Bulvár

Nedělej druhým to, co nechceš, aby se dělalo tobě

Já sama se snažím řídit heslem: Nedělej druhým to, co nechceš, aby se dělalo tobě.

A nevím, jestli jsem zastáncem trestu smrti. Je to velmi závažné a konečné rozhodnutí, které už nejde zvrátit. Rozhodně bych trest nedokázala provést.

Ale rozhodně bych byla pro zavedení přísnějších podmínek ve vězeních. Čím horší provinění, tím horší životní podmínky. Ať by to bylo postupné snižovaní teploty nebo jednoduché stravovaní. Povinné vzdělávání, to by také nebylo na škodu, aby náprava vězňů měla nějaký hlubší význam.

Marcela


Děkujeme za příspěvek.

Nechci to nějak zlehčovat, ale myšlenka „za krádež do ledničky, za vraždu do mrazáku" mi přijde úsměvná :)...

Ne, já samozřejmě ten požadavek tvrdších podmínek chápu a jsem v podstatě jeho zastáncem (nevím, proč by vězni měli mít video a televizi, natožpak na pokoji...). S tím povinným vzděláním je problém, že donutit někoho, aby se doopravdy učil, když nechce, je dost těžké - pokud nechceme přidat tělesné tresty, a to už bychom se podezřele blížily středověku... Ale ono se dost vězňů vzdělává dobrovolně, protože se ve vězení nudí - stačilo by jim to v širší míře umožnit...

A popravdě, když už bych odsouhlasila trest smrti, počítala bych s tím, že musím být i schopna ho vykonat (a tím teď nemyslím technicky, ale psychicky) - říct ano, popravte ho, ale já to nechci vidět, je alibismus... Ostatně proto taky ve většině zemí, kde je trest smrti, musí být soudci a prokurátoři přítomni popravám.

Co si o trestu smrti myslíte Vy, ženy-in? Dokázaly byste zabít člověka? V hněvu, nebo i s rozmyslem? Popravit? Podělte se s námi o své názory na redakce@zena-in.cz!

   
05.01.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [37] edith1975 [*]

    mě osobně vadí právě dobré podmínky ve vězení. Televize a video snad do vězení ani nepatří. Lidi tam vykonávají trest, ne dovolenou

    superkarma: 0 07.01.2007, 15:06:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [36] mirienka [*]

    _zelvicka_: , taky nesouhlasím s tím, aby ten, který nešťastnou náhodou způsobil neštěstí pykal stejně jako vrah, který konal s patřičnou přípravou nebo chladnokrevně. Občas se člověk do problémů dostane tak rychle, že ani neví, co se vlastně stalo! To je něco jiného. Pro člověka se svědomím je už trestem žít s vědomím toho, co způsobil.
    Ale i majetková trestná činnost vlastně ubližuje jiným lidem. Často musíme platit z našich daní něčí velké podfuky. A proč? To jsou taky lidí bez pořádného svědomí a za peníze jsou schopni udělat téměř cokoli. Je jen otázka času, kdy by udělali i to nejhorší... Svědomí by je stejně asi netížilo.
    Už jsem někde psala - podle desatera by měli začít žít všichni lidé a vůbec nemusí být věřící. Já taky nejsem... A svědomí moje i mých blízkých je čisté.

    superkarma: 0 07.01.2007, 11:57:56
  2. avatar
    [35] _zelvicka_ [*]

    lendy: tak nevím, doufám, že jsou ti,kteří provedou - krádež, autonehodu nebo cokoliv podobného trestáni jinak, než ti, kteří zabijí, zneužijí dítě apod.. Majetkovou trestní činnost bych rozhodně trestala jinak, než tu, kde je ubližováno člověku samotnému .....

    superkarma: 0 06.01.2007, 16:46:27
  3. avatar
    [33] mikule [*]

    superkarma: 0 06.01.2007, 00:03:35
  4. [32] Martíšek [*]

    to bych asi nezvládla

    superkarma: 0 05.01.2007, 22:34:25
  5. avatar
    [31] lenagirl [*]

    superkarma: 0 05.01.2007, 18:21:45
  6. avatar
    [30] mirienka [*]

    Vivian: dost těžký trest by asi byl nechat člověka nějakou dobu jen se sebou samým. S tím se asi každý těžko vyrovnává, ale zase má možnost ledacos poznat a pochopit.

    superkarma: 0 05.01.2007, 17:50:18
  7. avatar
    [29] Vivian [*]

    lendy: no tak kdyby celý kriminál vypadal jako ty sektory D a E, tak by snad tolik netoužili se tam vracet...

    superkarma: 0 05.01.2007, 16:07:23
  8. avatar
    [28] Lendy [*]

    omlouvám se za tu smršť chyb je toho víc, co jsem chtěla přiblížit, ale nechci unavovat a hlavně mi nějdou některé klávesy klávesnice

    superkarma: 0 05.01.2007, 15:26:32
  9. [27] jarkaj [*]

    tu teplotu bych taky ubrala, aby se nám při povalování na kanape nezapařili Vivian:

    superkarma: 0 05.01.2007, 15:25:25
  10. avatar
    [26] Lendy [*]

    ano většina laiků a veřejnosti si myslí, že podmínky ve věznicích jsou příliš liberální, měkké až komfortní. Má vlastní zkušenost z exkurze Valdické věznice, která je u nás údajně ta nejtvrdší, byla obdobného ražení. Popravdě jsem totiž čekala nějakou obdobu koncentráku, tak sjem byla hodně v rozpacích. Hlavně co jsem viděla výstupní sektor - tzn. sektor vězňů, kteří mají krátce před propuštěním a musí se tedy o to víc připravovat na život venku. Já tehdy bydlela v komůrce podobné 3m nudle ještě s jednou holkou, měli jsme jen dvě postele, dva stoly a dvě židle, taktak že jsme se tam vytočily. No děs, bydlet tehdy s nějakou megerou, asi se povraždíme Když jsem proto viděla nádhernou kuchyň, vybavenou hudebnu, knihovničku, místnost pro arteterapii, malování a vůbec prostory, tkeré připomínaly spíše normální byty či luxusnější ubytovny, opravdu jsem si připadala jak břídil, v čem to já bezúhonná na svobodě žiju? Nicméně ono to má skutečně svůj význam. Ty nejhorší sektory D, E jsou dost depresivní a frustrující (trojí omřížování, záchod na cimře, minimální výzdoba, židle přikovaná k zemi, takže se silnější člověk za stůl ani nevejde,...) a právě kvůli syndromu z náhlého opětvoného nabytí svobody, je lepší, když se odsouzený učí adaptovat, učí se sám o sebe postarat, nevpadne do společnosti nepřipraven a celý ťumpachový neví, co si počít, a tak se často stávalo, že raděj spáchal rychle nějaký delikt, aby se do basy vrátil - zkráceně a zjednodušeně řečeno. Chápu některé rozhořčené názory, já je měla dřív též, ale vše je to o seznámení se blíže s problematikou. Ta resocializace, možnsot reekvalifikace a druhé šance má svůj význam už proto, že skutečně, statisticky doloženo, většina kriminálníků tu svou minulost má až nápadně podobnou - ať už jde o rozvrácené rodiny, drogy, problémovost ve škole, vymýkání se normálu, špatné vzory, minimální vedení a výchova. Co byste teprve říkali na programy výměny sterilních jehel ve věznicích, které se zrodili v Kanadě a šíří se i v Evropě? To se možná mnozí chytáte za hlavu, že se toleruje užívání drog, podrývají progrmany abstinence a vůbec pomáhá se zase těm feťákům na anše nákaldy namísto aby se pomáhalo opravdu potřebným Navíc režim ve věznicích je postaven na principu, kdo si hraje, nezlobí, tzn, že je 8 Hodin spánku, 8 h práce a 8 h volného času. takto regulovaný a kontrolovaný život je snadno návyjový, méně schoný jedinec pak na svobodě táme a co plyne z nudy nebo ze zoufalství? Stigmatizace kriminálu tomu taky nenapomáhá. Nechci tu ale být za náruživého obhájce vězňů a delikventů, jen mám možná naivní altruistické sklony a věřím v druhou šanci, nicméně už ne ve třetí, čtvrtou a další

    superkarma: 0 05.01.2007, 15:23:25
  11. [25] jarkaj [*]

    Vivian:

    superkarma: 0 05.01.2007, 15:22:58
  12. avatar
    [24] aiša [*]

    s tím to já bych souhlasila čím větší provinění tím horší podmínky

    superkarma: 0 05.01.2007, 14:12:08
  13. avatar
    [23] xjannickax [*]

    taky bych nikoho nezabila..ale kdyby byl ve vězeních tvrdší režim,je to pro ně větší trest..ted zatím není..

    superkarma: 0 05.01.2007, 14:04:05
  14. avatar
    [22] paníliška [*]

    Zabít člověka bych nedovedla, ale zajistit mu utrpení, jakým prošla jeho oběť, to se obávám, že ano.
    Jinak ale zastávám názor - život za život.

    superkarma: 0 05.01.2007, 13:13:12
  15. [21] Majka [*]

    taky bych souhlasila s tvrdšími podmínkami pobytu ve vězení, samozřejmě s přihlédnutím k závažnosti přestupku

    superkarma: 0 05.01.2007, 12:45:38
  16. avatar
    [20] fodorka [*]

    Vivian: presne tak, kdyz mluvime o tech nejhorsich napravnich skupinach a odsouzenych za vrazdy

    superkarma: 0 05.01.2007, 12:30:54
  17. avatar
    [19] Vivian [*]

    Postupné snižování teploty Jak jsi na to přišla?
    Teplotu bych klidně nechala, ale sebrala bych z kriminálů všechna ta videa, televize, CD přehrávače a odvezla bych to děckám do nemocnic a děcáků. Vězně šoupnout do kobek s malým okýnkem a pěkně povinně aspoň osm hodin denně makat a vydělávat na sebe, žádné čumění na video, žádná posilovna, copak to je kurňa nějakej trest?

    superkarma: 0 05.01.2007, 12:27:42
  18. [18] PetraSed [*]

    s tím souhlasím

    superkarma: 0 05.01.2007, 12:17:11
  19. [17] FAXÍK [*]

    souhlasím,to co se ti nelíbí,nedělej druhým

    superkarma: 0 05.01.2007, 12:08:27
  20. avatar
    [16] honuska [*]

    „za krádež do ledničky, za vraždu do mrazáku" a proč ne, s omrzlinama se špatně páchá další zlo. Tohle mě teď jen tak napadlo.
    Myslela jsem jen, aby se ušetřilo na topení. Proč by se z mých daní mělo vrahovi platit taplo. On mi taky doma nezatopí.

    Moje máma jednou řekla: Pokud by mým dětem někdo ublížíl, tak by ho osobně fyzicky zmlátila, posolila rány a zase zmlátila. Jako dítě jsem to moc nechápala, ale pokud by mým dětem někdo ublížil, neváhala bych ani trochu.

    superkarma: 0 05.01.2007, 12:04:34
  21. avatar
    [14] novinka [*]

    ZUTOJAMA: Nataly: a proč jen dětem? jasně, že se nemůžou bránit, ale to třeba ženská proti chlapovi má taky malou šanci-klidně ji podřízne jak králíka. Neřešila bych koho zavraždí....

    superkarma: 0 05.01.2007, 11:10:34
  22. [13] jitkamarsalkova [*]

    Já bych nechtěla být ani tím sudím, který vysloví "smrt"

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:47:26
  23. avatar
    [12] Gamibo [*]

    Násílí plodí opět násílí,o co jsme lepší,když přejeme někomu smrt,než ty kdo smrt prosazují.Nyní se o tom opět mnoho hovoří v souvislosti s nedávnou světovou popravou.Mám z toho smíšené pocity,nedokážu posoudit jestli je to správné.Takové věci může těžko posoudit člověk,který žije spokojeně a netýká se ho zlo,které bylo napáchané na někom jiném.Nevím jaký bych měla názor,kdyby někdo ublížil mým blízkým.Je to velice citlivé téma,vždyť to jak se chováme ovlivňuje naše děti.Před mým synem musíme doma schovávat noviny,neboť je vášnivý čtenář,ale informace,které jsou v tisku mu stejně neujdou.Po článcích o proběhlé popravě se mě s bezelstným výrazem zeptal"PROČ SI TO ZASLOUŽIL?" a já mu nedokázala odpovědět tak aby to správně pochopil protože to nechápu ani já.Jak máme utvořit zdravý základ pro naše nejmenší?Pro společnost,která zde potom bude čestným nástupcem.Vím,že se mnou nebude spousta lidí souhlasit,ale toto je pouze můj názor.Trestat někoho smrtí,byť si jí zaslouží,není lidské.

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:44:56
  24. avatar
    [10] ZUTOJAMA [*]

    Souhlasím jak někdo může ublížit dětem.Pro toho opravdu tvrdý trest

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:25:39
  25. avatar
    [9] Věrulinka [*]

    Nutné by bylo zpřísnit věznice,nějaké mobily a super papání,vše vyjde na neskutečně vysoké sumy a z našich daní.Důchodci,kteří poctivě žili a pracovali nemají denní standart,jako ho mají vrazi a jiná individua.
    Právě správný název,co nechceš aby druzí neudělali Tobě,tak to nedělej jiným.A o tom to je.Vraždíš,tak co s Tebou-trest smrti.

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:25:31
  26. avatar
    [8] Lendinka [*]

    Viděla jsem reportáž z nějaké země,kde se odsouzený za nejvyšší tresty dá do vykopané díry s dalšími vězni a jeho příbuzní ap. se o něj musí postarat.Od jídla až po oblečení.Nemáš příbuzné a někoho kdo ti pomůže-máš smůlu!To je trest co?Jak se chováš na svobodě ti oplatí až jsi ve vězení.

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:24:47
  27. avatar
    [6] dzijana [*]

    přesně tak,zhoršit jim podmínky.Když sedí za dluhy,zpronevěru,krádeže...,ať jdou makat.Zajímalo by mě na kolik peněz vyjde denně jeden trestanec?

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:16:55
  28. avatar
    [4] renike [*]

    zdenan: tojsemja: hezke nazory

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:05:29
  29. avatar
    [3] renike [*]

    no tak ja tym heslem neridim

    superkarma: 0 05.01.2007, 10:05:00
  30. avatar
    [2] zdenan [*]

    superkarma: 0 05.01.2007, 09:57:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme