Bulvár

Něco jako malá a těžce zvládnutelná katastrofa

Přečtěte si, jak mateřskou prožívá maminka dvojčat. Svůj příspěvek na dnešní téma nám poslala čtenářka Eva B. a my jí za něj moc děkujeme.

Dobrý den, ano, mateřská to je věčné téma. Je mi 27 let  a když jsem se rozhodla mít první dítě, věděla jsem, že to bude dřina, ale zároveň jsem věděla, že to bude obrovské štěstí a že to spolu s manželem zvládnem. Avšak jsem netušila, že to, co má přijít, bude něco jako malá a těžce zvládnutelná katastrofa.

Ve třetím měsíci svého těhotenství jsem se dozvěděla, že nečekám jedno dítě, ale že čekám rovnou dvě. Ano dvojčata. Doufala jsem, že mateřskou zvládnu a smířila jsem se s tím, že jsem první v našem rodě, kdo bude mít dvojčata. Ale když se děti narodily, byl to úžasný pocit, ale nebýt moji maminky, nikdy bych to sama nezvládla.

V noci jsem nespala a někdy jsem měla takový pocit, že to nezvládám. Sedívala jsem s brečícíma dětma po nocích a z očí se mi řinuly slzy jako hrachy. Byla jsem jako chodící mrtvola s kůží bledou a propadlýma očima. Ten, kdo to nezažije, jaké to je mít vícerčata, nikdy nepochopí to, jak se matka cítí.

Dětem už bude rok a já pořád mám někdy pocit, že to nezvládám. Žena na mateřské se musí starat o děti o domácnost a všichni víme, co domácnost všechno obnáší. Je to opravdu spíš makačka než dovolená. Jsem zaměstnaná v automobilovém průmyslu, vím že na mě určitě počkají, ale co je problém, že jsem teď už z jiného města. Přece nemohu dojíždět, když se musím starat o děti.

Co se týče financí, když je žena na mateřské a má jedno dítě, rozhodne se většinou pro tři roky mateřské, aby se mohla co nejdéle věnovat své ratolesti, ale s tak nízkým platem, jako jsem třeba měla já, dostává jen 7600 Kč. Většina matek to finančně nezvládá, ale co máme říkat my, co máme vícerčata. Vše musíme kupovat dvakrát a nemáme nárok pomalu ani na přídavek na dítě. Já osobně nedostávám nic navíc, a přesto to musím zvládat.

Mohla bych se rozepsat i o politice, ale věřte, bylo by to na dlouhé psaní. Jen jsem chtěla říct, že by se páni poslanci měli konečně pořádně vzpamatovat, vždyť peníze neberou nám ale našim dětem. Jak má matka s vícerčatama všechno finančně zvádnout? Práci si opravdu nemůžu žádnou najít, protože nemám hlídání a tak mi musí vystačit to minimum, co dostávám pro moje děti.

Můžu říct, že v žádném případě mateřství nemůžu nazvat dovolenou. Své děti nadevše miluji a proto se dá vše zvládnout i když s obtížemi.                                                                                                                          

S pozdravem vaše věrná čtenářka Eva B.

Já jsem také matkou dvojčat (i když dnes už dospělých) a vždycky jsem si říkala, na co si matky s jedním dítětem stěžují. To musí být přece pohoda. Ale tím nechci nic zlehčovat, je to určitě individuální.

Co vy na to, milé ženy-in? Dokážete si představit, jaké to je, být na mateřské s dvojčaty? Má ještě nějaká čtenářka podobné zkušenosti? Tak se s námi o ně podělte, naše téma ještě nekončí.

Pište na redakce@zena-in.cz

 

   
23.06.2010 - Blog redakce - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] mio [*]

    Tanzánie — #30 oni na nás tu jejich sníženou inteligenci zřejmě jen hrajou..

    superkarma: 0 24.06.2010, 09:25:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Tanzi [*]

    Eva_Fl — #24 nejlepšíSml3 na tom je, že na to zase přišli cikorky

    1. na komentář reaguje mio — #31
    superkarma: 0 24.06.2010, 09:24:15
  2. avatar
    [29] Eva_CZ [*]

    spetulka — #25 zenska, pokud se s manzelem domluvi na zalozeni rodiny, by mela mit volbu, podle toho jak vypada rodinna financni situace. Pokud jsou na tom dobre, at je klidne s detma doma a do prace nejde uz nikdy. I tenhle model tady je hodne castej. Ale pokud se rozhodne pracovat, at teda pracuje a netrci roky doma a neceka, ze ji nekdo bude sponzorovat ( nekdo krome manzela ci rodiny ). A at neceka, ze jeji misto bude v praci zablokovane, dokud se neuvoli vratit zpet. O x let vedomosti chudsi apod.

    Phoebe - ja s tebou snad poprve v zivote souhlasim.

    superkarma: 0 24.06.2010, 01:05:10
  3. avatar
    [28] denkas [*]

    Jo dvojčata jsou určitě záhul ,ale myslim si ,že horší je mít děti po roce.Protože ty dvojčata jsou od narození zvyklý se dělit o pozornost tý mámy. Ale jasně ,každé dítě je jiný. Sestra má dvojčata. Dověděla se to až když rodila. Zvládala je sama-babičky byly pracující a manžel taky v práci.Sml80Jen do poradny s ní musel choditSml16.

    superkarma: 0 23.06.2010, 23:14:47
  4. avatar
    [27] risina [*]

    Jen pro upřesnění - mateřská  a rodičovská se neplatí z daní, ale ze sociálního pojištění - stejně jako třeba nemocenská a důchody a taky podpora v nezaměstnanosti. A že tenhle systém potřebuje reformu, to je bez debat...

    superkarma: 0 23.06.2010, 22:59:06
  5. avatar
    [26] phoebe24 [*]

    "Práci si opravdu nemůžu žádnou najít, protože nemám hlídání a tak mi

    musí vystačit to minimum, co dostávám pro moje děti"........ nějak mi z toho článku vypadl manžel a otec. On tedy na děti nepřispívá, když paní musí stačit jen to, co dostane od státu a musí přemýšlet, zda se vrátí do automobilového průmyslu.... (mimochodem: těch 7600 je pro ni a ne pro děti, ty by měly event. nárok na dětské přídavky) ?

    Taky mě článek nedojímá. Partneři by se měli domluvit dopředu nejen na tom, zda chtějí raději holčičku nebo chlapečka, ale hlavně na financování rodiny, bydlení a rozdělení práce v domácnosti. Rozčarování je, jak je vidět, někdy dost velikéSml79

    superkarma: 0 23.06.2010, 22:49:31
  6. avatar
    [25] spetulka [*]

    Eva_Fl — #24 ale jo, já o tom nepochybuju, že se to dá...nicméně pořád zastávám názor profesora Matějčka, že pro dítě je ty první roky fakt nejlepší mít tu matku pro sebe, protože nic jinýho mu nedá tolik jak právě ta společnost matky...A faktem je, že si osobně nedovedu představit odejít od toho mimina do práce, prostě raději se uskromníme, ale budu s dítětem doma a věnovat se muSml22. Ale taky nežehrám na podmínky a "almužnu", naopak děkuju za to, že žiju tam, kde žiju, protože je mi jasný, že jinde ty podmínky jsou daleko drsnější a není takový komfort s rodičovskou dovolenou. Jen právě je to - bohužel - zneužívaný, proto by bylo řešením motivovat ty rodiny k tomu, aby si na to chlap "vydělal" - ulevit mu daňově a odvodově a zrušit rodičákSml22

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #29
    superkarma: 0 23.06.2010, 22:25:30
  7. avatar
    [24] Eva_CZ [*]

    spetulka — #23 kozni lekarka, u ktere jsem kdysi byla, byla v praci za dva tydny od porodu. Pracovala jak diva a kojila.

    Tanzánie — #22 to je presne to, o cem mluvim.

    1. na komentář reaguje spetulka — #25
    2. na komentář reaguje Tanzánie — #30
    superkarma: 0 23.06.2010, 22:02:44
  8. avatar
    [23] spetulka [*]

    Já si teda taky myslím, že rodičák je u nás velkorysý a jsem za něj teda hodně ráda, protože si neumím představit odejít od šestitýdenního dítěte do práceSml23Druhá věc je, že by daleko smysluplnější bylo zvýhodnit daňově pracující tatínky těch rodin, pak bych klidně rodičovský příspěvek oželelela, byli bychom na tom pak asi i lépeSml57 nebo minimálně stejně dobře a odpadlo by to zneužívání cikánskýma velkovýrobnama dětí...Jo a jinak k těm dvojčatům - ono to finančně není žádná sláva ani s dětma - sourozencama, taky se musí věci pořizovat pro obě a ten příspěvek je pořád jedenSml57, navíc bych řekla, že dvě děti v různým věku blízko sobě (např. po roce-roce a půl) jsou ještě o dost větší záhul než dvojčataSml57

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #24
    superkarma: 0 23.06.2010, 20:55:14
  9. avatar
    [22] Tanzi [*]

    Eva_Fl — #20 to mě povídej, zrovna dneska tv noviny, reportáž jak zase vychcánkové ždímou stát.

    babička si vezme poručnictví nad vnoučatama  (vždy se před sociálkou a následně soudem nějaká výhovorka najde) a v celku ji to na 3 děti dělá měsíčně o 18tis. více.

    Sociálka to už prokouknula (nárůst žádostí o poručnictví o více jak 100%) a soudy jsou stejně hluché-slepé a dávají jim to.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #24
    superkarma: 0 23.06.2010, 20:25:58
  10. avatar
    [21] Tanzi [*]

    naděláte s dvojčatamaSml57 koukněte se na toto

    Maximáma

    23. 6. 2010, 22:00 - [/b]Nova

    Dokument, VB  (2009), 60 min, stereo vysílání

    http://tv.seznam.cz/img/pridat-porad.gif

    Dokument VB (2009). V lednu 2009 porodila čtyřiatřicetiletá Američanka Nadya Sulemanová na klinice v Los Angeles první osmerčata na světě, která zůstala všechna naživu. Náročný den matky čtrnácti dětí, z nichž osm se narodilo naráz, a všechna byla počata ve zkumavce

    superkarma: 0 23.06.2010, 20:14:56
  11. avatar
    [20] Eva_CZ [*]

    Alka1 — #19 vis, to vsechno je o odpovednosti. Prece muzu mit deti, az na ne budu mit. Tohle  "socialni" je ke vsemu velice snadno zneuzitelny, viz. cikanske megamatky.

    1. na komentář reaguje Tanzánie — #22
    superkarma: 0 23.06.2010, 18:41:52
  12. avatar
    [19] Alka1 [*]

    marta-b — #9 V tomhle souhlasím s Evou. Co třeba ženy, které nemají děti, celý život taky platí daně (a mnohem víc) a od státu prakticky nedostanou NIC. Navíc musí poslouchat řeči typu, že jejich důchod budou platit cizí děti. Sml3   

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #20
    superkarma: 1 23.06.2010, 17:56:34
  13. avatar
    [18] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl — #17 Ja ti verim. Sml16

    superkarma: 0 23.06.2010, 17:03:34
  14. avatar
    [17] Eva_CZ [*]

    Lukáš Čejka — #16 Luky, nemam zadnej problem dat tam, kde si myslim, ze to bude prima. A dokud jsem mela moc, davala jsem moc. Ver mi. Ale nikdy ne proto, ze si nekdo myslel, ze je to moje povinnost. Neni. I ja jsem tam platila hafo penez a nechci po Cesku vubec nic.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #18
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:54:58
  15. avatar
    [16] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl — #15 A mas to - si zdrhnes do ameriky a nechces byt solidarni s tema co zustali tady. Sml54

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #17
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:53:18
  16. avatar
    [15] Eva_CZ [*]

    Lukáš Čejka — #14 byla jsem tady cca 3 tydny a na jednom chatu jsem se dovedela, ze je mou povinnosti prispivat svym rodicum a ostatnim pribuznym na zivobyti. Sml30Sml30Sml30 Bo ja beru ty dolary. Tenkrat jsem nebrala nic, nemela jsem poradnou praci, neumela anglicky a syn sel do skoly, coz vyzadovalo naklady, na ktere jsme proste nemeli.

    Ale Cesi meli jasno. Sml54

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #16
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:50:55
  17. avatar
    [14] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl — #13 Tady je porad v lidech presvedceni, ze maji jakesi pravo na to, aby jim stat (tedy ti ostatni) v urcitych zivotnich etapach zafinancovali jejich zivotni naklady. U nekterych to presvedceni je i tak daleko, ze nejde jen o zivotni etapy, ale cely zivot. Sml54

    Tady treba v politickem zargonu neziji uspesni lide, ale pokud nekdo neco ma ( je majetnejsi nez vetsina) tak jsou to proste ti stastnejsi. Na to pak navazuje teorie o solidarite - o stesti je totiz moralni se podelit. Sml16

    Proste to tu mame zmakle vcete pouzivanych sloganu a oznaceni. Sml52

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #15
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:47:43
  18. avatar
    [13] Eva_CZ [*]

    Lukáš Čejka — #7 Sml24Sml24Sml24Sml24Sml24Sml24Sml24Sml24 Tohle je prece takova picovina. Uplne stejna jako to, ze zamestnavatel musi na matku CEKAT! Zlata Amerika. Se svyma 6ti tydny ,,materske". Neplacene. Jak jinak.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #14
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:39:41
  19. avatar
    [12] marta-b [*]

    Eva_Fl — #11 Chraň bůh Sml30Sml30

    superkarma: 0 23.06.2010, 16:38:42
  20. avatar
    [11] Eva_CZ [*]

    marta-b — #9 jo ty je nemas. Sml30Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje marta-b — #12
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:37:54
  21. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    marta-b — #9 protoze na tohle ma maloktery stat, proto. Jinak zdravim a ukaz mi dvojcatka! Prosim!

    superkarma: 0 23.06.2010, 16:36:58
  22. avatar
    [9] marta-b [*]

    Eva_Fl — #5 Ahoj Evo, pár let jsem na Ženě-in nebyla a koukám, že máš pořád dost kontroverzní příspěvky Sml52 ... daňovým poplatníkem je i každá mamina, která později porodí dítě, tak proč by ze "svých" peněz nemohla dostávat rodičovský příspěvek?

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #10
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #11
    3. na komentář reaguje Alka1 — #19
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:32:46
  23. avatar
    [8] marta-b [*]

    Sama jsem z dvojča a upřímně, když vidím maminku s tím širokým kočárkem pro dvojčata, nenapadne mě nic ve stylu "to je krása, dva uzlíčky štěstí najednou", ale spíš "bože, to je pohroma" ... jak vidím, realita je podle vašeho příspěvku přesně taková, jak jsem si to představovala. Nemluvě o financích, to je úplná katastrofa, když se všechno pořizuje dvakrát, ale tý energie, co musíte coby maminka dvojčat do všeho vložit, klobouk dolů ... a hlavu vzhůru, čím budou starší, tím bude (snad) líp Sml79 Moje mamka teďka po letech taky řiká, že neví, jak mohla tehdy zvládnout děti vě věku 6 - 3 - a nás dvojčata Sml80 (naši chtěli tři děti, ale se mnou byla v bříšku i ségra a byly jsme 4 Sml57) ... takže jedny dvojčata možná není až taková hrůza Sml52

    superkarma: 0 23.06.2010, 16:30:13
  24. avatar
    [7] Lukáš Čejka [*]

    Eva_Fl — #5 Ty to asi zase pekne schytas. Sml52

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #13
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:29:20
  25. avatar
    [6] Eva_CZ [*]

    * me tety, ne tedy

    superkarma: 0 23.06.2010, 16:28:05
  26. avatar
    [5] Eva_CZ [*]

    Grrrrrrrrrrrrrr. Vubec nevim, proc by stat ( danovi poplatnici ) meli nekomu prispivat na to, ze ma dite, to jen tak na okraj.

    Nejak s pani nesoucitim. Vyrustala jsem v dvoupokojovem byte, topeni na uhli, vylevka v presini a zilo nas tam 10. Vcetne me tedy s manzelem a dvojcaty. Pracka? No kdyz se na sporaku ohrala voda, tak jo. Tahala se ve dzbanech z ty vylevky. Nebyla tam vana, samozrejme zany mycky atd. - a zili jsme a zvladli jsme to vsichni. Oba moji rodice tenkrat jeste studovali, prachy nebyly a zijeme.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #7
    2. na komentář reaguje marta-b — #9
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:27:32
  27. avatar
    [4] Lukáš Čejka [*]

    fialinka — #3 vsak maji delsi PPM ne? Sml80

    superkarma: 0 23.06.2010, 16:17:13
  28. avatar
    [3] fialinka [*]

    Těch 7600 máš bez ohledu na výši platu... a jinak chápu, že je to záhul, stát by měl dvojčata aspoň lehce zohlednit v porodném nebo jiné dávce... ale i matky dětí brzo po sobě to zas mají na palici...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #4
    superkarma: 0 23.06.2010, 16:12:30
  29. avatar
    [2] Věrulinka [*]

    Sml79 ale stejně jednou budeš vzpomínat s láskou na toto údobí, věř mi, je mi jasný, dvojčátka jsou záhul Sml23Sml79

    superkarma: 0 23.06.2010, 15:58:27
  30. avatar
    [1] mio [*]

    Nedovedu si to představit, ale tuším, že vše se dá nějak skloubit. Ještě náročnějsí mi připadá varianta mé kamarádky, které přibyly dvojčata k 20měsíčnímu synovi. Všem těmto maminkám se s úctou klaním.

    Finančně to taky musí být záhul - plenky, výživa..jen upřesním, těch 7600,- rodičovský příspěvek do 3 let dítěte má každý rodič bez ohledu na výši předchozího výdělku..Ten má vliv pouze na prvních 6 měsíců PPM.

    superkarma: 0 23.06.2010, 15:24:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme