Vztahy

Nechápe mou vášeň

Musím se vám svěřit se svým trápením. Ono se vlastně nejedná o nic tak důležitého, ale docela se mi tím komplikuje život. Je mi 37, děti mám už docela velké, Janče je 13 a Pepíkovi 11 let.

Poslední dobou mi přišlo, že nic nedělám, pořád jen chodím do práce a domů, koukám na televizi, žehlím, nakupuju a točím se kolem toho jak veverka v takovém tom běhacím kolečku. Nevím, jestli to byla nějaká ta krize středního věku, ale měla jsem pocit, že musím něco začít dělat.

Moje kamarádka Blanka mě inspirovala - sama už dlouho navštěvuje kursy keramiky u nás na sídlišti. Vzala mě s sebou na ukázkovou hodinu. Když jsme tam přišly, místnost byla plná ženských, byla tam prima atmosféra, kecalo se a samozřejmě vyrábělo. Hrozně se mi to líbilo, a tak jsem se přihlásila na pravidelnou docházku.

Objevila jsem v sobě netušený talent na plácání všelijakých sošek, nádobek, panoramátek a podobných drobnůstek. Po čase mě paní lektorka Katka pustila i na hrnčířský kruh, takže jsem začala s výrobou květináčů, váziček, hrnečků i džbánků. Taky mě bavily různé zdobící techniky, glazování apod. Svými prvními výrobky jsem se doma patřičně chlubila a sklidila obdiv. Měla jsem hroznou radost, že mi to jde a ostatním se to líbí.

Jenže po čase se stěny našeho bytu zaplnily, na mém pracovním stole v práci už také není hnutí a na chalupě máme taky pěknou výstavku. A nastal problém - můj muž Jarda se začal ofrňovat nad mými dílky, že prý jsem nemožná, proč to pořád vyrábím, že jsou to krámy pro zlost. Že jestli přinesu domů ještě jeden hrneček nebo talířek, vyhodí to z okna a bude následovat všechno ostatní. Že jsem s těmi svými zrůdnostmi k smíchu.

Vím, že je to směšné, ale hrozně těžko se s těmi svými výrobky loučím. Nevím, jestli je to normální a Jarda nemá pravdu, že jsem trošku cvok?  

 

   
   
21.06.2005 - Láska a vztahy - autor: Eva Rajlichová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [57] Anai [*]

    Souhlasím s Rikinou a vůbec: rozdávej! Vždyť to je přece také radost, podarovat svým výrobkem lidi, které máš ráda a lidi, kterým to udělá radost! Já mám slabost pro všechno, co najdu u moře a mám byt plný škeblí a kamenů, no, snad to tak nepřeháním, takže to zatím nevadí, protože nemám na druhou stranu skoro žádný zbytečný nábytek a volné prostory, akorát je to lapač prachu, což mi štve, ale nedokážu se od toho odpoutat. Napadlo mě pořídit si na to akvária :-)).

    superkarma: 0 23.06.2005, 10:22:54
  2. avatar
    [56] Lubar [*]

    Taky ráda tvořím a taky hrozilo, že si svými výtvory zaneřádím byt ... by to sice asi rozdýchal, ale já ne ... Tvořím pro ten relax, který zažívám při tvoření, ne pro ty výrobky samotné, takže se občas stane, že něco vytvořím a za pár dní to letí do koše nebo letí do koše něco, co tím má být nahrazeno nebo tvořím to, co potřebuji ... lpění na věcech, byť jsou vlastnoručně dělané, není podle mě to pravé ořechové ... tvému manželovi se nedivím a tobě bych asi radila - třiď (když své výrobky protřídíš, nepochybně ti manžel bude tvoření dál tolerovat)

    superkarma: 0 22.06.2005, 21:50:07
  3. avatar
    [55] Babetka [*]

    femme:Já nevím,ale není to trochu hloupé?Nemůže na něj přece kašlat,jsou rodina a musí se domluvit.A tvořit jenom pro sebe?Jaká je v tom radost?

    superkarma: 0 22.06.2005, 16:38:10
  4. avatar
    [54] femme [*]

    kašli na Jardu a tvoř si dál

    superkarma: 0 21.06.2005, 21:49:17
  5. avatar
    [53] Babetka [*]

    Řekla bych,že jsi příliš zatížená na keramiku.A pokud ti jde,máš určitě určité nadání a můžeš se realizovat ve více oborech.Já chodím do Kreativního klubu a tam děláme všechno,vždycky se dohodneme,co dělat příště a hlavně se snažíme naučit něco nového.A tak jsme nejen vyráběly keramiku,ale ubrouskovaly,savovaly,malovaly na sklo,batikovaly,filcovaly,pletly ozdoby ze slámy,dělaly panenky ze šustí a prostě kde co.I malování na hedvábí.Každé něco šlo líp,něco hůř,ale bavily jsme se dobře.A je pravda,že svých výrobků doma mám moc málo,vždycky se někomu něco moc líbilo a tak to dostal.A já měla o radost víc.

    superkarma: 0 21.06.2005, 21:13:30
  6. [51] Iris [*]

    žárlí.......ale nenech se odradit:-)))

    superkarma: 0 21.06.2005, 19:01:35
  7. avatar
    [49] Deafina [*]

    Vivian: Rikina: V některých domovech důchodců a snad i v těch dětských domovech se také ta keramika vyrábí coby náplň volného času.

    superkarma: 0 21.06.2005, 17:40:59
  8. [48] Rikina [*]

    Vivian: má to jednu malou chybu - v domovech důchodců, v dětských domovech i v nemocnicích je taky zatraceně málo místa a úložného prostoru, a navíc podle mých zkušeností s nemocnicí se personál netváří zrovna nadšeně na přítomnost takových předmětů jako keramika... zkusit se to ale může.

    superkarma: 0 21.06.2005, 16:19:20
  9. avatar
    [47] Vivian [*]

    Já tvého muže tak trochu chápu. Ty to určitě vnímáš jinak, protože tě to baví a keramiku miluješ, a on je taky určitě rád, že jsi našla něco, co tě baví a co máš ráda, ale asi to holt není takový šílenec do keramiky a váš byt se pro něho (v jeho očích) změnil ve skladiště keramické velkovýrobny, nic víc...
    Zkus ty výrobky, nebo alespoň jejich část, rozdat. Já chápu, že je to srdeční záležitost, ale asi bude lepší, když jejich osud určíš sama, než když je tvůj rozčilený manžel prohodí oknem .
    Pokud o ně nebudou stát příbuzní (jako že asi ne, pokud soudím podle sebe, taky mi keramická blbůstka jako dárek moc velkou radost neudělá ), pak třeba potěší stařečky v domovech důchodců, děti v dětských domovech, nemocné v nemocnicích...
    Pokud se člověk baví tím, že něco tvoří a vyrábí, a nemá přitom velkokapacitní skladovací prostory, pak zkrátka musí vymyslet i způsob odbytu...

    superkarma: 0 21.06.2005, 15:43:52
  10. avatar
    [46] Kekka [*]

    Já jsem zase zamořila mému byt květinami, které zbožňuju. Když ale pokaždé, co vkročil do pokoje, dostal facku od listu nějaké mé favoritky, uznala jsem, že je jich moc a počet jsem zredukovala. Ale nerada! A je klid.

    superkarma: 0 21.06.2005, 15:05:51
  11. avatar
    [45] Klarchen [*]

    Kvůli tomuhle "překeramikování" jsem před několika lety s keramikou skončila. Už jsem nevěděla, kam s věcmi, tak mě nějak pomalu přestalo i bavit je vyrábět...
    Teď se k tomu pomalu vracím, občas zajdu na kurz s kamarádkou, ale vyrábím teď spíš užitkové věci, které si předem promyslím a vím, že je užiju a nebudu řešit, kam s nima....

    Přijdou mi jako moc dobré nápady s prodejem, jarmarky, občasnou rozdávací/prodávací výstavkou - ale asi to chce dost energie tohle zrealizovat...tak si budeš svůj koníček moct dál naplno užívat

    superkarma: 0 21.06.2005, 14:53:49
  12. avatar
    [44] Bobby [*]

    Jestli vás to baví není co řešit! Vyhoďte muže a dál kružte!

    superkarma: 0 21.06.2005, 14:37:16
  13. [43] Rikina [*]

    Koníček je hezká věc, ale čeho je moc... keramika je na tohle trochu nepraktická, zabírá místo, práší se na to a každýmu se nemusí líbit. Asi fakt nezbude, než to zkusit někde prodávat, nebo rozdávat. Ačkoliv já tyhle čičurky taky nemám ráda, a když nějakou dostanu, strčím to někam do krabice, a po čase to stejně vyhodím...

    superkarma: 0 21.06.2005, 13:48:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] kubikm [*]

    nenech se odradit, klidně tvoř, když ti to dělá radost
    zkusila bych se domluvit s ostatnimi ženami, udělala prodejní výstavku a výtěžek dala na nějaký účel - škole, domovu důchodců nebo podobně...určitě by vás něco vhodného napadlo

    superkarma: 0 21.06.2005, 13:26:52
  2. avatar
    [39] Bába Bára [*]

    Simono, napíšu ti vlastní zkušenost - je mi o pár let víc než tobě a takhle "blbnout" jsem začala, když se odstěhovaly děti. Aby nenastal problém, o jakém píšeš, dělám dvě věci: 1) přesvědčila jsem manžela, aby se vrátil ke koníčku z mládí - k fotografování. K vánocům ode mě dostal nový foťák, k narozkám a svátkům další příslušenství a odborné knížky - a ono ho to fakt chytlo. Takže koníčky máme oba a tím je daná i vzájemné tolerance. 2) A co se týká mých výrobků, vždycky jednou za čas vezmu krabici věcí, přínesu to do práce - a jen se po tom zapráší. Dokonce jsem už párkrát dostala konkrétní objednávku na nějaký výrobek - a to potěší. V bytě a na chatě nechávám jen pár těch nejpovedenějších věcí , co se hodí ke stylu zařízení.

    superkarma: 0 21.06.2005, 13:26:05
  3. avatar
    [38] Lendy [*]

    No podle mě to teda vůbec není směšné!!! Vždyť nemít nějakou takovou vášeň je smutné. Nechci se dotknout vašeho manžela, ale je to trubec s prominutím. Místo, aby byl rád, že vás něco těší, tak dává najevo svou otrávenost. Jasně, je-li hrníčků už mnoho, tak mohou překážet, ale není problém je někomu podarovat nebo nabídnout. Co víte, třeba si ještě otevřete živnost lol

    superkarma: 0 21.06.2005, 13:09:13
  4. avatar
    [37] bednaroi [*]

    ja byt pisatelkou, tak svoje dilka nabídnu do nějakého obchůdku, at to udělá radost někomu jinému, když ne manželovi

    superkarma: 0 21.06.2005, 13:05:30
  5. avatar
    [36] Lesana [*]

    Tobbi: No právě, o tom píšu "Tam jde o přátelství" - tak co s tím? Byt mám příliš malý na to, abych si z něj dělala skladiště nepotřebných krámů (nehledě k tomu, že jsem poněkud bordelář a zkušenost mě naučila, že jeden vystavený předmět k sobě jak magnet přitahuje další haldu bordelu ), ale rovnou to vyhodit mi přijde poněkud nefér...

    superkarma: 0 21.06.2005, 12:34:56
  6. [35] Tobbi [*]

    Milá Simono, máš můj obdiv. Vždycky mi přišlo, že ženy od určitého věku jen složí ruce do klína a fňukají - že mají moc práce, že je nikdo neocení, že by dělaly támhleto a todleto, ale copak na to mají čas...že.
    Karal Čapek řekl, že muži se od žen liší především tím, že muži mají koníčky. Nic proti Čapkovi, byl to jistě chytrej chlap, ale tohle nevychytal. Ženy by třeba i koníčky měly, ale jde o to udělat si na ně čas.
    Nesouhlasím s Lesanou s tím darování. Pokud je budeš rozdávat po jedné, tak se žádná opravdová kamarádka nenaštve. Já jsem od kámošů dostala obří hliněnou příšerku v barvách týmu, kterému jsem tehdy fandila a má své čestné místo u mě v pokoji furt. Prostě tam jde o přátelství, o to že ti někdo chtěl udělat radost.
    jo a takovej nápad. Jestli tu karamiku děláš delší dobu, tak už budeš určitě dobrá. Zkus se domluvit s organizátory různých "středověkých" akciček (viz. slavnosti pětilisté růže, kutnohorské stříbření apod.) Určitě se koná něco i v tvém okolí. Ti vždycky hledají do jarmarků, které se při akcích konají, nějaké to opravdu "středověké" zboží - jako jsou poháry, korbely a podobně. Nasadíš nízkou cenu a máš to.

    superkarma: 0 21.06.2005, 12:03:14
  7. avatar
    [34] Lesana [*]

    Prodávat, rozdávat ne Je to dilema, když člověk dostane věc, kterou by nekoupil ani omylem (a klidně může být i na pohled hezká, o to vůbec nejde) a je potřeba vyřešit, kam s ní. Rovnou vyhodit... schovat a před návštěvou vždycky včas vytáhnout na světlo boží... někam vystavit, i když mi to poleze na nervy... V prvním případě člověk riskuje, že se dárce urazí, v dalších dvou zas věc překáží a navíc člověk riskuje, že dostane další podobné dárečky, když mu ten první TÁÁÁK LÍBIL

    superkarma: 0 21.06.2005, 11:51:49
  8. avatar
    [33] Clerenc [*]

    Ja bych zacala vyrobky prodavat, nebo rozdavat v praci, v rodine a tak. kazdopadne manzel by se mel za ty vyroky omluvit.

    superkarma: 0 21.06.2005, 11:43:07
  9. avatar
    [32] pohodarka [*]

    ses cvok, ale jak se tady pise, je dobre, ze ses. no a trosku se mirnit muzes s tim skladovanim, kazdemu to po chuti byt nemusi, kdyz je neceho moc, taky to neni dobre. na druhou stranu by mohl byt manzel trochu ohleduplnejsi, jestli ti rekl, to co tady pises hned. taky je mozny, ze ze zacatku byl slusny a svuj pozadavek jasne a normalne nastinil a ty sis nedala rict.nevim. kazdopadne cvokem zustan , ale nechtej, bay scvokla cela rodina

    superkarma: 0 21.06.2005, 11:41:15
  10. avatar
    [31] kemy [*]

    milá simono,
    já si myslim, že by mi taky po čase začaly vadit všudypřítomné sarapatičky z keramiky , ale neni normální, že se ti jarda vysmívá ! taky souhlasim, že bys mohla je zkusit udat jinde. podle mě je dobře, že sis v tom každodennim kolotoči našla taky něco, co tě baví a neni hezký, že ti o muž zošklivuje.

    superkarma: 0 21.06.2005, 11:19:58
  11. avatar
    [30] Amálie [*]

    "...Že jsem s těmi svými zrůdnostmi k smíchu..." Jak tohle může říct chlap ženskej? Jednoduše, žárlí a je mi z něj na (ať už to Simonka přehání nebo ne).

    superkarma: 0 21.06.2005, 11:11:58
  12. avatar
    [29] sharonka [*]

    Já najednu stranu chápu tvého manžela, taky nemám ráda byt zastavěný věcičkami, na druhou stranu, když něco s vyrobím, nebo se mi to líbí, tak si to klidně vystavím, ale všeho moc asi škodí. Co kdybyste udělaly párkrát do roka takovou hromadnou prodejní výstavku všech výrobků z kursu keramiky, jiste by se něco prodalo, lidi rádi koupí pěkné věcičky někomu jako dárek - příležitost se vždycky najde. Ale je to krásný koníček, rozhodně si nenech zkazit radost z toho, co děláš.

    superkarma: 0 21.06.2005, 10:50:53
  13. avatar
    [28] Ryta [*]

    Chybí mi tady možnost hlasovat, koníček by byl, ale není na něj kvůli práci čas :o((
    Jinak docela vašeho manžela chápu, protože mít plný byt nacpaný čímkoli je docela nepříjemné. Taky jsem pošahaná do sbírání dřevěných sošek a různých blbinek, ale se stěhováním do společné domácnosti s jsem to musela hodně omezit

    superkarma: 0 21.06.2005, 10:40:24
  14. avatar
    [27] Mickey Mouse [*]

    Já bych řekl, že Jarda nezávidí. Dost dlouho mu to nevadilo. Asi mu opravdu více překáží ten zacpaný byt a krámy kam se podívá. Možná to paní Simona trochu přehání. Koníček je príma. Ale nesmí vám způsobit zatmění v kebuli

    superkarma: 0 21.06.2005, 10:31:06
  15. avatar
    [26] Trinii [*]

    Panu manželovi se teda nedivím, určitě nezávidí že něco umí, jak někdo psal, ale prostě zaplňovat byt amaterskou keramikou je docela na nervy, taky bych to doma nesnesla. Tak co to prodávat, nebo zatím zabalit do krabic a někam ukládat, ale už nevystavovat po bytě. A navíc muži takové ty nepotřebné blbosti moc rádi nemají. no já taky ne...

    superkarma: 0 21.06.2005, 10:11:47
  16. avatar
    [25] Avilka [*]

    Simona, ja ťa chápem, je to dobrý relax.
    Kamoška tiež prepadla keramike. Ona robí ale misky, kvetináče, hrnčeky, podložky pod mydlo a rôzne krabičky. Pred rokom som jej u nás v práci pred vianocami za rozumnú cenu asi dva koše misiek ( som si pripadala ako bába trhovníčka ). Ale išlo to nadračku.

    Ja si maľujem šatky a nemám s manželom problém, nevadí mu, keď máme s babami workwhopovú slezinu. Dokonca mi kúpil aj stojan na rám, aby som sa nehrbila. Ale je fakt, že nemám ošatkovaný barák.

    superkarma: 0 21.06.2005, 10:10:10
  17. avatar
    [24] Kocicka [*]

    rozdávat rozdávat a nic nesyslit ...tak trochu tvého muže chápu!

    superkarma: 0 21.06.2005, 10:06:01
  18. avatar
    [23] karlik [*]

    Nyotaimori: Jedná se o věc a ne o gramatiku a případné překlepy tak proč se omlouvat.Ale jinak já být tou ženou tak mu napakuju těma krámama tašku a pošlu ho do trhu a nebo do hospody ať projeví svůj talent.

    superkarma: 0 21.06.2005, 10:05:48
  19. avatar
    [21] Žábina [*]

    jak píše Aja - dávej je jako dárky a budeš mít po starostech se sháněním a ještě budeš originální

    superkarma: 0 21.06.2005, 09:45:05
  20. avatar
    [20] Aja [*]

    Simono, dávej je jako dárky...ať si na nich prach utírá někdo jinej Nebo zkus něco prodat. Udělají někomu radost a ty budeš mít pár korunek pro sebe navíc

    superkarma: 0 21.06.2005, 09:36:23
  21. avatar
    [18] *Kotě* [*]

    vikina007: to bych chtěla vidět, který chlap závidí manželce, že umí plést už vidím toho tvého, jak se v koutku smuten souží, že se tuto užitečnou ženskou činnost také nenaučil

    Pravda je, že na naše "ženské" dovednosti většinou chlapi zvysoka í spíš mu asi vadí stovky krámů po baráku a fakt, že manželka radši motá hrnky, než by trávila volný čas čuměním na televizi. Ale to s povahou koníčku nemá nic společného.

    superkarma: 0 21.06.2005, 09:20:05
  22. avatar
    [17] dzijana [*]

    vikina007 bereš mi slova z úst.Nejde ani tak o ty kvanta keramiky,ale o Jarouškovo ego.Asi se cítí na druhý koleji.

    superkarma: 0 21.06.2005, 08:31:14
  23. avatar
    [16] *Kotě* [*]

    No, já upřímně řečeno manžela chápu. Taky bych z toho byla na mrtvici. Nesnáším byt zacpaný naprosto zbytečnými krámy, na které sedá prach, notabene když se jedná o amatérské rukodělné výtvory. Když Simonu výroba keramiky tak hrozně baví, ať se pokusí své výrobky udat na trhu, ale ať s nimi nezapchává rodinné bydlení.

    superkarma: 0 21.06.2005, 08:08:56
  24. avatar
    [15] catcat [*]

    U nás doma chodila na keramiku dcera, výrobků bylo milion, podarované veškeré příbuzenstvo a kamarádi a přesto jsem měla problémy, kam s tím. Některé méně podařené věci bych nejradši vyhodila, ale udělejte to dceři... Situace se zlepšila, až když se keramika ukončila (dcera šla na intr). KOníček je to super, ale byt není nafukovací...

    superkarma: 0 21.06.2005, 08:01:38
  25. [14] Radka JS [*]

    Rozdávej nebo prodávej. Skladování doma musí dřív nebo později skončit. Asi by mě to taky štvalo, mít všude výrobky mého miláčka. Vyber ty nej a zbytek rozdej!
    Jinak je super, že máš takového koníčka! Jen tak dál!

    superkarma: 0 21.06.2005, 07:47:34
  26. avatar
    [13] Henna [*]

    začni to prodávat ;o)

    superkarma: 0 21.06.2005, 07:43:22
  27. avatar
    [11] m.k. [*]

    Ať si najde taky nějakého koníčka

    superkarma: 0 21.06.2005, 07:19:58
  28. avatar
    [10] LBU [*]

    Souhlasím s modroockou . Mě by to taky štvalo.

    superkarma: 0 21.06.2005, 06:44:53
  29. avatar
    [3] bookcase [*]

    Neboj, jsi v pohodě, Jarda jenom nemůže přenést přes srdce, že děláš něco a to NĚCO, že tě baví. Jestli ty věcičky nemůžeš mít doma, vystav si je v práci, podaruj příbuzným a přátelům...hned budeš mít lepší pocit

    superkarma: 0 21.06.2005, 00:15:44
  30. avatar
    [2] Suzanne [*]

    Jarda je na Baví tě to, nikomu neubližuješ, děti nehladoví, tak mu je po tom kočku! ...nevadí mu náhodou právě to, že se realizuješ? Nechybí mu teplé lidské slovo? teplá lidská večeře?

    superkarma: 0 21.06.2005, 00:12:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme