Bulvár

Nechtějí mi vrátit peníze

Milá ženo-in,

třeba mi poradíš. Ve svých 45 letech jsem si poprvé koupila plesové šaty. Byla jsem z nich nadšená, stály sice skoro 4 tisíce (a to byly zlevněné skoro ze 6, ale bez udání jakékoliv závady). Jen jsem je přinesla domů a chtěla si je pověsit na ramínko, z tašky se vysypala hromádka kamínků, které jsou nalepené v oblasti prsou. To samé se opakovalo, když jsem je vzala ukázat kolegyním do práce. Na prsou byla už vylysalá místa. Došlo k první reklamaci.

Majitel mi řekl, že opad kamínků je normální, ale že je pošle do Ameriky na dolepení. Když jsem si šaty po více jak měsíci vyzvedla tak řekl, že ty kamínky dolepil sám. Vzala jsem šaty na jednu akci a podle kamínků jsem poznala i kabinku toalety, kde už jsem byla. V autě kamínky, v pokoji kamínky a ještě k tomu mi začalo téct oko na ramínku. Došlo ke druhé reklamaci. Po měsíci byla zaštupovaná dírka, ale tekoucí oko ponecháno bez povšimnutí, k opadu kamínku opět napsáno, že je v normě. Teď jsou opět šaty v reklamaci. Procestovala jsem už dost peněz, strávila mnoho času mailováním s majitelem, který mi nabídl výměnu šatů, ale ty samé neměl a kanárkově žluté zase nechci já. Vyloženě se brání vrácení peněz. Obě prodavačky uznaly, že jsou šaty aušusové, ale s majitelem nemohu hnout. Psala jsem na Sdružení pro ochranu spotřebitele, tam mi radí obrátit se na soudního znalce.Nevíte o nějakém jiném postupu, prosím?S díky ekonvalinka

Pozn. red.: text nebyl redakčně upraven.

To je prekérní situace. Já sama vím, že po třetí uznané reklamaci je prodejce povinen vrátit peníze. Pohroz mu Českou obchodní ispekcí, na kterou se radím obrátit. www.coi.cz. Simona

S čím si nevíte rady vy, milé čtenářky? Pište na adresu:

redakce@zena-in.cz

   
07.06.2010 - Blog redakce - autor: Simona Škodáková

Komentáře:

  1. [22] xenie [*]

    Juana — #20 jak pise secret, kdyby bylo zbozi zlevneno prave z duvodu ze opadavaji kaminky a bylo to vtyslovne takto uvedeno, tak samozrejme by mela smulu, ale jinak snad ne...Sml80

    superkarma: 0 07.06.2010, 20:50:02
  2. [21] murat [*]

    Juana — #20 i když je zboží po slevě, platí na něj stejná záruka a nárok na reklamaci ( jedině že by bylo doslova uvedeno, proč bylo zboží zlevněno a na určitou vadu poukázáno )

    superkarma: 0 07.06.2010, 16:43:05
  3. avatar
    [20] Juana [*]

    Jen malou poznámku - ty šaty už byly zlevněné, když je kupovala, jste si jisté, že to v tomhle případě není trošku jinak? Například slevu asi dostat nemůže, když už ji vlastně dostala

    1. na komentář reaguje secret — #21
    2. na komentář reaguje xenie — #22
    superkarma: 0 07.06.2010, 16:40:03
  4. [19] dadma [*]

    dadma — #18 Vlastně to co jsem chtěla napsat jsem nenapsala.Tenkrát jsem tam měla taky poslat kontrolu.Televize stála 29.900Kč.

    superkarma: 0 07.06.2010, 15:07:14
  5. [18] dadma [*]

    Odemětobě — #15 Takového obchodníka není škoda.Když prodává to si umí říct cenu.Chtěla bych vidět za kolik  ty šaty nakoupil .Ale když má uznat reklamaci ,tak ne,tak at jde do háje.

    Já mám takový případ s televizí je to již nějaký rok zpátky.Televize se porouchala ,šla na reklamaci .Přivezli ji jako opravenou .My ji dovezli domu a ta samá vada.Tak jsme ji vezli zpět.Měli tam ještě jednu tu samou,tak nám ji vyměnili,po pár dnech nešel zvuk,tak jsme ji zase vezli do obchodu.A já jim říkám" že bych teda tu televizi ještě jednou vyměnila za jinou,kterou mají vystavenou" protože jsem poznala, že je to ta naše asi znova opravená a prodávaná jako nová.Tak mě to prodavač  řekl na férovku,že je to ta naše a ,že tu bych asi nechtěla.Tak jsme nechali u té druhé opravit zvuk a pak již chodila,ale mám takový divný pocit,že byla již také vrácená.

    1. na komentář reaguje dadma — #19
    superkarma: 0 07.06.2010, 15:04:09
  6. [17] jastura [*]

    Odemětobě — #15 Takže se má nechat tahat za fusekli od toho vykuka obchodníka? Pokud ten majitel nedostane přes prsty, bude z něho vychánek i nadále...

    superkarma: 0 07.06.2010, 14:57:04
  7. avatar
    [16] ToraToraTora [*]

    Odemětobě — #15 Takže by radši měla zahodit peníze, šaty a nechat obchodníka dál porušovat zákon a kašlat na slušnost? A´t se položí, když prodává šunty.

    superkarma: 0 07.06.2010, 14:40:57
  8. avatar
    [15] Odemětobě [*]

    víte vůbec,co obnáší návštěva ČOIky? Taky to může obchodníka položit a vy utřete nos.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #16
    2. na komentář reaguje jastura — #17
    3. na komentář reaguje dadma — #18
    superkarma: 0 07.06.2010, 14:14:31
  9. [14] ekonvalinka [*]

    Moc Vám všem děkuji za rady, určitě to nenechám jen tak!

    ekonvalinka

    superkarma: 0 07.06.2010, 13:34:18
  10. avatar
    [13] lipli [*]

    Třetí reklamace téže vady je rovnou na vrácení peněz. Pokud vyřízení reklamace trvá déle než 31dní, máš rovnou nárok na vrácení. Ale ČOI bych tam stejně poslala.

    superkarma: 0 07.06.2010, 13:11:51
  11. avatar
    [12] Eliana [*]

    Jinak je to paragraf 616 obcanskeho zakonika, bod 3 a 4

      12:38:11: (3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

    (4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

    superkarma: 0 07.06.2010, 13:01:24
  12. avatar
    [11] Eliana [*]

    ToraToraTora — #9 no občas se hodí Sml54

    superkarma: 0 07.06.2010, 13:00:48
  13. [10] simbelmine [*]

    Česká obchodní inspekce. Stačí pohrozit, to na většinu platí. Navíc peníze ti dle zákona musí vrátit, pokud dojde ke třetí reklamaci ze stejného důvodu...

    superkarma: 0 07.06.2010, 12:47:42
  14. avatar
    [9] ToraToraTora [*]

    Eliana — #8 Chytrý manžel Sml67

    1. na komentář reaguje Eliana — #11
    superkarma: 0 07.06.2010, 12:41:48
  15. avatar
    [8] Eliana [*]

    ...ještě tady radí manžel, zběhlý v těchto věcech... do půl roku od koupě je na nich dokazovací břemeno, že závada na šatech nebyla a pak záleží na kupující zda přijme výměnu zboží, opravu. Pokud nová identická věc není na výměnu, má právo odstoupit od  kupní smlouvy a požadovat peníze zpět. Pokud ani toto nepomůže, je možno se přímo obrátit na ČOI, protože prodejce nedodržuje zákon....

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #9
    superkarma: 1 07.06.2010, 12:25:46
  16. [7] dadma [*]

    Obrat se na ČOI , nebo Sdružení ochrany spotřebitelů a nebo na některou z TV.

    superkarma: 0 07.06.2010, 12:22:06
  17. avatar
    [6] enka1 [*]

    Nechápu, jak může být opad kamínků u tak drahých šat v norměSml80

    superkarma: 0 07.06.2010, 12:19:08
  18. avatar
    [5] Eliana [*]

    Markýza — #3 ....není třeba soudů, máme ČOI a na tyto věci je fakt dobrá..... a taková média dělají hodně, když by se to dostalo do obřích rozměrů....ale to si nemyslím...

    superkarma: 0 07.06.2010, 12:17:36
  19. avatar
    [4] Eliana [*]

    Rozhodně přes soudního znalce, prodejce je ti dle zákona povinen proplatit veškeré náklady spojené s reklamací, takže bych pak po něm požadovala i tyto náklady navíc. Rozhodně bych to nenechala vyšumět, jinak nás tu budou stále drbat jako jelenice. My si dopisujeme s prodejcem auta,  a nakonec nám vrátí peníze.....stálo to úsilí i čas, nervy také,ale prostě člověk si svá práva musí bránit... Neteři bylo 17, když si koupila krásné boty v Humanicu,co se po týdnu rozpadly a nechtěli ji uznat reklamci, že v nich špatně chodila...šup, poslala to soudnímu znalci a zacvakali i náklady navíc.......

    superkarma: 0 07.06.2010, 12:15:50
  20. avatar
    [3] Markýza [*]

    ToraToraTora — #1 to máš těžký - ona si nechá udělat posudek od nezávislého soudního znalce, že šaty jsou aušus - majitel obchodu si nechá udělat posudek od nezávislého soudního znalce, že nejsou a že vina je na straně spotřebitelky - neměla v těch šatech přece chodit, např. A soudy se budou táhnout léta - ve finále nejen že nebude mít šaty, ale ani peníze zpět a navíc zaplatí všechny soudní výlohy včetně několikero odporujících si posudků.

    Nevěřím v české soudnictví. Vyhraje ten, kdo má peníze.

    1. na komentář reaguje Eliana — #5
    superkarma: 1 07.06.2010, 12:15:20
  21. avatar
    [2] *modrá [*]

    V případě že bych nevyužila nabídku vybrat si v té ceně jiné zboží z obchodu, taky bych se obrátila na soudního znalce a pak na právníka....

    a jen tak bokem....koupit si šaty s nalepenýma kamínkama je pěkná ptákovina, to se dalo čekat...

    superkarma: 0 07.06.2010, 12:03:33
  22. avatar
    [1] ToraToraTora [*]

    Sdružení obrany spotřebitelů Ti poradilo správné řešení a ty tu hledáš jiné? proč neuděláš to, co ti poradili ti, kteří tomu rozumí? Tomu nerozumím. Vždyť to jsou čtyři tácy a další peníze za cestu

    1. na komentář reaguje Markýza — #3
    superkarma: 0 07.06.2010, 11:56:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme