Zdraví

Nechci s ní(m) spát


A byla svatba a žili spolu šťastně až do smrti... Ale jak to štěstí ve skutečnosti vypadá? Když spolu dva lidé začínají, jsou pro sebe vším: Nepostradatelní, oslovují se krásnými jmény, mají spolu vášnivé a většinou co nejčastější sexuální zážitky. Postupem času se ale vášnivá láska proměňuje v cosi hlubšího a trvalejšího. Mnoho lidí však zapomíná na to, že i sexualita se proměňuje.

 

Zaplatil jsi složenky?

 

Anebo na to nezapomínají, pouze se tímto tématem odmítají zabývat. Většina párů se pak po nějakém čase dostane do stavu, kdy jeden z partnerů – a častěji je to muž, jelikož jeho sexuální touha je podmíněna daleko více biologicky – se trápí tím, že sexu v partnerství ubývá.

 

Žena, jejíž sexualita je daleko křehčí a jejíž sexuální vzrušení daleko více koresponduje s každodenním životním během, naopak mnohdy na sex zcela rezignuje. Ženu ze sexuálního vzrušení dokáže totiž vyrušit pláč dítěte, připomínka koláče v troubě nebo třeba nezaplacené složenky. Po počátečních neshodách s partnerem, kdy on chce sexu stále víc a ona stále méně, se tak uzavírají do bludného kruhu, kdy ona pak už nechce vůbec.

 

Nenechte se ovládat sexuálními mýty

 

Co je tedy v partnerství normální? Je správné a normální spát spolu každý den nebo každý druhý, nebo jednou měsíčně? Mnoho médií nás vede k falešnému obrázku o sexualitě, a dokonce podporuje vznik mnoha mýtů. Jedním z nich je například společné dosahování orgasmu. Ale také frekvence a správnost sexuálního soužití.

 

A přitom v sexu nemohou existovat pro pár žádná vnější pravidla. Na tom, co oběma partnerům vyhovuje, se musí shodnout právě a pouze jen oni dva.

 

Intimita především

 

Více než frekvence sexuálních zážitků je důležitá partnerská intimita. Můj muž mi kdysi popsal intimitu jako výlučnost. To nejdůležitější, ale též to nejběžnější, mám chuť a chci ji sdílet právě jen a jen se svým partnerem.

 

A také jako jakousi exkluzivitu – ve chvílích, kdy se mi děje něco důležitého, je ten první, kdo mne napadne, s kým tuto novinku chci sdílet, právě můj partner. Samozřejmě se to netýká úplně a zcela všech situací a životních okolností, ale převážné většiny z nich. A ještě jedním termínem obohatil moje uvažování – kuchyňská intimita.

 

Opět v porovnání s frekvencí sexuálních zážitků je mnohem důležitější, zda partneři spolu láskyplně komunikují i za zdmi ložnice, zda se obejmou, pohladí, dají si polibek na přivítanou. Jestliže partneři spolu mají takto intimní vztah, budou se pravděpodobně snadněji dohadovat i nad frekvencí sexuálních styků, jestliže necítí potřebu společně, ale každý trochu jinak.

 

Sex jako součást života

 

Sexualitu není možné zcela vyloučit ze života. Je to podobná potřeba jako hlad a žízeň. Na rozdíl od těchto dvou není sice život ohrožující, nicméně je jakýmsi ukazatelem zdraví. Spokojený sexuální život nejen ukazuje na psychickou i fyzickou pohodu, ale také ji spoluutváří. Sexualita prostě do života páru patří.

 

Můžeme využít znalostí profesora Plzáka, který se mnoho let zabýval partnerským poradenstvím. Jednou ze základních pouček pro soužití páru je, aby se naučili dohadovat, vyjednávat a dělat kompromisy. Kde?

 

V pěti základních oblastech párového života:

 

+ Finance

+ Trávení volného času

+ Výchova dětí

+ Péče o domácnost

+ Sex

Proto není dobré neshody v sexuálním soužití „zametat pod stůl“. Je možné, že se po letech společného soužití oba partneři opravdu bez sexu obejdou, jsou pro ně mnohem důležitější jiné věci. V pořádku je to tehdy, když se oba na tomto společném soužití shodli a netrápí je to.

 

Sex na vedlejší koleji? Pouze dočasně

 

V dlouhodobém partnerském soužití se samozřejmě vyskytne mnoho období, kdy sexualita jde prostě stranou. Různé nemoci, těhotenství, porod, stres. Ale všechny tyto okolnosti by měly být pouze dočasné, partneři by oba měli vědět, že to neznamená ohrožení jejich vztahu, a měli by být schopni se k intimnostem vrátit. Ale v mnoha případech tomu tak není.

 

Opět se může stát, že partnerství dostane jinou dimenzi a partneři si zachovávají takovou míru intimity, která jim vyhovuje, i bez sexuálních prožitků. Ale jestliže jeden z partnerů sex potřebuje, chce a je mu zdrojem potěšení, a druhý jej zcela odmítá, nastává problém. Jestliže se tímto problémem odmítáme zabývat, je to jako bychom druhému partnerovi říkali: „Tvé problémy, pocity a starosti mne nezajímají, vlastně mne nezajímáš ty sám.“

 

V každém partnerství jeden chce více a jeden méně. Ne v každém partnerství je to ale posuzováno jako problém. Profesor Weiss používá přirovnání: „Jestliže dva lidé jdou do kopce a chtějí jít spolu, ten s rychlejším tempem se přizpůsobí tomu s pomalejším.“ V sexualitě to platí podobně, nicméně to neznamená, že ten s menší chutí bude sexualitu využívat mocensky. „Budu s tebou spát, když...“ Tato strategie nerespektuje druhého partnera jako rovnocennou bytost a spíše tím přispívá k začarovanému kruhu boje o moc.

 

Těhotenství a sex: nesourodá kombinace?

 

Rizikovým obdobím pro sexuální neshody se zdá období těhotenství a porodu. Ženy prožívají velmi změněný tělesný stav, který u mnoha z nich příliš se sexuálním vzrušením nekoresponduje. Po porodu mohou mít mnoho drobných zranění, která se pomalu hojí, a také mnoho starostí s péčí o dítě. Jejich emoce jsou napřímené pouze na dítě a na partnera už jim nezbývá kapacita – natož na sex. V těchto případech však může muž pomoci.

 

Pomoci ženě vyhledat lékaře, který by zkontroloval, že zranění po porodu se hojí a nebudou přetrvávat, pomoci jí s péčí buď o domácnost, nebo o miminko, anebo pouze být přítomen a vyslechnout, co by ženě pomohlo si odpočinout a přeladit se na partnerskou notu.

 

I muži mají své dny...

Ale abychom nehovořili pouze o ženách. I muži mají riziková období. V současnosti se stále více zvyšuje počet mužů s erektilní dysfunkcí . Tato nemoc je velice intimní a mnoho mužů se za ni velmi stydí, a možná právě proto nenavštíví lékaře, který mu až v 85 % případů umí pomocí vyšetření a léčby pomoci.

 

Mnoho mužů však, než by situaci řešilo, na sex rezignuje, svoji energii nasměrují do práce či jiných aktivit. Jenže přitom zapomínají na své partnerky. Možná spoléhají na to, že ženy přece sex tolik nepotřebují. Jenže to nemusí být vůbec pravda.

 

Mnoho zralých žen si naopak sex užívá daleko více než ženy mladé, protože už je například netrápí otázka antikoncepce, nevyrušuje je plačící dítě ve vedlejším pokoji, ale také už většinou velmi dobře vědí, co jim dělá a nedělá dobře. Takže zde se může situace na rozdíl od mladých párů otočit. Muž nechce – nebo nemůže – a žena po sexu touží. Jestliže se jedná o problém s erekcí, i zde může žena pomoci.

 

Erektilní dysfunkce je nemoc či je příznakem nemoci jiné, kterou je potřeba vyšetřit lékařem a stanovit správnou léčbu. Samoléčení zejména pomocí různých potravních doplňků je nejen ve většině případů naprosto neúčinné a drahé, ale také může oddalovat správnou diagnostiku, tudíž se může nemoc, která erektilní dysfunkci způsobuje, sama zhoršovat.

 

Takže aby princ s princeznou žili šťastně až do smrti, museli pro to taky něco udělat. A spokojený sex jim k tomu jistě přispíval.

 

Připravilo www.sexualne.cz

   
19.08.2008 - Zdraví - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [51] risina [*]

    Meander: Aneb zpět k mému původnímu - nic není černobílé...

    superkarma: 0 20.08.2008, 15:31:32
  2. avatar
    [50] risina [*]

    Meander: Chápu, jen endys to zřejmě vidí jinak - tak proč na ni být jedovatá?

    superkarma: 0 20.08.2008, 15:30:55
  3. avatar
    [49] Meander [*]

    risina: Obloukem zpět - neměla bych chuť na chlapa, co chlastá, a rozhodně bych nechtěla, aby měl on chuť na mě.

    superkarma: 0 20.08.2008, 14:33:58
  4. avatar
    [48] risina [*]

    Meander: Jedna ne každý alkoholik někdy někoho pobije nebo je jinak agresivní, jednak někdy vyměněný zámek není nic platný, protože může pít doma. A jednak tan vyměměný zámek ani odstěhování neřeší problém, o který tu jde - jak na něj mít znovu chuť nabo jak tu jeho chuť znovu vzbudit.

    superkarma: 0 20.08.2008, 13:38:50
  5. avatar
    [47] Meander [*]

    endys: Děti nemám a mít nebudu, ale kdybych je měla, radši je zabiju a sním, než je nechat vyrůstat s alkáčem

    superkarma: 0 20.08.2008, 01:12:47
  6. [46] endys [*]

    Nyotaimori,Meander a tyrkys pravděpodobně jste měli štěstí (které vam přeji)že reagujete tímhle stylem a děti jsou v pohodě a doufam ,že to štěstí vám vydrží

    superkarma: 0 20.08.2008, 00:33:09
  7. avatar
    [45] tyrkys [*]

    endys: Co by ses stresovala, ono se to nějak vyřeší, že?

    superkarma: 0 19.08.2008, 23:57:31
  8. avatar
    [44] Meander [*]

    endys: Máš recht. Počkej, až několik z vás pobije, a budeš to mít jednodušší. To je tak bezva, že tvoje děcka koukají na fotra alkáče...

    superkarma: 0 19.08.2008, 23:50:15
  9. [42] endys [*]

    kdybych měla kam odejít se 3dětskama a psem už tady dávno nejsem. Není to tak jednoduché a jinak jsem vyskoušela po dobrém i zlém vše a pokud on nechce tak já to za něj nevyřeším jen bych se stresovala

    superkarma: 0 19.08.2008, 21:08:33
  10. avatar
    [41] Meander [*]

    risina: Chodit mi domů chlap ve stavu, že z něj táhne chlast, tak to řeším. Mně by to totiž vadilo. Hodně.

    superkarma: 0 19.08.2008, 19:38:13
  11. [40] Sasa [*]

    aninas: už jsm to tu psala víckrát, ale dostala jsem od čtenářek vynadáno, takže už to nekomentuju

    superkarma: 0 19.08.2008, 18:34:24
  12. avatar
    [39] OlgaMarie [*]

    Já bych se smířila s životem bez manželského sexu, ale cítit z chlapa pivo, tak se pobleju.

    superkarma: 0 19.08.2008, 18:25:07
  13. avatar
    [38] aninas [*]

    risina: ale to pak cloveka nebavi ani chodit na z-i, kdyz se tady nedoste neco "noveho", ale jenom to, co je vsude a uz davno

    superkarma: 0 19.08.2008, 17:59:25
  14. avatar
    [37] risina [*]

    aninas: Vždyť ti tady píší, že to je převzaté z www.sexualne.cz - odtamud to mohly mít i novinky. cz a já to tuším četla asi před 2 měsíci v Marianne - zřejmě ze stejného zdroje.

    superkarma: 0 19.08.2008, 17:54:12
  15. avatar
    [36] risina [*]

    Meander: Nic není černobílé...
    Mám něco podobného v menším (a myslím, že denní pití alkoholu je jeden z důvodů, proč se u ná snesexuje), nelíbí se mi to, ale výměna zámků v bytě, který patří nám oběma, by mi asi nepomohla .

    superkarma: 0 19.08.2008, 17:52:01
  16. avatar
    [35] Meander [*]

    endys: Co vyměnit zámky? Ale to asi neuděláš, protože se ti to takle líbí, žeáno.

    superkarma: 0 19.08.2008, 17:25:29
  17. [34] gentiana [*]

    To řikám furt, že jsme lidé a ne králíci, z čehož vyplývá, že život lidský není, narozdíl od králičího, akorát žrádlo a šukání. To, že na to nepřišel dav, je ovšem tristní.

    superkarma: 0 19.08.2008, 16:42:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [33] endys [*]

    chuť na sex mě vždy zaručeně přejde,když se otevřou dveře a pán domu se potácí a je cítit alkoholem.Pár dní jsem naštvaná tak že není nic ,začnu tát a on opět příjde vrávorjící a agresivní a tak se to táhne už rok (a tak se aspoň vyspim protože teď už to neřeším ,když on nechce přestat pít)

    superkarma: 0 19.08.2008, 16:23:41
  2. avatar
    [32] aninas [*]

    http://www.novinky.cz/clanek/147534-kdyz-sex-ve-vztahu-neni-to-co-byval.html

    Tak tohle me muze opravdu rozcilit!!!! S magazinem z-i se staly obycejne kopirovaci internetove noviny!!!!!!!!!!!!!!!! At otevru kterekoli internetove noviny, tak jsou tam NAPROSTO IDENTICKE clanky! Na tohle preci neni potreba cely stab zamestnancu, staci jeden, co bude z inetu vse kopirovat!!!!!!!

    superkarma: 0 19.08.2008, 15:31:29
  3. avatar
    [31] femme [*]

    risina: jsem na tom podobně, taky jsem se snažila to nějak řešit, ale on se pořád na něco vymlouval a vrchol byl, když mi jednou řekl, že jsme si v mládí přece užili sexu dost a to nám tenkrát bylo cca 46 tak jsem se na to vy..... a našla jsem si přítele a sexuju s ním jak za mlada

    superkarma: 0 19.08.2008, 14:15:19
  4. [29] Tini [*]

    Nicki: Anebo rovnou v koupelne...

    superkarma: 0 19.08.2008, 13:35:52
  5. [28] soofii [*]

    Meander: bylas rychlejší

    superkarma: 0 19.08.2008, 13:19:44
  6. [27] soofii [*]

    Nicki: nelehat, začít ve stoje

    superkarma: 0 19.08.2008, 13:19:08
  7. avatar
    [26] Meander [*]

    Nicki: Dělejte to vestoje.

    superkarma: 0 19.08.2008, 13:16:52
  8. avatar
    [25] Nicki [*]

    Tak já mám zas takovej problém, že mně se můj chlap hodně líbí,i když jsme spolu skoro 14 let. Když se osprchuje,a je třeba jen do půl těla,tak se těším, už aby byl v posteli. No, a jak si vedle mě lehne, tak můj zájem opadá. A nevím,čím to je. Přitom pokaždý,než si lehne,tak mám na něj chuť.

    superkarma: 0 19.08.2008, 13:14:05
  9. [24] Tini [*]

    Tak ja nemohu rici, nejsem ve vztahu desitky let! Zatim takove problemy resit nemusime

    superkarma: 0 19.08.2008, 13:06:31
  10. avatar
    [23] risina [*]

    Já už 10 měsíců řeším, jestli mi vlastěn vadí, že spolu nespíme - ajestli to vadí manželovi. Několikrát jsem na tohle téma zavedal řeč, ale vždycky se to nějak zamluvilo...
    Potřebvoala bych udělat to, co je v článku - vyčistit stůl, říct si jasně, že na sebe nemáme chuť a že jsme na manželsý sex rezignovali, ale to ostatní že chcem zachovat.

    superkarma: 0 19.08.2008, 12:32:50
  11. avatar
    [22] Šmudlík [*]

    Léthé:

    superkarma: 0 19.08.2008, 12:32:05
  12. [21] soofii [*]

    Juana: tak tohle u mne bohužel nefunguje - samo to nejde....ale když jsem na "domácí půdě" přinucena k výkonu, tak se snažím o maximální rychlovku

    superkarma: 0 19.08.2008, 12:27:34
  13. avatar
    [20] Juana [*]

    Manx: zavřu oči a představuju si mladýho zajíčka - a jde to samo

    superkarma: 0 19.08.2008, 11:33:28
  14. avatar
    [19] Juana [*]

    OlgaMarie: on už jednoho syna má, co by se namáhal dělat si dalšího
    ne, kecám, stejně už další děti mít nebudu, nejsem Žilková, abych rodila po 40

    superkarma: 0 19.08.2008, 11:31:35
  15. avatar
    [16] Meander [*]

    Zapomněli zmínit, že neblahý vliv na sexuální život může mít třeba i absence koupelny

    superkarma: 0 19.08.2008, 11:19:30
  16. avatar
    [15] Lenika [*]

    Zázvorka: Taky používám

    superkarma: 0 19.08.2008, 10:56:28
  17. [14] Lindaa [*]

    OlgaMarie: Juana: naprosto s vámi souhlasím. Po pár hodinách u pocítace je samý , ale jakmile vezme do ruky lopatu, zapne míchacku, polozí pár metru dlazdic apod. (máme uz dostaveno, ale obcas dodeláváme zbytky - to je snad to nejhorsí) tak vecer odpadne a pokud se zmuze na jakýkoliv kontakt se mnou tak je to max. zádost o masáz

    superkarma: 0 19.08.2008, 10:06:54
  18. avatar
    [13] OlgaMarie [*]

    Juana: Fyzicky unavený chlap prý zplodí syna. Asi je dáno přírodou, jak se vyrábí pomocník.

    superkarma: 0 19.08.2008, 10:05:14
  19. avatar
    [12] OlgaMarie [*]

    Ťapina: Mě by docela zajímalo, proč náš pes, který se při setkání s jednou fenkou doslova radostně cicmal (vzájemně se olizovali) a skotačil, najednou na ni vrčí a zahání ji štěkotem.

    superkarma: 0 19.08.2008, 10:02:41
  20. avatar
    [11] Juana [*]

    OlgaMarie: naprostý souhlas - manžel začal přestavovat tohle léto dům a je překvapivě z toho tak unavený, že večer sebou akorát flákne do vany a pak se přemístí do postele, kde v zápětí usne - a nějaký sexuální hrátky ho opravdu ani nenapadnou .

    superkarma: 0 19.08.2008, 09:57:07
  21. avatar
    [10] Asdareel [*]

    Nějak mi celý článek zavání dřívějším názorem, resp. předsudkem, že ženy jsou většinou frigidní a jen málokterá umí prožít sexuální rozkoš. Což je samozřejmě nesmysl.

    superkarma: 0 19.08.2008, 09:10:11
  22. avatar
    [9] Ťapina [*]

    OlgaMarie: No já ti nevím. U v biologii na základce se učí, že u samců je pohlavní aktivita tonická, zatímco u samic cyklická. My jsme sice jediné samice na světě, které mají vůbec nějakou pohlavní touhu i mimo období ovulace, ale o tom, že někdy je větší a jindy menší, se snad přít nebudeme

    superkarma: 0 19.08.2008, 08:19:24
  23. avatar
    [8] Libča [*]

    Léthé:
    Zázvorka:

    superkarma: 0 19.08.2008, 08:16:17
  24. avatar
    [7] Zázvorka [*]

    OlgaMarie: Na toto téma byl krásný vtip:
    "Manželé leží v posteli a muž začne svou ženu "obtěžovat". Ta se otočí a říká: miláčku, pokud se Ti ještě nechce spát, tak můžeš klidně chvíli žehlit".

    superkarma: 0 19.08.2008, 07:48:51
  25. [6] Sasa [*]

    Léthé:

    superkarma: 0 19.08.2008, 07:16:54
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    U mužů není větší sexuální touha podmíněna biologicky, ale tím, že mají kolem domácnosti míň práce.

    superkarma: 0 19.08.2008, 06:02:30
  27. avatar
    [4] aninas [*]

    Léthé: proto je take potreba porad zacinat, ze?

    superkarma: 0 19.08.2008, 05:34:45
  28. avatar
    [3] aninas [*]

    Léthé:

    superkarma: 0 19.08.2008, 05:32:51
  29. avatar
    [2] jasmina [*]

    Léthé: ty nikdy nezklames

    superkarma: 0 19.08.2008, 02:12:27
  30. avatar
    [1] Léthé [*]

    Hm ….sex v manželství by měl být po 15-20 letech trestný čin…měl by se považovat za incest. Dyť ty dva už jsou si natolik příbuzný, že jen uchyl dostane chuť na svého starého dobrého kámoše .

    superkarma: 0 19.08.2008, 00:16:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme