Vztahy

Nechci se vdávat v kostele


Dobrý den,

 

já mám takové trápení. Chceme se s přítelem vzít, už jsme to i oficiálně oznámili oběma rodinám. Jakmile jsme to řekli i přítelovým rodičům, začala Ríšova maminka ihned snít... a až tě, holka, povede z kostela, budeš jak andílek, a s tou vlečkou, nebude krásnější nevěsty. Řekli jsme jí, že svatbu v kostele neplánujeme, stačí nám na radnici, potvrzená úřadem. Nato budoucí tchyně spráskla rukama a začala lamentovat, že to teda ne, že by měli ve městě ostudu, že se řádné manželství uzavírá v kostele. Pravda, já jsem z velkého krajského města, manželovi rodiče z menšího okresního. Ve velkých městech se lidé tak nemíchají do života těch druhých, proto mne nenapadlo, že Ríšova maminka toho „nenechá“.

 

„Už jsem objednala zpěváčky na kúr,“ oznámila mi nedávno telefonem budoucí tchyně. Předtím nám oznámila, že svatební hostina bude u nich v baráku, že pan farář už o nás ví a že chce se mnou hovořit. Byla jsem a jsem na ni slušná, ale už mi tím vážně leze na nervy. Slušně jsem jí odvětila, že zpěváčky nebudeme potřebovat, protože svatbu v kostele mít nebudeme. Jako kdyby mne nevnímala, jen mi odvětila, že bez andělských hlásků by to nebylo ono a že to už předjednala s učitelkou z místní lidušky. Jindy jsme jim s Ríšou řekli, že si přejeme svatební hostinu v restauraci – jednak proto, že to je naše přání, a jednak taky z toho důvodu, že chceme, aby si máti i tchán svatební veselí užili a ne jen lítali okolo hostů. Navíc hostinu chceme jen pro nejbližší příbuzné, oslavu nechť si klidně u nich na zahradě udělají. Ríša je relativně v pohodě, teda vlastně je v pohodě, říká – nech máti, takový matky asi bývají, ne? A to ještě nevím, jak se smíří s mými šaty, nebudou s vlečkou, budou s korzetem, bez ramínek, nebudou mít čistě bílou barvu, ale šampaň s bordó kytičkami kolem spodního lemu. Místo klasické kytice mám chuť nechat si udělat zvláštní „motanici“.

 

Jinak s Ríšovou mámou si rozumím, líbí se mi, že je taková přirozená, ráda se s ní rýpu v zemi okolo kytek, ráda s ní peču, protože ona je opravdu mistr. Taky za ta léta, co je navštěvuji,  je vidět, že se s budoucím tchánem stále milují. Brali se v kostele, ale to přeci neznamená, že to je jediná záruka šťastného manželství.

 

Já se prostě v kostele vdávat nechci, nechci nic předstírat.

 

Linda

   
29.03.2006 - Láska a vztahy - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [198] Dášule [*]

    Blami: Je velmi snadné, jak si zajistit, aby mi děti neřekli, že jim do svatby nemám strkat nos. Nestrkat jej tam. Svatba mého syna taky nebyla podle mých představ, ale byla to jejich svatba. Svoji dceru bych i ráda viděla vdanou, ale zařadila se k té třetině, žijící spolu a je to zase JEJÍ život. Já jsem tady od toho, abych jí poradila, když mě o to požádá a utěšila ji, když za mnou kvůli tomu přijde. Ne, abych jí diktovala, co smí a co ne. Jestli se nevzpamatuješ, lituji tvoji budoucí snachu.Blami:

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:15:42
  2. avatar
    [197] Dášule [*]

    Lindo, myslím, že nejlépe uděláte, když se sbalíte, odjetdete někam, vezmete se a bude pokoj. Mělůa jsem dost podobný problém. svatba v kostele, ale ve kterém. Naši nepůjdou do evangelického, jeho rodiče do katolického a my do žádného. Svedli jsme to na náboženství a v tu ránu začal cirkus, že jsme každý jiného náboženství a že to bude dělat problém. Řekla jsem budoucímu tchánovi, že je mi jedno, jak budou vychovávány děti, protože jsem nevěřící. S tím se dokázal smířit. Ale svatba bude veliká, pravil skorotchán. Ne, nebude, od nás přijedou jen moji rodiče. Nakonec nás bylo 9. Nenech si mluvit do svatby. Tchýně je sice hodná, ale začne to tímhle a bude to pokračovat. Důležité je, abyste postupovali společně. Jestli tvůj přítel nedokáže teď říct mamince jasné NE, tak zařaď ještě teď zpátečku.

    superkarma: 0 03.04.2006, 18:09:45
  3. [195] Tobbi [*]

    jejda, střetly

    superkarma: 0 03.04.2006, 13:33:13
  4. [194] Tobbi [*]

    Blami: Tebe bych chtěla za tchýni. Prostě se tu střetli dva názory. Jedni tvrdí, že je normální, aby si dva lidé zařídili svatbu podle sebe a druhým by se líbilo, kdyby se podřídili rodičům a svoji představu svatby zase implantovali svým dětem
    Nevím, co je nenormálního na tom, kdyby mi moje dcera řekla: Mami, obřad budeme mít v 10.00 na Libeňském zámečku. Hostina bude tam a tam, na sebe i vezmu to a to...atd.
    To mám jako začít říkat: Tak to ne, děvenko, já tě vychovala. Takže svatba bude ve 14.00 v Nuslích, hostina bude v úplně jiné restauraci a na sebe si vezmeš to, co ti vyberu já!
    A co když budoucí tchýně řekne: Ba ne, svatba bude v 15.00 na Saromáku, pak se půjde do mojí oblíbené restaurace a vezmeš si na sebe moje staré svatební šaty, protože je to tradice.
    To aby se chuděra vdávala třikrát.

    superkarma: 0 03.04.2006, 13:32:56
  5. avatar
    [193] *Kotě* [*]

    Blami: církevní sňatek beze mše je stále církevní sňatek. Pro toho, který je pokřtěný, je stejně závazný jako ten se mší. Dva nevěřící lidé se v kostele brát nemohou a sňatek by byl neplatný.

    superkarma: 0 02.04.2006, 12:14:34
  6. avatar
    [192] blami [*]

    navia: Pokud nemá mši,tak má jen ten slib.A vím, o čem mluvím, protože jsem byla jako členka našeho chrámového sboru na hodně takových svateb zpívat.Přijdou, kněz jimj něco řekne o povinnostech manželů,pak řeknou slib,kněz řekne , že jsou manželé a toť vše.Možná to záleží i na feráři, jestli to povolí nebo ne.Ten náš evidentně ano.Je docela možná, že i když by to její budoucí tchyně chtěla, stejně by to nepovolil jejich farář.Takže, než se takhle nervovat, je lepší zajít se informovat na faře,a pak říct tchyni, že to prostě nejde a že svatba bude prostě civilní.Moje švagrová měla taky křest i s 1.sv.přijímáním u svatby, do kostela nechodí,ale obě děti i manžel ano.Jsou pokřtěné, příští rok jde synovec na sv.přijímání.Jednou si to bude muset před někým zodpovědět, ale ne teď a tady.

    superkarma: 0 02.04.2006, 11:49:31
  7. avatar
    [191] navia [*]

    Blami: To není jen tak nějaký slib, který by byl roven civilnímu.
    A mimochodem můžeš mi říct, jak nevěsta, která nevěří v Boha může s čistým svědomím mít svatbu v kostele a prosit Boha o požehnání?
    Je dobré začínat společný život přetvářkou proto, abych někomu udělala radost?
    Možná jsem staromódní já, ale v kostele mají mít svatbu lidé, kteří chtějí svůj život žít s Bohem. Pěkné prostředí a slavnostní výzdoba snad není výsadou kostelů, jestli to někdo chce jen kvůli tomu, tak existují zámky, zahrady, krásné obřadní síně (třeba i v sousedních městech.

    superkarma: 0 01.04.2006, 20:53:53
  8. avatar
    [190] blami [*]

    A pokud ti dva žijí sami, sami se živí , tak proč se teď starají o to, co na to řeknou rodiče.Prostě ať se na úřadě vemou a rodičům oznámí, vzali jsme se a mají vystaráno.

    superkarma: 0 01.04.2006, 20:39:29
  9. avatar
    [189] blami [*]

    *Kotě*: A víš , že v prvních třech nic o tom, že porušíš nějaký slib není?V 1 vyznáváš jednoho Boha,v 2.že nevezmeš nadarmo jeho jméno a ve 3, že budeš den sváteční světit.Já tam nic o tom, jak bych měla děti vychovát.A stačí, že jeden z manželů vede děti k víře.! Já a děti chodíme pravidelně do kostela a přitom manžel jen jednou za rok.Jestli budou mít jen slib,ten je roven civilnímu.Ten mohou použít i třeba katolík a příslušník jiné církve.Pouze se zavážou, že JEDEN z manželů své děti povede v té či oné víře.I KDYBY ONA DO KOSTELA NECHODILA, může ji zastoupit manžel, maminka, či ona tchyně.Při tom slibu jim farař nespojí ruce onou formulkou, co Bůh spojil,člověk nerozlučuj.Jde čistě jen o slib.

    superkarma: 0 01.04.2006, 20:36:45
  10. avatar
    [188] *Kotě* [*]

    Mimochodem, já jsem věřící člověk a své rodiče mám velmi ráda a ctím je. Tchánovce jsem si rovněž velmi oblíbila. Ale v mých 27 letech, kdy jsem se vdávala, přičemž od 18 let jsem již samostatně fungující osoba, živím se sama, pro mě jediný směrodatný názor ohledně svatby byl názor můj a mého nastávajícího.

    superkarma: 0 01.04.2006, 20:29:46
  11. avatar
    [187] *Kotě* [*]

    Blami: Ano, myslím, že máš zastaralé názory. Něco jiného je ctít svého otce a matku a něco jiného je nechat se přinutit do něčeho, k čemu mám vnitřní odpor a co je mi cizí. Svatba v kostele není jen tak nějaká banalita, kterou by nastávající měla udělat, aby upokojila svou tchýni, je to vážná věc. Víš, že snoubenci se mimo jiné v kostele ZAVAZUJÍ, že budou své děti vést ke katolické víře? A to by ti nevadilo, že nevěsta zcela jistě tento slib poruší?

    Když už chceš být tak staromódní a kladeš důraz na tradiční hodnoty, tak pomni, že první tři Boží přikázání se týkají víry v Boha a až to čtvrté otce a matky. Čili pro mě například by porušit slib daný Bohu bylo horší než závazky vůči rodičům.

    superkarma: 0 01.04.2006, 20:21:11
  12. avatar
    [186] blami [*]

    Vivian: A kdy děti vylítnou z hnízda?V 15.,když se jdou učit?Nebo v 18., když jsou ,,oficiálně" dospělí? Nebo až dostudují ?Pravděpodobně ještě oba bydlí u rodičů nebo studují.Jinak by se prostě vzali a postavili obě strany před hotovou věc!Pokud mají vlastní domácnost, tak teprve potom jsou na vlastních nohou a vylítlí z hnízda.Do té doby mohou být jakkoliv dospělí, dokud bydlí u rodičů, musí respektovat jejich pravidla.Až se vezmou, nikdo jim nic diktovat nebude.

    superkarma: 0 01.04.2006, 20:18:25

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [185] blami [*]

    I kdyby její chleba nejedla, tak je rodičům povinována když nic jiného, tak určitě za vychování.A myslím, že svatba v kostele je minimální cena za to, že jí nebo jemu dali život, vychovali je a nechali vystudovat.Všechno jen proto, aby se mohli sami živit a mít rodinu..Takže si myslím, že ze svatby v kostele ještě nikoho neubylo a rodiče by to potěšilo.To, že jí chystají svatbu v kostele ještě nutne neznamená, že se jí budou plést do dalšího života. Ale třeba maminka ženicha by chtěla vidět syna v kostele.Na něho ohled nebere?Jí se to nelíbí, jí se to nechce a co on?On taky nechce svatbu v kostele, anebo jen ustupuje zase jí, protože s maminkou do smrti žít nebude,tak to s mamkou nějak dopadne.V životě přece budou muset překousnout a řešit daleko horší věci, než je svatba v kostele!!!!To je ten nejmenší problém.Mám možná staromódní názor, ale stojím si za ním. Naši mi vystrojiáli veselku a tím to haslo.Teď máš manžela a starejte se.A já jen doufám, že se nedožiju toho, že mi přijde kluk a řekne,mamko,taťko, chceme se vzít, ale po svém,vy nám do to nemluvte.Ono totiž, i když to není řečeno v tom článku přímo, tak mi to vyznívá.

    superkarma: 0 01.04.2006, 20:09:41
  2. avatar
    [184] Vivian [*]

    Blami: proč myslíš, že nevěsta jí "maminčin chleba"?
    Já myslím, že člověk může ctít své rodiče a současně si od nich nenechat řídit život. Člověk by si měl taky vážit sám sebe a nenechat sebou strkat jako s figurkou na šachovnici...
    Tady nikdo nikomu neřekl "do toho ti nic není", tady si jen mladí dovolili říct rodičům, že si svoji svatbu představují jinak...
    Pokud mladí chtějí, aby jim svatbu zařídili rodiče, pak nic proti, ale pokud nechtějí, pak by to rodiče měli respektovat a nesnažit se jednat proti jejich vůli... Pak z toho budou akorát problémy, až maminka zařídí mejdan v kostele a všichni půjdou pařit do hospody... Jakmile děti vylítnou z hnízda, už to nejsou děti, už jedí vlastní příslovečný chleba, jsou to samostatné bytosti a rodiče by to měli akceptovat...

    superkarma: 0 01.04.2006, 17:43:54
  3. avatar
    [183] blami [*]

    lenk@: Doufám, až se ti bude vdávat dcera nebo syn, budeš taky hrdá na to, až ti snacha nebo zeť řeknou, ty se do toho nestrkej, to je naše věc.A že ti to bude hodně příjemné.I když v duchu dnešní ,,moderní" výchovy bych se ani nedivila, že budeš šťastná, až tě v 18 nebo po vysoké přestanou děti ,, obtěžovat" a budou se starat samy o sebe. I takové maminy znám.To se pak nedivím, že rodičům řeknou, ty se do toho nestrkej, do toho ti nic není.

    superkarma: 0 01.04.2006, 17:25:25
  4. avatar
    [182] blami [*]

    No ,nevím.Jak to tady tak čtu, tak něco jako úcta k tomu, kdo vás vychoval, investoval čas i zdraví, tady vůbec nevidím.Vždyť svatba je někdy to poslední, co mohou rodiče dítěti dát, protože pak už není jejich, ale už má svou rodinu.Rozhodně bych nebyla hrdá na to, aby mi kluk řekl, mami, do toho ti nic není.Já pracuji od svých 18 let a do svých 23, kdy jsem se vdávala,jsem každý měsíc dávala výplatu(celou)mamce.Ta mi platila spoření, oblečení, jídlo a taky mi dala výbavu a vypravila svatbu.Pak už jsem se starala sama.Byla jsem vychovaná v duchu ,,cti otce svého i matku svou" a říct jim, že jim do toho nic není,bych si nedovolila ani teď, a to mi je 42.I když nejsi katolička, tak přesto můžeš mít svatbu v kostele.Bez obřadu, pouze slib.Takhle se můžou vzít i manželé různého vyznání, pouze jeden z nich musí být katolík.Možná mám zastaralé vychování, ale i u nás doma pořád platí, čí chleba jíš, toho píseň zpívej.To se pak vůbec neberte.Proč se chcete vzít? Kvůli papíru?To ti pak může být jedno, jestli je z úřadu, nebo z kostela.Oba jsou si rovny.A v kostele, krásně nazdobeném,je svatba mnohem slavnostnější, než na úřadě, kde se to střídá jak na běžícím páse,jedni dovnitř, druzí ven a další prosím.

    superkarma: 0 01.04.2006, 17:17:40
  5. avatar
    [180] kemy [*]

    marhaba: to myslíš vážně?

    superkarma: 0 31.03.2006, 14:35:24
  6. [179] Tobbi [*]

    marhaba: Těžko můžeš chtít, aby sis nehvízdala, jaká ta svatba bude, od toho, co bude mít nevěsta na sobě, po svatební slib, a pak ještě chtěla po potomkovi, aby to přesně podle tvých instrukcí zařídil sám

    superkarma: 0 31.03.2006, 11:25:37
  7. [178] Tobbi [*]

    marhaba: "Zařídím si to sám", je slušný způsob, jak říct, "do toho ti nic není".
    A když to rodič nepochopí, asi je potřeba říct mu to přímo. A pokud rovnou dítě řekne, "do toho ti nic není", tak si ho asi rodiče blbě vychovali.

