Bulvár

Nechali byste si poradit od finanční konzultantky?


I když sama zatím vlastní rodinu ještě nemám, tak mám hodně co do činění s rodinnými financemi svých klientů. Nevím, jestli můj příspěvek bude přesně odpovídat na dané otázky. Jen mě napadlo, že vzhledem k tomu, že finance je oblast, kterou se živím, tak bych mohla taky reagovat :)

Mám hodně klientů, kteří mají společné finance, i když třeba ještě nejsou svoji, a je spousta i takových, se kterými jejich finance řeším zvlášť, ale celkový koncept musí dávat smysl v tom hromadném pohledu. Jsem nezávislá finanční konzultantka pro privátní finance a mým úkolem je s klientem probrat celou jeho finační situaci. Pobavit se s ním o tom, co ho zajímá, co je pro něj důležité. Jako např. krytí vlastního příjmu, aby rodina měla jistotu, že když se stane cokoliv, tak budou po finanční stránce v pohodě, vyřešení důchodové problematiky, zajištění hypotéky. Jiní klienti chtějí peníze investovat nebo něco naspořit svým dětem. Ale co ocení všichni je právě celková optimalizace smluv, které už mají. Tzn. jestli jsou nastaveny správně, jestli jiná společnost není schopná zajistit totéž, ale za výhodnějších podmínek pro klienta atd. A tím jsem schopna i nějaké peníze klientům ušetřit. A přidat jim to právě k jejich rozpočtu...

Je to nádherná činnost, která ale nekončí úderem šesté hodiny večer, takže je i celkem náročná a namáhavá. Ale pravda je, že klienti mi to vynahrazují - svou otevřeností, důvěrou a i příjemným popovídáním. Neměnila bych...


Lenka


Milá Lenko,
dovolte mi otázku/y?Jak sháníte ty spokojené klienty? Vyhledávají vás sami, nebo zvoníte u dveří a nabízíte své služby jako třeba pojišťovací agenti apod.?

A teď otázka pro ženy-in:
Nechaly byste si vypracovat finanční analýzu domácnosti od profesionála?

   
22.08.2006 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [75] sdrawa [*]

    Takové lidi je lepší rovnou vyhazovat, opak platí akorát u internetového marketingu, kde jsou specialisté potřeba, zajímavý článek o tom byl na http://optimalizace-pro-vyhledavac.webnode.cz

    superkarma: 0 11.07.2013, 11:54:08
  2. [74] thyme [*]

    Nechala jsem si léta radit od své kamarádky, se kterou jsme kamarádily téměř 40 let. Vždy působila solidně a spolehlivě a věřila jsem jí. Rozkol mezi námi dvěma způsobily dvě situace - první nastala poté, co jsme na její doporučení investovali do fondu Pioneer a přišli jsme o 70 000 Kč. Dotkla se mě její reakce - komentovala to slovy, že to se stává. Ani trochu lítosti, že nám blbě poradila. Podruhé - jsem já zapomněla začít platit stavební spoření, které jsem na její radu uzavřela. Když se spořitelna a kamarádka ozvaly, u nás v práci se zrovna propouštělo a já si uvědomila, že 1500 měsíčně po dobu pěti let postrádat nemůžu, protože v mém věku stěží seženu práci. Kamarádka mi to nevěřila a nakonec přátelství se mnou sama ukončila.

    Přiznám se, že mě to nijak nemrzelo. Ji možná ano, protože její sestra se nás pokoušela dát dohromady.

    Už žádné finanční poradkyně!

    superkarma: 0 23.01.2012, 15:58:03
  3. [73] jarčinka [*]

    Nikdy - protože ty opravdu nemají přehled o malých poměrech v domácnostech, tedy většinou. Takže jsou na cvičišti, ale my jsme na bojišti.

    superkarma: 0 22.08.2006, 21:54:46
  4. avatar
    [72] *Kotě* [*]

    Jo, OVB Jeden náš kamarád taky vrazil kontakt na nás jedné z jejich "finančních poradkyň". No, nechala jsem ji, aby nám uzavřela stavebka, protože jsme je stejně zakládat chtěli, ale kontakty na další lidi jsem jí rezolutně odmítla dát. Pod pojmem "finanční poradce" si nepředstavuji někoho, kdo se napřed půl hodiny rozvláčně vykecává o svojí menopauze, pak zjistí, že si zapomněl doma půlku potřebných papírů a nakonec nedokáže ani správně vyplnit mé rodné číslo do příslušné kolonky

    superkarma: 0 22.08.2006, 20:31:49
  5. avatar
    [71] Vivian [*]

    Lucimo: aha, tak už vím, dočetla jsem diskusi

    superkarma: 0 22.08.2006, 19:52:24
  6. avatar
    [70] Vivian [*]

    Lucimo: Oddělení Veřejné Bezpečnosti?

    superkarma: 0 22.08.2006, 19:39:21
  7. avatar
    [69] Vivian [*]

    Když na mě začne mluvit expert přes finance, je to jako by na mě mluvil Japonec. Arigató, nechci Vydělat peníze naštěstí umím sama a správně utratit taky

    superkarma: 0 22.08.2006, 19:36:27
  8. avatar
    [68] Lucimo [*]

    Vedle nás mám kancelář pán z OVB a já jsem do dneška nevěděla, co to znamená. Nikdy mi nic nenutil, pokecáme, ale spíš jen tak, jak jde život.

    superkarma: 0 22.08.2006, 19:20:00
  9. [66] tornado-lou [*]

    Amálie: webbiecz: jasne. pod odpovidajicim ekonomickym vzdelanim si taky nepredstavuju tritydeni skoleni. a je mi jasne ze bych takovyho cloveka musela sama zaplatit. ale zase by se snazil, ne? protoze kdyby se penize nezhodnocovaly, tak by byl prvni koho bych vymenila.
    teda takovy starosti bych fakt chtela mit.

    superkarma: 0 22.08.2006, 17:56:24
  10. [65] mamoch [*]

    Pro lidi s průměrnými příjmy a s normálním intelektem jsou finanční poradci zcela zbyteční, lidé nejsou blbí, svou finanční situaci zvládnou svým mozkem. A ti co to nezvládnou a poradit by potřebovali, tak o to stejně nestojí.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:54:36
  11. avatar
    [64] Ťapina [*]

    Přijde mi, že tihle všichni poradci jsou jenom pracovní místa vytvořená pro pracovní místa samá. Jak je potřeba míň a míň lidí v primární výrobní sféře, tak se musí víc lidí zaměstnat ve službách, kde jde o přehazování peněz z jedné hromady na druhou tak, aby na té druhé nakonec bylo víc. Nevím, jestli je to zrovna dobrý trend.

    superkarma: 0 22.08.2006, 16:02:02
  12. avatar
    [62] Amálie [*]

    markousek: děvče naivní Jestli se poradce v něčem sakra dobře orientuje, tak v provizi za smlouvy u tebe sjednané

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:12:41
  13. [61] markousek [*]

    model financování si vybírá každý sám,ale finanční poradce se orientuje v konkrétních službách a proto si od něho v případě potřeby nechám poradit

    superkarma: 0 22.08.2006, 15:01:11
  14. avatar
    [60] xjannickax [*]

    myslím že si poradím sama:)

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:41:24
  15. avatar
    [58] šája [*]

    Pozvala jsem si na doporučení kamarádky finanční poradkyni z OVB, potřebovala jsem celkem akutně úrazové pojištění pro děti. Prohlédla všechny naše smlouvy, zjistila, že skutečně potřebuji jen to, o co jsem ji požádala (životka máme, stavebka máme, holt jiná její kolegyně byla rychlejší asi o 7 let), nabídla mi jeden produkt, který se mi celkem pozdával, podepsala jsem smlouvu a tím to zvadlo. Žádné znásilňování. A když chtěla kontakty, pozvala jsem ji k nám do firmy a ona se mohla vyřádit - všichni zaměstanci teď máme životní pojištění s příspěvkem zaměstnavatele.

    superkarma: 0 22.08.2006, 13:01:17
  16. avatar
    [55] Amálie [*]

    tornado-lou: kdo opravdu umí, nepracuje jako řadový pracovník makléřů, pojišťoven, stavebek,...atd

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:44:15
  17. [54] jitkamarsalkova [*]

    nevím, asi kdyby to bylo nutné, tak bych za ní zašla

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:43:46
  18. [53] tornado-lou [*]

    pockejte, vsichni financni poradci snad nejsou preskoleny zdravotni sestry a prodejci teple vody. urcite musi existovat i financni poradci, kteri vi co delaji, nevnucuji, neradi, jenom nabidnou moznosti a nechaji se zaplatit.
    me by se zatracene moc libilo, mit nekoho kdy by se mi staral o penize. protoze predstava ze budou lezet a ztracet hodnotu na beznem uctu me mirne desi. kdyby mi poradil jaky treba koupit akcie, nebo neco takovyho, tak to by bylo fajn. tedy, jednou. az budu mit nejaky penize ktery budou stat za rec. s tim co mam ted si poradim i sama.

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:39:57
  19. avatar
    [51] LudPa [*]

    Ne,nenechala bych si poradit.

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:19:21
  20. avatar
    [50] aiša [*]

    až budu přehazovat peníze vidlema tak finanční poradce jo ale jinak

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:11:13
  21. [48] Rikina [*]

    "finanční analýzu domácnosti od profesionála" Jo, to bych si nechala, jen tak pro tu legraci. Fakt by mě zajímala ta doporučení - s mými příjmy. Jenže své cti dbalý poradce se pětníkama nezabývá, tudíž se to nikdy nedozvím.

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:07:47
  22. avatar
    [47] Amálie [*]

    kareta: územní plán je to nejmenší

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:07:23
  23. avatar
    [46] Zzuzzka [*]

    webbiecz: Tak s tebou naprosto souhlasím! Já jsem u OVB jeden čas dělala a jak se mi to přestávalo líbit, měla jsem problémy s tama odejít. Připadala jsem si jak v nějaké sektě!!!

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:05:56
  24. avatar
    [45] kareta [*]

    Kdyby to nazvali státní dluhopisy rovnou

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:05:45
  25. avatar
    [44] kareta [*]

    Amálie: souhlas, je třeba myslet hlavou a prostudovat třeba územáky,...
    webbiecz: i dečka získá na hodnotě jako Renoir
    Finanční poradce není podle mě prodejce ŽP, důchodových pojištění, KP a SS, ..To je obyčejný pojišťovák!!!! Navíc- mít vázané peníze na několik let

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:03:36
  26. avatar
    [43] Amálie [*]

    FAXÍK: jak ho jednou pustíš domu a on si tě správně "přečte", namíchá ti takovej koktejl psycho - prodejních dovedností, že jsi předem ztracena... Upozorňuju, že při tom nemusí skoro vůbec mluvit (abys si nepředstavila, že tě "uhučí")

    superkarma: 0 22.08.2006, 12:02:37
  27. avatar
    [42] Amálie [*]

    malá zlomyslnost:
    Oslovila mě na základě doporučení poradkyně z OVB, tak jsem jí nechala přijít: nechala jsem jí odemlít ten kolovrátek o počtu finančních společností na trhu (imho upravená čísla, ať žijou), nechala jí udělat "základní analýzu" a po té jsem se začala ptát já. Slečna evidentně netušila, která bije. Nechala jsem jí plácat se v tom jen chvilku, protože ona jen úpěnlivě shání klienty, aby měla z čeho žít a předala jsem jí dopis pro vedení, aby mé jméno laskavě vyškrtli ze všech databází a nikdo ať mě neotravuje.
    Ze slečny nakonec vylezlo očekávané - práce jí nebaví, nerozumí jí, je na ní vyvíjen obrovský tlak, ale nějak se živit musí. Co na tom, že je původně zdravotní sestra.

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:59:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [41] FAXÍK [*]

    já bych poradce vyslechla a udělala si nakonec svůj názor

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:59:27
  2. avatar
    [39] lumpik [*]

    ne ne ne

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:51:58
  3. avatar
    [38] Amálie [*]

    kareta: investovat volné peníze do nemovitostí bych tak jednoznačně nedoporučovala, je třeba ohlídat hodně ohledů, pak to může být jistota uloženého, nikoliv však výdělek v horentních sumách, jak by si leckdo představoval.

    Nemluvim samozřejmě o developerské činnosti, multifunkčích domech, atd... (muj obor)

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:50:24
  4. avatar
    [37] edith1975 [*]

    Finančního poradce nepotřebuji

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:44:36
  5. avatar
    [36] Jupíí [*]

    NE :-))

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:44:19
  6. avatar
    [35] Amálie [*]

    webbiecz: já jsem tyhle lidi mimo jiné školila na psychologii prodeje a prodejní dovednosti, takže triků, jak co podat, aby klient sednul na lep, znam přehršel

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:44:00
  7. avatar
    [34] Lenika [*]

    webbiecz: to byl jiný fond, a tehdy ještě nebylo o OVB slyšet.

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:39:11
  8. avatar
    [33] Stana55 [*]

    Ne žádný poradce nemůže poznat jak rodina funguje za pár minut.

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:37:19
  9. avatar
    [29] Lenika [*]

    Jo..jen by mě zajímalo, kde je těch 50tis, co máti svěřila "poradci"

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:31:15
  10. avatar
    [28] kareta [*]

    Investujte do nemovitostí, drahých kamenů, starožitností.....nejvíc ale do sebe a cestování, vzpomínky totiž nikdo nevezme(kromě krutého němce)

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:31:01
  11. [26] Olca [*]

    tak to nemusím

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:30:36
  12. avatar
    [25] Amálie [*]

    NIKDY, ani smykem!!! Poradce mi nesmí přes práh, jinak
    V ekonomice a financích se pohybuji dostatečně dlouho, abych věděla, co jsou ty nádherné výrazy OPTIMALIZACE SMLUV, UŠETŘÍTE PENÍZE a NÁDHERNÁ ČINNOST

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:25:42
  13. avatar
    [24] skolacka [*]

    marcellina*: o tom mluvím, ty jim za ty služby neplatíš nic-platí si to ty ústavy, se kterýma mají smlouvu oni...

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:25:31
  14. avatar
    [23] marcellina* [*]

    webbiecz: mame kamarada, ktery stal u pocatku teto spolecnosti, takze mu verime, ale taky uz se to rozmnozilo geometrickou radou a obcas se divim, kdo vsechno najednou dela tohle poradenstvi

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:23:21
  15. avatar
    [22] marcellina* [*]

    skolacka: uz existuje par firem, ktere poskytuji tzv. nezavisle financni poradenstvi, z Tvych financnich moznosti Ti poradi kam investovat, kolik posilat na stavebni sporeni, ci jak optimalizovat penzijni pripojisteni, abys na tom vydelala atd... a neplatis za to nic

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:21:50
  16. [20] zindule [*]

    zatím si poradím sama

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:18:26
  17. avatar
    [19] Kocicka [*]

    no zadarmo to tedy rozhodně nedělám mám provize od těch ústavů ato není vždy jen o ceně,ale i o službách, které se s tím vážou...takže i relativně dražší pojistka či půjčka je ve výsledku pro klienta levnější podle služeb co se k ní vážou. A neděláme to podle toho odkud jde více peněz ale podle toho co si vybere klient a ty provize se fakt liší minimálně takže to je jedno

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:14:02
  18. avatar
    [18] LibuR [*]

    Měli jsme schůzku s jedou fin. poradkyní, sice povídala moc hezky, ale jen do té doby, než se manžel začal všetečně dotazovat.

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:13:54
  19. [17] janoušek [*]

    Já bych si radit nenechala

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:12:43
  20. avatar
    [16] skolacka [*]

    citrinka, Kylie: no platí ho sice banka z "vašich" peněz, ale nemáš levnější poplatky nebo služby když uzavřeš smlouvu bez poradce

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:11:02
  21. avatar
    [15] Kocicka [*]

    si s tímhle dokáží poradit sama...takže mě se to moc netýká...pracuji v makléřské společnosti takže se o tomhle něčem podobném je i moje práce

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:09:18
  22. avatar
    [14] isis [*]

    Já bych potřebovala poradit, jak ušetřit tzv. rezervu na neočekávané výdaje - která má být tak tří až čtyřnásobek měsíčního platu. To mám minimálně rok šetřit každou korunu???

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:03:45
  23. avatar
    [12] Jájja [*]

    Handa: nezávislý finanční poradce nepracuje pro jednu banku, pojišťovnu apod. On právě sbírá ty informace a potom ti poradí, co je pro tebe nejvýhodnější.

    superkarma: 0 22.08.2006, 11:02:33
  24. avatar
    [11] Handa [*]

    Já bych si poradit nenechala. Poradce vždy říká, co je "pro něj", resp. jeho banku nejvýhodnější. Lepší dát si čas a postupně posbírat informace z různých bank a oblastí.

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:58:19
  25. avatar
    [10] Kylie [*]

    skolacka...a těm bankovním ústavům jdou tvé peníze, ne?

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:57:55
  26. avatar
    [9] Žížala [*]

    To je nelogická otázka - finanční poradce přece právě jen od těch půjček, stavebek, životních pojištění atd. takže jeho služeb přeci využije každý - musí - nikdo si hypo nebo stavebko sám neuzavře.
    Někteří lidi by spíš potřebovali finančního poradce který by jim poradil jak vyjít s výplatou, kde jim utíkají peníze atd atd.

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:57:02
  27. avatar
    [7] skolacka [*]

    Kylie: já bych řekla, že poradce neplatíš ty, ale platí ho ty bankovní ústavy a spořitelny... pro které schání klienty

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:49:14
  28. avatar
    [6] Kahomar [*]

    Zatím finančního poradce nemáme a mám takový pocit, že s těmi financemi, který muž vydělá si poradím i bez poradce. Je to tak akorát na bydlení a na jídlo.

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:44:45
  29. [5] dapiny [*]

    Nenechala bych si dělat finanční analýzu domácnosti ani od profesionála. Jsou to moje peníze, můj problém. Myslím si, že jsem natolik schopná, abych si analýzu udělala sama. Sčítat několik čísel ještě zvládnu. :-)

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:44:44
  30. avatar
    [4] Kylie [*]

    takže to co ušetřím na % pro "spořící" podniky, dám profesionálovi ne? nevyjde to na stejno??

    superkarma: 0 22.08.2006, 10:44:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme