Vztahy

Nechápe, že mám o ni strach

Dobrý den,
ani nevíte, jak jste mi dnešním tématem kápli do noty. Už několik dní jsem se odhodlávala napsat SOS - mám doma puberťačku, co s tím?
Je jí 13 a půl, ale přibližně před rokem to začalo. Od miminka blonďatý andílek, ochotný, milý, ve škole jakž takž. Je mladší z mých dvou dcer - starší měla nedávno 18 - a vždycky jsem si myslela, že budu mít víc starostí s tou starší. Bohužel opak je pravdou.

Ač je mi 40, nepotřebuju žádné nové oblečení, protože už mám manžela (a kdo jiný by tak na mě byl zvědavý). Mám děsný účes. Když už něco poslouchám, tak trapné Rádio Čas. Vytáčejí ji otázky typu: Jak ses vyspala (bez odpovědi), Co bylo ve škole (nic), Co jste měli na oběd (hnuuuus), a pokyny: běž se učit (já se na zítřek nemám co učit), ukliď si tu (móóžná). Někdy mám pocit, že tak vlastně odpovídá schválně, protože ví, že mě takové odpovědi mrzí.
Kapitola sama o sobě je oblečení - ona žádné blbé oblečení a boty od Ťamana nosit nebudééé, protože se to stejně hned rozpadnééé.
Samozřejmě jsou i světlé chvilky - kdy v ní bojuje dítě/žena a zvítězí dítě - sem tam se ještě přitulí, má tendenci si popovídat. 

Ani nevíte, jak mi udělalo dobře, když jsem si tady přečetla nářky ostatních. Protože já mám pocit, že všechny mé kolegyně a kolegové mají děti bezproblémové, dobře se učící a studující, nikdo si na nic nestěžuje.
Sem tam - no, poslední dobou stále častěji - potají ukápnu slzu, proč právě já mám takového fracka drzého sprostého" a kde jsem udělala chybu" a co jsem komu udělala".
Když má za úkol prozvonit mě, že došla v pořádku tam a tam, taky se to neobejde bez komentáře. Nechápe, že mám o ni strach. Mám strach, že se jí něco stane, strach z toho, co bude, strach z toho, aby se nechytla nějaké party, strach z drog, obavy z toho, kam půjde po základní škole atd. atd.

No, vidím, že to mám psáno trochu páté přes deváté a zdaleka ne vše. Vím, že to musím přežít, ale už aby to bylo!!
Všechny vás zdravím, Konvalinka


Držíme palce. Nebojte, ona to zvládne a vy taky. Za pár let budou z vašich dnešních problémů humorné historky pro kamarády.
Jen tak mimochodem - co tatínci? Zatím to vypadá, že dospívající děti žádné otce ani nemají. Jsou vám oporou? Nebo je to pro vás o starost víc, aby se navzájem nepřizabili? Těším se na vaše další příspěvky.

   
22.11.2006 - Láska a vztahy - autor: Eva Jedelská

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [49] Tobbi [*]

    Asdareel: To by asi zabíralo, pokud by mi moje matka byla fakt lhostejná, což není, já ji mám ráda. Nakonec - je to moje matka. Ona se vždycky strašně dojme nad svým krušným osudem (dvě děti na Karlově univerzitě, nekouří, nepijou, mají stálé partnery, obě při škole pracují, nikdy s nimi nebyl žádný velký problém, milující manžel, neustále vymýšlející všemožné výlety a akce, podporující její aktivity, žádné trable s pěnězi, vlastní byt a dům - kdo by to taky vydržel, takový živo ) a pak upadá do depresí a to já nechci. Hlavně se to u ní nesmí rozjet.

    A navíc, já to beru tak - dokud studuju a rodiče mě živí, mají právo se na mě odreagovávat a Mutti to holt dělá takhle. Jsem dospělá a kdybych se rozhodla, že je to neúnosné, tak se můžu odstěhovat a nikdo mi nemůže nic.

    superkarma: 0 23.11.2006, 09:55:00
  2. [48] Tobbi [*]

    a....: Ne, teď vykřikuje, že se odstěhuje pryč a bude žít v klidu, ale pokud by to skutečně udělala, přešla by na to, co popisuješ hned ten den.

    superkarma: 0 23.11.2006, 09:47:37
  3. [46] 1Mona [*]

    ad prozvánění:moji kluci mě prozvání fakt pravidelně,když někam jdou - je to bez peněz a ví, že budu klidná.Máme domluvené i délky prozvánění,kdy pro ně mám přijet nebo se jen hlásí,že jsou živí .

    superkarma: 0 22.11.2006, 19:53:36
  4. avatar
    [45] Asdareel [*]

    Mimochodem, v jedné knize od dr. Plzáka jsem četl, jak při hysterácích své manželky manžel přesně věděl, ve kterém okamžiku manželce začnou naskakovat červené fleky na obličeji apod.

    superkarma: 0 22.11.2006, 19:38:27
  5. avatar
    [44] Asdareel [*]

    Tobbi (38): Tohle na mě nikdy neplatilo, na citové vydírání úžasně platí směs lhostejnosti, chladu, cynismu a asertivity

    superkarma: 0 22.11.2006, 19:34:16
  6. [41] a.... [*]

    Tobbi: Proč já...čím jsem si tohle zasloužila, tak to si vždycky říkám po třídních schůzkách a když koukám na vysvědčení
    Už tvoje matka přešla k fázi: nikdo si na mě ani nevzpomene..nezavolá...už vás nikoho nezajímám...jsem tady sama jak ten pes, když mě nepotřebujete, tak si ani nevzpomenete?

    superkarma: 0 22.11.2006, 17:32:19
  7. avatar
    [39] vininka [*]

    Tobbi: Taky dobrý......někdy se přistihnu,že mám k tomuto sklony...

    superkarma: 0 22.11.2006, 15:54:02
  8. [38] Tobbi [*]

    Zkus citové vydírání. Moje matka to tak dělá a báječně to funguje. Nad každou takovou odpovědí se rozbreč, pravidelně opakuj poznámky "proč já", "co jsem komu udělala", "než takový dítě, to radši žádný" a sem tam vyhrožuj sebevraždou, uvidíš, jak bude dcerunka vděčná, za každý úsměv a chvilku klidu.

    Já zatím doufám, že nebudu jako moje matka, ale kdo ví. Tak hezky jí to funguje... Vycepovala si dva bezproblémové puiberťáky, protože na jakoukoliv podobnou reakci (Co bylo ve škole? Nic) se rozjel výše zmíněný kolotoč a o to nikdo nestál.

    superkarma: 0 22.11.2006, 15:34:47
  9. [37] vrba [*]

    klasika. S lehkými obměnami. Oběd - humus, jak jsi se měl - normálně, co máš dnes v plánu - nic event. nevim, kde jsi byl - venku. Zkrátka kdo se moc ptá, moc se dozví.

    superkarma: 0 22.11.2006, 15:29:56
  10. avatar
    [36] fructia [*]

    Asi má všechno a všichni jste na ni moc hodní.... Já bych na takové dítě neměla nervy.

    superkarma: 0 22.11.2006, 15:21:28
  11. avatar
    [35] konvalinka [*]

    Žábina: vždyť já vím

    superkarma: 0 22.11.2006, 15:02:56
  12. avatar
    [34] konvalinka [*]

    Žábina: to je názor dcery, že já nic nepotřebuju...

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:48:53
  13. avatar
    [32] Asdareel [*]

    Rikina (30): Bodyguard to není, ale přece jen je to určité spojení.

    Gerda (31): Jo, to mi povídej

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:30:35
  14. avatar
    [31] gerda [*]

    Rikina: a to mi ještě napadlo, že ten mobil může být v kritický okamžik i vybitý, nebo tam není signál - kdo se zaklíná mobilem a spoléhá na něj, může být škaredě překvapený. Není nad spolehlivou domluvu doma z pevné linky

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:16:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    Asdareel: z toho si nic nedělej. Aspoň máš zdravý kořínek po předcích.

    To ale pořád nevím, jak mobil dítě ochrání. Není to bodyguard. Před drogami, před tím, aby se nechytlo party... před úrazem, nebo pedofilem. To je takové falešné bezpečí - myslet si, že dítě má mobil, tak se mu nemůže nic stát. Může, a mělo by být připravené se spoléhat především samo na sebe, ne na to, že zavolá a maminka to nějak zařídí.

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:13:43
  2. avatar
    [29] gerda [*]

    a....: pro rodiče puberťáků by měla být za povinnou četbu knížka Sue Townsendové Tajný deník Adriana Molea. Je to až dojemně upřímné.

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:08:51
  3. avatar
    [28] Asdareel [*]

    Rikina (19): A moji praprarodiče pracovali od nevidím do nevidím na panském, pak na svém kamenitém úhoru a starali se o 15 dětí. K obědu jen suché brambory a taky to šlo

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:02:12
  4. [27] a.... [*]

    gerda24: No to nééé, moje dcera soudí, že toho mám ještě moho zajímavého před sebou...to zase záleží na tom, jaký život ta matka vede

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:00:20
  5. avatar
    [26] Žábina [*]

    gerda: aha
    tak promiň Konvalinko já to s tebou myslela dobře

    superkarma: 0 22.11.2006, 14:00:09
  6. [25] a.... [*]

    konvalinka: Popisuješ úplně normální puberťačku, takovýhle jsou fakt všechny Pokud ti mohu poradit otázky typu co bylo ve škole, cos jedla, ani nedávej. Při takových dotazech na tebe bude dcera hledět jako na ubohého primitiva bez vyšších zájmů a stejně z ní nic, co by mělo hlavu a patu, nedostaneš. Pokud chceš přátelsky pokonverzovat s puberťačkou, zeptej se jí na kamarádky, na kluky, proberte hadry, kosmetiku a hlavně jí v jejich názorech moc nekritizuj. Jen tak si jí získáš a na závěr jí ještě připomeň, ať se kouká v tý škole snažit, když jde za chvíli na střední Co bylo ve škole zjistíš ze žákovský a bavit se o tom nemusíte.

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:58:16
  7. avatar
    [24] gerda [*]

    Žábina: počkej, ona to podle mě myslila ironicky, jakože to takhle bere její dcera! Očima dětí už jsou čtyřicítky jednou nohou v hrobě, na co nové šaty, že jo...

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:51:36
  8. avatar
    [23] Žábina [*]

    já myslím že by ses měla věnovat taky trochu sobě - mě tedy zarazila věta - ač je mi 40 žádné nové oblečení nepotřebuju, protože mám manžela a kdo jiný je na mě zvědavý
    já bych přestala skákat kolem cerunky a starala se taky trochu o sebe, tohle není správný přístup

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:49:01
  9. avatar
    [22] vininka [*]

    S přítelem vychováváme jeho skoro třináctiletou dceru a začíná to být zajímavé... Snažím se být spíš kamarádka,než macecha,ale někdy přemýšlím,jestli nejsem spíš vzduch. A vím,že bude hůř.........

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:39:10
  10. avatar
    [21] skolacka [*]

    gerda:Rikina: přesně

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:10:34
  11. [20] Rikina [*]

    gerda: no právě.

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:06:25
  12. [19] Rikina [*]

    Asdareel: když mi bylo 13, jako slečně z výše uvedeného příspěvku, rodiče věděli, že ráno v půl osmé odejdu do školy a večer do 20.00 budu doma. Včetně toho, že se v mezičase postarám, aby moje 6letá sestra rovněž došla domů ze školy a neumřela do večera hlady. Mobily nebyly a rodiče pracovali na směny. Šlo to. Mí synové měli mobil až poté, co si na něj vydělali, tedy až jim bylo 15 a mohli na brigády. Taky to šlo. Když dítě v bezpečí nebude, bude mít příležitost vůbec vytáhnout mobil? Třeba když ho přejede auto? Těžko. Nebo mi může namluvit cokoli a být přitom úplně jinde.

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:05:23
  13. avatar
    [18] Asdareel [*]

    skolacka (13): Nejde o nedůvěru, ale spíš o pocit jistoty. Vzpomínáš na případ toho chlapce z Brna, jak na školním lyžařském výcvikovém kurzu onemocněl, ani učitelé, ani lékař výpravy mu neposkytli pomoc a po návratu zemřel.

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:04:55
  14. avatar
    [17] Florencie [*]

    Asdareel: souhlas

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:03:05
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    Rikina: pokud to není z pevné linky, tak stejně nevíme, kde se dítko nachází, může volat kliďánko z hašišového doupěte

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:02:47
  16. avatar
    [15] gerda [*]

    konvalinka: houby, oni nás mají za blbce a nejvíc je v té době nebaví, že předem ví, na co se jich zeptáme. To chce změnu! A neboj, ona je uvnitř hodně nejistá, má strach, že to na ni poznáš. Nepodlézej, chovej se k ní sice s láskou, ale přiměřeně jejímu věku i chápání.

    superkarma: 0 22.11.2006, 13:00:03
  17. avatar
    [14] cmelda [*]

    svetluszka: jojo,kdyz se zeptas, tak ses spatna, ze otravujes a kdyz se nezeptas, tak ses spatna, ze se nestaras to uz taky zname. to se fakt musi jen prezit, to se neda resit

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:59:42
  18. avatar
    [13] skolacka [*]

    Asdareel: no jo, ale když já byla v pubertě, tak mobily nebyly a naši to taky přežili... asi to bylo víc o důvěře

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:59:37
  19. avatar
    [12] svetluszka [*]

    Asdareel: a moje puboška už používá mobil na oznámení ne zrovna fajn známek a pr**erů... ...až ji pak vidím naživo, aspoň vychladnu....

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:58:00
  20. avatar
    [11] Asdareel [*]

    skolacka (10): No, ale je dobré, když víš, kde je tvoje dítě, ne? Nejde o to, že bys ho chtěla nějak kontrolovat, ale každý rodič potřebuje vědět, že jeho dítě je v bezpečí.

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:54:58
  21. avatar
    [10] skolacka [*]

    Asdareel: jo v tomhletom ohledu je to príma, ale jako kontrolní nástroj k tomu, kde se právě nachází moje dítě je to příšerný

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:53:13
  22. avatar
    [9] svetluszka [*]

    konvalinka: ..to znám taky.... ..kyž se zeptám, odpověd zní max. " šlo to.. " a když se nezeptám slyším.." jsem vám ukradená, co?".... ...nevybereš si

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:52:21
  23. avatar
    [8] Asdareel [*]

    Rikina (6): Desetkrát, to je fakt přehnané...

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:50:40
  24. avatar
    [7] konvalinka [*]

    gerda: hm, asi máš pravdu. já se vždycky ptám s nadějí, že dostanu jinou odpověď.

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:47:29
  25. [6] Rikina [*]

    Asdareel: no dobře, ale desetkrát za den kontrolovat potomka, a vyžadovat prozvánění je nesmysl.

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:44:04
  26. avatar
    [5] Asdareel [*]

    skolacka (3): Kdepak, ať žijou mobily, ať žije internet O těchto věcech jsem snil jako kluk, když jsem hltal scifi, v níž se "telekomunikátory" používaly zcela běžně. Přes propasti času a prostoru

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:36:33
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Když předem víš, jakou dostaneš odpověď, proč se ptáš pořád na totéž? Zkus ji překvapit a neptej se. Nebo se neptej a jen oznamuj. Když chce ohledy vůči sobě, musí je mít k ostatním, už je přece skoro dospělá...

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:33:59
  28. avatar
    [3] skolacka [*]

    nevím už mi táhne na 30 a otázky podobného typu mě vytáčejí pořád
    A stím prozvoňováním... jestli to nebylo jednodušší, když ty mobily nebyly

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:31:22
  29. avatar
    [2] RenataF [*]

    Můj sedmnáctiletý syn má stejný druh odpovědí, nechodí puberťáci někam na školení, jak správně blbě odpovídat rodičům

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:12:55
  30. avatar
    [1] Asdareel [*]

    Rozumím ti

    superkarma: 0 22.11.2006, 12:08:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme