Domácnost

Nejchytřejší zvířátko

Osel je prý hloupý, kráva blbá a komu není shůry dáno, ten je učiněný vůl, říká se často. Další zas může být prohnaný jako liška nebo chytrý jako opice. A majitelé pejsků, koček a dalších mazlíků se často chlubí inteligencí svých oblíbenců nebo si naopak postesknou na její nedostatek. Nejchytřejší ze psů jsou prý pudlové a labradoři, takoví jezevčíci jsou spíš tvrdohlaví a o chrtech se říká, že mnoho rozumu nepobrali.

Stejně jako všichni majitelé nějakých těch chlupatých čtyřnožců i já si o své pudlici myslím, že je to pěkně chytrá potvora. Posuďte sami – Ovce (tak té mé obludě říkám) moc dobře ví, že nesmí jíst odpadky a vůbec nic, co jen tak najde na ulici. A tak když jsme jednou míjeli na chodníku rozsypané piškoty, po kterých se jinak může utlouct, mrkla na mě těma svýma korálkovýma očima a s nosem hrdě zvednutým propochodovala kolem.
„Hodná Ovce,“ pochválila jsem ji, překvapena jak její inteligencí, tak vychovaností. Že je inteligentnější a méně vychovaná, než jsem si myslela, jsem pochopila záhy. Když jsem ji asi o deset metrů dál začala postrádat, zjistila jsem, že se mi za záda proplížila zpátky k piškotům a radostně si na nich pochutnává.

Chcete vědět, jak je chytrý váš pes nebo kočka? Můžete provést takový malý experiment. Vyberte něco, co má dotyčné zvířátko rádo, ukažte mu to a pak to schovejte pod nějaký bytelnější hrnec, který se nedá převrátit náhodou, ale jen cíleně. A pak sledujte, jak zvíře postupuje. Ti nejchytřejší dokážou hrnec během několika vteřin převrátit tlapkou nebo dokonce nadzvednout v zubech. Méně nadaní jedinci strkají do hrnce nosem a získání pamlsku jim obvykle trvá déle. No a ti prostoduší, nebo také extrémně vychovaní a plaší, se obvykle na hrnec jen smutně dívají a čekají, kdy jim pamlsek dáte. Dalším faktorem, prokazujícím inteligenci zvířete je, jestli si postup získání pamlsku zapamatovalo – postupuje rychleji a cílevědoměji, když pokus zopakujete po půl hodině? A co druhý den?

Na druhou stranu, někteří filosofové tvrdí, že inteligence zvířete je prokázána tím, že se nechalo ochočit člověkem. V tomto kontextu je pak nejinteligentnější to zvíře, které vás svým smutným pohledem přiměje, abyste hrnec zvedly vy a pamlsek mu naservírovaly. (na fotkách jsou Ovce a můj druhý mazel, Bragi)

 

 

 

Máte doma chytré zvířátko?
Nebo naopak hloupé?
Nebo znáte nějaké ve Vašem okolí?
Co nejchytřejšího provedl Váš mazlík?
A co nejhloupějšího?
Co všechno umí?
Jaké zvířátko je podle Vás nejchytřejší?
A myslí vůbec zvířátka?

Pochlubte se nejlepšími kousky svých miláčků na redakce@zena-in.cz a vyhrajte skoro zvířátkovou cenu :) ! Můžete samozřejmě poslat i fotky vašich mazlíčků!

   
22.09.2006 - Dům a byt - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [102] mikule [*]

    Mám 2 psy a 2 kočky. Vyčůraní jsou všichni

    superkarma: 0 22.12.2006, 19:20:00
  2. avatar
    [101] vininka [*]

    Ťapina: Je to pravda.Jak je něco zadarmo,tak si toho málokdo váží.

    superkarma: 0 25.09.2006, 23:22:02
  3. avatar
    [100] vininka [*]

    Ťapina:

    superkarma: 0 25.09.2006, 23:19:28
  4. avatar
    [99] sunshine [*]

    ivana.kuglerova: znovu se ptám, co je Bragi za rasu, teda jestli je to nějaká rasa nebo jestli je to kříženec

    superkarma: 0 25.09.2006, 13:58:32
  5. avatar
    [98] sunshine [*]

    Ťapina: aha, tak já jsem to brala tak, že tomu kamarádka rozumí, a že by fena s epilepsií neměla mít šťeňata, protože to budou mít šťěňata taky.

    superkarma: 0 25.09.2006, 13:57:08
  6. avatar
    [97] Ťapina [*]

    sunshine: S tou epilepsií je to sporné. Ne všechny formy epilepsie jsou dědičné, a fena epileptička má velkou šanci, že jí po porodu záchvaty přestanou.

    superkarma: 0 25.09.2006, 10:23:25
  7. avatar
    [96] Ťapina [*]

    vlcice: A tak to já jsem ani štěňata voříšků nedávala úplně zadarmo. Chtěla jsem za ně uhradit náklady na očkování a odčervení, čímž jsem snad eliminovala zájemce, které by pes bavil týden a pak by ho někde uvázali. Je známo, že takoví berou výhradně psy zadarmo, nejsou ochotni za něj dát ani dvě stovky.

    superkarma: 0 25.09.2006, 10:22:26
  8. avatar
    [95] Alenka0010 [*]

    vininka:

    superkarma: 0 25.09.2006, 08:40:16
  9. avatar
    [92] vininka [*]

    Jsem chovatelka a naprosto nechápu,co bych měla z toho,když bych někomu prodala štěně s PP bez průkazu.A kdo proboha přišel na to,že o tisícovku levněji?Ono vystavení těch papírů chovatele samozřejmě něco stojí,ale rozhodně to není tisícovka na štěně.A pokud vím,tak má naše kynolog.unie dost přísná pravidla.Rozhodně to není holubník.Je až neskutečné,co si nějaký "takychovatel" všechno dovolí.Ale to už jsme úplně někde jinde.Lidi, mějte své psy rádi,at´už jsou s rodokmenem,nebo ne!!!!!!!

    superkarma: 0 22.09.2006, 16:00:50
  10. avatar
    [91] sunshine [*]

    Bóbika:

    superkarma: 0 22.09.2006, 15:42:29
  11. avatar
    [88] sunshine [*]

    Větší záruka, že zvíře bude zdravé je asi při koupi s PP, ale znám chovatelku, která nakryje fenu, která má epilepsii a prodává štěňata s PP. Moje sestra koupila za 500,-- korun jezevčíka a je skvělej.Já jsem před lety koupila psa shi-tzu bez PP, byl zablešený, měl podkus, každé oko v jiné barvě, podvedli mě a to nebyl vůbec levný. Povahově byl hrozný, inteligence žádná, pořád vyl. Vyrostl někde ve stáji, jsem se dozvěděla později.Důležité pro mě je při koupi psa nebo kočky jak na mě působí lidé, kteří ho prodávají. Jakmile se vám něco nezdá tak si zvíře nekupujte.

    superkarma: 0 22.09.2006, 15:34:15
  12. avatar
    [85] Jardine [*]

    Chováme doma zvířenu několikerého druhu, ale v inteligenci (potažmo vyčůranosti) spolehlivě vítězí naši dva papoušci konžští, vzdálení příbuzní žaků. Říká se, že takový papoušek má emoční inteligenci tříletého dítěte .... jenže on jím bohužel zůstává po celých 60 let svého života. Tak tohle přesně jsme si nasadili domů ... chytré létavé potvůrky, které po nás neustále vyžadují projevy lásky, zobákem zničí, na co přijdou a svým zlobením testují naše výchovné vlohy do krajnosti. Dobrá příprava na rodičovství ....

    http://www.parrotclub.sk/pimg/index.php?showcat=193

    superkarma: 0 22.09.2006, 15:21:16
  13. avatar
    [84] sanvean [*]

    no tak já bych musela pod hrnec schovat kočce kus hovězího, aby projevila zájem

    superkarma: 0 22.09.2006, 15:08:17
  14. avatar
    [83] Alenka0010 [*]

    vlcice: to se stává. Bohužel jsou takoví, kteří by takového psa vrazili do útulku nebo uvázali někde u stromu v lese .

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:49:04
  15. avatar
    [82] vlcice [*]

    Já zase znám paní, která má pejska epileptika. Ovšem tohoto pejska koupili s PP jako zdravého. Nemoc se projevila až později. Je to hodně finančně náročné, ale pejsek jim tisíckrát vynahrazuje.

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:44:44
  16. avatar
    [81] vlcice [*]

    Ťapino takhle jsem to nemyslela. Jasně, že bych nabídla psa jako křížence. Já bych ho osobně asi spíš darovala. I toho pejska s vadou bych darovala. Přišlo by mi nefér chtít peníze (i když jen pár korun) po někom, kdo je ochoten si vzít pejska s vadou a léčit ho drahými léky.
    Prodávala bych (samozřejmě levně) jen ty pejsky, u kterých jsou jen spíš jakési "vady na kráse", které je vyřazují z chovu, ale nijak neohrožují jejich zdraví.

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:42:07
  17. avatar
    [80] Alenka0010 [*]

    vlcice: znám několik lidí, kteří si vzali labradory vyřazené pro nějakou vadu z chovu, nevím ale jestli za ně platili a kolik. Na první pohled to ale není poznat, dovádí jako zdraví psi, jen potřebují víc péče.

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:40:15
  18. avatar
    [79] vlcice [*]

    S tím s tebou naprosto souhlasím.
    U nás to byla vlastně taky neopatrnost. Ťapku venčil brácha a blbě ji zapnul obojek. Ona se vyvlíkla a než ji našel, tak byla březí. Ale stejně si myslím, že by jsme všechna štěňátka dokázali rozdat do dobrých rukou. Jenže tehdy jsem o tom já nerozhodovala.

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:32:55
  19. avatar
    [78] Ťapina [*]

    vlcice: Když se zaběhne čistokrevná fena a nechá se obskočit, dá se celkem bezpečně vyvolat potrat, když někdo nechce nebo to zjistí pozdě, tak nechat porodit a darovat nebo levně prodat jako voříšky, rozhodně je nevydávat za psy bez PP po rodičích s PP (taky často viděno ). Štěňata s vadou - záleželo by na povaze té vady. Kdyby to byla vada, která nějak výrazně omezí budoucí život psa, tak radši utratit. U méně závažné vady prodat levněji a informovat kupujícího.

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:25:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [77] Alenka0010 [*]

    vlcice: co se týká těch nemocných - žijou s tím lidi, proč by nemohli i psi. Záleží na tom, jak moc je pejsek nemocný. Kdyby se měl moc trápit, nechala bych ho asi uspat, to je můj názor.

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:24:51
  2. avatar
    [76] Alenka0010 [*]

    vlcice: když už se to stane, tak samozřejmě nechat žít, žádné utrácení . Co se ale týká toho nevhodného zabřeznutí, vím že se to často dá těžko uhlídat, znám případ takového psa, který přelezl i dvoumetrový plot s ostnatým drátem kvůli hárající feně, ale přesto si myslím, že by lidi měli být v tomhle odpovědnější a svoje miláčky si více hlídat. Víš, mně přijde od lidí hrozně nezodpovědné, že jsou různých psů různých ras plné útulky .

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:15:40
  3. avatar
    [75] vlcice [*]

    Když jsem byla malá, tak jsem měli fenečku voříška. Jednou se zatoulala a pak se ji narodila 4 štěňata. Naši chtěli nechat 1 jedno, že kříženci se špatně udávají. Já jsem taťku prosila, aby je nechal žít. Nakonec jsem jej uprosila na 2. Další dvě utratil . Roznesla jsem po městě inzeráty, že darujeme štěně. Moc zájemců se nehrnulo, ale nakonec jsme obě dali do dobrých rukou.

    A právě proto se ptám. Nedokážu si představit, že bych musela jako chovatelka řešit podobnou situaci v případě, že bych si z nějakého důvodu takové štěně nemohla ponechat. Zájemce o nějakého křížence by se určitě našel. Ale co pejsek například se srdeční vadou nebo epilepsií?

    superkarma: 0 22.09.2006, 14:14:03
  4. avatar
    [74] vlcice [*]

    Ťapino, tak to jsem tě asi blbě pochopila, omlouvám se.
    Alenka0010: ok, asi máš pravdu.

    Když už jsme u toho, tak by mne zajímal váš názor na tuhle věc. Když chovateli nešťastnou náhodou zdrhne čistokrevná fena a zabřezne, co se štěňaty? Nebo když se narodí papírovým rodičům pejsek s nějakou drobnější vadou, která ho však již předem vyřadí z chovu (např. je bez ocásku, má špatný tvar čumáku, jinou barvu srti nebo prostě něco podobného). Co by měl s takovým pejskem chovatel udělat. A co když už dopředu chovatel ví, že pejsek má nějakou vážnou vadu (např. srdce). Co má dělat? Utratit, prodat levně, darovat?

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:58:05
  5. avatar
    [73] sunshine [*]

    Ivana Kuglerová: hezký pes na té druhé fotce - Bragi. Co je to za rasu?

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:49:21
  6. avatar
    [72] vlcice [*]

    Alenka0010, to samé jsem napsala v příspěvku 54.

    Záruku? Tu nemáš nikdy. Už hodněkrát jsem se setkala s pejsky s PP, u kterých se vada i tak projevila. Ale je pravda, že máš o hodně vyšší pravděpodobnost, že tůj pejsek nebo jiné zvíře bude zdrávo. A to za to stojí.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:40:09
  7. avatar
    [71] Ťapina [*]

    vlcice: Ale tady se nikdo chovem neohání, PP nemá nic společného s chovností. Kdykoliv se tady mluvilo o chovu, tak se mysleli chovatelé, kteří to štěně prodávají. Rozhodně není PP zbytečný, ani když leží v polici a chovatelskému klubu, který ho vydal, by se rozhodně nelíbilo, že nezůstal se štěnětem. S PP si nemůže každý nakládat, jak se mu zlíbí.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:38:37
  8. avatar
    [70] Alenka0010 [*]

    vlčice ale o tom to není. Zkus se na to podívat tak, že ten PP u psa je něco jako občanka u lidí.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:38:12
  9. avatar
    [69] vlcice [*]

    Amálie, ale to jsem nikdy netvrdila. To jsem ostatně napsala v příspěvku č. 52 a 59.
    Sama jsem využila PP u potkanů.
    I když jedna potky nakonec tu rakovinu měla (naštěstí ne zhoubnou a po operaci se uzdravila).
    Já jen, že se tady každý oháněl chovem, tak jsem chtěla upozornit na to, že ne každý má psa na chov. A spoustě lidí (včetně mých rodičů) přijde zbytečené, když jim pak PP leží doma v polici.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:32:30
  10. avatar
    [68] Alenka0010 [*]

    vlcice: o PP píšeš: "Mají jen ten význam, že má majitel jistotu, že má opravdu čistokrevného pejska a že nemá pejsek žádnou vadu." A to je právě to, co je dost důležité, ne "jen". U psa bez PP nemáš záruku ničeho.
    Příklad: nemám peníze, ale chci psa. Dejme tomu, že na netu nakonec seženu někoho, kdo mi štěně daruje. Kupuju mu ty nejlevnější granule z diskontu, protože na dražší nemám. Když je psovi asi rok, zjistím, že kulhá a nechce běhat. Zajdu k veterináři, ten mi doporučí udělat rtg kyčlí. Protože mám psa ráda, nechám ho zrentgenovat, což komplet i s konzultací stojí kolem 3000 korun. Zjistí se, že pes má špatné klouby a že musí dostávat chondroprotetika. Přesnou cenu teď z hlavy nevím, ale nejsou taky nijak levná. Spočítej si, kolik to může dělat za celý život toho psa, a to nepočítám případnou operaci. Zjistíš, že se ti vyplatí investovat do psa s PP, kde máš záruku, že bude pes zdravý, pokud jsou jeho rodiče OK.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:31:12
  11. avatar
    [67] vlcice [*]

    Jinak já mám tři potkání holky. A taky jsem dala přednost potkánkům s PP. Měla jsem jistotu, že jsou zdravé a že je u nich menší pravděpodobnost výskytu rakoviny. Potkani, u jejichž předků nebo potomků se vyskytla rakovina, se do chovu nezařazují.

    Holky jsou nesmírně inteligentní a získat nějaký dobře ukrytý pamlsek pro ně není problém. Já jim tak připravuju různé hry, kdy jim pamlsky ukrývám na nejrůznější třeba i vyvýšená místa, do zavřených krabiček, do mísky s vodou...atd. Většinou se k pamlsku dostanou poměrně rychle.
    Navíc jsou potkani vyhlášení kleptomani, takže si dokážou vždycky najít nějaký způsob, jak se dostat k něčemu a ukrást si to do pelíšku. A ohlídat pak taková tři šídla, dá velkou práci.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:17:52
  12. avatar
    [66] Amálie [*]

    vlcice: ne vždy jsou PP zbytečné. Chtěla jsem zlatého kokra a protože mě moje veterinářka upozornila, že zlatí kokři s německými předky mohou mít gen kousavosti z přešlechtění a sama znam 2 zlaťáky, co jsou nevrlí a koušou, koupila jsem si štěně s PP. Mam jistotu, že linie otce je ze Švýcarska a linie matky je Česko-Slovenská. Netvrdim, že je to samospasitelné, ale eliminovala jsem možná rizika díky PP.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:11:40
  13. avatar
    [65] Ťapina [*]

    vlcice: Jestli chtěla udělat lidem radost, měla jim dát normální slevu. Takhle by ji totiž mohl někdo podezřívat, že si ty papíry schovává, aby je mohla draho prodat za účelem "zpapírovění" bezpapíráka. A ne že by se takové praktiky neděly.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:09:48
  14. [64] Daniela_ [*]

    Můj hafan se jmenuje Ike, ale slyší výborně i na "rarachu", "rošťáku" apod. Samozřejmě když má extra dobrý den je to samé "zlatíčko", "láska" nebo "čumáček"

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:09:12
  15. avatar
    [63] vlcice [*]

    Nezískala nic. Jen udělala pár lidem radost.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:07:41
  16. avatar
    [62] vlcice [*]

    Ale je fakt, že já osobně bych si psa koupila i s PP. Ta tisícovka člověka už nezabije a když někdo nemá na koupi psa, tak těžko bude mít dost peněz na krmení, očkování, poplatky....atd.

    superkarma: 0 22.09.2006, 13:04:05
  17. avatar
    [61] Ťapina [*]

    vlcice: Nevím, co tím tvoje teta získala, co ji vedlo k tomu, aby to takhle dělala. PP patří ke štěněti a není asi úplně v pořádku prodávat štěně bez něj

    superkarma: 0 22.09.2006, 12:56:02
  18. avatar
    [60] vlcice [*]

    Ale vy pořád mluvíte o chovatelích. Jenže většina lidí si kupuje psa jako mazlíčka a nemá v úmyslu jej mít na chov. A pro takového člověka jsou papíry zbytečné. Mají jen ten význam, že má majitel jistotu, že má opravdu čistokrevného pejska a že nemá pejsek žádnou vadu.

    Ťapino já vím, že se papír vystavuje hned po narození štěněte. A skutečně to znamená, že ten papír zůstane chovateli ležet doma. Moje teta kdysi měla chovnou stanici a občas to takhle udělala. Pokud takto občas prodala jeno štěně z vrhu, tak tím nijak netratila.
    Samozřejmě záleželo na velikosti vrhu.
    My jsme si takto taky jedno štěně koupili před 6 lety. Je ale pravda, že chovateli byli rodiče mého kamaráda. Papíry jsme viděli a oni nás tehdy přesvědčovali ať si koupíme pejska i s těmi papíry. Jenže naši nechtěli, že je to pro ně zbytečné, že nebudou mít pejska na chov. Nakonec nám navrhli, že kdybychom si to rozmysleli, tak si je můžeme dokoupit později.
    Pejsek je zdravý a odpovídá standardu.

    Jistě máš pravdu, že těch chytrolínů bude víc. Je je však jednodušší prodávat tzv. "čistokrevného psa bez PP", Protože kupující může chtít papíry vidět a může si taky ověřit, zda jsou pravé. A takový chovatel by se z toho asi těžko vykrucoval.
    Ono je fakt, že je to hlavně o tom, zda chovatele znám nebo ne, protože s chovatelem, kterého znám se dá nějak domluvit.


    superkarma: 0 22.09.2006, 12:52:43
  19. [59] lea [*]

    Přítel volá na nasi skotskou terierku MILÁŠKU

    superkarma: 0 22.09.2006, 12:42:19
  20. avatar
    [58] Alenka0010 [*]

    Ťapina: já nemůžu ani říct ON, jinak už ví, že ho pomlouváme .

    superkarma: 0 22.09.2006, 12:33:15
  21. avatar
    [57] Ťapina [*]

    Beruška Elliah: My máme hromadné oslovení Šmejdi

    superkarma: 0 22.09.2006, 12:24:38
  22. avatar
    [56] Amálie [*]

    Beruška Elliah: muj pes slyší i na oslovení Dobytku, Hajzlíku a Šelmo

    superkarma: 0 22.09.2006, 12:22:31
  23. avatar
    [51] Alenka0010 [*]

    Ťapina: já se třeba strašně divím lidem, kteří koupí štěně, aniž by viděli rodiče. To by mě mohl chovatel stokrát přesvědčovat, že je čistokrevné. V poslední době taky vidím dost inzerátů, kde se nabízí různí kříženci velkých plemen za nemalé peníze a ještě napíšou "mazlíček, kterého nikdo nemá". Co asi může vyrůst třeba z křížence ridgebacka a labradora? Jsou to úplně rozdílné povahy .

    superkarma: 0 22.09.2006, 12:07:43
  24. avatar
    [50] Ťapina [*]

    Ostatně vidět jsou i různé věci a žasnu, že to kupujícím není divné. Přišli šťastní novomajitelé štěňátka s tím, že má první očkování, ale nemá očkovací průkaz, protože si ho chovatelka nechala u sebe, aby mu mohla dodělat další očkování a pak jim ho pošle. Co se stane při pohledu na roztomilé štěně s mozkem člověka, že mu nepřijde nic divného na tom, že chovatelka hodlá očkovat štěně, které už nemá?

    superkarma: 0 22.09.2006, 11:49:43
  25. avatar
    [49] Ťapina [*]

    vlcice: Ech, to je zas co, probůh? Pes bez PP má takovou cenu ne kvůli tomu, že je dneska drahý papír, ale kvůli tomu, že na jeho vznik padly vyšší náklady - na uchovnění, na zkoušky, na zdravotní vyšetření, na výstavy, na krytí, na označení štěňat a vystavení PP. Ty náklady chovatel zaplatil před tím, než štěně prodává, takže jestliže prodá nakonec štěně, které papíry má, bez nich, tak je buďto lidumil, který tu tisícovku slevuje ze svého s tím, že mu doma za 1000,- Kč zbyde papír do vitríny, nebo vykuk, který zkusí říct "on PP má, ale když ho budete chtít bez PP, tak bude levnější" - a on už se někdo nachytá. Schválně, která varianta je pravděpodobnější?
    Žádné dodatečné kupování PP neexistuje, psovi je PP vystaven po narození a později to nejde. Naopak PP bez psa nemá žádnou cenu, tak co by chovatel z toho měl, že si PP nechá doma?

    superkarma: 0 22.09.2006, 11:48:06
  26. avatar
    [48] Alenka0010 [*]

    vlcice: myslím si, že to tak vždy není. U papíráka musíš doložit původ. Spousta lidí kryje už nepapírové feny s nejasným původem, hlavně u populárních plemen. Nevím, jak je to u menších plemen, ale u těch větších pak dochází takovým různým křížením k nemocem kloubů, pro psa je to hodně bolestivé a třeba jen za rentgen a léčbu takového psa zaplatíš i několik desítek tisíc. A to nemluvím o poruchách povahy.

    superkarma: 0 22.09.2006, 11:46:31
  27. avatar
    [47] Ťapina [*]

    sala: Když nebude poptávka po psech bez PP, tak se jich nebudou taková kvanta produkovat, čímž bude jejich problém vyřešen. Nejhorší je, že jsou lidi, kteří klidně koupí zablešené začervené štěně odchované někde v chlívě, převezmou si ho na parkovišti u Kauflandu, a "chovatelé" mají peníze na další "chov". Přitom by si z útulku přivezli psa v lepším stavu.

    superkarma: 0 22.09.2006, 11:44:29
  28. avatar
    [46] Amálie [*]

    sala: pes pro tebe:
    tohle vyšlo teď v Jihočeském inzertu: Jorkšírský teriér bez PP, rodiče s PP, cena 3.000, rodinné důvody, stáří 2 roky, jen do kvaltiní péče, tel: 720375160.

    superkarma: 0 22.09.2006, 11:41:17
  29. avatar
    [45] vlcice [*]

    Salo, ale pes bez PP nemusí znamenat, že ten PP nemá. Může to znamenat, že si majitel prostě ty papíry k pejskovi nekoupil. Naši to tak udělali. Koupili si pejska, který byl prodávaný buď s PP nebo bez. Mohli ty papíry vidět a případně si je i dodatečně koupit. Jim však papíry jsou na nic, tak si je nakonec nekoupili. Pejsek je tak vyšel o 1000,- Kč levněji. Ale otázka je, kolik chovatelů to tak dělá.

    superkarma: 0 22.09.2006, 11:32:57
  30. [44] sala [*]

    Ťapina: Pochopila jsem, že ne. No já to ještě promyslím. Ale každopádně si pořád myslím, že i ti pejsci bez papírů by měli mít domov. Co s nima, když už jsou - utratit? Ještě že to takhle neberou i pediatři. Radíš mi určitě dobře, chápu Tě. Já bych rozhodně neuvažovala o množení svého miláčka. Díky za rady

    superkarma: 0 22.09.2006, 11:29:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme