Bulvár

Nedokážu si představit, že bych měla jen mateřskou


Žiju s přítelem 2 roky a máme před svatbou. Všechny peníze, které vyděláme, dáváme do jedné kasy. Oba si necháme stejné kapesné, se kterým si dělá každý, co chce. Oblečení a běžná kosmetika se financuje ze společného, ale je jasný, že si moc vyskakovat nemůžeme, protože běžné platby a splátka úvěru na domeček nás vyjde měsíčně na asi 8000 Kč. A to ještě nemáme dítě, nedokážu si představit, že bych ze dne na den přišla o svoji výplatu a měla jen mateřskou (ze které se podle mě nedá uživit ani to maličké, natož pak i matka). Náš stát opravdu podporuje mladé.
Ale to už jsem zase jinde.


Milá ženo-in,
jen se klidně rozhořčete, od toho jste na ženském magazínu :-)
Ale jen tak mimochodem, 8000 Kč běžných plateb + úvěr, to není tak moc, když uvážíte, že jenom nájem bytu 2+1 v Praze včetně poplatků stojí min.13000 Kč měsíčně (můj případ), a to dáváte do cizího, vy si alespoň splácíte vlastní domek.
   
22.08.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [179] edith1975 [*]

    Vivian: Neznám přesně termíny, ale mateřská je potom co? To co se bere půl roku od zaměstnavatele? Tak to jsem měla stejné jako výplatu, tenkrát 10000,. Odvíjí se to od platu před mateřskou, nebo mluvím zas o něčem jiném?

    superkarma: 0 26.08.2006, 20:06:15
  2. [178] malé_pískle [*]

    Také jsem na mateřské,bude to 2,5 roku.Kdybych měla čekat jestli vystačím a spolehnout se na dávky tak si nebudu moci koupit asi nic pro malého atd.Chodím na různé brigády,abych měla peníze navíc do rodiného rozpočtu.

    superkarma: 0 23.08.2006, 08:05:39
  3. avatar
    [177] Vivian [*]

    Salyna: dobrovolně .

    superkarma: 0 23.08.2006, 00:04:10
  4. avatar
    [176] Vivian [*]

    edith1975: to je rodičák.

    superkarma: 0 23.08.2006, 00:03:20
  5. avatar
    [175] edith1975 [*]

    Salyna: Od ledna mateřská almužnou nebude ne? 7600,- myslím tedy není almužna, většina prodavaček a podobných profesí za to chodí do práce

    superkarma: 0 22.08.2006, 22:53:28
  6. avatar
    [173] Salyna [*]

    tedy rodičovský příspěvek myslim.

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:36:21
  7. avatar
    [172] Salyna [*]

    za měsíc už budu na almužně - mateřský...

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:36:03
  8. avatar
    [171] Meander [*]

    tornado-lou: Taky jsem začala dávat dohromady náklady na kočku/měsíc.

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:32:58
  9. [170] tornado-lou [*]

    jinak teda Vivian: temer 100% souhlas

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:29:45
  10. [169] tornado-lou [*]

    teda chtela sem neco napsat na tema, nas stat a dane, nas stat a podpora mladych rodin, nas stat a materska, ale misto to ho sem zacala premyslet co zere nas pes :-)

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:28:44
  11. avatar
    [168] Vivian [*]

    sharka (81): jinak si teda stojím za tím, že stát tady není od toho, aby někoho živil. Stát by měl mladým a zdravým lidem umožnit, aby se mohli uživit sami. Máš snad něco proti tomu?

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:15:23
  12. avatar
    [167] Vivian [*]

    Tobbi: 152 - souhlas. Já se naprosto vůbec nedivím, že mámy s děckama tak těžko shánějí práci. Zvyšovat dávky není řešení. Mnohem lepší by bylo, přesně jak píšeš, jim usnadnit to hledání práce... Jenže papaláši asi ještě nepochopili, že pracující člověk je pro stát mnohem užitečnější než nepracující

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:14:10
  13. avatar
    [166] Ryta [*]

    Barracuda: a práci při škole znám moc dobře není to žádná sranda já jsem dělala v jednom hudebním klubu a jezdila dva roky ze školy pomalu rovnou do práce a potom další dva roky z práce rovnou do práce - je to vážně síla, ale zase ty vlastní finance stojí za to - držím palce ať to zvládáš v pohodě

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:08:11
  14. avatar
    [165] Vivian [*]

    sharka: 81 - k vlastnímu bydlení jsem se dostala tak, že jsme si s přítelem vzali úvěr. Proč se ptáš?

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:07:39
  15. avatar
    [164] Ryta [*]

    Barracuda: no usoudila sjem z toho, že jsi nikde neuvedla, že paltíš něco ty Pochopila jsem to tak, že chodíš do školy a všechno co jsi vypsala platí vaši a ty dostáváš ještě dva tisíce, alespoň tak to bylo napsaný. Taky jsem psala, že jsem se nechtěla nikoho dotknout, ale měla jsi to napsat tedy hned aby se předešlo nedorozumění Jinak tě neodsuzuju ani nic podobného je to každého věc, taky mám psy a dala bych za ně poslední korunu, jen s tou televizí je to dost zvláštní ještě jsem to neslyšela, doufám jen, že sleduje kvalitní pořady

    superkarma: 0 22.08.2006, 18:06:12
  16. [162] markousek [*]

    tak to jste na tom jak běžná rodina,přeju mnoho štěstí do společného života

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:56:09
  17. avatar
    [161] Ryta [*]

    Od nějakých 17 let se starám sama o sebe a musela jsem si sakra rozmyslet jestli na psa budu mít. Kdybych sama nemakala a dostávala prachy od rodičů tak to asi taky neřeším to je můj názor a jestli jsem se někoho dotkla tak se omlouvám, ale některé příspěvky mi přišly vážně zvláštní

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:51:11
  18. avatar
    [160] Ryta [*]

    doma máme dva psy a určitě jsou to naši miláčkové, teď čekáme mimi a rozhodně je neodsuneme na druhou kolej pááč tu za prvé byli dřív a za druhé si myslím, že máme dost lásky aby se to podělilo.
    Granule dostávají kvalitní pááč jedna čuba trpí alergií na určité složky ve žrádle, ale pouštět jim k tomu televizi nebo jim dávat pomalu brindák mi připadá vážně hodně uchylný. Navíc Baracuda psala, že jsou to výdaje jejích rodičů a od nich ještě dostává 2.000,-- nechápu proto jak může psát, že jsou to pomalu zanedbatelné položky. Chápu, že pejska mají radi já ty svoje taky miluju, ale kdyby mi měla máma dávat peníze na žrádlo a já jí každý měsíc stáhla o 3 tis. a ještě o dva pro sebe tak vidím jak by skákala radostí

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:48:43
  19. avatar
    [159] Ryta [*]

    Teda po přečtení všech příspěvků mám dost .
    Tak abych se vrátila - neříkala jsem, že v Praze musí být zákonitě vyšší platy já ho třeba vyšší nemám, ale v práci jsem spokojená takže ok.
    Nechápu co máte proti mateřské, která není zase tak vysoká a myslím si, že jsem na stát namakala celkem dost i když je mi teprve 23. Měla jsem dvě zaměstnání jedno jsem začala dělat už ve druháku a to ne na černo!!! Na mateřské chci být max. rok nebo dva, ale potom určitě do práce páč tam se mnou počítají. Nevidím tudíž důvod proč bych se na tu dobu neměla obrátit na stát

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:44:16
  20. avatar
    [158] Meander [*]

    JitkaHornakova: Výdaje taky ne.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:43:37
  21. avatar
    [157] carodejka6 [*]

    Jenže plat v Praze a někde jinde v republice (např. na Moravě - můj případ) to taky není to stejné.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:36:58
  22. avatar
    [156] Ťapina [*]

    Tobbi: Ona tady byla sponzorovaná jednou firmou, ale jenom na měsíc. Škoda, zájem docela byl.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:34:00

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [155] monca13 [*]

    Ťapina: 107. já o takových lidech vím, ale ti už měli odrostlé děti

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:33:49
  2. [154] Tobbi [*]

    Ťapina: Nechceš se s ž-i dohodnout na veterinární poradně? Mohli by ti platit v naturáliích (šampóny, krémy, kondicionery...) Už párkrát jsem si říkala, že by se to hodilo Když je všude tolik pseudopsychologických poraden... Veterinární mi chybí.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:33:21
  3. [153] bejby [*]

    Tak to se maš eště dobře slyšela jsem i o horšich připadech.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:32:53
  4. [152] Tobbi [*]

    Vivian: Ten pochvalný výkřik, byl k hodnocení Prahy jako ráje na zemi, kde i uklízečka má 25 000 čistého. A teď k druhému problému. Já bych místo dávek zlevnila pracovní sílu matky s malým dítětem, třeba menšími odvody na daních. Zaměstnavatel není zaopatřovací ústav, nevím, proč by zrovna on měl nést tu zátěž. Máma s dítkem je vážně drahá pracovní síla (paragrafy, problémy, školky, školy...). Ale státu by na ní zležet mělo. Zase si nemůžme namlouvat, že se nemusíme množit.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:30:36
  5. [150] Tobbi [*]

    Vivian (14): Moudrá slova. Tesat do mramoru!

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:24:29
  6. [148] lvicem [*]

    mí¨áte pravdu stát mladé opravdu nepodporuje

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:22:23
  7. avatar
    [143] Meander [*]

    habroslava: Samosebou, v kmínovém.
    Ostatně, mohli jste mu ty brambory propláchnout v dřezu.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:08:20
  8. avatar
    [138] Meander [*]

    see: Já nejím brambory vůbec, od malička. Na jeho místě bych se na to vyprdla a vzala si chleba.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:59:04
  9. avatar
    [137] Meander [*]

    damanka: Tak to jo.
    Mám na hlídání sestavu několika dobrovolníků. Průser je, když jedu pařit na chalupu a oni jedou všichni se mnou.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:58:20
  10. avatar
    [133] Meander [*]

    damanka: A máš hlídání? Chodí mu někdo měnit vodu a uklízet kakáč? Protože jinak je to týrání jak vyšité.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:48:04
  11. avatar
    [132] Helik [*]

    Lovita:

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:47:56
  12. avatar
    [128] aha [*]

    Barracuda: ale dítě a pes přece není to stejný! Já dokážu pochopit, že někdo, když nemá dítě (nechce/nemůže) nebo je sám, tak si to dítě udělá ze zvířátka, ale NIKDY to nebude to stejný, takže si myslím, že ten rozdíl v péči by tam měl být. Já si taky myslím, že to pro toho psa není dobrý, stejně jako pro člověka není dobrých spoustu věcí, i když je taky děláme. To je to tzv. "proti přírodě". My jsme vznikli z přírody a čím víc věcí budeme dělat proti přírodě, tak nás to zahubí. Howk, domluvila jsem .

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:43:12
  13. avatar
    [123] Z_U_Z_U [*]

    habroslava: mám mateřskou, přítel běžné zaměstnání, na dnešní poměry spíš hůř placené...šetřit musíme, i když nehladovíme...ale třeba kvůli léčbě kocoura jsme si odpustili dovču na kterou jsme horko těžko škudlili

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:34:16
  14. avatar
    [121] Ťapina [*]

    Nyotaimori: "Proti přírodě" je vcelku užitečné sousloví, ale musí se vědět, co je "v souladu s přírodou". Já se třeba tím řídím do té míry, že co je v přírodě, to ani v lidské společnosti neodsoudím. Ale často narážím na lidi, kteří jsou přesvědčeni, že v přírodě není prakticky nic

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:32:44
  15. avatar
    [119] Ťapina [*]

    Já nemám ráda rozmazlování psů výchovou (nebo spíš nevýchovou). Ale rozmazlování péčí? Je to vůbec rozmazlování? Pořád lepší takhle "rozmazlený pes", než takový, jehož majitel netuší, že třeba existujou přípravky proti klíšťatům a radši prohlásí "my ho nepouštíme do baráku, protože z něj padají nacucaní pijáci"

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:30:44
  16. avatar
    [115] Ťapina [*]

    Ono s tím krmením, taky. V minulém a předminulém století ženské trávily dny u plotny, vařily pro rodinu a při tom zvládly i pro zvířectvo. Používaly se přírodní suroviny, takže i když pes dostával zbytky od stolu, které třeba nestrávil ideálně, tak se špatně neměl. Dneska se jí úplně jinak, my třeba máme od základu doma vařené jídlo s bídou jednou do týdne a to ještě používám dost kupovaných dochucovadel, takže jsem ráda za granule. Obloženýma rohlíkama se salámem a čínským zelím, co třeba budou dneska, bych psa neoblažila

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:25:09
  17. avatar
    [111] Meander [*]

    Barracuda: Když jsem si přivezla kocoura z Londýna, pouštěla jsem mu BBC. Byl smutný a nervní a potřeboval slyšet angličtinu.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:22:57
  18. avatar
    [107] Ťapina [*]

    habroslava: Nevím o nikom, kdo by si pořídil zvíře RADŠI než dítě. Je tu sice pár holek, které děti nechtějí, ale ani u jedné to pokud vím není proto, že mají místo nich zvířata. Jenom je to často viděno v každém, kdo si dovolí mít zvíře dřív, než dítě. O psy se teď postarat zvládnu, tak je mám teď. O dítě bych se teď nepostarala, tak ho budu mít později. A nejde o finanční stránku, jde o čas.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:16:25
  19. avatar
    [106] Ťapina [*]

    damanka: Tak samozřejmě když na to nemáš (a máš to srdce), tak ho můžeš nechat utratit. Ale nesmíš ho nechat trpět.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:13:22
  20. avatar
    [101] Aktij [*]

    habroslava: měla jsi někdy psa/kočku

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:05:27
  21. avatar
    [100] RenataF [*]

    Mladé maminky na mateřské dovolené, nechci vám kazit náladu, ale připravte se, že pokud máte dětičky, tak budete mít pořád málo peněz i když odrostou, půjdou studovat, budou chtít dělat nějaký sport, za to všechno se platí. Ale přece nám ty děti za to stojí, ne?

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:01:03
  22. avatar
    [99] Z_U_Z_U [*]

    dodatek: nelitujeme výdajů, Kočičáka jsme obrečeli

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:56:51
  23. avatar
    [98] Z_U_Z_U [*]

    habroslava: za zvířecího kamaráda kterého si pořídím mám stejnou zodpovědnost jako za dítě, tak to alespon beru já. A to mám dvě kočky, psa a dvouletého mrňouse.... ano, v první řadě zaopatřím dítě.... pak dopřeju zvířecím mazlíčkům alespon v rámci možností co nejkvalitnější péči, i kdyby to znamenalo že já sama si budu muset ledacos odpustit. Když jsme měli nemocného kocoura a nebyli na tom finančně nejlépe, stejně se šlo do úspor a snažili se aby přežil...letos si odpustíme dovolenou, do kocourka jsme investovali minimálně devítku, ale nepočítali jsme to, bohužel stejně nepřežil. Ani jeden z nás toho nelituje!!!

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:56:25
  24. avatar
    [96] Ťapina [*]

    habroslava: Zájmy nezájmy, na to, že chovatel je povinen poskytnout zvířeti potřebnou péči včetně zdravotní, je zákon A fakt už mě sere, jak se vždycky vyrojí takový nějaký názor pokaždé, když se někdo stará o zvíře. Kdyby měl dítě zavřené v chlívku a psovi podstrojoval, tak prosím, to by divné bylo, ale co je divného na tom, že se někdo stará o zvíře tak, jak je nutné?

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:55:51
  25. avatar
    [94] Meander [*]

    habroslava: Oč jsou lidé lepší než jejich miláčci? Zejména někteří lidé...

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:54:36
  26. avatar
    [91] Ťapina [*]

    Bóbika: No taky máš menšího psa, ten by i s vařením vyšel na míň. A věděla jsi, na jakého máš a podle toho sis ho pořídila, všechno v pořádku. Nemocnej pes přijde tak na dvojnásobek zdravého a to si snad může dovolit každý, když si mohl dovolit toho zdravého, ne?

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:43:45
  27. avatar
    [90] Ťapina [*]

    habroslava: Jestli s dětmi řešíš jenom stravu a šampóny, tak je mi jich líto. Měla jsem pocit, že s dětma se dělá trošku víc, než se psem Ale když si někdo pořídí zvíře, tak mu prostě musí dát to, co potřebuje, tečka. Nejde si koupit krávu na mléko a pak ji mít uvázanou u stromu na zahradě, protože je to přece jenom kráva a přece jí nebudu stavět barák, jako dětem. To by bylo zřejmě taky úchylný.

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:42:15
  28. avatar
    [87] Ťapina [*]

    Bóbika: Ono se jinak mluví, když ta situace pak nastane, víš?

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:36:46
  29. avatar
    [85] Z_U_Z_U [*]

    Nyotaimori: já když jsme měli nemocného kocoura kupovala jehněčí, lezla po čtyřech za ním pod postel s plátkou pršutu škemraje aby si alespon zobl a jatýrka, šunka( žerou pouze od kosti) a kvalitní granule jsou samozřejmostí.....

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:35:34
  30. avatar
    [84] aha [*]

    Já padnu! Fakt je mi úplně jedno, jestli někdo svýmu psovi servíruje žabí stehýnka na zlatém podnosu...

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:34:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme