Rodina

Něco se nepovedlo...

neochota

Když jsem těsně po sametové revoluci coby čerstvě osmnáctiletá vyjela do Velké Británie, praštily mě po přechodu hranic do očí dvě věci. Za prvé, že se lidi na ulicích na sebe usmívají (nic takového jsem z Československa neznala), a za druhé, že prodavačky v jakémkoli obchodě se ke mně chovají jako… jako… prostě fantasticky!

Vždycky na mně bylo vidět, že mám hluboko do kapsy, ale i přesto jsem pro britské obsluhující byla zákazník = pán. Ono se na to velmi rychle zvyká, o to větší pak byl po návratu můj šok z (tehdy ještě) československé reality. „Ale co,“ říkala jsem si, „však ono se to změní i tady, jen tomu dejme čas!“
Těšila jsem se.

A zatímco v mnohých českých restauracích se situace skutečně pomalinku mění k lepšímu, české obchody jako by byly zakleté. Myslím si, že dvacet let po revoluci, která změnila socialistické hospodářství v tržní, je na čase konstatovat, že se zde něco nepovedlo. Šokovaní jsou i cizinci, kteří mají srovnání z domova, takže na situaci nahlížejí přece jenom objektivněji než my, kteří se s těmi otrávenými slečnami a zpruzenými mladíky setkáváme denně.

neochota

Neochotní, otrávení, pomalí, zamračení a nevšímaví. Když vám počítají nákup, rozprávějí s kolegyní na téma včerejšího rande, v bance vám otráveně odmítnou udělat drobnou laskavost, v restauraci se chovají, jako by ani nechtěli vaše peníze. Nejde o ojedinělý jev, s katastrofální úrovní služeb se setkáváme dnes a denně. Situace je tak špatná, že narazíme-li naopak na službu na úrovni, hovoříme o ní jako o zážitku a radostně jej sdělujeme svým známým.

A já se ptám proč. Ptám se denně a ptám se dlouho, ale odpověď nenacházím. A neříkejte mi, prosím, že prodavačky mají špatnou práci za málo peněz! To ty prodavačky na západě taky. Taky mají blbou práci a taky za málo peněz, a přesto se chovají lépe. Je snad vina na naší straně, tedy na straně zákazníků? Možná, kdybych k ženám za pultem přistupovala jinak, byly by i ony jiné. Ale dobře si vzpomínám, že když jsem v Anglii odcházela z obchodu, kde jsem si nic nekoupila, prodavačka mi s úsměvem poděkovala. Děkovala za to, že jsem si zboží aspoň prohlédla, a kdo ví, třeba koupím příště.

Když odcházím z českého obchodu, poděkuju já a ještě navíc přidám i lítostivou intonaci, to aby se prodávající nezlobila, že jsem ji zdržovala a nic z toho! Aha! Jsme u toho! Takže vina je opravdu na mé (naší) straně! Možná musíme lehce přitvrdit. Možná musíme dobré služby prostě vyžadovat. Bránit se, chtít mluvit se šéfem, na rovinu vybalit, že takhle se dobrý obchod nedělá. Je to však trochu problém, protože já byla vychována v socialismu, kdy nás rodiče učili nevyčuhovat z řady a hlavně na sebe neupozorňovat, aby nebyl průšvih. Ještě dnes mám tendenci se rozplakat a omluvit se, když mi prodavačka vrátí špatně peníze, je pro mě těžké zastat se sama sebe…

Tento článek, prosím, berte jako slovo do diskuze. Jsem skutečně zvědavá na vaše názory.

Myslíte si, že se prodavačky v České republice chovají hůř než jejich kolegyně v zemích na západ od nás? Vadí vám to? Jaké máte zkušenosti, zážitky, veselé i smutné historky z komunikace s obsluhujícími? Jak je možné, že tak dlouho po revoluci tahle věc prostě nefunguje?!?! Máte někdo logickou odpověď a rozumné řešení?

   
09.06.2009 - Finance a práce - autor: Alena Kastnerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [39] lilian.machova [*]

    lilian.machova — #38 Pardon za špatný link, tady jsem dělala mystery shopping.

    superkarma: 0 04.07.2014, 22:07:40
  2. [38] lilian.machova [*]

    No není to tak úplně pravda. Třeba Gant, Pietro Filipi nebo La Marina jsou skvělí a strašně ráda tam nakupuju. Prostě se tam cítím jako doma. ;-) Na druhou stranu třeba MaxMara, Lacoste, Gas nebo Tommy Hilfiger jsou otřesní.

    Naprosto souhlasím s libuno. Je to strašně moc o vedení a v konečném důsledku také o personálu. Pokud pan vedoucí všechno řádně vysvětlí, své lidi posouvá dál, komunikuje s nimi, ale i je kontroluje, nejlépe pomocí mystery shoppingu, pak personál bez pochyby bude poskytovat skvělý servis.

    Mimochodem, našla jsem zajímavý blog na tohle téma, je na stránkách www.rconsulting.cz. Dělala jsem u nich mystery shopping a dost jsem se toho díky tomu naučila.

    1. na komentář reaguje lilian.machova — #39
    superkarma: 0 04.07.2014, 22:03:46
  3. [37] Bubuhlubla [*]

    já mám s prodavačkami spíše dobré zkušenosti.Pozdravím,usměju se a nikdy se mi nestalo,že by prodavačka nebyla ochotná.Prodávala jsem v supermarketu 7 let a byla jsem fakt ochotná,milá,hodná.Zákazníci mi to také i říkali,že jim vždycky ochotně pomůžu a poradím.Ale je to možná tím,že mě ta práce bavila.Pro peníze se to fakt dělat nedá.Brala jsem necelých 10 000,-a to jsem měla přesčasy a několik sobot a nedělí.Odešla jsem za lepším platem.Některým šéfům vadí,když se prodavačka se zákazníky baví,ale mnozí zákazníci to potřebují.Nemaslím zdržovat když je fronta,ale trochu lidský přístup neškodí,ale to ty panáci v kravatě neradi vidí.Vidí jen zisky.

    superkarma: 0 22.06.2009, 17:42:18
  4. [36] libuno [*]

    Naše prodavačky se chovají podle toho, jaký je řád na prodejně. Jaký pán, takový kmán. Vadí mi to a vadit bude. Já jdu nakupovat, tudíž očekávám takovou službu, která je adekvátní zaplacenému zboží. Ale...

    Nevím, ale v našem státě to nikdy fungovat nebude. Jednak proto, že naši rádoby obchodníci se nemohou srovnávat s obchodníky na "západě". Stále tady bude předražené a podúrovňové zboží, které obchodník získal na západě za "babku" a chce vydělat. Jsme tu a budeme "sto let za opicema". To nikdo nikdy nezmění. Úroveň lidí je v každém státě jiná. Jiné to nebude! Co my znamenáme v Evropské unii. Nemůžeme, třebaže děláme také. Nikdy nedosáhneme takové úrovně, jaká je v jiných (dříve v západních) zemích. Budeme vždycky jen přisluhovači a pohůnkové, kteří na ně dělají.

    superkarma: 0 20.06.2009, 23:36:57
  5. [35] free [*]

    Sml16

    superkarma: 0 19.06.2009, 14:14:54
  6. [34] Sahi [*]

    Záleží na lidech a také na podmínkách,jaké se jim vytvoří.Když Vás několikrát za den seřve naštvaný šéf.Nebo nemáte pauzu na oběd nebo na WC,tak vás práce nebaví ať je jakákoliv.

    superkarma: 0 13.06.2009, 12:34:30
  7. [33] radga [*]

    NEchovají se hůř. A kdo by ten pocit měl, ať to srovná od nás na východ. NA Slovensku mají ještě hodně tvrdý socialismus v přístupu k zákazníkovi, i když platit musíte eurem. NAše prodavačky jsou úplně standardní. A kde jsou nepříjemné, tam nechodím.

    superkarma: 0 11.06.2009, 07:56:48
  8. [32] Anime Otaku [*]

    grizzly — #28 V Moskvě sem zase narazila vždycky jen na velni příjemné prodavačky (jezdím tam poměrně často). Jen jestli to nebude tím, že mluvím plynule rusky. Oni rusové nemají moc v lásce cizince, protože se tam chovají jako prasata....

    superkarma: 0 10.06.2009, 06:06:55
  9. avatar
    [31] denkas [*]

    Taky si myslim ,že to je v lidech! Když vlezu do krámu a prodavačka za mnou chodí,div mě do tašky nekouká ,tak tam už taky nejdu! Chtěla sem podprsenku ,3 si vyskoušela a opravdu ani jedna neseděla,Tak prodavačka prohodila ,to je zajímavý,navíc na tom věšáku měli ušmudlaný podprdy.Přitom stály nejmíň 6stovek (né u větnamců za29Kč)Tak do toho krámku už nevlezu!Zas vedle ve spodním prádle ochotná prodavačka a to sem nic nekupovala ,jen očumovala! tak tam rozhodně zas pudu! Jinak chápu ,že to je náročná práce a taky bych někde u kasy dělat nechtěla!Ale zas na ty u kasy (hypermarkety) si stěžovat nemůžu! Nojo je špatná doba a bohužel si lidi moc nemůžou vybírat práci. Já sem měla to štěstí ,že sem dělala ,co mě bavilo!

    superkarma: 0 09.06.2009, 21:52:57

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Nestyda [*]

    grizzly — #29 Musíš uznat, že v této době se nedá na práci prostě vysrat, i když Tě nebaví... Ono sehnat jí, zvlášť v nějakých částech naší velkozemě, je dosti složité, ne-li dokonce nemožné, takže člověk opravdu MUSÍ vzít všechno... Málokdo má takové štěstí, že dělá to, co ho baví...

    superkarma: 0 09.06.2009, 21:17:41
  2. avatar
    [29] grizzly [*]

    Alebi — #27 Ano máš pravdu, také bych mohl najít spousty proč bych mohl být nepříjemný na klienty. A možná dostávám do rukou lepší kousky než ty. Ale je také spousta důvodů proč být příjemný. Ty co se jdou vyřvat ty pokoříš, ale co je hlavní ti příjemní ti to dvakrát vrátí.

    No a když tě práce s..e, tak jí nedělej.

    1. na komentář reaguje Nestyda — #30
    superkarma: 0 09.06.2009, 20:38:54
  3. avatar
    [28] grizzly [*]

    Nestyda — #9 Nakupovat chodím často, a velmi často se pohybuji v nákupních centrech Evropy. Poskytuje mi to jistou anonymitu při jednáních. A mám možnost porovnávat služby v jenotlivých zemích.

    Nejméně ochotné prodavačky jsem zažil v Moskvě a to bez ohledu na luxustnost obchodu či majitele.

    Nejochotnější prodavačky byly v Mnichově a v Paříži. V anglii v Cambridge byly podobně naštvané jako v Moskvě, ale Londýn to spravil.

    Naprosto bezkonkurenční zážitek mám z Vídně. V obchodě s Francouzskou kosmetikou se mi prodavačka věnovala 20 minut po zavírací době a pomáhala mi vybrat parfém pro manželku (je pravda, že to byl luxusní obchod).

    V čechách nejhorší prodavačky jsou v buticích (hadrárnách v Tescu, a jiných nákupních centrech).

    Ve značkových obchodech jako Gant či  PietroFilipi, Guess, Mexx to ještě jde přičemž Gant má jeden z nejlépe vyškolených prodavačů (až mi je líto nazvat je prodavači).

    Za to MaxMara v Brně stojí za to ty dvě sůvy co tam prodávaly mě dojaly. Jejich replika, ale my jsme drahá značka mě dostala. No a mohl bych pokračovat.

    Není to o servisu, každé zaměstnání má něco. Je to o člověku většinou co z člověka vychází to se mu vrací. I v takový nakupních centrech jako Globus jsou prodavačky příjemné a nepříjemné. A není to záležitost platu.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #32
    superkarma: 0 09.06.2009, 20:36:07
  4. [27] Alebi [*]

    Ono se lehko říká,že prodavačky jsou nepříjemné, ale nikdo nevidí proč. Je toho hodně:nepříjemní zákazníci,kteří se jdou cíleně "vyřvat",(na koho jiného,než prodavačku,která nesmí odporovat),spousty práce,která se nedá ani stihnout,nevrlý šéf,na kterého tlačí seshora,aby zvýšil tržby,taky odpovědnost za peníze,prostě, kdo nezkusil, netuší. A to že jsou u nás prodavačky špatně placené, je pravda, já to vím nejlépe, taky prodávám v potravinách a mám za to minimálku, to jest 7120 korun. Jasně, že bych chtěla jinou práci,ale bohužel není. A další, hrozná věc je ta, že nás ostatní obyvatelé,tím myslím ti s lepší výplatou, berou jako nějaké podlidi, a dávají nám to dostatečně najevo. Obecně se o prodavačkách mluví opovržlivě,ale málo kdo si uvědomí, že se bez nich neobejdem, prostě potřebujem je všichni.Občas,když mám blbý den,sním o tom,že jednoho dne všechny prodavačky budou stávkovat, a pak teprve si ostatní lidé uvědomí,jak je potřebují.

    1. na komentář reaguje grizzly — #29
    superkarma: 0 09.06.2009, 16:49:37
  5. [26] Lyoness [*]

    Nedelala jsem jako prodavacka, ale x let o prazdninach jako servirka. Snazila jsem se byt mila, ale kdyz jste uz 10 hodin na nohou bez kouska jidla a na zachod jste si dosla dvakrat... a pak na vas jeste nekdo debilne porvava - to vam setre usmev z tvare.

    Jinak bych rekla, ze se u nas prodavacky hodne zlepsily. Stejne tak urednice. Uz to neni takove to vedomi moci stylem "vim dobre, ze jinam stejne jit nemuzes a musis si to koupit tady/zaridit u me"

    Ovsem na blba narazis i na ulici nebo v kancelari nebo v obchode...

    Naopak mam posledni dobou pozitivni zazitky - mam oblibeny sekac - pani ma v sobotu do dvanacti a ja sova jsem prisla 15 min pred zavirackou. Nevyhodila me, nechala me si to v klidu probrat, vyzkouset - v pohode. Vi, ze ikdyz si nic nekoupim, prijdu za tyden znova...

    Ale takove ty vtiraci prodavacky me prudi... vim, ze to maji v popisu prace, ale do takovych kramu chodim nerada. Zase naopak me potesi slecna stojici u kabinky, ktera se nabidne, ze kdybych potrebovala jinou velikost, tak ze ji mam rict, ze mi pro to skoci. To je super, kdyz jdu nakupovat sama...

    superkarma: 0 09.06.2009, 15:54:25
  6. [25] Nestyda [*]

    femme — #24 je to prostě kusové zboží

    superkarma: 0 09.06.2009, 14:37:39
  7. avatar
    [24] femme [*]

    s nepříjemnými prodavačkami jsem se setkala i v zahraničí, je to prostě kus od kusu Sml80

    1. na komentář reaguje Nestyda — #25
    superkarma: 0 09.06.2009, 14:36:35
  8. [23] Kapradina [*]

    Prodavačku jsem také dělala a je to řehole. Někteří zákazníci vás cíleně chtějí naštvat a zchladit si emoce třeba na pokladní.

    Myslím, že podobně jsou na tom i zdravotní sestry v nemocnici. Před dvěma roky jsem ležela na velkém oddělení, kde byly ženy a muži dohromady, na denní službě dvě sestry, na noční jedna. Ty se fakt nezastavily a každý furt po nich něco chtěl. Před dvaceti lety jsem byla na tom samém oddělení taky, bylo tak poloviční, ženy muži zvlášt´, personálu víc.

    superkarma: 0 09.06.2009, 12:58:28
  9. [22] Nestyda [*]

    mmarianne — #21 No konečně :)

    superkarma: 0 09.06.2009, 12:37:55
  10. avatar
    [21] mmarianne [*]

    Nestyda — #20 Už se smějuSml36

    1. na komentář reaguje Nestyda — #22
    superkarma: 0 09.06.2009, 12:31:18
  11. [20] Nestyda [*]

    mmarianne — #19 Protože takovou práci nikdy nedělala a nemusela dělat... proto je nad její chápání, že prodavačky jsou jenom lidi :) A Ty se nemrač, prdlino :)

    1. na komentář reaguje mmarianne — #21
    superkarma: 0 09.06.2009, 11:28:57
  12. avatar
    [19] mmarianne [*]

    Nechápu, proč se pí Kastnerová trefuje do prodavaček. Nevím, kdy jsem se naposled setkala s neochotou. Jsou milé a příjemné i na takových místech jako jsou pokladny v Tescu, Lidlu apod. Já osobně bych šla raději dělat uklízečku, než pokladní.

    1. na komentář reaguje Nestyda — #20
    superkarma: 0 09.06.2009, 11:26:30
  13. [18] Nestyda [*]

    Dante Alighieri — #17 Já taky, management předmět mi byl proti srsti. :) Nelidské, kalkulativní... mně nicneříkající bláboly, které jsem si jen těžko dovedla spojit s praxí, protože jsem moc "lidská" a empatická...

    Psychologii v každém případě ano, jenže záleží z jakých materiálů... :) Bohužel mám pocit, že i psychologie, kterou nastuduje manager, je zcestná :)) Manager není člověk, manager je vůdce, který je pouhým egoistou, co jde za svými cíly... Takový může znát psychologii, ale pouze teoreticky... :)

    superkarma: 0 09.06.2009, 11:00:54
  14. avatar
    [17] Dante Alighieri [*]

    Nestyda — #16 Já vim, měla jsem ve škole management. Sml30 Ale správnej manažer by měl vystudovat spíš psychologii.

    1. na komentář reaguje Nestyda — #18
    superkarma: 0 09.06.2009, 10:56:38
  15. [16] Nestyda [*]

    Dante Alighieri — #15 Právě, že vedení (management) většinou nikdy nedělalo práci, které velí, nuže neznají, jak to v provozu skutečně chodí. Jsou to jen "teoretičtí" prodavači (nebo pracovníci obecně), kteří mají vše nastudované z nějakých materiálů, ale prd rozumí praxi. Navíc materiály, ze kterých čerpají, jsou většinou přeložené z nějakých amerických "brainwashingů", takže ani nesedí na prostředí, ve kterém chtějí být a BOHUŽEL jsou praktikovány... :(

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #17
    superkarma: 0 09.06.2009, 10:48:11
  16. avatar
    [15] Dante Alighieri [*]

    Nestyda — #13 Nejvíc mi přišlo vtipné to, že to byla průměrná česká firma (ceny ve střední výši, věci od 1500 do 3000), ale hráli si na to, jakoby byli pomalu Dior. A ty pravidla! Nesměly jsme mít ani ruce v bok nebo složené na prsou. Otevřené boty - neexistovalo (vedení nestálo na nohou 12 hodin, tak asi nevědí, jak se ta nožka strašně zapaří). Nutno stát stále čelem k zákazníkovi, ať je v kterémkoli rohu obchodu (to čumění jim určitě muselo být příjemné).

    I je pravda to, co říkáš - lidi nechodí nakupovat s tím, že něco potřebují. To maximálně chlapi. Ale ženský jdou málokdy cíleně.

    Prostě kdo tuhle práci nedělal, nemůže o tom psát článek, protože neví, co mluví.

    1. na komentář reaguje Nestyda — #16
    superkarma: 0 09.06.2009, 10:36:38
  17. avatar
    [14] Athenais [*]

    Mám jeden čerstvý zážitek ze včerejška. Malá drogerie, cca čtvrt hodiny před koncem provozní doby, jedna prodavačka za pultem. Už to očividně balila, ve vchodu "jakoby omylem" postavenou ceduli, aby už tam nikdo nelezl. Tak se slušně s úsměvem ptám, jestli ještě mají otevřeno. Kysele se na mně podívala, prý jo, ale je tam sama, tak tam pouští lidi jenom po jednom a jenom rychle, žádné dlouhé vybírání. Vešly jsme tam s kamarádkou obě najednou a ona to ještě peprně okomentovala. A výsledek? Víckrát už tam nevlezu!

    Osobně jsem si prodávání taky vyzkoušela, jako přivýdělek, a snažila jsem se být vždycky milá. Myslím, že je to v lidech, ne v profesi.

    superkarma: 0 09.06.2009, 10:33:43
  18. [13] Nestyda [*]

    Dante Alighieri — #10 Souhlasím s Tebou, všechno sedí!! :) Je pravda, že i já utíkám, jakmile se na mne prodavač(ka) vrhne s otázkou, co si přeju, už mezi dveřmi. Radši jdu jinam, ne vždy se mi chce s někým klevetit, jdu do krámu okouknout a případně koupit, třeba ještě ani nevím, co chci, proč bych měla hned mezi dveřmi mít připravenou odpověď a představu o koupi. Je to otravné a do obchodů, kde vím, že toto praktikují, nechodím. Další věc je ten lidský přístup a ne takové to "vymývání" mozků rádoby psychologickou taktikou. Jsem na naučené fráze alergická, nenávidím je. Jakmile se mi prodavačka vnucuje, odcházím...

    Naučit se čtrnáct vět a pak je pořád opakovat, vždyť i stálému zákazníku toto musí být vyloženě k smíchu.. Jako by Ti provozovatelé obchodů snad přestali býti lidmi!!!

    Napsala jsi to SKVĚLE!!!

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #15
    superkarma: 0 09.06.2009, 10:25:11
  19. [12] Anime Otaku [*]

    dazou — #8To já to dělám opačně - když jdu ke kase (hlavně ve velkých supermarketech) tak se snažím mile se usmívat,myslím, že pro prodavače to je potom o něco příjemnější (hlavně to platí pro chudáky, kteří jsou za kasou první den a moc jim to nejde - na ty se mračit, to je jako troubit v křižovatce na autoškolu - nesmysl)

    Jinak s velikostma to mám podobně - mám vršek 44 a spodek 46 a ve spoustě obchodech končí tak 38-40 a mají jen pár "nadměrných" kousků ve 44, které bývají ohavné - přitom obvykle se za nadměrné velikosti považují věci nad rozměr 50

    superkarma: 0 09.06.2009, 10:22:21
  20. [11] menhet [*]

    Z vlastní zkušenosti (ač pouze z letních brigách během 6 let) můžu říct, že prodavačka je opravdu nevděčné a špatně placené zaměstnání. A ačkoliv jsem od přírody veselá a hovorná osoba, každý den se mi ten úsměv na tváři také nepodařilo udržet. Hlavně, když člověk narazí hned na začátku směny na "zákazníka-blbce". To pak dokáže člověku zkazit celý den.

    Nejraději bych všechny podobné zákazníky nechala tuhle práci alespoň měsíc dělat. Pak by se těch prodavaček ve finále usmívalo mnohem víc, protože by si problematičtí lidé uvědomili, jaké to je něco takového dělat a snažit se všem vyhovět.

    Už "pár" let na takovou brigádu nechodím, ale s prodavačkami soucítím. Nenadávám na ně, zbytečně se jich neptám. Frontu si vystojím bez řečí a pokud je přede mnou někdo kvůli frontě naštvaný a na pokladní pak nadává a křičí na ní. Tak se při markování svého nákupu na ní podívám a řeknu: "To byl ale blbec, co?" Usměju se, poděkuju a doufám, že se jí ta nálada hned trochu zlepší.

    superkarma: 0 09.06.2009, 10:21:59
  21. avatar
    [10] Dante Alighieri [*]

    Nestyda — #9 Sml67 Já byla ve dvou obchodech s oblečením. V tom prvním ze sebe dělali strašně důležité (celá firma) a jakože jsou na trhu význační a jedineční. Hlavně těch 14 vět jsem chápala jako neuvěřitelnou buzeraci. Holky to tam stejně nepoužívaly a volily raději lidský přístup, i za cenu toho, že budou přistihnuty při mystery shoppingu. Dokonce i to, kdy po příchodu zákazníka k němu přistoupíme a začneme ho těmi 14 dotazy otravovat, se počítalo na vteřiny. Někdo říkal, že je musíme nechat rozhlédnout, ale pokud jsme k nim nepřistoupili do minuty, už to bylo špatně. Podotýkám, že Češi ve většině případů tohle otravování nesnesou, protože si rádi vybírají sami. Mnoho z nich po oslovení dokonce ihned odešlo. 14 vět se dodržovalo akorát na pobočce v centru Prahy, tam to byla největší snobárna. Jednou jsme zkoušeli s kolegyněmi test - celý den jsme nikoho neoslovily. A tržba vzrostla o 150% (a nebyla to sobota).

    Ve druhém obchodě se mi líbilo asi měsíc, tedy dokud tam nepřišla nová manažerka. Celkově mám z obou pozic poznání, že když není lidský přístup, je to na nic.

    1. na komentář reaguje Nestyda — #13
    superkarma: 0 09.06.2009, 10:16:51
  22. [9] Nestyda [*]

    Dante Alighieri — #1 Ano, také jsem měla příležitost "prodávat" v potravinách a skutečně nejde o medové zaměstnání. Lidé jsou zlí. Jsem od přírody taková, že se snažím usmívat a být milá, prohodit vtípek.. avšak jsem též velice psychicky labilní, nuže veškeré toto přemáhání mne nesmírně vysiluje. Je fakt, že jsem se i několikrát zhroutila, protože jsem se pořád snažila vyhovět všem. Vím, že mne zákazníci měli rádi a já měla ráda je. Ale ne každý, já tedy rozhodně ne, nesnese po celý den kolem sebe tolik lidského materiálu. Unavuje mne to a vyčerpává. Prodavačky mohou dlouhodobě dělat jenom silné osobnosti, které se ale, aby vůbec přežily, nesmí "dávat"..

    Prodavaček je mi strašně líto, vím, jaká je to řehole a jaký tlak je na prodavačky vyvíjen z pohledu zákazníka a z pohledu nadřízeného pracovníka. Prodavačka je ta, která doslova prodává svůj obličej, zatímco vedoucí pracovník sedí v kancelářičce a bere větší peníze, než ženská za kasou... Sloužit lidem je totiž to nejnevděčnější povolání - nikdy ne nezavděčíte všem a jeden trotl ze sta Vás může na celý den dokonale odrovnat. Kdo si nezkusil alespoň měsíc prodávat, těžko pochopí.. Nejlépe, abychom mohli soudit, je zkušenost z potravin, kde je pohyb lidí skutečně obrovský.

    Mám zkušenost i se zloději, kteří se Vám smějí do obličeje, vy víte, že kradli, ale nemůžete vůbec nic... :(

    Také by mne zajímalo, kde paní Kastnerová nakupovala... Už jsem pár zahraničních obchodů zažila a pokud nešlo o soukromý krámeček, kde obsluhovala samotná majitelka, pak chování prodavačů bylo na stejné úrovni jako zde... ???

    Paní Kastnerová, už jste někdy pracovala jako prodavačka nebo třeba obsluhovala v restauraci? Zkuste si to s tím, že nebudete mít jistotu, že brzy najdete něco lepšího. Zkuste si to aspoň měsíc a pak nám napište, jak jste se tvářila už druhý týden, s jakou chutí a s jakým elánem jste šla do práce, kde jste věděla, že potkáte ty samé otrávené ksichty v podobě nepříjemných zákazníků, kteří Vám dennodenně znepříjemňují život, a také jste věděla, že Vaše mzda je všem okolo k smíchu a že tito s upřímností říkají, že by TOHLE za tohle tedy rozhodně nedělali.., ale zkuste si to, když nebudete mít jinou volbu. Ono se to snadno píše, snadno se kritizuje a srovnává, dokud člověk sám neochutná ten těžce vydřený chléb.. Ona totiž prodavačka nepracuje jenom manuálně.. ona musí i komunikovat se spoustou lidí... se spoustou NEPŘÍJEMNÝCH lidí... A tyto prodavačky kolikrát i pět šest dní za sebou jsou v práci i dvanáct až patnáct hodin denně!!! Musí! A další věc je, že tyto ženské nemají ani čas se najíst, dojít na záchod, nepijí, aby se jim nechtělo čůrat.. Zkuste si to, paní Kastnerová, a napište nám, jak dlouho jste se usmívala na zákazníky.. A pokud si myslíte, že taková prodavačka v potravinách si může odklusat na půl hodiny na oběd, tak to se šeredně mýlíte. Ona totiž musí být stále v pohotovosti a i během oběda jít obsluhovat, když se nakupí zákazníci...

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #10
    2. na komentář reaguje grizzly — #28
    superkarma: 1 09.06.2009, 09:59:17
  23. avatar
    [8] dazou [*]

    v cr je problem celkove ve spolecnosti. Ja osobne zastavam nazor, kdyz na mne je nekdo hnusny, nebudu se na nej usmivat. ale je fakt, ze kdyz nekoho ma clovek obsluhovat, musi se tvarit mile, i kdyz mu neni dobre, to je obchod. kdyz vejde clovek do obchodu je poznat na prvni pohled, jestli je dana prodavacka jen zamestnanec, nebo ma s obchodem vice spolecneho. pristup je jiny.

    Moji mamine se xkrat stalo, ze vesla do obchodu, prodavacka na ni koukla a rekla, na vas????? takto nemame. podotykam ,ze jeji konfekcni velikost je 44-46. Kupodivu nejcasteji se ji t ostalo v obchodech, kde ceny neklesaji pod tisicovku za cokoliv.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #12
    superkarma: 0 09.06.2009, 09:36:08
  24. [7] Anime Otaku [*]

    Když je v obchodě nepříjemný personál, tak už tam nepáchnu - teda hlavně to platí o malých obchodech a restauracích, u supermarketů se moc vybírat nedá a na velký nákup se jede prostě tam kde mají lepší/levnější/větší sortiment...

    Taky sme měli malý obchod s moc pěknou módou a milou prodavačkou, která uměla narovinu říct jestli něco sedí nebo ne (mám odtud krásné plesové šaty, které jsem vybírala skoro 3hodiny). Potom se změnil majitel a byla tam nějaká ukrajinka - ta se snažila jen prodat. Zkoušela sem si kalhoty, které mi očividně neseděly - u rozkroku táhly a vzadu u kolen dělaly vlny jako Atlantik - a paní mi řekla, že mi krásně sedí a lepší v celém městě neseženu. A asi po půl roce je najednou obchod k pronájmu...

    superkarma: 0 09.06.2009, 08:26:01
  25. avatar
    [6] Solei [*]

    Kde byla autorka v zahraničí? V jakých obchodech byla?

    Předpokládám, že vlezla do nějakého drahého butiku a bylo na ní vidět, že chce nakoupit. Protože si jinak nedovedu vysvětlit její zážitky.

    Všude kde jsem vlezla do obchodu (hadrnictví, parfumerka i potraviny) jsem se setkala s protivnými neochotnými prodavačkami, které buď odrazovaly už jen od pohledu nebo byly tak diskrétní, že když se člověk chtěl na něco zeptat tak neměl šanci, protože se zrovna někde schovávaly nebo si povídaly tak živě mezi sebou, že je nešlo přerušit.

    Tyto zkušenosti jsem získala v rakousku, německu, itálii aj. Dokonce i moje sestra, kterou je možné považovat za velmi luxusní zboží má stejné zkušenosti - austrálie, belgie, anglie, německo....

    superkarma: 0 09.06.2009, 08:07:58
  26. avatar
    [5] grizzly [*]

    libuno — #4 Naivní - ani majitel nic nezmůže. Proto najme raději prodavačky od jinud.

    superkarma: 0 09.06.2009, 07:06:12
  27. [4] libuno [*]

    České prodavačky či podačky se chovají podle toho, jakého mají majitele. Nezbývá jim nic jiného než se chovat, jak jim majitel nakáže. Rozumné řešení - chovat se dle toho, jak by se ocitly v kůži zákazníka. To ale nelze, bohužel. Nepracují pro sebe, ale pro majitele.

    1. na komentář reaguje grizzly — #5
    superkarma: 0 09.06.2009, 00:57:53
  28. avatar
    [3] grizzly [*]

    Dante Alighieri — #1 Zažila jsi německé zákazníky ... není horšího než německého zákazníka a není ochotnějších prodavačů. A že se krade i tam a ve velkém.

    superkarma: 0 09.06.2009, 00:45:26
  29. avatar
    [2] grizzly [*]

    1. Ano.

    2. Ano a moc.

    3. Dokáže mě naprosto vytočit odpověď: tuhle velikost nemáme je totiž nejprodávanější, ale kupte si o číslo větší ... nebo Chtěl jsem si prohlédnout a koupit kalhoty cca za 3000Kč (věděl jsem velikost, šel jsem na jistotu) a prodavačka se na mě obořila, že na ně nemám sahat protože je před chvílí složila (obchod po 3 měsících zkrachoval).

    4. Česká závist, neochota ke komunikaci, 90% zaměstnaných žen (bohužel i mužů) si představuje, že dostanou peníze jen za to, že přišli do zaměstnání a strávili tam čas.

    5. Zrušit hodinovou mzdu a plat počítat podle obratu příslušné prodavačky (prodavače) - funguje to.

    superkarma: 0 09.06.2009, 00:44:05
  30. avatar
    [1] Dante Alighieri [*]

    Sama jsem si asi rok přivydělávala jako prodavačka, takže se mi ty chudinky opravdu buzerovat nechce. Soucítím s nimi, "prodavačina" je dřina. Sama jsem se chovala mile, ale na druhou stranu chápu, proč má někdo při této profesi kyselý ksicht celý den. Možná proto, že 12 hodin stojí. Nebo sedí. Nebo si ani nemůžou dojít na záchod. Nebo nedostanou zákonnou pauzu. Případně musí podezřívavě sledovat všechny lidi, protože oni prostě kradou. Případně jim vedení dalo 14 vět, které musí při prodeji striktně používat (a kontrolují je mystery shoppingem).... Dobrý den... chcete to jako dárek nebo pro sebe....k jaké příležitosti.....v jakém stylu....a bude to sukně nebo kalhoty...sáhněte si na materiál, příjemný že.... vyzkoušíte si to....? A pak stát u kabinky, sledovat nohy a ptát se ... jak se v tom cítíte? (zakázáno je: jak vám to sedí).

    Sml28

    1. na komentář reaguje grizzly — #3
    2. na komentář reaguje Nestyda — #9
    superkarma: 0 09.06.2009, 00:24:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme