Z posledních průzkumů vyplývá, že až 86 procent lidí si myslí, že ke svému lékaři často jezdí zbytečně. Osobní objednávání, osobní vyzvednutí receptu nebo zjišťování výsledků z vyšetření, to všechno zabere hodně času. Přitom se těmto často zbytečným situacím můžete vyhnout a řešit podobné úkony elektronicky.
Výhody elektronické komunikace, která se začíná v Čechách postupně rozšiřovat, však stále spousta lidí nevyužívá. Nejčastěji přetrvávají obavy z nových metod nebo lidé často vůbec netuší, že jejich lékař elektronickou komunikaci umožňuje. Jaké výhody vlastně přináší a proč se jí nemusíte bát? Přinášíme 4 tipy, které vám ušetří čas, peníze a hlavně nervy.
Neúspěšnému volání k lékaři odzvonilo
Objednávání k lékaři po telefonu známe všichni a málokomu z nás se to podaří napoprvé. Většinou musíme absolvovat dlouhý proces neustálého vytáčení telefonní čísla a potýkáme se s tím, že je linka buď nepřetržitě obsazená, nebo to zkrátka nikdo nebere. Pokud váš lékař využívá moderní řešení, můžete si ušetřit čas a objednat se online na svém počítači. Nemusíte zdlouhavě ladit termíny se sestrou. Jejich dostupnost přehledně uvidíte a sami si vyberete, který je pro vás optimální. Navíc se lze online objednat i mimo ordinační dobu, nejste tedy svázaní žádným časovým intervalem.
Vaši diagnózu už neuslyší celé osazenstvo čekárny
S lékařem můžete online snadno prokonzultovat i svůj zdravotní stav. „Lidé se často obávají, aby se k jejich soukromým údajům nedostal nikdo další a systém byl proti tomu dobře zabezpečený. O to však nemusí mít vůbec strach,“ uvádí Lenka Volfová, Head of Marketing z CompuGroup Medical ČR, a pokračuje: „Výměna zdravotnických dat probíhá přes zabezpečený systém, který zaručí, že se informace dostaví přesně tam, kam mají, a nikdo další je nemá šanci získat.“ Naopak v celé řadě čekáren ordinací často slyšíte i za dveřmi, co si pacient se svým lékařem povídá. Elektronická komunikace tak nabízí podstatně privátnější způsob řešení potíží.
Zdravotní záznamy na jednom místě pod kontrolou
Stejně jako rádi spravujeme svoje finance v internetovém bankovnictví, tak i k výsledkům z vyšetření a ke zdravotnickým zprávám můžeme mít přístup kdykoliv. Dají se tak opět poměrně snadno omezit dlouhé telefonáty do ordinace či dokonce osobní návštěvy. I lékař je jen člověk, který nezvládne dělat spoustu věcí najednou. „Rozšiřování elektronické komunikace nepřináší výhody jen pacientům, ale samozřejmě i lékařům,“ vysvětluje Volfová a doplňuje: „Lidem je nepříjemné, když doktor v jejich přítomnosti zvedá telefon ostatním pacientům a rozebírá s nimi rozsáhle například výsledky vyšetření, čímž se návštěva o dost prodlužuje. Online řešením se tyto situaci eliminují.“
Už nemusíte běhat každý měsíc pro recept do ordinace
Mezi jednu z dalších nesporných výhod online komunikace s lékařem patří elektronický recept. Lékař, který vám léky předepisuje, navíc v systému vidí, které léky užíváte, a může si zkontrolovat, jestli vám kombinace přípravků nezpůsobí zdravotní potíže nebo jestli nehrozí předávkování. V případě, že se s něčím léčíte chronicky jako například alergik, ušetříte i mnoho návštěv u doktora. V těchto případech totiž většinou k lékaři vůbec nemusíte. „Chcete-li se ušetřit čas a nevíte, jestli elektronické recepty váš doktor umožňuje, nebojte se ho zeptat,“ doporučuje Volfová.
Nový komentář
Komentáře
Žijeme v době, kdy vám pizzu doručí robot. Do jaké míry je to zábava nebo nadbytečná technologie, posuďte sami :-)
... to řekněte těm doktorům.
V poslední době jsem už potřetí narazila na strohé "u nás se neobjednává" - ani po telefonu, ani přes internet, ani nijak. Prostě člověče, něco chceš, tak přijď a uvidíme, jestli na tebe máme čas.
O elektronických receptech už vůbec nechce žádný doktor ani slyšet. Pěkně si dojít pro bumážku s razítkem, jinak nebude nic. Tyhle osvětové články pak můžou jednoho akorát naštvat, neb jsou asi ze země Oz, nebo tak něco.
Vím o jediném zdravotnickém zařízení, kde to jakžtakž funguje - člověk si vybere termín, napíše mail, a pak mu zavolaj a řeknou mu termín úplně jiný.
Ale aspoň se snaží.
Mě by se to líbilo,ale u nás to zatím moc doktorů nevyužívá.
Tak tomuto systému moc nevěřím. Např, můj zaměstnavatel absolutně nereaguje na nějaké emaily pacientů. Proto pokus se chtějí pacienti objednat zatelefonují a objednám je na čas, který se potom snažím splnit. Rp po domluvě? tak to už absolutně nenapíše. Možná máte jiné zkušenosti, ale opravdu moje zkušenosti z praxe jsou mínusové.