Rodina

Nechci kojit, jsem snad horší matka?

Milé ženy-in, maminky kojící i nekojící, vítejte v dalším dílu seriálu o kojení. Tentokrát jsem se s naší laktační poradkyní Hankou Strejčkovou věnovala otázce poněkud ošemetné. Co když se maminka rozhodne, že kojit nebude?

kojení

Teď vám asi trochu zatrnulo, ale určitě se mezi vašimi klientkami najde žena, která se rozhodla, že kojit nebude. Co vy na to?
Pokud se maminka rozhodne z jakéhokoliv důvodu nekojit, a já se s ní setkám v praxi, respektuji její rozhodnutí a nesnažím se ji za každou cenu přesvědčit, že má svoje dítě kojit. Já ji ale musím upozornit na výhody a nevýhody kojení a na výhody a nevýhody krmení z lahve (ať už dítě krmí umělou výživou, nebo má tu možnost kojit mateřským mlékem od dárkyně).

Stojím si za však tím, že mateřské mléko je tou nejlepší výživou (a nejen výživou)! A domnívám se, že pokud kojení nebrání opodstatněný zdravotní důvod, měla by se o kojení maminka aspoň pokusit, aby v budoucnu nelitovala promarněné šance.

Jinou, závažnější kapitolu tvoří maminky, které nemohou - nesmí kojit ze zdravotních důvodů (samozřejmě i z důvodů na straně miminka), nebo potřebují zastavit laktaci po potratu či po porodu mrtvého dítěte.

Dá se laktace zastavit už před porodem?
Laktace je přirozený proces, který není možné před porodem zastavit. Pokud je žena schopná produkovat mléko, po porodu se objeví. Pokud je opravdu rozhodnutá nekojit, pak je možné jí doporučit, aby ani nepřiložila miminko na sále (když tam není opodstatněný důvod, trhá mi to srdce), aby pak odsávala jen do úlevy a laktace pomalu utichne, vymizí.

Takže nastává otázka, jakým způsobem laktaci zastavit po porodu. Jestli ji nechat přirozeně rozběhnout a pak ji postupně snižovat, až dojde k jejímu úplnému zastavení, nebo zvolit radikální řešení a použít léky.
Důvodů pro zastavení je mnoho a tolik je i postupů. Rozhoduje diagnóza maminky. Základními postupy jsou: podání léků (např. Dostinex na lékařský předpis), homeopatie, aromaterapie, bylinky, obklady, babské rady. :o)

Pokud je čas, je možné snižovat laktaci postupně bez použití léku, tj. prsa odsávat do úlevy (nikoliv do dna!, nosit pevnější podprsenku (ale nestahovat prsa!), na prsa dávat studený obklad a pokud možno nepřikládat miminko, ale již krmit jiným způsobem. Z bylinek se doporučuje šalvěj ve formě čaje, máta, třezalka. A z „babských rad“ vyberu např. alkoholový obklad na prsa či zábal z tvarohu a máty. Homeopatie pak nabízí např. Ricinus Communis v ředění 30CH nebo Lac Caninum 30CH, dávkování a výběr homeopatika je ale vhodné konzultovat s homeopatem či zkušenou LP.

Osobně, pokud je to ze zdravotního hlediska maminky možné, se přikláním k přirozenějšímu způsobu odeznění laktace, protože každá chemie má svá rizika.  

A nese s sebou nějaká rizika zastavení laktace?
Ano, minimálně riziko retence mléka (ucpání mlékovodů, zadržování mléka). Prsa je nutné masírovat, aby se v nich netvořily zatvrdlinky, a to od místa ucpání směrem k bradavce. Se zastavením tvorby mléka je však mnohdy nutné vyrovnat se i psychicky, obzvlášť u maminek, jež jsou brzy po porodu nuceny laktaci ukončit z nepředpokládaných vážných důvodů. 

S maminkami, které nechtějí kojit, se asi moc často nesetkáváte. Mnohé se tak rozhodnou nejspíš  kvůli práci.
Setkávám. Většinou jde o maminky, které se buď ihned touží vrátit do práce (např. podnikatelky, manažerky ve vysokých pozicích) nebo musí, anebo se to od nich očekává (např. umělkyně…). Ale nerada bych, aby to vyznělo, že všechny manažerky nebo umělkyně zastavují laktaci! Naopak, mnohdy se úspěšná podnikatelka rozhodne kojit své dítě a skloubí zájmy své i dítěte. Stejně tak herečky, tanečnice… Maminky mohou kojit i v práci (např. chůva nebo tatínek miminko přivezou), anebo v době odloučení od dítěte odstříkávat-odsávat, aby tvorbu mléka udržely!

Nemají pak výčitky, že jsou horšími matkami než ty kojící? Jak byste je uklidnila?
Každá maminka, ať kojí či nekojí, se snaží pro své dítě udělat to nejlepší. Nyní je doba, kdy se podporuje přirozený způsob výživy miminka - kojení a některé maminky mohou mít pocit nátlaku, zejména ty, jimž se kojení příliš nedaří a pak mohou propadnout pocitu selhání. Proto i maminky, které se rozhodnou nekojit své dítě, jsou nejen vystaveny svým pocitům, ale i pohledu okolí. A to v nich pak může výčitky vyvolat. Vždy je nejdůležitější, aby si ve svém rozhodnutí, jak krmit své dítě, byla maminka jistá. Jakékoliv pochybnosti pak znejistí i děťátko. I zde platí spokojená maminka = spokojené miminko. A pokud maminka ve svých pocitech a přáních tápe, neví, jak se rozhodnout, nejjednodušší je zavolat laktační poradkyni, která s ní situaci citlivě a ze všech stran probere. Rozhodnutí však vždy zůstane na mamince.

Pokud se laktace zastaví a maminka by si to za čas přece jenom rozmyslela, je ještě šance, že by se laktace opět rozjela? Pokud ano, tak za jak dlouho? Setkala jste se někdy s takovým případem?
Setkala a setkávám. Opět záleží na konkrétním příběhu. Ano i ne. Ano, jde vrátit, pokud nebyly pro zastavení laktace použity léky na bázi tlumení hormonu prolaktinu a pokud od ukončení laktace neuběhla dlouhá doba. Čím delší čas od zastavení tvorby mléka, tím menší šance na její opětovné rozběhnutí.

Vyberu dva příklady z praxe:

První příklad z praxe:  volá maminka, že ve třech měsících věku dítěte přišla o mléko a že se sice smířila s tím, že mléko odešlo, a již nakoupila umělou výživu a lahvičky, ale že by to přece jen zkusila zvrátit. Pak to možné je a mám s tím i velmi dobré zkušenosti. Velice totiž pomáhá, když maminka začne svému tělu opět důvěřovat a jde do toho, protože už není co ztratit (řečeno lidově).

A druhý příklad z praxe: volá maminka, že ji již obtěžuje velice často kojit své18měsíční dítě, že se rozhodla ukončit kojení. V tu chvíli je nutné citlivě předložit všechna pro a proti a nechat maminku přemýšlet, dát jí čas. Tato konkrétní maminka začala postupně snižovat laktaci podle domluveného postupu. Po téměř týdnu nekojení jí to začalo chybět a naopak ji překvapilo, že dítě snáší ukončení kojení mnohem lépe než ona! Zjistila, že ona sama není na ukončení připravená a chtěla v kojení zase pokračovat. Pak jsme postup změnily, pokračuje a kojení jim přináší radost!

Stále se můžete ptát na vše, co vás ohledně kojení zajímá. Své dotazy pište pod heslem „kojení“ na: redakce@zena-in.cz

Čtěte další díly našeho seriálu o kojení:

   
16.02.2012 - Děti - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [41] Lubička [*]

    já kojila do vyše i tří let a dokonce občas i mojí kamarádce syna,ale musela jsem to přerušit kvůli nástupu do práce.

    superkarma: 0 29.02.2012, 18:59:40
  2. [40] MaVy [*]

    já kojila bez problémů do roku a půl,pak synek už nechtěl,z jedniček jsem měla dvojky,mléka dostatek,to že jsem nemohla pít a kouřit mi nevadilo,nekouřila jsem už rok než jsem otěhotněla,ale kamarádka právě kvůli tomu kojí i druhé dítě jen 3 měsíce,je to její věc co jí budu říkat,i když nechápu jak si stěžuje,že to leze do penězSml80

    superkarma: 0 17.02.2012, 11:47:27
  3. avatar
    [39] Alenka0010 [*]

    U svých tří dětí jsem měla s kojením hrozné problémy, a proto bych se o to už při dalším dítěti ani nepokoušela. Důležitá je, myslím si, po těch zkušenostech, duševní pohoda matky i dítěte. Dnes se kojení velice přeceňuje právě na úkor tohoto a věřte, že k té pohodě příliš nepřispívá to, když matku výčitky přivedou až k psych. problémům. Rozhodnutí kojit je rozhodnutím každé ženy a nazývat toto rozhodnutí "debilním" je zcestné.Sml28

    superkarma: 1 17.02.2012, 07:47:15
  4. [38] katherina.pokorna [*]

    martasko — #33 Uvidíme, třeba změním názor, až se mi za 3 měsíce narodí druhé dítěSml16 Samozřejmě je to každého věc, to máte pravdu, ale tohle je můj názor a stojím si za tím, že když se chce, tak všechno jde.Sml22

    superkarma: 0 17.02.2012, 00:45:51
  5. [37] katherina.pokorna [*]

    Suzanne — #30 Já ale nemluvila o matkách které kojit nemohou a rády by. Mluvila jsem o těch, které nechtějí jen díky své lenosti a přitom by mohly.Sml16

    superkarma: 0 17.02.2012, 00:42:55
  6. [36] Jala [*]

    Taky mám pocit, že se tento problém mediálně příliš řeší.

    Každá správná matka přece ví, co je pro dítě nejlepší.

    superkarma: 0 17.02.2012, 00:11:10
  7. [35] pateta [*]

    Rozhodnutí nekojit pro pohodlnost je debilita hodná Řádu rudé zástavy.

    superkarma: 0 16.02.2012, 23:54:32
  8. [34] izina [*]

    Myslim, že kojit či nekojit, je rozhodnutí na matce. Mé dceři budou 3 roky za 2 měsíce a stále kojíme. V současné době již ne na veřejnosti, ale ani to mi nedělalo problémy. Proč na sebe poutat pozornost ukřičeným miminem, když se dá téměř vždy někam zalézt. V současné době je to obvyklejší a kdo nechápe potřebu dítěte, je to jeho věc. Stejně jako matky

    superkarma: 0 16.02.2012, 22:27:38
  9. [33] martasko [*]

    katherina.pokorna — #26 viz níže a co se organizace kojení týče, se dobře říká, když máte jedno dítě, ale pokud máte dvě, rok a čtvrt od sebe, tak to chce hooodně plánování, protože každé z dětí má své potřeby, starší chce běhat venku a malé zas jíst a spát. Ne každý je stavěný na kojení na veřejnosti a i mimčo ty cizí zvuky pak rozptylují. Tak nebuďte tak tvrdá, je to přece každého věc, jestli to pro své dítko udělá nebo ne, podle toho se nedá soudit, jestli bude mrně v životě spokojenějšíSml16

    1. na komentář reaguje katherina.pokorna — #38
    superkarma: 2 16.02.2012, 21:42:12
  10. [32] martasko [*]

    katka02 — #14 to je ale úzkoprsý názor Sml80 osobně mám dvě děti, odkojené do 10 měsíců, ale chápu holky, které ze svých osobních důvodů kojit nechtějí. Je to jejich rozhodnutí. A po pravdě, kamarádka kojit nemohla a jejich holčička za celé dva roky NEBYLA nemocná. My, i když kojené, jsme měly 2x ATB Sml15 a nemyslím si, že bych byla nějaká nezodpovědná matka, tahala ji do rizikového prostředí nebo ji málo oblékala.

    superkarma: 2 16.02.2012, 21:34:47
  11. avatar
    [31] saruz [*]

    Kojila jsem všechny své 3 děti,mléka jsem měla hodně a jsem za to ráda. Neodsoudila bych ale jinou ženu,že kojení odmítla,je to její rozhodnutí a těžko bych jí mohla něco nařizovat,snad jen říci svůj názor,proč by tak neměla činit.

    superkarma: 1 16.02.2012, 18:51:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Suzanne [*]

    katherina.pokorna — #26 já teda nevidím žádný rozdíl v tom, jestli matka nekojí, protože nemůže, nebo proto, že nechce. Dítě prostě kojené není, přežije to a jediný, kdo je nešťastný, je nekojící matka, co nemůže. Pokud se matka jinak k děcku má a miluje ho, nevidím problémSml80

    1. na komentář reaguje katherina.pokorna — #37
    superkarma: 0 16.02.2012, 18:12:38
  2. avatar
    [29] paviocko [*]

    Podle mě se to poslední dobou moc řeší. Je to věc čistě každýho, co bude dávat jíst svému dítěti. Znám matky, co nekojily, protože nechtěly, i ty, co kojily do dvou let a dítě si samo vytahovalo prso.... Sml80 Osobně jsem to vydržela 10 a 9 měsíců a stačilo to, jak mě tak dětem. Nevím, proč se s tím tolik nadělá.

    superkarma: 5 16.02.2012, 17:08:46
  3. avatar
    [28] zsuzsika [*]

    kojení je pro dítě hodně důležité a matka není nikdy dítěti blíže,než právě při kojeníSml16 

    superkarma: 0 16.02.2012, 16:55:41
  4. [27] jithule [*]

    Každá má přeci svůj názor. Já jsem děti kojila, ale jestli budou či nebudou oni to zaleží na nich

    superkarma: 0 16.02.2012, 15:43:13
  5. [26] katherina.pokorna [*]

    Dobrý den,

    souhlasím s Kakou02. Pokud matka nekojí jen pro to, aby mohla chodit pít s kamarádkami do baru, nebo se vymlouvá, že musí do práce, pak nechápu proč si to dítě pořizovala, když jí tak obtěžuje. V dněšní době je tolik možností - kde kojit, nebo kde si nechat poradit když mám problémy s laktací. Takže výmluvy typu že dítě nemůžu nakojit např. v autobuse jsou absurdní. Vždy se to dá naplánovat tak, že se dítě nají před cestou z domova a když řve v autobuse, tak přeci vím, že jsem jej krmila a že tak moc hladové být nemůže, takže chvíli, než se přemístím tam kam potřebuji vydrží a hlady nezemře. Svého syna jsem kojila rok a vždycky se to prostě nejak udělalo.

    Myslím si, že když se chce, tak všechno jde a že bysme si měliy vážit toho, že nás dítě potřebuje. Protože přijde den, kdy nás potřebovat nebude, tak aby sme pak nelitovaly.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #30
    2. na komentář reaguje martasko — #33
    superkarma: 1 16.02.2012, 14:45:27
  6. avatar
    [25] Makova_panenka [*]

    ellienka — #5 datura — #12 Ale to, co popisujete, už je nějaký problém. Já měla na mysli vyloženě ty ženy, které nechtějí kojit (ani to třeba zkusit atd). A přece i manažerky mohou odstříkávat a dávat své mléko a ne náhradní. Jiná věc jsou rozlítané hormony, ty taky můžou udělat mišmaš v myšlení.

    superkarma: 0 16.02.2012, 14:02:24
  7. avatar
    [24] ekleinovka [*]

    Každy na to ma svůj vlastní náhled.Ja jsem děti kojila.

    superkarma: 0 16.02.2012, 13:55:18
  8. [23] Bébina [*]

    Altamora — #16 Ja sice stale kojim sveho temer rocniho syna, ale nemuzu si pomoct, me ta flaska prijde pohodlnejsi. Flasku mu muzu dat kdykoliv, treba behem jizdy v autobusu. Ke kojeni si musim sednout, ne vzdy je kam. Kdyz byl malinky, hledala jsem za jeho usilovneho revu lavicku asi ctvrt hodiny. Z flasky to vysaje rychleji a vic, takze se nestane, ze clovek nakoji, dojde na konec ulice a dite si vzpomene, ze nechalo v prsu jeste 30ml, ktere by si ted dalo.

    superkarma: 2 16.02.2012, 13:18:38
  9. avatar
    [22] PBD [*]

    Altamora — #15 jen do svatby? to si to nějak usnadňuješ Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 1 16.02.2012, 13:07:47
  10. [21] cilani [*]

    secret — #17 odstříkat a hezky nachystat do lahvičky, ať si to může pak ohřát. Děti mají jíst pravidelně, ne?Sml32

    superkarma: 1 16.02.2012, 13:04:23
  11. [20] Misulek1 [*]

    Pro mě bylo kojení přirozenou volbou a naštěstí jsem s ním neměla žádné problémy.

    Respektuji každého rozhodnutí, ale když by měla nekomu radit, tak jsem určitě pro kojení

    superkarma: 1 16.02.2012, 12:55:51
  12. [19] mistrix [*]

    Se mnou v porodnici byla paní, která taky nechtěla kojit. Ona sama vlastně ani dítě už nechtěla, protože měla 2 z prvního manželství, ale druhý manžel byl bezdětný a hrozně si přál dítě. Tak kvůli němu si ještě jedno pořídili a paní razantně odmítla kojit, že by pak musela být pořád s miminem, nemohla by chodit s kamarádka pít atd. No bylo to něco šíleného.Vůbec jsem to nechápala.

    superkarma: 0 16.02.2012, 12:51:25
  13. avatar
    [18] Jindriska8 [*]

    Jsem pro kojení do půl roku.Je to lepší pro maminku a zdravé pro dítě.Pak na dalším místě hrají roli i peníze,dneska výživy pro děti stojí velké peníze.

    superkarma: 0 16.02.2012, 12:51:08
  14. [17] murat [*]

    Altamora — #15 Sml30 jistě, ale jak to udělat, když má kluk službu? .....kojila bych až by přišel z práce Sml52

    1. na komentář reaguje cilani — #21
    superkarma: 0 16.02.2012, 12:43:40
  15. avatar
    [16] Altamora [*]

    Jsem pro kojení. Je to pohodlnější pro matku i dítě. Jestli je to zdravější, to je otázka. Maminka byla dítě kojené a se zdravím je na tom špatně, já byla na Sunaru od tří týdnů a jsem zdravá. Určitě je to dobré, ale není to jediná podmínka pro zdraví. Nepovažuji ale za lepší matku tu, která kojí do tří let, než tu, která kojí jen půl roku. Je více faktorů, které dělají dobrou matku. Ne jen to, jak dítě krmí, kolik krámů mu nakoupí a jak smejčí byt.

    1. na komentář reaguje Bébina — #23
    superkarma: 3 16.02.2012, 12:10:36
  16. avatar
    [15] Altamora [*]

    Děláte si legraci? Přestat kojit osmnáctiměsíční dítě je známkou špatné matky a měla by se snažit pokračovat? Do kolika vlastně? Než se dítě ožení či vdá?  Sml28

    1. na komentář reaguje secret — #17
    2. na komentář reaguje PBD — #22
    superkarma: 4 16.02.2012, 12:04:46
  17. [14] katka02 [*]

    Nechci kojit, jsem snad horší matka?

    Je-li důvod, že skutečně nechci, nikoliv, že nemohu a týká-li se to období hned po porodu pak ANO....skutečně jste horší (ne-li špatná) matka!!!

    1. na komentář reaguje martasko — #32
    superkarma: 1 16.02.2012, 12:03:01
  18. avatar
    [13] PBD [*]

    Makova_panenka — #1Taky si myslím,že dokud je možnost,tak by se kojit mělo..Příroda to tak zařídila a má to tak prostě být.A nahradní umělou stravu používat,když to jinak nejde,a ne když už mamina nechce bez bez pádných důvodů.

    superkarma: 1 16.02.2012, 11:57:52
  19. avatar
    [12] datura [*]

    Já jsem sice mléko měla, ale do krve popraskané bradavky, takže jsem kojila přes skleněné košíčky a každé kojení jsem obrečela, jaká to byla bolest. Vydržela jsem to tři měsíce a pak jsem to vzdala.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #25
    superkarma: 0 16.02.2012, 11:22:57
  20. avatar
    [11] ladouch [*]

    Taky jsem chtěla moc kojit, ale bohužel jsem nemohla neměla jsem mléko a tak brzy nastoupila umělá výživa, ale kojila bych moc ráda už jen proto, že to miminku prospívá a taky to je pohodlnější.

    superkarma: 0 16.02.2012, 10:59:57
  21. [10] magic11 [*]

    Cobych za to dala, kdybych mohla svoje děti kojit aspoň půl roku. Staršího jen 3 ěsíce, než mě skolily záněty a mléko se potom do měsíce ztratilo, s druhým to bylo tak 3 týdny Sml68 Holt někdy to nejde ale opravdu škoda se kojení vzdávat - škoda jak pro maminu (bez práce, chystání, vymývání flaštiček, bez ohřívánní, stále po ruce) i pro miminko

    superkarma: 0 16.02.2012, 10:52:53
  22. [9] Bébina [*]

    Nedavno jsem cetla komentar jedne, ktera nekojila proto, aby si neznicila prsa. Tak odstrikavala a krmila z lahve. Chudinka, asi netusila, ze tkan a tvar se meni tim, ze se mleko tvori a ne tim, ze z prsa saje dite.

    superkarma: 0 16.02.2012, 10:27:26
  23. [8] Danulka K. [*]

    Já jsem pro- kojit!! Já kojila své dcery obě do 16 měsíců, prodávala jsem méko do kojeneckého ústavu. Ovšem neměla jsem žádný čas- kojit, odstříkávat, kojit.... Děti byly zdravé a přisuzuji to kojení.

    superkarma: 1 16.02.2012, 10:09:51
  24. [7] Dana Haklová [*]

    átéčko — #3 Všechno jde, když se chce, ale je to asi dost komplikované a taková maminka má můj obdiv

    superkarma: 1 16.02.2012, 10:06:36
  25. [6] murat [*]

    každýho věc ne?Sml24

    superkarma: 2 16.02.2012, 09:40:56
  26. [5] ellienka [*]

    Makova_panenka — #1 já třeba přestala kojit své první dítě proto, že jsem měla příliš mnoho mléka. Trvalo to celý půlrok a já i syn jsme z toho byli špatní. Synovi teklo mléko i nosem, dávil se - z prsou mi samovolně stříkalo takovým proudem, že nestačil pít. V létě se přidaly i záněty prsů. Na půl roce měl syn váhu jako roční dítě (a následné problémy s pohybem a tedy vývojem páteře apod.). Převedla jsem ho na umělou stravu a byl klid - pohodové krmení, syn přibral do roka jen 1 kg, pohyb jsme podpořili i plaváním, takže se mu problémy s páteří spravily.

    Druhého syna jsem kojila přes 15 měsíců, z toho 1 rok výhradně, naprosto bez problémů, množství mléka se upravovalo zcela dle jeho potřeb.

    1. na komentář reaguje Makova_panenka — #25
    superkarma: 0 16.02.2012, 08:51:28
  27. avatar
    [4] blesksoft [*]

    když dnes mají právo volit že chtějí rodit doma tak proč nemít právo nekojit

    superkarma: 1 16.02.2012, 08:51:26
  28. avatar
    [3] átéčko [*]

    Dana Svobodová — #2 Znám jednu, co i tohle zvládla. v práci přestávky na kojení...Chůva dítě přivezla...v ledničce pro každý případ vždy odstříkané mléko.

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #7
    superkarma: 0 16.02.2012, 08:47:12
  29. [2] Dana Haklová [*]

    Makova_panenka — #1 Jak Hanka říká, nejčastěji je to kvůli kariéře. Někdy to třeba opravdu nejde. Taková ambiciozní manažerka by asi těžko kojila v práci

    1. na komentář reaguje átéčko — #3
    superkarma: 0 16.02.2012, 08:32:47
  30. avatar
    [1] Makova_panenka [*]

    To je hezký článek. Mně by hlavně zajímalo, PROČ se některé matky rozhodnou nekojit, pokud k tomu není závažný důvod (navíc výrazná většina těch, které kojit NEMOHOU, to nesou špatně a kojit by chtěly). Je jasné, že každý má právo volby, ale když je prokázané,že mateřské mléko je pro dítě nejlepší, proč mu to nedopřát, pokud to jde? Sml80

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #2
    2. na komentář reaguje ellienka — #5
    3. na komentář reaguje PBD — #13
    superkarma: 0 16.02.2012, 00:58:18

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme