Některé potraviny nejsou tak zdravé, jak se zdá. Při shazování kil děláme často mnoho chyb a pak se divíme, že ručička na váze ukazuje naopak víc, než když jsme začaly hubnout. Zde je několik rad od dietologů, kteří upozorňují, na které potraviny a nápoje byste si měly dát během diety pozor.

1. Ovocné šťávy. Pokud jste se rozhodly pro detoxikaci organismu a myslíte si, že vám pomůžou při redukci váhy jen ovocné šťávy, jste na omylu. „Ovocné šťávy jsou plné cukru, například 100 ml freshe obsahuje až tři kostky cukru. Doporučuji je pít pro zpestření pitného režimu, asi 2 dcl denně a nejlépe naředěné vodou. Kombinujte je ještě se zeleninovými šťávami. Jinak si můžete podráždit žaludek a poničit zubní sklovinu,“ tvrdí dietoložka Mindy Haarová z New York Institute.

diet

2. Nízkotučné arašídové máslo. „Lépe uděláte, když si jednou za čas dopřejete porci klasického arašídového másla s vysokým obsahem tuku, než na kila toho nízkotučného. A důvod? Když výrobce potravin odstraní z potraviny jednu složku a udělá z ní nízkotučnou, má tendenci přidat jinou náhražku jako sůl či cukr,“ míní Emily Heinová z Medical Center v Texasu.

3. Hamburgery. Chutný hamburger nemusíte nutně vyřadit ze svého jídelníčku. Připravte si ho doma - a jaké maso použít? Libové hovězí! Zapomeňte na jiný typ masa a udělejte si k večeři chutnou pochoutku s čerstvým salátem.

4. Nízkotučné sušenky. Studie ukazují, že se lidé často přejídají potravinami, které mají na obalu napsáno „nízký obsah tuku“. Podceňují počet kalorií. „Myslí si, že když sní několik balení nízkoutučných sušenek, že nepřiberou, ale neuvědomí si, že tyto výrobky obsahují sice méně tuku, ale více cukru,“ říká Brian Wansink z Cornell University. „Ve výsledku mají kalorií zhruba stejně jako původní verze,“ dodává.

5. Limonády bez cukru. Myslíte si, že jsou lepší než klasické slazené nápoje? Omyl. „Obsahují umělá sladidla a chemikálie, které zvyšují chuť k jídlu,“ říká Brian Wansink.

6. Light jogurty. Čerstvé ovoce a kvalitní bílý jogurt rovná se dvě božské zdravé potraviny. Ovocné jogurty s označením light jsou doslazované umělými sladidly. „Navíc takový jogurt light ovocný je plný aditiv a jiných zahušťovadel, takže při jeho konzumaci si spíš ubližujeme, než pomáháme. Raději si dopřejte klasický jogurt a přidejte čerstvé ovoce, bude to mohem zdravější mix,“ vysvětluje Wansink.

Reklama