    superkarma: 0 31.03.2006, 11:23:40
  8. avatar
    [177] Vivian [*]

    marhaba: a kdo řekl "do toho ti nic není"?
    Tihle dva z článku řekli mamince snad jen to, že svatbu v kostele neplánují...
    Nemyslím si, že by svatba měla být "kompromisem, který nenadchne ani neurazí"... Svatba by snad měla být hlavně co nejpříjemnější a nejhezčí oslavou toho důležitého životního kroku, aby na ni ti dva rádi vzpomínali (půlka příbuzenstva je stejně pomluví, i kdyby měli nevímjakou svatbu ) a ne aby ji přetrpěli jako nutné zlo, na které pak budou do smrti vzpomínat s otráveným obličejem...
    Pokud ti dva pojímají svatbu jako především svou osobní záležitost, tak je přinejmenším netaktní jim to takhle organizovat po svém a na nic se jich neptat...

    superkarma: 0 30.03.2006, 20:20:28
  9. [175] Tobbi [*]

    marhaba: Kdyby mi moje potenciální dcera (syn) řekl/a: "Mami, to je moje svatba, nech to na mně, já si to zařídím," byla bych na ni/něj pyšná, že jsem vychovala samostatnou bytost...

    superkarma: 0 30.03.2006, 15:33:35
  10. avatar
    [174] jajynka [*]

    Neměla jsem zatím čas přečíst si všechny příspěvky, ale já jsem toho názoru, že svatba je jedním z nejdůležitějších dnů vás dvou, a proto by ten svatební den měl být úžasný a nezapomenutelný. Proto si myslím, že byste se neměli nechat donutit provést něo tak, jak nechcete. Přeji vám oběma mnoho štěstí, lásky a vzájemného porozumnění.

    superkarma: 0 30.03.2006, 14:58:51
  11. avatar
    [172] navia [*]

    jiti: To nelez, nemělo by to v tvém případě asi valnou cenu.

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:46:06
  12. [171] xenie [*]

    Oznámila jsi budoucí tchýni že svatbu v kostele nechcete ? Oznámila. Tak a´t si plánuje co chce, vy se zařiďte podle svého... a buď na Vaši svadbu přijdou, nebo taky ne...jejich problém

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:34:05
  13. avatar
    [170] jiti [*]

    Čekám dítě a u nás se také někteří těší na křtiny. No těšit se můžou, já s ním do kostela nevlezu.

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:16:06
  14. avatar
    [169] navia [*]

    Na doplnění: Zkopírováno z Katolik.cz
    případě, že ani jeden ze snoubenců pokřtěný není, nejsou členy církve a už z legislativního důvodu daného státem nemohou uzavřít církevní manželství, které by bylo státem uznané za platné. Licenci k oddávání má pouze farář ženicha nebo nevěsty, případně ten, komu ji deleguje. Vzhledem k tomu, že ani jeden z nich pod pravomoc faráře nespadá, byl by sňatek už z tohoto důvodu před státem neplatný.
    Druhou podmínku klade církevní právo, kde se k udělení svátosti manželství požaduje křest minimálně jednoho ze snoubenců...
    Jedinou možností je přijmout křest před uzavřením manželství. Ovšem příprava trvá 1-2 roky a myslím, že motivem by mělo být něco jiného než jen touha po svatbě v kostele.

    Možná, že jiné církve to mají jinak

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:08:16
  15. avatar
    [168] jiti [*]

    chudáčkuuuu nenech si do své svatby od té kecat vdáváš se ty ne ona.

    superkarma: 0 30.03.2006, 12:05:32
  16. avatar
    [167] navia [*]

    *Kotě*: Máš pravdu, farář by je neměl oddat, dokonce mám dojem že by ten sňatek byl neplatný. Alespoň jeden musí být pokřtěný (v katolickém kostele) katolík.
    Tobi: taky se považuji za praktikující křesťanku, a na mši stihnu jít i dvakrát v týdnu . Když mi to nevyjde, mám pocit, že se týden nějak moc vleče.

    superkarma: 0 30.03.2006, 11:49:01
  17. avatar
    [165] *Kotě* [*]

    Tobbi: je to individuální, některý farář odmítne, jinému je to jedno... jako všude.

    Jo, považuju se za praktikujícího křesťana... ke zpovědi chodím, na mši také, i když teď, co mám prtě, tak to není tak slavné, přece jenom zkus chodit s miminem na mše... Tak jednou za dva měsíce se mi poštěstí

    superkarma: 0 29.03.2006, 21:45:20
  18. avatar
    [164] jaku [*]

    Tobbi: nečetla jsem celou diskusi, možná jsem mimo mísu...akorát mne zarazila věta " proč by měl normální člověk tajtrlíkovat dvakrát...." jsem věřící a nepřipadám si nenormální. Ale v každém případě - pokud snoubenci nechtějí mít svatbu v kostele, mají se pořádně šprajcnout :-))) a poslat maminku do háje

    superkarma: 0 29.03.2006, 21:43:10
  19. [163] Tobbi [*]

    *Kotě*: Naprosto tě chápu, i když jsem ateistka. Ale nemůžu si pomoct, je to vina i těch kněžích, že k takovému sňatku přistoupí.
    BTW: Ty jsi praktikující křesťan? Zpovědi, mše, přijímání každý týden?

    superkarma: 0 29.03.2006, 20:34:17
  20. avatar
    [162] *Kotě* [*]

    sarume 133: pro mě jako pro věřící to teda JE problém, když se v kostele berou nevěřící. Nelíbí se mi to a nesouhlasím s tím.

    superkarma: 0 29.03.2006, 20:11:02
  21. [160] Tobbi [*]

    yasi: Ještě toho trochu...

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:32:12
  22. [159] Tobbi [*]

    Nyotaimori: Myslím, že dneska by se poučil spíš pan farář

    Tahle povinnost mu asi odpadla, spíš s nimi řeší jiné aspety manželství. Asi...

    BTW: Prababička se rozvedla hned jak to šlo (když bylo synům 15 a šli do učení) Tehdy byla černá ovce.

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:31:45
  23. [158] yasi [*]

    Tobbi: Ach tak. Já Tě pochopila, tak že mluvíš o tom, že musíš mít dva obřady

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:30:57
  24. [157] Tobbi [*]

    yasi: Musíš tam dokonce dvarát.

    Nejdřív si vyběháš formulář, který předložíš tomu knězi:

    S písemnou žádostí o vydání osvědčení o splnění požadavků zákona o rodině pro uzavření církevního sňatku se obrátit osobně na matriční úřad, v jehož správním obvodu má být manželství uzavřeno.

    A pak si doběhneš na úřad pro oddací list.

    Orgán státem registrované církve nebo náboženské společnosti, před kterým došlo k uzavření manželství, je povinen do 3 pracovních dnů od uzavření manželství doručit protokol o uzavření manželství příslušnému matričnímu úřadu, v jehož obvodu bylo manželství uzavřeno. Matriční úřad provede na základě protokolu o uzavření manželství zápis manželství do matriční knihy (do 30 dnů od jeho doručení) a vydá manželům oddací list, na základě kterého žádají o vydání nového občanského průkazu, případně cestovního pasu.

    U normálního sňatku tohle papírování odpadá. Stačí se prokázat doklady a oddací list dostaneš hned...

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:29:00
  25. [155] yasi [*]

    Tobbi: Teď už netajtrlíkuješ dvakrát, to bylo dřív. Svatba v kostele má stejnou platnost jako na radnici (teda pro nás obyčejný nevěřící smrtelníky).

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:21:18
  26. [154] Tobbi [*]

    rodinné

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:13:27
  27. [153] Tobbi [*]

    Nyotaimori: Na těch pohovorech, by jim měl pan farář vysvětlit, jak to dělat, aby byli v manželském životě šťastní. Mojí prababičce tam podle rodiné legendy vysvětloval, co bude jejím úkolem o svatební noci. Aby z toho chuděra neměla šok. Bylo jí totiž 16 let.

    Po takovém poučení si dovedu představit, že bych se fakt vzrušila už jen při té představě

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:12:50
  28. [152] Tobbi [*]

    Nyotaimori: Oni by neměli ani v tom kostele, ale jsou pružní (čti úplatní). )
    Však oni si to s pánembohem nějak vyřídí

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:10:15
  29. [151] Tobbi [*]

    Navíc svatba a v kostele není pravá svatba, stejně pak musí člověk na ten úřad. Křesťani to dělají asi kůli tomu, aby to bylo před Bohem... nebo co? Ale proč by měl normální člověk tajtrdlíkovat dvakrát.
    Ke slibu, že budu děti vychovávat k víře, by mě tedy nikdo nedonutil. A to i kdybych věděla já, manžel, farář, rodina...že je to jenom taková habaďůra, aby svatba byla v kostele. Proč začínat společný život lží?

    superkarma: 0 29.03.2006, 17:08:55
  30. avatar
    [147] Vivian [*]

    A vůbec, proč se lidi neberou v mešitách nebo synagógách, tam je to taky hezký Nebo to není tak módní?

    superkarma: 0 29.03.2006, 16:42:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme