Rodina

Nechci dítě! A jsem černá ovce!

 

 

Přišel nám do redakce zajímavý příspěvek. A protože si myslíme, že se jedná o záležitost, která se dotýká snad každé ženy, rozhodli jsme věnovat tomuto tématu celý dnešní den.

 

Milá redakce,

již několik let chodím na Váš magazín a ráda si čtu zajímavé články. Vždycky si najdu něco, co mne zajímá, a musím říct, že jsem ráda, že jste.

 

Co jsem zde také zaznamenala, je, že občas dochází ke sporům mezi ženami, které již jsou matky nebo děti plánují, a mezi těmi, které děti nemají. Ne proto, že by je mít nemohly, ale prostě proto, že je nechtějí.

 

Sama k této skupině žen patřím. A moc ráda bych si vyslechla názory pro a proti.

 

Je mi 31 let, jsem vdaná a s manželem jsme se dohodli, že děti mít nebudeme. Ani jednoho z nás neláká ztratit několik let života péčí o malého uřvaného mrňouse. Jsme hodně sportovně založení, dobře vyděláváme, máme spoustu aktivit. A o to všechno bychom s příchodem dítěte přišli. Příjem by se ztenčil na polovinu a místo ježdění po cizině, což je náš velký koníček, bychom museli trčet doma.

 

Jak jsem psala. My jsme se tak dohodli, vyhovuje nám to a považujeme to za naše výsadní právo. Na co ale narážíme, je nepochopení okolí. Hlavně našich rodičů.

 

Jsme oba jedináčci a naši rodiče se nemohou smířit s tím, že nikdy nebudou mít vnouče. Naléhají, vyčítají, považují nás za sobce. Jakoby byla naše povinnost přivést na svět dítě, aby oni měli vyplněné stáří vnoučetem!

 

Skrz prsty se na mě dívají i spolužačky a kamarádky, které již většinou děti mají nebo je plánují. Co už jsem si musela vyslechnout! Že to poznám, že až to jednou přijde, nebudu myslet na nic jiného než na dítě. A že pak bude třeba už pozdě, že se nám to třeba nepodaří. Další katastrofická vize mých kolegyň a kamarádek je, že se s manželem třeba rozejdeme a já pak zůstanu sama. A že se může klidně stát, že u něj se objeví otcovské pudy a najde si nějakou, která mu to dítě dá.

 

Tyhle scénáře považuji za zcela liché. Alespoň v našem případě. Mateřské pudy já prostě nemám. Nerozplývám se nad miminky a upatlané pusy a ruce uječených mrňat mi jsou odporné. Opravdu netoužím po tom, utírat pokakaný zadeček a v noci se nevyspat.

 

A mít dítě proto, abych jednou nebyla sama? To je přece taky pitomost! Nebo si všichni, kdo mají děti, je pořizují z tohoto důvodu?

 

Myslím, že spousta lidí má děti prostě proto, že je to tak normální. Vůbec neuvažují o tom, že život se dá prožít kvalitně i bez nich. A tak si pořídí dítě nebo děti a pak brečí, jak je nízká mateřská a jak nemůžou tohle nebo tamto. Ale rozhodli se svobodně, ne? Zrovna tak, jako jsme se my svobodně rozhodli, že děti mít nebudeme. Proč jsme ale pro rodiče a okolí takovým trnem v oku? Závidí nám?

 

Chtěla jsem se zeptat na názory zdejších čtenářek. Myslíte, že se najednou můžu třeba ve čtyřiceti zbláznit a toužit po dítěti? Připadá mi to velmi nepravděpodobné. Ale přesto – stalo se to některé z vás?

 

Tolik e-mail čtenářky, která si přála zůstat v anonymitě. Můžeme jí říkat třeba Lucie.

 

Co si o jejím „případu“ myslíte? Je sobec, nebo to má prostě v hlavě srovnané? Neví, o čem mluví, když píše, že netuší, co to jsou mateřské pudy?

 

Pište nám dnes na náš redakční e-mail Vaše osobní prožitky, které souvisejí s plánováním či neplánováním dítěte. Co vás k jednomu nebo druhému rozhodnutí vedlo.

 

Uvítáme i příběhy z Vašeho okolí, kdy třeba byla žena absolutně přesvědčená, že dítě nikdy mít nebude, ale čas to pak zamíchal úplně jinak. Anebo příběh, ve kterém nám představíte jinou ženu, která děti nechtěla a nikdy neměla a je tak prostě šťastná.

 

redakce@zena-in.cz

 

Těšíme se dnes na Vaše příspěvky a vybrané oceníme pěkným dárkem. Navíc se můžete těšit na vyhlášení zajímavé soutěže a skutečně super cenu, které proběhne krátce po poledni.

 

Po celé pondělí se Vám budou na střídačku věnovat Meryl a Nioneta, které si  dnešní editorskou službu střihnou pěkně napůl.

 

Hezké pondělí všem přejí

   
22.08.2005 - Těhotenství a porod - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [153] KLIMESOVA.SIMONA [*]

    Dobrý den,plně s Vámi souhlasím,je mi 30 let a taky jsem se rozhodla nemít žádná uřvaná děcka,ze stejného důvodu jako vy,a taky do mě každý pořád rýpe proč je nechci,a kdo se o mě ve stáří postará,atd..a mě už nebaví to každýmu vysvětlovat.Jediný kdo už si na to zvykl,jsou rodiče,ty už konečně pochopily,že mě stačí 2 kočky,co mám, a nic vícSml30život se dá opravdu kvalitně prožít i bez děcek.My přeci taky nikoho neodsuzujeme,že si ty děcka pořizujou,a že jich maj moc,tak at to oni nedělaj námSml80Sml80Simona

    superkarma: 0 12.12.2012, 10:50:57
  2. avatar
    [152] Jindriska8 [*]

    Nám děti nikdy nepřekážely a od mala s námi všude jezdily a dělaly nám radost.Sml22Teď si to opakujeme s vnoučaty.Sml22

    superkarma: 0 30.11.2012, 01:41:20
  3. avatar
    [151] titinka [*]

    Myslím,že rodiče musí počítat s tím,že se takhle jejich děti rozhodnou.A neměli jim by do toho mluvit.Já sama bych ovšem jednou vnoučky chtěla.A jelikož bych si nikdy z více důvodů nepořídila jedináčka,ale máme více dětí tak se asi dočkám.

    superkarma: 0 22.08.2005, 22:55:48
  4. avatar
    [150] phoebe24 [*]

    Nyotaimori: jsem si už říkala, kde jsi , To, že se Ty nechceš množit už tady všichni ale úplně všichni vědí

    superkarma: 0 22.08.2005, 20:05:42
  5. [148] Bellana [*]

    vikina007: Promiň, nechtěla jsem se tě dotknout. Já se za sobce považuji, protože jsem svým dětem předala spoustu alergií A víš, že mi to nevyčítají?
    A vůbec - proč se pouštím do používání takového ošidného termínu? Sobectví, nesobectví, to je jen úhel pohledu.
    Mám bezdětnou kamarádku, má v mnohém pohodlnější život než já. Ale neměnila bych s ní. Ona by neměnila se mnou. Obě jsme víceméně spokojené se svými životy, máme témata, která nás spojují i ta, na které máme rozdílný pohled. Rády si spolu povídáme (tedy doufám, že i ona). Nemělo by to tak být?

    superkarma: 0 22.08.2005, 17:06:50
  6. [147] Bellana [*]

    phoebe24: Máš můj obdiv, já bych se o zdraví dětí taky bála a nevím, jestli bych měla odvahu. Ale to až teď, když už je mám a často se o ně bojím. Když jsem čekala první ditě, viděla jsem v TV slovenský polodokumentární film Záhrada plná plienok o tělesně postižených dětech. Genetika byla v začátcích. Do té doby mi připadalo samozřejmé, že každé dítě je víceméně zdravé, teprve tehdy jsem dostala strach. Naštěstí už bylo pozdě si to rozmyslet
    A souhlasím s tebou - dětná s bezdětnou si o dětech povídat nemá, ten pocit je nesdělitelný. Prostě my matky, které jsme si děti na přírodě vyvzdorovaly, víme jaké to je na obou stranách. Neznamená to, že jsme lepší nebo horší, jen jsme udělaly jiné rozhodnutí a stojíme si za ním. Tedy většinou...

    superkarma: 0 22.08.2005, 16:46:21
  7. avatar
    [146] phoebe24 [*]

    Rikina: dětná je fakt strašněj výraz, ale já s tím nezačala a píše se to rychle
    vikina007: jé migréna a kyčle, tak to taky předávám a ještě krátkozrakost. Když jsem přišla s holkou poprvé k pediatričce, tak jí rozbalila, kouká na pinďulku a povídá sestře (to už věděla, co mám v anamnéze): "Jarčo, poď se na to podívat, to je nějaký divný a ty jsi dělala v tom Motole" Málem jsem se složila a mazali jsme s desetidenní holčičkou na gyndu. Byl to kousínek pannenské blány, co koukal ven (celkem běžná záležitost). Za tři měsíce doporučila hospitalizaci kvůli špatným jaterním testům. Přijali nás se slovy: "Není to tak hrozný, ale když už jste tady..." Teď už jsem v klidu a nehysterčím z každý virózy. Ale pediatra máme jinýho

    superkarma: 0 22.08.2005, 16:42:55
  8. [144] Rikina [*]

    phoebe24: dětná - to je strašnej výraz, kam na to, lidi, chodíte ? Mě tak někdo nazvat, radši ty děti zapřu Podle mě se lidi domluvěj vždycky, když chtěj. Na počtu potomků nezáleží, jen na dobré vůli. Když ta chybí, pohádaj se i dvě bezdětné jako koně. Dětné taky

    superkarma: 0 22.08.2005, 16:29:43
  9. avatar
    [142] SARI [*]

    To je všechno věc názoru, když to tak někdo cítí, tak ať děti nemá.Já jsem měla mimi ve 32 letech.S manželem jsme 18 let.Mít dítě je velká zodpovědnost a první tři roky ta matka v podstatě nemá na sebe vůbec čas, protože jsou tu jiné povinnosti.Alespoň u mě to tak je.Zpočátku jsem to nesla hodně těžce, poněvadž se nám totálně změnil život a několikrát jsem připustila, že kdybych to věděla, nikdy bych do toho nešla.Ale to všechno záleží na té které ženě, některá to snáší dobře.Pokud jste se s manželem dohodli, pak není o čem mluvit, ale v těch 40 nebo i dřív tě to klidně "chytnout" může.A nebo, až bude člověk mít o pár křížků víc a bude "sám", taky si třeba řekneš, žes to měla kdysi řešit.Já miluju svoji , ale je to fakt náročné, ale jsem rozhodnuta dát jí maximum a to ve všem.A jednou, až budu babička, tak se budu těšit na to, jak jí pomůžu se svým vnoučkem, aby na to nebyla sama tak jako my.....Přeji ti hodně štěstí a taky to, abys svého rozhodnutí nikdy nelitovala.

    superkarma: 0 22.08.2005, 16:19:02
  10. avatar
    [141] phoebe24 [*]

    Bellana: já se taky tak trochu považovala za sobce, když jsem po rakovině porodila dvě dcery. Co jim asi tak předám v genech, že....
    A potom se mě jedna známá zeptala, jestli jsem se nebála, že těhotenství mi opět rozhodí zdraví a třeba se někde nějaká metastáza objeví. Dost se divila, že z toho jsem strach neměla i když to bylo reálné (daleko víc, než to, že by nebylo v pořádku dítě). Ta známá děti nemá. Jak říkám, dětná se s bezdětnou nedomluví....

    superkarma: 0 22.08.2005, 16:09:30
  11. avatar
    [140] Meander [*]

    Bellana: Tak to víme obě přesně, o čem je řeč.

    superkarma: 0 22.08.2005, 15:48:13
  12. [139] Bellana [*]

    Meander: Viděla.

    superkarma: 0 22.08.2005, 15:44:54
  13. avatar
    [138] Meander [*]

    Bellana: S tím souhlasím. Viděla jsi Ocelové Magnolie?

    superkarma: 0 22.08.2005, 15:39:44
  14. [137] Bellana [*]

    Meander: Já osobně považuji za větší sobectví, když těžká diabetička chce dítě za každou cenu, když porodí skoro sedmdesátiletá babka. Sama jsme dlouho byli bezdětní, protože jsme chtěli mít nejprve pro své děti zázemí (a pak se mi to nedařilo), a to se v dávných dobách netolerovalo. Vlastně neznám téměř nikoho z mých vrstevníků, kdo by se "nemusel" ženit. Taky jsem musela vyslechnout spoustu rad a poznámek o sobectví, ale že bych se kvůli tomu čílila, to si nevzpomínám. Že by to byla jen špatná paměť?

    superkarma: 0 22.08.2005, 15:38:48
  15. avatar
    [136] Meander [*]

    phoebe24: Omlouvám se za přetočení kousku tvého příspěvku: Jen mi vadí, když mi dětná říká, o co všechno přicházím, jak budu jednou litovat, jak budu sama, že jsem sobecká a jánevímcoještě...

    superkarma: 0 22.08.2005, 15:36:00

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [135] phoebe24 [*]

    znám jednu lékařku. Špičkovou lékařku (vyléčila mě z rakoviny a pár let po tom jsem porodila dvě zdravý děti). Ta doktorka taky měla dítě jen proto, aby "nebyla divná". Jen jednoho syna. Brzo se rozvedla a celý život se věnovala výzkumu. Teď už jí je přes šedesát, je trochu pomalejší, ordinuje na částečný úvazek a na jejím pracovním stole je fotka tří vnoučat. Je na ně strašně hrdá a když o nich mluví, tak pochopíte, že je to skvělá babča (zkrátka ty mateřský pudy si realizuje až teď).
    Ale jinak mám názor "žij a nechej žít". Kdo nechce děti, ať je nemá. Jen mi vadí, když mi bezdětná říká, o co všechno přicházím, jak se omezuju v cestovámí, mám málo peněz....Sakra, já přece nic z toho nechci. Chci prostě úplnou rodinu, to je celé. Mám bezdětnou kamarádku. Vlastně měla jsem, protože asi po třicítce komunikace mezi námi začala váznout - najednou jsme neměly žádný společný téma krom vzpomínek na studia. Je mi to líto,ale o tom to je. Bezdětné a dětné se už ze zásady nemůžou domluvit, protože žijou svoje životy úplně jinak a pro něco jiného. Ale jak říkám: "Žij a nechej žít".

    superkarma: 0 22.08.2005, 15:30:29
  2. avatar
    [132] Meander [*]

    Bellana: Nezdá se mi, že by tu některá bezdětná vylítla a označila dětnou za sobce

    superkarma: 0 22.08.2005, 15:02:36
  3. [131] Bellana [*]

    Meander 124: Právě tyhle ženy většinou děti vlastně nechtěly a měly je hlavně proto, že nebyla dostupná antikoncepce. Takže: kdo děti nechce, ať je raději nemá. Mučednice mateřství už dnes opravdu žádná být nemusí. Jen nechápu, proč úmyslně bezdětné uraženě vyskakují, kdykoliv je řeč o dětech. Mně nudí řeči o dietách, kosmetice, plastických operacích a podobných "důležitých" věcech. Mám kvůli tomu vyskakovat a argumentovat chudobou třetího světa? Asi bych mohla, třeba bych byla štíhlejší.

    superkarma: 0 22.08.2005, 14:58:56
  4. avatar
    [129] Meander [*]

    Herama: Mě, v dobách, kdy jsem ryla držkou v zemi, podrželi právě ti kamarádi. Je to individuální, ale vycházím z toho, že rodinu si nevybereš, přátele jo.

    superkarma: 0 22.08.2005, 14:41:13
  5. avatar
    [128] Zdendula [*]

    Ani ve 40 není přece pozdě mít dítě a když to nevyjde jsou tu ještě dětské domovy plné opuštěných dětí , důležité je že to tak chtějí oba a pokud se na tom něco změní budou to chtít změnit zase oba.

    superkarma: 0 22.08.2005, 14:30:29
  6. [125] tanecnice [*]

    Totalni souhlas s Jesterka.thp .Cely svet je nestastny z populacniho rustu.Moje mama je zase nestastna, ze my, jako cesi ,a bili, vymrem.Vadi ji spousta nadanych mladych lidi, s partnery jine narodnosti.Vadi ji take, ze muj otec neni gentleman, a kdyz ji na to odpovim, tu krasne moudrou vetu, ze muze vychovavaji zeny(v detstvi), nak to nebere.Ale je to fakt, cesti muzi i zeny maji spoustu zlych vlastnosti(asi jako vsude),ale Ceska zeme je ted v prevratu,bude trvat dlouho, nez se z ni stane spokojena, uspokojena zeme, a kdyz ktomu jeste lide jsou zavistivi, lini, ne moc vzdelani(prosim nezlobte se, ale linost je vlastnost, ktera se podepisuje na statisicich ceskych osudu , a pote i tech detskych), nemuze se moje mama divit,, Dite chci, za par let, ale jedno, nebo dve.Toliko lidi v Cechach chce mit nejmin 3.Toto ja nechapu, neni mozne jim dat to nejlepsi ke startu.

    superkarma: 0 22.08.2005, 13:41:05
  7. avatar
    [124] Meander [*]

    Herama: Znám hodně starých, zatrpklých a osamělých ženských, které mají spoustu dětí. O tom to není.

    superkarma: 0 22.08.2005, 13:37:07
  8. avatar
    [123] trdlo [*]

    Mila Lucie. Tvuj problem je, ze jsi jeste nezjistila, ze je to ciste rozhodnuti tvoje a tveho manzela a ze nikomu, ani svym kamaradum, ani mistnimu spolku tech, ktere vse o vsem vi, zadne vysvetlovani tvych duvodu nedluzis. Tim, ze vysvetlujes, se otviras kritikam a argumentum, o ktere sice nestojis, ale vypocitavanim svych duvodu si o ne koledujes. Protoze svet je plnej lidi, kteri radi ostatnim lidem svoje nazory predkladaji a nazory tvoje je nezajimaji.
    A pokud casem svoje rozhodnuti zmenis, taky to bude tvoje vec a pozehnani od davu taky potrebovat nebudes.

    superkarma: 0 22.08.2005, 13:34:56
  9. avatar
    [121] Lenika [*]

    Myslím, že Lucie uvažuje velice rozumně. Já ji chápu. Necítí mateřské pudy, tak přece nepodlehne tlaku okolí a není hned zavržení hodná. A pokud Lucii na starší kolena přepadne pocit, že by chtěla kolem sebe někoho mít je tu pořád možnost pěstounské péče .

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:45:37
  10. avatar
    [120] ještěrka.ehp [*]

    není mi to moc jasný: svět je příšerně přelidněnej, spousta lidí nemá co jíst a když se najde 1 rozumná osoba, kterou to prostě neláká mít děti a nemá k nim absolutně žádný citový vztah, některé z vás ji odsoudí, že je sobec Fakt si myslíte, že pokud zrovna ona nepřispěje k populačnímu růstu, bude to katastrofa pro lidstvo? A ty komentáře "co kdyby se tak rozhodli tvoji rodiče" - no bóže ono by se taky prd stalo

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:44:40
  11. avatar
    [119] redmove [*]

    a k pisatelce, nechápu, proč sem píše, když je rozhodnutá ho nemít a ptát se někoho na skutečnost - tak buď se pro danou věc jednou rozhodnu a budu se jí držet nebo nevím co vlastně chci ... kdo ví, jestli v ní třeba nehlodá červíček

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:41:20
  12. avatar
    [117] redmove [*]

    ještě k Evě Jiřičné, nemohla mít děti, jedno čekala se svým klukem, kterého si vzala, ale pak měla potrat, po kterém již nemohla mít děti.... tak takhle to bylo a ten její manžel se pak s ní rozvedl... tak zůstala sama... myslím, že to tak bylo a bylo mi jí při čtení toho rozhovoru v Instinktu líto, možná to je napsané na www.instinkt-online.cz, ale hledat se mi to nechce

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:36:56
  13. avatar
    [116] evelyn [*]

    Rikina: presne si popsala me pocity . Taky jsem si poridola deti brzy, nez jsem stacila poradne zapremyslet, dneska jsem za to vdecna, protoze cekat jeste par let, tak si s nejvetsi pravdepodobnosti zadne neporidim a ja jsem rada, ze je mam , ale po vnoucatech netouzim

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:34:45
  14. [115] Rikina [*]

    Manx 108: moje řeč, anžto co je mi do toho, jestli moje spolužačky a kamarádky mají děti nebo ne, kdyby měly třeba slůňata, může mi to bejt jedno, a naopak ony mě nemaj co vykládat, jestli já mám cokoliv mít anebo nemít...

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:26:30
  15. avatar
    [112] Smetanová [*]

    "každý svého štěstí strůjce"

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:15:09
  16. avatar
    [110] *Kotě* [*]

    Susina 103: OK, tak co bys s "Lucií" dělala? Naordinovala jí intenzívní psychoterapii, aby jí vymluvili její sobectví, a poté ji nechala pod dozorem zabřeznout, aby ji přešly roupy?

    Do prčic, dítě nechce, je jedno proč, a pokud ho nechce proto, že jsou jí mimina odporný a má radši sport, tak je snad jedině dobře, že ho nemá, ne?

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:08:54
  17. avatar
    [109] kemy [*]

    ať si každej žije tak, jak je mu po chuti, ne? nechápu, co ti maj co kamarádky nebo spolužačky něco vytýkat nebo vyvracet. já sice děti jednou chci, ale bejt na tvym místě, pošlu je do rici a hotovo.

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:05:20
  18. [107] Rikina [*]

    Mili 98: "každá ženská, co měla tu kliku a dítě má, tak se automaticky dívá na ty, co nemají potomky, jako kdyby byla něco lepšího" - to snad proboha ne, aspoň doufám, že je nás víc takových, co tohle nedělají.
    Sama děti mám, a pořídila jsem si je dřív, než jsem si stihla pořádně rozmyslet, jestli je chci, nebo ne. Kdybych bývala počkala aspoň 5 let, velmi pravděpodobně bych žádné neměla. Nejsem "mateřský typ" a potomky jsem vychovávala dost často metodou pokus-omyl, a taky z nich nevyrostly žádné perly lidstva. Ale zase na druhé straně maturitu udělali, nepijou a nekradou,drogy neberou, dovedou pracovat a uživit se, nemusí hned být každý věhlasný lékař, geniální konstruktér, nebo prezident čehokoliv. Takže když jsem vychovala dva takové normální kluky, nevím, proč bych měla být na to nějak obzvlášť hrdá oproti těm, co žádné děti nemají, a dávat jim to nějak najevo. Dneska mi už 40cítka minula, a nikdo by mě nepřesvědčil, že mám ještě mít další dítě, a po vnoučatech taky nijak netoužím. Mám spoustu plánů, jak si užít života, a vnoučata k tomu vůbec nepotřebuju, naopak jsem ráda, že tu etapu výchovy potomstva mám za sebou, a můžu teď věnovat čas i peníze věcem, které zatím byly odsunuty do pozadí, protože děti měly přednost. Třeba to cestování. Autorku článku plně chápu, a nemyslím, že by ji v budoucnu náhle přepadla touha po dítěti. Přeju jí

    superkarma: 0 22.08.2005, 12:02:50
  19. avatar
    [106] Meander [*]

    Mauna Loa: Cože?

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:58:27
  20. avatar
    [103] Susina [*]

    Mauna Loa: myslím, že to, co jsi napsala, je i odpověď třeba *Kotěti* na její argument Evou Jiřičnou. Ano, dobře, vybrala si mezi rodinou a prací, OK, beru, chápu. Ale Eva Jiřičná nejspíš neargumentovala odporností uječených mrňat, omezením výdělku a sportovních aktivit, nebo jo, *Kotě*, když jsi s ní četla rozhovor??? ...

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:51:15
  21. avatar
    [102] Meander [*]

    Oprava: Ta famílie...

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:50:29
  22. avatar
    [101] Meander [*]

    Mauna Loa: Ty famílie, co vegetí v maringotkách, má kupu dětí a žije ze sociálky, ta je vskutku nesobecká. Ale to víš, někdo na ně dělat musí

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:49:17
  23. avatar
    [100] Susina [*]

    *Kotě*: neadoptovala, manžel byl téměř o třicet let starší a holt za totáče jim to dítě ani z děcáku dát nechtěli.. říkali, že už je manžel na to starej..

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:47:40
  24. avatar
    [96] *Kotě* [*]

    Susina: no, čistě náhodou to vím, protože jsem s ní četla rozhovor. Ona si prostě vybrala mezi rodinou a mezi absolutní oddaností práci. Kdo by ji za to odsuzoval?

    a proč si ta tvoje sousedka nějaké dítě neadoptovala?

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:40:22
  25. avatar
    [95] Susina [*]

    Lucik007: nemysli, stejně jako leckterej chlap občas na zabití, ale pokud jde o dítě a zodpovědnost, to je teda

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:40:11
  26. avatar
    [93] Susina [*]

    *Kotě*: a jak víš, že třeba ta tebou zmiňovaná Eva Jiřičná dítě nechtěla?? co když chtěla a nevyšlo to??
    Naše bývalá sousedka se s manželem rozhodla, že dítě mít nebudou - ale nebyly to argumenty typu Lucie, tedy omezení peněz, aktivit, atd. - ale v jejich rodině se vyskytla dost závažná dědičná vada a podle genetického vyšetření bylo velmi pravděpodobné, že by dítě bylo postižené. Tak se rozhodli raději dítě na svět nepřivést. Tohle chápu. Ale argumentovat omezením svobody, peněz a sportovních aktivit?? to mi přijde prostě nezralé...

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:34:37
  27. avatar
    [91] catcat [*]

    Myslím, že pokud se Lucie s manželem takto rozhodla, je to jejich svobodné rozhodnutí a nám ostatním je do toho celkem putna. Oni taky nerozhodují o mém dítěti. Spíš je horší, když někdo děti ani moc nechce a seká je jak na běžícím pásu, zaplňuje děcáky a nebo mu slouží pouze jako objekt obživy (přes přídavky).

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:32:48
  28. avatar
    [90] Lucie25 [*]

    Proč jí většina z vás odsuzuje? Někdo chce mít jedno dítě, někdo tři, někdo žádné. No a co? TAk jí nechte žít, je to jen její věc.
    Já mám děti dvě a nikdy jsem si nemyslela, že děti můžou člověku tak obohatit život a dát tolik radosti a štěstí. Ale někdy je to zase o nervy. To je prostě život.
    Luci, to období utírání zadečku a nosu taky netrvá věčně a i s dětma se dá sportovat, cestovat a dělat spoustu věcí. Jen se to prostě na 2-3 roky musí trochu dětem přizpůsobit. Ale co je to v životě člověka?
    Ale jak říkám, je to tvoje volba. Držím ti palce, ať si své rozhodnutí obhájíš.

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:32:08
  29. avatar
    [89] marcellina* [*]

    Mauna Loa: jenze v ČR je nastolen system solidarity... takze dane platis, ale uz je za tebe prerozdeli nikdo jinej, takze nelze jednoznacne urcit, kdo koho vlastne podporuje

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:29:30
  30. avatar
    [86] marcellina* [*]

    Mickey Mouse: ale ona nema povinnost mit deti... tak si ty svoje vydelane penize uziva

    superkarma: 0 22.08.2005, 11:26:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme