Zdraví

Nejčastější chyby při cvičení doma - nohy, prsa

Správná technika cvičení bývá často opomíjena vidinou co nejrychlejšího zhubnutí, či nabrání svalové hmoty. Ačkoli svých cílů můžete časem dosáhnout, při cvičení si můžete také ublížit. Nesprávné provádění cviků často vede k problémům v jiných částech pohybového aparátu, a tak radost ze shozených kil může vystřídat nepříjemný pocit z bolesti zad.

divis

Proto jsme pro Vás dali dohromady následující seznam nejčastějších chyb při posilování vybraných svalových partií.

Posilování svalstva dolních končetin

Nejčastější chyby Jak se chyb vyvarovat?
Přílišný předklon trupu. Držte hlavu rovně a koukejte přímo před sebe a ne na zem.
Příliš hluboký podřep. Raději dělejte mírnější podřep, maximálně do pravého úhlu v kolenou (prevence zranění).
Úplné dopínání kolen při narovnání. Zastavte pohyb před narovnání. Při dopnutí byste se mohli zranit.
Prohnutí v bedrech. Před zahájením aktivujte břišní svaly a podsaďte pánev.
Váha na zadní noze u výpadů vzad. Váha by měla být 80% na přední (stojné noze). pokud se Vám to nedaří, předkloňte trup více dopředu.

Posilování prsních svalů

Nejčastější chyby Jak se chyb vyvarovat?
Prohnutí v bedrech. Aktivujte břišní svaly. Vysaďte boky výše a podsaďte pánev.
Zvednutá ramena. Před zahájením cvičení stáhněte lopatky dozadu a dolu.
Hlava v záklonu či předsunutá. Koukejte stále přímo před sebe. Brada svírá pravý úhel s krkem.
Nádech při pohybu paží vpřed (tělo nahoru). Při pohybu paží vpřed (tělo nahoru) dochází ke stažení hrudního koše. Vydechujte tedy při pohybu paží vpřed (tělo nahoru).

Mgr. Ondřej Diviš

osobní trenér

Firma “Fitness-trenink-doma.cz“ nabízí služby - osobní trenér, masér, fyzioterapeut a výživový poradce až do domu - po celé České republice.

Ondřej Diviš pro vás na ženě-in připravil tyto články:

   
13.02.2012 - Zdraví - autor: (red)

Komentáře:

  1. [11] dtcalounictvi [*]

    Nevím cvičit přes bolest nebo ne

    superkarma: 0 28.02.2012, 14:32:26
  2. [10] Lydia001 [*]

    Já na prsa provádím raději pánské kliky, a tam se těch chyb asi moc udělat nedá.

    superkarma: 0 27.02.2012, 23:16:37
  3. avatar
    [9] saruz [*]

    já běhám venku se psem,jezdím na kole a doma mám vesla,ty jsou dobré i na protažení páteře

    superkarma: 0 14.02.2012, 18:04:14
  4. avatar
    [8] vodfon, kolie [*]

    Ja šlapu na steppru a cvičím na točněSml16Sml16Sml16

    superkarma: 0 13.02.2012, 19:21:47
  5. avatar
    [7] ekleinovka [*]

    No,cvičím si své cviky,nic jiného mi nezbývá,jsem ráda,že alespoň něco zmůžuSml16

    superkarma: 0 13.02.2012, 19:12:00
  6. [6] jithule [*]

    kdo necvičí - ten chyby nedělá

    superkarma: 0 13.02.2012, 14:02:23
  7. avatar
    [5] kqkkatka [*]

    waw  to asi bez trenera sa nepohnut

    superkarma: 0 13.02.2012, 09:46:07
  8. [4] magic11 [*]

    Nejhorší je donutit se, potom bych si tedy začala dávat na ten správný postoj Sml16, ale jen abych se zvedla od písí

    superkarma: 0 13.02.2012, 08:38:02
  9. avatar
    [3] Žofie [*]

    Tak teď nevím, co mám dělat dřív - jestli slavit Valentýna, nebo cvičit??? Ach joSml80

    superkarma: 0 13.02.2012, 08:30:16
  10. [2] Danulka K. [*]

    Vástávat a cvičit - bez chyb - ani to snad nejde!

    superkarma: 0 13.02.2012, 07:30:46
  11. [1] czempkova [*]

    když člověk necvičí ,nedělá chyby

    superkarma: 0 13.02.2012, 06:12:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme