Vztahy

Nejhůř se komunikuje s vlastní rodinou


Milá redakce,

 

jdu si k vám vylít srdíčko, možná se i vyvztekat.

 

Víte, s kým se nejhůř komunikuje? S vlastní rodinou!

 

Máme 17měsíční dceru, která trpí od třetího měsíce atopickým ekzémem (původně to měly být bezvýznamné pupínky, ovšem jak se později ukázalo, jedná se o „atop“). Kojila jsem ji plně, jak jen to šlo. Po šestém měsíci jsme pomalu začali přidávat pevnou stravu – hypoalergenní, aby se ekzém nezhoršoval.

 

Bohužel jsem narazila na nepochopení ve vlastní rodině. Manžel, ten je v pohodě, všechna vyšetření absolvoval se mnou – jednak chtěl on sám se o této nemoci něco dozvědět, jednak jsem si to přála – aby věděl, co a jak, navíc rodiče jsme oba dva, ne?! Tím, že ani jeden nejsme alergik a ani v celém širokém dalekém příbuzenstvu se toto onemocnění nevyskytuje, rodiče z obou stran včetně tetiček a strýčků nás „obviňují“ z přehnané péče, že z Karolínky vychováváme skleníkovou květinku.

 

Dalo mi hodně, hodně práce přesvědčit babičky, které rády naše Kačátko hlídají, že čtyřměsíční kojenec nebude ani pít ovocné šťávy, ani jíst různé smetánky. Já sama jsem si sehnala spoustu literatury, nabízela ji i našim či manželovým rodičům, ale ti nikdy nebyli ochotní do ní byť jen nahlédnout. Dalo by se říct, že do jejího prvního roku bylo relativně snadné ji ochránit před „gastronomickými“ útoky příbuzenstva – vajíčka i pečivo či chleba a kravské mléko jsem striktně zakázala. Žbrblali, ale respektovali to.

 

Ovšem jen jsme Karolínce rozsvítili na dortu první svíčku, najednou v jejich očích dospěla a od té doby, tedy pět měsíců, už na nás zase všichni útočí. Jaktože jí nedáme rajče, jahodu, pomeranč, kiwi, bramborovou kaši (obsahuje máslo a mléko), citron, med... prostě věci, které nesmí, jinak by se jí zhoršil ekzém. Kdyby to byly jen řeči, asi bych se nad to povznesla, jenže jsem zjistila, že tyto naše zákazy babičky a dědečkové při hlídání Kačátka překračují. Jednou jsem totiž pátrala po příčinách zarudlých ložisek, až jsem zjistila, že jí naši dali „jednu malilinkatou mandarinku a jak jí chutnala“. Příšerně jsem jim vynadala. Rodiče manžela jsem na to výslovně upozornila, ovšem netušila jsem, že si to vysvětlí po svém. „Když ona ten tvarohový závin tak chtěla, tak jsme jí ho nemohli odepřít. Vždyť je už velká.“

 

A já už nemůžu, nemůžu, nemůžu – jsem z toho věčného vysvětlování unavená. Já i manžel. Ale jsou jak umanutí, v jejich očích Karolínce ubližujeme. Ukazovala jsem jim i zprávy od dermatoložky, aby viděli, že si nevymýšlíme, ale oni tvrdí, že to jsou jen výmysly, aby si ti doktoři „dělali reklamu“, a že vnučce nic není a vůbec.

 

Chápete to? Já ne!

 

Máte nějakou radu, způsob, jak jim to vysvětlit, přimět je ke spolupráci?

 

Díky

 

Miluška

   
17.01.2006 - Láska a vztahy - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [68] Kimmy [*]

    Angel79: teda neviem, ci je to cosi podobne, ale uplne som si pri Tvojom prispevku # 63 spomenula na tento clanok http://novanska.blog.sme.sk/c/8386/Zavislost-alebo-moj-dlhy-pribeh-o-cinskej-medicine-internete-a-vlastnej-hluposti.html
    ...celkom zaujmave

    superkarma: 0 17.01.2006, 23:20:12
  2. avatar
    [67] mutina [*]

    Jejda, to jsme my babičky dostaly na frak! Dovoluji si upozornit rozjitřené pisatelky, že i některé starší dámy vědí, co je zdravá výživa, ba dokonce respektují názory svých dcer. Naopak dcera mé známe na mateřské živí děti pouze nakoupenými hotovými jídly a tvrdí, že nemá čas studovat diety. Blbost prochází napříč generacemi.

    superkarma: 0 17.01.2006, 23:10:28
  3. avatar
    [66] Helik [*]

    já mám taky Karolínku.Naštěstí je uplně zdravá.Atop.ekzém má můj synovec a mě vždycky rve srdce když před ním musím schovávat některé dobroty.Ale co se dá dělat,zdraví je přednější.

    superkarma: 0 17.01.2006, 20:41:46
  4. [65] PrachynskaMichaela [*]

    Možná jim ukázat fotografie možných důsledků, a zároveň i ukázat jak vypadá pokožka Karolínky ( mimochodem také mám Karolínku ) když se dodržuje správná strava. Potom jim ukázat co díky porušení zákazu udělají svojí drahé holčičce.Také jsem v rodině svého muže bezmocná.Moje slovo nemá žádnou váhu. Musíš být silná a důsledná. A to i za cenu konfliktů. Věř že drobné ale opravdu drobné násilí na rodičích je nutné...Mnoho zdraví hlavně Karolínce....

    superkarma: 0 17.01.2006, 19:06:44
  5. [63] Angel79 [*]

    Okamzite rodice servat a tvrde si jit za svym. Ja jsem mela atopicky ekzem do patnacti let a nekdy je to takova hruza, ze si to nikdo neumi predstavit. Jak rikas po "malinkatem pomeranci" jsem mela noc hruzy, skrabala jsem se, nespala. Nakonec mi rodice davali nekdy prasky na spani. Nastesti mi ekzem po diete od cinskeho lekare do 18 let zmizel. Na "neandrtalske rodice" musis pekne zvostra. Ukaz jim fotky ekzemu(na netu) kam az to muze dojit vzhledem k nespravne vyzive. Drzim palce. Nebo jim ukaz tyhle prispevky.

    superkarma: 0 17.01.2006, 17:59:47
  6. avatar
    [62] olafka [*]

    kubalova: děkuju za důvěru

    superkarma: 0 17.01.2006, 17:23:00
  7. avatar
    [59] olafka [*]

    u nás hlídá Oloušku i děda, připraví se mu jídlo a když neví, nelení použít mobil a zeptat se

    superkarma: 0 17.01.2006, 14:15:45
  8. avatar
    [54] kubalova [*]

    olafka: Samozřejmě vyjímky jsou a těší se mé naprosté úctě.

    superkarma: 0 17.01.2006, 13:42:17
  9. avatar
    [53] kubalova [*]

    NiKina 50:No někdy s někým opravdu nehneš,moje máma vyslechne důvod,odkejvá,přede mnou uzná a nakonec si stejně udělá svý.Máma nebo tchýně,když za jejich dob to bylo takhle,tak proč by to mělo být jinak? Myšlení některých lidí je prostě nepružné a neberou!
    Chci jen říct,že v tomto případě jsou v tom chlapi docela nevinně.

    superkarma: 0 17.01.2006, 13:34:13
  10. avatar
    [52] olafka [*]

    teda jako stará struktura se muším ohradit. Já sama bojovala s tchýni před 24 lety a vím co a jak moje dcery se na mě můžou spolehnout nepytlovat, prosím

    superkarma: 0 17.01.2006, 13:30:16
  11. avatar
    [51] gerda [*]

    Odemětobě: to je skvělý nápad. Ať si pěkně vyzobají důsledky. S prarodiči a vůbec přízní je svízel. Já měla tchány v sousedství a moc dobře si vzpomínám na svůj bezmocný vztek, když jsem 3 dny léčila rýžovými odvary dcerce průjem a ona mi přišla od babičky s tím, že tam jedla chleba se sádlem.

    superkarma: 0 17.01.2006, 13:05:42
  12. avatar
    [50] RenataP [*]

    Sara: to je super, asi je to na dohodě...

    Pořád lepší proluftovat peněženku a ušetřit si nerva...

    A jedna technická :
    CO SAKRA TY CHLAPY NA TO ? KDYŽ TCHÝNĚ DĚLÁ S DÍTĚTEM ALOTRIA....SNAD JSOU TAKY OTCOVÉ, NE ?

    superkarma: 0 17.01.2006, 12:30:18
  13. avatar
    [48] RenataP [*]

    phoebe: děsný,nacpala bych ten bůček bábě do

    popravdě dámy, je mi z toho smutno kde maj ty lidi rozum, nevím.....a jestli jednou budeme i my takový, tak potěš votěž...

    superkarma: 0 17.01.2006, 12:12:02
  14. avatar
    [47] RenataP [*]

    a kolik se vůbec obyčejně platí nějaký tý studentce zdrávky, která nabízí hlídání....
    Vzhledem k jejímu zdravotnickému vzdělání má člověk jakous takous jistotu....

    superkarma: 0 17.01.2006, 12:10:44
  15. avatar
    [46] phoebe24 [*]

    pouze jednou měla sedmiletá dcera něco jako žlučníkovej záchvat po obídku u babičky: "ale ten bůčínek byl přece libovej"

    superkarma: 0 17.01.2006, 12:06:35
  16. avatar
    [45] phoebe24 [*]

    trochu, ale naštěstí jen trochu mi to připomíná mojí situaci.
    Naštěstí moje holčičky mají atop jen v zimě a léčba se obejde bez kortikoidů a babičky si většinou dají říct.
    Ovšem, když jsem dočetla příspěvek, tak můj závěr: "další máma bez hlídání, ach jo"

    superkarma: 0 17.01.2006, 12:02:30
  17. avatar
    [44] RenataP [*]

    já mám pocit, že se to snad ani vysvětlit nedá.
    Oni to totiž chápat nechtějí, protože je přece tak děsně roštomilí, když mimi papá páreček !!!!

    superkarma: 0 17.01.2006, 11:52:47
  18. [43] tornado-lou [*]

    teda vy ste me vydesily. jestli tohle nedodrzuji prarodice nemocnyho ditete, tak jak potom vysvetlim prarodicum myho eventualniho ditete ze nechci aby jedlo bonbony, parky, chipsy, slany a sladky tycinky... jezisi. kam ti lidi davaj rozum!

    superkarma: 0 17.01.2006, 11:43:29
  19. avatar
    [42] Gabi [*]

    Tady to asi už nemá cenu cokoliv vysvětlovat? Co mažel? Staví se do pasivní role a tebe nechá hrát roli "semetriky"? U nás to také fungovalo jen do té doby, co jsme měli děti pod dozorem, Tchýně se sice docela snažila (dokonce si vymyslela takové ústní reporty ), ale její manžel nerespektoval nic. Moje matka - ta mě jako člověka nerespektuje vůbec a k tomu je alibista. Po té, co děti dosáhly 3. roku jsem rezignovala. Vytočily mě jen dvě věci - vožení dětí v rozepnuté autosedačce ("na těch pár metrů to přeci nebudu zapínat") a podání vyloženě závadných potravin (prošlých, spálených, syrového masa apod.) Ale na větu "on (ona) to chtěl(a) jsem alergická. A ještě jednu úžasnost jsem teď zažila - prarodiče nechali 3-letého vnuka hrát samotného nějakou primitivní PC hru (nic interaktivního pro děti). Našli jsme dítko v podstatě ve zhypnotizovaném stavu - ztuhlé, třesoucí se ... .

    superkarma: 0 17.01.2006, 11:41:10
  20. avatar
    [41] *Kotě* [*]

    Miluško, souhlas s Lubar. Má tchyně měla jednou mého syna na celý den a nepostarala se o něj dobře. Od té doby jí ho půjčuji pouze na několik hodin a nikdy tak, aby ho musela krmit. Když se nedokáže dobře postarat, tak ho prostě nemůže hlídat.

    superkarma: 0 17.01.2006, 11:17:16
  21. avatar
    [40] Lubar [*]

    Podle mě je na to jediný řešení - "Nedodržuješ pravidla, nebudeš s dítětem beze mě" ... dá se žít i bez babiček, mám 14 měsíčního rodiče a nemáme ani jednu, v nouzi si najmeš paní na hlídání ... A oni třeba pochopí, a jestli ne, tak holt smůla ...

    superkarma: 0 17.01.2006, 11:10:25
  22. avatar
    [39] Odemětobě [*]

    Já jsem kvůli jídelníčku válčila s vlastním manželem,a to máme zdravé děti.On jako dítě jedl od roku všechno,tak synovi v 14 měsících uvařil ostrý bramborový guláš.Vyřešila jsem to jednoduše:buď budeš respektovat dětskou stravu (a taky třeba že je nepustí na zahradu neoblečené,v zimě bez rukavic atd.) nebo si budeš brát dovolenou a chodit s nimi po doktorech sám.On totiž nesnáší plné čekárny a pomohlo to.Zkus něco podobného navrhnout babičkám,že když tě nechtějí poslechnout,tak ať si problémy před lékařkou vysvětlují sami.

    superkarma: 0 17.01.2006, 10:55:39

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [37] Aja [*]

    To je celoživotní boj, široká rodina taky dodnes nepochopila...a holce je už 25 let!

    superkarma: 0 17.01.2006, 10:43:39
  2. avatar
    [35] Zuzyk [*]

    Taky mám dceru s těžkým atopickým ekzemem a prokázanými potravinovými alergiemi. Takže drží dietu. Když měla tak dva roky, drželi jsme vlastně dietu celá rodina, aby jí to nebylo líto. Prostě jsem neměla to srdce něco jíst a jí nedat...teď už je větší a chápe to. Ví, co nemůže a prostě si to nevezme. V dnešní době jsou už ve specializovaných prodejnách různé náhražky, dá se vybrat. Je to ovšem dražší. A asi jsem měla štěstí na prarodiče, ani jedni by si snad nedovolili její dietu porušit. Bohužel nám zbyla už jen jedna babička, ale je naštěstí v tomho směru rozumná.

    superkarma: 0 17.01.2006, 10:30:53
  3. avatar
    [34] kubalova [*]

    Sara*: Máma a tchýně mají spoustu řečí,proč u nich malá ještě nikdy nebyla samotná nebo na pár dní...Poslouchám to 4 roky.Ale radši přežiju ty řeči,než se pak dívat ,jaké má bolesti v bříšku a vůbec je jí špatně.Tak Saro vydrž,buď babičky naučíš,aby tě respektovaly,nebo budou mít smůlu jako ty naše.

    superkarma: 0 17.01.2006, 10:26:08
  4. avatar
    [33] Kelly [*]

    To je těžké, rodiče nepředěláš ... nedá se nic dělat ... budete si muset Karolínku s manželem pohlídat sami.
    U nás to bylo podobné. Otec říkal, že migréna je výmysl paniček ... a to jen do doby, než ji dostal také. Potom obrátil o 180 stupňů. U mne to bylo podobné. Když jsem rodině řekla, že jsem alergik a nemůžu jíst mimo jiné i jablka, měli to za výmysl a že alergie neexistuje !!! Prostě ignorovali moji nemoc .... a to do doby, kdy mne chtěla máma přesvědčit, že nemám pravdu a do bramborového salátu nakrájela jablko. Když potom viděla, že mne málem odvezla sanitka, pochopila.
    Držím

    superkarma: 0 17.01.2006, 10:24:41
  5. avatar
    [32] kubalova [*]

    Tyhle problémy lidé podceňují.Asi proto,že nejsou na první pohled vidět.
    Moje má alergii na vejce a ryby.Tak dlouho jsem ve školce říkala,že jí to nemají dávat,až se povedla úžasná kombinace na jídelníčku.Ráno vaječná pomazánka(tu dcera přežila)a k obědu filé,samozřejmě v trojobalu,tedy opět vejce.No a pak si to dámy konečně uvědomily,protože se jim vyblinkala přímo zpátky do talíře.

    S příbuznými je to ovšem horší,ty ještě nepoblinkala....

    superkarma: 0 17.01.2006, 10:18:50
  6. avatar
    [30] RenataP [*]

    někdy mám pocit,že místo fotoalba by na radnici měly novomanželům dávat dvě lahvičky kyanidu - pro každou tchýni jednu

    superkarma: 0 17.01.2006, 10:05:01
  7. [29] xenie [*]

    no tak jim ji nedávej na hlídání, ale zaplať si chůvu, která bude respektovat Tvé pokyny...a k příbuzným jen na návštěvu spolu s Tebou, abys měla dohled...

    superkarma: 0 17.01.2006, 09:53:43
  8. avatar
    [28] Kuře [*]

    Prarodiče nepřesvědčíš. Já jsem se o to pokoušela nekolik let.
    Je otázka, na co je vlastně tvoje dítko alergické. Máš to zjištěné? A třeba bramborovou kaši můžeš připravit i bez mléka. Existují bezmléčné tuky a klasické mléko přece můžeš taky nahradit. Vím, o čem mluvím, Jája měla silnou alergii na kravské mléko. Citrusy jsou jasně nevhodné, ale je lepší postupně "otestovat", co ano a co ne. Jahodu dát a počkat, rajče - dát a počkat.... Není rozumné si sepsat rizikové potraviny a prostě je nikdy nedat.
    A pokud jde o ty prarodiče - buď se s tím smíříš, nebo jim dítko nemůžeš dávat. Já jsem se smířila - alergii na mléko respektovali, ale jinak malé nacpou všechno. Od bůčku, přes čokoládu až po ty mraky pomerančů. Jenže já si říkám, že jednou za měsíc jí ten bůček neuškodí, naopak je to pro ni příjemná změna, čokoládu jim sama odmítá (nebo si ji nacpe do pusy a vyplive na záchodě) a pomeranče jsou jenom v zimě.

    superkarma: 0 17.01.2006, 09:50:33
  9. avatar
    [27] batka [*]

    Taky si myslím, že bys jim prostě měla říct, že když nebudou vaše přání respektovat, Karolínku budou vídat jen za vašeho dohledu. Případně je dotáhnout k doktorce s tím, že jinak jim dítě už nesvěří. Od autority to snad budou brát jinak. a léčení bych taky doporučila, detoxikace doktora Jonáše, homeopatie, čínská medicína. Prostě něco čím se tělo zbaví těch jedů, které se marně snaží vyloučit kůží.

    superkarma: 0 17.01.2006, 09:38:05
  10. avatar
    [26] Alenka0010 [*]

    Můj 18-ti letý syn měl atopický ekzém jako miminko také. Jezdívali jsme tenkrát na kožní kliniku do Brna, poctivě jsme mazali předepsanými mastmi a musím říct, že od té doby má pokoj. Sice semtam se mu něco vyrazilo, třeba když začal chodit na plavecký výcvik, tak mu nedělala dobře chlorovaná voda. Teď se momentálně potýkáme s jiným kožním problémem - těžkým akné. U toho se také musí dodržovat dieta, ale s tím byly bohužel moje děti vždy na štíru, neumí si nic odepřít. V tomto věku si už musí nést následky sami, nemůžu jim věčně říkat, co nesmějí. Puberta je, mám pocit, stejně o tom, že se dělá všechno natruc naopak. Jinak, co se týká těch prarodičů, jediná cesta je dítě jim nesvěřovat. Mám stejné zkušenosti, hlavně s tchyní. Nemáme sice tím pádem moc hezké vztahy, ale výsledkem je, že mě v mých 38-mi letech konečně respektuje.

    superkarma: 0 17.01.2006, 09:13:54
  11. avatar
    [24] Eliza [*]

    No jo, já mám také atopický ekzém. Jediné o co mě připravil je pravidelné plavání v bazénu, protože špatně zvládám chlorovanou vodu. Ale jinak mě to nijak neomezuje, takže trochu nechápu hysterii okolo této "nemoci". Spíše než se starat aby dítě nekde náhodou neolízlo pribiňák, doporučuju se řádně starat o pokožku. Koupat v odvaru z ovesné slámy nebo otrub a řádně mazat, mazat a mazat. Výtečné jsou tělové masážní oleje Atopikderm a brutnákový. A prosím maminky - žádnou hysterii. Měla jsem několik zvířat a žádné mi neuškodilo. Jím co mě napadne a ekzém se mi zhoršuje jen když jsem nemocná nebo na začátku menstruace. Samozřejmě se snažím jíst zdravě, ale to by měl každý. Vážně to není tak strašné a od doby kdy na to existují mastičky, lze řešit tyhle problémy rychle.
    Samozřejmě že je lepší dnes krmit děťátko zdravě a lidem co to nechápou radši dítě nesvěřit, ale s rozumem. Myslím že rozhádaní prarodiče dítěti uškodí víc než sem tam pribiňák. Zkuste trochu nadsadit jak se dítě trápí když je osypané, třeba se chytnou za nos. Ale jistá pravda je v tom že tyhle věci jsou složité a jednostraná strava nikomu neprospívá.

    superkarma: 0 17.01.2006, 08:53:47
  12. avatar
    [23] Smajlinka [*]

    Miluško, myslím, že bys měla dceru začít léčit. Ta zdravá strava je samozřejmě nevyhnutelná, těžko to ale vysvětlíš starým strukturám, vždyť byly vychované, že maso a mlíko je nejlepší pro naše děti...
    Léčit atopický exém a alergie se dá pomocí homeopatie. Pročistit organismus. Už i ty to musíš mít v sobě, jen máš silnější imunitní systém než to dítě a zatím se to neprojevuje. Protože nic není z ničeho nic, jen tak... takže tobě léčba taky neuškodí.
    Já jsem si tím taky prošla, už jako ale dospělá a na to, jak mi všichni nutili třeba chlebíčky s tím, že je tam přece zelenina, tak to musí být zdravý, nezapomenu...
    Dneska se lidi řídí hlavně chutí, vždyť jeden výrobce uzenin má v reklamě slogan - Chuť vítězí. A je fakt, že pro většinu lidí je chuť v jídle nejdůležitější. Už je vůbec nezajímá, co vlastně jedí, hlavně že jim to chutná...

    superkarma: 0 17.01.2006, 08:48:54
  13. [21] Kytara [*]

    můj manžel má taky atopický ekzém. teď už je to docela v pořádku, ale jak byl malý, měl s tím velké problémy.třeba musel skončit s gymnastikou, dělal mu špatně prášek co se dává na ruce. i teď by vlastně neměl jíst moc vit. C, čokoládu, pálivé jídlo. ale o mlíku teda nic nevím...

    superkarma: 0 17.01.2006, 08:25:03
  14. avatar
    [20] Julča [*]

    Když ono je to těžké.Čokoládu a jiné pamlsky bych taky nedávala.Ale třeba ta brkaše,nebo tvarohový koláč i když nesmí,měla bych taky co dělat,abych jí to nedala.Dítě na vás kouká a vy mu to nesmíte dát.Není to lehké

    superkarma: 0 17.01.2006, 08:14:49
  15. [19] Tobbi [*]

    Jim nejde o tvou dceru. Oni mjí pocit, že jako babičky mají svaté právo, vidět vnouče "papkat" čokoládku (vždyť je to přeci tak miloučké...)

    superkarma: 0 17.01.2006, 08:11:05
  16. [18] Tobbi [*]

    Překvapuje mne, kolik lidí má podobné problémy. Už jsem to slyšela z více stran.
    Musíš se zaseknout a nepůjčovat! Hlídej sama. A babičkám řekni, že jim nevěříš, když tě podvádějí. Protože oni by se za chvilku naučili před "tou hysterkou" všechno pěkně udajit a dál by ti dítě lifrovaly citrony, mandarinkami,okoládou...
    Vždyť to vážně může dojít v nejhorším případě až k astmatu.
    V době, kdy se utvářely jejich názory, byly pomeranče to nejlepší (vitamin C) a čokoláda nedostatková, takže luxusní...
    Budou tě sice drbat (asi především tchýně), ale za zdraví tvojí dcery to určo stojí...

    superkarma: 0 17.01.2006, 08:09:37
  17. avatar
    [17] Dášule [*]

    svetluszka: Nepřesvědčovat. Zakázat. A zařvat, že je to tvoje dítě.
    Vzít to dítěti a jít to vyhodit před jejich očima do záchodu. To dítě je TVOJE a manželovo, ne jejich.
    Další prognóza záleží na mnoha okolnostech. Naprosté vyléčení je možné i omezování jídla, záleží ale na druhu ekzému /dceři např. hrozilo astma/. Z velké míry to může ovlivnit i dodržování diety v miminkovském věku.

    superkarma: 0 17.01.2006, 07:44:53
  18. avatar
    [16] Kačena1 [*]

    Mám syna alergika, ekzematika. V době narození prvního syna totálně pod pantoflem mojí matky - co řekne maminka, je vždycky pravda - jsem na její dobré rady nechala kojení ve třech týdnech, krmila sušenými mléčnými sračkami, polívkami dávno před dovolením pí doktorky (doktoři mají pořád nějaký kecy a pořád bys četla co píšou v knížkách, aha jak vy jste vyrostli a nepaplali jsme se s Vámi, hele, jak mu to chutná), pečený bůček jedl na čtverečcích chleba sotva seděl, zkrátka hnus hnusů, jak jsem byla blbá. Velmi silný ekzém měl od tří týdnů. V jeho třech letech přišla revoluce, propukla móda zdravé výživy a já dostala nápad, že dítě je naše, tak my si ho budeme vychovávat, jak je nám libo. Doteď, i když je mu 19 a ekzém je pryč, mám výčitky, že jsem se na něm podepsala. Je mi děsně líto všech ekzematiků, protože kůže dětiček opravdu nevypadá pěkně a léčení je na dlouhé roky, o psychických traumatech dětí vyššího věku ani nemluvě. Takže běžte proti všem hlava nehlava, zájem mimča je to nejdůležitější .

    superkarma: 0 17.01.2006, 07:43:42
  19. avatar
    [15] Dášule [*]

    Ke spolupráci je nepřiměješ. Jsi zloduch, který jejich miláčka připravuje o všechno dobré, co by mohl mít. Výraz "ona to chce", ta blbost na entou, protože když dítě zatouží po cyankli, protože hezky voní, tak mu je taky nedají je používána jen proto, že tím pádem se oni zbavují zodpovědnosti a svalují ji na mimino. Především bych jim nedovolila jakoukoliv péči o dítě, nepustila je do blízkosti dítěte bez přítomnosti své. Manžela bych požádala, ať si spacifikuje svoji část rodiny, protože na jeho matku nebudeš řvát a svoji část rodiny bych si postavila do latě a normálně jim pohrozila, že jim nedovolím se přiblížit k dítěti blíž než na metr, aby na ně nedosáhli. Já vím ze zkušenosti, že to není snadné. Ale jestliže jim je jejich opičí láska bližší než zdraví dítěte, nedá se nic dělat. Nech je, ať tobě říkají, co chtějí, ale nemůžeš přece dovolit, abys kvůli familii měla řvoucí rozškrábané dítě. Až mu budeš muset dávat rukavičky, aby se neškrábalo, budou mu je sundávat.

    superkarma: 0 17.01.2006, 07:38:30
  20. avatar
    [14] kačinka [*]

    Někteří lidé jsou co se týče "pamlsků" opravdu natvrdlí, nejen v rodině. Doma jsem to nějak vysvětlila a prarodiče to vzali. Horší je to s kamarády. Vidíme se zřídka (bydlí dost daleko)a když nás navštíví, děti dostanou hory bonbonů a podobných hrůz. Kluci jsou už velcí (9 a 14), s miminky to nelze srovnávat, ale taka nesnáším, když jim to někdo cpe. Nejsou na to zvyklí a když ty cucavé fujtajbly pokaždé házím do popelnice, tak se ta dotyčná tváří dotčeně. A příště se to opakuje. Já to nechápu

    superkarma: 0 17.01.2006, 07:20:12
  21. avatar
    [11] P.Martina [*]

    Úplně Vás všechny chápu, sice ještě děti nemám, ale co jsem viděla u synovce, z toho mě jímá hrůza. Budoucí tchýně je fakt moc hodná ženská, ALE dost kouří a nejvíc mě štve když vidím jak si vezme kluka na klín, zapalí si a tvrdí, že to fouká vedle . Synovec jedl v 9ti měsících guláš (a pěkně ostrej), o párkách a dalších pro děti "vhodných" potravinách ani nemluvě. Co je ale nejhorší, babička s dědečkem z něj vychovali takovýho, s prominutím, parchanta, že to není možný. Kolikrát jsem byla svědkem jak se švagrová s mamkou zhádali, ale stejně to není nic platný. Toho se děsím

    superkarma: 0 17.01.2006, 07:00:32
  22. avatar
    [10] LenkaT. [*]

    Tak to já mladou respektuji. Řekla mi, že vnuk ještě nesmí čokoládu a tak mu ji nedávám. Má 21 měsíců a řekla mi že až po dvou letech, tak proč to nebrat? Když mu chci dát nějakou mlsku, tak se zeptám, jestli můžu,a a je klid.

    superkarma: 0 17.01.2006, 06:56:41
  23. avatar
    [9] RenataP [*]

    Vanily: mě též jímá hrůza z těch zoufalých pohledů: A kdy už bude moct jíst tu čokoládu ?
    Ani čokoládičku mu nemůžeme koupit !!!!

    A souhlasím s tím, že s rodinou je nejhorší komunikace. Co cizímu řekneš naprosto v pohodě a on to v pohodě bere, to například prarodič vezme hrozně osobně a urazí se...

    superkarma: 0 17.01.2006, 06:35:06
  24. avatar
    [8] Vanily [*]

    A čipsy neměl dosud...doufám,že ještě nějakou dobu nebude mít....naštěstí se toho ani nedožaduje,ani,když je to někde třeba na stole..

    superkarma: 0 17.01.2006, 06:25:53
  25. avatar
    [7] RenataP [*]

    Tak teď jsem se rozčílila Miluško s tebou... U nás strkají půlročnímu olizovat čokoládu atd.....

    Radím omezit styky na minimun v rámci ochrany vašeho duševního zdraví.
    Případné hlídání vyřešit nějakou studentkou ze zdrávky, která si jistě ráda přivydělá. A hlavně Kačence nic neudělá !!!!

    superkarma: 0 17.01.2006, 06:25:34
  26. avatar
    [6] Vanily [*]

    Tak tohle jsem řešila taky...můj(teď už víc než 4letý)syn do 2 let neměl žádné čokolády apod.(i teď to dost hlídám) a někdy v roce jsem přistihla matku,jak se mu snaží tajně podstrčit kousek čokolády.Řekla jsem jí,že jestli se o to pokusí ještě jednou,uvidí ho jen přes sklo.A byl klid...a je dodnes,protože se plně může vyřádit na 1,5 letém klukovi mé sestry.Vlasy mi hrůzou vstávají,když vidím,jak ho krmí...ale musím mlčet.Moje matka syna nikdy nehlídala,nenabídla se a já bych to stejně nechtěla,naše vztahy jsou posledních 5 let chladné,vše co dělám,zkritizuje,tak jsem styky omezila na minimum.Naštěstí mám skvělou tchýni,která respektuje moje názory a Filípek ji zbožňuje.

    superkarma: 0 17.01.2006, 06:24:21
  27. avatar
    [5] svetluszka [*]

    Miluška: Moc držím palce, ať se nakonec nějak domluvíte a rodina si dá říct.. ...a maličké hodně

    Zajímal by mě názor a zkušenosti maminek alergiků.... ...jak je to " dál"..?...To už nikdy tyhle dobroty miminko jíst nemůže, nebo je lepší ho na ně postupně zvykat..?...

    superkarma: 0 17.01.2006, 02:46:42
  28. avatar
    [4] svetluszka [*]

    ....tak v tomhle bych taky potřebovala poradit... ...malej není alergik,ale taky neumím přesvětčit polovinu rodiny, že chipsy, párky, ostrý jídla,limonády a spoustu jinejch blbin jíst nebude .... ...taky na to slyším jenom.." když mu to tak chutná"... Určitě si na tom někdy pochutná, ale v 17-ti měsících rozhodně ne...

    superkarma: 0 17.01.2006, 02:37:42
  29. avatar
    [3] olafka [*]

    asi bude nutné sehnat si na hlídání někoho důvěryhodnějšího než prarodiče a těmto povolit přístup k vnoučeti pouze za vašeho dohledu Nastane pohoda a oni si musí uvědomit, že do Kačenčího života mají co mluvit. Držím palce

    superkarma: 0 17.01.2006, 02:10:31
  30. avatar
    [2] Suzanne [*]

    spcxxx:

    superkarma: 0 17.01.2006, 01:11:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme