavu neláme, PLATIT nikdy nebude, údajně nemá z čeho, ale na chlast a cigára má vždy,ani na pohotovosti, v nemocnici...a je vysmátý a spokojený!! Spravedlnost pro všechny anebo všichni jsme si rovni, ale někteří z nás rovnější. Nakonec se TO za ně nějak zamázne, třeba z našich daní,že????

    superkarma: 0 10.01.2008, 09:17:00
  17. avatar
    [15] Žábina [*]

    nemám je ráda, ne proto že jsou jiní, ale že parazitují na jiných

    superkarma: 0 10.01.2008, 09:13:23
  18. avatar
    [14] Simba [*]

    Amálie: taky to říkám, bohužel pravdivé

    superkarma: 0 10.01.2008, 08:52:10
  19. avatar
    [13] gerda [*]

    A čím se ti lidé můžou živit, když ne prací a žádný příjem nemají? Přece tím, že visí na krku společnosti, ať už je to drobnými krádežemi, anebo např. tím, že na sebe soustřeďují pozornost a vyžadují zvýšený dohled policejních i jiných složek a odčerpávají tak finance, které potom chybí jinde. Znepříjemňují jízdu v MHD, přitom si na nich nikdo nic nevezme. Nemůžu si pomoct, za totáče by si podobnou svobodu na úkor jiných dovolit nemohli, tam aspoň předstírali snahu.

    superkarma: 0 10.01.2008, 08:42:02
  20. avatar
    [12] opravdový muž [*]

    Za 1. republiky, vzoru demokracie, se potulka u nás trestala. Asi už tehdejší zákonodárci dobře věděli, že na ulici peníze jen tak nikdo nenajde. Je logické, že kromě žebrání, což je také zakázané, se jinak než sběrem šrotu ( nesmí to být zrovna rozřezávaná opuštěná hala na Kladně, pak je to klasická rozkrádačka.. )prostředky k obživě ( cigarety a alkohol ) sehnat nedají. Práce je pro tyto lidi posledním prostředkem jak přijít k pěnězům. Jsem také rozvedený a na ulici jsem neskončil, mám byt a práci co mne baví a nejsem ani alkoholik nebo narkoman...

    superkarma: 0 10.01.2008, 08:39:08
  21. avatar
    [11] Beruška1 [*]

    Tady přece vůbec nešlo o to mu pomoci, odborníci ať jdou se svými názory do ele. Tady si hlavně TV NOVA potřebovala pořádně udělat zase nějaký údajně dobrý skutek. Ten pán nechtěl zavřít na dokonalou ubytovnu, on toužil po svobodě, což mnoho tzv. odborníků, kteří mají jako hlavní životní cíl co nejvíce zbohatnout a chamtit majetek, nemůže pochopit.

    superkarma: 0 10.01.2008, 08:26:47
  22. avatar
    [10] ŠTÍSTKO [*]

    Evikus: souhlasím,že určitě hodně lidí kdyby chtěli!!!!! tak se z toho můžou pomalu,ale jistě dostat.Na druhou stranu je to asi takhle jednodušší,než si dát nějaký cíl a jít zaním

    superkarma: 0 10.01.2008, 08:16:16
  23. avatar
    [9] Amálie [*]

    Na humanismus vyspělá Evropa dojede

    superkarma: 0 10.01.2008, 08:03:29
  24. avatar
    [8] evelyn [*]

    taky je velka skupina bezdomovcu, kteri jsou psychicky nemocni a nevi jak z te situace ven

    superkarma: 0 10.01.2008, 07:28:51
  25. avatar
    [7] Evikus [*]

    Chápu, že někdo se může stát bezdomovcem kvůli špatné životní situaci (rozvod, ztráta práce,...), ale pokud člověk opravdu chce, tak na ulici nezůstane. Může si najít práci (jakoukoliv) a když bude pracovat a vydělávat si, tak si může najít nějakou levnou ubytovnu. Horší je, když třeba kvůli zdravotním omezením pracovat nemůže
    Ale ať mi nikdo netvrdí, že ti bezdomovci, co si každý den na Václaváku (a jinde) za den vyžebrají dost peněz na chlast a cigarety, by chtěli svůj osud změnit

    superkarma: 0 10.01.2008, 07:11:59
  26. [6] Mánek [*]

    Jsou to lidé jako my, jen stím rozdílem, že většina neunesla svou životní situac, nebo po rozvodech nemá kde bydlet.Je to pro ně strašné a my nic pro ně neděláme.J.

    superkarma: 0 10.01.2008, 07:10:50
  27. avatar
    [5] Karmela [*]

    Myslím,si že je to pro bezdomovce SVOBODA žít bez práce a bez střechy nad hlavou....a to trošku pod zub se vždy najde horší je to s hygienou... a v zimě. Ale kyž srovnám bezdomovce a člověka žijícího na samotě(u lesa),bez elektřiny,bez televize...,nebo nějakého mnícha-(konteplatívního řádu) osvobozeného od světských starosti...tak na slovo SVOBODA -tak trochu "závistlyvie" chápu.

    superkarma: 0 10.01.2008, 05:59:34
  28. [3] Polarka [*]

    Jednou kdyz jsme jeli vanem (takovy auto ve kterem se da spat, tedy i bydlet) do Mexika, potkali jsme se nekde u Hollywoodu s komunitou bezdomovcu.Bylo pondeli a my jsme marne hledali banku, ktera by nam vymenila kanadske dolary za americke. Vsechny byly zavrene, Nas syn Misha chtel do knihovny (kazda knihovna poskytuje internet na pul hodiny az hodinu). K nasemu prekvapeni knihovna byla zavrena taky. Nemeli jsme co delat, tak jsme se sli projit do mistniho parku. A tam zili. Pohodovi. prijemni, povidavi, hlavne se hned spratelili s nasimi syny (tehdy detmi), kteri v tom okamziku si byli jisti ze uz nasli svoji zivotni drahu:) Spavali na laveckach, meli tam zachodky, kam chodili se skryt pred destem, a ze kterych si natahli elektrinu, takze meli i televizi! Bylo videt ze jsou naprosto spokojeni se svym zivotem. V tom prijelo auto s nekolika lidmi, kteri zacali vyndavat kruty, salaty, nadivky.....davali je na talirky a roznaseli je bezdomovcum a vnutili je i nam, i kdyz jsme tvrdili ze domov mame jenom kousek z ruky. Ze pry stejne nemuzeme udelat nasim detem Thanksgiving dinner kdyz jsme na ceste!
    Nemyslim ze tihle bezdomovci by svuj domov v parku menili za misto nekde v ubytovne a praci.

    superkarma: 0 10.01.2008, 03:25:48
  29. avatar
    [2] aninas [*]

    tyrkys: Taky si myslim, ze to neni tak jednoduche, jak je popsano v clanku! Jsou ruzne typy bezdomovcu - jedni se v tehle roli ocitnou nechtene a treba se snazi, nedokazou se z toho vyhrabat, protoze maji tento nemily cejch! Jini si v tom libuji a za nic na svete by nemenili. Je to pro ne zvlastni pocit svobody, ktery my ostatni "normalni" muzeme jen tezko pochopit. Jak si mjuze nekdo libovat v bydleni po kanalech, bez jakekoli hygieny, zebrani ... Ti lide jsou proste opravdu NAPROSTO svobodni a nemenili by ani za nic na svete. Z utulneho pokojicku maji primo nepredstavitelnou fobii, jako by ty 4 ciste zdi byly pro ne vezenim. Ja bych se spise primlouvala pro ne vylepsit ony kanaly, aby tam mohli preckat zimu. A tem, kteri se snazi z toho dostat, tak opravdu pomoct! A bude klid. A ne je honit jak divou zver a zakladat specialni jednotky na jejich odstraneni. Bezdomovci zvlaste te druhe kategorie vzdy byli, jsou a budou. Zadny sebelepsi program to nezmeni.

    superkarma: 0 10.01.2008, 01:41:49
  30. avatar
    [1] tyrkys [*]

    Zase hromada zevšeobecňujících blábolů .
    Některým to vyhovuje, jiní se z toho snaží vyhrabat (Nový prostor).

    superkarma: 0 10.01.2008, 00:27:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme