Bulvár

Nechceš k tátovi? Šup do blázince!


Prázdniny trávila v pyžámku na pokoji, společnost jí dělala hlavně její plyšová žirafa. A dvakrát týdně a o víkendu návštěva. To jen proto, že nechtěla svému biologickému otci říkat „tatínku“ a přespávat u něj. Případ desetileté Terezky Smutné vzrušil loňské léto celou zemi a jen stěží by se našel někdo bez názoru na její dojemný osud. Dívka byla zavřena nejprve na psychiatrii motolské nemocnice a následně na celé prázdniny do Olivovy dětské léčebny v Říčanech.

Zdálo se, že pobouření, které vyvolalo její násilné odloučení od matky, dostatečně pohne zákonodárci, a ti zajistí, aby se něco podobného už neopakovalo. Naopak. Parlamentem prošla novela Občanského soudního řádu, která počítá i s tzv. navykacím režimem pro děti, které se nechtějí s jedním z rodičů stýkat. Pokud zákon podepíše i prezident, může se stát, že si totéž, co Terezka Smutná, budou prožívat i další děti.

Případů, kdy se dítě odmítá stýkat s jedním ze svých rodičů, není totiž v Česku málo. A mnohdy se není čemu divit – odmítaný rodič, nejčastěji otec, totiž nejeví o dítě žádný nebo minimální zájem. Cestu k němu si začne hledat až v momentě, kdy se mu potomek hodí jako prostředek k prosazování jeho zájmů.

„Dochází k situacím, kdy biologický otec dlouhodobě psychicky či fyzicky týral svoji partnerku, případně popíral své biologické otcovství nebo se s dítětem vědomě nestýkal. Soud přesto může rozhodnout nejen o tom, že je dítě povinno se s ním stýkat, ale může mu dítě svěřit i do výlučné, případně „jen“ do střídavé péče,“ popsala už současný stav Marie Saša Lineau z organizace ProFem.

Podle Ivany Spoustové z projektu AdvoCats for Women (slovní hříčka – Advokátky či AdvoKočky pro ženy) zákon postrádá logiku. „Nedovedu si představit, že bychom někde zavřeli dva politiky, aby změnili svůj politický postoj. Rovněž nemůžeme zavřít dva dospělé lidi jenom proto, aby k sobě našli znovu vztah, a nerozpadala se nám manželství. Stejně tak nemůžeme zavírat děti, aby nacházely vztah k někomu, ke komu ho prostě necítí,“ uvedla právnička.

Co je v novele nejspornější:
+
Navykací režim. Má platit v případech, kdy se má dítě začít stýkat s rodičem s nímž nebylo dlouhodobě v kontaktu, aby obnovilo sociální a citové vazby.
+ Umístění do vhodného prostředí. Dokud rodiče nenajdou shodu nebo soud nerozhodne jinak, dítě, o které se hádají, může být umístěno na neutrální půdu. Tedy třeba připadá v úvahu i psychatrická léčebna...
+ Možnost (nikoliv však povinnost) respektovat názory i čtrnáctiletého dítěte při rozvodu.

Ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil (ODS) tvrdí, že novela práva dětí naopak posiluje. Potomky znesvářených rodičů by již neměl hned odebírat exekutor. Rodina by nejdřív měla podstoupit terapii a mediaci, tedy dohodu s prostředníkem.

Hájí také tzv. vhodné prostředí, tedy umístění dětí na neutrální půdu. To se prý využívá i v jiných zemích. A děti se do něj prý dostanou, jen pokud se samy nebudou schopny rozhodnout, s kterým z rodičů chtějí být.

S tím nesouhlasí stínová ministryně ČSSD pro ženu a rodinu a poslankyně Anna Čurdová. Podle ní naopak země EU tzv. vhodné prostředí obvykle nemají. Pokud novelu podepíše prezident, spolu s několika kolegyněmi okamžitě předloží další novelu, která by toto opatření neobsahovala.

Čurdová tvrdí, že odebrání dětí by mělo být až krajní možností, pokud by se rodiče nebyli schopni v žádném případě dohodnout. „Stát musí hájit v první řadě zájem dítěte, i za cenu toho, že jeden z rodičů nemůže vykonávat svá práva,“ dodala Čurdová.

Argumenty odpůrkyň zákona:
+ Už nyní místo ochrany práv dítěte, případně rodiče, který je do té doby vychovával, chrání stát druhého rodiče, když jeho práva staví nad blaho a práva dítěte. A nový Občanský soudní řád může situaci ještě vyostřit.
+ Při rozhodování není u soudu zohledňován názor starších dětí, které již svou vlastní vůli projevují.
+ U malých dětí, které jsou nuceny násilně opustit vlastní zázemí a prostředí svých nejbližších, může nastat řada psychosomatických potíží.
+ Stát, který obvykle tak neochotně zasahuje do soukromí svých občanek a občanů (jako stále ještě v mnoha případech domácího násilí), novým zákonem zasahuje do něčeho tak výsostně osobního, jako jsou city a mezilidské vztahy.
+ Podkladem k tomuto zákonu je teorie PAS, tzv. syndrom odcizeného rodiče, která je většinou světových odborníků odmítána. Je totiž založena na domněnce, že dítě, které jednoho z rodičů odmítá, je nutné „přeprogramovat“ tak, aby k němu nalezlo cestu a začalo ho mít rádo.

Myslíte, že by rozpory rodičů měly odnést děti odloučením? Mají mít už čtrnáctileté děti právo rozhodnout se, u kterého z rodičů budou žít?

 

   
29.07.2008 - Společnost - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [74] jifa [*]

    Můj brácha o svojí dceru stojí, hodně stojí. Ona o něj taky. O "maminku" už tolik ne. Dokonce došlo k situaci, kdy neteř švagrové řekla, že má radši tátu než jí a že chce bydlet u něj. A tím to začalo. Od té doby švagrová dělá všechno proto, aby se nemohli stýkat. Navíc jí navádí proti bráchovi a celé naší rodině. Loni jí s bráchou (tátou) nepustila na dovolenou, ikdyž byla zaplacená a už se to nedalo zrušit. Prostě dělá všechno proto, aby je rozštvala a bráchovi ublížila. Asi si nějak neuvědomuje, že to odnáší neteř.. Kdyby byla neteř víc ovlivnitelná, možná by to dopadlo tak, že by k tátovi taky nechtěla. Stačilo by pár "vhodných" poznámek od "maminky" a holka by zblba. A kdo teď patří za dveře bez kliky?????????

    superkarma: 0 30.07.2008, 21:04:31
  2. avatar
    [73] OlgaMarie [*]

    A napadlo vás, jak se cítí dítě, když vytuší či ví, že rodiči nestojí ani za kus žvance (myslím výživné)? Manželka mého bratrance na kluky platila, jen když byla v base, pokud si něco vydělala. Pak už ji bratranec ani nežaloval a kluci to ani nevěděli, že na ně máma neplatí.

    superkarma: 0 29.07.2008, 20:28:10
  3. [72] Xanilvap [*]

    A co když matka záměrně brání styku dětí s vlastním otcem takových případů taky není málo, prosoudíte spoustu peněz a stejně je to k ničemu.

    superkarma: 0 29.07.2008, 20:19:00
  4. [71] Milanka [*]

    Ze své zkušenosti mohu říci toto. Táta se o nás moc nezajímal a při rozvodu mých rodičů chtěl 2 děti on a 2 děti maminka. Ta s tím nesouhlasila a tak otec navrhl nás dát do ústavu. S tím maminka taky nesouhlasila. Asi rozhodovali tenkrát rozumní lidé a zůstali jsme všichni u maminky. Nikdo z nás k otci nechtěl.

    superkarma: 0 29.07.2008, 19:23:39
  5. [70] festuca [*]

    gentiana: Jak chceš bojovat s někým, komu jsi i ty věřila každé slovo, udělá nevinné oči a i když je to nebezpečný lhář, každý mu na ně skáče - obzvláště ženy. Vždycky se nějaká najde, která za něj bude bojovat...jako jsem to nakonec dělala před sedmi lety i já, když se našim vůbec nezamlouval - jaká ironie

    superkarma: 0 29.07.2008, 17:38:39
  6. avatar
    [69] OlgaMarie [*]

    gentiana: Co je to za systém, ve kterém mají děti o výživné zažalovat rodiče?
    Většina rodičů chce z dětí vychovat samostatné a života schopné lidi. Můj otec v této výchově byl absolutní jednička a já požádala opravdu soud o zvýšení alimentů. Byla jsem plnoletá a chodila do školy. Soudu jsem dala i přílohu se zdůvodněním. Skončili jsme u krajského odvolacího soudu, protože okresní soud uznal mou žádoat oprávněnou. Krajský soud zprůměroval moji žádost a původní částku , a to bez práva na odvolání. S odstupem let můj tehdejší postup oceňoval, až obdivoval. Myslím, že si mě i vážil, protože vím, co chci. No a já jediná mu jezdím občas na hrob zapálit svíčku.

    superkarma: 0 29.07.2008, 17:24:44
  7. [68] festuca [*]

    gentiana: Jak chceš bojovat s někým, komu jsi i ty věřila každé slovo, udělá nevinné oči a i když je to nebezpečný lhář, každý mu na ně skáče - obzvláště ženy. Vždycky se nějaká najde, která za něj bude bojovat...jako jsem to nakonec dělala před sedmi lety i já, když se našim vůbec nezamlouval - jaká ironie

    superkarma: 0 29.07.2008, 16:27:51
  8. [67] festuca [*]

    gentiana: No teď jsem si už vzala dobrou právničku, stála mě už 12.000, a já sjem samoživitelka, a s tím napadáním, je to už kolem pěti let, čtyři si odseděl a teď mě rok trápí. Tady u nás na OPD spíš hájili u soudu JEHO práva a ne práva dcerky.

    superkarma: 0 29.07.2008, 16:23:56
  9. [66] gentiana [*]

    festuca: Dobrý právník, dobrý psycholog, viz níže. Jestli máš ppaír od doktora a policajtů, že tě zmlátil a žes to hlásila, o to líp.

    superkarma: 0 29.07.2008, 15:48:59
  10. [65] festuca [*]

    Ch.Z. Kochanská: Je to podle výše platu...já se musím smát protože na mou dceru stanovili 300,- Kč měsíčně, teď jí bude 5 půjde za chvíli do školy... je asi třeba mít dobrého advokáta

    superkarma: 0 29.07.2008, 15:40:51
  11. [64] festuca [*]

    Jen otázka matkám - svěřily byste své dítě předškolního věku člověku o kterém teď už víte že má pochybné známosti, problémy s alkoholem, který vás neváhal fyzicky napadnout v těhotenství? Jak byste se asi cítily, kdyby vám někdo řekl, že je to vaše vina, že jste si s ním to dítě neměla pořizovat?

    superkarma: 0 29.07.2008, 15:34:13
  12. avatar
    [63] Ch.Z. Kochanská [*]

    Kamarád platí na malinkou dceru 10.000,- Ale mimosoudně, nebyli manželé. Jeho bývalá by ale chtěla 12.000,- Vůbec nevím, jak se výše výživného stanoví.

    superkarma: 0 29.07.2008, 15:31:21
  13. [62] festuca [*]

    Víte já teď napíšu něco osobního, biologický otec mé dcery mne podváděl a bil, bála jsem se cokoli udělat, když ho zavřeli za nějaké přepadení, oddechla jsem si zažádala o rozvod. Na dceru nepřispíval a nepřispívá, ale teď se mu hodí do krámu, tak o ni velice začal usilovat, dal mě k soudu, a hází na mne špínu neuvěřitelného ražení... samé lži a výlevy - a u prvního stání rozhodli, že dcera, která ho v životě párkrát viděla se s ním musí vídat každý týden, a sociální pracovnice mi říkala, že mám být vděčná že mám tak hezkou dceru, která je celá tatínek.....já myslela že se zblázním, samozřejmě jsem se odvolala, ale opět čekám na rozhodnutí a nemohu nic dělat - co si myslíte, že si o takové novele asi myslím já?

    superkarma: 0 29.07.2008, 15:31:08
  14. avatar
    [61] prece ja [*]

    ja mám na 17 letého syna 1200kč, ted tedy zvednuté na 1700(to mimochodem za tyden projí ) jinak ex neplati, a já musím čekat 1/2 roku, jestli si nevzpomene s "jakokoliv částkou" na to , že syn musí jíst, oblékat se....pak teprve ho mohu dát k soudu, kde to řeší domluvou!starší dcera to má podobně, je jí 19, tak bude muset žádat sama. nedivedu si v tétp situaci představit, že by mi nějaký soudce nařizoval, že musí mít vztah k otci a posílal je na "převýchovu"

    superkarma: 0 29.07.2008, 15:28:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] gentiana [*]

    Čírina: Trefně řečeno.

    psycho: Já mluvím z hlediska sociální antropologie, ne z hlediska Elišky Vomáčkové a její rodiny, ani z hlediska právního systému ČR roku 2008.

    superkarma: 0 29.07.2008, 14:20:59
  2. [59] Čírina [*]

    psycho: Jednoduše, ty prachy jí ten chlap přece dluží. Ona celou dobu dávala ze svého vlastního náhradu dětem za to, co nezaplatil jejich otec na alimentech, takže logicky, ty děti to visí jí, a jim to visí otec, takže to ergo kladívko visí otec té matce. Když zaplatíš za známého oběd v hospodě, protože si zapoměl peněženku, taky chceš revanž - i když ty peníze byly přece pro tu hospodu, a ta už zaplaceno má. To, že tohle naše zákony ignorují, je skutečně nelogičnost a chucpe na druhou.

    superkarma: 0 29.07.2008, 14:05:34
  3. avatar
    [58] psycho [*]

    gentiana: Jenže tady se bavíme o případu, kdy rodiče "nectí" své děti a nezajišťují jejich obživu. Takže pak nezbývá, aby si zajištění děti vysoudily. Smutné, ale asi "spravedlivé". Už jsem to dokonce jednou pomáhla řešit, holka se normálně bavila s mámou (žila u táty)a ta jí nedávala alimety. Táta byl neschopný mámě pohrozit. Holka si holt musela počkat do 18ti a mámu zažalovat. Peníze vysoudila do 2 mesíců a je divné, že se za to máma ani nezlobila, rychle to doplatila dlužnou částku a déle se spolu baví. Ne že by měly ideální vztah, ale baví se a občas se navštíví. Kdyby měla čekat, až se o tohle postará táta, tak je nikdy nedostane. Takže s tím souhlasím, aby to bylo na dětech. Pak peníze dostane přímo dítě - 18ti leté.

    superkarma: 0 29.07.2008, 13:56:18
  4. avatar
    [57] kemy [*]

    OMLOUVÁM SE VŠEM kuli těm alimentum. vidim, že vy máte jiný zkušenosti. tak sorry. možná ty částky, o kterejch sem slyšela já, byly tak nízký kuli tomu, že už byly stanovený dluoho a nikdo nezažádal o jejich zvýšení.. nevim..

    superkarma: 0 29.07.2008, 13:44:24
  5. [56] gentiana [*]

    psycho: Já vím, že alimenty jsou pro děti.

    Jenomže, pokud připustíme, že je chvályhodné, aby děti ctily své rodiče a chovaly se k nim pěkně atp., tak zároveň chtít, aby se děti s rodičema soudily, je docela chucpe. Nadto, vyžadovat od dětí přestoupení velmi archetypální regule proto, že rodiče, dospělí a svéprávní, se nejsou ochotni dohodnout mezi sebou, je chucpe na druhou.

    superkarma: 0 29.07.2008, 13:41:55
  6. avatar
    [55] psycho [*]

    gentiana: Protože alimenty patří dětem a ne bývalé manželce (i když se tak dějě a maželka si za alimenty může klidně zvyšovat pouze svoji životní úroveň). To za A). A za B) - když je "dětem" 18+, tak si o svoje peníze musí říci, když mají (bohužel) takového tátu. Jak o ně může žádat bývalá manželka, když to nejsou peníze určené jí?

    superkarma: 0 29.07.2008, 13:05:47
  7. avatar
    [54] Julianna [*]

    gentiana: 40 naprosto souhlasím
    kemy: můj brácha má plat cca 20 tis., alimenty platí na dvě děti 4500, ex teď po něm chce 9000, nechce se jí do práce, stále má nějaký problém. Že si brácha musí zařídit bydlení nikoho nezajímá, že by plánoval další rodinu, to už vůbec ne.
    Na sociálce vidí, že s ní není žádná domluva, stále do všeho vrtá, že s nimi brácha jezdí na výlety, že jim peče řízky, měla by být ráda, že se stará, teď začla s tím, že je bije, což je dost silný kafe, brácha je kliďas, který by na ně nešáh, jen občas zvýší hlas.
    Děti mu nechtěla dávat vůbec, chtěla ho tím jen potrestat, nakonec se dohodli s pomocí sociálky, právniček so-ne 9-17, ani minutku se nezpozdí, moc o ně stojí.Vrací taky na minutu přesně.Čisté, upravené, najezené..
    Protože se s ní nedalo na ničem dohodnout, obrátil se na soud.
    Soud viděl, že s ní není domluva, několikrát jí hrozili pokutou za vulgárnost, za vyskakování do výpovědi jiných, až nařídili psycholog. vyšetření obou včetně dětí, psycholog neshledal, že by děti měly s tátou problém, právě naopak, potvrdili, že mají velmi dobré vztahy.
    Brácha o ní s nimi vůbec nemluví, zato ona se vyřádí, pokaždé děti vyslýchá, když přijedou z víkendu, když přijedou k nám, musí si chvíli zvykat, že je nekousnem, pak jak se uvolní a pochopí, že od nás nic nehrozí, je to fajn, se synovcem mám teď kupodivu úplně super vztah, není tam matka, nevidí ho, tak mě drží za ruku, vykládá mi, co má rád, svěří se, že se bojí do 1. tř., když jsem se ptala, zda se o tom baví doma, ztuhnul, řekl ne a dost.Prostě se jí bojí. Kdo ji zastaví? Nikdo. Paní na sociálce ex mezi řečí naznačila, že snad s bráchou spí, že mu furt straní, jenže jaksi nepochopila, že paní nestraní nikomu, jde jí o děti, aby byly v pohodě.
    Když děti odchází k tátovi, stojí za dveřma a je jen slyšet, vy chudinky až se vrátíte hladoví, já vám něco nachystám, vydržte to..a podobné kydy,sociálka se rozhodla, že jednou půjde s bráchou, výsledek? V sobotu po vyzvednutí dětí za asistence soc.jí ex poslala zprávu, že opět straní bráchovi, takže s ní už nebude jednat, jen přes právníka, je to husa.Je toho tolik, a žádná možnost bránit před jejím psychickým nátlakem děti, což mě drásá, ničí je, jsou to zlatíčka, ale jí nedochází, že ubližuje hlavně jim. Ta bezmoc je šílená.
    Z_U_Z_U: je mi tě moc líto, ale nenechala bych si to líbit, na dovolenou bvych odjela, obrátila bych se na psychologa a psychiatra, jen aby mi netrápil dítě.

    superkarma: 0 29.07.2008, 12:34:54
  8. avatar
    [53] paníliška [*]

    Z_U_Z_U: Hm, je to začarovaný kruh. Ale nedej se!

    superkarma: 0 29.07.2008, 12:26:40
  9. avatar
    [52] kareta [*]

    Z_U_Z_U: a co střídavá péče? Trvat na ní

    superkarma: 0 29.07.2008, 12:21:08
  10. [51] Rikina [*]

    Z_U_Z_U: neuvěřitelné. Mě se tenkrát soudkyně ptala, jestli nechci víc, protože plat by na to exmanžel měl. Ale my měli spolu jinou dohodu, takže to zůstalo na té tisícovce.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:58:28
  11. avatar
    [50] Z_U_Z_U [*]

    Rikina: exmanžel měl v tu dobu 18 čistého, vlastní byt, ze kterého jsem nežádala vyplacení části na kterou jsem měla nárok a měl těsně před zvýšením platu. Ovšem zbylo by mu jen 15 litrů, podle paní soudkyně by na tom byl býval bledě

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:53:37
  12. [49] Rikina [*]

    Z_U_Z_U: nešlo by to kromě psychologa podpořit ještě nějakým vyjádřením dětské doktorky - jako že po návštěvách u otce syn nejí, nespí, pláče, nastydne, zhubne, kašle - cokoli, z čeho by bylo patrno, že mu ty návštěvy neprospívají?

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:52:39
  13. [48] Rikina [*]

    Rozpory rodičů by děti v žádném případě odnést neměly. Ovšem rozumní lidi se obvykle domluví i bez opatření, a ti ostatní budou dělat potíže pořád, naschvál. Jelikož jsem si pořídila děti s rozumným chlapem, tyhle problémy u nás nenastaly, to až teď, kdy synové jsou dospělí, si tatínek lehce stěžuje, že mu věnují málo pozornosti. Ale to už je mezi nimi, do toho zasahovat nemíním, neb jsou všichni svéprávní.

    kemy: no ale Z_U_Z_U ty 3000 nedostává, jestli jsem to dobře pochopila. Na syny jsem dostávala 1000 na každého. Ovšem to už je pár let... průměrný plat byl tenkrát podstatně menší.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:48:13
  14. avatar
    [47] Z_U_Z_U [*]

    gentiana: ten samý systém, který kamarádčině ex umožňuje posílat 50 korun měsíčně, dělat na černo, ale ofiko být nezaměstnaný a mít zastání na sociálce, protože přece prokazuje snahu

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:47:24
  15. avatar
    [46] Z_U_Z_U [*]

    kemy: dneska už ne, většina známých platí kolem 3000 na menší děti, přítel třeba na svou pubertální dceru platí 5000korun, z celkem průměrného platu. Tyhle směšně nízké cifry už se nějakou dobu nedávají.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:43:42
  16. avatar
    [45] kemy [*]

    oprava: slovo nejlíp měo bejt napsaný takle: "nejlíp"

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:40:50
  17. avatar
    [44] kemy [*]

    Z_U_Z_U: ale 3 000 sou docela vysoký alimenty, ne? já teda neslyšela, žeby na někoho tolik rodič platil, a to sem vyšla ze školy před rokem a většina lidí tam byla z rozvedenejch rodin a o těch¨hle věcech se mluvilo.. nejlíp na tom byl muj ex, se kterym sem od 14ti do 19ti chodila, na kterýho máma tátovi platila 250 zajímavý bylo, že táta na dceru, které pouze přiznal otcovství, ale jeho nebyla a zůstala po rozvodu s ní, platil litr nj, byla to ženská bez svědomí

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:40:09
  18. [43] gentiana [*]

    Z_U_Z_U: Nojo.
    Moje teta se rozvedla,protože strýc chlastal první ligu. Teta asi deset let váhala, aby jako dětem nebrala tatínka a co by řekli lidi, ale až tatínek přišel ožralý na třídní schůzky, usoudila, že radši bude ta rozvedená než ta s tím opilcem. No... a pak to chtěla mít rychle za sebou, takže mu odkývala úplně všecko, jako že si nechá byt, ale on si vezme zařízení a ona mu ještě splatí milion za půl bytu - si o to řekl, se rozhodl, že panelákový třípokoják v příšerné čtvrti má hodnotu tři miliony a že bude hodný, takže nebude chtít polovinu. No, a na dítka měl platit tisícovku měsíčně. Dítka jsou už plnoletá, tatínek neplatí nic a když se maminka ptala příslušných institucí, tak jí bylo řečeno, že si tatínka musí zažalovat děti samotné.
    Ponechám stranou, proč strýc chlastal, po rozvodu každopádně přestal a akorát občas zajde na jedno. Ne na dvě, ne na sedmačtyřicet. No, a bratránci se s ním stýkají normálně, vztahy jsou přiměřené.... a půjčujou mu peníze, protože je věčně švorc.
    Ajá se táži, co je to kurva za systém, ve kterém mají děti žalovat svoje rodiče?

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:39:17
  19. avatar
    [42] Z_U_Z_U [*]

    gentiana: to jsem měla v plánu, ale soud o svěření proběhl ještě v době, kdy žil v čechách, úpravu styku máme tedy nastavenou na tenhle případ, policajti ti řeknou, že když nemáš jasně stanovené za jakých podmínek a do kolika ho má vrátit, nemůžou nic dělat, i když máš v ruce třeba email, ve kterém se dohodnete, že dítě vrátí do pěti. Jinak si zatím píšu veškeré kontakty s ním a podklady, teď se stěhujeme, tak zkusím zajít ještě na sociálku tam, třeba tam budou rozumnější a začnu hledat slušného dětského psychologa, právníka už mám předběžně dohodnutého. Bohužel i když je velice dobrý, předem mi řekl, že mi nemůže 100% zaručit, že soudce nesáhne k takovému opatření, je to čistě na náhodě, kterému soudci to přijde na stůl a jak se zrovna vyspí.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:29:45
  20. avatar
    [41] Z_U_Z_U [*]

    Meander: taky jsem byla v šoku, tak nějak jsem předpokládala, že tyhle instituce by měly fungovat ve prospěch dítěte. Vůbec by mne třeba nenapadlo, že když otec dobrovolně odsouhlasí a podepíše že bude na dítě přispívat tolik a tolik, soudkyně ho bude přesvědčovat, ať to nedělá .
    I když je to smutný, vždycky když slyším, že někde spadlo letadlo, v Anglii vichřice zabila tolik a tolik osob, říkám si " zase nic"

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:25:07
  21. [40] gentiana [*]

    Z_U_Z_U: Myslím, že to chce dobrého právníka a dobrého psychologa (ano, já vim, kde vzít a nekrást, ale jsou) a vymyslet postup. A hlavně sbírat bumážky. Hlásit na sociálku a na policii pokaždé, že nevrátil dítě, jak měl a tak podobně. Dobrý právník by taky měl být s to vědět, jak se dá najít člověk i v Británii, abys mu měla kam nechat posílat obsílky. Psycholog může spáchat posudek, že děcko je tatíčkem stresováno, což evidentně je.... atp.
    Jo, a neuhýbat. Prostě se jede na dovolenou, je už zaplacená, ať si ho vezme další víkend - a hodit mu několik dat, kdy by se ti to hodilo, aby teda bylo jasné, že máš dobrou vůli se domluvit.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:24:45
  22. avatar
    [39] Meander [*]

    Z_U_Z_U: To je tak strašně moc nadrámec, že to fakt zní jako hodně drsné scifi. Měla by ses před těmi ksindly asi trochu víc plazit Já vím, že to není legrační, ale asi bych zkusila i voodoo, abych se toho zkurvysyna zbavila

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:17:13
  23. [38] gentiana [*]

    (1) V případě, že jeden z rodičů dítě manipuluje proti druhému, je to podle mě vysoce vhodné. Pochopitelně by se to mělo provádět jinak, než že se dítě zavře do blázince.
    (2) No, proč ne. Ovšem, pokud dítěti maminka několik let vysvětlovala, že tatínek je hajzl, kurevník a zločinec nebo tatínek, že maminka je poběhlice, co se neumí postarat o rodinu, tak to nebude svobodné rozhodnutí.
    Jo, stanovit, co je přiměřené, je potíž, protože dítě může mít rádo i tatínka ožralu a maminku, notoricky nezaměstnanou příživnici. Koneckonců děti mají rádi rodiče, kteří je tlučou. Jenomže na nějaké zjišťování by bylo potřeba,aby sociální pracovnice vykonávaly sociální práci a ne se vymlouvaly, že nemůžou, že mají moc papírování.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:15:58
  24. avatar
    [37] Z_U_Z_U [*]

    paníliška: píšu to výš, bojovat můžu, můžu se obrátit na soud. Ale jak se dá přečíst výš, soudy mají možnost řešit to tak, že dítě někam umístí a mezi tím řeší spor mezi rodiči.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:09:21
  25. avatar
    [36] Lesana [*]

    Meander: zaútočit na vyšší inštanci Na diskuzi rozvedených mamin jsem sledovala debatu, kdy jedna mamina chtěla, aby si otec dítě pravidelně bral, ptž styk u nich probíhal tak, že v určené dny měla dítě připravené k předání otci a ten buď přijel nebo nepřijel. Ovšem pokud přijel, chtěl dítě přesně načas, jinak si stěžoval, že matka dítě dostatečně nepřipravuje. Stres to byl samozřejmě pro dítě, které se na tátu těšilo a pak bylo zklamané. Byla úřady poučena, že otec má právo a nikoli povinnost se s dítětem vídat, takže je jenom na něm, jestli přijede nebo nepřijede, kdežto ona má povinnost mu ho vždycky včas a řádně připravit

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:09:03
  26. avatar
    [35] Z_U_Z_U [*]

    Meander: já tomu dřív taky nevěřila. Až do soudu o výživném, kde jsme měli dohodou z jeho velmi slušného platu sepsáno že bude na dítě dávat tři tisíce / částečně na základě toho, že jsem mu nechala krom mikrovlnky a vysavače komplet všechno/ Podepsali jsme to u právničky, která tvrdila že je schválení dohody jen formalita a naopak že z jeho platu mu možná budou chtít vyměřit vís. Paní soudkyně navrhla snížení na tisíc korun, co kdyby prý chtěl založit další rodinu, aby neměl málo. Do toho rozhovor se sociální pracovnicí... ideály mě přešly, praxe je bohužel vesměs úplně jiná než by měla být. A tady je bohužel v sázce docela hodně. Můžu to risknout a vsadit na to, že třeba narazím na normálního soudce... ale co když ne? Malej bude trávit dva měsíce někde na psychiatrii nebo v klokánku?? Můžu se pak odvolat, stěžovat si, ale na tom, že tam dítě bude umístěné to v danou chvíli nic nezmění.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:08:03
  27. avatar
    [34] paníliška [*]

    Z_U_Z_U: Když na sociálce sedí blbka, obrátila bych se jinam, někdo je přece nad ní, ne? Chápu, že to není jednoduché, ale určitě bych bojovala.

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:07:49
  28. avatar
    [33] Meander [*]

    Z_U_Z_U: Co já vím? Nemám dítě s debilem, takže vlastní zkušenost chybí Nevěřím tomu, že úplně všichni půjdou jemu tak na ruku, kdežto s tebou budou všude jednat jako s méněcennou. Možná zkus zaútočit na vyšší inštance

    superkarma: 0 29.07.2008, 11:00:57
  29. avatar
    [32] Z_U_Z_U [*]

    Meander: jak? mám zastřelit jeho přítelkyni a jemu na rušné ulici v Praze zlámat hnáty? Nebo se domluvit s někým, kdo to udělá za mne, pak se blbuvzdorně nechá chytit a vyžvatlá co může, aby mi pak sebrali malého definitivně? Ona teorie je hezká věc, praxe ale bohužel někde jinde

    superkarma: 0 29.07.2008, 10:57:31
  30. avatar
    [31] Meander [*]

    Z_U_Z_U: Nevyhrožuj, konej
    OlgaMarie: Uf. Já se onehdá zařekla, že už nikdy v životě nebudu dělat maminku někomu, kdo už maminku má.

    superkarma: 0 29.07.2008, 10:53:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme