Novinky

Něco se může pokazit i v porodnici

Tolerantní k porodům doma je čtenářka Mavy. A je dobře, že tady zaznívají různé názory, diskuse je vždycky dobrá.

Moc Vám děkuju, že jste napsala, milá Mavy, i když se Váš názor zatím neshoduje s většinou příspěvků. Přeju hezký den.


Zdravím Všechny na Ženě-in.

Nakonec mi to nedalo a zkusím to tu trochu rozčeřit. Můj názor na domácí porody je velmi tolerantní. Osobně bych tak nerodila, ale mám kamarádku, která tak už porodila dva zdravé chlapce a je toho umírněnou, ale propagátorkou. Je to ing ekonomie, žádná lesana, jen prostě ženská, která žije ve velké symbióze se svým tělem i myslí. Rodila s dulou, její lékař jí skoro každý den kontroloval, byla zdravá, dítě dobře položené, vše proběhlo hladce, neroztrhla se, jsou všichni zdraví. Její věc nebudu jí do toho kecat. Případná rizika byla ochotná nést, to je věc ve které s ní částečně souhlasím. Má-li se něco stát stane se. Stává se i v porodnicích a hodně často. Možnost toho, že dítě se přidusilo, nebo vzpříčilo vinou lékařské techniky, když to tak napíšu, nebo jiných okolností, které k přirozenému vypuzení dítěte nepatří o ní nikdo nemluví. Jsme lidé -vyšší druh, lepší než zvířata, my neposloucháme svá těla, ale lékaře a přístroje. To je škoda, ale je to tak, už to neumíme, zapomněly jsme.

To je důvod proč si já doma netroufnu rodit, bojím se že bych to nezvládla, neumím rodit jako moje babička a tím své dítě ohrožuji. Rodila jsem v Jihlavě, nebyl to hezký porod, ale dopadl dobře. Popravdě řečeno možná, že doma by byl lepší, s čímž nakonec souhlasil i můj lékař. Porodnice paráda, příjemný pokoj, soukromí, porodní asistentka, ale já vyděšená dlouho po termínu, nekončící bolesti, otvírání minimální, po 14 hodinách mi lékař nabídl epidural, jen tu slabší variantu/nevím jak se to jmenuje/, abych se uklidnila a nabrala sil. Mám syna. Možná místo toho léku, by pomohla myšlenka - nejsem nemocná, je to přirozený proces, rodíme se tak odjakživa, umí to každá samice, neděs se. A tyhle myšlenky možná v nemocnici do hlavy tolik nejdou.

Na podzim bych ráda otěhotněla, rodit pak budu zase asi v Jihlavě a s tou kamarádkou.

Pokud si někdo věří, že to dokáže, lékař to potvrdí, že je všechno jak má být, ona ví do čeho jde proč ne?

Je pravda, že pokrok nezastavíš, ale nemusím mu podřizovat všechno

PS: I žena, která rodí doma má právo na stejnou péči a pokazit se může něco i v porodnici

Takže hezký den a porody se šťastným koncem ať už se rodí kdekoli

Mavy

Pozn. red.: Text neprošel redakční korekturou.

Téma dnešního dne je: Domácí porody

  • Co si myslíte o domácích porodech?
  • Kde jste rodily?
  • Co vám vadilo?
  • Rodily byste doma?

Napište, jaký máte názor na domácí porody. Jedna z vás opět získá pěkný dárek: dětské čistící mléko PRIMALBA od firmy A-DERMA. Pište na adresu redakce@zena-in.cz do dnešních 14.30 hodin. Heslo je POROD DOMA. Těším se na vaše příspěvky!

mlik

   
24.05.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [31] MaVy [*]

    Rikina — #30 takže bychom to mohli vztáhnout celkově-máš nadváhu,špatně jíš nehýbeš se-plat,piješ,máš špatná játra-plat,cpeš se nezdravím,potřebuješ srdce- plat,většina cukrovky,infarktů,rakoviny střev-žádná solidarita,civilizační choroby způsobené dotyčnou osobou-at platí,popravdě já bych byla i proSml67 a i v tomto případě

    superkarma: 1 26.05.2013, 11:06:33

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    pajda — #3 Sml22 souhlas, kdo chce, tak ho klidně nechat. Ať dělá doma, co umí, když bude mít štěstí a povede se, tak není co řešit, a když to štěstí mít nebude, tak následně všechno za svoje, žádná solidarita, žádné zdravotní pojištění, žádná podpora nebo sociální dávky. Všechny důsledky na vlastní triko. Ona každá sranda něco stojí. Sml80

    1. na komentář reaguje MaVy — #31
    superkarma: 0 26.05.2013, 07:08:39
  2. avatar
    [29] pajda [*]

    átéčko — #11 je zajímavé, že podobné pindy píší vždycky chlapi.

    superkarma: 0 25.05.2013, 14:56:38
  3. [28] Evuš [*]

    Určitě je v porodnici větší jistota, kdyby se něco nepovedlo. Doma bych si na to asi netroufla. Ale je fakt, že personál v porodnici by mohl být často citlivější.

    superkarma: 0 25.05.2013, 11:05:45
  4. avatar
    [27] Jindriska8 [*]

    V nemocnici je žena pod kontrolou,jsem pro ,rodit v nemocnici.Sml22

    superkarma: 0 24.05.2013, 22:27:57
  5. avatar
    [26] LudPa [*]

    Pokazit se může vždycky všechno. A právě proto je třeba být připraven a to lze v porodnici rozhodně lépe než doma.Jak může někdo hazardovat se životem toho nejcennějšího, co žena nosí pod srdcem, to nepochopím.A ohrožuje tím i sebe.

    superkarma: 0 24.05.2013, 21:50:16
  6. avatar
    [25] tajnostii [*]

    Myslím ,že větší riziko je určitě rodit domaSml22

    superkarma: 0 24.05.2013, 21:01:55
  7. avatar
    [24] ekleinovka [*]

    Je to tak, pokazit se mohou hlavně předčasné porody - jestliže jde miminko císařem - má mnohem větší šanci přežít . nepoškodí si hlavičku - hrozí krvácení do mozku, setkala jsem se za pobytu na rizikovém s dcerkou s mnohha případy nedonošenečků.Kdo šel sekcí, žil, kdo přirozeně,nastávaly komplikaceSml80

    superkarma: 0 24.05.2013, 19:46:49
  8. [23] MaVy [*]

    samecka — #7 děkuji,syn chodí a pořád ''a kdy už budu mít brášku?''

    superkarma: 0 24.05.2013, 19:00:37
  9. avatar
    [22] arminka [*]

    ... pokazit se to může i v porodnici, ale tam je větší šance na nápravu než doma Sml16

    superkarma: 0 24.05.2013, 17:56:38
  10. avatar
    [21] lenig [*]

    je to opravdu na každé rodičce, její rozhodnutí a většinou si myslím, že by měla mít souhlas i partnera, pokud chce rodit doma...ale já osobně bych neriskovala Sml80

    superkarma: 0 24.05.2013, 16:23:52
  11. avatar
    [20] daska59 [*]

    Pokud je někdo smířený s tím, že svou vinou může o dítě i přijít, tak je to jeho svobodné rozhodnutí. Já bych do toho nešla.

    superkarma: 0 24.05.2013, 16:04:48
  12. avatar
    [19] Hanula [*]

    větší jistota je spíše v té nemocnici, ale také jak kdy -když někdy poslouchám ty hrůzy, co se někdy dějí....

    superkarma: 0 24.05.2013, 15:56:04
  13. avatar
    [18] Pentlička [*]

    Ano, i v porodnici se může leccos pokazit a může to zkazit i doktor, chybu může udělat každý. Ale stále je větší pravděpodobnost, že dítě nebo rodičku zachrání spíš přímo v nemocnici, než doma, kam za ní bude muset nejdřív zajet sanitka a pak ji odvézt do nejbližší nemocnice. Někdy jde o minuty.

    To, že v nemocncici není takové pohodlí jako doma, se prostě musí brát jako fakt a žena, která může porodit dítě, je snad natolik dospělá, že trochu nepohodlí vydrží, ne?

    superkarma: 1 24.05.2013, 15:53:16
  14. [17] MaVy [*]

    átéčko — #11 ano,a v důsledku nakonec budou jen lidé,kteří budou  mnohem lépe manipulovatelní

    superkarma: 0 24.05.2013, 14:51:50
  15. avatar
    [16] enka1 [*]

    dadma — #14 Stačí si přečíst HerriotaSml22

    superkarma: 0 24.05.2013, 14:50:53
  16. avatar
    [15] enka1 [*]

    dadma — #12 Indiáni, černoši i naše prababičky měli sakra velkou úmrtnost svých dětí

    superkarma: 0 24.05.2013, 14:49:43
  17. [14] dadma [*]

    enka1 — #8 Další názor a také pravdivý.Vždyť lidé ,kteří chovají koně a nebo krávy,tak ví o porodech své.Našim známým pošla při porodu i fenečka.Než sehnali veterináře bylo pozdě.

    1. na komentář reaguje enka1 — #16
    superkarma: 0 24.05.2013, 14:49:25
  18. avatar
    [13] enka1 [*]

    átéčko — #11 Sorry, dočetla jsem do půlky, přišlo mi to "cvachovité"Sml24

    superkarma: 2 24.05.2013, 14:46:36
  19. [12] dadma [*]

    Určitě je to každého věc.Napsala jsi velkou pravdu,že my jsme to již zapomněly,nejsme již tak sžiti s přírodou,jako třeba Indiáni někde v pralese či černoši v malé vesničce.Určitě stát se může cokoli i v nemocnici,ale pokud se to stane tam, doufám, že mě i miminku bude pomoženo.Kdyby nastaly komplikace doma,tak bez operačního sálu a nebo krve, nezmůže nic ani lékař.

    1. na komentář reaguje enka1 — #15
    superkarma: 0 24.05.2013, 14:45:29
  20. avatar
    [11] átéčko [*]

    http://www.stjoseph.cz/nase-porodnictvi-je-puvodcem-traumat-a-nastrojem-totality/

    1. na komentář reaguje enka1 — #13
    2. na komentář reaguje MaVy — #17
    3. na komentář reaguje pajda — #29
    superkarma: 0 24.05.2013, 14:32:15
  21. [10] V19 [*]

    bleblemcy — #5 Sml22

    superkarma: 0 24.05.2013, 14:28:00
  22. avatar
    [9] bleblemcy [*]

    Další věcí je to, že pokud probíhá vše v pořádku můžete si dnes jet hekat domů a vrátit teprve až budou kontrakce pravidelně po pěti minutách. Mě to v porodnici sami nabídli tak jsme jeli domů to bylo kolem desáté dopoledne a vrátili jsme se až po osmé večer. Byla jsem tak vysílená, že jsem mezi jednotlivými kontrakcemi na pár vteřin usínala. Píchli mi v porodnici vodu a šla jsem skororo hned na sál jenomže v tu chvíli mi kontrakce ustaly jako když utne a bývala bych neporodila museli mi píchnout Oxytocin.

    superkarma: 0 24.05.2013, 14:17:17
  23. avatar
    [8] enka1 [*]

    Každému podle jeho přesvědčení a svědomíSml22

    Já se narodila doma, přestože můj starší bratr v nemocnici (před 60ti lety)ne pro špatné zkušenosti, prostě to na mamku přišlo náhle, "porodní bába" bydlela ve vedlejším baráku a neshledala žádné komplikace, přesto byl jediný telefon v okolí v pohotovosti.

    Tu souvislost s přírodou a zvířaty moc nechápu, komplikované porody jsou i tam, akorát při nich rodička i mládě zdechnou uprostřed lesů, luk či džunglí... a vyšší tvor o tom nemá ani ponětí.

    K PS - Sml80 

    1. na komentář reaguje dadma — #14
    superkarma: 2 24.05.2013, 14:15:21
  24. avatar
    [7] samecka [*]

    Ať se vám na podzim zadaří,držím palce. Já jsem dceru porodila s omotanou šňůrou kolem krku a syna za tři roky s hrůzou,aby se to neopakovalo. Měl ji omotanou dvakrát...Teď bych je přidusila kolikrát i pětkrát denně Sml57

    1. na komentář reaguje MaVy — #23
    superkarma: 0 24.05.2013, 14:01:31
  25. avatar
    [6] Makynka [*]

    Asi ti rozumím. Mám za sebou 2x porodnici, poprvé docela pěkný, podruhé jsem natrefila na ne moc příjemný personál, ale přesto jsem byla ráda, že jsem tam. Chápu důvody pro domácí porod, ale pro mě by to byl velký risk a v případě nezdaru bych si to vyčítala celý život.

    superkarma: 0 24.05.2013, 13:57:38
  26. avatar
    [5] bleblemcy [*]

    Pokazit se může samozřejmě něco i v porodnici, ale je velmi pravděpodobné, že se v porodnici dá něco pokaženého i napravit a to okamžitě. Doma tomu tak rozhodně není. Co se týče soužití se s vlastním tělem tak je to holý nesmysl ony totiž dřív rodily ženy doma, ale ta úmrtnost kojenců i rodiček byla mnohokrát vyšší než dnes.

    1. na komentář reaguje V19 — #10
    superkarma: 1 24.05.2013, 13:55:54
  27. [4] MaVy [*]

    pajda — #3 babička se narodila roku 1917

    superkarma: 0 24.05.2013, 13:53:19
  28. avatar
    [3] pajda [*]

    Je mi hodně přes 40, ale moje babička rodila v porodnici, jako každá ženská té doby. Takže nevím, kolik je autorce? Ony porody v nemocnici byly in už těsně po válce a soudě dle "Lékaře obecného pro rodinu" nebyl takový porod doma žádná výhra už ani v roce 1892, kdy tato úžasná kniha vyšla...

    Uznávám argumenty, že porod je přirozený, uznávám, že lze odrodit na poli nebo v bazénku, chápu, že pobyt v nemocnici je stresující, ale argument "ona počítala se všemi riziky" mě vždycky rozpálí doběla. Píšu to tady poněkolikáté: to se to "nese riziko", když to nejde z její kapsy. Nenesla nic, stát se o ni postará, i kdyby se dítě narodilo těžce postižené kvůli absenci operačního sálu nebo kvůli dlouhé době, než se mu dostane pomoci. Neřeším, zda se postará málo nebo moc, první pomoc a kvalifikované ošetření taky něco stojí. Nechala bych matinkám podepsat, že pokud dojde k poškození zdraví ať už matky nebo dítěte kvůli prodlení z nepřítomnosti školeného personálu a operačního sálu, hradí všechny léčebné i další náklady rodina. Pak bych si počkala, kolik těch nadšenkyň zůstane. Schválně: že jich nepřibude?

    1. na komentář reaguje MaVy — #4
    2. na komentář reaguje Rikina — #30
    superkarma: 1 24.05.2013, 13:49:23
  29. avatar
    [2] Altamora [*]

    Nemůže mít stejnou péči, protože lékař i technika jsou daleko, když se něco pokazí. Dalo by se o tom uvažovat,   když si bude platit sanitku, která bude hlídkovat před domem pro případ potřeby, jinak je to utopie. Prodleva je minimálně 20 minut, spíš víc.

    superkarma: 1 24.05.2013, 13:46:58
  30. avatar
    [1] marde [*]

    Myslím si, že doma je to riziko podstatně většíSml22

    superkarma: 0 24.05.2013, 13:38:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme