Přemýšlím, měla bych pracovat... dělám všelijaké zbytečné pohyby – tu si hrábnu do vlasů, tu si posunu brýle, protáhnu se, olíznu si rty... jsou vysušené, nepříjemně to pálí. Přišla na mne dřímota, uá... ryc. Nepříjemně prasklo v koutcích a nastupuje ten známý pocit – prostě pocit popraskaných koutků.

 

Nesnáším to, hlavně když oddálím rty od sebe a ranky znovu popraskají... Nějak se to nelepší, i když jsem dala na vafky hrnec s vodou, abych zvlhčila vzduch. Je mi jasné, že je to málo a že jsem někde udělala chybu, a to ve výživě.

 

Zbavit se problému

Když se to stane, pravda nic hrozivého, snad jen nepříjemného... Pátrala jsem po tom, jak si pomoci okamžitě a jak odstranit problém z dlouhodobého hlediska.

 

Někomu pomůže „maštění“, tedy potření hydratační či zvláčňující tyčinkou, případně krémem. Vhodné je také použít vitamin E, který v kombinaci s olejem urychlí hojení poraněné kůže. Proč s olejem? Je to jeden z vitaminů, které jsou rozpustné v tucích.

 

Lékárnice radí „béčko“, především vitamin B2, odcházím s krabičkou kombinace béček ve variantě forte – půjdu na to od lesa. :-) Dostanu ještě radu, abych hodně pila – popraskané koutky jsou též známkou „žíznivé“ kůže. Podle serveru fitlife.cz, kromě zmíněného vitaminu E, je vhodné užívat i selen, jež podporuje růst zdravé kůže a obecně procesy hojení.

 

Prášky sice mohu brát po určitou dobu, ale když z dlouhodobého hlediska nevyřeším své stravování, bude to jen berlička obezlička. Největšími zdroji riboflavinu jsou maso, ryby, mléko a mléčné výrobky, hlavně sýry, z rostlinné říše pak chřest, špenát a brokolice, brambory, mandle.

Jak o něj přicházíme
Jednoduše – špatnou, případně jednostrannou stravou. Velký díl viny má i stres – jen si vzpomeňte, kolikrát za den se naštvete, našňupnete, rozzlobíte...

Těhotné ženy a kojící maminky potřebují vitaminu B2 skoro dvojnásobnou dávku. Podle webu apple.webpark.cz „normální žena“ potřebuje asi 1,2 mg, zatímco těhotná 2 mg. Muži zkoušení životem a aktivní sportovci potřebují dokonce 2,6 mg.

 

Jaké jsou další projevy nedostatku riboflavinu
Mezi asi desítkou příznaků nacházím hlavně již zmíněné popraskané koutky, popraskané rty, pálící a zarudlé oči, poruchy soustředění, nechuť k práci, citlivost na světlo.

 

Brr, to jsou vyhlídky... opravdu je lepší prevence!

 

Zdroje: www.fitlife.cz, apple.webpark.cz

Reklama