Rodina

Nebojte se, v těhotenství s vegetariánstvím přestanu

Moje kamarádka Verča (32) nečekaně otěhotněla. To by nebylo nic divného, zajímavé ale je, že je dost přísná vegetariánka. Ze zkušeností své švagrové vím, že si tělo o maso řekne. A Verčin případ mi to zase potvrdil...

Maminka vegetariána: „Zaplaťpánbůh, že nejsi holka, to by byl v těhotenství problém.“ Máte podobný postoj? Pokud ano, mám pro vás dobrou zprávu: Neznám vegetariánku, která by nejedla v těhotenství maso.

Švagrová

Moje švagrová byla vegetariánka a při prvním těhotenství s touhle dietou skončila. Zkusím to popsat slovy mého bratra: Prostě se vrhla na kuřecí řízek a během chvíle ho zlikvidovala. Tenkrát jsem nabyl přesvědčení, že když tělo něco potřebuje, tak si o to prostě řekne. Přesto jsem byl ve velkém očekávání, co se bude dít, když náhle otěhotněla moje kamarádka Verča, taktéž letitá a zapřisáhlá vegetariánka.

Verča

vegetarianNetrvalo to ani tak dlouho a Verča mi po telefonu prozradila, že už snědla také kuřecí řízek. Hned jsem se jí začal vyptávat, jak se teď cítí, když dlouholetou dietu porušila....

Proč ses stala vegetariánkou a jak dlouho jsi jí byla?
Bylo to z přesvědčení – vadí mi, jak se dnes zachází se zvířaty. Ani nevím, jak už je to dlouho.

Tak aspoň odhadem...
No, asi tak deset let? Prostě dlouho...

Teď v těhotenství jsi to ale porušila...
Jo, bylo to na oslavě s rautem. Ne že bych maso nějak vyhledávala, ale prostě jsem na něj dostala chuť, tak jsem ho snědla.

Máš z toho nějaké výčitky?
Vůbec ne. Myslím, že to ten náš puleček prostě potřebuje, a to je přednější.

Myslíš, že se k vegetariánství vrátíš?
Abych pravdu řekla, nevím. Nepřemýšlela jsem nad tím. Teď se mu prostě už nebudu vyhýbat, žádné psychické problémy s tím nemám, těhotenství mě v tomhle asi hodně změnilo. Ale když si ho někde koupím, tak si budu koukat po bio kvalitě. To, jak se zvířata chovají, mi vadí, ale zdraví pulečka je přednější. Je to jako s kouřením.

No, vidíš, ty si vlastně kuřačka...
Byla jsem.

A nechybí ti cigareta?
Ne, prostě na ni nemám chuť.

Co když si někdo v okolí zapálí?
Zatím to nikdo neudělal, tak nevím, ale já si cigaretu nedala už měsíc. Dřív jsem kouřila aspoň jednu denně.

Když to shrnu

Strach z toho, že žena s pro plod špatnými návyky bude mít v těhotenství problémy a může tím budoucímu miminku ublížit, mi připadá po těchto zkušenostech stále více absurdní. Vypadá to, že příroda je silnější než člověk a zaplaví nejen ženské tělo, ale i mozek potřebnými pocity, které vedou k tomu, aby těhotenství proběhlo bez problémů.

Znáte těhotnou vegetariánku, která se nevrátila k masu?

Možnost%
Ne.88,9
Ano.11,1

Čtěte také...

   
13.03.2013 - Těhotenství a porod - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [51] V19 [*]

    mám radšej jedlá zeleninové, ale vegetarián nie somSml23

    superkarma: 0 20.03.2013, 19:55:35
  2. [50] charles88 [*]

    Sml57

    superkarma: 0 20.03.2013, 09:05:35
  3. avatar
    [49] gerda [*]

    heligona — #47 nepotřebuju "světovou úroveň", stačí mi, že jsou prostě pěkné. Nemám hůlky, ani klavírovéSml57

    superkarma: 0 18.03.2013, 10:45:42
  4. [48] Trefa [*]

    Trefa:ano moje nevesta je uz vice jak 20let vegetariankou.

    superkarma: 0 14.03.2013, 20:49:18
  5. avatar
    [47] heligona [*]

    gerda — #41 Hmm, celkem živě si vybavuji tvou poměrně ostrou kritiku stran hubených nohou modelek. Takže se ptám - jsi majitelkou výstavních nohou světové úrovně? Sml58

    1. na komentář reaguje gerda — #49
    superkarma: 1 14.03.2013, 12:07:15
  6. avatar
    [46] pajda [*]

    monkee — #43 já jich - vzhledem k jistým paranormálním schopnostem v rodině - znám několik desítek. Jinak bych si nedovolila soudit, podle jednoho se toho moc nepozná. Prostě na různé srazy a přednášky se hrnou ve velkém...a 90% z nich ti okamžitě omlátí o hlavu, pokud u tebe jen pochytí, že se na maso zálibně díváš, ani ho nemusíš jíst. Není to u nich přesvědčení, ani způsob života, ale technika agresivní seberealizace. Neříkám, že nemůže existovat výjimka, ale rozhodně nepřevažují - možná ti, kteří jsou skutečně už vyčerpaní a nemají sílu na agresivní postojeSml57Sml57Sml57

    superkarma: 0 14.03.2013, 11:19:17
  7. avatar
    [45] Alka1 [*]

    Mé tělo si zase často říká o čokoládu, maso ho nezajímá...Sml66

    superkarma: 0 13.03.2013, 22:23:54
  8. avatar
    [44] Lukáš Čejka [*]

    gerda — #41 mne prislo zabavne hodnoceni doby na zaklade jednoho clanku Sml54

    superkarma: 1 13.03.2013, 21:45:17
  9. avatar
    [43] monkee [*]

    pajda — #20 Sml23Nesouhlasím. Potkala a byla to tichá mírumilovná osoba, která musela (podotýkám těžce) odrážet útoky své tchýně stran výživy. A to manžela v mase nešidila.

    1. na komentář reaguje pajda — #46
    superkarma: 0 13.03.2013, 20:37:39
  10. avatar
    [42] Jindriska8 [*]

    Jíme pouze pestrou stravu,v rodině vegetariány nemáme.

    superkarma: 0 13.03.2013, 18:01:07
  11. avatar
    [41] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #40 remcat umí každej. Já si pořád myslím, že sžíravou kritiku by si měl člověk dovolit až tehdy, kdy sám něco předvedl. Ale možná se mýlím a autorka dnešní kritiky je mistr publicistiky a vede časopis na světové úrovni.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #44
    2. na komentář reaguje heligona — #47
    superkarma: 0 13.03.2013, 17:48:55
  12. avatar
    [40] Lukáš Čejka [*]

    amatérismus, diletantství, povrchnost- proste doba prazdnych hesel Sml80 Sml32Sml54

    1. na komentář reaguje gerda — #41
    superkarma: 0 13.03.2013, 16:45:15
  13. avatar
    [39] Markýza [*]

    pajda — #35 já měla anemii z nedostatku vitaminu B12 - než jsem přišla na to, co mi je - respektive než jsem se konečně dokopala k MUDře, tak mi hrozilo multiorgánové sehlání. Bylo to v době, kdy jsem zhubla třicet kilo za třičtvrtě roku - ve špitálw mě doktoři podezdřívali, že jsem držela razantní dietu a vůbec nejedla maso - hlavně hovězí. Sml80

    superkarma: 0 13.03.2013, 15:01:22
  14. avatar
    [38] Jakub D. Kočí [*]

    Rikina — #36 Dante Alighieri — #37 Teď to (pokuc vím) není zakázané, kdysi za Pavla to zakázané bylo. Je to spíš můj problém, že mi to v hlavě nějak uvízlo Sml58

    superkarma: 0 13.03.2013, 14:23:05
  15. avatar
    [37] Dante Alighieri [*]

    Rikina — #36 No jo, ale pokud vim, už se tady kdysi řešilo, že šéf to zapojování redaktorů do diskuzí moc nevítá. Tak jestli se něco změnilo... Sml80

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #38
    superkarma: 0 13.03.2013, 13:23:04
  16. [36] Rikina [*]

    Dante Alighieri — #33 mně se zdá, že současní redaktoři/redaktorky pod články reagují, a celkem často. Sml80 Nepřišlo mi, že by to měli zakázané nebo nedoporučené.

    A pokládám to též za pozitivní jev. I když se mnohdy s některými redaktorkami neshoduji v názorech a nedivila bych se, kdyby mě toužily občas kopnout do šimpánu, neb jsem kverulant a šťoura. Sml57

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #37
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #38
    superkarma: 0 13.03.2013, 12:32:45
  17. avatar
    [35] pajda [*]

    gerda — #34 buď si jistá, že pozná. A jinak - kamarádka třeba nejí maso, ale denně vypije dva litry čerstvého mléka, což se taky počítá. On člověk nejen, že dostane na něco chuť, ale nedokáže ji příliš ovládat.

    Někomu to možná nevadí, jiným ano a hodně. Když syn vynechal maso na pět dní, málem skončil ve špitále - a to bylo na radu MUDry, která mu sepsala "odlehčovací" dietu. A jinak když jsem se bavila třeba s primářem chirurgie, tak ti poznají vegetariána okamžitě - špatná hojivost, vyčerpané nehojící se tkáně, dlouhé a dlouze krvácející jizvy, dlouhá rekonvalescence...krásný zážitek mám s kamarádkou. Omdlela na ulici a když jí sdělili, že nemá živiny a měla by začít jíst všechno, tak její odpověď byla:"No to se snad stane každému, že sebou občas sekne, ne?" A nikdo na světě ji nepřesvědčil, že opravdu není normální se skládat bez příčiny, jenom z vyčerpání.

    1. na komentář reaguje Markýza — #39
    superkarma: 1 13.03.2013, 12:30:08
  18. avatar
    [34] gerda [*]

    pajda — #27 v rodině máme vegetariána, u kterého to není pouhá póza. Bratranec. Měří přes dva metry a váží 110 kg. Odmalinka, už ve školce, odmítal maso. Dělal se mu obalovaný sýr, jinak by byl bez oběda. A drží ho to dodnes. Prostě se mu maso jaksi samo od sebe protiví, to by mě zajímalo, jak to organismus pozná, co nemá jíst?

    1. na komentář reaguje pajda — #35
    superkarma: 0 13.03.2013, 11:55:42
  19. avatar
    [33] Dante Alighieri [*]

    Suzanne — #29 Jo, jo, jo! Doufám, že si to tu přečte současnej boss.

    1. na komentář reaguje Rikina — #36
    superkarma: 0 13.03.2013, 11:47:02
  20. avatar
    [32] gerda [*]

    Markýza — #30 prosím tě, tohle je odpočinkový servr pro ženy. A podle toho to vypadá. Vzhledem k tomu, že jsou tady ženy všeho možného věku, staré i mladé, si myslím, že každá si tu něco najde. A můžeš se přece taky podílet na kvalitě, proč nepošleš nějaký příspěvek třeba ty, abys nám ukázala, co by sis představovala. Třeba rozhovory s osobnostmi jsou stabilně velmi dobré, módní okénko Dany (ač pro mě moc není), informuje o všech možných trendech, cestování, zdraví - co bys teda chtěla? Není ti dnes kyselo moc kyselý a bramborák moc bramborovej?Sml30 Pokud hledáš intelektuální vybití, budeš holt muset jinam.Sml80

    superkarma: 2 13.03.2013, 11:38:02
  21. avatar
    [31] gerda [*]

    Suzanne — #29 ano, to tady skutečně chybí, prostě zpětná vazba!Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 13.03.2013, 11:34:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Markýza [*]

    gerda — #21 redakce se nesnaží snižovat laťku? No, ono už snad - podotýkám SNAD! není kam snižovat!

    Jakub D. Kočí — #25 Suzanne — #28 špatně vyspala? Ani snad ne, jen tohle byla příslovečná poslední kapka Sml80 sleduju tady články docela pravidelně a jejich klesající úroveň mi prostě .. no asi vadí.

    Ale to je asi všeobecný trend této společnosti a doby - amatérismus, diletantství, povrchnost

    1. na komentář reaguje gerda — #32
    superkarma: 1 13.03.2013, 11:29:41
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    Jakub D. Kočí — #25 Jakube, možná je čas vykašlat se na doporučení bývalého šéfa. Za sebe hlasuji za návrat osobního přístupu redaktorů ke čtenářkám, reakce pod články a pod. (mně vyhovovalo i tykání). Je to totiž výjimečné, příjemné a nemůže se tím chlubit každý magazín.

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #33
    superkarma: 5 13.03.2013, 11:17:30
  3. avatar
    [28] Suzanne [*]

    Markýza — #13 Markýza — #12 Což to vzít jako pouhou úvahu o tom, že si tělo obvykle řekne, na co má chuť? Ses špatně vyspala? Sml80

    1. na komentář reaguje Markýza — #30
    superkarma: 1 13.03.2013, 11:12:25
  4. avatar
    [27] pajda [*]

    gerda — #22 podívej, kamarád vegetarián to taky po asi sedmi letech vzdal a přestal nás poučovat, ale neznamená to, že to necpe všem ostatním...osobně třeba v Brně jím ve vegetariánské jídelně prostě proto, že umí jídlo dobře připravit a chutná mě, ale dlouhodobě se takhle stravovat nemůžu. Netřeba mě přesvědčovat, vím, jak vypadaly mé krevní testy, když jsme se kdysi asi dva měsíce nedostali k masu (neúmyslně, prostě se jedla zelenina, kterou nás předzásobovala tehdy ještě žijící babička).

    1. na komentář reaguje gerda — #34
    superkarma: 0 13.03.2013, 11:00:52
  5. [26] cilani [*]

    Barbucháč — #23 taky tak.. žádné vegetariány neznám.. znám lidi, co mají raději zeleninu, ale masu se nikdy nevyhýbali...

    superkarma: 0 13.03.2013, 10:57:19
  6. avatar
    [25] Jakub D. Kočí [*]

    Markýza — #18 Ale mě jste se nedotkla, jen mám v hlavě poučku od bývalého šéfredaktora Pavla Miškovského, který razil teorii, že pod články reagovat nemáme.

    Chtěl jsem jen doplnit informace, které vám chyběly. A zeptat se, z čeho plyne, že jde o výzkum, to je vše. Je pravda, že to zobecnění asi není úplně na místě a v článku není záměrně, vloudilo se mi tam nějak omylem. (Přiznám se, že ho vlastně ani moc z textu necítím, ale každý asi vnímáme text trochu jinak, podle svých zkušeností.)

    1. na komentář reaguje Suzanne — #29
    2. na komentář reaguje Markýza — #30
    superkarma: 0 13.03.2013, 10:56:19
  7. [24] jahody [*]

    Naprosto souhlasím s p. gerdou (22), taky mám stejné pocity, že je to vegetariánství na nich vidět Sml16. K dobrému fungování potřebuje tělo pestrou stravu Sml16.

    superkarma: 0 13.03.2013, 10:49:19
  8. avatar
    [23] Barbucháč [*]

    Sml16osobně mám problém s anketní otázkou. Žádnou těhotnou vegetariánku neznám (neznám ani netěhotnou) a tudíž se mi blbě hodnotí, jestli se vrátila k masu, nebo ne. 

    Anketa pod článkem je sama o sobě velmi líbivý prvek, ovšem pokud není její vypovídací hodnota někde u kopru.Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #26
    superkarma: 0 13.03.2013, 10:37:12
  9. avatar
    [22] gerda [*]

    pajda — #20 to je případ od případu. Mám dlouholetou kamarádku, vegetariánka je už....snad 25 let, co ji znám. Přitom je maximálně tolerantní a mírná osoba. Její manžel maso jí - sám si ho ale připravuje - a děti ho mají ve školce a ve škole. Jen ti dám za pravdu v tom, že vegetariáni vesměs trošku divně vypadají. Soudím podle typů, co nakupují ve Zdravé výživě. Prostě bych je dokrmila, aby nebyli tak bledí a vycmrdlíSml52

    1. na komentář reaguje pajda — #27
    superkarma: 0 13.03.2013, 10:36:05
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Markýza — #18 no, nebyla bych tak přísná. Mně se hlavně nelíbila a stále nelíbí nová úprava stránek. Ale články jsou tady zajímavé a pestré. Ze života. Redakce se určitě snaží nesnižovat laťku, tím samozřejmě redakci nechci nijak podlézat. Ale odsuzovat, že je to tu jalové, to se mi zdá přehnané.

    1. na komentář reaguje Markýza — #30
    superkarma: 1 13.03.2013, 10:32:01
  11. avatar
    [20] pajda [*]

    Rikina — #17 tipuji, že opravdu žádného vegetariána neznáš. Agresivnější a bezohlednější lidi jsem nikdy v životě neviděla a kdybys nějakého znala, netřeba se ho vyptávat - sám by ti to strkal pod nos. Pořád.

    1. na komentář reaguje gerda — #22
    2. na komentář reaguje monkee — #43
    superkarma: 0 13.03.2013, 10:29:44
  12. avatar
    [19] gerda [*]

    Jakub D. Kočí — #14 a proč bys nemohl reagovat, naopak, myslím, že je žádoucí, když se redakce zapojuje do diskuse! Sml67

    superkarma: 1 13.03.2013, 10:29:36
  13. avatar
    [18] Markýza [*]

    Jakub D. Kočí — #14 Pardon - taky musím reagovat, ale nějak jsem nerozpoznala útvar - myslela jsem, že jde o ...hmmm..úvahu založenou na výzkumu, který je podložen empirickými daty ....

    hned úvod "článku" - Maminka vegetariána: „Zaplaťpánbůh, že nejsi holka, to by byl v těhotenství problém.“ Máte podobný postoj? Pokud ano, mám pro vás dobrou zprávu: Neznám vegetariánku, která by nejedla v těhotenství maso. - mne velmi zmátl. Takže pokudf jsem se dotkla vaší ... mno, řekněme že žurnalistické cti, pak se omlouvám a hluboce se kaju.

    Faktem je, že kvalita článků na tomto magazínu jde rapidně dolů.

    Co byla odejita Meryl to nestojí za nic.

    Toť postřeh dlouholeté "ž-inky".

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #25
    superkarma: 1 13.03.2013, 09:33:17
  14. [17] Rikina [*]

    Jakub D. Kočí — #14 ... když ono to vyznělo tak nějak do ztracena. Sml80 Ano, příroda je, obecně vzato, silnější než člověk. Ale člověk je v mnoha případech již natolik civilizován, že hlas přírody neposlechne, nebo ani nevnímá, nebo v tom bude jiný háček. Těhotných žen s návyky ne zrovna přínosnými, které nehodlají měnit jen proto, že jsou těhotné, je pořád dost, řekla bych. Zobecňovat se to asi nedá, jako zajímavost ze života jo, OK. Sml67

    1. na komentář reaguje pajda — #20
    superkarma: 0 13.03.2013, 09:24:46
  15. [16] telelot [*]

    tak snad neohrozí miminko...Sml23

    superkarma: 0 13.03.2013, 09:21:45
  16. [15] lidicka [*]

    Synovcova manželka je už dlouhou dobu vegetariánka, teď je ve 4. měsíci těhotenství a zatím nemá chuť na maso. Samozřejmě gynekolog o tom , že je vegetariánka ví a předepsal ji nějaké vitamíny aby miminko nestrádalo. Neteř shodou okolností jsou obě stejně těhotné, ta naopak jedla maso ale teď v těhotenství ji vůbec nechutná, dokonce jak vidí pokrmy s masem je jí špatně.Sml22

    superkarma: 0 13.03.2013, 09:07:34
  17. avatar
    [14] Jakub D. Kočí [*]

    Markýza — #7Pardon, vím, že bych asi neměl reagovat, ale musím...

    Autor sám je vegetarián už od dvaceti (tedy 15 let) Sml16

    Nejde o výzkum ale o rozhovor, nebo je někde v článku napsané, že jde o nějaký statistický výzkum.

    A Verča otěhotněla, neb má dlouholetého přítele a miminko zatím neplánovali, jenže se prostě i přes ochranu stalo. Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #17
    2. na komentář reaguje Markýza — #18
    3. na komentář reaguje gerda — #19
    superkarma: 1 13.03.2013, 09:01:50
  18. avatar
    [13] Markýza [*]

    Rikina — #11 Sml80 chybička se vloudit může, co by ne - mně nejde ani tak o faktickou stránku věty, jako spíš o stylistickou

    proč prostě neotěhotněla - místo toho aby nečekaně otěhotněla

    1. na komentář reaguje Suzanne — #28
    superkarma: 0 13.03.2013, 08:59:50
  19. avatar
    [12] Markýza [*]

    Rikina — #9 zaplnit "volný flek" - dřív by posloužil článek o tom kterak "Českou učitelku na Jadranu sežral žralok" Sml3 Sml80

    prostgě nic nic vata vata Sml80

    další rádoby novinářský blábol rádoby žurnalisty, jako devadesát procent všech článků tady Sml80

    hlavně, že mají maminy na MD o čem kafrat Sml3

    1. na komentář reaguje Suzanne — #28
    superkarma: 0 13.03.2013, 08:56:01
  20. [11] Rikina [*]

    Markýza — #7 nač ta přísnost a odsuzování? Žádná ochrana není stoprocentní, vždycky se může přihodit chybička. Sml80

    1. na komentář reaguje Markýza — #13
    superkarma: 1 13.03.2013, 08:53:07
  21. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    Když moc nepřemýšlela nad tím,proč maso jí, asi ani moc nepřemýšlela, když maso jíst přestala. Sml80

    A teď nevím, co bylo pointou. Pokud nějaký výzkum těhotných vegetariánek, tak dvě kazuistiky jsou sakra málo. Pokud zjištění, že tělo je moudré a samo si řekne, tak jsem se patrně měli dobrat k informaci, že vegetariánství je pouze póza a nerozum, pak se to nějak vytratilo. Asi si dám flákotu a popřemýšlím.Sml24

    superkarma: 0 13.03.2013, 08:51:21
  22. [9] Rikina [*]

    Sml80 Neznám vůbec žádné vegetariány - nebo to o těch lidech nevím. Nějak mi to nepřišlo důležité, zjišťovat takové věci. Ovšem těhotné ženy, které kouří, spatřiti lze, čili z toho by se dalo odvodit, že podobné to bude i s těmi vegetariánkami - některá v těhotenství maso jíst začne a jiná nikoliv. Sml80 Smysl tohoto článku byl v čem, prosím? Sml57

    1. na komentář reaguje Markýza — #12
    superkarma: 0 13.03.2013, 08:51:06
  23. [8] dadma [*]

    Já neznám žádnou vegetariánku.

    Já jsem zase naopak v těhotenství maso a uzeniny moc nemusela.Do poloviny těhotenství vůbec ne,když jsem šla kolem řeznictví, tak se mě dělalo špatně.Dovnitř jsem se neovážila vůbec jít.

    superkarma: 0 13.03.2013, 08:43:04
  24. avatar
    [7] Markýza [*]

    a další ukázková věta: Moje kamarádka Verča (32) nečekaně otěhotněla.

    mno, já vím, jak těžká je první věta, ale ....... ve dvaatřiceti "nečekaně" otěhotněla? Pokud nechtěla otěhotnět a souložila, to nikdy neslyšela o ochraně? Ve dvaatřiceti? Pokud chtěla otěhotnět a souložila, pak proč "nečekaně"? A pokud nechtěla otěhotnět a neslyšela o ochraně a ani ji nechtěla používat, proč souložila?

    Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #11
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #14
    superkarma: 2 13.03.2013, 08:35:39
  25. [6] honzule8 [*]

    myslím, že v těhotenství je i maso důležité

    superkarma: 0 13.03.2013, 08:09:31
  26. avatar
    [5] Markýza [*]

    gerda — #3 mně zas smrděly cigarety --- a přesto kouřím Sml80

    tím netvrdím, že jsem v těhotenství kouřila

    superkarma: 0 13.03.2013, 08:02:15
  27. avatar
    [4] Markýza [*]

     Neznám vegetariánku, která by nejedla v těhotenství maso. - autor zná dvě. Obě aktérky výzkumu v těhotenství s touhle - dle jeho slov - dietou Sml3 - skončily.

    Jenže vegetariánství není dieta, vegetariánství je způsob  života .... nikoli móda, upoutání pozornosti, chuť být něčím zvláštní, zajímavý/á.

    mmch - znám několik vegetariánek, ale i veganek. Pokud se pro tento způsob života rozhodly před pubertou, a nebyla to pro ně jen dieta, módní záležitost nebo způsob získávání pozornosti, pak neskončily ani v těhotenství.

    superkarma: 4 13.03.2013, 08:00:08
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Jíst se má všechno, v rozumné míře, pokud není dieta. Já zas poznala bezpečně každé své těhotenství podle toho, že se mi z vůně masa dělalo špatně. Takže jsem to měla naopak: první tři měsíce - alespoň tedy - jsem maso jíst nemohla.Sml80

    1. na komentář reaguje Markýza — #5
    superkarma: 0 13.03.2013, 07:49:52
  29. avatar
    [2] Markýza [*]

    hmmmm tak tomu říkám empirický výzkum

    superkarma: 3 13.03.2013, 07:47:05
  30. avatar
    [1] LudPa [*]

    Příkladná těhulka.

    superkarma: 0 13.03.2013, 06:16:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme