Zdraví

Nejčastější chyby při cvičení doma - záda, břicho

trenerSprávná technika cvičení bývá často opomíjena vidinou co nejrychlejšího zhubnutí, či nabrání svalové hmoty. Ačkoli svých cílů můžete časem dosáhnout, při cvičení si můžete také ublížit. Nesprávné provádění cviků často vede k problémům v jiných částech pohybového aparátu, a tak radost ze shozených kil může vystřídat nepříjemný pocit z bolesti zad.

Proto jsme pro Vás dali dohromady následující seznam nejčastějších chyb při posilování vybraných svalových partií.

Posilování zádových svalů

Nejčastější chyby Jak se chyb vyvarovat?
Nádech při pohybu lopatek dolů a k sobě. Posilované svaly jsou pomocné výdechové, proto si hlídejte výdech při pohybu lopatek dolů a k sobě.
Zvedání ramen při pohybu paží nad úroveň ramen. Volte cvik, u které se paže nedostanou nad úroveň ramen (např.: tleskání nad hýždi v leže na břiše)
Záklon či předklon hlavy. Koukejte přímo před sebe. Brada svírá s krkem pravý úhel.

Posilování břišních svalů

Nejčastější chyby Jak se chyb vyvarovat?
Prohnutí v bedrech. Zvolte polohu dolních končetin (pokrčené nohy), aby jste byli schopni bedra celá přitisknout k podložce.
Nádech při zkrácení břišních svalů. Břišní svaly jsou pomocné výdechové, proto si pohlídejte výdech při jejich aktivaci, aby došlo k úplnému zkrácení svalů.
Předsunuté držení hlavy. Brada vpředu. Před zahájením cvičení zasaďte bradu do krku (svírá pravý úhel) a hlavu vytáhněte z krku. Tuto polohu držte během cvičení.
Dopomoc paží, když jsou ruce v týl. Dotýkejte se jen zlehka prsty hlavy. Držte lokty otevřené. Když máte stále tendence stahoval lokty k sobě, dejte si ruce křížem na hrudník.

Doufám, že Vaše cvičení bude nyní lépe technicky zvládnuté, a předejdete tak budoucím problémům s bolestmi pohybového aparátu.

Mgr. Ondřej Diviš

osobní trenér

Firma “Fitness-trenink-doma.cz“ nabízí služby - osobní trenér, masér, fyzioterapeut a výživový poradce až do domu - po celé České republice.

Ondřej Diviš pro vás na ženě-in připravil tyto články:

   
20.02.2012 - Zdraví - autor: (red)

Komentáře:

  1. [29] Garwa [*]

    Dobré je najít si kompletní tréninkové plány a cvičit pravidelně, jedině tak má cvičení smysl.

    superkarma: 0 29.10.2016, 11:20:34
  2. [28] Karfigolka [*]

    Doma dělá člověk často chybu, když si cvičí sám bez programu. Já jsem si přišla na své s tímhle - je to cvičení podle Jillian Michaels.

    superkarma: 0 24.10.2014, 11:25:10
  3. [27] Martina59 [*]

    Jano - doporučuji dětské trampolíny

    superkarma: 0 04.02.2013, 15:05:49
  4. avatar
    [26] arminka [*]

    Sml30 ono by stačilo tady nesedět Sml16

    superkarma: 0 29.11.2012, 22:32:55
  5. [24] Saritka [*]

    Dobré rady se hodí.Sml59

    superkarma: 0 06.03.2012, 11:56:50
  6. avatar
    [23] LudPa [*]

    Je to tak , dělám některé tyhle chyby.

    superkarma: 0 29.02.2012, 16:00:55
  7. [22] Lydia001 [*]

    Určitě je to hodně dobrý článek, také posiluji, a tak si o tom leckdy ráda přečtu.

    superkarma: 0 27.02.2012, 23:15:56
  8. [21] Saritka [*]

    Mám rotopéd, po operaci jezdím  na něm.Sml16

    superkarma: 0 27.02.2012, 08:31:21
  9. avatar
    [20] Lubička [*]

    no já moc tomu cvičení nedám,ale ráda tancuji a pak mám vibrační stroj,tak toho docela často využívám.

    superkarma: 0 25.02.2012, 14:56:03
  10. avatar
    [19] yutinkaca [*]

    já myslím, že jsem na tom docela dobře Sml16

    superkarma: 0 21.02.2012, 12:12:18
  11. [18] Jala [*]

    czempkova — #6 Taktéž. Možná bych si i ublížila. Ale rotoped máme taky.

    superkarma: 0 20.02.2012, 19:33:11
  12. avatar
    [17] vodfon, kolie [*]

    Šlapu pravidelně na steppru  a točím se na rotaněSml16Sml16Sml16Sml16Sml16

    superkarma: 0 20.02.2012, 19:07:45
  13. avatar
    [16] Jindriska8 [*]

    Cvičím pravidelně hned po ránu,nejprve jízda na rotopedu a pak na lavici a zpříjemní mi to celý den.Sml22

    superkarma: 0 20.02.2012, 15:52:29
  14. avatar
    [15] carmi [*]

    Maria28 — #13 K jízdě na rotopedu si pouštím kriminálky. Jinak bych to nedokázala, unudila bych se. Teď budu asi muset přidat cvičení na břicho. Bolí mě bederní část zad a dozvěděla jsem se, že je to zřejmě špatným stavem mého břišního svalstva.

    superkarma: 0 20.02.2012, 14:45:46
  15. avatar
    [14] ekleinovka [*]

    magic11 — #12 Já taky,už se těším,stejně jsem po operaci,takže v létě bych byla ko,ale takhle to už půjde a těším se

    superkarma: 0 20.02.2012, 13:45:22
  16. [13] Maria28 [*]

    Taky se těším na teplo a na kolo. Mám doma rotoped, ale za celou zimu jsem na něj nevlezla. Nudí mě to. Zato kolo je fajn, jezdím na něm do práce a na výlety od jara do podzimu a cca  po 3 týdnech celulitida mizí. Kila ovšem ne.

    1. na komentář reaguje carmi — #15
    superkarma: 0 20.02.2012, 13:09:52
  17. [12] magic11 [*]

    gaba23 — #8 jsem na tom podobně, čekám na jaro, až budu moct vyrazit na kole.

    1. na komentář reaguje ekleinovka — #14
    superkarma: 0 20.02.2012, 11:30:51
  18. avatar
    [11] zsuzsika [*]

    snažím se cvičit denně,hlavně břicho a záda,článek byl pro mně prospěšný

    superkarma: 0 20.02.2012, 11:16:56
  19. avatar
    [10] saruz [*]

    Přiznám se bez mučení,taky doma necvičím,jen pro protažení zad občas využívám dcery veslařský trenažér.Ale venku běhám s psíkem a při zahradničení se taky pěkně protáhnu. Sml16

    superkarma: 0 20.02.2012, 09:46:11
  20. avatar
    [9] vmarta [*]

    necvičím...nechce se mi Sml52

    superkarma: 0 20.02.2012, 09:42:08
  21. avatar
    [8] gaba23 [*]

    Jsem notorický začátečník. Většinou mně to baví první tři dny Sml15

    1. na komentář reaguje magic11 — #12
    superkarma: 0 20.02.2012, 09:16:47
  22. avatar
    [7] PBD [*]

    czempkova — #6 to jsme na tom stejně:)) občas se začnu snažit..ale nevydrží to..tak už se i přestávám snažit..Při uklidu su taky zacvičím,tak jakýpak copak:))

    superkarma: 0 20.02.2012, 08:31:19
  23. [6] czempkova [*]

    chyby nemohu dělat,protože necvičím

    1. na komentář reaguje PBD — #7
    2. na komentář reaguje Jala — #18
    superkarma: 0 20.02.2012, 07:48:45
  24. avatar
    [5] PBD [*]

    občas s velkou vervou ,nadšním a energií začnu..a po pár dnes to nějak vyšumí nebo co Sml15

    superkarma: 0 20.02.2012, 07:37:07
  25. [4] jithule [*]

    nedonutím se

    superkarma: 0 20.02.2012, 07:21:14
  26. avatar
    [3] Žofie [*]

    Chyby nedělám, protože necvičímSml23 Ach jo...

    superkarma: 0 20.02.2012, 07:05:58
  27. [2] dadma [*]

    Já se doma ke cvičení prostě nedonutím.

    superkarma: 0 20.02.2012, 07:01:15
  28. [1] lidicka [*]

    Cvičila jsem doma ráda, nevím, jestli správně nebo nesprávně, ale vdycky mi po cvičení bylo příjemně, zlepšila se mi nálada, už jen vědomí, že jsem něco udělala pro své tělo mně zpříjemnilo celý denSml22

    superkarma: 0 20.02.2012, 06:43:25

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme