Přivstanete si, nebo naopak ve spěchu narychlo obložíte chleby, umícháte vajíčka, zalijete kakao či čaj, a to vše proto, aby vaše dítě nestrádalo a vykročilo do nového dne řádně občerstveno? A když se vrátíte po celodenní šichtě ze zaměstnání, najdete výsledek svého ranního snažení schnout ve špajzu? Jak donutit potomka ve vývinu, aby ráno zkonzumoval nejdůležitější jídlo dne?

Děti, zvláště ty, které už chodí do školy, sportují nebo se věnují fyzicky i psychicky náročným koníčkům, mají v průběhu dne velké nároky na příjem kvalitních potravin a energie v nich obsažené. Vynechají-li snídani, hrozí jim bolesti hlavy, špatně se soustřeďují a tloustnou, protože mají větší potřebu jíst večer, kdy tělo už tolik energie nepotřebuje.

Vytvořte si rituál
Pokud se i vy sami ráno odbudete jen několika doušky kávy, dáváte tím dítěti špatný příklad, který může vést až k vážným problémům se stravováním. Pokud dítě ráno nesnídá, nejen že se nepředzásobí potřebným energetickým potenciálem, ale nemá pravidelnou stolici a jeho organismus je zahlcený škodlivinami.

Snažte se proto ze snídaně vytvořit příjemný rituál, kdy si v klidu poshovíte, popovídáte si spolu, a vy i vaše děti do sebe vpravíte potřebnou energii. Ideální je snídat neslazené cereálie, celozrnné pečivo a ovoce a dostatečně pít.

Snídáte? Co konzumujete k snídani? Jak často denně jíte? Připravujete dětem do školy svačinu, nebo jim raději dáte peníze na rychlé občerstvení? Kontrolujete, co dítě během dne snědlo?

Reklama