Ve svém okolí neznám nikoho, kdo by neměl rád těstoviny. Znám však mnoho těch, kteří si myslí, že těstoviny by se měly jíst z mírou a že se z nich přibírá…

 

Souhlasím s názorem, že všechno v životě by mělo mít své hranice a tudíž i konzumace těstovin. Proč se ale vzdávat tak dobrého jídla? Ne, ne, ne… Těstoviny pěkně nechte ve svém jídelníčku! Naučte se je však připravovat tak, aby vašemu tělu i figuře prospívaly…

 

Tašky plné těstovin

Téměř v každém obchodě najdete několik druhů těstovin. Když vám skutečně záleží na zdravé a pěkné postavě, váš nákup zaměřte na těstoviny bezvaječné, vyrobené z tvrdé pšenice.


Tento druh těstovin je možná o něco dražší než běžné druhy těstovin, ale jejich konzumace se doporučuje z následujících důvodů:

·         Jsou zbaveny přebytečného tuku, které obsahují vejce

·         Nelepí se

·         Tvrdá pšenice je pro organizmus prospěšnější, především  z důvodu vysokého obsahu vlákniny   

 

Co se týče konkrétního výběru, soustřeďte se spíš na těstoviny italské, které jsou vyrobeny tradiční a osvědčenou recepturou a mají dobrou kvalitu (výrobky z tvrdé pšenice jsou označeny slovem Duru).

Jak vařit a nepřibrat  

Těstoviny jsou vděčným jídlem i pro snadnou a časově nenáročnou přípravou. Pro „moudré vaření“ stačí, když se budete držet těchto základních pravidel:

·         Do vody, ve které se těstoviny vaří, nepřidávejte olej. Stačí špetka mořské soli

·         Vyvarujte se klasické smetany, tavených a tučných sýrů. Zkuste je nahradit jogurtovým dresingem, kečupem, smetanou s nižším obsahem tuku, tvrdým sýrem apod.

·         Když máte ve zvyku používat máslo, raději ho nahraďte olivovým olejem

·         Nebojte se experimentovat s bylinkami. Velikou oblibu má například bazalka nebo oregano. Pokud můžete, používejte je čerstvé.

·         Těstoviny je vhodné kombinovat se zeleninou (mražená, čerstvá), bílým masem a mořskými plody

·         Pro zvýraznění chuti doporučuji použít rozdrcený čerstvý česnek, který snadno vmícháte do uvařených těstovin

 

 

Můj oblíbený recept nebo špagety s tvarohem a koprem (recept na 1 sáček špaget/4 osoby)

Do uvařených špaget vmíchejte:

·         1 velkou nadrobno nakrájenou cibuli, která je dozlatova usmažená na olivovém oleji

·         mořskou sůl (dle vaší potřeby)

·         nízkotučný tvaroh (celé balení)

·         nízkotučnou smetanu (celé balení)

·         sušený nebo čerstvý nadrobno nakrájený kopr

 

Celou směs dobře promíchejte a hned servírujte.

 

 

Dobrou a zdravou chuť J

 

  

 

Reklama